abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156045057
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:11 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Ja, een gevaar voor de democratie, als je het mij vraagt
Moslims zeggen zich te onderwerpen aan de islam en dat klopt. De PVV zegt vóór de vrijheid te zijn, maar is daar juist tegen. De PVV is dus schijnheiliger.
pi_156045074
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 10:45 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Jij noemt het uitzetten van asielzoekers deporteren! Je kiest bewust voor het zwaarder beladen deporteren om naar de Holocaust te verwijzen!!
jij wil de koraan hetzelfde vinden als mein kampf.... dus jij verwijst naar de nazis als we het over moslims hebben. je doet precies wat je zelf vervelend vind als ik het over deporteren hebt.
quote:
Iemand die trouwt met een kind van 6 en het ontmaagd op haar 9e, hoe wil je dat anders noemen dan een pedosexuele daad? Je valt mij er op aan dat ik dat zeg namelijk. Hoe wil je het anders noemen?

Je verbaasd me echt met je reactie!!

[..]
jij wou niet dat ik deproteren gebruikte; ik zei prima, zeg ik voortaan uitzetten.... wat ga jij veranderen? want je doet precies hetzelfde, bepaalde termen gebruiken om iets in een kwaad daglicht te zetten.
quote:
Voorlopig zie ik binnen Islam een hele andere trend. Het tegenovergestelde van wat jij beweert. I
omdat jij oogkleppen ophebt, en alleen maar die kleine groep luide extremisten ziet.
pi_156045356
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 10:49 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Menig moslim in menig debat/discussie.
zoals ik al zei, al die vertalingen die je online vind, dat zijn moslim sites. is gewoon acceptabel hoor. zou toch ook een beetje raar zijn, als moslims niet mochten weten wat er in de koraan staat, of niet?
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 10:53 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Een Moslim mag volgens de Koran niet meedoen aan een democratie, enkel mag men de democratie gebruiken om de Islamitische wet te realiseren!!!
zucht... nogmaals; een moslim moet zich aanpassen aan de regels van het land waar hij woont.
ik ga het niet nog een keer zeggen, zoek maar op.
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 10:51 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou? De Koran zegt dat het een volmaakt boek is, dat zichzelf niet tegen kan spreken. Het zegt absolute autoriteit te hebben. Dat moet je aannemen van de Koran als Moslim, anders ben je geen (goed) Moslim!!!! Da's toch kraakhelder?
betekend nog niet dat dat zo is. er zijn vele verschillende interpretaties.
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 10:55 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Die vader van die Aylan Kurdi, waarom vluchtte die uit Turkije weg??
vertel..
[/quote]

quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 11:06 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Enkel voor het moment dat er geen meerderheid aan Moslims is, wanneer er een meerderheid is dan moet de sharia gelden. Maar van echt meedoen is nooit sprake vanwege;

[..]

precies, we hebben dus niks te vrezen.
pi_156045448
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:11 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

En>? Wil je zeggen dat er momenteel geen oorlogen zijn op basis van Islam? Dat maakt het dus juist relevanter om die Koran te verbieden omdat die oorlogen zelfs nu plaatsvinden!!

[..]
de 2de wereldoorlog was een nationaal trauma, en dan doe je rare dingen.
quote:
Ik zeur niet, ik stel enkel de hypocriete handhaving van de grondwet vast. Dat is geen kwestie van vinden, je kunt niet ontkennen dat het ene boek verbieden op grond van haat en discriminatie en het andere boek waar precies hetzelfde voor geldt bewust niet te verbieden.

Dat vindt jij niiet hypocriet?
even voor alle duidelijkheid; vind jij dat de koraan verboden moet worden? dat heb je namelijk gezegd.
maar je hele argument dat mein kampf NIET verboden moet zijn, is dan een beetje raar, toch?
pi_156045486
en je hebt een heleboel van wat ik had geantwoord, genegeerd. ook die twee kwesties van de eerste paginas waar je het zo graag nog meer over wou hebben. ik neem aan dat je antwoorden daarop nog komen.
pi_156047775
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Moslims zeggen zich te onderwerpen aan de islam en dat klopt. De PVV zegt vóór de vrijheid te zijn, maar is daar juist tegen. De PVV is dus schijnheiliger.
Niet als de desbetreffende ideologie in beginsel oproept tot segregatie, discriminatie, geweld en zelfs doodslag. Nogmaals, de radicale islam staat niet buiten de islam maar is een onderdeel van diezelfde islam. De beginselen die daar toe oproepen zijn in tegenspraak met onze Nederlandse grondwettelijke beginselen.

Als jij hier in Nederland wilt wonen dan behoor je jezelf aan de Nederlandse grondwettelijke normen en waarden aan te passen. Dat is een eerste vereiste, zoals elk ander land dat van jou verlangd inclusief moslimlanden. Waarom zouden we dan in Nederland de andere kant moeten opkijken en critici moeten neerzetten als schijnheilig?
pi_156047809
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niet als de desbetreffende ideologie in beginsel oproept tot segregatie, discriminatie, geweld en zelfs doodslag. Nogmaals, de radicale islam staat niet buiten de islam maar is een onderdeel van diezelfde islam. De beginselen die daar toe oproepen zijn in tegenspraak met onze Nederlandse grondwettelijke beginselen.

Als jij hier in Nederland wilt wonen dan behoor je jezelf aan de Nederlandse grondwettelijke normen en waarden aan te passen. Dat is een eerste vereiste, zoals elk ander land dat van jou verlangd inclusief moslimlanden. Waarom zouden we dan in Nederland de andere kant moeten opkijken en critici moeten neerzetten als schijnheilig?
Ehm, de PVV wil zelf grondbeginselen van de grondwet aanpassen zoals verbod op discriminatie en vrijheid van godsdienst, is zelf racistisch bezig en dan kom je vervolgens met dit soort verwijten?
pi_156048312
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ehm, de PVV wil zelf grondbeginselen van de grondwet aanpassen zoals verbod op discriminatie en vrijheid van godsdienst, is zelf racistisch bezig en dan kom je vervolgens met dit soort verwijten?
Waar is de PVV discriminerend bezig? Je mag van mening verschillen voor de wijze waarop Wilders zijn oneliners naar buiten toe brengt, de PVV roept nergens specifiek op tot uitsluiting en geweld jegens bevolkingsgroepen. Dat in tegenstelling tot de meer radicale islamitische stromingen, die nogmaals niet buiten de islam staan maar daar een onlosmakelijk onderdeel van vormen.

Natuurlijk kun je jezelf als Marokkaan gekwetst voelen over de minder-uitspraak van Wilders. Maar iedereen weet drommels goed op welke categorie Marokkanen Wilders doelde. Wilders heeft vaak genoeg gezegd dat hij niets heeft tegen moslims in Nederland die goed zijn geïntegreerd en een nuttige bijdrage leveren aan onze samenleving. Maar daarmee is het verhaal niet af. Want er is tegelijkertijd sprake van een segregatie, het ver islamiseren van bepaalde stadswijken waar joden met een keppeltje op worden uitgescholden en bespuugd. Dat is toch niet de samenleving die wij willen? Laten we eerst die problemen eens eerlijk benoemen en aanpakken in plaats dat we ervan willen wegkijken.
pi_156048538
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:38 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waar is de PVV discriminerend bezig? Je mag van mening verschillen voor de wijze waarop Wilders zijn oneliners naar buiten toe brengt, de PVV roept nergens specifiek op tot uitsluiting en geweld jegens bevolkingsgroepen. Dat in tegenstelling tot de meer radicale islamitische stromingen, die nogmaals niet buiten de islam staan maar daar een onlosmakelijk onderdeel van vormen.
De 'kopvoddentaks' was nadrukkelijk bedoeld voor moslims ( met een leuke analogie als hondenpoep, de vervuiler betaald), niet joden met keppeltjes, niet gesluierde nonnen, niet voor de groepen met een gefaalde fashiongevoel, maar moslims dus. Dat is discriminerend bezig zijn. De Islam roept ook nergens tot geweld en uitsluiting in Nederland voor andere bevolkingsgroepen, wel heb je moslims die dat doen, net zoals je PVV-ers hebt die dat doen, je punt is?

quote:
Natuurlijk kun je jezelf als Marokkaan gekwetst voelen over de minder-uitspraak van Wilders. Maar iedereen weet drommels goed op welke categorie Marokkanen Wilders doelde. Wilders heeft vaak genoeg gezegd dat hij niets heeft tegen moslims in Nederland die goed zijn geïntegreerd en een nuttige bijdrage leveren aan onze samenleving. Maar daarmee is het verhaal niet af. Want er is tegelijkertijd sprake van een segregatie, het ver islamiseren van bepaalde stadswijken waar joden met een keppeltje op worden uitgescholden en bespuugd. Dat is toch niet de samenleving die wij willen? Laten we eerst die problemen eens eerlijk benoemen en aanpakken in plaats dat we ervan willen wegkijken.
Wilders heeft vaak genoeg een onderscheid gemaakt tussen Marokkanen en Marokkaanse criminelen, alleen zo een onderscheid wordt niet bijzonder vaag als je dat weglaat in zo een uitspraak, maar als je ook nog eens familieleden van een Marokkaanse crimineel het land wil uitzetten vanwege iets wat broer, vader, zoonlief heeft gedaan. Alsjeblieft zeg, homo's, joden en vrouwen die worden geïntimideerd is een groot probleem dat je keihard moet aanpakken, maar laten we niet doen alsof er geen ander groep is die moskeeën aanvalt, hoofddoeken van moslima's aftrekt, voor alles en nog wat na roept.

Ik geen van beide samenlevingen wil ik mijn kinderen laten opgroeien nee, maar het oplossen is niet door een kant te benoemen en voorbij te gaan aan de ander, men dient in het geheel een streep doorheen te trekken en beiden keihard aan te pakken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2015 14:49:50 ]
pi_156048623
quote:

[..]

Racistisch tegen welk ras precies?
pi_156048652
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:51 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Racistisch tegen welk ras precies?
Ali B volk.
pi_156048853
quote:
Ehm, de PVV wil zelf grondbeginselen van de grondwet aanpassen
wat is makkelijker denk je, de grondwet aanpassen, of de Koran?
pi_156048884
quote:
Geef een voorbeeldje van racisme van de PVV, eentje maar.
pi_156048892
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:00 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

wat is makkelijker denk je, de grondwet aanpassen, of de Koran?
Jouw opvattingen aanpassen gaat niet lukken iig.
pi_156048951
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:01 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Hier http://www.volkskrant.nl/(...)nsioenland~a3131402/
pi_156049021
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:47 schreef Triggershot het volgende:
De 'kopvoddentaks' was nadrukkelijk bedoeld voor moslims (
Door een religieuze uiting als een hoofddoek te dragen, maak je een statement zeg je al, ik heb schijt an jullie grondwet, de Koran gaat boven jullie grondwet. Verbiedt anderen maar om petjes en dergelijke te dragen op school of de werkplek. maar ik draag een hoofddoek, omdat ik mijn religie belangrijker vind dan jullie wetten.

Daarmee plaats je jezelf al buiten de maatschappij en toon je geen enkel respect voor het land waar je leeft. Dat land wat overigens wel altijd respect voor die hoofddoek en die religie moet hebben overigens!!

Snap je echt niet hoe het zit?
pi_156049043
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:52 schreef Triggershot het volgende:
Ali B volk.
Nee, kom op. Je roept grote woorden als racisme, maar kom dan met 1 voorbeeld!!

Welk ras discrimineert de PVV?
pi_156049054
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 15:01 schreef Triggershot het volgende:
Jouw opvattingen aanpassen gaat niet lukken iig.
Niet er omheen praten, geef gewoon antwoord!
pi_156049091
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:06 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Door een religieuze uiting als een hoofddoek te dragen, maak je een statement zeg je al, ik heb schijt an jullie grondwet, de Koran gaat boven jullie grondwet. Verbiedt anderen maar om petjes en dergelijke te dragen op school of de werkplek. maar ik draag een hoofddoek, omdat ik mijn religie belangrijker vind dan jullie wetten.

Daarmee plaats je jezelf al buiten de maatschappij en toon je geen enkel respect voor het land waar je leeft. Dat land wat overigens wel altijd respect voor die hoofddoek en die religie moet hebben overigens!!

Snap je echt niet hoe het zit?
De grondwet beaamt godsdienstvrijheid jij uiterst mentaal uitgedaagde vorm van luchtverspilling. Als een hoofddoek een statement is en een middelvinger naar de grondwet ( wat al compleet bullshit is ) is dat ook het geval met een keppeltje of een gesluierde non. Er is selectiviteit en doelgericht een specifiek groep aanpakken.
pi_156049105
quote:
9s.gif Op zondag 13 september 2015 15:03 schreef Triggershot het volgende:

Hier http://www.volkskrant.nl/(...)nsioenland~a3131402/
Quote het stukje tekst eens waar de er sprake is van racisme van de PVV?
pi_156049108
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:08 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Niet er omheen praten, geef gewoon antwoord!
Niet zo brutaal praten tegen je vader.
pi_156049160
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:09 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Quote het stukje tekst eens waar de er sprake is van racisme van de PVV?
Lees het maar eens goed door.
pi_156049166
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:09 schreef Triggershot het volgende:
De grondwet beaamt godsdienstvrijheid jij uiterst mentaal uitgedaagde vorm van luchtverspilling. Als een hoofddoek een statement is en een middelvinger naar de grondwet ( wat al compleet bullshit is ) is dat ook het geval met een keppeltje of een gesluierde non. Er is selectiviteit en doelgericht een specifiek groep aanpakken.
Waarom mag je geen petje op in de klas? Maar waarom zou je wel een hoofddoek op moet mogen hebben volgens jou?
pi_156049190
quote:
9s.gif Op zondag 13 september 2015 15:09 schreef Triggershot het volgende:
Niet zo brutaal praten tegen je vader.
Geef gewoon antwoord. of kan je geen antwoord geven omdat het enige antwoord je niet goed uitkomt?
pi_156049209
quote:
9s.gif Op zondag 13 september 2015 15:10 schreef Triggershot het volgende:
Lees het maar eens goed door.
Er zit dus niks racistisch in blijkbaar. Anders kon je het zo quoten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')