abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156077834
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:20 schreef Hexx. het volgende:
Voor de christenen zijn ze niet bang; die moorden niet in naam van god.
Niet meer nee, praktisch niet. Er word nog wel eens een arts vermoord hier en daar om dat de arts abortussen deed. Maar de duistere jaren van het christendom zijn gelukkig achter de rug. Die wel.
pi_156078131
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:22 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Niet meer nee, praktisch niet. Er word nog wel eens een arts vermoord hier en daar om dat de arts abortussen deed. Maar de duistere jaren van het christendom zijn gelukkig achter de rug. Die wel.
En toch heeft Szikha2 een punt. Het is alsof men bang is om voor foob uitgemaakt te worden bij de geringste blijk van negativiteit over de Islam. Om maar te laten zien hoe goedwillig ze zijn met de moslims (in Nederland).

"Oh niks mis met moslim zijn.
Hahaha, een christen! Onzin!"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2015 14:35:36 ]
pi_156078189
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Jij vroeg mij eerder of ik enkele voorbeelden van islamitisch dogmatisme kon benoemen. Die gaf ik vervolgens. Ik weet heel goed dat er nergens in de Koran staat dat dat een moslima verplicht met een hoofddoek moet rondlopen of in een boerka. Maar er wordt wel een regel gegeven voor bedekkende kledij voor de vrouw. Een soort van kuisheidsideaal. Dat heb ik wel vermeld.
Ik heb jou nog nooit gevraagd voorbeelden van Islamitisch dogmatisme te benoemen, wat ik je vroeg was of je DE doctrine van DE Islam kunt benoemen, gezien er tientallen interpretaties zijn, was mijn vraag aan jou gericht wat jij verstaat / acht als DE doctrine van DE Islam.

Als je het enkel en alleen had gehouden bij kledingvoorschriften of een kuisheidsideaal zoals je het zelf zegt zou ik je gelijk gegeven hebben, maar vergeet niet even voor het gemak dat je bijvoorbeeld ook met uithuwelijken kwam en al met al dit allemaal wegzette als voorschriften van de Koran.

quote:
Ik heb wel geclaimd dat er Soera's zijn die oproepen tot intolerantie, discriminatie, geweld en doodslag. Die desbetreffende Soera's heb ik een paar reacties geleden gepost.
Dus, wat voor nut heeft het daarop reactie in reactie uit op door te gaan als dat van mijn kant niet wordt betwist?

quote:
Deze discussie is niet nieuw en kun je op talloze sites terugvinden. Je hoeft maar te googelen en je vindt wat je zoekt. Bovendien kun je de hele vertaling van de Koran zo op het internet terug vinden. Wijlen arabist Hans Jansen kwam jaren geleden al met deze Soera's. Wilders heeft er nog Kamervragen over gesteld. Ook toen was de verontwaardiging door verdedigers van de islam groot. Er zouden maar delen van die Soera's zijn geciteerd. Het zou gegrondvest zijn op het verhaal rondom de geschiedloop van Mohammed, etc. Kortom, we moesten het vooral maar niet letterlijk nemen. Dat is feitelijk nog steeds het excuus wat ik hoor, terwijl op social media radicalen met de Koran in de hand portretteren met de afgehakte hoofden van hun slachtoffers. Dan nog mag je geen verband leggen?
Prima, laten we wat Google werk gaan doen, een van de eerste sites waar ik op kom is dat van Answering Islam met als inleiding:
quote:
Afvalligen zijn zij die van religie veranderen, in dit geval de islam, of zij nu atheïst worden of zich bekeren tot een andere godsdienst. Wat moet er volgens de koran, de overleveringen (of de hadieth) en recente wettelijke uitspraken met hen gebeuren? Zijn deze moderne geestelijken en rechters van de oorspronkelijke islam afgedwaald?

Dit artikel beschouwt en analyseert de bron van deze godsdienstwettige antivrijheid van de islam.

De koran

Toegeven moet worden dat de vanzelfsprekende doodstraf voor afvalligheid niet zo’n prominent thema in de koran is als men denkt. Bijvoorbeeld, de volgende verzen veroordelen het, maar de straf ervoor is gereserveerd voor het goddelijke oordeel op de Laatste Dag, want de bestraffing daarvoor is niet duidelijke hier op aarde: soera’s 2:217; 3:72, 86-87, 90; 4:137; 5:54; 16:106; 33:14; 47:25-27; 73:11; en 74:11.

http://www.answering-islam.org/Dutch/arlandson/afvalligheid.htm

tweede poging:

zoeken naar trefwoorden op : http://bijbelenkoran.nl/search.php

quote:
Er zijn geen zoekresultaten gevonden op: afvallig
Ironisch gezien zijn de woorden 'afvallig(e)(heid) uitsluitend te vinden op die site als het gaat om de Bijbel, de Koran vertaling is gebaseerd op de editie van Fred Leemhuis.

met mijn 3e poging beland ik op Wikipedia:

quote:
Wanneer Hans Jansen claims maakt noemt hij altijd een hele rijtje, 'ongelovigen, joden, christenen en afvalligen', tuurlijk, dan zit je altijd goed, gezien weinig Korankenner zal ontkennen dat er verzen zijn waar ongelovigen en niet-moslims worden vervolgd, maar dat zegt niets over de juistheid over afvalligen, als hij dat namelijk heel concreet heeft gezegd zit niet alleen jij, maar ook hij feit.

Verder zit de tweede kamer natuurlijk vol met Koran kenners die de vragen van Wilders correct en inhoudelijk kunnen beantwoorden, toch?

Als je vervolgens wilt stellen dat doodsafval is geinspireerd door het leven van Mohammed en zijn uitspraken, dan ga ik je toch echt vragen om mijn reacties waar ik je daar constant op wijs toch nog een keer te lezen.

Verder boeien de reacties die je van andere groepen (moslims) krijgt mij totaal niet, ik sta voor mijn eigen antwoorden en niet die van een ander, derhalve zijn persoonlijke anekdotes met figuur X dan ook totaal geen argument of verweer richting mijn persoon.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2015 14:37:50 ]
pi_156078246
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 13:39 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Als je Moslim bent niet, dan heeft Mohammed het geschreven. Als je het mij vraagt is het 1 grote leugen
Yep. :)
pi_156078305
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 14:34 schreef Hexx. het volgende:
En toch heeft Szikha2 een punt. Het is alsof men bang is om voor foob uitgemaakt te worden bij de geringste blijk van negativiteit over de Islam. Om maar te laten zien hoe goedwillig ze zijn met de moslims (in Nederland).
Maar dat is ook zeker een punt. Kutmoslim zeggen mag niet, heel nederland valt over je heen en je krijgt nog een procesverbaal aan je broek. Maar iets kritiek op een minderheidsgroepje(hoewel minderheid, 1 miljoen ?) en je mag wel ineens voor van alles uitgemaakt worden.

Zo hypocriet is nederland, maar dat had ik al vaker vastgesteld
pi_156078479
Misschien is het een idee om volgers van een religie een verklaring te laten ondertekenen waarbij men verklaart dat men erkent dat de grondwet voor persoonlijke overtuiging gaat en dat men afstand doet van die dingen die in strijd zijn met de grondwet.

ik ben benieuwd wat er voor discussie gaat komen dan
pi_156078714
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:46 schreef HongKongPhoey het volgende:
Misschien is het een idee om volgers van een religie een verklaring te laten ondertekenen waarbij men verklaart dat men erkent dat de grondwet voor persoonlijke overtuiging gaat en dat men afstand doet van die dingen die in strijd zijn met de grondwet.

Welke christelijke wet is in strijd met de grondwet? Een christen hoeft zo'n verklaring niet te ondertekenen.
pi_156078745
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 14:54 schreef Hexx. het volgende:
Welke christelijke wet is in strijd met de grondwet? Een christen hoeft zo'n verklaring niet te ondertekenen.
an is er geen reden om niet te tekenen toch? Het gaat er namelijk om dat de wet boven de wil van god gaat.
pi_156081895
Durft iemand hier en nu een cartoon van Mohammed af te beelden waarin hij belachelijk wordt gemaakt of bespot?

...
Dacht ik al.

Durft iemand hier nu een cartoon van Jezus af te beelden van Jezus of Mozes waarin hij belachelijk wordt gemaakt of bespot? (niet allemaal tegelijk)

Er is serieus iets mis met Europa.
  maandag 14 september 2015 @ 17:53:55 #210
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156083581
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 16:40 schreef Szikha2 het volgende:
Durft iemand hier en nu een cartoon van Mohammed af te beelden waarin hij belachelijk wordt gemaakt of bespot?

...
Dacht ik al.

Durft iemand hier nu een cartoon van Jezus af te beelden van Jezus of Mozes waarin hij belachelijk wordt gemaakt of bespot? (niet allemaal tegelijk)

Er is serieus iets mis met Europa.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156083618
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:53 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ben je al dood?
  maandag 14 september 2015 @ 17:55:48 #212
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156083623
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 14:34 schreef Hexx. het volgende:

[..]

"Oh niks mis met moslim zijn.
Hahaha, een christen! Onzin!"
Ik ken een JG die bij de minste kritiek begon over haat jegens en vervolging van JG.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156083633
quote:

...
Dacht ik al.
Ik ben benieuwd wat Fok doet eigenlijk
  maandag 14 september 2015 @ 17:56:38 #214
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156083646
quote:
11s.gif Op maandag 14 september 2015 17:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ben je al dood?
De woedende meute staat al buiten met hooivorken, borden en brandende Nederlandse vlaggen.
pi_156083660
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:56 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

De woedende meute staat al buiten met hooivorken, borden en brandende Nederlandse vlaggen.
RIP, je was geliefd.
pi_156083671
quote:
9s.gif Op maandag 14 september 2015 17:57 schreef Triggershot het volgende:
RIP, je was geliefd.
Waar blijft dat bewijs voor het racistisch zijn van de PVV?
pi_156083692
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:56 schreef GrumpyFish het volgende:
Ja, doe maar alsof het wel meevalt. Zullen we eens een lijstje maken van protesten en aanslagen om dat soort dingen?
  maandag 14 september 2015 @ 17:59:24 #218
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156083706
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 17:58 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ja, doe maar alsof het wel meevalt. Zullen we eens een lijstje maken van protesten en aanslagen om dat soort dingen?
Doe maar. Houdt je weer even van de straat.
pi_156083932
quote:

...
Dacht ik al.

Alstublieft:

maandag 14 september 2015 @ 18:13:05 #220
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156083969
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Alstublieft:

[ afbeelding ]
Welkom in de hemel. Blij dat we hier ook internet hebben.
pi_156083983
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:13 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Welkom in de hemel. Blij dat we hier ook internet hebben.
Hm. Ze hebben Warsteiner in de hemel. Relaxt.
pi_156084023
Filmpje dat Molurus ooit had geplaatst :

pi_156084074
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:16 schreef Szikha2 het volgende:
Filmpje dat Molurus ooit had geplaatst :

Waarom reageer je niet op de mensen die jouw stelling er onderuit halen dan?
pi_156084109
quote:
10s.gif Op maandag 14 september 2015 18:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom reageer je niet op de mensen die jouw stelling er onderuit halen dan?
Omdat ze anoniem zijn
pi_156084120
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:21 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Omdat ze anoniem zijn
Dat stelde je niet als criterium, maar goed, dat is Hans Teeuwen niet.
pi_156084126
quote:
14s.gif Op maandag 14 september 2015 18:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat stelde je niet als criterium, maar goed, dat is Hans Teeuwen niet.
:+
pi_156084384
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:21 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Omdat ze anoniem zijn
Ik heb ze kort na die moorden op de Charlie Hebdo-redactie gewoon onder mijn eigen naam op FB gedeeld hoor.
pi_156084684
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb ze kort na die moorden op de Charlie Hebdo-redactie gewoon onder mijn eigen naam op FB gedeeld hoor.
Waarom?
pi_156084805
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 18:46 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ik dat de enige juiste reactie vond. Als iedereen dat gedaan zou hebben en nu ook nog deed, dan zou duidelijk worden dat dergelijke terreur contraproductief werkt. Helaas werkte de terreur precies zoals gepland.
pi_156100892
quote:
Verder boeien de reacties die je van andere groepen (moslims) krijgt mij totaal niet, ik sta voor mijn eigen antwoorden en niet die van een ander, derhalve zijn persoonlijke anekdotes met figuur X dan ook totaal geen argument of verweer richting mijn persoon.
Dat maakt het discussiëren met jou vrij zinloos. Jij leest wat je wilt lezen met een eigen selectieve bril op. Dan krijg je een ja-nietus zonder inhoud omdat alleen jouw eigen mening ertoe telt. Gemiste kans.
pi_156101378
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:46 schreef HongKongPhoey het volgende:

Daar ben ik op zich wel een voorstander van. Zeker voor immigranten met een geloof die haaks staat tegenover onze Grondwet. . De VS kent feitelijk al een vergelijkbaar systeem als je wordt geneutraliseerd tot Amerikaan.
pi_156102553
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 09:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat maakt het discussiëren met jou vrij zinloos. Jij leest wat je wilt lezen met een eigen selectieve bril op. Dan krijg je een ja-nietus zonder inhoud omdat alleen jouw eigen mening ertoe telt. Gemiste kans.
Je moet echt leren lezen, ik zei niet dat jouw mening mij niet boeit, ik zei dat een antwoord wat je hebt gekregen van een ander, een beleving wat je hebt gehad met een ander een argument noch een verweer is richting mijn persoon. Iaw: Pak mij op mijn uitlatingen en niet wat Hassan en Achmed hebben gezegd.

Maar goed als je niet goed leest, de doctrine verward met dogmatisme, falende bronvermelding, complete delen van reacties weglaat, is het inderdaad zinloos.
pi_156103705

Dit gaat er maar niet in bij mensen he...
pi_156104525
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:53 schreef Odaiba het volgende:

quote Triggershot :
quote:
Gast, iets blijven roepen maakt het niet waar, anders had ik nu wel een paar miljard op mijn bankrekening staan, feit is dat je geen enkele vers uit de Koran kunt citeren waarin er de doodstraf staat op afvalligheid, je onwetendheid komt hier prominent naar voren, de doodstraf en fysieke vervolging voor afvalligheid komt namelijk voort uit secundaire bronnen zoals de Hadith en de Sunnah, niet de Koran zelf.
Dan toch niet zo'n kenner... of toch ?
pi_156104786
Een fundamentalistische christen apologeet kritiek laten leveren op de Islam, moslims en de Koran. Je inspiratie uit zijn lezingen halen, ah de ironie. ;(
pi_156105374
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:40 schreef Triggershot het volgende:
Een fundamentalistische christen apologeet kritiek laten leveren op de Islam, moslims en de Koran. Je inspiratie uit zijn lezingen halen, ah de ironie. ;(
Je mag het nog steeds weerleggen hoor. :)
pi_156106747
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je moet echt leren lezen, ik zei niet dat jouw mening mij niet boeit, ik zei dat een antwoord wat je hebt gekregen van een ander, een beleving wat je hebt gehad met een ander een argument noch een verweer is richting mijn persoon. Iaw: Pak mij op mijn uitlatingen en niet wat Hassan en Achmed hebben gezegd.

Maar goed als je niet goed leest, de doctrine verward met dogmatisme, falende bronvermelding, complete delen van reacties weglaat, is het inderdaad zinloos.
Er staat wat er staat, hoor! Daarover bestaan geen foute bronnen. Maar iedereen is natuurlijk vrij om selectief te lezen. Net zoals iedereen vrij is de doctrine binnen de islam te ontkennen, in stand gehouden door verstokte dogmatisten die zichzelf islamitische geleerden noemen. Tuurlijk!
  dinsdag 15 september 2015 @ 14:04:45 #238
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_156106880
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:53 schreef Odaiba het volgende:
Ja, stukje gekeken, maar allang mee bekend verder.
Ik denk niet zozeer dat onze politici of leiders dit niet weten, maar het eerder bewust niet te veel aandacht geven. Waarom? Om de boel een beetje in toom te houden. Maatschappelijke onrust voorkomen en zo. Men weet verder donders goed. Ze zijn echt niet zo naïef als het lijkt.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_156106944
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:04 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ja, stukje gekeken, maar allang mee bekend verder.
Ik denk niet zozeer dat onze politici of leiders dit niet weten, maar het eerder bewust niet te veel aandacht geven. Waarom? Om de boel een beetje in toom te houden. Maatschappelijke onrust voorkomen en zo. Men weet verder donders goed. Ze zijn echt niet zo naïef als het lijkt.
Dan heb je wel heel veel vertrouwen in politici. Er zitten namelijk gevallen bij die soms totaal wereldvreemd zijn. Maar je hebt wel gelijk dat politici ons wel vaker voorliegen.
pi_156107015
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:07 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dan heb je wel heel veel vertrouwen in politici. Er zitten namelijk gevallen bij die soms totaal wereldvreemd zijn. Maar je hebt wel gelijk dat politici ons wel vaker voorliegen.
Dat is hun vak. :D
pi_156108919
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er staat wat er staat, hoor! Daarover bestaan geen foute bronnen. Maar iedereen is natuurlijk vrij om selectief te lezen. Net zoals iedereen vrij is de doctrine binnen de islam te ontkennen, in stand gehouden door verstokte dogmatisten die zichzelf islamitische geleerden noemen. Tuurlijk!
Fuck it, ik ga het nog een keer proberen, in de hoop dat je het nu wel begrijpt, in het Arabisch zijn alle Korans identiek en letterlijk hetzelfde tot op de puntje, maar daarna en daarbuiten houdt het op. exegeses van de Koran zijn niet hetzelfde, vertalingen van de Koran zijn niet hetzelfde, en verschilt per (Islamitische) vertaler en stroming, alleen al binnen het Soenisme, heb je 5 grote invloeden waarvan 4 gevestigde wetscholen zoals Hanafi, Shafi, Maliki en Hanbali, een voor een verschillen zij over van de simpelste dingen zoals hoe en wanneer je je moet wassen tot aan erfenis zaken, als je bijvoorbeeld in Syrie of in Turkije een religieuze opleiding wilt volgen vraagt men dan ook of je als Shafi of als Hanafi wilt opgeleid worden, hetzelfde met als je een vraag hebt aan de Imam, de Shafi aanhanger verdeelt zelfs zijn erfenis anders dan de Hanafi aanhanger.

Nu hebben we vervolgens iemand als jij, die een interpretatie van de Koran er op na houdt, waarbij er over je bronvermeldingen en Korancitaties al genoeg te zeggen valt die iets probeert weg te zetten als DE boodschap van de Islam, en als daar ook maar iets tegenin wordt gebracht, een vorm van corrigeren, toelichten, in een andere licht stellen, dan weet je je ineens geen houding meer aan te nemen, blijf je vasthouden aan je eigen interpretatie er van en beticht je anderen van verstokte dogma's, heb je enig idee hoe ironisch het is dat je juist diegene die met een andere lezing dan jij op de proppen komt beticht van dogma, terwijl je zelf blijft volhouden in je eigen overtuiging?

Ten tweede, niemand ontkent dat er staat wat er staat, dat is namelijk niet voor interpretatie of discussie vatbaar, dat is een feit, het vervolg, hoe je het leest en verwerkt, dat verschilt per persoon, stroming, vertaling en interpretatie, probeer voor jezelf eens een gedachtenexperiment, probeer eens te beseffen dat hoe jij de Koran interpreteert misschien helemaal niet opgaat voor de manier waarop je Islamitische buurman de Koran leest, misschien zie je dan het verschil tussen wat er staat en wat jij er als persoon van maakt.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2015 15:50:29 ]
pi_156109397
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:25 schreef Triggershot het volgende:
Begin dan ook met te lezen wat er daadwerkelijk staat voor je je in zo een discussie mengt.
Als je aan het volhouden bent dat er de doodstraf in de Koran staat voor afvalligheid, zonder dat je het maar een keer hebt kunnen citeren ben jij de laatste die over verstokte dogma's moet hebben. :')
Wat was het nu precies wat niet klopte in bovenstaande Youtube link ?
pi_156109841
Oh btw, users als Aton en de TS blijven me quoten, maar ik zie de reacties niet omdat zij op mijn lijst van geblokkeerde users staan, dus het heeft echt geen zin voor jullie om op mij te reageren, ik zie jullie reacties niet.
pi_156111809
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:54 schreef Triggershot het volgende:
Oh btw, users als Aton en de TS blijven me quoten, maar ik zie de reacties niet omdat zij op mijn lijst van geblokkeerde users staan, dus het heeft echt geen zin voor jullie om op mij te reageren, ik zie jullie reacties niet.
:D _O- _O- Schaakmat ?
pi_156113712
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nu hebben we vervolgens iemand als jij, die een interpretatie van de Koran er op na houdt, waarbij er over je bronvermeldingen en Korancitaties al genoeg te zeggen valt die iets probeert weg te zetten als DE boodschap van de Islam, en als daar ook maar iets tegenin wordt gebracht, een vorm van corrigeren, toelichten, in een andere licht stellen, dan weet je je ineens geen houding meer aan te nemen, blijf je vasthouden aan je eigen interpretatie er van en beticht je anderen van verstokte dogma's, heb je enig idee hoe ironisch het is dat je juist diegene die met een andere lezing dan jij op de proppen komt beticht van dogma, terwijl je zelf blijft volhouden in je eigen overtuiging?

Ten tweede, niemand ontkent dat er staat wat er staat, dat is namelijk niet voor interpretatie of discussie vatbaar, dat is een feit, het vervolg, hoe je het leest en verwerkt, dat verschilt per persoon, stroming, vertaling en interpretatie, probeer voor jezelf eens een gedachtenexperiment, probeer eens te beseffen dat hoe jij de Koran interpreteert misschien helemaal niet opgaat voor de manier waarop je Islamitische buurman de Koran leest, misschien zie je dan het verschil tussen wat er staat en wat jij er als persoon van maakt.
Nogmaals, er staat wat er staat. Als dit slechts de mening zou zijn van louter ondergetekende persoon, dan kan ik de bovenstaande reactie begrijpen. Maar deze discussie wordt door hoog opgeleide arabisten al jaren in het Westen gevoerd. Dit gegeven kun je toch niet simpelweg wegwuiven? Dan doe je de waarheid geen recht.

Bovendien liegen de praktijkvoorbeelden niet. Het kan me geen donder schelen hoe mijn islamitische buurman zijn Koranverzen interpreteert. Na vijf decennia import van islam in Nederland hebben er nog steeds geen hervormingen binnen de islam plaatsgevonden, hervormingen die meer aansluiten op onze Westerse normen en waarden.
Denk aan een volledig gelijkheidsbeginsel tussen mannen en vrouwen. Het recht te kleden zoals je wilt. Het recht te huwen met wie je wilt. Het recht om ieder geloof te kunnen aanhangen. (denk aan de positie van ex-moslims) Het recht kritiek te mogen geven op de beginselen van jouw geloof, inclusief bepaalde Koranverzen. Rechten die staan verankert in onze Grondwet maar waar voor de islam klaarblijkelijk een uitzondering geldt. Zijn we nu allemaal zo doof en blind?

Toegegeven, er zijn pogingen tot hervormingen gedaan, maar die zijn allemaal op niets uitgelopen. Integendeel, de meer conservatievere stromingen (inclusief hun buitenlandse invloeden) komen juist op binnen Europa. Complete stadwijken in zowel het binnen- als buitenland is geïslamiseerd. Dat heeft niet louter met een specifieke etniciteit te maken. Maar ze delen allemaal wel dezelfde islamitische achtergrond, ongeacht we spreken over de Marokkanen-populatie binnen Nederland en België of over de Pakistaanse-populatie in de buitensteden van Barcelona.

Feit blijft overeind staan dat vanuit diezelfde gezinnen derde en vierde generaties hier geboren en getogen moslims in toenemende mate radicaliseren. Op jihad gaan of daarmee sympathiseren. We zien nu een patroon ontvouwen waar men al in de late jaren van de vorige eeuw voor heeft gewaarschuwd.
pi_156114219
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:40 schreef Triggershot het volgende:
Menig Moslim zou wat kunnen leren van menig Christen. Christendom heeft 500 jaar meer levenservaring!!
pi_156114234
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:08 schreef ATON het volgende:
Je mag het nog steeds weerleggen hoor. :)
Ja, en hij mag ook nog steeds aantonen dat de PVV racistisch is
pi_156114401
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:54 schreef Triggershot het volgende:
Ah, hij wil niet zien dat ik hem vraag zijn claim dat de PVV racistisch te onderbouwen. Vooral blijven geloven in je eigen vooringenomen ongefundeerde meninkje, de realiteit gaat vanzelf weg als je het negeert,, he?

ALs jij dus zo sneu gaat doen, dan kan men daar veel uithalen. Discussie heeft geen xin met Triggershot, als hij klem zit gaat hij vervelend doen, en als het geklier hem geen gelijk lijkt te geven gaat ie je negeren. Erg sterk hoor. In je andere topic "vragen over Islam" negeer je ook alle lastige vragen, niet enkel van mij, maar ook van anderen.
pi_156114424
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:06 schreef ATON het volgende:
:D _O- _O- Schaakmat ?
Sneu he?
pi_156114490
@Elzies, het heeft totaal geen zin met hem verder in discussie te gaan, als je zn ballen niet kietelt en hem het te moeilijk maakt gaat ie je voor rotte vis uitmaken als ie er niet meer uitkomt, en als dat niet werkt gaat ie je negeren. Laat hem maar, het is een sneu verhaal die gast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')