Ehh, juist. Erg relevant voor het topic man.quote:
Dat snap ik ook wel, maar hoe komt het dat die 'gebruiksaanwijzing' direct aan een vrouw gekleefd zit en dat met die leuke 'karaktertrekjes' van mannen zo losjes omgegaan word?quote:Op donderdag 10 september 2015 19:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Gefeliciteerd TS, je bent er achter gekomen dat mensen verschillen en dat mannen en vrouwen over het algemeen anders zijn in hun doen en laten.
[..]
Ehh, juist. Erg relevant voor het topic man.
Omdat het bij mannen allemaal wel meevalt en vrouwen vaak echt onbegrijpelijk zijn.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:43 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, maar hoe komt het dat die 'gebruiksaanwijzing' direct aan een vrouw gekleefd zit en dat met die leuke 'karaktertrekjes' van mannen zo losjes omgegaan word?
Wil je een sticker voor deze conclusie?quote:
Nee want veelvuldig liegen, verborgen verslavingen en extreme luiheid zijn slechts leuke karaktertrekjes die je tot een betere schoonzoon maken.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Omdat het bij mannen allemaal wel meevalt en vrouwen vaak echt onbegrijpelijk zijn.
Volgens mij hebben mensen in het algemeen een gebruiksaanwijzing die afhangt van de persoon, daar is geslacht wel een onderdeel van ja. Even afgezien van de te generaliseren verschillen tussen mannen en vrouwen, vind ik bovenstaande echter niet zo herkenbaar en te kort door de bocht. Vaak genoeg ook bij het andere geslacht waar genomen, dus ik ga een wilde gok doen dat je niet zoveel mazzel hebt gehad met je mannen..quote:Op donderdag 10 september 2015 19:31 schreef eenzame_kat het volgende:
Ik, als vrouw, hoor vaak genoeg van mannen 'dat vrouwen een gebruiksaanwijzing' hebben. Ze bedoelen dan waarschijnlijk de bepaalde trekjes die vrouwen hebben, zoals te emotioneel/emotionele schade, wantrouwen, controle willen hebben, veeleisend zijn etc. Nu ga ik hier niet lopen ontkennen dat vrouwen (sommige wel, sommige niet) deze trekjes of karaktereigenschappen in meer of mindere mate hebben.
Maar ik zie/ken ook genoeg mannen met een 'gebruiksaanwijzing'. Dit is dan meestal niet in de trant van bovengenoemde dingen, maar het ligt meer in de eigenschap van mannen om dingen achter te houden, geen emoties te delen, egoïsme e.d. Verslavingen, liegen, geen gevoelens delen, achterdocht, extreme luiheid enzovoorts. Het zijn ook meestal de mannen die dit soort dingen achter de hakken hebben, met name liegen, verslavingen, extreme luiheid. Dit zal dan ook wel in hun karakter liggen, in hun manier van dingen aanpakken en hun 'lossere' houding.
Hoe denken jullie daarover? Ik stereotypeer niet graag en natuurlijk is dit wel een erg stereotiep beeld wat ik nu geef, maar wat ik even de wereld uit wilde helpen is dat er niet alleen vrouwen, maar ook genoeg mannen zijn met een gebruiksaanwijzing zijn.
Misschien moet je eens normale mensen ontmoeten in plaats van dat laagopgeleide mbo-tuig zonder sociale vaardigheden.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:46 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Nee want veelvuldig liegen, verborgen verslavingen en extreme luiheid zijn slechts leuke karaktertrekjes die je tot een betere schoonzoon maken.
ik zag je naam, vandaar. maar ik heb graag die sticker!quote:Op donderdag 10 september 2015 19:45 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Wil je een sticker voor deze conclusie?
Ik voel mij fijn als ik zelfstandig en in m'n eentje ben, heb deze tekst dan ook niet geschreven om mannen te behagen.
Totaal niet op z'n plek hier in mijn ogen, maar hilarisch desalniettemin.quote:
Ja, mannen zijn ook mensen, net als voruwen. We hebben allemaal een gebruiksaanwijzing. Alleen zijn sommigen een open boek, en anderen geschreven in spijkerschrift.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:31 schreef eenzame_kat het volgende:
Ik, als vrouw, hoor vaak genoeg van mannen 'dat vrouwen een gebruiksaanwijzing' hebben. Ze bedoelen dan waarschijnlijk de bepaalde trekjes die vrouwen hebben, zoals te emotioneel/emotionele schade, wantrouwen, controle willen hebben, veeleisend zijn etc. Nu ga ik hier niet lopen ontkennen dat vrouwen (sommige wel, sommige niet) deze trekjes of karaktereigenschappen in meer of mindere mate hebben.
