ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
Daar hoef je geen machinist voor te zijn hoor, iedereen die op een kopstation instapt ziet dat wel eens.
Hell, zelfs in Breda maak ik dat wel eens mee met een trein die uit Tilburg komt en richting Rotterdam rijdt.
Sinds Breda verbouwd is en ik in Frankrijk woon waar de treinen links rijden, sta ik steevast de verkeerde kant op te kijken of de trein eraan komt, of denk ik dat ze het station omgedraaid hebben op het moment dat ik aan kom rijden. Iig heb ik altijd een 'Huh?!?' moment, en volgens mij komt dat nooit meer goed
Op zaterdag 19 en zondag 20 september vinden er ombouwwerkzaamheden plaats op station Breda. Dit betekent dat vanaf maandag 21 september treinen van andere perrons vertrekken dan reizigers gewend zijn. In verband met de werkzaamheden is er op zaterdag 19 en zondag 20 september geen treinverkeer mogelijk van en naar Breda.
Nieuwe bouwronde In de nieuwe bouwronde wordt naast spoor 2 en 3 ook spoor 4 buiten dienst genomen voor reizigerstreinen. Dit is nodig om het parkeerdek te kunnen afbouwen en zal duren tot april 2016. Daarnaast wordt spoor 6 aangepast zodat de sprinters naar Tilburg en Dordrecht hier tot april 2016 kunnen aankomen en vertrekken. Reizigers worden geadviseerd maandag voor vertrek de reisplanner te raadplegen omdat sommige treinen dus van andere perrons vertrekken dan men gewend is.
Toegankelijkheid station Breda Het station is tijdens de werkzaamheden gewoon toegankelijk met uitzondering van perron 1 (spoor 3 en 4). Het busstation is volledig operationeel en de voetgangersbrug is open.
Gevolgen voor reizigers In verband met de werkzaamheden is er op zaterdag 19 en zondag 20 september geen treinverkeer mogelijk tussen Breda - Tilburg en Breda - Roosendaal / Lage Zwaluwe. NS zet bussen in en adviseert reizigers rekening te houden met een extra reistijd oplopend tot een uur. Daarnaast worden reizigers geadviseerd voor vertrek de NS reisplanner te raadplegen op www.ns.nl.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Gebruikers van het spoor betalen aan ProRail tarieven voor het gebruik van het spoor. ProRail heeft de tarieven van deze gebruiksvergoeding recent aangepast door een besluit van de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Gisteravond heeft staatssecretaris Mansveld de Tweede Kamer hierover schriftelijk geīnformeerd.
Lees op deze website de brief die aan de Tweede Kamer is gestuurd.
Het ministerie van Infrastructuur en Mileu heeft met het Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) afgesproken om de concurrentiepositie van het spoorgoederenvervoer door Nederland in Europa te onderzoeken. Hiervoor is een benchmark uitgevoerd naar de tarieven voor het gebruik van het spoor voor goederenvervoer in diverse Europese landen. Deze benchmark is gisteren ook naar de Tweede Kamer gestuurd.
Staatssecretaris Masnveld schrijft in haar brief naar de Tweede Kamer dat het verschil in totale kosten voor de gebruiksvergoeding tussen de Nederlandse achterlandverbindingen en de andere achterlandverbindingen, relatief klein is. De standaardtarieven voor de gebruiksvergoeding zijn in Nederland de afgelopen tien jaar sterker gestegen dan in omringende landen. Dit komt doordat de overgangsregeling spoorgoederenvervoer na 2013 beëindigd is en het kabinet Rutte I besloten heeft de gebruiksvergoeding te verhogen. Daarmee liggen de tarieven in Nederland dit jaar hoger dan de tarieven in België en Frankrijk, maar zijn ze vergelijkbaar met de tarieven in Duitsland.
Gebruiksvergoeding
Vervoerders betalen aan ProRail een vergoeding voor bijvoorbeeld het gebruik van rails, bovenleiding, perrons en treinparkeerplaatsen. Bij het gebruik van het spoor speelt de zwaarte van een trein ook een rol. Zo is het tarief voor een zware goederentrein hoger dan het tarief voor een lichte reizigerstrein, omdat een zware goederentrein het spoor ook meer belast. De tarieven voor de gebruiksvergoeding worden bepaald op basis van wet- en regelgeving (onder andere de spoorwetgeving) en Europese richtlijnen. De ACM toetst of ProRail zich aan de wet- en regelgeving heeft gehouden en of ProRail niet bepaalde categorieën vervoerders onterecht bevoor- of benadeelt. ProRail brengt alleen kosten in rekening die direct herleidbaar zijn naar het gebruik van het spoor. Recent heeft de ACM besloten dat ProRail de tarieven op het spoor moet aanpassen. Enkele vervoerders hebben beroep aangetekend tegen het besluit van ACM over de aanpassingen van de tarieven voor 2016.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) informeert de Tweede Kamer over het besluit van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) op de klacht van de Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN) over de verhoging van de gebruiksvergoeding voor het spoor. Ook stuurt zij de Tweede Kamer de resultaten van de uitgevoerde benchmark naar de gebruikersvergoeding spoorgoederenvervoer.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van de Tweede Kamer op het bericht dat medewerkers van NedTrain jarenlang zijn blootgesteld aan verf met de kankerverwekkende stof chroom-6.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van het Kamerlid Van Helvert (CDA) op het interview met de president-directeur van ProRail in het Financieele Dagblad van 9 september 2015. Dit interview verscheen onder de titel 'ProRail-topman waarschuwt voor nieuwe tegenvallers'.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) reageert op verzoek van de Tweede Kamer op het bericht dat de NS bezwaar heeft ingediend tegen de gunning van het vervoer over de spoorlijn Zwolle - Enschede aan Syntus.
Vraag 3 Kunt u aangeven hoe vaak dit voorkomt? Antwoord 3 Het is niet eerder voorgekomen dat NS planmatig treindiensten heeft moeten schrappen tijdens grote evenementen. Wel komt het soms voor dat er in de bijsturing in beperkte mate treindiensten worden geschrapt in verband met capaciteitsproblemen die niet voortkomen uit grote evenementen. In het recente verleden is het bijvoorbeeld voorgekomen op de Hoekse Lijn als gevolg van tijdelijke materieelkrapte. Dit is altijd een noodmaatregel die pas in de bijsturing wordt toegepast.
We zijn blij dat u al meer dan 10 jaar met een NS-abonnement in de 1e klas reist. Als deelnemer aan NS Extra willen we u hier graag voor bedanken met een cadeau.
Cadeautje voor u Cadeaubon bol.com t.w.v. ¤ 15,- U ontvangt van ons ¤ 15,- korting bij bol.com op een artikel naar keuze.
Ik weet niet hoe ze aan die 10 jaar komen, maar ik heb echt niet langer dan 2 jaar en 3 maanden mij abonnement
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Sinds u zich voor NS Extra heeft aangemeld, heeft u al heel wat kilometers met de trein gereisd. Daar zijn we blij mee! En daarom geven we u als deelnemer aan NS Extra graag een attentie.
Heb ik de jackpot?
[ Bericht 39% gewijzigd door b2py op 10-09-2015 15:20:11 ]
Gedeputeerde Staten van Overijssel moeten nog eens goed naar de locaties voor spoorkruisingen bij Zwolle en het buurtschap Herfte kijken. Die oproep deden de SP en PvdA Provinciale Staten gisteren via een motie. De overige fracties gingen daar in mee en namen de motie aan.
De PvdA en SP kunnen zich niet vinden in de gekozen locaties voor de spoorkruisingen op de trajecten Zwolle-Meppel en Zwolle-Emmen. "Dan moet je denken aan een viaduct of fly-over voor de trein bij Zwolle en buurtschap Herfte", vertelt vicevoorzitter PvdA Provinciale Staten Hans Nooter. "De bewoners van Herfte kijken er met argusogen naar."
"Niet voldoende oog voor omgeving" Staatssecretaris Wilma Mansveld kwam vorig jaar met het plan het spoor rondom Zwolle uit te breiden en te vernieuwen. De reistijd van de Hanzestad naar het noorden zou dan korter worden. Nooter ziet in dat reizigers hiervan kunnen profiteren, "maar je bent ook afhankelijk van een keten aan beslissingen. Als je twee minuten later vertrekt kan een verbeterd spoor het niet meer goedmaken", stelt Nooter. "De reistijd speelt bij dit project een hoofdrol zonder dat men voldoende oog heeft voor de omgeving." Daarmee doelt Nooter op Zwolle en Herfte.
Balans tussen belangen De gemeente Zwolle probeert een balans te vinden tussen de belangen van de bewoners en een betere bereikbaarheid van Zwolle. "We zijn vanzelfsprekend blij dat de provincie zich in blijft zetten voor een zorgvuldig proces." ProRail geeft aan de motie te zullen bestuderen.
Ow, even snel met zijn PA-rechterhand gebeld, die naast hem staat in de Troelstrazaal. Hij blijft inderdaad bij zijn verhaal. Dan heeft Mansveld straks wat uit te leggen.
Verder riekt vanwege het ontbreken van verdere onderbouwing de bewering als beoordeeld naar emotie en niet naar ratio.
Ik ben, zeg maar, namens Voor Beter OV best stevig qua toon en standpunten. Maar ik zorg altijd dat ik weet waar ik het over heb.
Dat staat los van de vraag of een ander het inhoudelijk daarmee eens is, uiteraard.
Maar het is dus niet zo, dat ik vanuit mijn onderbuik maar wat roep. Ik vind het erg vervelend als die indruk ontstaat. Doet ook geen recht aan de puike denktank die de basis vormt van wat wij zeggen en doen.
Ow, even snel met zijn PA-rechterhand gebeld, die naast hem staat in de Troelstrazaal. Hij blijft inderdaad bij zijn verhaal. Dan heeft Mansveld straks wat uit te leggen.
Mansveld heeft de kamer onjuist geīnformeerd. Koren op de molen voor mensen die van haar af willen, dus.
Plan V moet NU weg WANT onveilig; OHNOES MATERIEELTEKORT ZORG VOOR TREINEN, BOUW ZE VANNACHT EN ZET ZE MORGEN IN!
Zo werken redelijk wat van je redenaties. Dan kan je niet met droge ogen vertellen dat je weet waar je het over hebt imnsho.
Bij heel veel dingen die je zegt heb je echt een punt. Als ik je neer zou zetten als ongeīnformeerde reiziger, maar als iemand die er verstand pretendeert te hebben? Not so much.
Op donderdag 10 september 2015 17:40 schreef DeaDLocK2K het volgende: Plan V moet NU weg WANT onveilig; OHNOES MATERIEELTEKORT ZORG VOOR TREINEN, BOUW ZE VANNACHT EN ZET ZE MORGEN IN!
Volgens mij hebben we gezegd dat NS baanschuivers had moeten aanbrengen en IVW/ILT jarenlang aan het lijntje heeft gehouden. Over materieeltekort hebben wij gezegd dat NS verwijtbaar chronisch foutief beleid heeft gehanteerd.
Dat is wel wat anders dan wat jij suggereert.
Maar inderdaad: let's agree to disagree. Maar doe dat dan ook!
Ik ben, zeg maar, namens Voor Beter OV best stevig qua toon en standpunten. Maar ik zorg altijd dat ik weet waar ik het over heb.
Dat staat los van de vraag of een ander het inhoudelijk daarmee eens is, uiteraard.
Maar het is dus niet zo, dat ik vanuit mijn onderbuik maar wat roep. Ik vind het erg vervelend als die indruk ontstaat. Doet ook geen recht aan de puike denktank die de basis vormt van wat wij zeggen en doen.
Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn? Aannemelijk zullen er dan ook twee specialisten voedingsstations zijn, anders had hij het wel over energievoorziening in het geheel moeten hebben. Wat is de relevantie van het hebben van 10 bovenleidingspecialisten? Wat zouden die mannen moeten doen wat nu (Volgens de bronnen) nu niet gedaan wordt? Er ontbreekt in de tekst waarom het toevoegen van die mannen wel tot een beter resultaat leidt.
Verder begrijp ik punt twee niet dat je erbij haalt. Dat is puur op persoonlijk gewin want in de afgelopen maanden is geen discussie gevoerd over dat onderwerp.
Op donderdag 10 september 2015 17:49 schreef b2py het volgende: Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn?
"Dames en heren. Wegens griep van één van de twee bovenleidingsspecialisten van Prorail rijden er deze week geen treinen meer tussen Zwolle en Meppel. De andere bovenleidingsspecialist wordt waarschijnlijk morgen weggekocht door Zwitserland. Of vanmiddag, kan ook wel. Onze excuses voor het ongemak."
Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn? Aannemelijk zullen er dan ook twee specialisten voedingsstations zijn, anders had hij het wel over energievoorziening in het geheel moeten hebben. Wat is de relevantie van het hebben van 10 bovenleidingspecialisten? Wat zouden die mannen moeten doen wat nu (Volgens de bronnen) nu niet gedaan wordt? Er ontbreekt in de tekst waarom het toevoegen van die mannen wel tot een beter resultaat leidt.
Eringa constateert een gebrek aan kennis binnen zijn tent. Voor Beter OV is dat al lang van mening. Dat staat los van de vraag of er nu 3, 4, 5 of 30 rijdraaddeskundigen moeten zijn. Dat is slechts een door Eringa aangehaald voorbeeld.
quote:
Verder begrijp ik punt twee niet dat je erbij haalt. Dat is puur op persoonlijk gewin want in de afgelopen maanden is geen discussie gevoerd over dat onderwerp.
Kom op. Je weet dat Voor Beter OV heel veel moeite heeft met die wisselkaalslag. Dat hebben we keer op keer benoemd. Publiekelijk, semi-publiekelijk (zoals op het congres Dag van de Rail waar ik een van de sprekers was) en rechtstreeks bij ProRail.
Eringa constateert een gebrek aan kennis binnen zijn tent. Voor Beter OV is dat al lang van mening. Dat staat los van de vraag of er nu 3, 4, 5 of 30 rijdraaddeskundigen moeten zijn. Dat is slechts een door Eringa aangehaald voorbeeld.
Dat begrijp ik, maar ik zie nog niet in waarom meer technische kennis perse tot een beter resultaat leidt. Ergo, wat gaat er nu mis wat blijkbaar met meer intern technisch personeel voorkomen had kunnen worden?
Dat begrijp ik, maar ik zie nog niet in waarom meer technische kennis perse tot een beter resultaat leidt. Ergo, wat gaat er nu mis wat blijkbaar met meer intern technisch personeel voorkomen had kunnen worden?
Een Prorail dat een aannemer in de gaten houdt natuurlijk. Is dat echt zo moeilijk? Aannemers zijn uit kostenoverwegingen geneigd zich overal zo goedkoop mogelijk vanaf te maken en Prorail ontbeert simpelweg de kennis om dat ook maar te constateren.
Een Prorail dat een aannemer in de gaten houdt natuurlijk. Is dat echt zo moeilijk? Aannemers zijn uit kostenoverwegingen geneigd zich overal zo goedkoop mogelijk vanaf te maken en Prorail ontbeert simpelweg de kennis om dat ook maar te constateren.
De ironie dat de meeste kostenoverschrijdingen veroorzaakt worden in de pre-uitvoeringsfase en niet in de uitvoeringsfase.
Dat begrijp ik, maar ik zie nog niet in waarom meer technische kennis perse tot een beter resultaat leidt. Ergo, wat gaat er nu mis wat blijkbaar met meer intern technisch personeel voorkomen had kunnen worden?
Een Prorail dat een aannemer in de gaten houdt natuurlijk. Is dat echt zo moeilijk? Aannemers zijn uit kostenoverwegingen geneigd zich overal zo goedkoop mogelijk vanaf te maken en Prorail ontbeert simpelweg de kennis om dat ook maar te constateren.
De ironie dat er niemand is die de tenders kan beoordelen op factuele juistheid waardoor er gedacht wordt dat de kostenschattingen correct zijn.
Nouja, iedereen is verbolgen over het feit dat dssu duurder uitvalt maar wat is de oorzaak van deze kostenoverschrijding? Volgens mij niet in falend management, falende aannemers of falend toezicht. De oorzaak is de aanrijding bij Singelgracht waardoor er in de uitvoeringsfase aanpassingen aan het ontwerp gedaan moeten worden. Dit is ook de reden waarom de kosten op het bordje van ProRail komen en niet bij een aannemer. Als een aannemer faalt komt het op zijn bordje en zal hij de meerkosten moeten betalen.
Op donderdag 10 september 2015 19:06 schreef Prins_Pils het volgende: Ze gaan toch pas bijbestellen als ook deze testfase met passagiers goed verloopt? Of is die al geweest?
In het station van Buizingen bij Halle is de eerste wagon van een trein ontspoord op het moment dat de trein het station binnenreed. Daarbij zijn 18 mensen lichtgewond. Zo'n 200 passagiers zijn in veiligheid gebracht.. Door het incident is het treinverkeer op de lijnen naar Brussel nog altijd verstoord.
Voor politici is iedereen die als toeschouwer bij de vergadering aanwezig is gewoon lucht. Je mag alleen luisteren, meer niet
Euh jah, daar kiezen we ze ook voor. Als ze ook nog eens naar iedere Schubbekutteveener hadden moeten luisteren had Hoogeveen nu vier keer per dag een directe verbinding met Pyongyang gehad.
Euh jah, daar kiezen we ze ook voor. Als ze ook nog eens naar iedere Schubbekutteveener hadden moeten luisteren had Hoogeveen nu vier keer per dag een directe verbinding met Pyongyang gehad.
Nog een uitspraak van Eringa. Is toch wel iets om van te schrikken:
quote:
“Dat is een van mijn diepe diepe diepe frustraties. We hebben regiodirecteuren. Dan denk je, dat is wat. Maar er zitten nog twee directeuren tussen mij en die regiodirecteur! Dat gaat niet lang meer duren. Op sommige plekken hebben we zeven managementlagen! Zeven! Hoe kan dat?”
Bij Avans hebben ze ook vooral een horizontale organisatie. Probleempje is wel dat onder het CvB direct 120 leidinggevenden vallen en daaronder alle het andere personeel. Sutdententevredenheid en medewerkerstevredenheid is zeer hoog in vergelijking met andere instellingen maar het is gigantisch moeilijk om te managen. Je moet met 120 vertegenwoordigers om tafel, wekelijks. Dat is niet niks.
uhuh. Het kan behoorlijk complex zijn, maar aan de andere kant weet de leiding van het bedrijf wel veel meer wat er op de werkvloer speelt en blijven dingen niet halverwege de organisatie hangen.
Mansveld heeft ongeveer elk recht op elke inspraak wel verspeeld nu. Maar laten we niet vergeten dat Melanie Schultz van Haegen - Maes Geesteranus, hoe belangrijk kun je zijn, het spoor uitgekotst heeft naar Wilma die er ook niet om gevraagd heeft. NIEMAND heeft hierom gevraagd. En toch krijgen sommige mensne er veel geld voor. Dat moet maar eens stoppen.
Ik vind het interessanter om te weten waarom twee bovenleidingspecialisten te weinig zouden zijn? Aannemelijk zullen er dan ook twee specialisten voedingsstations zijn, anders had hij het wel over energievoorziening in het geheel moeten hebben. Wat is de relevantie van het hebben van 10 bovenleidingspecialisten? Wat zouden die mannen moeten doen wat nu (Volgens de bronnen) nu niet gedaan wordt? Er ontbreekt in de tekst waarom het toevoegen van die mannen wel tot een beter resultaat leidt.
Zonder te beweren dat twee genoeg is, is het natuurlijk niet zo dat alleen die twee mensen verstand hebben van bovenleiding binnen ProRail. Tenders worden niet door de specialisten (die de grote lijn moeten bewaken en dergelijke) beoordeeld. Toezicht op aannemers vindt plaats door toezichthouders met specifieke kennis van het betreffende ontwerp, vaak van ingenieursbureaus. Je moet natuurlijk wel bedenken dat bij de splitsing van NS veel basale kennis bij de ingenieursbureaus terecht is gekomen. Maar dat was juist de bedoeling, omdat Railinfrabeheer destijds bedoeld was als kale beheerorganisatie. Dat het allemaal anders gelopen is, maakt ook dat ze weer meer kennis kunnen gebruiken. De enige manier om die kennis op te doen, is door te rijpen in de ontwerpomgeving en zo door te stromen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Stap je in een Trein van de RER A op SNCF gebied, Eindpunt: Marne la Vallee Chessy zowel op borden als omroep op station
Zit je later in Hartje Parijs in de trein (RATP deel) , kijk je nog eens op de borden van het perron, staat er toch duidelijk Eindpunt: Boissy Saint Leger (Dus een andere 'tak' van de lijn)
Dus ik wacht nog 2 stations af (Wellicht stonden de borden op het perron verkeerd) Maar nee, overal stond consequent Boissy Saint Leger. In de trein verder geen enkele aanwijzing (schermen stonden uit)
Ik sta uit, wacht op de volgende trein waar MLV op staat, ga zitten, en 3 stations voor MLV: 'Torcy eindpunt van deze trein, voor MLV zelfde perron volgende trein '
(En ik hoorde de Meester zeggen dat ie ledig naar MLV ging)
Echt, tieft op ofzo , ik betaal 840 Euro per jaar voor deze tievesbende
Wat je nu meemaakt klinkt inderdaad nogal knullig, maar is het altijd zo'n puinzooi dan?
Nou, ik deed dus eindpunt naar eindpunt (Toevallig kwam dat een keer uit) En een omroepje had welkom geweest; Want ik wil dus niet na de aftakking erachter komen dat ik fout zit, terugsteken en weer goed steken met een halfuurs dienstregeling.
Maar nee, er gaat ook veel wel goed, de draad oppakken na verstoringen bijvoorbeeld, of een persoonlijk ongeval.
Maar je gaat mij niet vertellen dat een missiewijziging van een trein in Nederland gebeurd zonder enige vorm van communicatie en zeker niet tijdens de rit...
Op donderdag 10 september 2015 21:37 schreef Darkwing_Duck het volgende: Maar je gaat mij niet vertellen dat een missiewijziging van een trein in Nederland gebeurd zonder enige vorm van communicatie en zeker niet tijdens de rit...
Zonder te beweren dat twee genoeg is, is het natuurlijk niet zo dat alleen die twee mensen verstand hebben van bovenleiding binnen ProRail. Tenders worden niet door de specialisten (die de grote lijn moeten bewaken en dergelijke) beoordeeld. Toezicht op aannemers vindt plaats door toezichthouders met specifieke kennis van het betreffende ontwerp, vaak van ingenieursbureaus. Je moet natuurlijk wel bedenken dat bij de splitsing van NS veel basale kennis bij de ingenieursbureaus terecht is gekomen. Maar dat was juist de bedoeling, omdat Railinfrabeheer destijds bedoeld was als kale beheerorganisatie. Dat het allemaal anders gelopen is, maakt ook dat ze weer meer kennis kunnen gebruiken. De enige manier om die kennis op te doen, is door te rijpen in de ontwerpomgeving en zo door te stromen.
Het is misschien wel anders bedoeld maar het is echt totaal onrealistisch om een bedrijf dat alleen verstand heeft van brood iets te laten doen met het genezen van longkanker. Als je je bezig gaat houden, op wat voor niveau dan ook, met een bepaalde bedrijfstak dan heb je daar specialisten voor nodig. Als dat dan ook nog eens je specialisme wordt dan is het echt geen schande om daar zelf de kennis voor in huis te halen want dan is het ook nog eens makkelijk om te onderzoeken of wat vervoerders zeggen wel of niet klopt.
En nee ik zeg echt niet dat je een boer minister van landbouw moet maken maar een groep met kennis om je heen is heel belangrijk.
Lees ik het nou verkeerd of zijn er hier serieus mensen die zeggen 'Wat maakt het nou uit dat maar 0,5% van de mensen bij ProRail verstand van zaken heeft'?
Op donderdag 10 september 2015 21:50 schreef Prins_Pils het volgende: Lees ik het nou verkeerd of zijn er hier serieus mensen die zeggen 'Wat maakt het nou uit dat maar 0,5% van de mensen bij ProRail verstand van zaken heeft'?
Op donderdag 10 september 2015 21:59 schreef James1988 het volgende: Dat is iets wat ik me al wel een tijd afvraag - waarom zit ProRail niet gewoon bij Rijkswaterstaat? Da's toch ook infrabeheer?
Het is meermalen voorgesteld en daarna weer naar de achtergrond verdwenen. Weet niet of het er beter op wordt, want ook Rijkswaterstaat kampt tegenwoordig met problemen
Het is meermalen voorgesteld en daarna weer naar de achtergrond verdwenen. Weet niet of het er beter op wordt, want ook Rijkswaterstaat kampt tegenwoordig met problemen
Tsja... de Zweden hebben het 5 jaar terug wel gedaan. Datzelfde land waar ze als eerste infrabeheerder en exploitant splitsten.
Het is meermalen voorgesteld en daarna weer naar de achtergrond verdwenen. Weet niet of het er beter op wordt, want ook Rijkswaterstaat kampt tegenwoordig met problemen
Rijkswaterstaat heeft volgens mij ook een kennistekort, of niet?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Het is misschien wel anders bedoeld maar het is echt totaal onrealistisch om een bedrijf dat alleen verstand heeft van brood iets te laten doen met het genezen van longkanker. Als je je bezig gaat houden, op wat voor niveau dan ook, met een bepaalde bedrijfstak dan heb je daar specialisten voor nodig. Als dat dan ook nog eens je specialisme wordt dan is het echt geen schande om daar zelf de kennis voor in huis te halen want dan is het ook nog eens makkelijk om te onderzoeken of wat vervoerders zeggen wel of niet klopt.
En nee ik zeg echt niet dat je een boer minister van landbouw moet maken maar een groep met kennis om je heen is heel belangrijk.
Het was oorspronkelijk de bedoeling om de sector zo te organiseren dat Railinfrabeheer verstand had van beheer. Dus vooral instandhoudingsvoorschriften en marktordening. Railned was verantwoordelijk voor de verkeersleiding en toelating. De kennis werd in de sector vermarkt: die ging naar de ingenieursbureaus. De regio's, het dagelijks onderhoud, ging naar spooraannemers. Het is natuurlijk al een weeffout dat je een bedrijf opricht dat alleen "beheert". En daarnaast maakt het vermarkten van kennis dat kennis geld betekent, dus niemand staat meer te juichen om kennis te delen en zo de som der delen in de spoorwegsector tot grotere hoogten te stuwen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zoals? over zichzelf afgeroepen capaciteitstekorten tellen niet he, dat snap zelfs jij nog wel.
Bijvoorbeeld dat ze met aannemers zitten die veel te goedkoop ingeschreven hebben. Zie bijvoorbeeld de A15 waardoor Ballast Nedam zwaar in de financiële problemen is gekomen. Daar bovenop kwamen de mooie kinderziektes bij de nieuwe Botlekbrug
En daarnaast het kennistekort zoals Duvel terecht opmerkt
ooit één van de rijkste en slimste landen ter wereld. Tegenwoordig zit het kennismaximum in fucking BRABANT en zit er in de gemiddelde sociale werkplaats meer expertise dan bij prorail. MAG IK VRAGEN waar het mis gegaan is ja?
Op donderdag 10 september 2015 22:18 schreef Dr_Flash het volgende: ooit één van de rijkste en slimste landen ter wereld. Tegenwoordig zit het kennismaximum in fucking BRABANT en zit er in de gemiddelde sociale werkplaats meer expertise dan bij prorail. MAG IK VRAGEN waar het mis gegaan is ja?
Op donderdag 10 september 2015 22:18 schreef Dr_Flash het volgende: ooit één van de rijkste en slimste landen ter wereld. Tegenwoordig zit het kennismaximum in fucking BRABANT en zit er in de gemiddelde sociale werkplaats meer expertise dan bij prorail. MAG IK VRAGEN waar het mis gegaan is ja?
Bij de mensen die het onderwijs verkwanseld hebben
Maak nog maar flink wat treinenfoto's nu het nog kan. Al een aantal jaren is er echt niemand meer die EN invloed en baat had bij het openbaar vervoer. Zolang er vrouwen op het ruimtelijkste ministerie van allemaal zitten kan het sowieso nooit wat worden, dat snapt een kind. Maar echt iedereen die "opgezadeld wordt" met het openbaar vervoer, concludeert al heel snel dat het een hoofdpijndossier is. Niemand wil er iets mee te maken hebben. Spekblokjes Wilma tekent ook even uit haar verwrongen hoofd de gedachten van de prorailbaas uit. Alsof ze bij Jupiter enig idee heeft of er lucht of zand in een wisselsteller zit.
Graag gedaan. Maak dit nog ff mee joh, zo lang het kan., Mensen die over treinen praten. BUITEN een krankzinnigengesticht. Echt, koester dit moment. Ik weet dat het sarcastisch klinkt. Maar er is meer van waar dan ons allen lief is.
Graag gedaan. Maak dit nog ff mee joh, zo lang het kan., Mensen die over treinen praten. BUITEN een krankzinnigengesticht. Echt, koester dit moment. Ik weet dat het sarcastisch klinkt. Maar er is meer van waar dan ons allen lief is.
Ik maak het al vele delen mee, maar meer als meelezer dan reageerder
Nee maar alle gekheid op een seinpaal. Ik vind dat Mansveld - Eringa gedoe van vandaag wel serieus zorgwekkend. Ik wil elke cent belastinggeld terug die er ooit naar Mansveld gegaan is.
Op donderdag 10 september 2015 22:18 schreef Dr_Flash het volgende: ooit één van de rijkste en slimste landen ter wereld. Tegenwoordig zit het kennismaximum in fucking BRABANT en zit er in de gemiddelde sociale werkplaats meer expertise dan bij prorail. MAG IK VRAGEN waar het mis gegaan is ja?
Wat kan ik er toch van genieten als jij ergens je ongenoegen over uit Hoewel het vaak in en in triest is.
Waarom trouwens Wilma Spekblokjes? Heeft ze bij Stegeman of Compaxo gewerkt ofzo?
Dan is het weer wachten tot er een nieuwe minister of staatssecretaris komt die belooft dat het beter gaat. En dan zijn we weer terug bij af, weer wat gemodder en gewijs naar elkaar en glashard ontkennen dat het beroerd gaat.
Op donderdag 10 september 2015 23:31 schreef Frozen-assassin het volgende: Dan is het weer wachten tot er een nieuwe minister of staatssecretaris komt die belooft dat het beter gaat. En dan zijn we weer terug bij af, weer wat gemodder en gewijs naar elkaar en glashard ontkennen dat het beroerd gaat.
beter funnelen we de energie nu naar de vluchtelingencrisis nu. En laater NOOIT echt NOOIT meer iemand op het debiele ide komen om een vrouw op een ruimtelijk ministerie te zetten want die knoop ik hoogstpersoonlijk aan zijn schaamkleppen de boom in. Wat een kutidee is DAT zeg. Neelie Kroes was de uitzondering ja. Die de regl... nou...? GOED ZO!! oprotten.
hee maar fok dem bitjes. We moeten zowat maar eens gaan kijken wat we tegen het eind van het jaar willen gaan doen.
Plan V verdient nog wel een afscheidsritje. CityNightLine is zelfs naar München en Zürich na december afgelopen begreep ik. dus daar moet ook nog wat mee.
Op donderdag 10 september 2015 23:48 schreef Dr_Flash het volgende: hee maar fok dem bitjes. We moeten zowat maar eens gaan kijken wat we tegen het eind van het jaar willen gaan doen.
Plan V verdient nog wel een afscheidsritje. CityNightLine is zelfs naar München en Zürich na december afgelopen begreep ik. dus daar moet ook nog wat mee.
Voor zover ik weet niet: de CNL vervangt straks zelfs een ICE door de zitrijtuigen die tot nu toe leeg meerijden tot Köln open te stellen voor reizigers.
quote:
Integratie ICE en CityNightLine In de huidige dienstregeling 2015 rijden er 13 tot 15 ICE-treinen per dag tussen Nederland (Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal en Arnhem) en Duitsland Het aantal verschilt per dagsoort. Ook rijdt er één CityNightLine-trein (CNL) per dag per richting tussen Nederland en Duitsland. De CityNightLine-treinen vereisen een apart kaartje, moeten van tevoren worden gereserveerd en kunnen niet a la minute op het station, bij de binnenlandse balie of in de kaartautomaat worden gekocht. Ook kan er niet met de OV-chipkaart worden gereisd. Ook zijn deze treinen niet te boeken voor kortere reizen zonder overnachting (zoals van en naar Düsseldorf en Keulen) en voor binnenlandse reizen.
Integratie CityNightLine en ICE NS en DB stellen voor om de CityNightLine te integreren met de ICE. Dit betekent concreet dat reguliere reizigers met een ticket van en naar Duitsland ook in de CityNightLine kunnen reizen. Hierdoor kunnen reizigers profiteren van meer en betere reismogelijkheden, omdat het aantal verbindingen tussen Nederland en Duitsland (Rhein-Ruhr) in zijn totaliteit wordt vergroot. Bovendien ontstaan door slimme verschuivingen meer aantrekkelijkere momenten op de dag waarop gereisd kan worden. De integratie wordt mogelijk gemaakt doordat er 3 rijtuigen worden toegevoegd aan de CityNightLine-treinen, die voor reguliere reizigers gebruikt kunnen worden. Hierdoor ontstaat daarnaast de mogelijkheid om het ICE-aanbod te optimaliseren: twee ICE-treinen die vlak voor of na de CNL rijden, behoeven niet meer te rijden. Hierdoor kan een late ICE-trein naar Nederland worden toegevoegd .In de huidige situatie rijdt CityNightLine met een Nederlandse locomotief, die onderweg wordt gewisseld voor een Duitse. Hierdoor is de reistijd van CityNightLine nu langer dan per ICE. Om de reis met CityNightLine vergelijkbaar te maken met ICE International, wordt de CityNightLine voortaan met een doorgaande locomotief gereden. Hierdoor vervalt de halte in Emmerich en wordt de reistijd vergelijkbaar aan die van ICE International. Ook zullen recent gerenoveerde zitrijtuigen worden gebruikt, zowel in de eerste als in de tweede klasse.
Op donderdag 10 september 2015 22:18 schreef Dr_Flash het volgende: ooit één van de rijkste en slimste landen ter wereld. Tegenwoordig zit het kennismaximum in fucking BRABANT en zit er in de gemiddelde sociale werkplaats meer expertise dan bij prorail. MAG IK VRAGEN waar het mis gegaan is ja?
VVD.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Mensen die over treinen praten. BUITEN een krankzinnigengesticht.
Waar is Socios eigenlijk gebleven?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 11 september 2015 09:58 schreef b2py het volgende: Wauw, net geleerd dat railprojecten 106% teveel passagiers voorspellen tov de gerealiseerde hoeveelheid passagiers.
Dat voorspellen railprojecten helemaal niet. Railprojecten zijn geen voorspellende entiteiten.
Op vrijdag 11 september 2015 09:58 schreef b2py het volgende: Wauw, net geleerd dat bij railprojecten 106% teveel passagiers voorspelt worden tov de gerealiseerde hoeveelheid passagiers.
Ooh daarvoor moet je terug naar de jaren '80 en iedereen vanaf die tijd doodschieten die het over innovatie en Het Nieuwe Leren heeft.
Maar om heel eerlijk te zijn is het niet zo bijzonder slecht gesteld met de situatie van het onderwijs in Nederland.
Persoonlijke ervaring met basisonderwijs 100% met je eens, ze leren nu meer en beter dan toen ik op de basischool zat, wel de school van jr. dan Oordeel over Middelbaar onderwijs nog even wachten.
Zodadelijk mock-up van de nieuwe Uithoftram gaan bekijken
[ Bericht 11% gewijzigd door bork op 11-09-2015 10:24:03 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Utrecht ligt plat door een defecte trein en bovenleidingproblemen. Nu had ik mij nog niet voorgesteld, maar al wel gepost. Verdien geld aan jullie treinreizen, kan en wil niet exact zeggen waar en hoe. Verder hoi
Heb even een screen van de webcam van Utrecht genomen. Trein 3 lijkt mij de boosdoener, maar staat die nog wel op t spoor? Of vertekend het beeld door het wisselcomplex? Trein 1 en 2 lijken mij reizigerstreinen die gestrand zijn. Trein 4 staat toch gewoon op het emplacement?
Staat trouwens ook nog een gestrande trein op de fly-over aan de westzijde. Gezellig daar in Utrecht.
Gelukkig maar dat mijn bus niet reed en ik daardoor überhaupt niet op tijd in Utrecht kon komen (en dus weer naar huis ben gegaan). Wordt mij deze ellende weer bespaard
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Op vrijdag 11 september 2015 11:41 schreef TemulMelvin het volgende: Utrecht ligt plat door een defecte trein en bovenleidingproblemen. Nu had ik mij nog niet voorgesteld, maar al wel gepost. Verdien geld aan jullie treinreizen, kan en wil niet exact zeggen waar en hoe. Verder hoi
Heb even een screen van de webcam van Utrecht genomen. Trein 3 lijkt mij de boosdoener, maar staat die nog wel op t spoor? Of vertekend het beeld door het wisselcomplex? Trein 1 en 2 lijken mij reizigerstreinen die gestrand zijn. Trein 4 staat toch gewoon op het emplacement?
Staat trouwens ook nog een gestrande trein op de fly-over aan de westzijde. Gezellig daar in Utrecht.
Ik denk dat dat stootjuk zo'n honderd meter verderop daarvoor een beetje in de weg staat. Op dat stukje spoor keren intercity's uit Den Haag op zichzelf.
Op vrijdag 11 september 2015 11:43 schreef Bitlord het volgende: Ja fuck ik wilde zo met de Brabantliner van Vianen naar het zuiden. Daar past natuurlijk niemand meer in.
Qliner naar Dordt en daar de trein? Kom je nog eens ergens.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 11 september 2015 12:13 schreef b2py het volgende: Wauw, Eindhoven krimpt over de afgelopen twee met betrekking tot aantal reizigers. Prognoses te hoog of gevolg van de bouw?
Dagen, weken, maanden, jaren?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 11 september 2015 12:13 schreef b2py het volgende: Wauw, Eindhoven krimpt over de afgelopen twee met betrekking tot aantal reizigers. Prognoses te hoog of gevolg van de bouw?
Breda is ook wat gekrompen. Misschien nog naweeën van de crisis, mensen die gaan studeren, of mensen die zijn afgehaakt vanwege de verbouwing.
In de periode 2013/2014 was Breda wat lastiger te bereiken: je moest over de brug en aan de noordkant moest je enorm omrijden/lopen om bij het station te komen.
Op vrijdag 11 september 2015 12:35 schreef badschaap het volgende: Waarom hebben ze die bovenleidingen niet verdeeld in grids? want als zoals nu een trein met een probleem zit, zitten meteen alle treinen zonder stroom
De vraag blijft: waarom trok Eringa zijn bewering in? Deed hij dat omdat hij niet langer vindt dat IenM van ProRail verlangde om tegenvallers onder de pet te houden, of trok Eringa zijn bewering in om het politieke leven van zijn staatssecretaris te redden? We zullen het waarschijnlijk nooit weten.
waarom halen ze dan de stroom van alle bovenleidingen rond utrecht c
Hangt ervan af welke kabel ze naar beneden hebben getrokken. Ik heb geen zicht op hoe elke draad loopt maar het zou er zomaar een kunnen zijn van spoor 4 over wissel 211 naar het opstelterrein. Dan ben je flink de klos
De vraag blijft: waarom trok Eringa zijn bewering in? Deed hij dat omdat hij niet langer vindt dat IenM van ProRail verlangde om tegenvallers onder de pet te houden, of trok Eringa zijn bewering in om het politieke leven van zijn staatssecretaris te redden? We zullen het waarschijnlijk nooit weten.
Het zou me niet verbazen als Pier een belletje heeft gehad dag hij of alsnog z'n keutel intrekt, of dat hij naar het UWV kan...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Vraag, ik sta op Rdam en moet naar Adam. Storing enzo bij delft. Kan Ns nu bij mijn GbtV zeggen 'ja maar als je de IcD had genomen had de vertraging minder als een half uur geweest dus ongeldig'. Ik ben niet gehaast en ben nu dus in de sprinter naar Uitgeest gestapt
Op vrijdag 11 september 2015 15:19 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraag, ik sta op Rdam en moet naar Adam. Storing enzo bij delft. Kan Ns nu bij mijn GbtV zeggen 'ja maar als je de IcD had genomen had de vertraging minder als een half uur geweest dus ongeldig'. Ik ben niet gehaast en ben nu dus in de sprinter naar Uitgeest gestapt
Op vrijdag 11 september 2015 15:19 schreef Darkwing_Duck het volgende: Vraag, ik sta op Rdam en moet naar Adam. Storing enzo bij delft. Kan Ns nu bij mijn GbtV zeggen 'ja maar als je de IcD had genomen had de vertraging minder als een half uur geweest dus ongeldig'. Ik ben niet gehaast en ben nu dus in de sprinter naar Uitgeest gestapt
Erger dan geen internet in de trein is dat ik later dan gepland bij m'n vrijmibo en dus bier kom door die aanrijding bij delft en ook nog eens met rampstad rail moet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
En de A13 staat van voor tot achter vol. Kennelijk trekken die treinreizigers opeens ergens een auto vandaan.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik ben volgens mij een van de weinige gelukkigen die langs Rotterdam kwam vandaag en geen probleem had met zijn trein. Moest vandaag van Gouda naar Middelburg en weer terug.
En laat nou net de IC uit Vlissingen aansluiten op de Sprinter naar Uitgeest in Rotterdam. Maar desdondanks faalt NS weer keihard. In de IC Vlissingen - Lelystad werd omgeroepen dat er omgereisd moet worden via Gouda. Maar ze vergeten even te vertellen dat er geen intercity's van en naar Gouda rijden. Dus iedereen rent vervolgens naar een intercity die niet gaat rijden.
Slechts een handjevol heeft door dat er alleen sprinters rijden en lopen dus (netzoals ik en D_D) door naar spoor 16. Waar een overvolle sprinter klaar stond. Blijkbaar is het heel logisch bij de NS om alles dat tusen Rotterdam en Den Haag reist in een SGMIII te proppen (OK, het waren er twee, maar niemand durfde in de voorste in te stappen, bang de trein te missen).
Wat ik eigenlijk nog het meest falende vind, is dat men niet in staat is om "creatief" van het spoor gebruik te maken. Als alle IC's tussen Den Haag en Utrecht niet rijden, kan je toch prima een vervangende IC Rtd - Gd - Gv laten rijden voor omreizende reizigers?
Op vrijdag 11 september 2015 16:10 schreef FredvZ het volgende: Ik ben volgens mij een van de weinige gelukkigen die langs Rotterdam kwam vandaag en geen probleem had met zijn trein. Moest vandaag van Gouda naar Middelburg en weer terug.
En laat nou net de IC uit Vlissingen aansluiten op de Sprinter naar Uitgeest in Rotterdam. Maar desdondanks faalt NS weer keihard. In de IC Vlissingen - Lelystad werd omgeroepen dat er omgereisd moet worden via Gouda. Maar ze vergeten even te vertellen dat er geen intercity's van en naar Gouda rijden. Dus iedereen rent vervolgens naar een intercity die niet gaat rijden.
Slechts een handjevol heeft door dat er alleen sprinters rijden en lopen dus (netzoals ik en Fles) door naar spoor 16. Waar een overvolle sprinter klaar stond. Blijkbaar is het heel logisch bij de NS om alles dat tusen Rotterdam en Den Haag reist in een SGMIII te proppen (OK, het waren er twee, maar niemand durfde in de voorste in te stappen, bang de trein te missen).
Wat ik eigenlijk nog het meest falende vind, is dat men niet in staat is om "creatief" van het spoor gebruik te maken. Als alle IC's tussen Den Haag en Utrecht niet rijden, kan je toch prima een vervangende IC Rtd - Gd - Gv laten rijden voor omreizende reizigers?
Op vrijdag 11 september 2015 15:52 schreef JDude het volgende: En de A13 staat van voor tot achter vol. Kennelijk trekken die treinreizigers opeens ergens een auto vandaan.
Dat is wat ik straks ook ga doen: Met de auto omdat de trein niet rijd.
Dat personeel heeft niets te zeuren. Als je er voor kiest om machnist of conducteur te worden, dan weet je dat je met verstoringen te maken kan hebben. En lijkt mij als personeel toch juist ook weer fijn als je je reiziger ondanks de verstoringen toch nog enigzins kan vervoeren?
Op vrijdag 11 september 2015 16:10 schreef FredvZ het volgende: Als alle IC's tussen Den Haag en Utrecht niet rijden, kan je toch prima een vervangende IC Rtd - Gd - Gv laten rijden voor omreizende reizigers?
de boog van de binckhorst naar HS is een aparte code qua wegbekendheid. lang niet alle machinisten hebben de benodigde wegbekendheid om over die boog te mogen rijden.... van rotterdam via gouda naar den haag centraal zou eenvoudiger te realiseren zijn
de boog van de binckhorst naar HS is een aparte code qua wegbekendheid. lang niet alle machinisten hebben de benodigde wegbekendheid om over die boog te mogen rijden.... van rotterdam via gouda naar den haag centraal zou eenvoudiger te realiseren zijn
Massa’s mensen bewonderen adembenemend Utrecht Centraal ‘Dit is zo mooi, ik blijf hier voorlopig’
Door Alexander Brandenburg en Rudolf Julius • vrijdag 11 september 2015
Op Utrecht Centraal zijn duizenden mensen bijeen gekomen om het vernieuwde station te bewonderen. De architectuurliefhebbers genieten gezamenlijk van de adembenemende pracht van het spoorwegknooppunt.
Grootste trekpleister is de centrale stationshal, waar de alomtegenwoordige lichtinval de buitenwereld doet verschrompelen. Maar ook het markante golvende dak ontroert en inspireert.
De 34-jarige Ferry is helemaal verkocht. Hij overweegt een dagje extra vast te plakken aan zijn stationsbezoek. “De esthetiek hier is zķ ravissant dat je hier niet zomaar weg komt in één dag.”
Op vrijdag 11 september 2015 16:48 schreef James1988 het volgende: Massa’s mensen bewonderen adembenemend Utrecht Centraal ‘Dit is zo mooi, ik blijf hier voorlopig’
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Het treinverkeer van en naar Utrecht Centraal is vermoedelijk tot in de ochtend ontregeld.Sinds vanochtend zijn er ernstige problemen in Utrecht met de bovenleiding.Er rijden nu weer treinen in alle richtingen,maar minder dan normaal.
Op vrijdag 11 september 2015 21:22 schreef Dr_Flash het volgende: Het treinverkeer van en naar Utrecht Centraal is vermoedelijk tot in de ochtend ontregeld.Sinds vanochtend zijn er ernstige problemen in Utrecht met de bovenleiding.Er rijden nu weer treinen in alle richtingen,maar minder dan normaal.
chapeau
Die twee bovenleiding experts van ProRail hadden zeker al vroeg weekend
Op vrijdag 11 september 2015 21:50 schreef zeefje het volgende: Morgenochtend wil ik van Dordrecht richting zwolle. Denken jullie dat dit vertragingsloos kan gebeuren?
The project to upgrade the great belt fixed link to 200 km/h is very cheaper than expected.
The tunnel openings was originally planned to be rebuild but computer simulations has shown that its not necessary.
So its mainly going to be the replacement of wooden sleepers with ones of concrete that is going to cost but its going to be financed by the maintenance budget.
Another huge post is the signaling and radio communication but these are payed by the signaling programme and new nationwide GSM-R radio system.
Status is that there will be a series of clusures in each tunnel because of maintenance of the tracks in the tunnels in the start of this year, in the same time Sund og Bælt will change the wooden sleepers.
The plan is to run some test trains with 230 Km/H in April or May but since Denmark doesn´t have any trains going at that speed I expect that they will hire a German ICE/ICE-T or Swedish X2 train to do the tests.
Op vrijdag 11 september 2015 22:49 schreef Prins_Pils het volgende: Ah, dus als de 'experts' nodig zijn zullen die inspecteurs zeggen 'Bwooah we bellen ze morgen wel. Ofzo. Bier!' ?
Nee, want de expert Is van de projectentak en inspecteur van de servicetak. Overigens zullen ze allebei even 'expert' zijn. De bovenleiding hoeft slechts gerepareerd te worden volgens tekeningen, terwijl bij nieuwbouw er veel andere factoren meespelen waar je rekening mee moet houden.
Nee, want de expert Is van de projectentak en inspecteur van de servicetak. Overigens zullen ze allebei even 'expert' zijn. De bovenleiding hoeft slechts gerepareerd te worden volgens tekeningen, terwijl bij nieuwbouw er veel andere factoren meespelen waar je rekening mee moet houden.
Ja, wat je zegt is, eigenlijk hoeft [rorail helemaal niets te kunnen. Alleen bestaan is genoeg.
Als het goed is wel, en anders kun je nog altijd vanaf Dordrecht een IC naar Leiden pakken en daar over stappen op de IC naar Zwolle. Ben je wel wat langer onderweg maar je ontwijkt Utrecht.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Alleen al door werkzaamheden ligt het halve land dit weekend plat. Daarbij komt EEN kapotte goederentrein waarvan Prorail misschien zondagavond kan zeggen dat ze ongeveer een idee hebben hoeveel weken dat Utrecht nog gaat plat leggen (Expertise inhuren op vrijdagavond kost duur dus voor maandag gebeurt er sowieso niks) . Dus nee, dit weekend geen treinen in ongeveer heel het land
En je zou hopen van niet, maar dat is echt de beste, meest actuele en meest nauwkeurige en betrouwbare informatie die er mogelijk is nu
Niemand bij OF NS OF Prorail heeft namelijk meer verstand van werkelijk God noch zure appelen. Dus reizigers die zo gelukkig zijn als het hebben van een 06-nummer van iemand in hun vriendenkring die toevallig machinist is, DIE hebben reisinformatie, over die ene trein op zondagochtend om 6 uur tussen Steenwijk en Wolvega. others are not so lucky
Op zaterdag 12 september 2015 00:33 schreef Dr_Flash het volgende: Alleen al door werkzaamheden ligt het halve land dit weekend plat. Daarbij komt EEN kapotte goederentrein waarvan Prorail misschien zondagavond kan zeggen dat ze ongeveer een idee hebben hoeveel weken dat Utrecht nog gaat plat leggen (Expertise inhuren op vrijdagavond kost duur dus voor maandag gebeurt er sowieso niks) . Dus nee, dit weekend geen treinen in ongeveer heel het land
En je zou hopen van niet, maar dat is echt de beste, meest actuele en meest nauwkeurige en betrouwbare informatie die er mogelijk is nu
Ik zat me net af te vragen hoe dit in België zou gaan en toen dacht ik; dat is nog conservatief joh!
Ja en nee, de manier waarop heb je denk ik gelijk in, de lengte niet.
Nee okee, je "mag aannemen" ( gevaarlijk hoor) dat het in de loop van de zaterdagmiddag wel weer min of meer in orde verklaard zal zijn.
En dan nog zul je ze de kost moeten geven die oprecht van mening zijn dat ze dat bere-best en super-optimaal en met gevaar voor eigen leven en het allerbeste voor de reiziger gedaan hebben. De farce gaat gewoon door. Want nee, ook zaterdagmiddag als herstelpunt is totaal om te janken. Hier kan gewoon geen begrip voor zijn. En nee, Mansveld is niet "adequaat". Mansveld wil ook niet aan haar kop gezeurd worden met marginaal geneuzel over marginaal openbaar vervoer aangezien dat maar een fractioneel deel van de vervoersbehoefte in NL covert.
Rutte moet eens gewoon de ballen hebben om te zeggen "OV-sloebers: Krijg lekker de pest, ik vind Mansveld Adequaat, dat betekent dat jullie niet meer bestaan. Zwakste schakel, doei "
Dat zou op hetzelfde neerkomen als wat er nu gebeurt, het zou alleen van wat meer eerlijkheid en realisme getuigen. Maar ja, we hebben het wel over politici natuurlijk. Dus dat kan niet
Gisteren hebben we forse overlast gehad door een defecte goederentrein en een defecte bovenleiding te Utrecht Centraal. Inmiddels is de treindienst weer normaal, de nachtnettreinen kunnen rijden volgens plan.
We verwachten komende ochtend volgens dienstregeling te kunnen starten. Indien u later vandaag via Utrecht reist, check dan de storingenpagina van ns.nl . Raadpleeg voor persoonlijk advies de reisplanner of de actuele vertrektijden.
op steenworpafstand van station Hilversum Media Park kwam vrijdagavond 11 september een ICMm richting Enschede tot stilstand nadat deze iets geraakt had. politie en brandweer waren er snel bij. het bleek te gaan om afvalbakken die op de rails waren gezet.
anderhalf uur later kon het treinverkeer worden hervat. een groep jongeren moest naar Groningen. ze hadden vooraf een zak met bier begraven langs het spoor, dichtbij het perron, voordat ze naar de tv studio gingen om als klapvee te dienen. dat werd even opgegraven. de heren van de politie kregen een korte lift van de machinist van de ICMm naar het perron, daarna ging deze trein naar Enschede meteen door.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Harrie Noy, tot eind 2012 commissaris bij Gasunie:
"De staat zit er nu dusdanig dicht op, dat de vraag is wat de rol van een raad van commissarissen nog is. Het is nauwelijks meer aantrekkelijk om die klus op je te nemen."
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zoek het zelf maar uit-railways Wij weten het ook niet
En "check het toch maar even" komt dus neer op "loop naar het station en kijk of er een trein staat. Want wie dan de reisplanner moet updaten als ze het zelf al niet eens weten...
Inmiddels lijkt het allemaal weer redelijk te rijden toch? Nog wat bussen naar Hilversum en Breukelen alleen, maar dat heeft met werkzaamheden te maken.
Stomme vraag, maar zoveel ervaring heb ik er ook niet mee, maar ik heb zojuist een ritje gemaakt en ben even rotterdam uitgelopen
Vlaardingen Oost Rotterdam
Rotterdam uitgegaan, binnen 35 minuten er weer in
Rotterdam (Hoop ellende) Breda
Nu staat in Mijn reisoverzicht dat mn Check in in Vlaardingen Oost mist. Moet ik nog even wachten voordat ik de klantenservice bel? Want bij het uitchecken in Rotterdamstond er gewoon een correct bedrag in het Display.
naah zo lang duurt het meestal niet hoor. Maar het kan rustig 3-4 dagen duren voordat je overzicht compleet is. Arriva houdt zonder met de ogen te knipperen twee weken aan.
Die mobiele cico's duren bij mij een week, de vaste zijn er bijna altijd direct maar wil af en toe nog wel eens tot 3 dagen duren. Bij NS dan. Bij Syntus zit ik nog steeds te wachten op een check-in van januari in een bus in Slagharen...
Op 11 oktober 2015 is een rechtstreekse rit voorzien heen+terug tussen Weert en Antwerpen via Budel van Railpromo. Vertrek is voorzien in Weert rond 13.00 en na een uur oponthoud gaat de trein weer terug naar Weert (rit rijdt mits voldoende inschrijvingen). Zie ook de website van Weert Actueel. Inschrijven?
quote:
Belangstellenden die zich willen aanmelden voor een plaatsbewijs, kunnen dit kenbaar maken via email: info@antjevandestatie.eu.
Oh well, ik heb die lijn naar Neerpelt gereden tot vlak voor de grens. In ieder geval tot voorbij de wissel naar Zinifex, want daar zijn we toen heen gegaan
Maar niet echt helemaal het laatste stukje dat nog binnen NL ligt nee.
Op zaterdag 12 september 2015 20:05 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik was op zoek naar een lijst met staatsdeelnemingen en hier is de staat 49,9% aandeelhouder in. WAT IS DEZE.
Ik heb net een hele cabride van Alkmaar naar Maastricht gekeken. Was best plezierig.
Bij het station Castricum staat rechts in de moestuin een zwarte vogelverschrikker. Die zag ik pas na 3 jaar forensen
Dat filmpje ken ik. Was volgens mij de eerste keer dat de bediening Zwijndrecht met Tsjechische rongenwagens reed ipv alleen de Duitse. En dat was (via mij) uitgebreid op de fora vermeld.
Oh ik maak me er niet druk om, maar de machinist en zijn bijrijder lijken het amusant te vinden en geven geen aanleiding om te denken dat het een bijzondere rit is en ze vinden het raar dat er veel fotografen staan lijkt het dus ik vraag me af waarom dat dan specifiek bij deze trein is. Kan me niet voorstellen dat het zo zeldzaam is dat er in Zwijndrecht een goederentrein rijdt op de stamlijn.
Op zaterdag 12 september 2015 22:20 schreef greavy het volgende: Dat filmpje ken ik. Was volgens mij de eerste keer dat de bediening Zwijndrecht met Tsjechische rongenwagens reed ipv alleen de Duitse. En dat was (via mij) uitgebreid op de fora vermeld.