Dat was een voor de hand liggende suggestie, op basis van foutieve informatie.quote:Dat heeft-ie wel, want hij suggereerde dat het iemand uit een nabijgelegen azc moest zijn. Dom populisme dus.
Hij heeft voor Nederland niets betekend, maar fungeert slechts als EU-bureaucraat.quote:Op maandag 7 september 2015 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als Dijsselbloem iets heeft laten zien, dan is het dat hij geen stropop is. Het is een bestuurder om rekening mee te houden.
Maar wat hij in jouw ogen dan allemaal verkeerd?
Het staat je vrij om dit niet te lezen en er ook niet aan deel te nemen.quote:Op maandag 7 september 2015 15:55 schreef Strani het volgende:
Waarom is eigenlijk het topic over dit jongetje dé reeks over vluchtelingen geworden? Ik vind het wat onsmakelijk eigenlijk..
Ik snap sowieso niet waarom er geen algemeen vluchtelingen topic is. Als je nu in NWS kijkt is meer dan de helft van de topics een vluchtelingentopic.quote:Op maandag 7 september 2015 15:55 schreef Strani het volgende:
Waarom is eigenlijk het topic over dit jongetje dé reeks over vluchtelingen geworden? Ik vind het wat onsmakelijk eigenlijk..
Elk vuur heeft een vonk.quote:Op maandag 7 september 2015 15:55 schreef Strani het volgende:
Hij heeft de opdracht gekregen om een nieuw akkoord te sluiten met Griekenland. De gezamenlijke EU-lidstaten wilden liever namelijk geen Grexit. Althans, niet meteen. Pas als Griekenland niet mee zou werken, zou worden aangestuurd op een Grexit.quote:Op maandag 7 september 2015 15:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hij heeft voor Nederland niets betekend, maar fungeert slechts als EU-bureaucraat.
Onder zijn leiding is er weer ¤90 miljard vernietigd - dat is hem aan te rekenen.
Waarom zou dat goed zijn voor Nederland? Dijsselbloem kost Nederland alleen maar geld. Het zou goed zijn als Nederland meer invloed zou krijgen in de EU, maar Dijsselbloem loopt slechts in de pas met Juncker en Merkel.quote:Op maandag 7 september 2015 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij heeft de opdracht gekregen om een nieuw akkoord te sluiten met Griekenland. De gezamenlijke EU-lidstaten wilden liever namelijk geen Grexit. Althans, niet meteen. Pas als Griekenland niet mee zou werken, zou worden aangestuurd op een Grexit.
Dijsselbloem heeft keihard onderhandeld en de Grieken enorm onder druk gezet. Op een gegeven moment heeft hij de Grieken zelfs voor de keuze gesteld: accepteer ons aanbod of stik er maar in. Hij verdient lof voor zijn handelswijze. Tenzij je vindt dat de Grieken te hard zijn aangepakt.
En het feit dat de Grieken überhaupt een nieuw pakket hebben gekregen, valt Dijsselbloem niet te verwijten. Dat is de verantwoordelijkheid van de nationale parlementen.
En dat Dijsselbloem die positie bekleedt en die bovendien heeft weten te behouden, is juist buitengewoon goed voor Nederland. Niet voor niets zaten de Spanjaarden te azen op die functie.
Toch vind ik niet dat één specifiek geval als hoofdreden voor een discussie gebruikt moet worden. En ik zou graag wél aan de discussie deelnemen of in elk geval lezen, maar dan gewoon in een centraal discussietopic.quote:Op maandag 7 september 2015 15:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het staat je vrij om dit niet te lezen en er ook niet aan deel te nemen.
Daarnaast is het jongetje juist wél een goede aanleiding voor dit topic. Het blijkt namelijk dat het vluchtelingenvraagstuk verschillende gezichten heeft:
In eerste instantie was het jongetje slachtoffer van de mensensmokkelaars.
In tweede instantie bleek dat zijn eigen vader de eigenlijke schuldige was.
Als jij dat prettiger vindt, dan kun je aan Ome Koos vragen of hij de titel van dit topic even wijzigt. Hij heeft de foto al weggehaald.quote:Op maandag 7 september 2015 16:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Toch vind ik niet dat één specifiek geval als hoofdreden voor een discussie gebruikt moet worden. En ik zou graag wél aan de discussie deelnemen of in elk geval lezen, maar dan gewoon in een centraal discussietopic.
Als Ome Koos dat zou willen doen en er verder geen bezwaar tegen is, zou dat wellicht inderdaad een mooie oplossing zijn.quote:Op maandag 7 september 2015 16:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als jij dat prettiger vindt, dan kun je aan Ome Koos vragen of hij de titel van dit topic even wijzigt. Hij heeft de foto al weggehaald.
Bedankt voor de tip. Ik heb het gevraagd.quote:Op maandag 7 september 2015 16:29 schreef Copycat het volgende:
Dat kan Koos niet. Moet je even een NWS-mod in FB vragen.
Ja, je moet me wel duidelijk vertellen wat ik moet doen, hè.quote:Op maandag 7 september 2015 16:40 schreef Copycat het volgende:
Je hebt een topic in FB aangemaakt ipv in NWS FB je vraag te stellen.
Sorry. Ik dacht dat je wel een beetje de weg wist op FOK!quote:Op maandag 7 september 2015 16:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ja, je moet me wel duidelijk vertellen wat ik moet doen, hè.
Mijn eerste vrouw was ook altijd zo onduidelijk.
Dat is hetzelfde als wanneer een kind in saudi Arabië verkracht wordt dat een saudische politicus dan roept dat het waarschijnlijk een Nederlandse expat of een katholieke christen was.quote:Op maandag 7 september 2015 15:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
maandag 7 september 2015 15:51 schreef Xa1pt het volgende:[/b]
[..]
Dat was een voor de hand liggende suggestie, op basis van foutieve informatie.
Als haar keel zou zijn doorgesneden (wat dus niet het geval was), dan zou iemand van het AZC meer voor de hand hebben gelegen als dader dan een Fries.
Dat vind ik geen handige uitspraak, maar dat is dus iets anders dat wat jij beweert.
Als een kind in Saudi Arabië verkracht wordt met een klomp, dan is dat vermoeden helemaal zo gek nog niet.quote:Op maandag 7 september 2015 18:24 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als wanneer een kind in saudi Arabië verkracht wordt dat een saudische politicus dan roept dat het waarschijnlijk een Nederlandse expat of een katholieke christen was.
Probeer het niet goed te praten aub.
Ik zit te wachten op nieuwe koppen als; Verdronken jongetje toont het ware gezicht achter het "vluchtelingenmasker".quote:Verdronken jongetje geen vluchteling een nieuw gezicht (AD)
twitter:jenanmoussa twitterde op maandag 07-09-2015 om 20:48:18In rebel territory (mainly NSyria) groups put billboards on border crossings w / Turkey, saying: "Where r u going, teacher don't emigrate." > reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op maandag 07-09-2015 om 20:50:40Also anti-emigration billboards in rebel areas with text: "Doctors, dont emigrate, my son is sick, he needs you." > http://t.co/ldIYtcnWTu reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op maandag 07-09-2015 om 21:01:05I got this ISIS-document: "Warning doctors, pharmacists who left Caliphate. Return or we confiscate ur property" > http://t.co/vLYZN1Dqm6 reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op maandag 07-09-2015 om 21:11:23In Kurdish Afrin-area (nw-Syria), YPG introduced new rule: People cant just leave Afrin any longer, they need special permission. > @akhbar reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op maandag 07-09-2015 om 21:19:47In #Syria regime-areas same worry about ppl leaving to EU. If it continues at current rate, who will defend area against rebels & ISIS? > reageer retweet
Zeg je dan dat alle asielzoekers hun moorden plegen door iemands keel door te snijden omdat IS/al Qaida/taliban dat gebruikt om mensen in angst te houden? Hopelijk besef je hoe gek dat gedachte is omdat 1. Niet alle asielzoekers moslims zijn 2. De asielzoekers die moslim zijn, zijn juist gevlucht van terroristen die ze de keel door wilde snijden.quote:Op maandag 7 september 2015 20:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als een kind in Saudi Arabië verkracht wordt met een klomp, dan is dat vermoeden helemaal zo gek nog niet.
Nee hoor, dat zeg ik niet. Je trekt alles een beetje uit zijn verband.quote:Op maandag 7 september 2015 22:45 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Zeg je dan dat alle asielzoekers hun moorden plegen door iemands keel door te snijden omdat IS/al Qaida/taliban dat gebruikt om mensen in angst te houden? Hopelijk besef je hoe gek dat gedachte is omdat 1. Niet alle asielzoekers moslims zijn 2. De asielzoekers die moslim zijn, zijn juist gevlucht van terroristen die ze de keel door wilde snijden.
Er is ook geen enkel statistisch bewijs dat asielzoekers relatief vaker iemand zijn keel doorsnijden dan Nederlanders.
quote:Op maandag 7 september 2015 20:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als een kind in Saudi Arabië verkracht wordt met een klomp, dan is dat vermoeden helemaal zo gek nog niet.
Of hem een messenset doneren.quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:06 schreef truthortruth het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)et_zijn_redders.html Ik denk dat er een liedje voor hem gezongen moet worden...
quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:06 schreef truthortruth het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)et_zijn_redders.html Ik denk dat er een liedje voor hem gezongen moet worden...
of helemaal niet meerquote:Op dinsdag 8 september 2015 14:56 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Of hem een messenset doneren.
Edit: Je zou dit joch maar in huis opnemen. Slaap je ook niet echt lekker.
Aylans vader zijn verhaal rammelt ook aan alle kanten. Heeft niet eens zelf op dat gammele bootje gezeten, maar zijn vrouw en kinderen opgeofferd zodat hij daarna veilig over kon komen...quote:Op maandag 7 september 2015 20:37 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik zit te wachten op nieuwe koppen als; Verdronken jongetje toont het ware gezicht achter het "vluchtelingenmasker".
Het verhaal van Arnold Karskens wordt ook en masse genegeerd. Er verschijnen zelfs geen tegenartikelen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:56 schreef Evienne het volgende:
[..]
Aylans vader zijn verhaal rammelt ook aan alle kanten. Heeft niet eens zelf op dat gammele bootje gezeten, maar zijn vrouw en kinderen opgeofferd zodat hij daarna veilig over kon komen...
https://themuslimissue.wo(...)ry-is-full-of-holes/
Maar dit soort dingen zullen de mainstream media voorlopig niet aankaarten. Pas ná de geagendeerde escalatie.
Ik heb geen facebook maar ik hoop dat zulke artikelen, en de filmpjes waarin we zo hartelijk worden bedankt voor de gastvrijheid, aldaar vrijelijk gedeeld worden?quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:59 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Het verhaal van Arnold Karskens wordt ook en masse genegeerd. Er verschijnen zelfs geen tegenartikelen.
Beetje jammer.
Daar doelde ik ook op jaquote:Op dinsdag 8 september 2015 18:56 schreef Evienne het volgende:
Aylans vader zijn verhaal rammelt ook aan alle kanten. Heeft niet eens zelf op dat gammele bootje gezeten, maar zijn vrouw en kinderen opgeofferd zodat hij daarna veilig over kon komen...
Maar dit soort dingen zullen de mainstream media voorlopig niet aankaarten. Pas ná de geagendeerde escalatie.
Die bron is gewoon lachwekkend.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:56 schreef Evienne het volgende:
[..]
Hoe verzinnen ze het.quote:4 million Muslims pretend to escape 30,000 ISIS fighters who are not even near their towns, cities and even countries. This kind of mass-migration fraud is a medieval war strategy and it’s called Hijrah. It’s part of jihad.
twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 19:30:10Camerawoman for N1TV trips a #refugee carrying a small child as he runs from police http://t.co/NkoJ3DKTOC reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 19:41:14Same N1TV camerawoman also caught tripping a young #refugee girl - @panyiszabolcs http://t.co/O6MlMiMwPD reageer retweet
waarom doet ze datquote:Op dinsdag 8 september 2015 19:48 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 19:30:10Camerawoman for N1TV trips a #refugee carrying a small child as he runs from police http://t.co/NkoJ3DKTOC reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 19:41:14Same N1TV camerawoman also caught tripping a young #refugee girl - @panyiszabolcs http://t.co/O6MlMiMwPD reageer retweet
Zeg maar dag tegen je baan
ow...quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:01 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Omdat ze werkt voor de rechts-extremistische, aan de Jobbik-gealieerde N1TV.
[ afbeelding ]
Ze verdient een vuist, de hoer.
het is maar net wat je wil zien Fannquote:Op dinsdag 8 september 2015 19:40 schreef FANN het volgende:
[..]
Zou hij dat bedoelen?
[ afbeelding ]
is ook zo...quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:12 schreef sacha het volgende:
[..]
het is maar net wat je wil zien Fann
Zijn boodschap komt niet lekker over. Bekt niet goed.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:59 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Het verhaal van Arnold Karskens wordt ook en masse genegeerd. Er verschijnen zelfs geen tegenartikelen.
Beetje jammer.
quote:
twitter:AFP twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 22:21:47Hungarian TV camerawoman fired for kicking fleeing migrants http://t.co/5naPt8PAtp reageer retweet
En terecht, wat een trut.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:30 schreef UpsideDown het volgende:
[..]twitter:AFP twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 22:21:47Hungarian TV camerawoman fired for kicking fleeing migrants http://t.co/5naPt8PAtp reageer retweet
Soms lijkt het of West Europa nog enorm last heeft van ptss mbt ww2 en daarom doorgeslagen is in gutmensch logica. Alles wat zielig is en medelijden verdient wordt massaal getoond en elke vorm van tegengeluid is extreem rechts, nazi, racist.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:42 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zijn boodschap komt niet lekker over. Bekt niet goed.
Veel mensen zijn vrijwillig blind en doof voor de ellende die op ons afkomt omdat asielzoekers en immigranten nu vooral zielig zijn.
Over een paar jaar piepen ze wel anders, als de zoveelste kansloze onderlaag in dit land voor problemen zorgt.
Maar dan is het te laat.
De beelden die ik zie en de berichten die ik lees baren me grote zorgen , deze instroom loopt uit de klauwen.
Mededogen met en opvang van mensen die het "verdienen" is geen probleem mijns inziens.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Soms lijkt het of West Europa nog enorm last heeft van ptss mbt ww2 en daarom doorgeslagen is in gutmensch logica. Alles wat zielig is en medelijden verdient wordt massaal getoond en elke vorm van tegengeluid is extreem rechts, nazi, racist.
Dan vraag je toch ook gewoon om je ondergang?
Je hoeft geen racist of xenofoob te zijn om in te zien dat ''wij'' ze niet allemaal kunnen opvangen,quote:Op woensdag 9 september 2015 11:54 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Mededogen met en opvang van mensen die het "verdienen" is geen probleem mijns inziens.
Waar ik grote moeite mee heb is de instroom van kansloze onderlagen met alle kleuren en met alle religies (maar nu vooral moslims) zoals we nu zien binnenstromen.
Daar hebben we in dit land , en zeker in de grote steden (dus ook in Den Haag waar ik woon) genoeg van.
Het vrijwillig wegkijken bij het zien van de "bijvangst" van zoveel economische / twijfelachtige immigranten is ranzig.
Mensen die er kritisch tegenover staan wegzetten als racist en xenofoob is de enige spastische manier voor ze , dat is makkelijker dan de ongemakkelijke realiteit onder ogen te komen.
en dat artikel is uit 2012quote:
Het kabinet trekt tien miljoen euro extra uit voor ontwikkelingshulp aan Syrische vluchtelingen. Met de koude winter in aantocht hebben de ruim 400.000 vluchtelingen behoefte aan extra humanitaire middelen, berichtte minister Lilianne Ploumen van Ontwikkelingssamenwerking vandaag.
Ploumen noemt de situatie waarin de vluchtelingen verkeren “buitengewoon schrijnend”. Ook waarschuwt ze ervoor dat het “nog veel erger dreigt te worden”. Opvangkampen in buurlanden van Syrië kunnen de hoeveelheid vluchtelingen, die almaar toeneemt, maar nauwelijks aan. De minister vreest voor een humanitaire ramp en wil vluchtelingen voorzien van onder andere kachels, dekens en voedsel om de winter, met temperaturen onder het vriespunt, te kunnen doorstaan.
Het geld, bedoeld voor Syriërs die zijn gevlucht naar Turkije, Jordanië, Libanon en Irak, zal overgemaakt worden aan de VN-organisatie die zich bezighoudt met vluchtelingen (UNHCR). Nederland heeft sinds begin dit jaar ruim 13,5 miljoen euro bijgedragen. Dit nieuwe bedrag komt daar bovenop.
(Meer) geld geven voor opvang in de regio en de schrijnende gevallen (tijdelijk) asiel verlenen.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:07 schreef FANN het volgende:
[..]
Je hoeft geen racist of xenofoob te zijn om in te zien dat ''wij'' ze niet allemaal kunnen opvangen,
dat is nu eenmaal zo, maar jje kan het die mensen ook niet kwalijk nemen dat ze naar Europa
willen.
Stel dat jij hier met vrouw en kinderen al 2 jaar zit...
[..]
en dat artikel is uit 2012
Ik zou ook alles doen om daar weg te komen om eerlijk te zijn.
maar Turkije gaat in elk geval nieuwe opvangkampen bouwen, dat is al iets...
http://www.nu.nl/buitenla(...)e-vluchtelingen.html
Het blijft een klotezooi natuurlijk....
Daarom vind ik het nu al praten over integreren al misplaatst. Ik zeg; "niks integreren", voorlopig volledig buiten de maatschappij houden en voorbereiden op terugkeer, eventueel met opleidingen en een zakcentje.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:20 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
(Meer) geld geven voor opvang in de regio en de schrijnende gevallen (tijdelijk) asiel verlenen.
Met nadruk op tijdelijk.
Want in Nederland is het al snel een verblijfsvergunning met gezinshereniging en ook vaak afhankelijkheid van de staatskas.
Met deze aantallen kansloze immigranten die nu deze kant opkomen en die in dit land niks te zoeken , iets te brengen / iets toe te voegen hebben is dat laatstgenoemde blijven verdedigen volkomen ridicuul en niet vol te houden.
http://politiek.tpo.nl/20(...)drama-van-binnenuit/quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:42 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zijn boodschap komt niet lekker over. Bekt niet goed.
Veel mensen zijn vrijwillig blind en doof voor de ellende die op ons afkomt omdat asielzoekers en immigranten nu vooral zielig zijn.
Over een paar jaar piepen ze wel anders, als de zoveelste kansloze onderlaag in dit land voor problemen zorgt.
Maar dan is het te laat.
De beelden die ik zie en de berichten die ik lees baren me grote zorgen , deze instroom loopt uit de klauwen.
ja, daar krijg ik dus wel de schijt van eigenlijk, van zulke verhalen...quote:Op woensdag 9 september 2015 16:46 schreef yvonne het volgende:
http://www.elsevier.nl/Bu(...)W/?masterpageid=5572
dat is net zo iets als een steen gooien naar iemand en dan de steenfabrikant aanwijzen als de schuldigen ... ppffquote:Op woensdag 9 september 2015 16:46 schreef yvonne het volgende:
Dit draait uit op één grote ellende. En er wordt gewoon niets aan gedaan.quote:Op woensdag 9 september 2015 16:47 schreef yvonne het volgende:
[..]
http://politiek.tpo.nl/20(...)drama-van-binnenuit/
Zo is dat, er is best een middenweg te vinden. Terugkeren van vluchtelingen stimuleert hopelijk ook de orde in Syrië zo snel mogelijk te herstellen.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:38 schreef Toga het volgende:
[..]
Daarom vind ik het nu al praten over integreren al misplaatst. Ik zeg; "niks integreren", voorlopig volledig buiten de maatschappij houden en voorbereiden op terugkeer, eventueel met opleidingen en een zakcentje.
Welk deel? Ik kan 't m niet kwalijk nemen dat hij wilde vertrekken uit turkije. Dat hij uit syrie vertrok lijkt me redelijk en rondkomen van 900 lira is in istanbul zo goed als onmogelijk, helemaal met een gezin. In pure armoede veranderen de structuren binnenin een gezin ook. Wij kijken ernaar uit de ogen van mensen met een riant inkomen die in comfort leven maar ik zou niet graag met m willen ruilen. In de onderklasse is het pompen of verzuipen.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:12 schreef FANN het volgende:
I
[..]
ja, daar krijg ik dus wel de schijt van eigenlijk, van zulke verhalen...
Dat stoort me aan dit geheel, als je het waagt om een tegengeluid te laten horen ben je een nazi, fascist of racist.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit draait uit op één grote ellende. En er wordt gewoon niets aan gedaan.
Ja, vanavond maar weer eens een programma erover met BN'ers. En voor de kritische geluiden kiezen ze natuurlijk een paar mensen uit die uit hun plaat gaan waardoor ze kunnen zeggen: zie je wel wat een xenofoben? En dan weer door op hun morele highhorse.
Dat stukje van Canada is de schuld..quote:Op woensdag 9 september 2015 17:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Welk deel? Ik kan 't m niet kwalijk nemen dat hij wilde vertrekken uit turkije. Dat hij uit syrie vertrok lijkt me redelijk en rondkomen van 900 lira is in istanbul zo goed als onmogelijk, helemaal met een gezin. In pure armoede veranderen de structuren binnenin een gezin ook. Wij kijken ernaar uit de ogen van mensen met een riant inkomen die in comfort leven maar ik zou niet graag met m willen ruilen. In de onderklasse is het pompen of verzuipen.
Dat zal je als immigrant in Nederland met sociale huur en bijstand evengoed krijgen. Dat is ook geen ruime situatie, sparen of gedegen kleding kopen. Men heeft een onrealistisch beeld van wat Europa inhoudt en wordt vervolgens onterecht gefrustreerd op de mensen en organisatie hier dat alles niet voldoet aan een door derden opgelegd droombeeld.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Welk deel? Ik kan 't m niet kwalijk nemen dat hij wilde vertrekken uit turkije. Dat hij uit syrie vertrok lijkt me redelijk en rondkomen van 900 lira is in istanbul zo goed als onmogelijk, helemaal met een gezin. In pure armoede veranderen de structuren binnenin een gezin ook. Wij kijken ernaar uit de ogen van mensen met een riant inkomen die in comfort leven maar ik zou niet graag met m willen ruilen. In de onderklasse is het pompen of verzuipen.
Nee, hier hebben ze relatief gezien meer inkomen. In istanbul ben je genaaid als migrant. Dan doe je in de sloppenwijken mee terwijl je wellicht uit een iets betere klasse komt.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:33 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Dat zal je als immigrant in Nederland met sociale huur en bijstand evengoed krijgen. Dat is ook geen ruime situatie, sparen of gedegen kleding kopen. Men heeft een onrealistisch beeld van wat Europa inhoudt en wordt vervolgens onterecht gefrustreerd op de mensen en organisatie hier dat alles niet voldoet aan een door derden opgelegd droombeeld.
Laten we hier wel het eerlijke verhaal blijven vertellen. De eerste immigranten kwamen naar Noord-Europa toe om die banen in te vullen waar Nederlanders hun neus voor ophaalde.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:27 schreef truthortruth het volgende:
Ik ben toch wel erg benieuwd hoe we hier over 5-15 jaar op terugkijken.
Het verleden heeft wel aangetoond dat je mensen niet definitief aan moet trekken, maar op tijdelijke basis. Ik ben wel benieuwd naar de eerste verkiezingen in de Europese landen. Er kan wel eens een massale kanteling gaan komen qua machtsverhoudingen tussen links en rechts.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:39 schreef Elzies het volgende:
[..]
Laten we hier wel het eerlijke verhaal blijven vertellen. De eerste immigranten kwamen naar Noord-Europa toe om die banen in te vullen waar Nederlanders hun neus voor ophaalde.
Een aantal generaties verder zie dat naast een succesvolle integratie het werkloosheidaantal, de schooluitval als de opeenvolgende criminalistiek bij deze nieuwe generatie allochtonen het hoogste aantal kent ten opzichte van autochtonen. Daar kunnen we radicalisering inmiddels aan toevoegen. Ook zijn vele ongeschoolde allochtonen niet bereid die baantjes aan te nemen waar opgeleide Nederlanders nog steeds hun neus voor optrekken. Straatcriminaliteit levert op de korte termijn immers meer geld op en blijft daarmee aanlokkelijker dan aardbeien plukken of asperges steken. Daarvoor halen we nu de Polen. Het is een krankzinnig systeem met 600.000 werklozen.
Is helemaal waar...quote:Op woensdag 9 september 2015 17:39 schreef Elzies het volgende:
[quote]Laten we hier wel het eerlijke verhaal blijven vertellen. De eerste immigranten kwamen naar Noord-Europa toe om die banen in te vullen waar Nederlanders hun neus voor ophaalde.
en helaas is dit deels waar...quote:Een aantal generaties verder zie dat naast een succesvolle integratie het werkloosheidaantal, de schooluitval als de opeenvolgende criminalistiek bij deze nieuwe generatie allochtonen het hoogste aantal kent ten opzichte van autochtonen. Daar kunnen we radicalisering inmiddels aan toevoegen. Ook zijn vele ongeschoolde allochtonen niet bereid die baantjes aan te nemen waar opgeleide Nederlanders nog steeds hun neus voor optrekken. Straatcriminaliteit levert op de korte termijn immers meer geld op en blijft daarmee aanlokkelijker dan aardbeien plukken of asperges steken. Daarvoor halen we nu de Polen. Het is een krankzinnig systeem met 600.000 werklozen.
Het is niet alleen dat mensen hier niet willen werken , het probleem is dat we onze rekeningen niet kunnen betalen als we dat werk zouden doen ..quote:Op woensdag 9 september 2015 17:39 schreef Elzies het volgende:
[..]
Laten we hier wel het eerlijke verhaal blijven vertellen. De eerste immigranten kwamen naar Noord-Europa toe om die banen in te vullen waar Nederlanders hun neus voor ophaalde.
Een aantal generaties verder zie dat naast een succesvolle integratie het werkloosheidaantal, de schooluitval als de opeenvolgende criminalistiek bij deze nieuwe generatie allochtonen het hoogste aantal kent ten opzichte van autochtonen. Daar kunnen we radicalisering inmiddels aan toevoegen. Ook zijn vele ongeschoolde allochtonen niet bereid die baantjes aan te nemen waar opgeleide Nederlanders nog steeds hun neus voor optrekken. Straatcriminaliteit levert op de korte termijn immers meer geld op en blijft daarmee aanlokkelijker dan aardbeien plukken of asperges steken. Daarvoor halen we nu de Polen. Het is een krankzinnig systeem met 600.000 werklozen.
Niemand stuurt IS strijders naar Syrië, dat is een eigen keuze van de mensen zelf en helaas lastig tegen te houden. Wat mij betreft worden deze mensen veroordeel op landverraad en terrorisme, maar dat is nu eenmaal (nog) niet zo. Klasse maakt verder weinig uit, een miljonair zonder rijkdom of nuttige diploma's of kennis komt net zo goed in de bijstand terecht als iemand uit de sloppen van een Iraakse buitenwijk.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, hier hebben ze relatief gezien meer inkomen. In istanbul ben je genaaid als migrant. Dan doe je in de sloppenwijken mee terwijl je wellicht uit een iets betere klasse komt.
Als we deze mensen niet willen, waarom sturen we dan wel IS strijders naar Syrie.
Nou ik bedoelde niet zo zeer de immigratie problematiek, maar de huidige vluchtelingenstroom (ongeacht of je ze nu als migranten, IS infiltranten of vluchtelingen bestempeld, ik weet het namelijk niet). Dus ik ben benieuwd hoe we hier later op terugkijken, of we te weinig hebben gedaan, teveel hebben gedaan of zelfs een gevaar onderschat. Er zijn zoveel verschillende meningen en er is zulke diverse informatie.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:39 schreef Elzies het volgende:
Gisteren zeiden ze in het programma van Pauw dat dat verhaal over dat gebit niet klopte...quote:Op woensdag 9 september 2015 17:50 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nou ik bedoelde niet zo zeer de immigratie problematiek, maar de huidige vluchtelingenstroom (ongeacht of je ze nu als migranten, IS infiltranten of vluchtelingen bestempeld, ik weet het namelijk niet). Dus ik ben benieuwd hoe we hier later op terugkijken, of we te weinig hebben gedaan, teveel hebben gedaan of zelfs een gevaar onderschat. Er zijn zoveel verschillende meningen en er is zulke diverse informatie.
Als jij alleen Nederlands spreekt en in Istanbul terechtkomt waar je een huis krijgt met een huurprijs van 500 lira pm op een inkomen van 900 pm ben je ook zo goed als dood. Naast de 500 betaal je nog voor de voorzieningen en dan hou je 200 lira pm over om eten te kopen en evt medicijnen e.a benodigdheden. Dan moet je zwaar op je tanden lopen.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:49 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Niemand stuurt IS strijders naar Syrië, dat is een eigen keuze van de mensen zelf en helaas lastig tegen te houden. Wat mij betreft worden deze mensen veroordeel op landverraad en terrorisme, maar dat is nu eenmaal (nog) niet zo. Klasse maakt verder weinig uit, een miljonair zonder rijkdom of nuttige diploma's of kennis komt net zo goed in de bijstand terecht als iemand uit de sloppen van een Iraakse buitenwijk.
op je tanden lopen?quote:Op woensdag 9 september 2015 17:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als jij alleen Nederlands spreekt en in Istanbul terechtkomt waar je een huis krijgt met een huurprijs van 500 lira pm op een inkomen van 900 pm ben je ook zo goed als dood. Naast de 500 betaal je nog voor de voorzieningen en dan hou je 200 lira pm over om eten te kopen en evt medicijnen e.a benodigdheden. Dan moet je zwaar op je tanden lopen.
Juist, maar ik heb in Nederland wel expertise opgebouwd waarmee ik mijzelf nuttig kan maken en voldoende opties in plaats van louter Turkije om heen te gaan mocht er in Nederland, als volledig hypothetisch model, oorlog uitbreken. Verder, wat is er mis op zwaar op je tanden te bijten? Je bent vluchteling, economisch immigrant of wat dan ook, dat is geen vakantie waar je voor tekent, losstaand of het noodzakelijk is het niet. Met dertig tot veertig euro in Nederland rondkomen zal ook geen pretje zijn, en de variatie qua prijsverschillen ligt binnen Turkije hoger dan in Nederland, waardoor er daar mogelijk meer te regelen is dan hier.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als jij alleen Nederlands spreekt en in Istanbul terechtkomt waar je een huis krijgt met een huurprijs van 500 lira pm op een inkomen van 900 pm ben je ook zo goed als dood. Naast de 500 betaal je nog voor de voorzieningen en dan hou je 200 lira pm over om eten te kopen en evt medicijnen e.a benodigdheden. Dan moet je zwaar op je tanden lopen.
100% eetbaar die diamanten zeg ik je...quote:Op woensdag 9 september 2015 17:31 schreef kkdhd het volgende:
Om te janken dit, ene klote-Arabier in de Emiraten verspilt het geld op deze manier, terwijl aan de andere kant mede-moslims verdrinken. Je kunt het niet meer hebben over "mede-moslim", zo iemand heeft geen greintje geloof en is een klote-Arabier en geen moslim meer.
[ afbeelding ]
http://www.dailymail.co.u(...)0-real-diamonds.html
Water ONDER de tent.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:32 schreef Gia het volgende:
Op facebook doet een filmpje de ronde waarin ze klagen over plasjes water in de tent. Tja, zij willen naar Europa. Hier regent het nou eenmaal vaak.
Filmpje komt van Geenstijl. Kan het niet posten op mijn tablet.
Een totaal ander verhaal als de Telegraph ervan maakt:quote:Op woensdag 9 september 2015 16:46 schreef yvonne het volgende:
Daar staan dingen in die allang zijn achterhaald.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:47 schreef kipknots het volgende:
[..]
Een totaal ander verhaal als de Telegraph ervan maakt:
http://www.telegraph.co.u(...)-Syrian-toddler.html
En de kapper op de hoek?quote:Op woensdag 9 september 2015 18:02 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Juist, maar ik heb in Nederland wel expertise opgebouwd waarmee ik mijzelf nuttig kan maken en voldoende opties in plaats van louter Turkije om heen te gaan mocht er in Nederland, als volledig hypothetisch model, oorlog uitbreken.
Ik heb zelf 5 jaar in Turkije gewoond en ik ben heel blij dat ik het niet met 200 lira per maand (6 lira per dag) mocht doen alleen. Laat staan met een gezin. De voordelen zijn er nauwelijks.quote:Verder, wat is er mis op zwaar op je tanden te bijten? Je bent vluchteling, economisch immigrant of wat dan ook, dat is geen vakantie waar je voor tekent, losstaand of het noodzakelijk is het niet. Met dertig tot veertig euro in Nederland rondkomen zal ook geen pretje zijn, en de variatie qua prijsverschillen ligt binnen Turkije hoger dan in Nederland, waardoor er daar mogelijk meer te regelen is dan hier.
Dat kan je wel zeggen...quote:Op woensdag 9 september 2015 18:47 schreef kipknots het volgende:
[..]
quote:I will blame myself until I die.
Bewuste troll? Ik gok dat je cognitieve dissonantie bedoelt?quote:Op woensdag 9 september 2015 18:52 schreef Re het volgende:
nog steeds lijkt cognitieve resonantie de discussie te vullen met eenzijdige inzichten... leuk om te zien
Dat is een term die eigenlijk alleen maar goed gebruikt kan worden voor discussies over religie.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Bewuste troll? Ik gok dat je cognitieve dissonantie bedoelt?Dat is overigens wel de Fok! dooddoener allertijden - iedereen doet een poging die terminologie erin te gooien als 't even kan.
1. Ja.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:12 schreef Montagui het volgende:
Iemand enig idee waarom juist nu die vluchtelingenstroom naar Europa enorm toeneemt? Die (burger)oorlog in Syrië woedt al enkele jaren.
Is het IS?
Is het Assad die op zijn laatste beentjes loopt?
Is het de dreiging van nog meer escalatie door de toename van inmenging door grootmachten?
En waarom is het percentage mannen zo hoog? Mocht het om 1 van bovenstaande 'dreigingen' gaan dan wil je toch ook dat je vrouw en kinderen 'veilig' zijn?
Valt ook samen met Libië denk ik. Voorafgaand aan de interventie en burgeroorlog daar hield Khadaffi de vluchtelingen vanuit onder andere Afrika netjes tegen, iets waarover vanaf grofweg 2004 afspraken, en wat debat over en weer is geweest (zie bijvoorbeeld dit artikel, of deze) maar wel noodzakelijk was. Na het ineenstorten van Libië was de mogelijkheid om vluchtelingen tegen te houden er plotsklaps niet meer, en toen kregen we ook de hele situatie met Italië natuurlijk. Nadat vervolgens bleek dat de EU zich geen raad wist met deze opkomende crisis, of geen maatregelen wist te nemen, gecombineerd met de al jaren burgeroorlog en de onzekerheid omtrent Islamitische Staat, al dan niet gepusht en gepromoot door smokkelaars et al, kozen veel mensen in onder andere Syrië ook voor de optie om en masse het land te verlaten. Iets wat heden ten dage doorgaat doordat enerzijds Libië, noch Irak of Syrië niet stabiel zijn en er anderzijds nog altijd geen gedegen of geaccepteerde overeenkomst is tussen de EU om het vluchtelingenprobleem aan te pakken, zeker nadat er landen waren, zoals Zweden, welke vrijwel iedereen welkom heette en anderen welke hier niks mee te maken wilde hebben. Wat mij betreft is de val van Libië echt de trigger geweest welke langzaam alles in gang begon te zetten.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:12 schreef Montagui het volgende:
Iemand enig idee waarom juist nu die vluchtelingenstroom naar Europa enorm toeneemt? Die (burger)oorlog in Syrië woedt al enkele jaren.
Is het IS?
Is het de dreiging van nog meer escalatie door de toename van inmenging door grootmachten?
En waarom is het percentage mannen zo hoog? Mocht het om 1 van bovenstaande 'dreigingen' gaan dan wil je toch ook dat je vrouw en kinderen 'veilig' zijn?
Denk dat voor velen de maat gewoon vol is. Je eigen thuisland verlaten is niet iets wat je snel doet, maar na 4 jaar ellende is de maat vol kennelijk.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:12 schreef Montagui het volgende:
Is het IS?
Als je verkondigt dat je makkelijk 500.000 mensen kunt opnemen, hen ook nog eens gratis verzorging en geld aanbiedt zoals Merkel doet, dan zou ik idd ook komen.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:01 schreef DustPuppy het volgende:
Uiteindelijk zijn al die felle tegenstanders van de komst van de vluchtelingen natuurlijk gigantisch hypocriet. Ze verwijten namelijk de vluchtelingen iets wat ze in dezelfde situatie exact hetzelfde zouden doen.
Ik ben nooit in staat geweest genoeg hypocrisie te kweken om dat voor elkaar te krijgen.
Dus als we echt eerlijk tegenover onszelf zijn, dan is de enige juiste benadering van dit probleem, het proberen in goede banen te leiden i.p.v. de boel op slot gooien.
Tot zover de Europese "verdeling".quote:De VVD heeft woensdag in het Europees Parlement in Straatsburg niet voor een resolutie over de verdeling van vluchtelingen over de Europese Unie gestemd. De liberalen onthielden zich van stemming omdat in de tekst staat dat asielzoekers mogen weigeren naar een land herplaatst te worden als ze daar niet heen willen.
Fantastisch toch. We nemen een wet aan, maar als die je niet zint dan mag je de uitvoering daarvan weigeren.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:50 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Tot zover de Europese "verdeling".
Haha, wat een farce.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:50 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Tot zover de Europese "verdeling".
Ik verwacht dat de rechterkant van het politieke spectrum het goed gaat doen bij de komende verkiezingen. Ik verwacht dat de nieuwkomer VNL hoog gaat scoren. Alsmede de PVV. Evenwel EU-kritische partijen als de SP en de PVDD kunnen rekenen op meer zetelaantallen.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het verleden heeft wel aangetoond dat je mensen niet definitief aan moet trekken, maar op tijdelijke basis. Ik ben wel benieuwd naar de eerste verkiezingen in de Europese landen. Er kan wel eens een massale kanteling gaan komen qua machtsverhoudingen tussen links en rechts.
Mee eens, die man uit Enschede zei gisteren op tv ook wel iets interessants: Waarom worden er nooit AZC's in Wassenaar gebouwd?quote:Op donderdag 10 september 2015 09:47 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als je verkondigt dat je makkelijk 500.000 mensen kunt opnemen, hen ook nog eens gratis verzorging en geld aanbiedt zoals Merkel doet, dan zou ik idd ook komen.
De verwijten zijn dan ook niet naar de echte vluchtelingen (wel aan zij die komen voor criminaliteit, islam terrorisme etc) maar aan "onze" politici die mooi weer spelen ten koste van de belasting betaler. Bovendien worden de sociale problemen op de onderklasse/middenklasse van onze maatschappij afgewenteld.
Het maakt niet uit waar je die mensen huisvest een cultuurschok zullen ze toch wel krijgen.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:10 schreef 2Happy4U het volgende:
Omdat dit het centrale vluchtelingen topic is min of meer:
http://www.thelocal.de/20(...)-for-uniform-modesty
Toch belachelijk dat wanneer je weer dat ze waarschijnlijk niet naar westerse normen en waarden zullen gedragen je ze toch nog naast een school huisvest.
Maakt allemaal niet uit, de foto wint vast een prijs en levert weer genoeg donaties op om de salarissen van de directeuren van goede doelen organisaties te kunnen betalenquote:Op donderdag 10 september 2015 09:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het jongetje en zijn vader worden vandaag weer eens besproken in de Volkskrant.
Er schijnen door de vader 12 verschillende versies van zijn vluchtverhaal te zijn verspreid. In één van die versies heeft hij zijn vrouw en kinderen zien verdrinken.In een andere versie hoorde hij pas van hun dood dagen later in het ziekenhuis. De vermoedelijke waarheid is dat hij zelf niet in die boot heeft gezeten.
Er is een versie waarin ze reddingsvesten aanhadden. In een andere versie hadden ze die niet, in in wéér een andere versie waren de vesten nep of van ondeugdelijke kwaliteit.
quote:Op woensdag 9 september 2015 17:31 schreef kkdhd het volgende:
Om te janken dit, ene klote-Arabier in de Emiraten verspilt het geld op deze manier, terwijl aan de andere kant mede-moslims verdrinken. Je kunt het niet meer hebben over "mede-moslim", zo iemand heeft geen greintje geloof en is een klote-Arabier en geen moslim meer.
[ afbeelding ]
http://www.dailymail.co.u(...)0-real-diamonds.html
En dan komt die fucking juncker gisteren met zijn walgelijke speech. Rot lekker op, trap die vluchtelingen terug en wijs die zandbakarabieren eens terecht dat ze moeten opkomen voor hun 'broeders'.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:33 schreef Physsic het volgende:
Plek voor 20miljoen vluchtelingen! En nog in de regio ook.
http://www.geenstijl.nl/m(...)efugeecrisis_op.html
Dat zullen die staten alleen niet zo snel doen. Dan is het ook niet echt fair om de vluchtelingen daarvan de dupe te laten zijn.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:06 schreef Red_85 het volgende:
Rot lekker op, trap die vluchtelingen terug en wijs die zandbakarabieren eens terecht dat ze moeten opkomen voor hun 'broeders'.
Zijlstra gaf bij Pauw wel het eerlijke verhaal. Dit jongetje met zijn familie was al opgevangen in een Turks vluchtelingenkamp maar uit economische motieven besloot men de overtocht te maken. Dat komt omdat wij het verkeerde signaal afgeven en sentiment verkiezen boven het gezonde verstand. Daarmee houdt je die aanzuigende werking in stand en zal het herverdelingsverhaal op niets uitlopen.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:02 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Maakt allemaal niet uit, de foto wint vast een prijs en levert weer genoeg donaties op om de salarissen van de directeuren van goede doelen organisaties te kunnen betalen
Goed plan ja, mensen een oorlog insturenquote:Op donderdag 10 september 2015 10:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
En dan komt die fucking juncker gisteren met zijn walgelijke speech. Rot lekker op, trap die vluchtelingen terug en wijs die zandbakarabieren eens terecht dat ze moeten opkomen voor hun 'broeders'.
Ranzig volk is het.
De meeste Syrische vluchtelingen worden al opgevangen door islamitische landen in de buurt.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:15 schreef Physsic het volgende:
Maarja, waarom zou je ook een poot uitsteken naar je moslimbroeders in nood.
misschien moet je niet boos zijn op de vluchtelingen, maar op landen die dit probleem gewoon negeren en lekker de rest van de wereld de troep laat opruimen...quote:Op donderdag 10 september 2015 10:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
En dan komt die fucking juncker gisteren met zijn walgelijke speech. Rot lekker op, trap die vluchtelingen terug en wijs die zandbakarabieren eens terecht dat ze moeten opkomen voor hun 'broeders'.
Ranzig volk is het.
Wou net zeggen, moet daar geen apart topic voor?quote:Op donderdag 10 september 2015 10:19 schreef Infection het volgende:
Zometeen het asieldebat in de Tweede Kamer:
http://nos.nl/livestream/npo-politiek.html
Ga je gang zou ik zeggen.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:19 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Wou net zeggen, moet daar geen apart topic voor?
Dat is nog minder dan Nederland. En we spreken pas over de eerste golf.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:18 schreef FANN het volgende:
[..]
misschien moet je niet boos zijn op de vluchtelingen, maar op landen die dit probleem gewoon negeren en lekker de rest van de wereld de troep laat opruimen...
IJsland haalde gisteren wereldwijd het nieuws omdat 13.000 van de 300.000 inwoners een oproep ondertekenden om meer vluchtelingen toe te laten. Dat lijkt makkelijk haalbaar: de afgelopen vijf jaar werden daar in totaal slechts 39 vluchtelingen opgevangen.
De Verenigde Staten doen het zelfs nog slechter. Het land heeft duizend keer zo veel inwoners en ving tot nu toe amper duizend Syrische vluchtelingen op. Washington heeft beloofd dat aantal voor het einde van het jaar op te schroeven naar 8000.
http://nos.nl/artikel/205(...)ar-europa-komen.html
De spijker op z'n kop.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Denk dat veel mensen ook niet 'boos' zijn op die vluchtelingen an zich, maar vooral op hun gedrag (amok maken, weigeren zich te registreren, trein- en autoverkeer ontregelen etc).
En veel mensen zijn boos op de ruggengraatloze, slappe zakken van de EU.
Is er in SA, UAE en Qatar een oorlog dan?quote:Op donderdag 10 september 2015 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goed plan ja, mensen een oorlog insturen______________!
Dat debat is bij voorbaat zinloos.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:19 schreef Infection het volgende:
Zometeen het asieldebat in de Tweede Kamer:
http://nos.nl/livestream/npo-politiek.html
Die vluchtelingen kunnen er niets aan doen, heb het dan ook over hun 'broeders' in SA, UAE en Qatar. Waar genoeg geld, ruimte en middelen beschikbaar zijn en wat cultureel aansluit bij ze.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:18 schreef FANN het volgende:
[..]
misschien moet je niet boos zijn op de vluchtelingen, maar op landen die dit probleem gewoon negeren en lekker de rest van de wereld de troep laat opruimen...
(...)
Lijken me inderdaad erg fijne landen om terecht te komen inderdaad.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is er in SA, UAE en Qatar een oorlog dan?
Heb ik iets gemist?
Mondje dicht dus.
De huidige stroom richting Europa sluit juist perfect aan bij hun doelstellingen: de verdere islamisering van de wereld.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die vluchtelingen kunnen er niets aan doen, heb het dan ook over hun 'broeders' in SA, UAE en Qatar. Waar genoeg geld, ruimte en middelen beschikbaar zijn en wat cultureel aansluit bij ze.
ik vind resonantie leuker omdat die andere meer marketing en product gerelateerd is en dit gedachtengoed wat lekker resoneert onder gelijkgestemden. En nee geen troll, het is hoe deze milde propaganda werkt van rechts tot links.quote:Op donderdag 10 september 2015 08:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Bewuste troll? Ik gok dat je cognitieve dissonantie bedoelt?Dat is overigens wel de Fok! dooddoener allertijden - iedereen doet een poging die terminologie erin te gooien als 't even kan.
Ondertussen gebeurd er dan ook echt helemaal niets, geen klank geen beïnvloeding helemaal niets om die landen voor hun 'broeders' te laten opkomen.. Enige wat SA doet is DE 'hulp' aanbieden om meer moskeeën te laten bouwen.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zullen die staten alleen niet zo snel doen. Dan is het ook niet echt fair om de vluchtelingen daarvan de dupe te laten zijn.
quote:Op donderdag 10 september 2015 10:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lijken me inderdaad erg fijne landen om terecht te komen inderdaad.
Non-refoulement, eikel!quote:Op donderdag 10 september 2015 10:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Ranzig volk is het.
Ok, lul. Waarom accepteren SA, UEA en Qatar dan niemand? Alles wat je zegt is totaal hypocriet zolang de 'broeders' uit de eigen regio geen handen uit de jurken steken.quote:
Om een of andere reden zie ik nu een beeld van Frans Timmermans in een homobar in Brussel.quote:Op donderdag 10 september 2015 11:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Arabische landen hebben geen zin om die mensen op te vangen. Ze weten ook wel dat ze voornamelijk geld gaan kosten en waarschijnlijk niet terugwillen. Daarbij zijn die landen al 99% islamitisch dus vanuit dat oogpunt is het ook aantrekkelijker voor bepaalde radicale elementen om dit te blokkeren en zo die stroom richting Europa te sturen in de hoop de boel daar flink te ontregelen. En dat lukt want de EU is ruggegraatloos. Dat kun je "vluchtelingen" niet verwijten. Als je voorover gebukt met je kontje bloot gaat staan in een bar dan moet je wel heel goedgelovig zijn als je denkt dat je de volgende dag dan nog kunt zitten.
Hoezo zijn wij verantwoordelijk voor wat andere landen doen?quote:Op donderdag 10 september 2015 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ok, lul. Waarom accepteren SA, UEA en Qatar dan niemand? Alles wat je zegt is totaal hypocriet zolang de 'broeders' uit de eigen regio geen handen uit de jurken steken.
Ruimte voor 20 miljoen. Puik idee.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:15 schreef Physsic het volgende:
Of vang ze gewoon hier op. Plek en luxe genoeg.
http://www.geenstijl.nl/m(...)efugeecrisis_op.html
Maarja, waarom zou je ook een poot uitsteken naar je moslimbroeders in nood.
En wij krijgen er hier niet voor betaaldquote:Op donderdag 10 september 2015 10:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat debat is bij voorbaat zinloos.
Men gaat daar slechts zeggen wat wij hier al weken schrijven.
En dan gaat men over tot de orde van de dag.
M.a.w. er zal effectief niets veranderen.
Maar ach, de kamerleden hebben dan weer fijn een dag geouwehoerd.
Veel mensen zijn opeens echt volledig de weg kwijt.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:38 schreef Toga het volgende:
[..]
Daarom vind ik het nu al praten over integreren al misplaatst. Ik zeg; "niks integreren", voorlopig volledig buiten de maatschappij houden en voorbereiden op terugkeer, eventueel met opleidingen en een zakcentje.
Dit dus.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:12 schreef mastertephon het volgende:
Het geeft een nieuw gezicht aan dramatisch emotioneel Nederland. Er verdrinken dagelijks kinderen. Dat maakt niet veel uit. Het is gewoon een hoog SBS6 gehalte op emotioneel gebied. Dat is er mis met Nederland.
quote:Op donderdag 10 september 2015 11:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Arabische landen hebben geen zin om die mensen op te vangen. Ze weten ook wel dat ze voornamelijk geld gaan kosten en waarschijnlijk niet terugwillen. Daarbij zijn die landen al 99% islamitisch dus vanuit dat oogpunt is het ook aantrekkelijker voor bepaalde radicale elementen om dit te blokkeren en zo die stroom richting Europa te sturen in de hoop de boel daar flink te ontregelen. En dat lukt want de EU is ruggegraatloos. Dat kun je "vluchtelingen" niet verwijten. Als je voorover gebukt met je kontje bloot gaat staan in een bar dan moet je wel heel goedgelovig zijn als je denkt dat je de volgende dag dan nog kunt zitten.
Waarom is het trouwens een EU probleem? Kan de VN zich niet in de kont laten dingesen en zo'n quota zoals de EU nu aan het regelen is niet wereldwijd regelen?quote:Op donderdag 10 september 2015 11:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat zou je denken maar hier geldt ook weer dat realisme. Realistisch gezien zie ik ze vanuit Turkije nog niet met een bootje richting Canada of de VS dobberen. Wat dat betreft is Europa de logische stap vanuit het oogpunt van die mensen. Zowel push als pull.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Waarom is het trouwens een EU probleem? Kan de VN zich niet in de kont laten dingesen en zo'n quota zoals de EU nu aan het regelen is niet wereldwijd regelen?
Dat is wel een heel afwachtende opstelling. Een equilibrium kan snel en eenvoudig worden bereikt door het gratis geld hier af te schaffen. Dat hadden we 50 jaar geleden al moeten doen, dan was ons veel ellende bespaard gebleven.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Er komt altijd een equilibrium. Dat equilibrium qua vluchtelingenstroom volgt voor Europa pas als het ofwel de vluchtelingen weet te weren ofwel de economische staat van Europa verslechtert dusdanig dat het geen attractieve plek meer is om naartoe te "vluchten".
Exact mijn punt. Hypocrisie ten top.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:07 schreef DustPuppy het volgende:
De landen die jij noemt neemt ze niet eens op.
Neee, wij bieden liever hulp aan mensen die 12.000euro kunnen betalen om in Calais te belanden.quote:Op donderdag 10 september 2015 13:13 schreef mastertephon het volgende:
Ondertussen klimmen kinderen van 6 in Afrika in gaten van 20 meter diep om goud te delven. Stort het gat in? Jammer. Misschien moet men daar eens aandacht aan besteden.
nu associeer ik sbs6 voornamelijk met pvvtokkievolk maar ok. En als dit het ware gezicht Is lijkt me dat gewoon een gegeven waar je mee zult moeten leren leven of zoek een beter bij jou passend land op (om er maar een andere drogredenatie tegenaan te gooien)quote:Op donderdag 10 september 2015 12:12 schreef mastertephon het volgende:
Het geeft een nieuw gezicht aan dramatisch emotioneel Nederland. Er verdrinken dagelijks kinderen. Dat maakt niet veel uit. Het is gewoon een hoog SBS6 gehalte op emotioneel gebied. Dat is er mis met Nederland.
Mijn punt is ook meer dat ik moe word van mensen die denken dat een equilibrium te voorkomen is door "goede gedachten". Zeg maar de GroenLinksers en D66-ers van deze wereld die enorm ver van de werkelijkheid staan.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is wel een heel afwachtende opstelling. Een equilibrium kan snel en eenvoudig worden bereikt door het gratis geld hier af te schaffen. Dat hadden we 50 jaar geleden al moeten doen, dan was ons veel ellende bespaard gebleven.
ik weet het ook niet maar 15 euro per dag voor een gezin van 4 mensen is wel erg weinig natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 september 2015 06:35 schreef Dotteke het volgende:
Nu kom ik op Fb dit verhaal tegen, ken deze site niet dus weet niet hoe betrouwbaar dit bericht is
http://www.ninefornews.nl(...)e-veilig-in-turkije/
quote:De Wall Street Journal meldt dat Abdullah Kurdi, de vader van de peuter, al drie jaar in een veilig gebied in Turkije woonde. Hij werkte in de bouw en verdiende zo’n 15 euro per dag. Kurdi vertelde aan een Syrische radiozender dat hij meer geld nodig had en voor de huur afhankelijk was van zijn 20-jarige zus Tima Kurdi die in Canada woont.
Is toch 105 euro per week, moet makkelijk kunnen, heb het met minder moeten doenquote:Op vrijdag 11 september 2015 09:33 schreef FANN het volgende:
[..]
ik weet het ook niet maar 15 euro per dag voor een gezin van 4 mensen is wel erg weinig natuurlijk.
[..]
met 4 mensen? zonder huurtoeslag?quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:44 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Is toch 105 euro per week, moet makkelijk kunnen, heb het met minder moeten doen
quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:54 schreef Ticootje het volgende:
Abdullah Kurdi, vader van de driejarige dode Aylan wiens foto de wereld overging, voelt zich niet schuldig voor de dood van zijn gezin. Hij veroordeelt de Canadese autoriteiten. Kurdi hoopt dat de wereld heeft geleerd van de dood van zijn gezin.
Typisch....
Dit wordt zo wel een topic vol herhalingen, want volgens dit artikel zegt de vader iets heel anders.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:47 schreef kipknots het volgende:
[..]
quote:I will blame myself until I die.
Volgens Elsevier. Zonder duidelijke bron.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:54 schreef Ticootje het volgende:
Abdullah Kurdi, vader van de driejarige dode Aylan wiens foto de wereld overging, voelt zich niet schuldig voor de dood van zijn gezin. Hij veroordeelt de Canadese autoriteiten. Kurdi hoopt dat de wereld heeft geleerd van de dood van zijn gezin.
Typisch....
Ze hoeven verder niets te betalen he, is geld om eten en zo van te kopenquote:Op vrijdag 11 september 2015 09:46 schreef FANN het volgende:
[..]
met 4 mensen? zonder huurtoeslag?
Da's knap...
okéquote:Op vrijdag 11 september 2015 10:52 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ze hoeven verder niets te betalen he, is geld om eten en zo van te kopen
Dat klinkt schokkend en past precies in het frame dat rechtse media graag neerzetten van vluchtelingen, dat het egoïstische leugenaars zijn.quote:"Volgens zijn zus besloot de familie een gevaarlijke overtocht te maken, vanwege het slechte gebit van Abdullah. Hij had implantaten nodig, maar een behandeling kostte zeker 14.000 euro. Dat geld kon zijn zus niet in één keer versturen. Vervolgens kwam hun vader met het idee om naar Europa te gaan om daar asiel aan te vragen. Eindbestemming was Zweden. Daar zou ook het gebit van Abdullah kunnen worden hersteld."
http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-zijn-zoontje.dhtmlquote:"Vader van Aylan is een smokkelaar, hij heeft zelf schuld aan dood van zijn zoontje"
De vader van Aylan, het Syrische jongetje van drie dat levensloos aanspoelde op het strand van Bodrum, wordt beschuldigd van mensensmokkel. Volgens een Iraakse vrouw die samen met het jongetje de oversteek waagde, was zijn vader de kapitein van het bootje die voor de Turkse kust kapseisde. De vrouw verloor zelf twee kinderen bij het drama.
In een interview met een Australische zender beweert ze nu dat Abdullah Kurdi een mensensmokkelaar is en zelf schuld heeft aan de dood van zijn zoontje. Zainab Abbas uit de beschuldiging via haar nicht Lara Tahseen die in Sydney woont. Volgens Abbas betaalde ze tienduizend euro voor de oversteek van Bodrum naar het Griekse eiland Kos. "Hij was een mensensmokkelaar en bestuurde het bootje", zegt Tasheen in naam van Abbas aan 10 News.
Abbas werd nog gerustgesteld door een smokkelaar die zei dat de kapitein -de vader van Aylan- zelf zijn vrouw en kinderen zou meebrengen op de boot. "Hij voer als een gek. Het bootje ging veel te snel en kantelde door een hoge golf."
Abdullah Kurdi heeft de aantijgingen zelf ontkend tegenover The Wall Street Journal. "Ik verloor mijn familie, ik verloor mijn leven, ik verloor alles, laat ze zeggen wat ze willen."
Het beeld van de kleine Aylah die door een agent weggedragen wordt, staat nog op het netvlies gebrand. De foto zorgde wereldwijd voor een storm van verontwaardigde reacties. De politie arresteerde in de nasleep van het tragische ongeval vier mannen die verdacht worden van mensensmokkel.
ja... nog effe...quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:52 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
En hoppa weer een nieuwe draai aan het verhaal.
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-zijn-zoontje.dhtml
Behalve die tienduizende euro's is dat nogsteeds hetzelfde verhaal.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:52 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
En hoppa weer een nieuwe draai aan het verhaal.
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-zijn-zoontje.dhtml
Misschien ben ik wel afgestompt door dit hele gebeuren, al die melodramatische foto's doen me helemaal niks.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:05 schreef FANN het volgende:
[..]
ja... nog effe...![]()
http://www.dailymail.co.u(...)ave-ISIS-attack.html
Oh... je zal de enige niet zijn hoor, maar dáár kwam dat jongetje dus vandaan waar al 13 topicsquote:Op vrijdag 11 september 2015 15:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel afgestompt door dit hele gebeuren, al die melodramatische foto's doen me helemaal niks.
Kobane, waar ISIS niet meer rondhangt maar de Koerden, zoals hijzelf. Ze hebben zo als het er nu uitziet een eigen Koerdische staat in het vooruitzicht, met hulp van de VS.quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Oh... je zal de enige niet zijn hoor, maar dáár kwam dat jongetje dus vandaan waar al 13 topics
over zijn...
zou geen slecht idee zijnquote:Op vrijdag 11 september 2015 16:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, dus rechtse media liegt en linkse media spreekt de waarheid. Blijkbaar allemaal onderzoeksjournalisten in dit topic.
Zullen we het er maar op houden dat alle media framen al naar gelang hun doelgroep.
Mee eens, alle verhalen, de foto's, die opduiken, ze zijn moeilijk te controleren.quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, dus rechtse media liegt en linkse media spreekt de waarheid. Blijkbaar allemaal onderzoeksjournalisten in dit topic.
Zullen we het er maar op houden dat alle media framen al naar gelang hun doelgroep.
quote:De vader van het aangespoelde Syrische jongetje Aylan, wordt door een andere vluchteling beschuldigd van mensensmokkel. Een Iraakse vrouw, die op hetzelfde bootje zat als Aylan en zijn familie, stelt dat zijn vader de kapitein was. Dat meldt HLN. Het bootje kapseisde voor de kust van Turkije. De Iraakse vrouw, Zainab Abbas, verloor hierbij zelf ook twee kinderen.
De vader, Abdullah Kurdi, ontkent de beschuldigingen van Abbas. De vrouw zegt dat de man zelf schuld heeft aan de dood van zijn eigen zoontje. "Hij voer als een gek. Het bootje ging veel te snel en kantelde door een hoge golf." Aanvankelijk was Abbas gerustgesteld door een smokkelaar die haar vertelde dat de kapitein ook zijn eigen vrouw en kinderen zou meebrengen op de boot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:48 schreef H.FR het volgende:
[..]ja vooral je nieuws uit de Telegraaf en van facebook halen. dat schiet lekker op...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf verspreid inderdaad per definitie onwaarhedenquote:Op vrijdag 11 september 2015 16:50 schreef FANN het volgende:
[..]
ja vooral je nieuws uit de Telegraaf en van facebook halen. dat schiet lekker op...
quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:48 schreef H.FR het volgende:
[..]Ik kan me voorstellen dat de moeder van twee kinderen die verdronken zijn de schuld van dit drama bij de "kapitein" van het bootje, de vader van Aylan, legt. Wat ik begrepen heb is dat na 2 eerdere mislukte pogingen de familie op eigen houtje de oversteek wilde wagen, met een bootje dat niet honderd procent was wrs, en dat-ie (voor geld) ook andere vluchtelingen mee nam, tegen betaling (hij had zelf ook flink wat geld moeten inleggen voor het bootje natuurlijk). En dat die moeder van die twee verdronken kinderen aldus zegt dat de vader van Aylan een smokkelaar was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I´m back.
Het is iets anders als ze die man het bootje op het laatst zélf maar heeft gekocht met nkelequote:Op vrijdag 11 september 2015 16:52 schreef H.FR het volgende:
[..]
Telegraaf verspreid inderdaad per definitie onwaarheden
Nieuws komt uiteindelijk van HLN, als je even leest. Maar dat zijn vast ook vuige rechtse leugenaars.
Wie zegt dat dat dan wel de waarheid is?quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:54 schreef FANN het volgende:
[..]
Het is iets anders als ze die man het bootje op het laatst zélf maar heeft gekocht met nkele
anderen, alles wordt gewoon verdraaid net als dat tandenverhaal, en dat die man
zich zelf niets kwalijk neemt maar Canada.... dáár word ik niet goed van....
Tja... ga dan gewoon lekker door hier, ook goed.quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat dan wel de waarheid is?
huh?quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:59 schreef FANN het volgende:
[..]
Tja... ga dan gewoon lekker door hier, ook goed.
Dat past dan weer beter in háár straatje, dus dan is het waarquote:Op vrijdag 11 september 2015 16:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat dan wel de waarheid is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
http://personanongrata.nl(...)te-schoft-te-zijn/In deze link ook een video van channeltenquote:Op vrijdag 11 september 2015 17:57 schreef mastertephon het volgende:
Home » Buitenland Abdullah Kurdi (40) verloor tijdens het bootdrama voor de Turkse kust zijn vrouw en zoontjes Galip (5) en Aylan (3), wiens ijzingwekkende foto de hele wereld over ging.
Abdullah Kurdi (40) verloor tijdens het bootdrama voor de Turkse kust zijn vrouw en zoontjes Galip (5) en Aylan (3), wiens ijzingwekkende foto de hele wereld over ging.
Foto: EPA
Deel op FB326 Share on Facebook
vr 11 sep 2015, 16:16
'Vader Aylan zelf smokkelaar'
De vader van het aangespoelde Syrische jongetje Aylan, wordt door een andere vluchteling beschuldigd van mensensmokkel. Een Iraakse vrouw, die op hetzelfde bootje zat als Aylan en zijn familie, stelt dat zijn vader de kapitein was.
Foto: Twitter
1 / 8
Foto: Onbekend
Dat meldt HLN. Het bootje kapseisde voor de kust van Turkije. De Iraakse vrouw, Zainab Abbas, verloor hierbij zelf ook twee kinderen.
De vader, Abdullah Kurdi, ontkent de beschuldigingen van Abbas. De vrouw zegt dat de man zelf schuld heeft aan de dood van zijn eigen zoontje. "Hij voer als een gek. Het bootje ging veel te snel en kantelde door een hoge golf." Aanvankelijk was Abbas gerustgesteld door een smokkelaar die haar vertelde dat de kapitein ook zijn eigen vrouw en kinderen zou meebrengen op de boot.
http://www.telegraaf.nl/b(...)f_smokkelaar___.html
quote:De Hongaarse premier Orban gaat harder optreden tegen vluchtelingen die illegaal de grens oversteken. Een groep gevangenen wordt ingezet om een hek van 175 kilometer te bouwen.
Ja, en in schin op geul is zojuist een gelukszoeker door rood licht overgestoken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:08 schreef Physsic het volgende:
In Hongarije zetten ze gevangenen in om een hek te bouwen.
[..]
quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:18 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ja, en in schin op geul is zojuist een gelukszoeker door rood licht overgestoken.
Heeft ook niets met het topic te maken.
Het is kenmerkend voor de moslim dat hij zich nooit ergens schuldig voor voelt. Altijd heeft iemand anders het gedaan.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:54 schreef Ticootje het volgende:
Typisch....
Prima. Waarom zouden we dat niet in Nederland doen? Met het oog op het opheffen van Schengen laten we opgepakte illegalen hekken bouwen. Maar we kunnen illegalen ook te werk stellen om dijken te verhogen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 21:08 schreef Physsic het volgende:
In Hongarije zetten ze gevangenen in om een hek te bouwen.
[..]
Nou, de illegalen in Nederland zijn laatst naar de rechter gestapt, om hun verhuizing aan te vechten. Ze moeten verplaatst worden, zodat er in dat AZC weer plek is voor nieuwe asielzoekers.quote:Op zaterdag 12 september 2015 01:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Prima. Waarom zouden we dat niet in Nederland doen? Met het oog op het opheffen van Schengen laten we opgepakte illegalen hekken bouwen. Maar we kunnen illegalen ook te werk stellen om dijken te verhogen.
Ik ook niet echt. In elk geval koos de man ervoor een kind in gevaar te brengen. Meerdere kinderen zelfs.quote:Op vrijdag 11 september 2015 20:26 schreef Dotteke het volgende:
[..]
http://personanongrata.nl(...)te-schoft-te-zijn/In deze link ook een video van channelten
Ik weet zo langzamerhand niet wat ik er allemaal van moet denken meer
quote:Op vrijdag 11 september 2015 20:26 schreef Dotteke het volgende:
[..]
http://personanongrata.nl(...)te-schoft-te-zijn/In deze link ook een video van channelten
Ik weet zo langzamerhand niet wat ik er allemaal van moet denken meer
Is het een vogel? Is het een vliegtuig? Nee, het is: Allahman!quote:Dat het gezin Kurdi werkelijk door Ahmed en Allahman financieel en moreel gesteund werd vertelt hij er uiteraard niet bij.
Ik vermoed dat jij het als een softe maatregel opvatte, maar ik bedoel dwangarbeid. Illegaliteit strafbaar stellen, illegalen oppakken, interneren en aan het werk zetten. 12 uur per dag, water en brood (bad vervangen we door koude doche) en ze vertrekken uit zichzelf wel.quote:Op zaterdag 12 september 2015 04:49 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nou, de illegalen in Nederland zijn laatst naar de rechter gestapt, om hun verhuizing aan te vechten. Ze moeten verplaatst worden, zodat er in dat AZC weer plek is voor nieuwe asielzoekers.
(Blijkbaar geven ze niet zoveel om andere asielzoekers)
Dus ik denk niet dat je zo gemakkelijk aan het werk krijgt.
quote:But the fundamental point is that Europe needs economic migrants. It has too few workers to pay for its citizens’ retirement and to provide the services they want. Migrants are net contributors to the public purse. They inject economic dynamism. They are, almost by definition, self-starters.
Voters may not be so sanguine, though. Newcomers need housing, schools and health care. There is evidence that they depress wages for the low-paid—though barely. Where labour markets are rigid, migrants can become an underclass. Yet this strengthens the case not for fortress Europe, but for good public policy—and especially for the sort of open, flexible labour markets that Europe needs whether or not it accepts migrants.
Net zo hard zeker als de jarenlange import van veelal kansloze shit die ik hier in Den Haag heb gezien en zie.quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:10 schreef tofastTG het volgende:
Volgens The Economist hebben we vluchtelingen keihard nodig, anders kunnen we straks onze pensioenen niet meer betalen.
[..]
Dat zou gelden als men werkelijk iets toevoegt.quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:10 schreef tofastTG het volgende:
Volgens The Economist hebben we vluchtelingen keihard nodig, anders kunnen we straks onze pensioenen niet meer betalen.
[..]
quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:13 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Net zo hard zeker als de jarenlange import van veelal kansloze shit die ik hier in Den Haag heb gezien en zie.
Breek me de bek niet open , ik heb het echt zo gehad met ze.
Van parelwit tot gitzwart , vooral minder mogen het er worden van me.
Maar met wat er nu op ons afkomt gaat dat nooit meer lukken vrees ik.
Nou heren, mijn excuses. Maar ik vind de journalisten van the economist toch wel wat betrouwbaarder & geloofwaardiger dan jullie simpele geblaat.quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:15 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat zou gelden als men werkelijk iets toevoegt.
Dat mag. Maar je denkt ook werkelijk dat bijv. Marokkanen veel bijgedragen hebben? Het artikel is minder simpel dan jij schetst trouwens.quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
[..]
Nou heren, mijn excuses. Maar ik vind de journalisten van the economist toch wel wat betrouwbaarder & geloofwaardiger dan jullie simpele geblaat.
Journalisten weten het vaak beter dan mensen die tussen / in de buurt van deze fijne kansparels wonen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:19 schreef tofastTG het volgende:
[..]
[..]
Nou heren, mijn excuses. Maar ik vind de journalisten van the economist toch wel wat betrouwbaarder & geloofwaardiger dan jullie simpele geblaat.
Ook hier: nee we hebben geen vluchtelingen nodig, we hebben mensen nodig.quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Ik was eerder redelijk positief. Ik zie het gewoon niet meer.quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:27 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Journalisten weten het vaak beter dan mensen die tussen / in de buurt van deze fijne kansparels wonen.
Is een keuze en selectief denken en handelen hunnerzijds vrees ik.
Een jaar of 20 dacht ik nog heel anders. Nu , na dik 20 jaar in Den Haag wonen zie ik bijzonder weinig voordelen.
Syriers en mensen uit Eritrea. Hoofdzakelijk.quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:29 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ook hier: nee we hebben geen vluchtelingen nodig, we hebben mensen nodig.
Niet doen alsof het Syriers is of niets. Dat is bullshit.
Nee ik wil liever mensen die niet uit een oorlogsgebied komen. Dat zijn prima migranten die in Europa aan de slag kunnen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 14:11 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Syriers en mensen uit Eritrea. Hoofdzakelijk.
Ik zou ze ook graag willen ruilen, maar dat is geen optie. Syriers die daadwerkelijk op de vlucht zijn, wil ik best tijdelijk opvangen, ongeacht of onze economie daar wat aan heeft. Alleen die achterstands-Berbers uit de jaren zestig zouden hier ook slechts tijdelijk als gastarbeiders zijn en die bleven meestal ook inclusief overgevlogen familie uit het Rif-gebergte. Dat zal ook wel gaan gebeuren met de Syriers van nu. En zo'n vreemde beslissing van hun is dat niet eens. Dat Nederland niets doet om dit te voorkomen is des te opmerkelijk.quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:59 schreef Andromache het volgende:
de doorsnee Syriër van nu heeft heel wat meer competenties en vaardigheden dan de arme achterstands-Berber uit de jaren zestig.
Ze gaan voor een groot gedeelte blijven. Is ook gebeurd met de Joegoslaven, en de Marokkanen en Turken. Iedereen die dat nog ontkent, is inderdaad heel naïef. Maar ik kies er dan liever voor daar wat van te maken, en de mogelijkheden te zien, dan niks te doen aan integratie, taalonderwijs, inburgering, bijscholing in Nederlandse werkcultuur etc. Dat ontbrak er aan bij de gastarbeiders van de vorige eeuw, daar hebben we heel weinig aan gedaan in de veronderstelling dat ze 'toch wel weer terug gingen'. En kijk wat voor moeite dat de maatschappij de laatste jaren kost. Zelfs de volledig in Nederland opgroeiende derde en vierde generatie wordt nog slecht geaccepteerd door de zogenaamde autochtonen, of vice versa, het zal van beide kanten komen, denk ik.quote:Op zaterdag 12 september 2015 14:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik zou ze ook graag willen ruilen, maar dat is geen optie. Syriers die daadwerkelijk op de vlucht zijn, wil ik best tijdelijk opvangen, ongeacht of onze economie daar wat aan heeft. Alleen die achterstands-Berbers uit de jaren zestig zouden hier ook slechts tijdelijk als gastarbeiders zijn en die bleven meestal ook inclusief overgevlogen familie uit het Rif-gebergte. Dat zal ook wel gaan gebeuren met de Syriers van nu. En zo'n vreemde beslissing van hun is dat niet eens. Dat Nederland niets doet om dit te voorkomen is des te opmerkelijk.
Ja, ik vindt ook dat de mensen die hier een verblijfsvergunning krijgen zoveel mogelijk geholpen moeten worden om een volwaardig en productief burger van Nederland te kunnen worden.quote:Op zaterdag 12 september 2015 14:38 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ze gaan voor een groot gedeelte blijven. Is ook gebeurd met de Joegoslaven, en de Marokkanen en Turken. Iedereen die dat nog ontkent, is inderdaad heel naïef. Maar ik kies er dan liever voor daar wat van te maken, en de mogelijkheden te zien, dan niks te doen aan integratie, taalonderwijs, inburgering, bijscholing in Nederlandse werkcultuur etc. Dat ontbrak er aan bij de gastarbeiders van de vorige eeuw, daar hebben we heel weinig aan gedaan in de veronderstelling dat ze 'toch wel weer terug gingen'. En kijk wat voor moeite dat de maatschappij de laatste jaren kost. Zelfs de volledig in Nederland opgroeiende derde en vierde generatie wordt nog slecht geaccepteerd door de zogenaamde autochtonen, of vice versa, het zal van beide kanten komen, denk ik.
En wat betreft voorkomen: we hadden weg moeten blijven uit Irak in 2003.
binnen bepaalde tijdsgrenzen is deze linkse rakker het hier helemaal mee eens. Van de week op het journaal. Van de ca. 300.000 asielzoekers die terug moeten keren vanuit Europa, doet uiteindelijk nog niet eens de helft dat. Ernstige tekortkoming van het huidige systeem!quote:Op zaterdag 12 september 2015 14:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
makkelijker terug kunnen sturen wanneer de situatie in hun land/regio weer veilig is.
Als je met je ogen open gaat kijken kun je voornamelijk een teloorgang , een verloedering vaststellen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:37 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Ik was eerder redelijk positief. Ik zie het gewoon niet meer.
Het trieste is dat er ook veel allochtonen zijn die het wel goed doen maar dit ook zien. En dan gooien bepaalde mensen alles op de groep van gefaalde allochtoon wat niet klopt. Maar er gaat en ging heel erg duidelijk iets geheel mis. Dat zie ik ook als stedeling.quote:Op zaterdag 12 september 2015 15:59 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Als je met je ogen open gaat kijken kun je voornamelijk een teloorgang , een verloedering vaststellen.
Op bijna alle gebieden.
In de buurten waar ik ben opgegroeid, de steden waar ik veel kwam en kom (ook in het buitenland) zie ik hetzelfde gebeuren : de autochtoon trekt zich terug en de allochtoon rukt op.
Wat er dan met die wijken gebeurt is duidelijk als je er bekend bent en weet hoe ze eerst waren :
De monocultuur van de multiculti waanzin.
Onderlaag op onderlaag , laag opgeleid en veelal hun eigen leven (gebruiken / geloof / taal / cultuur etc) levend en in stand houdend in een ander land.
En sommigen blijven volhouden dat we "ze" nodig hebben.
Onbegrijpelijk.
Een goede vriend van me (half Turks) heeft geen goed woord over voor de buitenlandse ellende die hier is binnengekomen en binnenkomt. Dus natuurlijk zien ook succesvolle allochtonen (die er natuurlijk ook zijn en in mijn ogen welkom zijn en blijven) de ellende met lede ogen aan.quote:Op zaterdag 12 september 2015 16:01 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het trieste is dat er ook veel allochtonen zijn die het wel goed doen maar dit ook zien. En dan gooien bepaalde mensen alles op de groep van gefaalde allochtoon wat niet klopt. Maar er gaat en ging heel erg duidelijk iets geheel mis. Dat zie ik ook als stedeling.
Het gaat nooit werken. Niet met mensen uit het voormalig Oostblok en zeker niet met vluchtelingen uit bijv. Syrie. En ik ben geheel niet tegen kleur. De werkelijkheid is gewoon dat een deel van die mensen zich niet wil aanpassen. Dan heb je een probleem waar wij in Amsterdam bijv. al 30 jaar tegen aan lopen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 16:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Een goede vriend van me (half Turks) heeft geen goed woord over voor de buitenlandse ellende die hier is binnengekomen en binnenkomt. Dus natuurlijk zien ook succesvolle allochtonen (die er natuurlijk ook zijn en in mijn ogen welkom zijn en blijven) de ellende met lede ogen aan.
Van mij mag het gewoonweg minder , alle kleuren en alle nationaliteiten.
In en rondom mijn wijk wonen nu veel Oostblokkers , blank en katholiek maar het is grotendeels ook een onderlaag van klusjesmannen, schoonmaaksters en zwart werkers / werksters die ook weer helemaal in hun eigen taal / cultuur en groep blijven en zichzelf deels weer gaan isoleren.
Een herhaling van het verleden.
Wat een kromme redenatie.quote:Op zaterdag 12 september 2015 13:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
De allochtonen komen in de oude volksbuurten en de Nederlanders zitten in de betere wijken. De Nederlanders zoals deze vroeger in de jordaan leefden waren vroeger de middenklasse, maar zouden nu deel van de onderklasse zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2015 15:59 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Als je met je ogen open gaat kijken kun je voornamelijk een teloorgang , een verloedering vaststellen.
Op bijna alle gebieden.
In de buurten waar ik ben opgegroeid, de steden waar ik veel kwam en kom (ook in het buitenland) zie ik hetzelfde gebeuren : de autochtoon trekt zich terug en de allochtoon rukt op.
Wat er dan met die wijken gebeurt is duidelijk als je er bekend bent en weet hoe ze eerst waren :
De monocultuur van de multiculti waanzin.
Onderlaag op onderlaag , laag opgeleid en veelal hun eigen leven (gebruiken / geloof / taal / cultuur etc) levend en in stand houdend in een ander land.
En sommigen blijven volhouden dat we "ze" nodig hebben.
Onbegrijpelijk.
Allochtonen hebben die keuze ook gewoon. Dan ga je in een betere wijk wonen. Dat doen autochtonen ook.quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De allochtonen komen in de oude volksbuurten en de Nederlanders zitten in de betere wijken. De Nederlanders zoals deze vroeger in de jordaan leefden waren vroeger de middenklasse, maar zouden nu deel van de onderklasse zijn.
Ik snap dat soort mensen niet. Willen ze nou geholpen worden of gehaat.quote:Op zaterdag 12 september 2015 18:23 schreef truthortruth het volgende:
Ik wil best vluchtelingen helpen, maar deze mensen wil ik hier echt niet, gewoon niet.
Ik val niet achterover van verbazing. Zet groepen willekeurige jongeren bijelkaar zonder doel en ze trappen ellende. Veel van de voorbeelden vind ik nog mild. Een enkeling die een steen gooit tegen een ruit, een trap tegen een jerrycan. Schokkend? nee. Dat soort tafarelen zag je vroeger ook bij jongeren van de MAVO wel.quote:Op zaterdag 12 september 2015 23:02 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik snap dat soort mensen niet. Willen ze nou geholpen worden of gehaat.
Kom op, dat kan je toch niet vergelijken. Mensen die hulp nodig hebben (tenminste dat wordt verteld), die oorlog en ellende ontvluchten (toch!) tegenover verveelde jongeren die alles hebben en dan maar gaan lopen kloten.quote:Op zondag 13 september 2015 00:01 schreef Beathoven het volgende:
Ik val niet achterover van verbazing. Zet groepen willekeurige jongeren bijelkaar zonder doel en ze trappen ellende. Veel van de voorbeelden vind ik nog mild. Een enkeling die een steen gooit tegen een ruit, een trap tegen een jerrycan. Schokkend? nee. Dat soort tafarelen zag je vroeger ook bij jongeren van de MAVO wel.
Bovenstaande oorlogen vinden we normaler, winkelruiten die ingegooid worden, bushokjes die vernielt worden... dat past bij onze cultuur..
Ga jij maar vertellen hoe mensen zich in een groep moeten gedragen.quote:Op zondag 13 september 2015 11:51 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Kom op, dat kan je toch niet vergelijken. Mensen die hulp nodig hebben (tenminste dat wordt verteld), die oorlog en ellende ontvluchten (toch!) tegenover verveelde jongeren die alles hebben en dan maar gaan lopen kloten.
Als ik hulp nodig heb zou ik me gedragen....quote:Op zondag 13 september 2015 13:20 schreef Beathoven het volgende:
Ga jij maar vertellen hoe mensen zich in een groep moeten gedragen.
Kan dit s.v.p. ook eens op DWDD en dergelijke gezellig huilprogramma's?quote:Op zaterdag 12 september 2015 18:23 schreef truthortruth het volgende:
Ik wil best vluchtelingen helpen, maar deze mensen wil ik hier echt niet, gewoon niet.
Had geen bal uitgemaakt, we zijn nu nog niet in Syrië geweest, maar kunnen toch de vluchtelingenstroom tegemoet zien.quote:Op zaterdag 12 september 2015 14:38 schreef Andromache het volgende:
[..]
En wat betreft voorkomen: we hadden weg moeten blijven uit Irak in 2003.
Tja, mag jij natuurlijk altijd vinden. Gelukkig heeft het door mij geciteerde tijdschrift wel wat autoriteit op het gebied van economische zaken. Dat scheelt.quote:
Vroeger? Project X haren is nog niet zo heel lang geleden.quote:Op zondag 13 september 2015 00:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik val niet achterover van verbazing. Zet groepen willekeurige jongeren bijelkaar zonder doel en ze trappen ellende. Veel van de voorbeelden vind ik nog mild. Een enkeling die een steen gooit tegen een ruit, een trap tegen een jerrycan. Schokkend? nee. Dat soort tafarelen zag je vroeger ook bij jongeren van de MAVO wel.
Bovenstaande oorlogen vinden we normaler, winkelruiten die ingegooid worden, bushokjes die vernielt worden... dat past bij onze cultuur..
Het is vooral raar om te stellen dat men a) 40 jaar vooruit kan kijken, b) het huidige sociale, economische en culturele stelsel identiek zullen blijven en c) we daardoor maar migranten nodig hebben om een probleem op te lossen wat in de toekomst zou moeten bestaan onder gelijkblijvende omstandigheden.quote:Op zondag 13 september 2015 19:05 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Tja, mag jij natuurlijk altijd vinden. Gelukkig heeft het door mij geciteerde tijdschrift wel wat autoriteit op het gebied van economische zaken. Dat scheelt.
Waarom een heel tentenkamp opzetten als er al een luxe tentenkamp is met plek voor 20miljoen?quote:Op zondag 13 september 2015 22:08 schreef BlauweSporttas het volgende:
Als we nou eens in Flevoland een groot tentenkamp neerzetten en ze daar allemaal in stoppen. Zou dat geen goed idee zijn. En als het weer veilig is sturen we ze verplicht terug? In het kamp kan het best aangenaam zijn, ze kunnen met elkaar gaan sporten, een bioscoopje bezoeken, bidden. Elke dag rijden er dan trucks het kamp binnen met gratis vers voedsel.
quote:Op zondag 13 september 2015 22:10 schreef Physsic het volgende:
[..]
Waarom een heel tentenkamp opzetten als er al een luxe tentenkamp is met plek voor 20miljoen?
Vluchtelingen bedoel je? het zijn pas allochtonen als ze in een ander land zijn, he?!quote:Op zaterdag 12 september 2015 16:01 schreef mastertephon het volgende:
Het trieste is dat er ook veel allochtonen zijn die het wel goed doen maar dit ook zien. En dan gooien bepaalde mensen alles op de groep van gefaalde allochtoon wat niet klopt.
Tsja, ik vond hem al een beetje onhandig, maar ja het zal vast geen golf van verontwaardigen opleverenquote:
Ik heb er hier ook een enorm unheimisch gevoel bij terwijl dat niet echt in mijn aard zit, heb ook niets met conspiracy en andere complot theorieën. Ik ben niet xenofobisch en kleur van een persoon is voor mij niet meer dan skin deep. Ik hou van verandering, maar wat er nu gebeurt met die vluchtelingenstroom klopt van geen kanten en ik kan nergens ook maar enig houvast krijgen om dat gevoel tegen te gaan.quote:
Iedereen wordt vroeg of laat een keer wakker. Niet willen dat je land wordt overspoeld door andere volkeren heeft niets met xenofobie te maken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik heb er hier ook een enorm unheimisch gevoel bij terwijl dat niet echt in mijn aard zit, heb ook niets met conspiracy en andere complot theorieën. Ik ben niet xenofobisch en kleur van een persoon is voor mij niet meer dan skin deep. Ik hou van verandering, maar wat er nu gebeurt met die vluchtelingenstroom klopt van geen kanten en ik kan nergens ook maar enig houvast krijgen om dat gevoel tegen te gaan.
Dat soort angstverhalen over overspoelen en tsunamis heb ik niets mee. Alleen er lijkt nu wel een heel andere dynamiek te zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Iedereen wordt vroeg of laat een keer wakker. Niet willen dat je land wordt overspoeld door andere volkeren heeft niets met xenofobie te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |