Dat was een voor de hand liggende suggestie, op basis van foutieve informatie.quote:Dat heeft-ie wel, want hij suggereerde dat het iemand uit een nabijgelegen azc moest zijn. Dom populisme dus.
Hij heeft voor Nederland niets betekend, maar fungeert slechts als EU-bureaucraat.quote:Op maandag 7 september 2015 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als Dijsselbloem iets heeft laten zien, dan is het dat hij geen stropop is. Het is een bestuurder om rekening mee te houden.
Maar wat hij in jouw ogen dan allemaal verkeerd?
Het staat je vrij om dit niet te lezen en er ook niet aan deel te nemen.quote:Op maandag 7 september 2015 15:55 schreef Strani het volgende:
Waarom is eigenlijk het topic over dit jongetje dé reeks over vluchtelingen geworden? Ik vind het wat onsmakelijk eigenlijk..
Ik snap sowieso niet waarom er geen algemeen vluchtelingen topic is. Als je nu in NWS kijkt is meer dan de helft van de topics een vluchtelingentopic.quote:Op maandag 7 september 2015 15:55 schreef Strani het volgende:
Waarom is eigenlijk het topic over dit jongetje dé reeks over vluchtelingen geworden? Ik vind het wat onsmakelijk eigenlijk..
Elk vuur heeft een vonk.quote:Op maandag 7 september 2015 15:55 schreef Strani het volgende:
Hij heeft de opdracht gekregen om een nieuw akkoord te sluiten met Griekenland. De gezamenlijke EU-lidstaten wilden liever namelijk geen Grexit. Althans, niet meteen. Pas als Griekenland niet mee zou werken, zou worden aangestuurd op een Grexit.quote:Op maandag 7 september 2015 15:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hij heeft voor Nederland niets betekend, maar fungeert slechts als EU-bureaucraat.
Onder zijn leiding is er weer ¤90 miljard vernietigd - dat is hem aan te rekenen.
Waarom zou dat goed zijn voor Nederland? Dijsselbloem kost Nederland alleen maar geld. Het zou goed zijn als Nederland meer invloed zou krijgen in de EU, maar Dijsselbloem loopt slechts in de pas met Juncker en Merkel.quote:Op maandag 7 september 2015 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij heeft de opdracht gekregen om een nieuw akkoord te sluiten met Griekenland. De gezamenlijke EU-lidstaten wilden liever namelijk geen Grexit. Althans, niet meteen. Pas als Griekenland niet mee zou werken, zou worden aangestuurd op een Grexit.
Dijsselbloem heeft keihard onderhandeld en de Grieken enorm onder druk gezet. Op een gegeven moment heeft hij de Grieken zelfs voor de keuze gesteld: accepteer ons aanbod of stik er maar in. Hij verdient lof voor zijn handelswijze. Tenzij je vindt dat de Grieken te hard zijn aangepakt.
En het feit dat de Grieken überhaupt een nieuw pakket hebben gekregen, valt Dijsselbloem niet te verwijten. Dat is de verantwoordelijkheid van de nationale parlementen.
En dat Dijsselbloem die positie bekleedt en die bovendien heeft weten te behouden, is juist buitengewoon goed voor Nederland. Niet voor niets zaten de Spanjaarden te azen op die functie.
Toch vind ik niet dat één specifiek geval als hoofdreden voor een discussie gebruikt moet worden. En ik zou graag wél aan de discussie deelnemen of in elk geval lezen, maar dan gewoon in een centraal discussietopic.quote:Op maandag 7 september 2015 15:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het staat je vrij om dit niet te lezen en er ook niet aan deel te nemen.
Daarnaast is het jongetje juist wél een goede aanleiding voor dit topic. Het blijkt namelijk dat het vluchtelingenvraagstuk verschillende gezichten heeft:
In eerste instantie was het jongetje slachtoffer van de mensensmokkelaars.
In tweede instantie bleek dat zijn eigen vader de eigenlijke schuldige was.
Als jij dat prettiger vindt, dan kun je aan Ome Koos vragen of hij de titel van dit topic even wijzigt. Hij heeft de foto al weggehaald.quote:Op maandag 7 september 2015 16:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Toch vind ik niet dat één specifiek geval als hoofdreden voor een discussie gebruikt moet worden. En ik zou graag wél aan de discussie deelnemen of in elk geval lezen, maar dan gewoon in een centraal discussietopic.
Als Ome Koos dat zou willen doen en er verder geen bezwaar tegen is, zou dat wellicht inderdaad een mooie oplossing zijn.quote:Op maandag 7 september 2015 16:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als jij dat prettiger vindt, dan kun je aan Ome Koos vragen of hij de titel van dit topic even wijzigt. Hij heeft de foto al weggehaald.
Bedankt voor de tip. Ik heb het gevraagd.quote:Op maandag 7 september 2015 16:29 schreef Copycat het volgende:
Dat kan Koos niet. Moet je even een NWS-mod in FB vragen.
Ja, je moet me wel duidelijk vertellen wat ik moet doen, hè.quote:Op maandag 7 september 2015 16:40 schreef Copycat het volgende:
Je hebt een topic in FB aangemaakt ipv in NWS FB je vraag te stellen.
Sorry. Ik dacht dat je wel een beetje de weg wist op FOK!quote:Op maandag 7 september 2015 16:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ja, je moet me wel duidelijk vertellen wat ik moet doen, hè.
Mijn eerste vrouw was ook altijd zo onduidelijk.
Dat is hetzelfde als wanneer een kind in saudi Arabië verkracht wordt dat een saudische politicus dan roept dat het waarschijnlijk een Nederlandse expat of een katholieke christen was.quote:Op maandag 7 september 2015 15:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
maandag 7 september 2015 15:51 schreef Xa1pt het volgende:[/b]
[..]
Dat was een voor de hand liggende suggestie, op basis van foutieve informatie.
Als haar keel zou zijn doorgesneden (wat dus niet het geval was), dan zou iemand van het AZC meer voor de hand hebben gelegen als dader dan een Fries.
Dat vind ik geen handige uitspraak, maar dat is dus iets anders dat wat jij beweert.
Als een kind in Saudi Arabië verkracht wordt met een klomp, dan is dat vermoeden helemaal zo gek nog niet.quote:Op maandag 7 september 2015 18:24 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als wanneer een kind in saudi Arabië verkracht wordt dat een saudische politicus dan roept dat het waarschijnlijk een Nederlandse expat of een katholieke christen was.
Probeer het niet goed te praten aub.
Ik zit te wachten op nieuwe koppen als; Verdronken jongetje toont het ware gezicht achter het "vluchtelingenmasker".quote:Verdronken jongetje geen vluchteling een nieuw gezicht (AD)
twitter:jenanmoussa twitterde op maandag 07-09-2015 om 20:48:18In rebel territory (mainly NSyria) groups put billboards on border crossings w / Turkey, saying: "Where r u going, teacher don't emigrate." > reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op maandag 07-09-2015 om 20:50:40Also anti-emigration billboards in rebel areas with text: "Doctors, dont emigrate, my son is sick, he needs you." > http://t.co/ldIYtcnWTu reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op maandag 07-09-2015 om 21:01:05I got this ISIS-document: "Warning doctors, pharmacists who left Caliphate. Return or we confiscate ur property" > http://t.co/vLYZN1Dqm6 reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op maandag 07-09-2015 om 21:11:23In Kurdish Afrin-area (nw-Syria), YPG introduced new rule: People cant just leave Afrin any longer, they need special permission. > @akhbar reageer retweet
twitter:jenanmoussa twitterde op maandag 07-09-2015 om 21:19:47In #Syria regime-areas same worry about ppl leaving to EU. If it continues at current rate, who will defend area against rebels & ISIS? > reageer retweet
Zeg je dan dat alle asielzoekers hun moorden plegen door iemands keel door te snijden omdat IS/al Qaida/taliban dat gebruikt om mensen in angst te houden? Hopelijk besef je hoe gek dat gedachte is omdat 1. Niet alle asielzoekers moslims zijn 2. De asielzoekers die moslim zijn, zijn juist gevlucht van terroristen die ze de keel door wilde snijden.quote:Op maandag 7 september 2015 20:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als een kind in Saudi Arabië verkracht wordt met een klomp, dan is dat vermoeden helemaal zo gek nog niet.
Nee hoor, dat zeg ik niet. Je trekt alles een beetje uit zijn verband.quote:Op maandag 7 september 2015 22:45 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Zeg je dan dat alle asielzoekers hun moorden plegen door iemands keel door te snijden omdat IS/al Qaida/taliban dat gebruikt om mensen in angst te houden? Hopelijk besef je hoe gek dat gedachte is omdat 1. Niet alle asielzoekers moslims zijn 2. De asielzoekers die moslim zijn, zijn juist gevlucht van terroristen die ze de keel door wilde snijden.
Er is ook geen enkel statistisch bewijs dat asielzoekers relatief vaker iemand zijn keel doorsnijden dan Nederlanders.
quote:Op maandag 7 september 2015 20:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als een kind in Saudi Arabië verkracht wordt met een klomp, dan is dat vermoeden helemaal zo gek nog niet.
Of hem een messenset doneren.quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:06 schreef truthortruth het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)et_zijn_redders.html Ik denk dat er een liedje voor hem gezongen moet worden...
quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:06 schreef truthortruth het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)et_zijn_redders.html Ik denk dat er een liedje voor hem gezongen moet worden...
of helemaal niet meerquote:Op dinsdag 8 september 2015 14:56 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Of hem een messenset doneren.
Edit: Je zou dit joch maar in huis opnemen. Slaap je ook niet echt lekker.
Aylans vader zijn verhaal rammelt ook aan alle kanten. Heeft niet eens zelf op dat gammele bootje gezeten, maar zijn vrouw en kinderen opgeofferd zodat hij daarna veilig over kon komen...quote:Op maandag 7 september 2015 20:37 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik zit te wachten op nieuwe koppen als; Verdronken jongetje toont het ware gezicht achter het "vluchtelingenmasker".
Het verhaal van Arnold Karskens wordt ook en masse genegeerd. Er verschijnen zelfs geen tegenartikelen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:56 schreef Evienne het volgende:
[..]
Aylans vader zijn verhaal rammelt ook aan alle kanten. Heeft niet eens zelf op dat gammele bootje gezeten, maar zijn vrouw en kinderen opgeofferd zodat hij daarna veilig over kon komen...
https://themuslimissue.wo(...)ry-is-full-of-holes/
Maar dit soort dingen zullen de mainstream media voorlopig niet aankaarten. Pas ná de geagendeerde escalatie.
Ik heb geen facebook maar ik hoop dat zulke artikelen, en de filmpjes waarin we zo hartelijk worden bedankt voor de gastvrijheid, aldaar vrijelijk gedeeld worden?quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:59 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Het verhaal van Arnold Karskens wordt ook en masse genegeerd. Er verschijnen zelfs geen tegenartikelen.
Beetje jammer.
Daar doelde ik ook op jaquote:Op dinsdag 8 september 2015 18:56 schreef Evienne het volgende:
Aylans vader zijn verhaal rammelt ook aan alle kanten. Heeft niet eens zelf op dat gammele bootje gezeten, maar zijn vrouw en kinderen opgeofferd zodat hij daarna veilig over kon komen...
Maar dit soort dingen zullen de mainstream media voorlopig niet aankaarten. Pas ná de geagendeerde escalatie.
Die bron is gewoon lachwekkend.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:56 schreef Evienne het volgende:
[..]
Hoe verzinnen ze het.quote:4 million Muslims pretend to escape 30,000 ISIS fighters who are not even near their towns, cities and even countries. This kind of mass-migration fraud is a medieval war strategy and it’s called Hijrah. It’s part of jihad.
twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 19:30:10Camerawoman for N1TV trips a #refugee carrying a small child as he runs from police http://t.co/NkoJ3DKTOC reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 19:41:14Same N1TV camerawoman also caught tripping a young #refugee girl - @panyiszabolcs http://t.co/O6MlMiMwPD reageer retweet
waarom doet ze datquote:Op dinsdag 8 september 2015 19:48 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 19:30:10Camerawoman for N1TV trips a #refugee carrying a small child as he runs from police http://t.co/NkoJ3DKTOC reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:Conflicts twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 19:41:14Same N1TV camerawoman also caught tripping a young #refugee girl - @panyiszabolcs http://t.co/O6MlMiMwPD reageer retweet
Zeg maar dag tegen je baan
ow...quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:01 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Omdat ze werkt voor de rechts-extremistische, aan de Jobbik-gealieerde N1TV.
[ afbeelding ]
Ze verdient een vuist, de hoer.
het is maar net wat je wil zien Fannquote:Op dinsdag 8 september 2015 19:40 schreef FANN het volgende:
[..]
Zou hij dat bedoelen?
[ afbeelding ]
is ook zo...quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:12 schreef sacha het volgende:
[..]
het is maar net wat je wil zien Fann
Zijn boodschap komt niet lekker over. Bekt niet goed.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:59 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Het verhaal van Arnold Karskens wordt ook en masse genegeerd. Er verschijnen zelfs geen tegenartikelen.
Beetje jammer.
quote:
twitter:AFP twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 22:21:47Hungarian TV camerawoman fired for kicking fleeing migrants http://t.co/5naPt8PAtp reageer retweet
En terecht, wat een trut.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:30 schreef UpsideDown het volgende:
[..]twitter:AFP twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 22:21:47Hungarian TV camerawoman fired for kicking fleeing migrants http://t.co/5naPt8PAtp reageer retweet
Soms lijkt het of West Europa nog enorm last heeft van ptss mbt ww2 en daarom doorgeslagen is in gutmensch logica. Alles wat zielig is en medelijden verdient wordt massaal getoond en elke vorm van tegengeluid is extreem rechts, nazi, racist.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:42 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zijn boodschap komt niet lekker over. Bekt niet goed.
Veel mensen zijn vrijwillig blind en doof voor de ellende die op ons afkomt omdat asielzoekers en immigranten nu vooral zielig zijn.
Over een paar jaar piepen ze wel anders, als de zoveelste kansloze onderlaag in dit land voor problemen zorgt.
Maar dan is het te laat.
De beelden die ik zie en de berichten die ik lees baren me grote zorgen , deze instroom loopt uit de klauwen.
Mededogen met en opvang van mensen die het "verdienen" is geen probleem mijns inziens.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Soms lijkt het of West Europa nog enorm last heeft van ptss mbt ww2 en daarom doorgeslagen is in gutmensch logica. Alles wat zielig is en medelijden verdient wordt massaal getoond en elke vorm van tegengeluid is extreem rechts, nazi, racist.
Dan vraag je toch ook gewoon om je ondergang?
Je hoeft geen racist of xenofoob te zijn om in te zien dat ''wij'' ze niet allemaal kunnen opvangen,quote:Op woensdag 9 september 2015 11:54 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Mededogen met en opvang van mensen die het "verdienen" is geen probleem mijns inziens.
Waar ik grote moeite mee heb is de instroom van kansloze onderlagen met alle kleuren en met alle religies (maar nu vooral moslims) zoals we nu zien binnenstromen.
Daar hebben we in dit land , en zeker in de grote steden (dus ook in Den Haag waar ik woon) genoeg van.
Het vrijwillig wegkijken bij het zien van de "bijvangst" van zoveel economische / twijfelachtige immigranten is ranzig.
Mensen die er kritisch tegenover staan wegzetten als racist en xenofoob is de enige spastische manier voor ze , dat is makkelijker dan de ongemakkelijke realiteit onder ogen te komen.
en dat artikel is uit 2012quote:
Het kabinet trekt tien miljoen euro extra uit voor ontwikkelingshulp aan Syrische vluchtelingen. Met de koude winter in aantocht hebben de ruim 400.000 vluchtelingen behoefte aan extra humanitaire middelen, berichtte minister Lilianne Ploumen van Ontwikkelingssamenwerking vandaag.
Ploumen noemt de situatie waarin de vluchtelingen verkeren “buitengewoon schrijnend”. Ook waarschuwt ze ervoor dat het “nog veel erger dreigt te worden”. Opvangkampen in buurlanden van Syrië kunnen de hoeveelheid vluchtelingen, die almaar toeneemt, maar nauwelijks aan. De minister vreest voor een humanitaire ramp en wil vluchtelingen voorzien van onder andere kachels, dekens en voedsel om de winter, met temperaturen onder het vriespunt, te kunnen doorstaan.
Het geld, bedoeld voor Syriërs die zijn gevlucht naar Turkije, Jordanië, Libanon en Irak, zal overgemaakt worden aan de VN-organisatie die zich bezighoudt met vluchtelingen (UNHCR). Nederland heeft sinds begin dit jaar ruim 13,5 miljoen euro bijgedragen. Dit nieuwe bedrag komt daar bovenop.
(Meer) geld geven voor opvang in de regio en de schrijnende gevallen (tijdelijk) asiel verlenen.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:07 schreef FANN het volgende:
[..]
Je hoeft geen racist of xenofoob te zijn om in te zien dat ''wij'' ze niet allemaal kunnen opvangen,
dat is nu eenmaal zo, maar jje kan het die mensen ook niet kwalijk nemen dat ze naar Europa
willen.
Stel dat jij hier met vrouw en kinderen al 2 jaar zit...
[..]
en dat artikel is uit 2012
Ik zou ook alles doen om daar weg te komen om eerlijk te zijn.
maar Turkije gaat in elk geval nieuwe opvangkampen bouwen, dat is al iets...
http://www.nu.nl/buitenla(...)e-vluchtelingen.html
Het blijft een klotezooi natuurlijk....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |