Lees vooral ook de post die meteen na de OP komt.quote:Op maandag 7 september 2015 17:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik las in de OP dat het ook over de WW ging.
Gedaan.quote:Op maandag 7 september 2015 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lees vooral ook de post die meteen na de OP komt.
Zet dan je uitkering stil.quote:Op maandag 7 september 2015 16:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik las vorig jaar ook ergens een topic waar de TS z'n erfenis mocht inleveren
Paar postst hier boven werd al uitgelegd dat je uitkering dan tijdelijk stil wordt gezet. Niet dat je er uitgedonderd wordt, zoals ik dacht. Of dat je alles in 1x mag inleveren.quote:
¤5.895, om precies te zijnquote:Op maandag 7 september 2015 17:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mag je niet max 6000 euro op je rekening hebben?
waarom zou jij bijstand krijgen als je (door het winnen van een prijs) geen bijstand nodig hebt?quote:Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over duizenden euro's![]()
Een paar honderd mag je toch wel houden voor achter de hand?
We hebben het over een extraa'tje, voor op de spaarrekening.quote:Op maandag 7 september 2015 17:48 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
waarom zou jij bijstand krijgen als je (door het winnen van een prijs) geen bijstand nodig hebt?
waarom zou je het 'extraatje' niet moeten gebruiken voor je basisbehoeften, maar moet de rest van Nederland dat voor jou betalen zodat jij het extraatje voor andere dingen kan gebruiken?quote:Op maandag 7 september 2015 17:49 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
We hebben het over een extraa'tje, voor op de spaarrekening.
Dat is het hem; ik (voorbeeld) houd geen geld over om te sparen. Dan zou zo'n extraatje welkom zijn, mocht er onverhoopt iets stuk gaan bijvoorbeeld.quote:Op maandag 7 september 2015 17:59 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
waarom zou je het 'extraatje' niet moeten gebruiken voor je basisbehoeften, maar moet de rest van Nederland dat voor jou betalen zodat jij het extraatje voor andere dingen kan gebruiken?
Als je ruimte hebt om te sparen/geld op je spaarrekening te laten, heb je blijkbaar voldoende geld en is bijstand niet nodig.
Kenmerkende post van hoe mensen die aan de staatstiet hangen, daadwerkelijk denken. Dat je op kosten van anderen kan leven is niet genoeg; je moet er nog geld aan overhouden ook.quote:Op maandag 7 september 2015 18:02 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat is het hem; ik (voorbeeld) houd geen geld over om te sparen. Dan zou zo'n extraatje welkom zijn, mocht er onverhoopt iets stuk gaan bijvoorbeeld.
Je mag ook wel wat sparen, als je vermogen maar niet boven die 6000 komt.quote:Op maandag 7 september 2015 18:02 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat is het hem; ik (voorbeeld) houd geen geld over om te sparen. Dan zou zo'n extraatje welkom zijn, mocht er onverhoopt iets stuk gaan bijvoorbeeld.
Whoo calm down.quote:Op maandag 7 september 2015 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kenmerkende post van hoe mensen die aan de staatstiet hangen, daadwerkelijk denken. Dat je op kosten van anderen kan leven is niet genoeg; je moet er nog geld aan overhouden ook.
Bijstand is een vangnet. Een last resort. Als je op wat voor andere (legale) manier dan ook het zelf nog kan redden, heb je het vangnet dus niet nodig. Zo simpel is het.quote:Op maandag 7 september 2015 18:02 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja, en die mag je gewoon houden. Wat is nou je probleem?quote:Op maandag 7 september 2015 18:09 schreef Poesopstokje het volgende:
We hebben het hier over een paar honderd euro, gekregen uit een erfenis of belspelletje.
Binnen de eerste pagina escaleert het alweer tot bijstandjebashen.
Er is al een miljoen keer verteld dat er tot 6k niets aan de hand is.quote:Op maandag 7 september 2015 18:09 schreef Poesopstokje het volgende:
We hebben het hier over een paar honderd euro, gekregen uit een erfenis of belspelletje.
Binnen de eerste pagina escaleert het alweer tot bijstandjebashen.
Klein detail. Dat is incl alle vermogen dacht ik. Dus incl auto jachten Prive vliegtuig etc.quote:
Ja, dat klopt.quote:Op maandag 7 september 2015 18:18 schreef kree het volgende:
[..]
Klein detail. Dat is incl alle vermogen dacht ik. Dus incl auto jachten Prive vliegtuig etc.
Jup klopt.quote:Op maandag 7 september 2015 18:18 schreef kree het volgende:
[..]
Klein detail. Dat is incl alle vermogen dacht ik. Dus incl auto jachten Prive vliegtuig etc.
Yep t gaat meer om luxe dingen.quote:Op maandag 7 september 2015 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Alhoewel je niet de waarde van je pannen en je handdoekenset hoeft op te tellen bij het bepalen van je vermogen.
Klopt. Een elektrische fiets dan weer wel.quote:Op maandag 7 september 2015 18:22 schreef kree het volgende:
[..]
Yep t gaat meer om luxe dingen.
Volgens mij valt zelfs een pc tv of laptop enzo daar niet onder.
Gelukkig heb je alle tijd om dit uit te pluizen als je in de bijstand zit.quote:Op maandag 7 september 2015 18:25 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Klopt. Een elektrische fiets dan weer wel.
Je contactpersoon bij de gemeente vertelt je dat allemaal als je bijstand aanvraagt. Als je nog uit moet zoeken als je al in de bijstand zit, heb je een paar belangrijke punten gemist.quote:Op maandag 7 september 2015 18:27 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Gelukkig heb je alle tijd om dit uit te pluizen als je in de bijstand zit.
Ik was niet van plan twintig erfenissen te erven of wel?!quote:Op maandag 7 september 2015 18:42 schreef circusd het volgende:
Ik snap tevens je redenatie niet waarom jij het oneerlijk vindt dat je hierop wordt gekort. Wanneer je niet zou worden gekort dan zou je feitelijk sparen op kosten van de samenleving, lijkt me niet fair.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |