Ik ben ook eigenlijk wel gevoelig voor veel van die zogenaamde hobbies.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Leuk, op die manier kun je ook veel van de 'linkse hobbies' diskwalificeren als een hobby.
Ja gelukkig heb je hier nog enige invloed op wat je regering doet dus mocht je het niet mee eens bent dan weet je wat je moet doen en niet angstvallig vasthouden aan onzin redenering.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Muah. Een eigenschap waarvan ik graag zou zien dat Europeanen die wat meer vertoonden.
Het ligt wel ongeveer op die route en die richting ja.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hopen op een burgeroorlog lijkt ook steeds meer een rechtse hobby te worden.
Zou kunnen geef eens een voorbeeld.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Leuk, op die manier kun je ook veel van de 'linkse hobbies' diskwalificeren als een hobby.
Jaren 70 denken.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:12 schreef SpecialK het volgende:
Asfalt levert geld op in de vorm van filevermindering om de economie een boost te geven.
Deze post bevat dan eindelijk een paar zinnige opties voor rechtse hobbies. Dat laatste woord papegaaiengedrag dan weer niet, want dat is net zo goed van toepassing op links bijvoorbeeld met de klimaatproblematiek.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:09 schreef Klopkoek het volgende:
Hypotheekrenteaftrek was al genoemd maar er zijn wel meerdere overdrachten van dergelijke aard. Exportverzekering, quantative easing en lage rentestanden, nationale hypotheekgarantie enz. En een zogenaamd 'innovatiebeleid' dat puntje bij paaltje toch bij de gevestigde bedrijven terecht komt (itt andere landen). Ook de uitverkoop van de universiteit aan het bedrijfsleven is een leuke rechtse hobby - het verschuiven van publiek geld naar private belangen en papegaaiengedrag.
Niet direct, maar files elimineren wel.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:47 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Asfalt levert al lang niet altijd meer geld op.
Met papegaaiengedrag bedoel ik idd de (toegenomen?) belangenverstrengeling op universiteiten.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Deze post bevat dan eindelijk een paar zinnige opties voor rechtse hobbies. Dat laatste woord papegaaiengedrag dan weer niet, want dat is net zo goed van toepassing op links bijvoorbeeld met de klimaatproblematiek.
Anderen komen niet verder dan oorlogje voeren (?) en burgeroorlogje hopen (??).
Dat maakt mij niet zo veel uit. Als de intentie is om geld te verdienen is het geen hobby. Als ik een KvK nummer + lening aanvraag voor mijn nieuwe ik-kerf-je-naam-in-een-kastanje karretje dan is het geen hobby meer maar werk. Ookal is er geen markt voor en ga ik over een paar maanden over de kop.quote:
Als die punten komen als vanzelf als groepen gaan leven op kosten van anderen. Schaf het via de staat van elkaar profiteren af en niemand zal het meer over profiteurs hebben of verwachten dat je na je studie op jouw beurt het systeem gaat voeden.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:08 schreef robin007bond het volgende:
• Onderwijs als leerfabriek om potentiële brave loonslaafjes op de arbeidersmarkt te zetten (rendementsdenken);
• Alles zien in rendement en niet in maatschappelijke baten;
• Hypotheekrenteaftrek en andere voordeeltjes voor mensen die het al goed hebben getroffen;
• Mensen die het moeilijk hebben framen als profiteurs om een bepaalde agenda door te voeren;
• Inspelen op de meest primitieve gevoelens van de mens (egoïsme, stammengevoel etc.);
• Afleidingsmanoeuvres gebruiken om mensen van de werkelijke oorzaak van bepaalde ellende op de wereld af te leiden. Denk aan bijvoorbeeld de schuld geven aan andere inwoners;
• Verheerlijking van macht;
• Oorlog voeren;
• Imperialisme;
• De "vrije" markt verheerlijken;
• Zichzelf profileren als "realisten" ten opzichte van de "linkse dagdromers";
• Fiscaal conservatisme als dogma en daarbij het "verstandige" imago.
Oké, dit is dan nog een libertarische hobby die ik was vergeten:quote:Op donderdag 10 september 2015 17:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als die punten komen als vanzelf als groepen gaan leven op kosten van anderen. Schaf het via de staat van elkaar profiteren af en niemand zal het meer over profiteurs hebben of verwachten dat je na je studie op jouw beurt het systeem gaat voeden.
Voor de meesten wel ja. Verder ben jij dan van het rendementsdenken af. Je kunt dan tenslotte niemand meer dwingen om voor je te betalen dus zal je ook niet meer als profiteur weggezet kunnen worden.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oké, dit is dan nog een libertarische hobby die ik was vergeten:
• Schaf de overheid af (maar doe niets aan privaat eigendom, dat is helemaal oké en vrijheid natuurlijk!) en we hebben Utopia.
Eerst maar eens een rechtse partij krijgen in Nederland. SGP wellicht. Verder kan ik in de kamer geen een partij bedenken die aan die kwalificatie voldoet.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:19 schreef Lyrebird het volgende:
Je zou hopen dat Rechts iets aan het tekort zou willen doen, en de Staatsschuld af zou willen bouwen. In Sprookjesland hè. In Nederland zie ik het niet gebeuren.
Een gezonde hobby. Rechts is ook begaan met anderen alleen niet via een verplicht collectief.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:20 schreef marcb1974 het volgende:
Rechts heeft maar 1 hobby en dat is zichzelf.
Uh neequote:Op donderdag 10 september 2015 17:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een gezonde hobby. Rechts is ook begaan met anderen alleen niet via een verplicht collectief.
Je houdt van generaliseren? Zoals alle bijstandstrekkers zijn lui en alle Oostblokkers zijn dieven en Marrokkanen deugen niet en Moslims zijn slechte mensen?quote:Op donderdag 10 september 2015 17:24 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Uh nee![]()
echt rechts is met niemand begaan behalve zichzelf
Is dat niet de kern van dit hele topic met linkse en rechts hobby'squote:Op donderdag 10 september 2015 17:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je houdt van generaliseren? Zoals alle bijstandstrekkers zijn lui en alle Oostblokkers zijn dieven en Marrokkanen deugen niet en Moslims zijn slechte mensen?
Ik denk van niet. Rechts als in liberaal is voor persoonlijke vrijheid en verantwoordelijkheid waar links verantwoordelijkheid naar de staat dirigeert. Maakbaarheid vs Markt. Links vindt de afspraken die mensen onderling maken onrechtvaardig en vernietigd die via de staat om met beleid iedereen gelijk te maken. Rechts vindt het prima dat er verschillen bestaan. Dat rechtse mensen niets om een ander zouden geven is lariekoek alleen mag het best een tandje minder en liever privaat dan via de staat.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is dat niet de kern van dit hele topic met linkse en rechts hobby's
Wat zou het mooi zijn als we ooit zo'n rechtse partij in de Tweede Kamer krijgen. Geen betutteling en andere inperking van vrijheden. Lijkt me heerlijk.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Rechts als in liberaal is voor persoonlijke vrijheid en verantwoordelijkheid waar links verantwoordelijkheid naar de staat dirigeert. Maakbaarheid vs Markt. Links vindt de afspraken die mensen onderling maken onrechtvaardig en vernietigd die via de staat om met beleid iedereen gelijk te maken. Rechts vindt het prima dat er verschillen bestaan. Dat rechtse mensen niets om een ander zouden geven is lariekoek alleen mag het best een tandje minder en liever privaat dan via de staat.
Dan is de VVD op dat punt dus niet rechts.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:01 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Absoluut, kijk bijvoorbeeld naar alle privacy beperkende regelgeving waar de VVD zulke voorstanders van zijn.
Mijn god...quote:Op donderdag 10 september 2015 17:08 schreef robin007bond het volgende:
• Onderwijs als leerfabriek om potentiële brave loonslaafjes op de arbeidersmarkt te zetten (rendementsdenken);
• Alles zien in rendement en niet in maatschappelijke baten;
• Hypotheekrenteaftrek en andere voordeeltjes voor mensen die het al goed hebben getroffen;
• Mensen die het moeilijk hebben framen als profiteurs om een bepaalde agenda door te voeren;
• Inspelen op de meest primitieve gevoelens van de mens (egoïsme, stammengevoel etc.);
• Afleidingsmanoeuvres gebruiken om mensen van de werkelijke oorzaak van bepaalde ellende op de wereld af te leiden. Denk aan bijvoorbeeld de schuld geven aan andere inwoners;
• Verheerlijking van macht;
• Oorlog voeren;
• Imperialisme;
• De "vrije" markt verheerlijken;
• Zichzelf profileren als "realisten" ten opzichte van de "linkse dagdromers";
• Fiscaal conservatisme als dogma en daarbij het "verstandige" imago.
Daar is dit topic toch voor bedoeld?quote:Op donderdag 10 september 2015 18:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mijn god...
Is er ook maar iets waar jij over kunt praten zonder te vervallen in stereotypen, hyperbolen, veroordelingen of complete onwaarheden? Het enige dat jij constant doet is stropoppen opbouwen.
Nou nee. Zie ook SpecialKs posts. Gewoon een rijtje stropoppen opnoemen is niet relevant.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daar is dit topic toch voor bedoeld?
Ja dag. "Als het de intentie heeft om geld te verdienen is het geen hobby"quote:Op donderdag 10 september 2015 19:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou nee. Zie ook SpecialKs posts. Gewoon een rijtje stropoppen opnoemen is niet relevant.
Ik ben het dan ook niet helemaal met de OP eens.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja dag. "Als het de intentie heeft om geld te verdienen is het geen hobby"Kom op man. Kijk eens naar de voorbeelden die OP noemt en probeer wat je nu zegt dan nog te beweren.
Rechts vindt altijd dat het een tandje minder kan. Dat is zo'n beetje de constante. Als je ze op water en brood zet, dan kan het altijd nog met nog minder water en brood.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Rechts als in liberaal is voor persoonlijke vrijheid en verantwoordelijkheid waar links verantwoordelijkheid naar de staat dirigeert. Maakbaarheid vs Markt. Links vindt de afspraken die mensen onderling maken onrechtvaardig en vernietigd die via de staat om met beleid iedereen gelijk te maken. Rechts vindt het prima dat er verschillen bestaan. Dat rechtse mensen niets om een ander zouden geven is lariekoek alleen mag het best een tandje minder en liever privaat dan via de staat.
Vergeet ook niet dat die leuke VNO-NCW baas, een VVDer en stroman van de VVD, zichzelf in dat beruchte 'labbekakken' interview letterlijk een "rechtse Marxist" noemde. Zonder grap. Dat zegt een hoop over hoe ze denken.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ja dag. "Als het de intentie heeft om geld te verdienen is het geen hobby"Kom op man. Kijk eens naar de voorbeelden die OP noemt en probeer wat je nu zegt dan nog te beweren.
Het is wel heel apart in ieder geval. Je zou zeggen dat het een contradictio in terminis is. Alhoewel je helaas wel wat figuren hebt die er echt aan lijken te voldoen:quote:Op donderdag 10 september 2015 20:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat die leuke VNO-NCW baas, een VVDer en stroman van de VVD, zichzelf in dat beruchte 'labbekakken' interview letterlijk een "rechtse Marxist" noemde. Zonder grap. Dat zegt een hoop over hoe ze denken.
Euh ja, want dat deed ik immers.quote:Op donderdag 10 september 2015 18:44 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dan is de VVD op dat punt dus niet rechts.
Beetje vreemd om de VVD als ijkpunt voor het politieke spectrum te beschouwen.
Rechts vindt herverdelen via de staat in principe verwerpelijk dus logisch dat het altijd een tandje minder kan.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rechts vindt altijd dat het een tandje minder kan. Dat is zo'n beetje de constante. Als je ze op water en brood zet, dan kan het altijd nog met nog minder water en brood.
Ja, en privaat is het slechts een belastingontwijkingstruuk, waar slechts 30% ofzo bij de mensen terecht komt.quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Rechts vindt herverdelen via de staat in principe verwerpelijk dus logisch dat het altijd een tandje minder kan.
Er hoeft helemaal niks bij mensen terecht te komen. Dat regelen ze maar onderling. Hoeft er ook geen belasting meer ontweken te worden en is er voor iedereen een eerlijk en gelijk speelveld.quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, en privaat is het slechts een belastingontwijkingstruuk, waar slechts 30% ofzo bij de mensen terecht komt.
In jouw post deed je dat ja.quote:Op donderdag 10 september 2015 23:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Euh ja, want dat deed ik immers.
Dus jij zou niets meer aan anderen geven als het niet werd afgedwongen door de overheid?quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:19 schreef Klopkoek het volgende:
Het pleidooi voor de charitas is zoals altijd niets meer dan een ordinaire schaamlap. Nederland wordt helaas steeds egoistischer (er worden onder Rutte ook meer miljarden over de balk gesmeten dan ooit), zoals o.a. is op te merken aan het gedrag in de publieke ruimte.
De communistische landen van vroeger waren anders verre van schoon met hun vieze achterhaalde industrie.....quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Milieuvervuiling is een rechtse hobby, populistisch gezegd. Minder populistisch: veel zaken die leiden tot milieuvervuiling zijn rechtse hobby's. Kost de Nederlandse staat nu al miljarden, en dat gaat alleen maar meer worden natuurlijk.
Het zijn ook de linksen en hun achterban die in oude vervuilende auto's rijden en op smerige scooters rond tuffen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
De communistische landen van vroeger waren anders verre van schoon met hun vieze achterhaalde industrie.....
De Hummer is typisch een links statussymbool inderdaad.quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
H
[..]
Het zijn ook de linksen en hun achterban die in oude vervuilende auto's rijden en op smerige scooters rond tuffen.
Er gaan jaren voorbij dat ik er geen een zie rijden. Een oude kutmercedes die rookt als de boot van Sinterklaas een paar keer per dag.quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:42 schreef Euribob het volgende:
[..]
De Hummer is typisch een links statussymbool inderdaad.
Ze hadden er erg weinig geld voor en moesten door een rappe industrialisatie. Desalniettemin geen volledig excuus natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
De communistische landen van vroeger waren anders verre van schoon met hun vieze achterhaalde industrie.....
Het London en Los Angeles van de jaren 50 waren ook een feest zal ik maar zeggen. In 1952 scheelde dat 4000 doden binnen een kort tijdsbestek.quote:Op vrijdag 11 september 2015 18:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ze hadden er erg weinig geld voor en moesten door een rappe industrialisatie. Desalniettemin geen volledig excuus natuurlijk.
Voor 'jij' de 'rechtsjes'. Stop. Geen jokers.quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:32 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dus jij zou niets meer aan anderen geven als het niet werd afgedwongen door de overheid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |