abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156054952
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:35 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Ik kom hier juist naartoe in de hoop dat iemand me uitlegt waarom mijn ergernis onterecht is, of waarom mijn argumenten om boos te zijn niet kloppen.
Je idee dat je naar de zee zou moeten kijken is wel voor de hand liggend maar is voor wetenschap niet bruikbaar.
Een experiment (of een proef) is een zorgvuldig opgezette en nauwkeurige observatie van een stukje werkelijkheid dat herhaaldelijk kan worden uitgevoerd om een wetenschappelijke hypothese te testen.
In de zee heb je niet alle omstandigheden onder controle zoals je wel hebt in een laboratorium, in dit geval die wildwaterbaan van je topic.

Artikel op de website van de eigenaren van het wetenschappelijke zwembad:
https://www.deltares.nl/nl/faciliteiten/delta-flumedeltagoot/

En ze zijn ermee aan het experimenteren:
quote:
In de nieuwe Deltagoot, een unieke onderzoeksfaciliteit in Delft waarmee de hoogste kunstmatige golven ter wereld kunnen worden opgewekt, was afgelopen maand een 11 meter hoge dijk opgebouwd waar ongeveer 5000 Basaltonzuilen (schaal van 1:1,6) op waren geplaatst. Deltares onderzocht de exacte sterkte van dit type zetsteen. Andere steensoorten werden eerder in de oude Deltagoot, in de Noordoostpolder, getest.

Mark Klein Breteler, projectleider steenbekledingsonderzoek: “De nieuwe Deltagoot is een stuk dieper dan de oude Deltagoot en kan ook grotere golven opwekken. De golven zijn 35% groter, waardoor we nog dichter bij de werkelijkheid komen en dus betrouwbaarder onderzoek kunnen uitvoeren”.
bron: https://www.deltares.nl/n(...)-succesvol-verlopen/
  zondag 13 september 2015 @ 18:51:35 #127
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_156055002
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 02:22 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

R&D kun je imo niet genoeg aan besteden ^O^
Dit dus.
  zondag 13 september 2015 @ 19:52:54 #128
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156056966
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:35 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Waarom dan, ik spreek mijn verontwaardiging uit over iets dat ik kort en simpel herhaaldelijk uitleg.
Dit is verspilling,.. met logische argumenten.

Er is toch niet mis met verontwaardigd zijn en blijven tot iemand je laat zien waarom dat misplaatst is?

Ik kom hier juist naartoe in de hoop dat iemand me uitlegt waarom mijn ergernis onterecht is, of waarom mijn argumenten om boos te zijn niet kloppen.

Ik ga eerst even eten, en kom daarna weer meedoen.
Je argumenten kloppen niet en zijn al door meerdere posters hier aangepakt. Het enige wat overvlijft voor je is of dingen terug nemen, of dimmen en wat opener zijn voor de discussie, of het topic dood te laten bloeden door niet meer te reageren en vervolgens 10 topics later doen alsof je altijd al voor zulk soort research was.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156057799
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 10:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat heb je zelf gestudeerd?
tis meer een VMBO type....
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_156057938
Deltares, het onderzoeksinstituut waar dit staat is voor 20% van hun jaarbegroting afhankelijk van subsidies door de nederlandse staat, 12% door voornamelijk de EU...

En de rest komt uit het bedrijfsleven en is deel door betaalde opdrachten, dus zaken als het verhuur van hun golvensimulatoren voor projectontwikkelaars en ontwerpers
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_156057960
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:17 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

Daarom vraag ik me juist af waarom we deze 300 meter bak voor 26 miljoen nodig hebben, en niemand lijkt dat duidelijk te kunnen maken.
Ze hadden liever een 1000m bak gehad, maar die kost 120 miljoen en dat was wat boven het budget, dus behelpen ze zich voorlopig maar met dit bakje....
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_156057973
26 miljoen uitgeven aan de wetenschap terwijl er kunstenaars die allerlei subsidies ontvangen niets hoeven te doen. SCHANDE, prioriteiten zeg in dit land :')
pi_156059633
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:27 schreef Hexagon het volgende:

Je denkt het niet beter te weten maar in de bijzin denk je het toch beter te weten? :?
Ik denk het niet beter te weten.
In de bijzin leg ik de nadruk op mijn vermoedens.

Ik sta open voor redelijke argumenten en ik kon er niet 1 verzinnen, en tot nog toe de rest van de aanwezigen ook niet.
quote:
Vraag het aan de professoren van de faculteit maritieme techniek. Die kunnen het je vast beter uitleggen dat wat willekeurige voorbijgangers op een forum.

http://www.tudelft.nl/over-tu-delft/hoogleraren/hoogleraren-a-z/
Goed idee, stuur ze een mail en vraag ze te komen meepraten, je weet nooit wat een goed gesprek kan opleveren tot je het probeert.
bivd kijkt met u mee.
pi_156059686
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:04 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Ik sta open voor redelijke argumenten en ik kon er niet 1 verzinnen, en tot nog toe de rest van de aanwezigen ook niet.

[..]

Goed idee, stuur ze een mail en vraag ze te komen meepraten, je weet nooit wat een goed gesprek kan opleveren tot je het probeert.
Ik hoop idd dat je beter kunt koken joh.

Nofi uiteraard en even goede vrienden.
I´m back.
pi_156059747
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2015 17:19 schreef Nemephis het volgende:
Dat 26 miljoen een fors bedrag is voor zo'n lab ben ik het mee eens. Aan de andere kant, we hebben geen bonnetjes gezien dus wie weet is het wel juist heel voordelig geweest.

Voor de rest ontgaat het doel van dit topic mij echt compleet: De wetenschappers die het hebben laten bouwen hebben toch een betere kijk op zaken dan wij hier tenslotte.
Dat dachten we over de Fyra ook, en over de JSF.

Veel wetenschappers laten keer op keer zien dat ze niet kunnen inschatten hoe iets dat in theorie mooi kan zijn, in de praktijk in het beste geval niets toevoegt, en in het slechtste geval veel geld verspild.

En dat kunnen we dan beter gebruiken voor onderzoek naar belangrijkere dingen.
bivd kijkt met u mee.
pi_156059910
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 17:37 schreef Ryan3 het volgende:

Staat in het artikel waarom ze experimenten moeten doen op grotere schaal.
En ik heb steeds aangegeven dat het vergroten van meet-mogelijkheden van een basisgegeven, niets toevoegt en beter, sneller, en gratis door een supercomputer kan worden gedaan.

Het programeren van de computer zou iets kunnen kosten, trek daar een miljoen voor uit, en je kunt alle factoren die moeder natuur in werkelijkheid ook zal toevoegen aan het model meenemen in je berekening , ...en waarschijnlijk werkelijk iets ontdekken.
bivd kijkt met u mee.
pi_156059971
quote:
9s.gif Op zondag 13 september 2015 21:06 schreef Ryan3 het volgende:

Nofi uiteraard en even goede vrienden.
None taken, sarcasme moet kunnen, en je mag komen proeven ;)
bivd kijkt met u mee.
  zondag 13 september 2015 @ 21:19:11 #138
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_156060135
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:04 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Natuurlijk denk je het wel beter te weten. Je loopt immers het hele topic te beweren dat je het veel goedkoper kan en dat deze machine nutteloos is. Dan denk je toch echt slimmer te zijn dan de mensen die deze machine gebouwd hebben.. En dan ga je op een forum vol liken vragen om het werk van een stel hoogleraren te verdedigen.

Niemand heft hier dieogaande kennis over golven. Maar op een of andere wijze zijn de hoogleraren en ingenieurs die deze machine gebouwd hebben toch wat overtuigender.

quote:
Doe dat lekker zelf. Jij bent degene die een problem heft met dit ding. Wij zien de meerwaarde wel.
  zondag 13 september 2015 @ 21:20:23 #139
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_156060171
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:12 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Het programeren van de computer zou iets kunnen kosten, trek daar een miljoen voor uit, en je kunt alle factoren die moeder natuur in werkelijkheid ook zal toevoegen aan het model meenemen in je berekening , ...en waarschijnlijk werkelijk iets ontdekken.
Die factoren moet je ook eerst ergens 'meten'.
pi_156060316
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:07 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Veel wetenschappers laten keer op keer zien dat ze niet kunnen inschatten hoe iets dat in theorie mooi kan zijn, in de praktijk in het beste geval niets toevoegt, en in het slechtste geval veel geld verspild.

Dus je zit wat te trollen en ik heb dit voor niks getikt?
pi_156060568
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:07 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

Ook door wetenschappers die jij vervolgens weer gaat afkraken?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156060589
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2015 18:49 schreef Nemephis het volgende:

Je idee dat je naar de zee zou moeten kijken is wel voor de hand liggend maar is voor wetenschap niet bruikbaar.
Een experiment (of een proef) is een zorgvuldig opgezette en nauwkeurige observatie van een stukje werkelijkheid dat herhaaldelijk kan worden uitgevoerd om een wetenschappelijke hypothese te testen.
In de zee heb je niet alle omstandigheden onder controle zoals je wel hebt in een laboratorium, in dit geval die wildwaterbaan van je topic.

simpel gezegd, we gaan nog beter dan we al weten, onderzoeken hoe "iets" zich gedraagt, onder omstandigheden waarvan we weten, dat het "iets" die in de praktijk niet gaat meemaken.

quote:
En ze zijn ermee aan het experimenteren.
En ik begrijp niet waarom dat experimenteren op grotere schaal nodig is, als je de basis meetwaarden in je bestaande kleinere laboratorium kunt ontdekken.

De verkregen resultaten zullen altijd neerkomen op een vergroting van wat je wist met een factor x.
En die factor x kun je simpel uitrekenen.

Los daarvan blijft het probleem dat je experimenten de belangrijkste factoren die werkelijk invloed hebben niet kunt meten, waarom dan die experimenten op nog grotere schaal uitvoeren?
bivd kijkt met u mee.
  zondag 13 september 2015 @ 21:31:54 #143
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_156060748
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:12 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

En ik heb steeds aangegeven dat het vergroten van meet-mogelijkheden van een basisgegeven, niets toevoegt en beter, sneller, en gratis door een supercomputer kan worden gedaan.

Je weet echt niet waar je het over hebt hè? :D
pi_156060780
quote:
2s.gif Op zondag 13 september 2015 21:23 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Dus je zit wat te trollen en ik heb dit voor niks getikt?
Ik ging ze in volgorde beantwoorden, het jouwe staat er nu ook, en je tikt het zeker niet voor niks, ben blij met de input, neem het serieus, maar het verandert niets aan waarom ik er in beginsel een probleem mee heb.
bivd kijkt met u mee.
pi_156060846
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:20 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Die factoren moet je ook eerst ergens 'meten'.
En die ga je niet vinden in een langere waterbaan dan de mooie die er al was.
bivd kijkt met u mee.
  zondag 13 september 2015 @ 21:34:16 #146
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_156060898
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:33 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

En die ga je niet vinden in een langere waterbaan dan de mooie die er al was.
De experts op de TU denken daar kennelijk anders over. En waarschijnlijk met een goede reden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 13 september 2015 @ 21:34:22 #147
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_156060900
quote:

[..]

Oh ja joh? Welk wetenschappelijk onderzoek heeft expliciet aanbevolen om de Fyra en/of JSF aan te schaffen? :')

Je maakt nu steeds raardere sprongen in dit topic, een topic waarin je vanaf het begin al luidkeels je gebrek aan inzicht hebt geëtaleerd. Je beseft kennelijk niet dat je, wanneer je ergens zo weinig van weet als jij over dit onderwerp, er verstandig aan kunt doen de mening van grotere geesten als leidend te zien boven die van jezelf. Die nederigheid bezit je niet, en daar word je hier terecht op afgerekend.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_156061094
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 10:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

Wat heb je zelf gestudeerd?
Iets totaal anders, wat niets met golven te maken heeft.

Maar ik heb in mijn studie en experimenten nooit de werkelijkheid uit het oog verloren, en ik denk dat dat hier wel gebeurt, ...op grote schaal ;)
bivd kijkt met u mee.
  zondag 13 september 2015 @ 21:38:06 #149
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_156061126
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:37 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Iets totaal anders, wat niets met golven te maken heeft.

Maar ik heb in mijn studie en experimenten nooit de werkelijkheid uit het oog verloren, en ik denk dat dat hier wel gebeurt, ...op grote schaal ;)
Wat heb je gestudeerd?
2000 light years from home
pi_156061129
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 02:08 schreef HongKongPhoey het volgende:
26 miljoen? Hebben we geld als water ofzo?
Dit bedrag is niets als je kijkt wat er jaarlijks aan onderhoud van dijken wordt uitgegeven. Sowieso kun je maar beter een beetje investeren in kennis en technologie mbt water als de zeespiegel stijgt en juist het zoete water steeds schaarser wordt.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')