abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155971813
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 12:17 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Hij heeft hem wel met de auto naar het station gebracht.
Dat was waarschijnlijk niet ver.
pi_155971846
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:22 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Alsof dat wel een excuus is om met drank op achter het stuur te stappen :r
Als het niet ver is had hij het ook kunnen lopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155971884
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:22 schreef Loekie1 het volgende:

Verspronckweg naar station is een paar honderd meter, maar dan nog...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_155971953
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij heeft het dan ook verzonnen.... kennelijk in een poging grappig te willen zijn ofzo?

[..]

verkeerde genen :7
...
pi_155971966
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:28 schreef sacha het volgende:

[..]

Ja, dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_155972000
Mooi, kan iedereen de boeken gaan lezen.
pi_155972019
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:28 schreef sacha het volgende:

[..]

:D
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:31 schreef schvvmert het volgende:
wanneer kwam jouw boek uit? :')
pi_155972032
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:31 schreef schvvmert het volgende:
Ja dat gaan we zeker krijgen nu, iedereen die ineens zijn boeken gaat lezen nu hij dood is :r
pi_155972065
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:32 schreef FANN het volgende:

[..]

:D

[..]

wanneer kwam jouw boek uit? :')
Neef sig is er druk met bezig maar soms twijfel ik weleens hoeveel er al op papier staat.
pi_155972069
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:33 schreef wuuht het volgende:

[..]

Ja dat gaan we zeker krijgen nu, iedereen die ineens zijn boeken gaat lezen nu hij dood is :r
tjs, van Gogh heeft tijdens zijn leven ook maar 1 schilderij verkocht, dan heeft Joost het toch iets beter
gedaan...
pi_155972110
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:35 schreef FANN het volgende:

[..]

tjs, van Gogh heeft tijdens zijn leven ook maar 1 schilderij verkocht, dan heeft Joost het toch iets beter
gedaan...
Zijn kinderen zijn de meest betrouwbare bron hoe goed hij het gedaan heeft.
pi_155972127
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:37 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Zijn kinderen zijn de meest betrouwbare bron hoe goed hij het gedaan heeft.
En laten we die vooral niet gaan lastigvallen met vragen waarop het antwoord ons helemaal niets aangaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_155972138
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

En laten we die vooral niet gaan lastigvallen met vragen waarop het antwoord ons helemaal niets aangaat.
dat wilde ik net zeggen...
pi_155972212
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Joost was een redelijk publiek figuur, heleboel mensen kennen hem via boeken. optredens en TV.
Zijn kinderen gaan door een hel nu.
pi_155972383
Ik wil ook altijd weten hoe een zelfmoord is gedaan. Het is de fascinatie, denk ik. 'Fascinatie' in de zin van: willen begrijpen hoe het zo ver komt. En ja, dan wil ik er liefst įlles over weten.

Het is nieuwsgierigheid en onbegrip (omdat ik het niet kan invoelen. Ik veroordeel zelfmoordenaars totaal niet) die ervoor zorgen dat ik alle mogelijke feiten en details zou willen weten.
Daar heb ik totaal geen recht op, dat moge duidelijk zijn, maar als ik het te weten zou kunnen komen (zonder betrokkenen lastig te vallen) zou ik het proberen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_155972498
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik wil ook altijd weten hoe een zelfmoord is gedaan. Het is de fascinatie, denk ik. 'Fascinatie' in de zin van: willen begrijpen hoe het zo ver komt. En ja, dan wil ik er liefst įlles over weten.

Het is nieuwsgierigheid en onbegrip (omdat ik het niet kan invoelen. Ik veroordeel zelfmoordenaars totaal niet) die ervoor zorgen dat ik alle mogelijke feiten en details zou willen weten.
Daar heb ik totaal geen recht op, dat moge duidelijk zijn, maar als ik het te weten zou kunnen komen (zonder betrokkenen lastig te vallen) zou ik het proberen.
Als je wil weten hoe het is uitgevoerd lijkt het me eerder ramptoerisme of een lugubere fascinatie/nieuwsgierigheid dan het willen begrijpen hoe het zo ver is gekomen. Aangezien de uitvoering uiteindelijk niet veel zegt over de weg naar de beslissing dat iemand een einde aan zijn leven gaat maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2015 13:57:18 ]
pi_155972619
misschien heeft Duderin ook wel een zelfmoordbibliotheek, net als Meneer Zwagerman :s)
...
pi_155972670
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 14:03 schreef sacha het volgende:
misschien heeft Duderin ook wel een zelfmoordbibliotheek, net als Meneer Zwagerman :s)
Het onderwerp was 'm niet vreemd.
pi_155972717
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:56 schreef Tem het volgende:

[..]

Als je wil weten hoe het is uitgevoerd lijkt het me eerder ramptoerisme of een lugubere fascinatie dan het willen begrijpen hoe het zo ver is gekomen. Aangezien de uitvoering uiteindelijk niet veel zegt over de weg naar de beslissing dat iemand een einde aan zijn leven gaat maken.
Dan zal het een lugubere fascinatie zijn, wellicht.

Ramptoerisme associeer ik met nagenoeg juichend aan de zijlijn staan en een bepaald genot halen uit de informatie. Die sensatiezucht ken ik niet. Ik ben oprecht gefascineerd, doordat ik me afvraag wat en hoe iemand iets doet. Heeft wellicht met mijn werk te maken, waarin feiten en tijdslijnen van groot belang zijn. Ik heb graag complete plaatjes en reconstrueer graag.

Nogmaals: ik pretendeer niet er recht op te hebben. Maar ik snap ontzettend goed waarom mensen het zouden willen weten-als-het-toch-ergens-bekend-zou-zijn-gemaakt.

Ik vind het schutterige 'het doet er niet toe' vaak ook iets gekunstelds hebben. We kennen geen van allen deze man écht. En heus, zijn kinderen en nabestaanden zitten nu vast niet te FOK!ken. Is het overigens niet een taboe van de laatste jaren, die 'hoe-vraag'? Van veel historische figuren weten we de details van hun levenseinde, ook als die zelfverkozen was. De geschiedenisboeken maken er onomwonden gewag van.

Waarom is het zo erg om het hóe te weten?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_155972765
Er zijn vele manieren afhankelijk van wat je kan regelen.
pi_155972890
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 14:08 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dan zal het een lugubere fascinatie zijn, wellicht.

Ramptoerisme associeer ik met nagenoeg juichend aan de zijlijn staan en een bepaald genot halen uit de informatie. Die sensatiezucht ken ik niet. Ik ben oprecht gefascineerd, doordat ik me afvraag wat en hoe iemand iets doet. Heeft wellicht met mijn werk te maken, waarin feiten en tijdslijnen van groot belang zijn. Ik heb graag complete plaatjes en reconstrueer graag.

Nogmaals: ik pretendeer niet er recht op te hebben. Maar ik snap ontzettend goed waarom mensen het zouden willen weten-als-het-toch-ergens-bekend-zou-zijn-gemaakt.

Ik vind het schutterige 'het doet er niet toe' vaak ook iets gekunstelds hebben. We kennen geen van allen deze man écht. En heus, zijn kinderen en nabestaanden zitten nu vast niet te FOK!ken. Is het overigens niet een taboe van de laatste jaren, die 'hoe-vraag'? Van veel historische figuren weten we de details van hun levenseinde, ook als die zelfverkozen was. De geschiedenisboeken maken er onomwonden gewag van.

Waarom is het zo erg om het hóe te weten?
Oh nee, ik vind het niet erg dat iemand wil weten hoe het is gedaan. Ik vind alleen de daad uiteindelijk niet relevant wanneer je de vraag stelt hoe iemand zo ver kan komen. Wanneer iemand een kogel door zijn hoofd jaagt, pillen neemt of aan een touw gaat hangen is dan volgens mij een technische afhandeling dan een verklaring voor zijn beslissing.

Uiteindelijk zal het heus naar buiten komen alleen die drang om het zonodig te weten ken ik niet. Ik geloof niet dat het een taboe is, ik kan me wel voorstellen als via social media allemaal dit soort details besproken worden dit veel sneller bij de nabestaanden terecht kan komen en dat lijkt me niet erg prettig voor deze mensen.
pi_155972920
Met een gun kogel door de kop lijkt me wel de snelste methode.
  donderdag 10 september 2015 @ 14:35:03 #73
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155973236
Verder vind ik dat de manier van zelfmoord wel degelijk iets zegt over het karakter van de zelfmoordenaar en eventueel ook iets over het motief van de zelfmoord kan zeggen.

Het is alsof je een informatief boek leest, maar de laatste pagina mist.

En dan is het niet dat je een harde pik krijgt van de ellende, het is puur en alleen om een volledig beeld te kunnen vormen van de gehele situatie.

Toen hij niet op kwam dagen op radio 4, maar op dat moment zelfmoord had gepleegd of aan het plegen was. Dan zou ik graag het hele beeld willen hebben, wat hij dan op dat moment aan het doen was.

Daar is niets sensatiezucht aan, dat is pure interesse naar de waarheid.
pi_155973292
quote:
7s.gif Op donderdag 10 september 2015 14:15 schreef Tem het volgende:

[..]

Oh nee, ik vind het niet erg dat iemand wil weten hoe het is gedaan. Ik vind alleen de daad uiteindelijk niet relevant wanneer je de vraag stelt hoe iemand zo ver kan komen. Wanneer iemand een kogel door zijn hoofd jaagt, pillen neemt of aan een touw gaat hangen is dan volgens mij een technische afhandeling dan een verklaring voor zijn beslissing.

Uiteindelijk zal het heus naar buiten komen alleen die drang om het zonodig te weten ken ik niet. Ik geloof niet dat het een taboe is, ik kan me wel voorstellen als via social media allemaal dit soort details besproken worden dit veel sneller bij de nabestaanden terecht kan komen en dat lijkt me niet erg prettig voor deze mensen.
Ik weet niet of het al dan niet relevant is. Ik heb gewoon de nieuwsgierigheid het (alles) te weten. Niet meer of minder dan dat.

Net als de zelfmoord van Ariane Spier. Bekend werd gemaakt dat ze haar schoenen had uitgetrokken en netjes naast elkaar had gezet. Gaat mij dit iets aan? Welnee. Wil ik dit weten? Ja. Niet uit disrespect, want ik vind juist dat de details een zelfmoord inzichtelijker en humaner maken. Mensen in hun opperste nood, zoals wij die ons niet kunnen voorstellen, wat deden zij en hoe deden ze dat?

Ik kan niet voor nabestaanden spreken, die ken ik namelijk niet, dus ik weet ook niet of het hen iets uitmaakt of we weten hoe Zwagerman een einde aan zijn leven maakte. Ik voel dat soort empathie niet met mensen die ik niet ken. Ik heb uiteraard wel respect voor nabestaanden van welke dode dan ook en ik hoef nergens mijn neus in te steken ten koste van hen.

Maar vraag je me: wil je weten hoe die en die er een einde aan heeft gemaakt: Ja. Ik heb namelijk geen enkel oordeel over de methode. Ik ben echt neutraal geļnteresseerd in dergelijke details.

[ Bericht 28% gewijzigd door Duderinnetje op 10-09-2015 14:47:01 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_155979802
Wat nog niet gemeld is hier, is dat Joost in Tuitjenhorn woonde en daar als huisarts dokter Tromp had die zelfmoord heeft gepleegd. Hij wilde over die geschiedenis een boek schrijven en het is erg jammer dat dat boek er nu niet komt.
pi_155979939
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 14:37 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik weet niet of het al dan niet relevant is. Ik heb gewoon de nieuwsgierigheid het (alles) te weten. Niet meer of minder dan dat.

Net als de zelfmoord van Ariane Spier. Bekend werd gemaakt dat ze haar schoenen had uitgetrokken en netjes naast elkaar had gezet. Gaat mij dit iets aan? Welnee. Wil ik dit weten? Ja. Niet uit disrespect, want ik vind juist dat de details een zelfmoord inzichtelijker en humaner maken. Mensen in hun opperste nood, zoals wij die ons niet kunnen voorstellen, wat deden zij en hoe deden ze dat?

Ik kan niet voor nabestaanden spreken, die ken ik namelijk niet, dus ik weet ook niet of het hen iets uitmaakt of we weten hoe Zwagerman een einde aan zijn leven maakte. Ik voel dat soort empathie niet met mensen die ik niet ken. Ik heb uiteraard wel respect voor nabestaanden van welke dode dan ook en ik hoef nergens mijn neus in te steken ten koste van hen.

Maar vraag je me: wil je weten hoe die en die er een einde aan heeft gemaakt: Ja. Ik heb namelijk geen enkel oordeel over de methode. Ik ben echt neutraal geļnteresseerd in dergelijke details.
Het interesseert me niet hoe hij het gedaan heeft. Het interesseert me ook niet hoe jij je kont afveegt.
  donderdag 10 september 2015 @ 19:16:27 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_155980002
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:33 schreef wuuht het volgende:

[..]

Da's mooi, dan krijgen de kinderen de royalties.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_155980200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 19:13 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het interesseert me niet hoe hij het gedaan heeft. Het interesseert me ook niet hoe jij je kont afveegt.
Het gaat wildvreemden gewoon niet aan.
pi_155980403
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 19:08 schreef Loekie1 het volgende:
Wat nog niet gemeld is hier, is dat Joost in Tuitjenhorn woonde en daar als huisarts dokter Tromp had die zelfmoord heeft gepleegd. Hij wilde over die geschiedenis een boek schrijven en het is erg jammer dat dat boek er nu niet komt.
_O-
ik zat op deze post te wachten
...
pi_155980426
quote:
14s.gif Op donderdag 10 september 2015 19:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Da's mooi, dan krijgen de kinderen de royalties.
Ja dat is wel positief.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 19:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het gaat wildvreemden gewoon niet aan.
En waarom dan niet?
pi_155980463
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 19:28 schreef wuuht het volgende:

[..]

Ja dat is wel positief.

[..]

En waarom dan niet?
Ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit met wildvreemden gedeeld moet worden.
pi_155980496
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 19:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit met wildvreemden gedeeld moet worden.
Ik zou het wel willen weten, daar heb je een reden :)
pi_155981143
quote:

[..]

Misschien ben ik daar wel weer in geļnteresseerd, dat weet je niet.
pi_155981441
quote:

[..]

Gebruik jij vochtig toiletpapier of niet?
pi_155988007
Er is niet veel fantasie voor nodig om te denken dat Joost het op dezelfde manier heeft gedaan als zijn vader. Vanwege zijn aandoeningen had hij waarschijnlijk een hele snoepdoos aan pillen in huis. Maar goed, het boeit mij verder ook niet hoe hij het heeft gedaan. Vind het zonde, mensen als hij zijn zeldzaam.
pi_156072239
Hij was er blijkbaar al een tijdje mee bezig, nu ik dit artikel nog eens teruglees:

http://www.propriacures.n(...)nodig-joostileaks-2/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2015 10:30:33 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 november 2015 @ 11:00:54 #87
862 Arcee
Look closer
pi_157643443
quote:
Henk Krol blundert met Joost Zwagerman

Henk Krol is pijnlijk de mist in is gegaan door de overleden schrijver Joost Zwagerman te feliciteren met zijn verjaardag.

De politicus wenste Joost, die op 8 september op 51-jarige leeftijd een einde maakte aan zijn leven, op Facebook een gelukkige verjaardag.

"Van harte Joost. De beste wensen. Maak van deze woensdag, ondanks alle ellende van het afgelopen weekend, een leuke, feestelijke, onvergetelijke en vooral gezellige verjaardag", luidde Henks bericht, dat inmiddels verwijderd is.

"Een triest foutje", noemt Krol (65) het zelf. "Maar er zat geen kwade bedoeling achter", zegt hij tegen RTV Noord-Holland. "Ik stuur al mijn Facebook-volgers een felicitatie als ze jarig zijn, maar Facebook zet er niet bij of iemand overleden is."

Een vermoeide Henk stuurde afgelopen nacht, na een lange dag werken, al zijn jarige internetvrienden een gelukswens. "Helaas is de felicitatie aan Joost Zwagerman er per ongeluk tussen geslopen. Ik betreur dat."

Bron: Telegraaf
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_157643476
WTF :')
  woensdag 18 november 2015 @ 11:04:46 #89
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_157643510
Wahahaha. Ik gun die man zijn fouten wel. Wat een lul.
  woensdag 18 november 2015 @ 11:07:40 #90
92279 N.icka
Windforce 11
pi_157643585
Jezus... :p
pi_157643587
Wat een malloot. Sowieso op basis van facebook een verjaardagswens uitsturen :')
Facebook :')
  Moderator woensdag 18 november 2015 @ 11:15:48 #92
9859 crew  Karina
Woman
pi_157643721
Ik vraag me af hoeveel mensen op 'vind ik leuk' hebben geklikt :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_157643760
Man, man, man... ziek dit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 18 november 2015 @ 11:18:16 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157643763
Wat een compleet gebrek aan interesse voor het nieuws heb je als je nu nog niet weet dat Zwagerman overleden is.... en dat zit dan in de politiek.
Wat een droeftoeter is het ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157643875
Is de schuld van Facebook want die zeggen er niet bij of iemand dood is.

pi_157643906
Ah ja... hij dacht dus dat hij een willekeurige Joost Zwagerman waar hij nog nooit van had gehoord aan het feliciteren was... en realiseerde zich net te laat dat het "de" Joost Zwagerman was.

Dan weten we ook weer hoeveel de felicitaties van Krol waard zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157643939
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 11:26 schreef Molurus het volgende:
Ah ja... hij dacht dus dat hij een willekeurige Joost Zwagerman waar hij nog nooit van had gehoord aan het feliciteren was... en realiseerde zich net te laat dat het "de" Joost Zwagerman was.

Dan weten we ook weer hoeveel de felicitaties van Krol waard zijn.
Die felicitaties via Facebook lijken me sowieso weinig waard.
Als je geboortedatum openbaar is, krijg je op je verjaardag felicitaties van mensen die je al tijden niet gesproken hebt.
Als je die datum verbergt hoor je van (bijna) niemand iets.
  woensdag 18 november 2015 @ 11:31:01 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157643994
Man man man.... "misschien was het wel een andere Joost Zwagerman...."
Geef dan gewoon toe dat je een sukkel bent die helemaal geen werkelijke interesse heeft in je volgers, maar gewoon dagelijks iedere jarige ongezien feliciteert met zijn/haar verjaardag.

Heeft hij wel de moeite genomen om voor iedereen een persoonlijk bericht te maken, of zijn zijn verjaardagwensen al 3 dagen standaard hetzelfde met aanpassing van naam en dag?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 18 november 2015 @ 11:32:44 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157644026
Overigens verwacht ik dat Joost Zwagerman hem juist volgde vanwege dit soort domme dingen, dus wellicht had hij nog wel lol gehad van zoveel domheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_157644042
Laat die man toch gewoon met rust. We maken allemaal wel eens een foutje. Geen reden om allemaal zo spastisch te doen.

Verder vind ik het wel zonde van zijn tijd om al die volgers elke dag zo onpersoonlijk te feliciteren, hij kan zijn tijd beter in andere dingen steken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')