quote:
Op maandag 14 september 2015 14:13 schreef Elzies het volgende:[..]
Jij vroeg mij eerder of ik enkele voorbeelden van islamitisch dogmatisme kon benoemen. Die gaf ik vervolgens. Ik weet heel goed dat er nergens in de Koran staat dat dat een moslima verplicht met een hoofddoek moet rondlopen of in een boerka. Maar er wordt wel een regel gegeven voor bedekkende kledij voor de vrouw. Een soort van kuisheidsideaal. Dat heb ik wel vermeld.
Ik heb jou nog nooit gevraagd voorbeelden van Islamitisch dogmatisme te benoemen, wat ik je vroeg was of je DE doctrine van DE Islam kunt benoemen, gezien er tientallen interpretaties zijn, was mijn vraag aan jou gericht wat jij verstaat / acht als DE doctrine van DE Islam.
Als je het enkel en alleen had gehouden bij kledingvoorschriften of een kuisheidsideaal zoals je het zelf zegt zou ik je gelijk gegeven hebben, maar vergeet niet even voor het gemak dat je bijvoorbeeld ook met uithuwelijken kwam en al met al dit allemaal wegzette als voorschriften van de Koran.
quote:
Ik heb wel geclaimd dat er Soera's zijn die oproepen tot intolerantie, discriminatie, geweld en doodslag. Die desbetreffende Soera's heb ik een paar reacties geleden gepost.
Dus, wat voor nut heeft het daarop reactie in reactie uit op door te gaan als dat van mijn kant niet wordt betwist?
quote:
Deze discussie is niet nieuw en kun je op talloze sites terugvinden. Je hoeft maar te googelen en je vindt wat je zoekt. Bovendien kun je de hele vertaling van de Koran zo op het internet terug vinden. Wijlen arabist Hans Jansen kwam jaren geleden al met deze Soera's. Wilders heeft er nog Kamervragen over gesteld. Ook toen was de verontwaardiging door verdedigers van de islam groot. Er zouden maar delen van die Soera's zijn geciteerd. Het zou gegrondvest zijn op het verhaal rondom de geschiedloop van Mohammed, etc. Kortom, we moesten het vooral maar niet letterlijk nemen. Dat is feitelijk nog steeds het excuus wat ik hoor, terwijl op social media radicalen met de Koran in de hand portretteren met de afgehakte hoofden van hun slachtoffers. Dan nog mag je geen verband leggen?
Prima, laten we wat Google werk gaan doen, een van de eerste sites waar ik op kom is dat van Answering Islam met als inleiding:
quote:
Afvalligen zijn zij die van religie veranderen, in dit geval de islam, of zij nu atheïst worden of zich bekeren tot een andere godsdienst. Wat moet er volgens de koran, de overleveringen (of de hadieth) en recente wettelijke uitspraken met hen gebeuren? Zijn deze moderne geestelijken en rechters van de oorspronkelijke islam afgedwaald?
Dit artikel beschouwt en analyseert de bron van deze godsdienstwettige antivrijheid van de islam.
De koran
Toegeven moet worden dat de vanzelfsprekende doodstraf voor afvalligheid niet zo’n prominent thema in de koran is als men denkt. Bijvoorbeeld, de volgende verzen veroordelen het, maar de straf ervoor is gereserveerd voor het goddelijke oordeel op de Laatste Dag, want de bestraffing daarvoor is niet duidelijke hier op aarde: soera’s 2:217; 3:72, 86-87, 90; 4:137; 5:54; 16:106; 33:14; 47:25-27; 73:11; en 74:11.
http://www.answering-islam.org/Dutch/arlandson/afvalligheid.htmtweede poging:
zoeken naar trefwoorden op :
http://bijbelenkoran.nl/search.phpquote:
Er zijn geen zoekresultaten gevonden op: afvallig
Ironisch gezien zijn de woorden 'afvallig(e)(heid) uitsluitend te vinden op die site als het gaat om de Bijbel, de Koran vertaling is gebaseerd op de editie van Fred Leemhuis.
met mijn 3e poging beland ik op Wikipedia:
quote:
Wanneer Hans Jansen claims maakt noemt hij altijd een hele rijtje, 'ongelovigen, joden, christenen en afvalligen', tuurlijk, dan zit je altijd goed, gezien weinig Korankenner zal ontkennen dat er verzen zijn waar ongelovigen en niet-moslims worden vervolgd, maar dat zegt niets over de juistheid over afvalligen, als hij dat namelijk heel concreet heeft gezegd zit niet alleen jij, maar ook hij feit.
Verder zit de tweede kamer natuurlijk vol met Koran kenners die de vragen van Wilders correct en inhoudelijk kunnen beantwoorden, toch?
Als je vervolgens wilt stellen dat doodsafval is geinspireerd door het leven van Mohammed en zijn uitspraken, dan ga ik je toch echt vragen om mijn reacties waar ik je daar constant op wijs toch nog een keer te lezen.
Verder boeien de reacties die je van andere groepen (moslims) krijgt mij totaal niet, ik sta voor mijn eigen antwoorden en niet die van een ander, derhalve zijn persoonlijke anekdotes met figuur X dan ook totaal geen argument of verweer richting mijn persoon.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2015 14:37:50 ]