Of voordat je in de bijstand komt, natuurlijk.quote:Op maandag 7 september 2015 16:39 schreef Poesopstokje het volgende:
Die maximale spaargrens is er blijkbaar alleen als je zelf het bedrag weet te sparen.. van je bijstandje...
Dat is niet altijd waar.quote:Op maandag 7 september 2015 16:39 schreef Poesopstokje het volgende:
Die maximale spaargrens is er blijkbaar alleen als je zelf het bedrag weet te sparen.. van je bijstandje...
Dat bedoel ik eigenlijk ook, je krijgt het niet dubbelop. Dat je de erfenis op je spaarrekening kan zetten.quote:Op maandag 7 september 2015 16:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of voordat je in de bijstand komt, natuurlijk.
Overigens hoef je je erfenis niet in te leveren, net als je gokwinst trouwens. Je uitkering wordt alleen stopgezet tot je vermogen weer onder de grens ligt.
Dat van de giften wist ik niet, dat van het pensioenfonds is wel zuur dan..quote:Op maandag 7 september 2015 16:44 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Dat is niet altijd waar.
Mijn moeder zit in de bijstand en zij krijgt jaarlijks een gift van m`n opa en oma, die gift mag zij gewoon sparen.
Maar toevallig kreeg ze laatst ¤800 van het pensioenfonds (weduwe) en die ¤800 had het pensioenfonds in de afgelopen 1,5 jaar te weinig uitbetaald. Omdat dit onder inkomen valt mocht ze dat niet houden, want dat heeft ze dan de afgelopen 1,5 jaar teveel aan bijstandsuitkering ontvangen.
Dat is ook best logisch, vind je niet?quote:Op maandag 7 september 2015 16:48 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat bedoel ik eigenlijk ook, je krijgt het niet dubbelop.
Ik zie een erfenis als ''extraatje'', niet als inkomen.quote:Op maandag 7 september 2015 16:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is ook best logisch, vind je niet?
Inkomen of niet, het is sowieso vermogen. En de bijstand is er niet voor mensen met eigen vermogen.quote:Op maandag 7 september 2015 16:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zie een erfenis als ''extraatje'', niet als inkomen.
Maar daar denkt de gemeente dus anders over
En terechtquote:Op maandag 7 september 2015 16:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zie een erfenis als ''extraatje'', niet als inkomen.
Maar daar denkt de gemeente dus anders over
Ik had het ook niet over duizenden euro'squote:Op maandag 7 september 2015 16:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Inkomen of niet, het is sowieso vermogen. En de bijstand is er niet voor mensen met eigen vermogen.
Ja, als je daarmee niet over die grens van het vermogen komt (inclusief je auto, scooter etc.) wel.quote:Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over duizenden euro's![]()
Een paar honderd mag je toch wel houden voor achter de hand?
Als je onder de grens blijft wel.quote:Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
wat is daar verder 'zuur' aan?quote:Op maandag 7 september 2015 16:48 schreef Poesopstokje het volgende:
dat van het pensioenfonds is wel zuur dan.
Dat is eigenlijk m'n puntquote:Op maandag 7 september 2015 16:53 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja, als je daarmee niet over die grens van het vermogen komt (inclusief je auto, scooter etc.) wel.
Je mag het altijd houden. Maar die prijs word niet gezien als inkomen maar als vermogen net als een erfenis, blijf je onder de grens dan is er niets aan de hand.quote:Op maandag 7 september 2015 16:55 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk m'n punt![]()
Dus mocht je een geldprijs bij de radio winnen, zeg ¤500, mag je dat dan houden?
Het gaat helemaal niet over de belasting.quote:Op maandag 7 september 2015 16:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Onzin, daar is al belasting over betaald.
Aah kijk, nu begrijp ik het weerquote:Op maandag 7 september 2015 16:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je mag het altijd houden. Maar die prijs word niet gezien als inkomen maar als vermogen net als een erfenis, blijf je onder de grens dan is er niets aan de hand.
Ga je over de grens dan mag je het nog steeds houden maar legt de maatschappij geen geld bij voor jouw levensonderhoud omdat je zelf genoeg hebt.
Ik vind het onzin. Het is een "extraatje" waar je vaak niks aan kan doen en wat het gevolg is van een vervelende gebeurtenis. Dat je daarmee iets kwijtraakt waar je wel voor hebt gewerkt vind ik krom.quote:Op maandag 7 september 2015 16:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet over de belasting.
Het gaat erom wat voor invloed een erfenis op je bijstand heeft. Is die klein dan is er niets aan de hand is die groot dan hoeft de maatschappij toch niet aan jouw levensonderhoud mee te betalen.
Als je een discussie wilt openen over belasting en erven dan kan ik je een nieuw topic aanraden.
Huh?quote:Op maandag 7 september 2015 17:01 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik vind het onzin. Het is een "extraatje" waar je vaak niks aan kan doen en wat het gevolg is van een vervelende gebeurtenis. Dat je daarmee iets kwijtraakt waar je wel voor hebt gewerkt vind ik krom.
Begrijp je wel waar dit topic over gaat, of kom je gewoon even langs om dom te doen?quote:Op maandag 7 september 2015 17:01 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik vind het onzin. Het is een "extraatje" waar je vaak niks aan kan doen en wat het gevolg is van een vervelende gebeurtenis. Dat je daarmee iets kwijtraakt waar je wel voor hebt gewerkt vind ik krom.
Zelfs het winnen van een bedrag zou ik gek vinden. Voor je WW werk je, per gewerkt jaar krijg je een maand als ik het goed onthouden heb. Dat je dan iets wint en daardoor kwijtraakt waar je voor hebt gewerkt vind ik raar.quote:Op maandag 7 september 2015 17:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Begrijp je wel waar dit topic over gaat, of kom je gewoon even langs om dom te doen?
Het gaat over de bijstand, niet over de WW. WW heeft geen vermogensgrens.quote:
Op WW heeft het dan ook geen enkele invloed. Of je nou een armoedzaaier of een miljonair bent, als je na je dienstverband (in loondienst) ontslagen wordt en je voldoet aan de voorwaarden dan heb je recht op WW. WW is niet vermogensafhankelijk en geldprijzen en erfenissen worden niet als inkomen gezien maar als vermogen.quote:
Ik las in de OP dat het ook over de WW ging.quote:Op maandag 7 september 2015 17:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het gaat over de bijstand, niet over de WW. WW heeft geen vermogensgrens.
Lees vooral ook de post die meteen na de OP komt.quote:Op maandag 7 september 2015 17:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik las in de OP dat het ook over de WW ging.
Gedaan.quote:Op maandag 7 september 2015 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lees vooral ook de post die meteen na de OP komt.
Zet dan je uitkering stil.quote:Op maandag 7 september 2015 16:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik las vorig jaar ook ergens een topic waar de TS z'n erfenis mocht inleveren
Paar postst hier boven werd al uitgelegd dat je uitkering dan tijdelijk stil wordt gezet. Niet dat je er uitgedonderd wordt, zoals ik dacht. Of dat je alles in 1x mag inleveren.quote:
¤5.895, om precies te zijnquote:Op maandag 7 september 2015 17:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mag je niet max 6000 euro op je rekening hebben?
waarom zou jij bijstand krijgen als je (door het winnen van een prijs) geen bijstand nodig hebt?quote:Op maandag 7 september 2015 16:52 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
We hebben het over een extraa'tje, voor op de spaarrekening.quote:Op maandag 7 september 2015 17:48 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
waarom zou jij bijstand krijgen als je (door het winnen van een prijs) geen bijstand nodig hebt?
waarom zou je het 'extraatje' niet moeten gebruiken voor je basisbehoeften, maar moet de rest van Nederland dat voor jou betalen zodat jij het extraatje voor andere dingen kan gebruiken?quote:Op maandag 7 september 2015 17:49 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
We hebben het over een extraa'tje, voor op de spaarrekening.
Dat is het hem; ik (voorbeeld) houd geen geld over om te sparen. Dan zou zo'n extraatje welkom zijn, mocht er onverhoopt iets stuk gaan bijvoorbeeld.quote:Op maandag 7 september 2015 17:59 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
waarom zou je het 'extraatje' niet moeten gebruiken voor je basisbehoeften, maar moet de rest van Nederland dat voor jou betalen zodat jij het extraatje voor andere dingen kan gebruiken?
Als je ruimte hebt om te sparen/geld op je spaarrekening te laten, heb je blijkbaar voldoende geld en is bijstand niet nodig.
Kenmerkende post van hoe mensen die aan de staatstiet hangen, daadwerkelijk denken. Dat je op kosten van anderen kan leven is niet genoeg; je moet er nog geld aan overhouden ook.quote:Op maandag 7 september 2015 18:02 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat is het hem; ik (voorbeeld) houd geen geld over om te sparen. Dan zou zo'n extraatje welkom zijn, mocht er onverhoopt iets stuk gaan bijvoorbeeld.
Je mag ook wel wat sparen, als je vermogen maar niet boven die 6000 komt.quote:Op maandag 7 september 2015 18:02 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat is het hem; ik (voorbeeld) houd geen geld over om te sparen. Dan zou zo'n extraatje welkom zijn, mocht er onverhoopt iets stuk gaan bijvoorbeeld.
Whoo calm down.quote:Op maandag 7 september 2015 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kenmerkende post van hoe mensen die aan de staatstiet hangen, daadwerkelijk denken. Dat je op kosten van anderen kan leven is niet genoeg; je moet er nog geld aan overhouden ook.
Bijstand is een vangnet. Een last resort. Als je op wat voor andere (legale) manier dan ook het zelf nog kan redden, heb je het vangnet dus niet nodig. Zo simpel is het.quote:Op maandag 7 september 2015 18:02 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja, en die mag je gewoon houden. Wat is nou je probleem?quote:Op maandag 7 september 2015 18:09 schreef Poesopstokje het volgende:
We hebben het hier over een paar honderd euro, gekregen uit een erfenis of belspelletje.
Binnen de eerste pagina escaleert het alweer tot bijstandjebashen.
Er is al een miljoen keer verteld dat er tot 6k niets aan de hand is.quote:Op maandag 7 september 2015 18:09 schreef Poesopstokje het volgende:
We hebben het hier over een paar honderd euro, gekregen uit een erfenis of belspelletje.
Binnen de eerste pagina escaleert het alweer tot bijstandjebashen.
Klein detail. Dat is incl alle vermogen dacht ik. Dus incl auto jachten Prive vliegtuig etc.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |