quote:
Op donderdag 10 september 2015 19:31 schreef eenzame_kat het volgende:Ik, als vrouw, hoor vaak genoeg van mannen 'dat vrouwen een gebruiksaanwijzing' hebben. Ze bedoelen dan waarschijnlijk de bepaalde trekjes die vrouwen hebben, zoals te emotioneel/emotionele schade, wantrouwen, controle willen hebben, veeleisend zijn etc. Nu ga ik hier niet lopen ontkennen dat vrouwen (sommige wel, sommige niet) deze trekjes of karaktereigenschappen in meer of mindere mate hebben.
Oké, misschien dat ik raar ben maar ik zie hier het probleem niet zo? En vaak zie ik deze dingen toch anders (liever overemotioneel alles tonen dan niks laten zien en na een tijdje vanuit het niets met iets mindblowingly onverwachts komen).
quote:
Maar ik zie/ken ook genoeg mannen met een 'gebruiksaanwijzing'. Dit is dan meestal niet in de trant van bovengenoemde dingen, maar het ligt meer in de eigenschap van mannen om dingen achter te houden, geen emoties te delen, egoïsme e.d. Verslavingen, liegen, geen gevoelens delen, achterdocht, extreme luiheid enzovoorts. Het zijn ook meestal de mannen die dit soort dingen achter de hakken hebben, met name liegen, verslavingen, extreme luiheid. Dit zal dan ook wel in hun karakter liggen, in hun manier van dingen aanpakken en hun 'lossere' houding.
Hoe denken jullie daarover? Ik stereotypeer niet graag en natuurlijk is dit wel een erg stereotiep beeld wat ik nu geef, maar wat ik even de wereld uit wilde helpen is dat er niet alleen vrouwen, maar ook genoeg mannen zijn met een gebruiksaanwijzing zijn.

Je bent vergeten dat als je met een man praat, het altijd gaat over 3 dingen: Voetbal, bier en tieten (en soms auto's). That's it! Meer zit er gewoon niet in die kop van de gemiddelde man!
Probeer je over iets anders te praten, dan kunnen er 2 dingen gebeuren:
1) of het boeit ze niet en binnen 3 minuten gaat het weer over 1 van die 3 onderwerpen
2) of ze geven jou de indruk wel interesse te hebben en met je mee te praten, maar in >90% van deze gevallen zijn ze op dat moment gewoon geil en ben je blijkbaar het aanwezige kutje met de beste prijs/kwaliteitverhouding (prijs in de zin van hoeveel moeite het gaat kosten jou in hun bed te lullen en kwaliteit als in hoe geefbaar je bent).
En wat de eigenschappen van vrouwen in je OP betreft (en dan doel ik op dit rijtje: emotionele schade, wantrouwen, controle willen hebben, veeleisend zijn etc), vind je het gek met zulke mannen dat je emotionele schade oploopt, dat je wantrouwend bent, dat je liever zelf de controle houdt en dat je eisen wilt stellen?
Dat is toch helemaal niet zo raar als je je bedenkt wat de gemiddelde man voorstelt?
Bij de meeste mannen kun je maar beter niet proberen de handleiding te lezen, die mannen hoor je eigenlijk gewoon RMA terug te sturen, terug naar de fabriek, zoals je met alle defecte spullen doet.
Succes TS, beter koop je gewoon een goeie vibo, voor een vrouw levert dat denk ik nog de beste prijs/kwaliteitverhouding op

Als er een god bestaat, dan was zijn grootste grap om mij als man geboren te laten worden zodat ik als insider heb mogen meemaken hoe de rest van de mannen is

Ik heb serieus weinig op met de gemiddelde man, je klacht is terecht