Goh zeg, wat ben jij toch scherp!! Je zal wel genieten als je in de spiegel kijkt, wat ben jij toch een geweldig persoon, he? En zo goed in onderbouwen ook, je hebt echt iets te melden he? Ben echt onder de indruk van je hoor, poeh, poeh. Het is ook echt geen kleuterniveau wat je laat zijn he?quote:Op zondag 13 september 2015 11:11 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, snap ik, anders was je geen PVV'er. Maar hoe is dat gebeurd?
Een PVV'er die het over kleuterniveau heeft. Dat is op zich best komisch.quote:Op zondag 13 september 2015 11:15 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Goh zeg, wat ben jij toch scherp!! Je zal wel genieten als je in de spiegel kijkt, wat ben jij toch een geweldig persoon, he? En zo goed in onderbouwen ook, je hebt echt iets te melden he? Ben echt onder de indruk van je hoor, poeh, poeh. Het is ook echt geen kleuterniveau wat je laat zijn he?
Naast een PVV'er lijkt iedereen intelligent.quote:Heel erg intelligent hoor, petje af!!
Doei PVV'er!quote:Nou doei he?
PVV'ers schreeuwen nu eenmaal. Je kunt het een hond ook niet kwalijk nemen dat ie blaft.quote:Op zondag 13 september 2015 11:20 schreef Treinhomo het volgende:
HongKongPhoey is duidelijk de winnaar van deze discussie;
Hij gebruikt immers de meeste uitroeptekens.
Alleen omdat je er steeds geen antwoord op geeft.quote:
Oh, jij was niet het topic?quote:Op zondag 13 september 2015 11:29 schreef HongKongPhoey het volgende:
Kan iemand het topic even aanvegen ofzo? Graag weer on topic
Hier heb ik al meermaals op geantwoord, zoek maar op!quote:Op zondag 13 september 2015 11:33 schreef GrumpyFish het volgende:
Alleen omdat je er steeds geen antwoord op geeft.
Men heeft geen Koran omdat men het geld niet heeft en men afhankelijk was van "predikers" die vertelden over de Koran, omdat er ooit velen helemaal niet konden lezen en afhankelijk waren van "predikers". En het is menselijk dat men daar een "eigen draai" aan geeft. Misschien kun je je ook wel indenken dat de Koran letterlijk prediken voor velen niet erg uitnodigend is voor velen. Dus er wordt een "romantischer" beeld weergegeven van de Koran, om zo meer "zieltjes" te winnen. Wanneer er genoeg "zieltjes" gewonnen zijn geeft dat meer macht.quote:Op zondag 13 september 2015 11:33 schreef GrumpyFish het volgende:
Ander herformuleer ik het nog wel:
1. Als iemand die zich een moslim noemt de Koran letterlijk moet geloven, hoe verklaar je dan de verschillende stromingen binnen de Islam? Met name interessant omdat er geen verschil in interpretatie mogelijk is volgens jou omdat woorden een vaste betekenis hebben (of woorden van die strekking).
Tuurlijk kan dat, maar volgens de Koran ben je dan geen (goed) Moslim!! De Koran is een volmaakt boek en heeft absolute autoriteit, dus voor wat iemand vindt is geen ruimte!!quote:Op zondag 13 september 2015 11:33 schreef GrumpyFish het volgende:
2. Ben je het met me eens dat een persoon kan zeggen dat ze de Koran als absolute waarheid zien én dat deze persoon tegelijkertijd andere (tegenstijdige) standpunten kan aanhangen?
Als ik iets wil zeggen dan merk je dat vanzelf.quote:
Is allemaal ontopic hoor. Je wil het toch over PVV'ers hebben? Nou, alsjeblieft.quote:Op zondag 13 september 2015 11:29 schreef HongKongPhoey het volgende:
Kan iemand het topic even aanvegen ofzo? Graag weer on topic
Waar sloeg je opmerking dan op? Of was het gewoon stemmingmakerij van je? Hoor je als modder eter niet te proberen discussies in goede banen te leiden, in plaats van stemming te maken en te helpen ontsporen?quote:Op zondag 13 september 2015 11:47 schreef Molurus het volgende:
Als ik iets wil zeggen dan merk je dat vanzelf.Daar hoef je niet naar te vragen.
Voor jouw informatie: ik ben geen moderator. Wel ooit geweest.quote:Op zondag 13 september 2015 11:49 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Waar sloeg je opmerking dan op? Of was het gewoon stemmingmakerij van je? Hoor je als modder eter niet te proberen discussies in goede banen te leiden, in plaats van stemming te maken en te helpen ontsporen?
Je kunt kakkerlakken negeren, maar daarmee gaan ze niet vanzelf weg.quote:Op zondag 13 september 2015 11:53 schreef Molurus het volgende:
Voor jouw informatie: ik ben geen moderator. Wel ooit geweest.
Maar als ik als normale gebruiker je een tip mag geven: je maakt er zelf een zooitje van door overal op te reageren.
Je hebt er meerdere keren op gereageerd inderdaad. Dat is iets anders dan ingaan op de vraag en antwoorden.quote:Op zondag 13 september 2015 11:45 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Hier heb ik al meermaals op geantwoord, zoek maar op!
Denk je dat dat het enige is dat de denkbeelden van mensen beinvloedt (i.e. wat mensen verteld is door imams)? Of denk je dat er nog andere invloeden zijn op wat mensen denken, bijv. de maatschappij (en haar denkbeelden) waarin een persoon opgroeit?quote:[..]
Men heeft geen Koran omdat men het geld niet heeft en men afhankelijk was van "predikers" die vertelden over de Koran, omdat er ooit velen helemaal niet konden lezen en afhankelijk waren van "predikers". En het is menselijk dat men daar een "eigen draai" aan geeft. Misschien kun je je ook wel indenken dat de Koran letterlijk prediken voor velen niet erg uitnodigend is voor velen. Dus er wordt een "romantischer" beeld weergegeven van de Koran, om zo meer "zieltjes" te winnen. Wanneer er genoeg "zieltjes" gewonnen zijn geeft dat meer macht.
En eenmaal die macht hebbende dan ziet men de ware aard van religie naar boven komen. Dit heeft op verschillende plekken in de geschiedenis plaatsgevonden, vandaar verschillende "stromingen"
Daarnaast zijn veel stromingen gebaseerd op toevoegingen als Hadith en dergelijke, maar de Koran gaat boven al het andere, toevoegingen zijn ondergeschikt.
[..]
Tuurlijk kan dat, maar volgens de Koran ben je dan geen (goed) Moslim!! De Koran is een volmaakt boek en heeft absolute autoriteit, dus voor wat iemand vindt is geen ruimte!!
Ik blow niet, ik heb geen tips nodigquote:Op zondag 13 september 2015 11:53 schreef Molurus het volgende:
Maar als ik als normale gebruiker je een tip mag geven
Het heeft een enorme invloed er op ja. Dat kun je ook halen uit het feit dat iemand die Christelijk is opgevoed en met die nonsense is gehersenspoeld ook niet meer openstaat voor de realiteit en alles binnen dat "goddelijke" dogmatische kader plaatst. Binnen Islam is dat vaak nog extremer omdat er een strenge "sociale" controle is. Wanneer je niet meer meegaat in de stroming dan wordt je op zn minst praktisch verstoten!!quote:Op zondag 13 september 2015 11:56 schreef GrumpyFish het volgende:
Denk je dat dat het enige is dat de denkbeelden van mensen beinvloedt (i.e. wat mensen verteld is door imams)?
Volgens mij is dat een verwaarloosbare factor binnen een streng dogmatisch kader met strenge "sociale" controlequote:Op zondag 13 september 2015 11:56 schreef GrumpyFish het volgende:
denk je dat er nog andere invloeden zijn op wat mensen denken, bijv. de maatschappij (en haar denkbeelden) waarin een persoon opgroeit?
Tip: als je het niet over PVV'ers wil hebben, begin dan geen topic over PVV'ers. Wil je alleen even zeggen dat je moslims kut vindt, dan begin je een topic met als titel 'Ik vind moslims kut'. Dat is verder niet echt heel moeilijk om zelf te bedenken.quote:Op zondag 13 september 2015 11:55 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Je kunt kakkerlakken negeren, maar daarmee gaan ze niet vanzelf weg.
En toch is het merendeel van bijv. de Christenen redelijk normaal, en liberaler in hun opvattingen dan, pak 'm beet, 50 jaar geleden. Waarom zou zoiets voor Moslims niet denkbaar zijn? Er zijn zelfs al voorbeelden van Moslims die zich sterk uitspreken vóór de democratische rechtstaat.quote:Op zondag 13 september 2015 12:01 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Het heeft een enorme invloed er op ja. Dat kun je ook halen uit het feit dat iemand die Christelijk is opgevoed en met die nonsense is gehersenspoeld ook niet meer openstaat voor de realiteit en alles binnen dat "goddelijke" dogmatische kader plaatst. Binnen Islam is dat vaak nog extremer omdat er een strenge "sociale" controle is. Wanneer je niet meer meegaat in de stroming dan wordt je op zn minst praktisch verstoten!!
[..]
Volgens mij is dat een verwaarloosbare factor binnen een streng dogmatisch kader met strenge "sociale" controle
mijn moeder en vader hebben de 2de wereldoorlog nog meegemaakt. dat is heel wat anders dan oorlogen ver weg, lang geleden.quote:Op zondag 13 september 2015 10:38 schreef HongKongPhoey het volgende:
Even weer on topic, dokter Janssen is onderweg om de vervelende patient op te halen
[..]
Tsja, beetje vergezocht. Je koppelde het direkt aan na de oorlog. Dit is niet echt direkt naa de oorlog toch? Maar goed, ik kom zo op je oorlog argument terug.
[..]
Een Amsterdamse galeriehouder biedt het boek Mein Kampf te koop aan. Een zekere organisatie onder de noemer 'Federatief Joods Nederland' heeft aangegeven hiervan aangifte te zullen doen. De verkoop van het boek is immers wettelijk verboden. De kwestie blijkt reden voor een hoop verwarring. Veel mensen lijken te denken dat het verbod samenhangt met het auteursrecht op het boek. Zo ook regionale TV-zender AT5.
[..]
Niet auteursrechten volgens deze advocaat!!
http://www.croondavidovic(...)d-op-mein-kampf/2066
[..]
Het is precies hetzelfde, ik kan ook wel roepen dat je als je haat ziet in Mein Kampf, je het verkeerd interpreteert!!! De Koran is net zo haatzaaien en discriminerend als Mein Kampf. Ik heb je nog geen enkel argument zien maken dat dat weerlegt!!!
[..]
Dan is het dus nog erger met de Koran, op die basis zijn er meer oorlogen nu en toen. Dus geen enkel verschil, in jouw logica is de Koran dan zelfs erger, toch? Meer oorlogen op basis van Islam, dan oorlogen op basis van Mein kampf!!!
Je maakt mijn argument dus zelfs sterker!!
Ga toch weg joh!!quote:Op zondag 13 september 2015 12:02 schreef Jigzoz het volgende:
Tip: als je het niet over PVV'ers wil hebben, begin dan geen topic over PVV'ers. Wil je alleen even zeggen dat je moslims kut vindt, dan begin je een topic met als titel 'Ik vind moslims kut'. Dat is verder niet echt heel moeilijk om zelf te bedenken.
En als je een forum alleen voor jezelf wil, dan kun je dat gratis openen. Maar terug ontopic. PVV'ers hadden we het over.quote:
Ja, een gevaar voor de democratie, als je het mij vraagtquote:Op zondag 13 september 2015 12:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En als je een forum alleen voor jezelf wil, dan kun je dat gratis openen. Maar terug ontopic. PVV'ers hadden we het over.
En>? Wil je zeggen dat er momenteel geen oorlogen zijn op basis van Islam? Dat maakt het dus juist relevanter om die Koran te verbieden omdat die oorlogen zelfs nu plaatsvinden!!quote:Op zondag 13 september 2015 12:06 schreef pokkerdepok het volgende:
mijn moeder en vader hebben de 2de wereldoorlog nog meegemaakt. dat is heel wat anders dan oorlogen ver weg, lang geleden.
Ik zeur niet, ik stel enkel de hypocriete handhaving van de grondwet vast. Dat is geen kwestie van vinden, je kunt niet ontkennen dat het ene boek verbieden op grond van haat en discriminatie en het andere boek waar precies hetzelfde voor geldt bewust niet te verbieden.quote:Op zondag 13 september 2015 12:06 schreef pokkerdepok het volgende:
en je zeurt een beetje, want we zijn het gewoon eens dat mein kampf niet verboden zou moeten zijn. alleen wil jij graag dat mein kampf net zo erg is als de koraan, en die wil je wel verbieden. dat heb je nog steeds niet uitgelegd, hoe je die sprong maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |