abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2015 @ 17:26:25 #201
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156146162
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik denk niet dat daar een stemming over is geweest, maar dat ze automatisch meebewegen met de rijksambtenaren.
En wij hebben een kandidaat die doorgaat voor de koelkast!
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156146181
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:26 schreef Ryon het volgende:

[..]

En wij hebben een kandidaat die doorgaat voor de koelkast!
Ijskast.
  woensdag 16 september 2015 @ 17:35:07 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156146380
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik denk niet dat daar een stemming over is geweest, maar dat ze automatisch meebewegen met de rijksambtenaren.
Motie ingedient tegen dan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 16 september 2015 @ 17:36:30 #204
45206 Pietverdriet
pi_156146422
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:13 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Welke partijen hebben niks met de monarchie en welke 'kuch' staatsman redde het koningshuis toen Bernhard een ordinaire graaier bleek?
*rochel* Joop *kuch* Den *Hoest* Uyl?
pi_156147163
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

*rochel* Joop *kuch* Den *Hoest* Uyl?
Ja, en rechts vond hem nog veel te gemeen.

Vwb loonsverhogingen: kabinet Balkenende II
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_156148653
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Alleen maar omdat het in Nederland zo uit komt houdt niet in dat het per se links of rechtse thema's zijn. Legalisering van drugs is een persoonlijke/sociale vrijheid issue. Er zijn communistische landen die KEIHARD drugsgebruik aanpakken, er zijn kapitalistische landen die KEIHARD drugsgebruik aanpakken. Het heeft echt weinig met economische vrijheid te maken.
Oké, ik heb het even uitgezocht: liberale drugsbeleid in Uruguay, Portugal en Tsjechië is allemaal geïnitieerd door linkse regeringen. Enforcement is moeilijker te checken (communisme erbij halen vind ik wat zwak, sorry), maar over het algemeen is links een stuk liberaler wat betreft drugs, dan rechts.
  woensdag 16 september 2015 @ 20:35:43 #207
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156151808
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Oké, ik heb het even uitgezocht: liberale drugsbeleid in Uruguay, Portugal en Tsjechië is allemaal geïnitieerd door linkse regeringen.
Dus?

quote:
Enforcement is moeilijker te checken (communisme erbij halen vind ik wat zwak, sorry), maar over het algemeen is links een stuk liberaler wat betreft drugs, dan rechts.
Iets met correlatie en causatie. Wat ik eigenlijk denk is dat een hoop regeringen met rechtse standpunten ook veel conservatieve autoritariers in hun hoek hebben. De meest rechtse mensen die ik ken (bepaalde sub-groepen libertariers) zouden het liefst gewoon hard-drugs in de supermarkt verkocht zien worden.

Zo zie je maar dat het belangrijk is om definities puur te houden. Het is gewoon te aanlokkelijk om een term met een echte betekenis te pakken (links, rechts) en daar allemaal ongerelateerde dingen aan vast te plakken die niet in de definitie er bij zitten en die ideologisch ook helemaal niet elkaar afdwingen of anderzijds uitsluiten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 16 september 2015 @ 21:07:51 #208
45206 Pietverdriet
pi_156153322
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, en rechts vond hem nog veel te gemeen.

Vwb loonsverhogingen: kabinet Balkenende II
Het is gewoon een feit, stel je niet aan, accepteer gewoon dat er zat mensen aan de linkerkant zijn die pro koningshuis zijn.
pi_156153958
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is gewoon een feit, stel je niet aan, accepteer gewoon dat er zat mensen aan de linkerkant zijn die pro koningshuis zijn.
Misschien moet je de vraag stellen waarom onder linkse premiers (algemene zaken) meer Koningshuis schandalen naar buiten komen.

Ik zie drie redenen.
- Minder affiniteit en nauwe relatie
- Minder mededogen
- Links is sws meer van de transparantie en democratie. Open voorlichting.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_156154080
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus?

[..]

Iets met correlatie en causatie. Wat ik eigenlijk denk is dat een hoop regeringen met rechtse standpunten ook veel conservatieve autoritariers in hun hoek hebben. De meest rechtse mensen die ik ken (bepaalde sub-groepen libertariers) zouden het liefst gewoon hard-drugs in de supermarkt verkocht zien worden.

Zo zie je maar dat het belangrijk is om definities puur te houden. Het is gewoon te aanlokkelijk om een term met een echte betekenis te pakken (links, rechts) en daar allemaal ongerelateerde dingen aan vast te plakken die niet in de definitie er bij zitten en die ideologisch ook helemaal niet elkaar afdwingen of anderzijds uitsluiten.
Dat ben ik wel met je eens. Het is misschien niet ideologisch verbonden aan rechts*, helaas lijkt het wel veel gevoeliger te liggen bij de gemiddelde rechtse achterban dan bij linkse.

*Sterker nog, je zou zeggen dacht rechts vóór liberalisering van drugsbeleid zou moeten zijn. We weten dat het ongezond is, laat mensen lekker zelf de keuze maken of ze het al dan niet gebruiken, zou je zeggen.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:32:09 #211
45206 Pietverdriet
pi_156157146
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Misschien moet je de vraag stellen waarom onder linkse premiers (algemene zaken) meer Koningshuis schandalen naar buiten komen.

Ik zie drie redenen.
- Minder affiniteit en nauwe relatie
- Minder mededogen
- Links is sws meer van de transparantie en democratie. Open voorlichting.
Dit kan je vast wel hard maken.
Lockheed kwam iig aan het licht door hoorzittingen in de Amerikaanse Senaat, niet door een linkse premier. Den Uyl gaf pas een onderzoek in opdracht toen hij door de pers daar min of meer toe gedwongen werd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pietverdriet op 16-09-2015 22:45:04 ]
pi_156158165
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit kan je vast wel hard maken.
Lockheed kwam iig aan het licht door hoorzittingen in de Amerikaanse Senaat, niet door een linkse premier. Den Uyl gaf pas een onderzoek in opdracht toen hij door de pers daar min of meer toe gedwongen werd.
Klopt. De linkse pers met hun toen nog bestaande onderzoeksredacties en minder afhankelijkheid van advertentieinkomsten legden druk op een onderzoek. Het waren echter niet meer dan geruchten. Bernhard zijn naam werd vermoed, niet genoemd.

Drie keer raden welk smaldeel het onderzoek argwanend bekeek.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 17 september 2015 @ 08:39:55 #213
45206 Pietverdriet
pi_156162577
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Klopt. De linkse pers met hun toen nog bestaande onderzoeksredacties en minder afhankelijkheid van advertentieinkomsten legden druk op een onderzoek. Het waren echter niet meer dan geruchten. Bernhard zijn naam werd vermoed, niet genoemd.

Drie keer raden welk smaldeel het onderzoek argwanend bekeek.
Waarmee je je eerdere post onderuit haalt, het was de pers, niet de linkse premiers.
Niet door hun onderzoeksjournalistiek, maar gewoon meeluisteren naar de Amerikaanse Senaat hoorzittingen.
Zoals gewoonlijk zijn Amerikanen veel beter en strikter in het aanpakken en vervolgen van corruptie.
pi_156173686
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 08:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarmee je je eerdere post onderuit haalt, het was de pers, niet de linkse premiers.
Niet door hun onderzoeksjournalistiek, maar gewoon meeluisteren naar de Amerikaanse Senaat hoorzittingen.
Zoals gewoonlijk zijn Amerikanen veel beter en strikter in het aanpakken en vervolgen van corruptie.
Heb je een bron of bewijs over dat laatste?

Ik ga hierover niet meer in discussie. Het is niet voor niets dat Bernhard een goede relatie bleef houden met vice-premier Van Agt, omdat hij wist dat 'rechts' had gewild dat het anders gelopen zou zijn.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)zijn-biografie.dhtml
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_156175045
Een typisch rechtse hobby is om de uitkeringen te bevriezen en dan doen alsof dat nooit eerder is gedaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 17 september 2015 @ 18:27:09 #216
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_156175622
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:00 schreef Klopkoek het volgende:
Een typisch rechtse hobby is om de uitkeringen te bevriezen en dan doen alsof dat nooit eerder is gedaan.
Een goede rechtse hobby is het verzekeren tegen ellende overlaten aan de markt.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 17 september 2015 @ 18:46:48 #217
45206 Pietverdriet
pi_156176289
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Heb je een bron of bewijs over dat laatste?

Grappig dat jij daar om vraagt, je stelling over linkse premiers heb je ook niet onderbouwt.
pi_156176888
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Grappig dat jij daar om vraagt, je stelling over linkse premiers heb je ook niet onderbouwt.
Welke stelling? Ook dat was gewoon een vraag..
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_156176923
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 18:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Een goede rechtse hobby is het verzekeren tegen ellende overlaten aan de markt.
Is zeker niet altijd zo geweest. Eind 19e eeuw bijv.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 17 september 2015 @ 22:46:55 #220
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_156185634
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wel herverdelen en staatverzekeringen zijn zeker niet rechts.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_156190060
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Met TTIP komen er alleen maar regels en wetten/beperkingen bij.

Dat was en is tevens ook de ironie van de EU. De grootste bron van regeltjes is het bedrijfsleven zelf.
Moest er even over nadenken, maar ik ga je gelijkgeven.

Het probleem met TTIP is dat Amerikaanse vakbonden en NGOs er met hun fikken aan hebben gezeten, waardoor het inderdaad een bron van onnodige regels en wetgeving is geworden.

Terwijl het toch in feite heel simpel zou moeten kunnen zijn. TTIP had ook kunnen staan voor: de VS en de EU komen met elkaar over een dat er vrij gehandeld gaat worden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_156190357
Onzin weer. De Chamber of Commerce zit er dichter op dan die Amerikaanse vakbonden ofzo.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 18 september 2015 @ 07:50:36 #223
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_156190565
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 19:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Verzekeraars bestaan in Nederland ruim 300 jaar.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_156190735
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 september 2015 07:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Verzekeraars bestaan in Nederland ruim 300 jaar.
Prostitutie ruim 3000 jaar.

Lekker relevant weer.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 18 september 2015 @ 08:17:35 #225
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_156190795
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 08:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Prostitutie ruim 3000 jaar.

Lekker relevant weer.
Jouw stelling deed vermoeden dat in 1900 verzekeren tegen ellende een publieke taak was.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')