Maar ik zie/ken ook genoeg mannen met een 'gebruiksaanwijzing'. Dit is dan meestal niet in de trant van bovengenoemde dingen, maar het ligt meer in de eigenschap van mannen om dingen achter te houden, geen emoties te delen, egoïsme e.d. Verslavingen, liegen, geen gevoelens delen, achterdocht, extreme luiheid enzovoorts. Het zijn ook meestal de mannen die dit soort dingen achter de hakken hebben, met name liegen, verslavingen, extreme luiheid. Dit zal dan ook wel in hun karakter liggen, in hun manier van dingen aanpakken en hun 'lossere' houding.
Hoe denken jullie daarover? Ik stereotypeer niet graag en natuurlijk is dit wel een erg stereotiep beeld wat ik nu geef, maar wat ik even de wereld uit wilde helpen is dat er niet alleen vrouwen, maar ook genoeg mannen zijn met een gebruiksaanwijzing zijn.
Zo zijn vrouwen niet inderdaad nee.. Oh wachtquote:Op donderdag 10 september 2015 21:16 schreef Gary_Oak het volgende:
Als je mij geen hoofdpijn bezorgt, ben je al een heel eind. En ik denk dat meer mannen zo zijn.
quote:Op donderdag 10 september 2015 21:18 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Zo zijn vrouwen niet inderdaad nee.. Oh wacht
Ik denk alleen geen hoofdpijn bezorgen en wat te weinig kritsche houding is als het om daten gaat. Je moet juist een gemeenschappelijk doel of interesse hebben of zien te krijgen. En als iemand een heel lastige "gebruiksaanwijzing" heeft. Als je die gewoon volgt is er ook niets aan de hand. Een wasmachine met een ingewikkelde gebruiksaanwijzing wast wellicht het meest schoon.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:16 schreef Gary_Oak het volgende:
Als je mij geen hoofdpijn bezorgt, ben je al een heel eind. En ik denk dat meer mannen zo zijn.
Dat ervaar ik zelf helemaal niet zo. Genoeg mannen die ook hun nukken hebben. Wellicht dat het dan anders wordt genoemd, maar het komt op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:43 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, maar hoe komt het dat die 'gebruiksaanwijzing' direct aan een vrouw gekleefd zit en dat met die leuke 'karaktertrekjes' van mannen zo losjes omgegaan word?
Mannen hebben nukken naargelang de situatie. Over vrouwen zijn bibliotheken vol geschreven en nog snappen we daar de ballen van.quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat ervaar ik zelf helemaal niet zo. Genoeg mannen die ook hun nukken hebben. Wellicht dat het dan anders wordt genoemd, maar het komt op hetzelfde neer.
Dan zijn het ook niet echt nukken, als de situatie zorgt dat mannen moeilijk gaan doen. Ik ken in ieder geval weinig mannen die geen nukken hebben.quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Mannen hebben nukken naargelang de situatie.
Als je vrouwen probeert te begrijpen middels boeken ga je er überhaupt niet komen.quote:Over vrouwen zijn bibliotheken vol geschreven en nog snappen we daar de ballen van.
Dit.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Misschien moet je eens normale mensen ontmoeten in plaats van dat laagopgeleide mbo-tuig zonder sociale vaardigheden.
Dit doet me een beetje denken aan de kat Garfield extreem lui, verslaafd aan lasagne deelt met niemand zijn gevoelens, weet de boel goed te bespelen of naar zijn voordeel te draaien, en is vrij egoïstisch aangelegd.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:31 schreef eenzame_kat het volgende:
Maar ik zie/ken ook genoeg mannen met een 'gebruiksaanwijzing'. Dit is dan meestal niet in de trant van bovengenoemde dingen, maar het ligt meer in de eigenschap van mannen om dingen achter te houden, geen emoties te delen, egoïsme e.d. Verslavingen, liegen, geen gevoelens delen, achterdocht, extreme luiheid enzovoorts. Het zijn ook meestal de mannen die dit soort dingen achter de hakken hebben, met name liegen, verslavingen, extreme luiheid.
Oké, misschien dat ik raar ben maar ik zie hier het probleem niet zo? En vaak zie ik deze dingen toch anders (liever overemotioneel alles tonen dan niks laten zien en na een tijdje vanuit het niets met iets mindblowingly onverwachts komen).quote:Op donderdag 10 september 2015 19:31 schreef eenzame_kat het volgende:
Je bent vergeten dat als je met een man praat, het altijd gaat over 3 dingen: Voetbal, bier en tieten (en soms auto's). That's it! Meer zit er gewoon niet in die kop van de gemiddelde man!quote:Maar ik zie/ken ook genoeg mannen met een 'gebruiksaanwijzing'. Dit is dan meestal niet in de trant van bovengenoemde dingen, maar het ligt meer in de eigenschap van mannen om dingen achter te houden, geen emoties te delen, egoïsme e.d. Verslavingen, liegen, geen gevoelens delen, achterdocht, extreme luiheid enzovoorts. Het zijn ook meestal de mannen die dit soort dingen achter de hakken hebben, met name liegen, verslavingen, extreme luiheid. Dit zal dan ook wel in hun karakter liggen, in hun manier van dingen aanpakken en hun 'lossere' houding.
Er zijn ook wel intelligente mannen die heus over andere dingen willen praten hoor.quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[.
[..]
Je bent vergeten dat als je met een man praat, het altijd gaat over 3 dingen: Voetbal, bier en tieten (en soms auto's). That's it! Meer zit er gewoon niet in die kop van de gemiddelde man!
Probeer je over iets anders te praten, dan kunnen er 2 dingen gebeuren:
1) of het boeit ze niet en binnen 3 minuten gaat het weer over 1 van die 3 onderwerpen
2) of ze geven jou de indruk wel interesse te hebben en met je mee te praten, maar in >90% van deze gevallen zijn ze op dat moment gewoon geil en ben je blijkbaar het aanwezige kutje met de beste prijs/kwaliteitverhouding (prijs in de zin van hoeveel moeite het gaat kosten jou in hun bed te lullen en kwaliteit als in hoe geefbaar je bent).
Die zijn er idd, ik had het dan ook over "de gemiddelde man"quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:50 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Er zijn ook wel intelligente mannen die heus over andere dingen willen praten hoor.
Mij kan voetbal me echt niet interesseren, en auto's al helemaal niet.
(Tieten wel tho)
Nee hoor we hebben alleen heel lang geleden al uitgevonden dat erover praten zelden werkt. Maar naar oplossingen werken welquote:
Omdat de samenleving vrouwen structureel probeert te onderdrukken. Mannen mogen eikels zijn, dat maakt ze zelfs stoer. Vrouwen moeten brave trutjes zijn die doen wat mannen zeggen. Doen ze dat niet dan hebben ze een 'gebruiksaanwijzing' (in feministische vaktaal ook wel 'karakter').quote:Op donderdag 10 september 2015 19:43 schreef eenzame_kat het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig eerder andersom waarin jongens zichzelf niet meer kunnen zijn in een kapot gefeminiseerd basisonderwijsquote:Op zaterdag 12 september 2015 02:19 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Omdat de samenleving vrouwen structureel probeert te onderdrukken. Mannen mogen eikels zijn, dat maakt ze zelfs stoer. Vrouwen moeten brave trutjes zijn die doen wat mannen zeggen. Doen ze dat niet dan hebben ze een 'gebruiksaanwijzing' (in feministische vaktaal ook wel 'karakter').
quote:Op zaterdag 12 september 2015 02:19 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Omdat de samenleving vrouwen structureel probeert te onderdrukken. Mannen mogen eikels zijn, dat maakt ze zelfs stoer. Vrouwen moeten brave trutjes zijn die doen wat mannen zeggen. Doen ze dat niet dan hebben ze een 'gebruiksaanwijzing' (in feministische vaktaal ook wel 'karakter').
R&P / Het feminisme topic #13quote:Op zaterdag 12 september 2015 02:44 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig eerder andersom waarin jongens zichzelf niet meer kunnen zijn in een kapot gefeminiseerd basisonderwijs
quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:50 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Mannen hebben nukken naargelang de situatie. Over vrouwen zijn bibliotheken vol geschreven en nog snappen we daar de ballen van.
Iets in de trant van ''Mannen komen van Mars en vrouwen uit The Twilight Zone''.
De enige reden dat jongens zogenaamd zichzelf niet kunnen zijn is omdat de juffen opgevoed zijn met het idee dat vrouwen slome trutjes moeten zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2015 02:44 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig eerder andersom waarin jongens zichzelf niet meer kunnen zijn in een kapot gefeminiseerd basisonderwijs
Kom je uit Saoedi Arabië?quote:Op zaterdag 12 september 2015 15:40 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
De enige reden dat jongens zogenaamd zichzelf niet kunnen zijn is omdat de juffen opgevoed zijn met het idee dat vrouwen slome trutjes moeten zijn.
De meisjes hebben nooit zichzelf mogen zijn, die horen al generaties lang dat ze stil moeten zitten en niet van wilde spelletjes mogen houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |