quote:
Oh ja, dat ook nog. Daar had ik niet zo'n last vanquote:
ga uit van positiviteitquote:Op dinsdag 15 september 2015 10:36 schreef wonderer het volgende:
[..]
[..]
Oh ja, dat ook nog. Daar had ik niet zo'n last van
Tja. Je kunt nog afzeggen...
Maken jullie er een feest/ceremonie van of alleen even naar het stadhuis om je handtekening te zetten?quote:
Mja, en dan heb ik dus zoiets: Zegt ze dit alleen maar omdat ze zoveel commentaar kreeg?quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:27 schreef wonderer het volgende:
http://www.advocate.com/t(...)rt-marriage-equality
Er is altijd ruimte om van gedachten te veranderen
Vraag me af of het veel uitmaakt. Dit is de boodschap die ze uitdraagt, en ik denk dat een aantal mensen daar wel iets uit zullen halen. Da's voor mij belangrijker dan dat ze het echt meent.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mja, en dan heb ik dus zoiets: Zegt ze dit alleen maar omdat ze zoveel commentaar kreeg?
[disclaimer: artikel niet gelezen, alleen titel]
[geleze]
Laat ik maar ff van t beste uit gaan
Handtekening en zaterdag in de tuin een feest. Met heaters en drankjes en zoquote:Op dinsdag 15 september 2015 11:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maken jullie er een feest/ceremonie van of alleen even naar het stadhuis om je handtekening te zetten?
Klinkt goedquote:Op dinsdag 15 september 2015 11:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Handtekening en zaterdag in de tuin een feest. Met heaters en drankjes en zo
Het voelt een beetje als keutel intrekken. Maar misschien heeft ze echt het commentaar ten harte genomen en bedacht "O sorry, ik wist niet dat het idd zo;n bog deal was. Nu je het zo beschrijft.......".quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:45 schreef wonderer het volgende:
[..]
Vraag me af of het veel uitmaakt. Dit is de boodschap die ze uitdraagt, en ik denk dat een aantal mensen daar wel iets uit zullen halen. Da's voor mij belangrijker dan dat ze het echt meent.
Denk ik.
Maar ik snap je wel ja
Yes! Ik hou van voortschrijdend inzichtquote:Op dinsdag 15 september 2015 11:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het voelt een beetje als keutel intrekken. Maar misschien heeft ze echt het commentaar ten harte genomen en bedacht "O sorry, ik wist niet dat het idd zo;n bog deal was. Nu je het zo beschrijft.......".
Laten we t voortschrijdend inzicht noemen
Never too old to learn!quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Yes! Ik hou van voortschrijdend inzicht
quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:31 schreef Renesite het volgende:
Over 24 uur teken ik mijn doodsvonnis![]()
![]()
Dat lijkt me een heel goed idee.quote:
Korte termijn geheugen Bob?quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:50 schreef Gellarboy het volgende:
Waarom wel een partnerschap en geen huwelijk, trouwens?
Hier kon ik ook helemaal niks mee.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:32 schreef Ang3l het volgende:
Neem het transgender issue bij de Rupaul show. Die hadden seizoenen lang als grapje "Oooh, you've got she-mail!" als er een bericht was van Rupaul. Totdat een ex deelneemster (Carmen Carrera) zelf de operatie is aangegaan en ze vond dat die uitspraak kwetsend was. Dat "gezeik" heeft de hele trans community echt geen goed gedaan. Heeft best wat kwaad bloed gezet. En nu zeg ik niet dat je dan je mond maar moet houden als iets je kwetst, maar ik vind dat we anno 2015 echt kunnen overdrijven met "gekwetst voelen". Ik pretendeer niet te weten hoe het voelt als transgender, maar ik spreek dan ook maar vanuit geaardheid, want ook de homo's kunnen er wat van.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:50 schreef Gellarboy het volgende:
Waarom wel een partnerschap en geen huwelijk, trouwens?
quote:Op zondag 9 augustus 2015 16:47 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Dat is interessant.
Waarom een partnerschap en geen trouwerij?
quote:Op zondag 9 augustus 2015 16:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
Trouwerij geeft mij, heel cliché, het heterogebeuren aan. We willen het klein doen (met z'n tweeën en twee getuigen) en is voor een deel ook uit praktisch oogpunt (huis/financiën). We willen geen ceremonie en gaan onze achternamen niet delen. Gecombineerd wat punten waardoor het niet een huwelijk wordt.
'We did it our way'
quote:Op zondag 9 augustus 2015 16:55 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Heerlijk! Dit is exact waar ik op kick: geen heteronormativiteit, maar gewoon je eigen plan trekken. De reden dat wij wel voor 't burgerlijk huwelijk hebben gekozen is vanwege de gelijke rechten. Zeg nooit nooit, maar wij gaan dus echt NOOIT een kind adopteren, maar we wilden wel het récht om een kind te kunnen adopteren. Dat was 't voor ons. Maar power to you!.
Een hetero mag mij ook best flikker noemen, maar dat ligt ook aan de context en de band met de hetero. Maar inderdaad: om iemand aan te vallen waarvan je echt 100% zeker weet dat die het als grapje bedoelt met een dike vette campy knipoog (wat er 5 seizoenen er in zat) en dat diegene er echt NEVER nooit iets kwetsend mee zou bedoelen omdat ze zelf voorvechter is.... dat vind ik echt zo'n media-zeik-stunt om nietsquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:15 schreef Gellarboy het volgende:
[..]
Hier kon ik ook helemaal niks mee.
Alsof je een rapper aanvalt op racisme omdat hij het woord 'nigger' gebruikt in een nummer.
Context is in zulke gevallen belangrijk, denk ik. Zoals jullie mij wel een flikker kunnen noemen en een hetero niet. Hoe haal je het in je hóófd om iemand op zoiets aan te vallen, wanneer die persoon zich al decennia lang inzet voor de community?
14.gifquote:Op dinsdag 15 september 2015 13:30 schreef Gellarboy het volgende:
Sowieso is 'your way' altijd prima, natuurlijk.
Overigens was onze trouwerij net zo klein als de jouwe, plus gratis want maandagochtend, ook zonder ceremonie en zonder achternaam uitwisseling. Dus daarmee snap ik het nog steeds niet zo goed, maar de 'power to you' van 9 augustus staat uiteraard nog steeds..
Die moet ik onthouden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:36 schreef Gellarboy het volgende:
"Preferences are just limitations that you set for yourself. Think outside of the box.". Wat heerlijk omschreven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |