abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 september 2015 @ 11:54:12 #1
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155892423
Dit topic is bedoeld om de gemiddelde K&W een plek te geven waar je kan opscheppen over je nieuwe professioneel en minder professioneel gereedschap of andere klusbenodigdheden.

Zo dit zal inmiddels het vierde deel voor 2015 zijn denk ik? Klaar advies en uitdelen van ervaringen.

De laatste aanwinsten uit het vorige deel:

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 10:53 schreef rapelsen het volgende:
Mijn aankopen van afgelopen week:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:07 schreef derLudolf het volgende:

Kreeg mijn toebehoren voor mijn 2e accuboor ook binnen vanochtend :)

[ afbeelding ]

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 08:56 schreef Rtificial het volgende:
Eens even zien, wij zijn nog druk aan het bouwen, dus niet veel tijd om hier te posten, maar m'n nieuwste aanwinsten:

Dewalt DW935 accu cirkelzaag:
[ afbeelding ]

Dutack ASM4055 accu bandschroefautomaat voor de gipsplaatjes:
[ afbeelding ]

Bij Ecotools nog een paar gatenzagen, zodat ik aan de slag kan met ventilatie en afvoeren:
[ afbeelding ]

Een 400V verlenghaspel, zodat we de lift aan de achterkant van het huis konden zetten:
[ afbeelding ]

En 2x een Weidmüller Stripax voor de installatie van de elektra:
[ afbeelding ]

Waar ik wel spijt van heb is dat ik onlangs een Bosch haakse slijper met snoer heb gekocht. Verkeerde zuinigheid. Had ik beter gewoon met accu kunnen kopen.
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:02 schreef usernaamvergeten het volgende:
[ afbeelding ]

Tweedehands een Makita BDF446 body gekocht. Reparatieonderdeel van mijn BDF440 zou op 60 euro komen inclusief verzenden, in plaats daarvan voor 20 euro meer eentje erbij. Handig, eentje voor boren en een om te schroeven ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2015 21:44 schreef macthe het volgende:
Bij de Gamma koopje , de Metabo SBE 710 SP klopboor voor 112 EURO, zie details in dit topic
[ afbeelding ]
Er waren tijden dat er 2 topics per maand door gingen... Het vorige topic koste 2 maand: schuiven dus met die euro's. Vakantiegeld komt er weer aan toch? :P
  maandag 7 september 2015 @ 12:03:48 #2
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155892634
Het is eindelijk gebeurd...
Ik heb een invalzaag gekocht en wel de volgende:
Een Mafell.
Afgelopen zaterdag had de winkel Gereedschappro een feestelijke opening met bbq demonstraties etc.

Daar heb ik 599 euro betaald voor het volgende:
Mafell MT 55 CC

Mafell max (systainer)
Geleiderail van 160 (Ik heb niet die van mafell maar de Bosch fsn 1600 ra 32 gekozen)

Verbindingsstrip om 2 railsen aan elkaar te maken


Toen mocht ik nog eens iets uitzoeken, rail 80 of rail 110, zaagbladen (geen diamant), tas voor de rails.
Ik heb toen een rail 110 gekozen.

Ik had al rail 80, nu dus rail 110 en rail 160. Volgens mij kan ik dan het meeste plaatmateriaal kleiner zagen. De standaard maat van 2440 x 1220 moet nu geen probleem zijn, lengte zaag ik klein dmv 160+110 en de breedte kan ik gewoon 160 voor gebruiken :)

Heb ik er al mee gezaagd? Ja dat heb ik vanochtend even snel gedaan.
Gelamineerd mdf van 18 mm. Eerst zaagde ik dat zonder de voorrits functie en zag wel dat er wat hapjes van het gelamineerde waren af gesprongen. Daarna met voorrits functie gezaagd (zaagblad wordt 1/10mm naar links verplaatst en zaagt 2mm diep), vervolgens de plaat door gezaagd en er kwam een schone zaagsnede uit. Met schoon bedoel ik dan dat er nergens stukjes waren afgesprongen.

Ik heb geen vergelijkings materiaal. Ik heb wel is met de festool invalzaag iets gezaagd, nooit opgelet op de zaagsnede omdat die niet belangrijk was. Kan je met een zaag zonder voorritsfunctie maar wel een goed fijn getand zaagblad hetzelfde bereiken? Dat weet ik niet.


Waarom heb ik de Bosch geleiderail gekozen? Hierom:
Ik heb al zo'n rail van 80cm en nu kan ik die dus verlengen tot 240cm.
Mafell en Bosch rails passne op elkaar

ps; ik wil best foto's uploaden, alleen ik kan niet vinden hoe ik eigen foto's kan uploaden. Als iemand mij een priveberichtje stuurt met een kleine instructie kan ik foto's van de zaagsnede's even uploaden :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Maquez op 07-09-2015 12:13:38 ]
  maandag 7 september 2015 @ 12:29:55 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155893261
Nice! Mooi gereedschap. Heb je ook die goodiebag nog kunnen scoren? Wat zat er in?

Mijn festool rebq zaagt overigens ook splintervrij, mits netjes afgesteld. En da's met de mafell wel stukken sneller met minder kans op fouten te regelen :) .

Foto's uploaden gaat gemakkelijk via tinypic.com trouwens :) .
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 12:33:31 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155893332
Wat een lelijke kleur zaag, een mismatch met je andere gereedschap :P :P

Nee gekheid, mooie aankoop man! Ik heb je een PB gestuurd, ben benieuwd naar de resultaten!
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 7 september 2015 @ 15:21:13 #5
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155896867
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 12:29 schreef bleiblei het volgende:
Nice! Mooi gereedschap. Heb je ook die goodiebag nog kunnen scoren? Wat zat er in?

Mijn festool rebq zaagt overigens ook splintervrij, mits netjes afgesteld. En da's met de mafell wel stukken sneller met minder kans op fouten te regelen :) .

Foto's uploaden gaat gemakkelijk via tinypic.com trouwens :) .
Ik helaas geen goodiebag kunnen scoren, ik was aan het einde van de dag ivm een trouwerij :P
Ik had hem een week ervoor wel gesproken, was ik even de zaag bekijken in de winkel. Toen vertelde hij mij dat er verschillende dingen in kwamen. Bijvoorbeeld een klein led zaklampje, bitjes, schroeven of pluggen van een merk wat die verkoopt, een klein breekijzertje van hultafor (of hoe je het schrijft).
Leek mij zeker een leuke goodiebag om te krijgen, helaas was ik te laat. Maar ik ging wel naar huis met een mooie zaag + geleiders. Ik was extra blij dat ik die geleiderail van Bosch zag hangen en dat ik die zonder probleem kon wisselen voor de Mafell rail
  maandag 7 september 2015 @ 15:30:58 #6
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155897059

De zaagsnede van gelamineerd mdf, zonder het gebruik van de voorritsfunctie.
Het rode wat je rechts ziet liggen is het rubber wat je de eerste keer van de strip afzaagd. Op die manier krijg je een perfecte aanduiding van waar je zaagsnede komt als je je liniaal neerlegt. Als je van zaagblad wisselt moet deze wel dezelfde dikte hebben, anders klopt het niet meer.


Dit is de zaagsnede van hetzelfde materiaal met het gebruik van de voorritsfunctie.


Dit is het materiaal. Ik had de diepte ingesteld op 19mm, was eigenlijk net niet diep genoeg, daarom lijkt de onderkant slecht te zijn. Ga van de week nog wel even wat dieper zagen en naar het resultaat kijken.

Kleur van het gereedschap is niet het gebruikelijke voor mij, maar nu ik met eigen ogen zie dat het met gemak gelamineerd hout kan zagen met het standaard zaagblad (volgens mij 48tanden) ben ik mega tevreden dat ik toch iets meer geld heb uitgegeven voor een zaag met voorritsfunctie.

Heb 1 snede de normale huis stofzuiger erop gedaan, ik zal nooit zagen zonder want dat is gewoon geweldig hoe minimaal het stof is wat in de ruimte komt :)
pi_155899931
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 12:29 schreef bleiblei het volgende:
Nice! Mooi gereedschap. Heb je ook die goodiebag nog kunnen scoren? Wat zat er in?

Mijn festool rebq zaagt overigens ook splintervrij, mits netjes afgesteld. En da's met de mafell wel stukken sneller met minder kans op fouten te regelen :) .

Foto's uploaden gaat gemakkelijk via tinypic.com trouwens :) .
Ik heb er wel eentje. Zal zo na het eten een foto plaatsen van de inhoud.
pi_155900686
Mooi ding die Mafell. Zo'n beetje het beste wat er momenteel te krijgen is.
Zag een foto van GereedschapPro voorbij komen op Facebook. Pfff, mooi spul heeft ie, en dan zag ik alleen nog maar het Mafell gedeelte. Helaas voor mij te ver om eens langs te gaan, maar mooi om te zien dat hij het goed aanpakt. Volgens mij echt zo'n zaak waar je nooit met lege handen weer weg gaat ;)
pi_155901258
Ik was zaterdag er ook bij GereedschapPro. Was gezellig druk tevens veel mensen gesproken.

Tasje als je er in kijkt.

Inhoud

En natuurlijk mijn eigen aankoop met het tasje op de achtergrond.


Een tas voor de geleiderail, een korte schroevendraaier met bit set. zaagjes voor de decoupeerzaag nieuw ratel setje met draaibare kop. en een systainer met klikklamps.
  maandag 7 september 2015 @ 20:28:02 #10
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155904894
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 18:05 schreef Drexciyan het volgende:
Mooi ding die Mafell. Zo'n beetje het beste wat er momenteel te krijgen is.
Zag een foto van GereedschapPro voorbij komen op Facebook. Pfff, mooi spul heeft ie, en dan zag ik alleen nog maar het Mafell gedeelte. Helaas voor mij te ver om eens langs te gaan, maar mooi om te zien dat hij het goed aanpakt. Volgens mij echt zo'n zaak waar je nooit met lege handen weer weg gaat ;)
Hij heeft in de winkel het volgende liggen: wiha, wera, metabo, lamello, mafell, woodpeckers, incra en volgens mij vergeet ik hier en daar nog wel iets. Je kan op de website veel producten zien, waar die vaak ook nog eens filmpjes bij heeft geupload om te kijken hoe het werkt. Handig dat er tegenwoordig internet is, kan je bestellen :P
  maandag 7 september 2015 @ 20:30:33 #11
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155904985
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 12:29 schreef bleiblei het volgende:
Nice! Mooi gereedschap. Heb je ook die goodiebag nog kunnen scoren? Wat zat er in?

Mijn festool rebq zaagt overigens ook splintervrij, mits netjes afgesteld. En da's met de mafell wel stukken sneller met minder kans op fouten te regelen :) .

Foto's uploaden gaat gemakkelijk via tinypic.com trouwens :) .
Wat bedoel jij met het afstellen van je festool zaag? En hoe doet jou zaag het op gelamineerd mdf? Als je een hele fijne zaagsnede wilt, welk blad gebruik jij dan?

Ik heb ergens vorig jaar via BVA auctions ongeveer 250 keuken 'stalen' gekocht voor 11euro nog iets van ongeveer 40 bij 30cm. Veel verschillende kleuren en dergelijke, nooit wat mee gedaan omdat het tijdens het zagen werd verneukt... Nu dus niet meer :)

Alleen wat ik ermee ga maken, weet ik nog niet:P
  maandag 7 september 2015 @ 21:10:08 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155906614
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 20:30 schreef Maquez het volgende:

[..]

Wat bedoel jij met het afstellen van je festool zaag? En hoe doet jou zaag het op gelamineerd mdf? Als je een hele fijne zaagsnede wilt, welk blad gebruik jij dan?

Ik heb ergens vorig jaar via BVA auctions ongeveer 250 keuken 'stalen' gekocht voor 11euro nog iets van ongeveer 40 bij 30cm. Veel verschillende kleuren en dergelijke, nooit wat mee gedaan omdat het tijdens het zagen werd verneukt... Nu dus niet meer :)

Alleen wat ik ermee ga maken, weet ik nog niet:P
Gelamineerd MDF heb ik nog niet geprobeerd, maar multiplex met dunne toplaag haaks op de nerf of laminaat gaat prima met een standaard blad (48tands), moet je alleen wel de geleiderail gebruiken met strakke splinterstrip en aan de andere kant een splinterbescherming die geheel naar beneden geschoven is. En bij voorkeur een stukje schilderstape eroverheen :P .
  maandag 7 september 2015 @ 21:13:35 #13
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155906783
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 18:25 schreef jefmen het volgende:
Ik was zaterdag er ook bij GereedschapPro. Was gezellig druk tevens veel mensen gesproken.

Tasje als je er in kijkt.
[ afbeelding ]
Inhoud
[ afbeelding ]
En natuurlijk mijn eigen aankoop met het tasje op de achtergrond.
[ afbeelding ]

Een tas voor de geleiderail, een korte schroevendraaier met bit set. zaagjes voor de decoupeerzaag nieuw ratel setje met draaibare kop. en een systainer met klikklamps.
Inclusief flesopener :P Mooi spul.
Share your talent, move the world.
  maandag 7 september 2015 @ 21:16:53 #14
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155906923
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Gelamineerd MDF heb ik nog niet geprobeerd, maar multiplex met dunne toplaag haaks op de nerf of laminaat gaat prima met een standaard blad (48tands), moet je alleen wel de geleiderail gebruiken met strakke splinterstrip en aan de andere kant een splinterbescherming die geheel naar beneden geschoven is. En bij voorkeur een stukje schilderstape eroverheen :P .
aaaah ik begrijp het. Dan ben ik blij met mijn aankoop :) Het is veel geld, zat ook echt te twijfelen of ik hem moest kopen, en zelfs toen ik terug reed dacht ik nog: ik kan hem terug brengen. Maar nu ben ik er hartstikke blij mee :) Ik zou me flink genaaid voelen als de voorrits functie zwaar tegen zou vallen. Dan zou ik voor 525euro wel die van bosch hebben gekocht met 2 geleiderails van 160 :p

Wel leuk dat jullie mijn goodiebag hebben weg gekaapt :(
  maandag 7 september 2015 @ 21:38:35 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155907876
Nah, er zitten echt wel meer verschillen in dan die voorritsfuncties.
Lijkt mij sterk dat Mafell voor 150 euro minder dezelfde machine (op een paar minder belangrijke functies na) gaat maken voor een merk. Dan zijn ze niet heel slim bezig :P .

edit: bijv. de cuprex motor van mafell die zo te zien niet in de Bosch zit.
pi_155910266
Vorige week nog wel een pakketje binnen gekregen van GereedschapPro, een lege systainer en een paar koekjes om eens uit te proberen. c_/


Kunnen mooi mijn ecotools schuurvellen voor de DTS400 in. :)
  maandag 7 september 2015 @ 23:01:17 #17
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155910935
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:38 schreef Tom_ het volgende:
Vorige week nog wel een pakketje binnen gekregen van GereedschapPro, een lege systainer en een paar koekjes om eens uit te proberen. c_/

[ afbeelding ]
Kunnen mooi mijn ecotools schuurvellen voor de DTS400 in. :)
Ben heel benieuwd naar de koekjes.
Zat erover na te denken om deze te kopen om plaat materiaal op te leggen waarna ik het verzaag in kleinere stukken. Misschien zijn houten latten hiervoor beter te gebruiken en idealer, gewoon een plaat osb of mdf waar ik het op zaag.

Waar zagen jullie op? Ik heb niet geen grote werkbank waar ik op zaag, meestal op een klein kistje of de workmate, maar plaatmateriaal kan ik hier niet op zagen :P
pi_155910980
Bokjes met daar 44x44 vuren latten op.
  maandag 7 september 2015 @ 23:19:38 #19
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155911527
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:38 schreef bleiblei het volgende:
Nah, er zitten echt wel meer verschillen in dan die voorritsfuncties.
Lijkt mij sterk dat Mafell voor 150 euro minder dezelfde machine (op een paar minder belangrijke functies na) gaat maken voor een merk. Dan zijn ze niet heel slim bezig :P .

edit: bijv. de cuprex motor van mafell die zo te zien niet in de Bosch zit.
Absoluut. De afzuiging zal ook verschillen, de zaagblad wissel, volgens mij de ''gradenboog'' waar je tussen kan zagen.

Maar voor mij was het belangrijkste dat ik dus plaatmateriaal kleiner kan zagen, met een mooie zaagsneden als het gelamineerd is. Ik zaag 9 van de 10 keer buiten omdat er binnen geen plek voor is. Nou zaag ik ook buiten omdat ik niet de normale stofzuiger op me gereedschap aansluit.

Al met al ben ik na 1 test al tevreden, zal nog eens zagen met foto's van zowel boven als onderkant van de zaagsnede. Het is namelijk wel de bedoeling dat de machine uiterst zuivere en schone zaagsnedes maakt, vind ik.
pi_155911651
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 20:28 schreef Maquez het volgende:

[..]

Hij heeft in de winkel het volgende liggen: wiha, wera, metabo, lamello, mafell, woodpeckers, incra en volgens mij vergeet ik hier en daar nog wel iets. Je kan op de website veel producten zien, waar die vaak ook nog eens filmpjes bij heeft geupload om te kijken hoe het werkt. Handig dat er tegenwoordig internet is, kan je bestellen :P
Ik weet wel ongeveer wat ie verkoopt. Heb er al enkele malen wat besteld ;)
Wacht al een tijdje op een Woodpeckers Sanddevil, maar was niet op voorraad. Moet met de boot uit de US komen. Zou rond deze tijd bij hun binnen moeten komen.
En ik wil nog een keer zo'n Mirka schuurmachine, maar voorlopig niet. Laatste tijd teveel uitgegeven aan gereedschap :X (accu decoupeerzaag, accu slagmoersleutel, radio, pneumatische siding tacker, accu gipsplaatschroefmachine en de nieuwe accutacker. Alles 18V, alles DeWALT ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Drexciyan op 08-09-2015 00:27:35 ]
  maandag 7 september 2015 @ 23:56:13 #21
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_155912664
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 21:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Gelamineerd MDF heb ik nog niet geprobeerd, maar multiplex met dunne toplaag haaks op de nerf of laminaat gaat prima met een standaard blad (48tands), moet je alleen wel de geleiderail gebruiken met strakke splinterstrip en aan de andere kant een splinterbescherming die geheel naar beneden geschoven is. En bij voorkeur een stukje schilderstape eroverheen :P .
Je zaag achteruit over de zaaggeleider als je geen voorritsfunctie hebt.
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:13:43 #22
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155916060
quote:
6s.gif Op maandag 7 september 2015 23:56 schreef betyar het volgende:

[..]

Je zaag achteruit over de zaaggeleider als je geen voorritsfunctie hebt.
Goeie tip!

Ik zaag plaatmateriaal overigens op pallets. Alleen wel uitkijken of je geen spijkers raakt.
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 11:37:12 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155919275
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Goeie tip!

Ik zaag plaatmateriaal overigens op pallets. Alleen wel uitkijken of je geen spijkers raakt.
Kwestie van je zaag niet te diep instellen toch? Die spijkers in pallets zitten vaak wel een mooi eindje in het hout
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_155919723
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 23:23 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Ik weet wel ongeveer wat ie verkoopt. Heb er al enkele malen wat besteld ;)
Wacht al een tijdje op een Woodpeckers Sanddevil, maar was niet op voorraad. Moet met de boot uit de US komen. Zou rond deze tijd bij hun binnen moeten komen.
En ik wil nog een keer zo'n Mirka schuurmachine, maar voorlopig niet. Laatste tijd teveel uitgegeven aan gereedschap :X (accu decoupeerzaag, accu slagmoersleutel, radio, pneumatische siding tacker, accu gipsplaatschroefmachine en de nieuwe accutacker. Alles 18V, alles DeWALT ;)
Volgens mij had hij ze gewoon liggen. Anders de komende 2 weken komen er 2 containers uit Amerika aan bij hun.
  dinsdag 8 september 2015 @ 17:03:42 #25
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_155926283
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Goeie tip!

Ik zaag plaatmateriaal overigens op pallets. Alleen wel uitkijken of je geen spijkers raakt.
Wel je spouwmes verwijderen anders werkt het niet.
pi_155927904
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 11:59 schreef jefmen het volgende:

[..]

Volgens mij had hij ze gewoon liggen. Anders de komende 2 weken komen er 2 containers uit Amerika aan bij hun.
Laatste wat ik van hun hoorde was dat ze ze rond de opening binnen zouden krijgen.
Heeft geen haast, het is toch een cadeau :) (als het wat is koop ik er nog eens een voor mezelf, al ben ik nog lang niet door m'n 4 dozen Abranet heen i.c.m. een Mirka schuurblokje ;)
pi_155927977
Weet iemand nog een acceptabele accuboor te vinden in aanbieding voor rond de 100?
Ik kan t topic dat daar vroeger voor was nl niet voor vinden.
Liefde en infectie
  dinsdag 8 september 2015 @ 19:55:12 #28
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155930466
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:29 schreef lucky_m3 het volgende:
Weet iemand nog een acceptabele accuboor te vinden in aanbieding voor rond de 100?
Ik kan t topic dat daar vroeger voor was nl niet voor vinden.
Ik vind het stellen van een budget niet de juiste wijze. Ik vraag mij eerst af wat ik met de machine wil, afhankelijk van de eisen komt er vanzelf een bedrag uit. :)
Gebruik je hem voor het lichtere kluswerk, of ben je meer een pro?
Share your talent, move the world.
pi_155933991
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:55 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ik vind het stellen van een budget niet de juiste wijze. Ik vraag mij eerst af wat ik met de machine wil, afhankelijk van de eisen komt er vanzelf een bedrag uit. :)
Gebruik je hem voor het lichtere kluswerk, of ben je meer een pro?
Ik zoek minstens een 14.4, voorheen gebruikte/misbruikte ik altijd makita, momenteel zijn we net getrouwd, en verwachten we direct aanvolgend te verhuizen. Hierom tot mijn grote spijt een budget als hoofdzaak bijgevoegd.
Ik werk periodiek, afhankelijk wat er nodig is thuis en voor vrienden, maar ik verslijt SKIL etc door ernaar te kijken, dus die klasse word t niet :P
Mijn geliefde makita is door zijn accu's heen, max 20 min werken en ze zijn leeg, machine is verder nog ok, dus ik ga nog even kijken wat nieuwe accu's kosten. Liefst heb ik een nieuwe, ivm niet zichtbare slijtage :)
Liefde en infectie
  dinsdag 8 september 2015 @ 22:04:27 #30
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_155934257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 21:57 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Ik zoek minstens een 14.4, voorheen gebruikte/misbruikte ik altijd makita, momenteel zijn we net getrouwd, en verwachten we direct aanvolgend te verhuizen. Hierom tot mijn grote spijt een budget als hoofdzaak bijgevoegd.
Ik werk periodiek, afhankelijk wat er nodig is thuis en voor vrienden, maar ik verslijt SKIL etc door ernaar te kijken, dus die klasse word t niet :P
Mijn geliefde makita is door zijn accu's heen, max 20 min werken en ze zijn leeg, machine is verder nog ok, dus ik ga nog even kijken wat nieuwe accu's kosten. Liefst heb ik een nieuwe, ivm niet zichtbare slijtage :)
Begrijpelijk. Net even aan het zoeken geweest, voor max 100 euro kom ik weinig tot geen kwaliteit tegen. Voor 160 euro wel. http://www.toolmax.nl/bos(...)ne-1-5ah-li-ion.html
Share your talent, move the world.
pi_155953334
Iemand interesse in zo'n accu covertje?

Volgens mij was het die iig.

Of voor de inlay van de makita btd147 slagschroevendraaier, ik weet niet of er verschillende inlays zijn, maar indien interesse, dan zorg ik dat m'n vader hem niet weggooit.
Zelfde voor het kapje.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  woensdag 9 september 2015 @ 19:23:46 #32
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_155954904
Vandaag wat hobbyspul binnen gekregen:

-voetjes voor mijn penslijper
-kleine doorslijpschijfjes
-lamellenslijper
-doorslijpschijven 50mm

  woensdag 9 september 2015 @ 23:15:20 #33
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155962267
vandaag besteld:


L-boxx 1 met inleg:

30 van die kleine rode bakjes. Wil hierin mijn moertjes, ringetjes, boutjes in bewaren. Heb voor mijn wat langere bouten nog wel in een andere boxx een paar gele bakjes, zijn iets langer. Zoals hieronder te zien is:

Dit is niet mijn boxx, maar meer ter inspiratie.


Dit is voor de echte accu gebruiker :P


Dat is voor iemand die de l-boxx wel mooi vind, maar geen bosch erop wilt hebben staan:p

Mijn grote vraag is, waar bewaren jullie het kleine materiaal in? Bouten, moeren, ringen, schroeven, spijkers etc etc etc etc...

ps. Als mijn bestelling binnen is en gevuld, zal ik even een foto uploaden van mijn invulling :)
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 23:19:20 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155962358
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:15 schreef Maquez het volgende:
vandaag besteld:
[ afbeelding ]

L-boxx 1 met inleg:
[ afbeelding ]
30 van die kleine rode bakjes. Wil hierin mijn moertjes, ringetjes, boutjes in bewaren. Heb voor mijn wat langere bouten nog wel in een andere boxx een paar gele bakjes, zijn iets langer. Zoals hieronder te zien is:
[ afbeelding ]
Dit is niet mijn boxx, maar meer ter inspiratie.

[ afbeelding ]
Dit is voor de echte accu gebruiker :P

[ afbeelding ]
Dat is voor iemand die de l-boxx wel mooi vind, maar geen bosch erop wilt hebben staan:p

Mijn grote vraag is, waar bewaren jullie het kleine materiaal in? Bouten, moeren, ringen, schroeven, spijkers etc etc etc etc...

ps. Als mijn bestelling binnen is en gevuld, zal ik even een foto uploaden van mijn invulling :)
Netjes :)

Ik wil denk ik nog keer zo'n LS BOXX gaan halen en daar mijn GSR18VE indien, inclusief boren maar ook schroeven enzo. Of is dat niet handig denken jullie?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 9 september 2015 @ 23:20:03 #35
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_155962372
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:15 schreef Maquez het volgende:
vandaag besteld:

Zo:


:P
Heco oranje, lamello grijs en dutack rood :@

Enne, lboxx... Pffff ;)
  woensdag 9 september 2015 @ 23:27:45 #36
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155962567
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Netjes :)

Ik wil denk ik nog keer zo'n LS BOXX gaan halen en daar mijn GSR18VE indien, inclusief boren maar ook schroeven enzo. Of is dat niet handig denken jullie?
Ik heb gewoon lboxx 1 aan lboxx 2 vast waar de boormachine in zit. Wat wel zo is, lboxx 1 met schroeven is best behoorlijk zwaar.. dus verkijk je er niet op als je denkt, ik doe 2x een lboxx gevuld met schroeven + nog eens de boormachine haha:P
  woensdag 9 september 2015 @ 23:29:45 #37
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155962615
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:20 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Zo:


:P
Heco oranje, lamello grijs en dutack rood :@

Enne, lboxx... Pffff ;)
haha ja ik had al meer l-boxxen dus dan blijf je erbij he... Jij waarschijnlijk de systainers :P Wel handig dat jij je klein materiaal op die manier met kleur kan coderen! Nu zou ik bijna die lboxxen weg doen :O

Ik zie dat jij lamello's hebt, ik kocht ze ergens begin dit jaar per 1000 stuks. Waar is de rest bij jou:P En heb jij wel eens gewerkt met de scharnieren van hun? Hoe werkt dat?

Al met al lijkt het erop dat Sortimo met deze bakjes best wel wat geld verdiend. Jammer dat wij dat niet hebben bedacht he
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 23:43:45 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_155962880
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:27 schreef Maquez het volgende:

[..]

Ik heb gewoon lboxx 1 aan lboxx 2 vast waar de boormachine in zit. Wat wel zo is, lboxx 1 met schroeven is best behoorlijk zwaar.. dus verkijk je er niet op als je denkt, ik doe 2x een lboxx gevuld met schroeven + nog eens de boormachine haha:P
Schroeven staan nu opzich ook prima in de kast, neem ze eigenlijk nooit ergens mee naartoe.

Als ik er nu een LS Boxx bij koop kan een volgende machine gewoon L-Boxx ready gekocht worden ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 9 september 2015 @ 23:47:52 #39
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_155962950
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Schroeven staan nu opzich ook prima in de kast, neem ze eigenlijk nooit ergens mee naartoe.

Als ik er nu een LS Boxx bij koop kan een volgende machine gewoon L-Boxx ready gekocht worden ;)
Snap ik. Ik weet niet waar jij je l-boxxen haalt. Ik ben heel toevallig iemand tegen gekomen via marktplaats in mijn buurt die er goedkoop aan kan komen. Ik weet dat via ebay in duitsland lboxx 1 op ongeveer 30 euro exl verzenden zit, lboxx 2 op ongeveer 40 euro exl verzenden.

De prijzen die hier in Nederland worden gevraagd doen mij dan echt lachen. Die Ls boxx is trouwens ook duur, volgens mij rond de 100euro, dan nog zonder de 2 boxjes die er als 'lade' in gaan!
Alleen als je dat omrekent naar; lboxx 2 + lboxx 1 + lboxx 1 dan is dat ook 100 euro haha.

De inleg van de sortimo's kan je bij kruis goedkoop bestellen. Al met al kost een lboxx1+inleg mij dus ongeveer 50euro... Bizar eigenlijk, maar wel voor de rest van mijn leven (hoop ik :P)
pi_155963666
Een nieuwe excentrische schuurmachine. Al een paar keer gebruikt en het scheelt toch een hoop met de oude B&D mouse die ik had. Omdat je met deze niet zo goed in kleine hoekjes kan komen ook maar een multitool besteld (die hopelijk morgen binnen komt), met een schuurplateau erop gaat dit hopelijk wel.



Mijn allernieuwste "aanwinst" is een zelfgemaakte houten hamer voor beitel werk/houtverbindingen e.d. Alles is gemaakt van restjes hout die ik nog had liggen. Hij is inmiddels ook enkele malen in de lijnzaad olie gezet om het hout wat te beschermen.

pi_155967060
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:15 schreef Maquez het volgende:
Mijn grote vraag is, waar bewaren jullie het kleine materiaal in? Bouten, moeren, ringen, schroeven, spijkers etc etc etc etc...


Kost wat maar dan heb je ook wat.
pi_155967839

Fami practibox
En dan heb ik nog 6 rijtjes 9 voudige bakjes voor kleine aantallen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Knikkerking dinsdag 15 september 2015 @ 17:55:32 #43
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156113355
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 00:30 schreef StupidDutch het volgende:
Een nieuwe excentrische schuurmachine. Al een paar keer gebruikt en het scheelt toch een hoop met de oude B&D mouse die ik had. Omdat je met deze niet zo goed in kleine hoekjes kan komen ook maar een multitool besteld (die hopelijk morgen binnen komt), met een schuurplateau erop gaat dit hopelijk wel.

Das echt een fijn ding! Ik gebruik hem geregeld, en je merkt het verschil met zo'n "standaard" Bosch groen muisje meteen. Wat een verademing om hiermee te werken. Het lijkt ook wel of die schuurpapieren wat erbij zitten van extreem goede kwaliteit zijn. Ik doe er echt veeeel lang mee dan voorheen met zo'n kleine muis.

Ook het anti-trillen werkt goed, heb je dat ook al getest? (kunt echt wel een hele tijd hiermee schuren zonder "trillerig" 8)7 te worden).

Heb me zelf ook maar weer eens wat Bosch Blauw gekocht:







Mooi in L-boxxen, laders en accu's *O*
Die accuschroevendraaier had ik al, maar ben er zo tevreden over dat ik er 2 wilde :D
  dinsdag 15 september 2015 @ 22:04:36 #44
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156125191
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:55 schreef Atmoz het volgende:

Heb me zelf ook maar weer eens wat Bosch Blauw gekocht:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi in L-boxxen, laders en accu's *O*
Die accuschroevendraaier had ik al, maar ben er zo tevreden over dat ik er 2 wilde :D
Nice! Enne hoeveel accuboren heb je nu? :P
Als je een 10v dingetje over hebt, heb ik wel interesse ;) .
  Knikkerking dinsdag 15 september 2015 @ 22:27:36 #45
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156126652
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:04 schreef bleiblei het volgende:

Nice! Enne hoeveel accuboren heb je nu? :P
Als je een 10v dingetje over hebt, heb ik wel interesse ;) .
Uhmm... Dan moet ik even gaan tellen O-)

Totaal aantal Bosch accu schroef en/of boormachines 13 stuks waarvan 7 blauw >:) en 6 groen, en daarnaast nog wat andere/merkloze van vroeger die ik bewaard heb voor de motor ofzo (ooit bijvoorbeeld automatische jaloezieën mee gemaakt).

Die Bosch groen moet ik ooit nog eens opnieuw te koop zetten, die worden never nooit meer gebruikt. Dus die heb ik wel over, die 10v dingetjes niet ;)
pi_156127098
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:55 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Das echt een fijn ding! Ik gebruik hem geregeld, en je merkt het verschil met zo'n "standaard" Bosch groen muisje meteen. Wat een verademing om hiermee te werken. Het lijkt ook wel of die schuurpapieren wat erbij zitten van extreem goede kwaliteit zijn. Ik doe er echt veeeel lang mee dan voorheen met zo'n kleine muis.

Ook het anti-trillen werkt goed, heb je dat ook al getest? (kunt echt wel een hele tijd hiermee schuren zonder "trillerig" 8)7 te worden).

Heb me zelf ook maar weer eens wat Bosch Blauw gekocht:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi in L-boxxen, laders en accu's *O*
Die accuschroevendraaier had ik al, maar ben er zo tevreden over dat ik er 2 wilde :D
Ok, die schuurmachine moet ik dus ook hebben. :9

en wat een schattig reciprozaagje :+ Maakt net zoveel slag als een decopeerzaag denk ik?

edit: Filmpje gekeken, nu wil ik die reciprozaag ook. :+ Denk als je zon ding eenmaal hebt je m super vaak pakt. Zag een combo set met die zaag, ssd, boormachine en multitool. Misschien binnenkort O-)

[ Bericht 8% gewijzigd door Makrolon op 15-09-2015 22:40:11 ]
  Moderator dinsdag 15 september 2015 @ 22:40:15 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156127442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:55 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Das echt een fijn ding! Ik gebruik hem geregeld, en je merkt het verschil met zo'n "standaard" Bosch groen muisje meteen. Wat een verademing om hiermee te werken. Het lijkt ook wel of die schuurpapieren wat erbij zitten van extreem goede kwaliteit zijn. Ik doe er echt veeeel lang mee dan voorheen met zo'n kleine muis.

Ook het anti-trillen werkt goed, heb je dat ook al getest? (kunt echt wel een hele tijd hiermee schuren zonder "trillerig" 8)7 te worden).

Heb me zelf ook maar weer eens wat Bosch Blauw gekocht:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi in L-boxxen, laders en accu's *O*
Die accuschroevendraaier had ik al, maar ben er zo tevreden over dat ik er 2 wilde :D
Alles met accu enzo?
Had je dan niet beter zo'n L Boxx met reciproen boormachine kunnen doen? Dan had je als extra een slagschroevendraaier en multitool. Misschien had je en van beide wel kunnen ruilen voor zo'n haakse schroevendraaier.

Maar je hebt nu
2x GSR 10,8
GSR18 VE
GWS 10,8
en welke 2 nog meer? ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door derLudolf op 15-09-2015 22:45:29 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking dinsdag 15 september 2015 @ 22:47:16 #48
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156127869
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:34 schreef Makrolon het volgende:

Ok, die schuurmachine moet ik dus ook hebben. :9
Oh absoluut! Geweldig apparaat, en echt mega degelijk.
Toen ik heb wilde gaan kopen raadden sommige hier mij de Rotex 150 van Festool aan, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van deze. Nog geen 2 uur geleden nog lekker mee staan werken :) :) in combinatie met een fatsoenlijke stofzuiger werkt het echt fantastich. En nogmaals: over de kwaliteit schuurpapiertjes kom ik nog steeds niet uit. Of ik heb in het verleden echt met ontiegelijke rotzooi gewerkt, of deze zijn gewoon écht goed!

quote:
en wat een schattig reciprozaagje :+ Maakt net zoveel slag als een decopeerzaag denk ik?
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar er was laatst iemand bij me die zo'n ding gebruikte om HWA buizen mee te zagen. Ging echt super fijn, en omdat ik al zeer enthousiast was over die 10,8v boormachine, heb ik bovenstaande ook maar aangeschaft.

Nu ik het zo type bedenk ik me dat de 18v lijn heel goed te combineren/aan te vullen is met de lichtere 10,8v lijn. Ik merk dat ik beide even graag gebruik, gewoon de juiste tools voor de juiste klus ^O^
pi_156128232
Ik twijfel serieus nu om die bosch 10.8 set aan te schaffen. :9 maar eens een nachtje over slapen. Lijkt me echt enorm handig!
  Knikkerking dinsdag 15 september 2015 @ 22:56:05 #50
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156128277
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:40 schreef derLudolf het volgende:

Alles met accu enzo?
Had je dan niet beter zo'n L Boxx met reciproen boormachine kunnen doen? Dan had je als extra een slagschroevendraaier en multitool. Misschien had je en van beide wel kunnen ruilen voor zo'n haakse schroevendraaier.

Maar je hebt nu
2x GSR 10,8
GSR18 VE
GWS 10,8
en welke 2 nog meer? ;)
Ja, alles met accu, en de meeste met lader. En bijna alles in L-boxx.

Ik zit nu op de iPad, dus kan de exacte typebenamingen niet zo goed zoeken op internet, maar het zijn:

1x die stevige/sterke met metalen kop (GSR18ve2-LI volgens mij)
1x die "gewone" met zwarte kop (lekker licht, redelijk sterk)
1x slagschroevendraaier (aankoop v/h jaar zoiets, wat een ding!)
1x een oudere (lijkt op Bosch groen, maar is Blauw en volgens mij ook met NiCAd accu)
2x GSR 10,8 idd
1x GWB (die haakse van hierboven)

Ohja, en dan had ik ook nog die met die wisselbare koppen, maar die is terug gestuurd ;)

[edit]

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:55 schreef Makrolon het volgende:
Ik twijfel serieus nu om die bosch 10.8 set aan te schaffen. :9 maar eens een nachtje over slapen. Lijkt me echt enorm handig!
Ik heb tot nu toe ook alleen ervaring met die 10,8 schroever (en de zaklamp + camera O-)) maar het lijkt me ook super fijn!
pi_156130500
http://www.powertoolworld(...)/Bosch2013/GWB10.jpg

Deze heb ik ook gehad, althans zijn vcoorganger. Miste bij mij echt kracht om gedaan te krijgen wat gedaan moest worden . Voor klein werk prima. Maar zonder voorboren een 5x50 ging niet werken . Nu heb jij gelukig er eentje met schroefkop dus kun je voorboren , maar de versie die ik had had alleen hex kopje erop , dus alleen bitjes of way overpriced boren waren een optie . Uiteindelijk voor knap geld kunnen verkopen
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_156132331
Zelf vind ik hem ook fijn schuren, nog geen last gehad van trillerige handjes. Het schuurpapier is denk ik ook afhankelijk wat je ermee doet. Ik merkte dat het met hardhout wel wat sneller opraakt dan met vuren o.i.d. Ik heb (nog) geen stofafzuiging die ik er op kan zetten maar de meegeleverde bus met filter vindt ik ook al goed werken.

Ik kwam van de week de oude doorgebrande mouse nog tegen bij het uitruimen van de schuur, deze was 55w tegenover 400w van de Bosch
pi_156202218
Nieuwe geleiderail (265cm) voor de TS55 vandaag binnen gekomen, die van YouTool uit Duitsland. Handig om platen mee te zagen die niet geheel vlak zijn. :Y



Beetje jammer dus.. -O- Ik moet nog gaan mailen met de verkoper, maar weten jullie of dit evt. nog te herstellen is mocht hij dat voorstellen? Op de plaats van de buiging zijn vanuit een bepaalde hoek allemaal kleine scheurtjes te zien namelijk.

Hij lijkt niet zijdelings verbogen gelukkig, maar ineens zo'n bult in de geleider daar krijg je natuurlijk nooit een nette zaagsnede mee. :(

Tevens zijn ze de rol anti-splinterstrip die ik er extra bij had besteld vergeten, dus ik zal toch even moeten mailen.
pi_156202411
Dat soort spul met pakketpost vind ik altijd link, net als met een waterpas bijvoorbeeld.
  Moderator vrijdag 18 september 2015 @ 18:19:54 #55
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156202803
Voor het geld kon ik deze van de week bij de lidl eigenlijk niet laten liggen... :P

  Moderator vrijdag 18 september 2015 @ 19:28:03 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156204491
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Dat soort spul met pakketpost vind ik altijd link, net als met een waterpas bijvoorbeeld.
Inderdaad
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 18 september 2015 @ 19:41:22 #57
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_156204868
Vandaag EINDELIJK eens een set fatsoenlijke verenspanners gekocht/gekregen.

Maatje heeft een gebroken veer en vroeg ik of die kon vervangen, uiteraard help je elkaar.
Echter heb ik in het verleden nog wel eens lopen stunten met spanbanden en dat wist hij, dus toen we samen bij de besbo stonden vroeg hij er een "veren-indruk-opspan-apparaat" bij. Dus buiten een setje spanners ook een lachbui gekregen vandaag :D mooiste vond ik nog dat die kerel achter de balie hem in 1x begreep :D
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  vrijdag 18 september 2015 @ 20:05:57 #58
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156205651
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:46 schreef Tom_ het volgende:
Nieuwe geleiderail (265cm) voor de TS55 vandaag binnen gekomen, die van YouTool uit Duitsland. Handig om platen mee te zagen die niet geheel vlak zijn. :Y
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje jammer dus.. -O- Ik moet nog gaan mailen met de verkoper, maar weten jullie of dit evt. nog te herstellen is mocht hij dat voorstellen? Op de plaats van de buiging zijn vanuit een bepaalde hoek allemaal kleine scheurtjes te zien namelijk.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Hij lijkt niet zijdelings verbogen gelukkig, maar ineens zo'n bult in de geleider daar krijg je natuurlijk nooit een nette zaagsnede mee. :(

Tevens zijn ze de rol anti-splinterstrip die ik er extra bij had besteld vergeten, dus ik zal toch even moeten mailen.
Oei das zuur. Ik denk niet dat je dat weer netjes rechtgebogen krijgt :N .
pi_156205938
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:46 schreef Tom_ het volgende:
Nieuwe geleiderail (265cm) voor de TS55 vandaag binnen gekomen, die van YouTool uit Duitsland. Handig om platen mee te zagen die niet geheel vlak zijn. :Y
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje jammer dus.. -O- Ik moet nog gaan mailen met de verkoper, maar weten jullie of dit evt. nog te herstellen is mocht hij dat voorstellen? Op de plaats van de buiging zijn vanuit een bepaalde hoek allemaal kleine scheurtjes te zien namelijk.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Hij lijkt niet zijdelings verbogen gelukkig, maar ineens zo'n bult in de geleider daar krijg je natuurlijk nooit een nette zaagsnede mee. :(

Tevens zijn ze de rol anti-splinterstrip die ik er extra bij had besteld vergeten, dus ik zal toch even moeten mailen.
Die kan je zeker weer redelijk recht krijgen. De "scheurtjes" vallen wel mee. Dat krijg je altijd bij alu buigen na anodiseren.. Het zit echt alleen in de anolaag en doet weinig tot niks af aan de sterkte.

Ik heb zelf op het werk genoeg gebogen en dus ook terug gebogen als het verkeerd was.
Zoek met waterpas naar de blekken waar de buiging begint. balkjes onder die 2 plekken en duwen naar de vloer. (en niet proberen vlak teslaan met een hamer eerst dan krijg je het er nooit uit)

waar woon je? in half uurtje met wat blokjes hout heb ik hem recht.

Edit: zelf ook nieuw speelgoed ontvangen

vandaag de systainers ontvangen. Facom spul paar weekjes terug al


[ Bericht 3% gewijzigd door bartos op 18-09-2015 20:30:33 ]
  vrijdag 18 september 2015 @ 20:36:49 #60
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156206486
Zo, dat zijn flink hoge systainers.
Wat ga je er in stoppen?
pi_156207128
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:36 schreef bleiblei het volgende:
Zo, dat zijn flink hoge systainers.
Wat ga je er in stoppen?
Ja zijn de systainer 4's. Planning is alles wat ik reeds heb ;)

1x Flex Ø125 en flex Ø230
1x Accu boor (4x bosch GSR12)
1x SDS boor en metabo boor
1x Vlak en driehoek schuurmachines met papier
1x Rond en bandschuurmachines
1x Elu bovenfrees
1x Cirkelzaag + dikkepeerzaag

En wat er nog meer in past :P Als ze toch te hoog zijn gaan ze op marktplaats. Aanschaf nieuw was goedkoper dan huidige 2ehandsprijs
pi_156207253
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:16 schreef bartos het volgende:

[..]

Die kan je zeker weer redelijk recht krijgen. De "scheurtjes" vallen wel mee. Dat krijg je altijd bij alu buigen na anodiseren.. Het zit echt alleen in de anolaag en doet weinig tot niks af aan de sterkte.

Ik heb zelf op het werk genoeg gebogen en dus ook terug gebogen als het verkeerd was.
Zoek met waterpas naar de blekken waar de buiging begint. balkjes onder die 2 plekken en duwen naar de vloer. (en niet proberen vlak teslaan met een hamer eerst dan krijg je het er nooit uit)

waar woon je? in half uurtje met wat blokjes hout heb ik hem recht.

Edit: zelf ook nieuw speelgoed ontvangen

vandaag de systainers ontvangen. Facom spul paar weekjes terug al
[ afbeelding ]
Ach ja natuurlijk, da's de anodisatielaag ja. :)
Volgens mij is hij maar op 1 punt gebogen, natuurlijk tegen 2 andere pakketten aan gelegen en nog eens de deur stevig dichtgedrukt oid. ;(

Maar jij hebt er goede ervaringen mee dus, dat is al goed om te horen. Ik ga sowieso eerst contact opnemen met de verkoper voordat ik wat ga ondernemen, anders heb ik helemaal geen poot om op te staan als het mis zou gaan. Kom uit de omgeving van Arnhem, maar durf het zelf ook wel aan hoor. ;)

Tof spul trouwens, beste collectie systainers. :9 Veel buiten de deur aan het werk dat je die kist erbij hebt?
pi_156208222
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 20:57 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ach ja natuurlijk, da's de anodisatielaag ja. :)
Volgens mij is hij maar op 1 punt gebogen, natuurlijk tegen 2 andere pakketten aan gelegen en nog eens de deur stevig dichtgedrukt oid. ;(

Maar jij hebt er goede ervaringen mee dus, dat is al goed om te horen. Ik ga sowieso eerst contact opnemen met de verkoper voordat ik wat ga ondernemen, anders heb ik helemaal geen poot om op te staan als het mis zou gaan. Kom uit de omgeving van Arnhem, maar durf het zelf ook wel aan hoor. ;)

Tof spul trouwens, beste collectie systainers. :9 Veel buiten de deur aan het werk dat je die kist erbij hebt?
En als hij niet terug tebuigen is kan je altijd nog de ergste knik er uitzagen zal stukje van 10-20 cm zijn.

Nooit buiten de deur het is alleen voor de hobby, maar knutsel hok is 3m bij 3m dus het voor dat ik iets doe mag het eerst de trap af. Wil de machines en hun toebehoren gewoon in 1 kist hebben. In plaats van met een hand vol schuurpapier nog een keer naar beneden moeten.
pi_156211802
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 21:24 schreef bartos het volgende:

[..]

En als hij niet terug tebuigen is kan je altijd nog de ergste knik er uitzagen zal stukje van 10-20 cm zijn.

Nooit buiten de deur het is alleen voor de hobby, maar knutsel hok is 3m bij 3m dus het voor dat ik iets doe mag het eerst de trap af. Wil de machines en hun toebehoren gewoon in 1 kist hebben. In plaats van met een hand vol schuurpapier nog een keer naar beneden moeten.
Ik ga het morgen proberen, hoop dat het makkelijk gaat. Verkoper gaf ook al aan dat het waarschijnlijk zonder problemen terug te buigen is maar dat de verkleuring op die plek zichtbaar blijft, en dat vind ik geen probleem.

Net ook bericht van de verkoper YouTool dat de anti-splinterstrip z.s.m. per post wordt nagezonden, en hij heeft mij ¤15 teruggestort voor het ongemak. ^O^
pi_156260618
Zaterdag is het niks meer geworden, maar toen heb ik wel weer een ecotools bestelling binnen gekregen. Een hele zooi zaagbladen voor de TS55, die net iets dikker zijn dan de originele, dus dat kwam goed uit met de nieuwe geleiderail. :)

En het buigen ging ook best goed, gewoon rustig aan gedaan en steeds iets meer proberen.


Hij lijkt nog heel iets bol te staan, maar daar heb je tijdens het zagen eigenlijk geen last van omdat het gewicht van de zaag hem al vlak drukt. Paar strepen op het OSB gezet over de hele lengte en hij zaagt hem mooi recht af. ^O^ Wel lekker als je niet meer 2x de geleider hoeft te verleggen. :P

Merk eigenlijk nu nog geen verschil met het originele zaagblad, behalve dan dat ik nu de hele serie heb voor de prijs van een speciaal origineel festool blad. Misschien zal het uit de slijtage wel gaan blijken. Helaas was bij ecotools de industrial lijn niet helemaal voorradig, maar die kan ik altijd later nog bestellen bij vervanging.

En hij past gelukkig nog net in de auto, wat een praktische bak is het toch. :+
pi_156281888



Met 4 dozen nagels in verschillende maten. Wordt alleen pas over 7 werkdagen verzonden, dus heb nog even om rond te kijken voor een compressor.
pi_156307763

Alvast wat accessoiresen binnen gekregen voor de Bosch toolkit 10,8v die ik vorige week besteld had, helaas bleek dat de laatste set net voor mij verkocht was en verwachten ze deze volgende week weer te leveren vanuit Bosch. ;(

Vandaag ook nog een led bouwlamp ontvangen die volgens de beschrijving 10 uur vol moet kunnen houden, een ratel schroefsleutel voor de moeilijke plekken (moet nog even 1 of 2 sleuven in de geleider slijpen zodat die ook 22mm koppelingen kan ratelen)
En een endoscoop om makkelijker onder de vloer te kunnen kijken, en deze zal ook gebruikt gaan worden voor rioleringen.

Zonder de lamp zou het pikkedonker zijn, en dat over een afstand van meer dan 10m.
pi_156310230
Door Atmoz zijn Facom vijlen prima deal gevonden en besteld:

Facom 3/8 J.4APB voor Eur 78,67 via amazon.de uit the uk bij The Tool Academy Ltd.
  Knikkerking dinsdag 22 september 2015 @ 22:58:17 #69
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156310905
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:42 schreef bartos het volgende:
Door Atmoz zijn Facom vijlen prima deal gevonden en besteld:

Facom 3/8 J.4APB voor Eur 78,67 via amazon.de uit the uk bij The Tool Academy Ltd.
[ afbeelding ]
Haha, we steuken elkaar allemaal wat op hier he :D

Mooie set, heb 'm zelf ook. Die kleine (zelfde mooie/stevige doos, maar dan kleiner) is overigens ook érg fijn ;)

[edit]

Vandaag trouwens ook m'n nieuwe Bosch Blauw 10,8 volt spul binnen gekregen :) Blijft toch een lekker gevoel he, pakketjes open maken met sjiek gereedschap erin ^O^

[edit2]

@Tom_ erg vervelend met die rail zeg!! Ik zou hem toch even even heel goed testen alvorens ik die ¤ 15,- zou accepteren.

[ Bericht 10% gewijzigd door Atmoz op 22-09-2015 23:03:25 ]
pi_156311283
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:58 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Haha, we steuken elkaar allemaal wat op hier he :D

Mooie set, heb 'm zelf ook. Die kleine (zelfde mooie/stevige doos, maar dan kleiner) is overigens ook érg fijn ;)

[edit]

Vandaag trouwens ook m'n nieuwe Bosch Blauw 10,8 volt spul binnen gekregen :) Blijft toch een lekker gevoel he, pakketjes open maken met sjiek gereedschap erin ^O^

[edit2]

@Tom_ erg vervelend met die rail zeg!! Ik zou hem toch even even heel goed testen alvorens ik die ¤ 15,- zou accepteren.
met deze laatste aankoop heb ik ze alle 3 :P 1/4, 3/8 en 1/2.

Bij te weinig tijd om teklussen/prutsen voldoet gereedschap kopen ook als hobby :)
  Moderator dinsdag 22 september 2015 @ 23:19:02 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156311533
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 23:10 schreef bartos het volgende:

[..]

met deze laatste aankoop heb ik ze alle 3 :P 1/4, 3/8 en 1/2.

Bij te weinig tijd om teklussen/prutsen voldoet gereedschap kopen ook als hobby :)
3/4 en 1 duim is er ook nog :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156355406
Nieuwe eigenaar geworden van een Fein Multimaster 350W
Ben benieuwd hoe de machine gaat presteren bij het verbouwen
pi_156359515
quote:
18s.gif Op dinsdag 22 september 2015 21:47 schreef PasopA het volgende:
[ afbeelding ]
Alvast wat accessoiresen binnen gekregen voor de Bosch toolkit 10,8v die ik vorige week besteld had, helaas bleek dat de laatste set net voor mij verkocht was en verwachten ze deze volgende week weer te leveren vanuit Bosch. ;(
[ afbeelding ]
Vandaag ook nog een led bouwlamp ontvangen die volgens de beschrijving 10 uur vol moet kunnen houden, een ratel schroefsleutel voor de moeilijke plekken (moet nog even 1 of 2 sleuven in de geleider slijpen zodat die ook 22mm koppelingen kan ratelen)
En een endoscoop om makkelijker onder de vloer te kunnen kijken, en deze zal ook gebruikt gaan worden voor rioleringen.
[ afbeelding ]
Zonder de lamp zou het pikkedonker zijn, en dat over een afstand van meer dan 10m.
Die bouwlamp heb ik hier ook nog ergens liggen, maar ik was er niet echt kapot van. Misschien kon hij niet zo goed tegen de kou in de schuur hier 's winters, maar ik gebruik hem niet meer. Ik hoop dat ik een maandagochtendmodel had. ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:24 schreef SuzukiGsxr het volgende:
Nieuwe eigenaar geworden van een Fein Multimaster 350W
Ben benieuwd hoe de machine gaat presteren bij het verbouwen
Sjiek spul, die ga ik ook nog eens bestellen. :9
pi_156364149
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 23:19 schreef derLudolf het volgende:
3/4 en 1 duim is er ook nog :P
Precies 1/2" is voor mietjes :{w
pi_156373728


Tweedehands maar nieuw, met slang en luchtspuit voor 100 euro. Heb Ecotools even gemaild, hopelijk kunnen ze de luchtspuit uit de bestelling halen, scheelt toch weer wat geld.
  zondag 27 september 2015 @ 00:58:13 #76
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156413239
Mwahaha, kom net terug van vakantie, vind ik een brief in de bus van Festool.
Heb de CXS 90 Years Edition gewonnen 8-) .


Ik hoop wel dat de opzetstukjes waarmee je de hoek om en strak in een hoek kan schroeven/boren er ook bij zitten. Die lijken mij echt super ideaal :Y .
pi_156413770
mooi ding, heb hem al heel wat keren gebruikt (juist met hoek opzetsuk :P )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zondag 27 september 2015 @ 01:50:48 #78
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156413965
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 01:37 schreef Cybersijp het volgende:
mooi ding, heb hem al heel wat keren gebruikt (juist met hoek opzetsuk :P )
Ik ben stiekem al een tijdje aan het kijken naar een klein accumachientje met hoek opzetstuk.
Vind dit wel een erg mooie bijv.:

En de tegenhanger van Mafell is ook erg mooi (al snap ik niet waar het prijsverschil zit tov. de Metabo, ze lijken mij hetzelfde?)

Heb nu een 14,4v Bosch monster en als ik die stapel accuboren van Atmoz zie, bekruipt mij het gevoel dat een 10v machientje wel erg handig kan zijn :P .

Maar een CXS winnen, tja, daar kan geen Metabo of Mafell tegenop :P .
  Knikkerking zondag 27 september 2015 @ 08:23:43 #79
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156415690
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 01:50 schreef bleiblei het volgende:

als ik die stapel accuboren van Atmoz zie, bekruipt mij het gevoel dat een 10v machientje wel erg handig kan zijn :P .
Zijn ze ook! Ik gebruik ze de laatste tijd dagelijks. 50/50 met de grotere machines. Heb constant die 2 stuks 10,8v boormachientjes bij me, één met boortje, en één met torx-bitje erin. Echt super handig, en zeer makkelijk mee te nemen :)
Blij dat ik ook de stap naar de 10,8v serie heb genomen.

quote:
Maar een CXS winnen, tja, daar kan geen Metabo of Mafell tegenop :P .
Wow, van harte gefeliciteerd *O* das een hele leuke verrassing als je terug komt van vakantie! Veel klusplezier gewenst ^O^
  zondag 27 september 2015 @ 13:06:35 #80
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_156419375
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 01:50 schreef bleiblei het volgende:
En de tegenhanger van Mafell is ook erg mooi (al snap ik niet waar het prijsverschil zit tov. de Metabo, ze lijken mij hetzelfde?)
Kwaliteit en max koppel van de motor, kwaliteit van de Li-Ion cellen?

Zelf trouwens de nieuwe accuboor van Panasonic gekocht. Deze heeft nu zoals bij vele andere fabrikanten al gebruikelijk is een koolborstelloze motor. Ik heb niet de uitvoering met de 5.0 AH accu maar met de 3.0 AH accu. Deze 3.0 AH accu heeft volgens Panasonic een langere looptijd per lading dan de oude 4.2 AH accu en gezien het feit dat Panasonic de beste Li-Ion cellen in de industrie maakt geloof ik dat gelijk. Met mijn oude 3.3 AH accu's behaalde ik al dezelfde of zelfs een langere looptijd als de 4.0 AH accu's van andere fabrikanten.


[ Bericht 9% gewijzigd door PalmRoyale op 27-09-2015 13:12:01 ]
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_156419503
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 13:06 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Kwaliteit en max koppel van de motor, kwaliteit van de Li-Ion cellen?

Zelf trouwens de nieuwe accuboor van Panasonic gekocht. Deze heeft nu zoals bij vele andere fabrikanten al gebruikelijk is een koolborstelloze motor. Ik heb niet de uitvoering met de 5.0 AH accu maar met de 3.0 AH accu. Deze 3.0 AH accu heeft volgens Panasonic een langere looptijd per lading dan de oude 4.2 AH accu en gezien het feit dat Panasonic de beste Li-Ion cellen in de industrie maakt geloof ik dat gelijk. Met mijn oude 3.3 AH accu's behaalde ik al dezelfde of zelfs een langere looptijd als de 4.0 AH accu's van andere fabrikanten.
[ afbeelding ]
Mooie machine. Ziet er solide uit, maar zal ook wel wat wegen denk ik.
  zondag 27 september 2015 @ 13:15:44 #82
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_156419531
Valt nog wel mee. Inclusief accu 2kg. Het enige nadeel aan dit nieuwe model is dat het lampje niet meer zoals bij de vorige modellen in de voet verwerkt zit maar deze is nu onder de boorkop geplaatst. De oude plaatsing was perfect en nu doen ze dit... dat snap ik dus echt niet.

Ik heb daarnaast ook nog de bouwradio van Panasonic gekocht voor in de schuur. Zit een prima geluid in en de introductie prijs was maar ¤149 bij Regts. Het leuke is dat de radio net zoals alle nieuwe machines van Panasonic ook de oude accu's kan gebruiken. Mijn oude 3.3AH accu's doen het nog prima, het was alleen de boormachine zelf die overleden is. De oude accu's gebruik ik nu dus voor de radio wat de ontvangst verbetert.


[ Bericht 43% gewijzigd door PalmRoyale op 27-09-2015 13:55:00 ]
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  Knikkerking zondag 27 september 2015 @ 15:06:53 #83
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156421766
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 13:15 schreef PalmRoyale het volgende:

Ik heb daarnaast ook nog de bouwradio van Panasonic gekocht voor in de schuur. Zit een prima geluid in en de introductie prijs was maar ¤149 bij Regts. Het leuke is dat de radio net zoals alle nieuwe machines van Panasonic ook de oude accu's kan gebruiken. Mijn oude 3.3AH accu's doen het nog prima, het was alleen de boormachine zelf die overleden is. De oude accu's gebruik ik nu dus voor de radio wat de ontvangst verbetert.
[ afbeelding ]
Gaaf ding! (ook die accuboor trouwens 8-))
Maar wat bedoel je precies met die laatste zin?

Enne wat ik niet zo leuk vind aan je post.... O-) .... je hebt me lekker gemaakt voor een bouwradio }) Ik heb er nog nooit bij stil gestaan of gedacht dat ik zoiets ooit nodig (tja, wat is "nodig", maargoed) zou hebben, maar na wat fimpjes te hebben gezien heb ik d'r toch maar eentje besteld. Lijkt me -mede door die extra opties- toch wel super handig ^O^
(dus toch thanks ;))

Bosch GML 50 Professional *O*

  zondag 27 september 2015 @ 16:34:34 #84
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_156424106
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 15:06 schreef Atmoz het volgende:
Maar wat bedoel je precies met die laatste zin?
Toen ik nog als scheepstimmerman werkte had ik ook altijd een bouwradio die op batterijen kon spelen. Als er ergens door te veel staal (bv in de bouwloods) slechte ontvangst was als ik 'm aan de stroom had dan liet ik 'm op batterijen spelen en dan was de ontvangst ineens weer zuiver. Heeft volgens mij iets te maken met de lengte van de antenne en storing van het lichtnet. Ik merk met deze radio ook dat de ontvangst iets zuiverder is op batterijen.

Die Bosch GLM 50 vind ik zelf trouwens een onding. Veel te groot en te zwaar. Maar als het ding op 1 plek blijft staan is dat natuurlijk geen punt. Zit wel een goed geluid in en hij kan behoorlijk hard.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 27 september 2015 @ 17:44:01 #85
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156425903
Ik heb altijd oordopjes in als ik muziek luister tijdens klussen. Dan kan ik gewoon oorkappen op als ik ga zagen of frezen. :P
  Knikkerking zondag 27 september 2015 @ 20:06:27 #86
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156430342
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 16:34 schreef PalmRoyale het volgende:

Toen ik nog als scheepstimmerman werkte had ik ook altijd een bouwradio die op batterijen kon spelen. Als er ergens door te veel staal (bv in de bouwloods) slechte ontvangst was als ik 'm aan de stroom had dan liet ik 'm op batterijen spelen en dan was de ontvangst ineens weer zuiver. Heeft volgens mij iets te maken met de lengte van de antenne en storing van het lichtnet. Ik merk met deze radio ook dat de ontvangst iets zuiverder is op batterijen.
Ahzo, ja dat zou inderdaad kunnen.

quote:
Die Bosch GLM 50 vind ik zelf trouwens een onding. Veel te groot en te zwaar. Maar als het ding op 1 plek blijft staan is dat natuurlijk geen punt. Zit wel een goed geluid in en hij kan behoorlijk hard.
Ik ga hem inderdaad alleen als multifunctioneel (vast) "station" gebruiken:

- 230v verdeeldoos
- acculader voor GSM
- muziekspeler (duh 8)7)
- acculader voor m'n 18v accu's

Verder hoop ik inderdaad dat er goed geluid uit komt. Ik ben redelijk verwend wat geluid/speakers betreft, dus ben zéér benieuwd 8-)

quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 17:44 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb altijd oordopjes in als ik muziek luister tijdens klussen. Dan kan ik gewoon oorkappen op als ik ga zagen of frezen. :P
Haha, das ook een oplossing :)
En in je eentje kun je dat zo zeker doen, maar ik werk vaker met minimaal 2 man.
Das dan een stuk minder gezellig (en werkt ook veel minder fijn).
  Moderator zondag 27 september 2015 @ 20:24:11 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156431071
Ik vind alle Bosch bouwradio's redelijk lomp. Zo op de foto lijken ze een stuk groter dan een Makita DMR102 bijvoorbeeld. Hitachi en Metabo hebben een vergelijkbaar formaat trouwens. Voordeel van die Makita is trouwens dat zo'n beetje alle accu's erin passen (9,6-18V, Lion, nicad NiMH)

Mijn broertje heeft zo'n ding. Van een oom heeft ie wat oude NiMH accu's gekregen, maar dat gaat opzichte prima.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156464253
ik kon mezelf niet bedwingen , is ook een hele dikke prima aanbieding van sander van gereedschappro....



voor 225,- :)

Hoop geld voor klemmen, maar zit al eeuwen te kijken naar een knappe set , dus tja....
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_156465307
¤14/klem is toch niet zo heel veel?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Knikkerking dinsdag 29 september 2015 @ 07:10:18 #90
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156466191
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 00:08 schreef Cybersijp het volgende:
ik kon mezelf niet bedwingen , is ook een hele dikke prima aanbieding van sander van gereedschappro....

[ afbeelding ]

voor 225,- :)

Hoop geld voor klemmen, maar zit al eeuwen te kijken naar een knappe set , dus tja....
Hele mooie set ^O^
Ga je veel plezier van hebben!
pi_156467479
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 00:08 schreef Cybersijp het volgende:
ik kon mezelf niet bedwingen , is ook een hele dikke prima aanbieding van sander van gereedschappro....

[ afbeelding ]

voor 225,- :)

Hoop geld voor klemmen, maar zit al eeuwen te kijken naar een knappe set , dus tja....
Chic man, klemmen in een systainer :Y
pi_156470346
wel als het 16x¤14,- is ...., klemmen koop je vaak als je ze nodig hebt. Was er al vaker tegen aangelopen. Leende dan altijd ff wat klemmen bij vader Cybersijp (ook een adept van geen betere raad dan voorraad.. :P )

Maar nu mooie set van mezelf :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:59:32 #93
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_156470866
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 15:06 schreef Atmoz het volgende:

Bosch GML 50 Professional *O*

[ afbeelding ]
Ik had deze ook op het oog...
Tot ik de GML 20 kon kopen op marktplaats voor 120 euro, nieuw in doos.
Mijn ervaring: ik ben tijdens het klussen wel eens vergeten dat er stopcontacten op zaten, heel handig!
Je kan ik denk wel 10 radiozenders opslaan, hij geeft tijdens het afspelen van muziek de tijd aan op de display als je niet aan de knoppen zit etc.

De GML 20 heeft een SD kaart ingang, je kan dit ook op shuffle zetten dat je niet altijd dezelfde volgorde hebt.
Je hebt 2 aux ingangen. 1 weg gewerkt in een klepje, daar kan je je ipod stofvrij opbergen.
Er zit nog een aux ingang aan de buitenkant, afgedekt met een rubberen dop.
Er zit een USB ingang in wegwerkt achter een klepje dat je dat ook stofvrij kan opbergen. afgedekt met een rubberen dop.
Er zit een 12v ingang in dus je kan daar ook je telefoon in opladen of iets anders mee doen:P afgedekt met rubberen dop.
Er zit ook een aux uitgang uit, weet niet waarvoor je dat nodig hebt maargoed:P afgedekt met een rubberen dop.

Er passen 14,4 en 18v accu's van de professional lijn op.
Mijn 18v 4ah accu laat de radio toch wel ongeveer 2 werkdagen muziek afspelen op volume 7. Dat volume 7 is behoorlijk hard als je in een woning zelf staat.
Buiten moet je oppassen dat je geen overlast veroorzaakt met deze radio.. je zet hem al gauw te hard namelijk:P

de GML 20 weegt iets van 10-13kg. Redelijk zwaar als je op een dag meerdere klussen hebt. Zit je vaak voor langere tijd ergens dan is het prima te doen! En als je hem in de klushok laat staan, dikke prima!

Wat ik weet van het verschil over de GML 20 en 50 is dat de GML 50 je accu's oplaad als je hem op 220v aansluit. En ipv 20watt heb je 50 watt.

Ik heb nog geen een keer gehad dat ik 30watt mistte:P Je kan op marktplaats kijken of ze goedkoop worden aangeboden. Die GML20 werd volgens mij gratis weg gegeven bij een aanschaf van 800euro of meer aan bosch professional accu gereedschap.
pi_156486364
Eindelijk mijn Bosch Monsterkit ontvangen ^O^

Helaas is het ondertussen wel 14-dagen later dan de bestelling, i.p.v 2 dagen. :N
Met een paar losse Wera impact bitjes voor de slagmachine, en een setje Torx en Philips van C.K.
Binnenkort nog maar even zoeken naar accessoiresen, vooral voor de Multitool is nog zoveel te krijgen. :?
Ook maar weer een keer een magnetische rolmaat gehaald, want de vorige ligt ergens onder de vloer ben ik bang voor.. :')

Ik denk dat ik me de komende tijd wel kan vermaken met deze set, vandaag al even getest en dik tevreden!
Rvs schroeven van 6x90 was geen probleem voor beide machine's :) :)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:36 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Die bouwlamp heb ik hier ook nog ergens liggen, maar ik was er niet echt kapot van. Misschien kon hij niet zo goed tegen de kou in de schuur hier 's winters, maar ik gebruik hem niet meer. Ik hoop dat ik een maandagochtendmodel had. ;)
Helaas valt de lamp mij ondertussen ook wel een beetje tegen voor echt 'werk licht' maar voor die ¤35 was het, het proberen waard. Hij zal altijd makkelijk blijven om snel iets meer licht te hebben dan een zaklamp, voor onder de vloer moet dit nog net genoeg zijn.
  Knikkerking donderdag 1 oktober 2015 @ 09:15:25 #95
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156517308
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:59 schreef Maquez het volgende:

de GML 20 weegt iets van 10-13kg. Redelijk zwaar als je op een dag meerdere klussen hebt. Zit je vaak voor langere tijd ergens dan is het prima te doen! En als je hem in de klushok laat staan, dikke prima!
Het is inderdaad geen lichtgewicht O-)
Maar inderdaad als "stationair station" wel goed te doen ^O^

quote:
Wat ik weet van het verschil over de GML 20 en 50 is dat de GML 50 je accu's oplaad als je hem op 220v aansluit. En ipv 20watt heb je 50 watt.
Dat laden vond ik dus een handige functie :D
En die extra watt's komen natuurlijk ook wel ooit van pas...

Ik ben er in ieder geval super tevreden mee.
Wordt inmiddels alweer enkele avonden met veel plezier naar geluisterd :7

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 22:57 schreef PasopA het volgende:
Eindelijk mijn Bosch Monsterkit ontvangen ^O^
Nice.
Al goed kunnen testen?
Wat vind je ervan?

Ik heb mezelf zojuist een Wagner Project 115 verfspuit gekocht *O*



Ben zeer benieuwd ernaar...
pi_156528747
Welk (wat voor) schuurmachine adviseren jullie voor huis tuin en keuken gebruik? Ik zou graag deur/keukenkastjes , kozijnen willen schuren om gewoon eens een likje verf te geven.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_156528919
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:34 schreef Chr1st1aan het volgende:
Welk (wat voor) schuurmachine adviseren jullie voor huis tuin en keuken gebruik? Ik zou graag deur/keukenkastjes , kozijnen willen schuren om gewoon eens een likje verf te geven.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 20:03:32 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156529622
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:40 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat type dachtvik ook aan
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 1 oktober 2015 @ 20:43:42 #99
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156531029
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
12 euro, -50 tot 550C.

Prima om de CV in te regelen toch ? :)
En anders heb ik nogal dikke pech haha.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 21:03:40 #100
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156531827
Okee, technically spoken geen aanschaf, maar ben er toch heel erg blij mee :Y .
Nummer 415 van de 500. Zou ie dan meer waard zijn? :')



Helaas geen hoekomboorunit, maar weer een mooi argument voor een nieuwe aanschaf *) .
Is er trouwens hier iemand die ervaring heeft met de SYS1 CE-SORT?

Die set wakkert mijn kooplust aan, het is alleen die prijs... En ik vraag mij af of bijv. die boren de prijs waard zijn.
pi_156533714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:34 schreef Chr1st1aan het volgende:
Welk (wat voor) schuurmachine adviseren jullie voor huis tuin en keuken gebruik? Ik zou graag deur/keukenkastjes , kozijnen willen schuren om gewoon eens een likje verf te geven.
Koop iets goeds, of koop het niet. Een delta lijkt mij meest geschikt, een RupesLS21A of Festool DTS bijvoorbeeld. Kost wat maar dan heb je ook wat. Goedkope machines hebben geen mogelijkheid tot stofafzuiging, het schuurbeeld is dramatisch (krassen) en je schud helemaal door elkaar.

Als je dat het niet waard vind, zou ik de optie van bbtb77 overwegen.

Ook belangrijk, schaf PBM's aan. Denk hierbij aan gehoorbescherming en stofmasker / stofzuigert.
pi_156534130
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:03 schreef bleiblei het volgende:
Die set wakkert mijn kooplust aan, het is alleen die prijs... En ik vraag mij af of bijv. die boren de prijs waard zijn.
Aan de kwaliteit zal het niet liggen, maar vermoedelijk kan je dezelfde kwaliteit krijgen voor een veel lagere prijs. Dat opbergsysteem ziet er wel erg goed uit, maar is zover ik kan zien weer niet uit te breiden met langere (slangen) boren bijvoorbeeld, dat zou voor mij een minpunt zijn. Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing om alle boren/bits etc overzichtelijk op te bergen, maar door het verschil in maatvoering en de eis dat het vervoerbaar moet zijn valt dat nog niet mee. Wat kost dat grapje eigenlijk?

Die zwarte systainer is wel echt cool ^O^
  Knikkerking donderdag 1 oktober 2015 @ 22:35:04 #103
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156535402
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:03 schreef bleiblei het volgende:
Okee, technically spoken geen aanschaf, maar ben er toch heel erg blij mee :Y .
Nummer 415 van de 500. Zou ie dan meer waard zijn? :')
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Helaas geen hoekomboorunit, maar weer een mooi argument voor een nieuwe aanschaf *) .
Is er trouwens hier iemand die ervaring heeft met de SYS1 CE-SORT?
[ afbeelding ]
Die set wakkert mijn kooplust aan, het is alleen die prijs... En ik vraag mij af of bijv. die boren de prijs waard zijn.
Echt super gaaf 8-)
Ook mooie foto's :7

Veel klusplezier ermee ^O^
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:32:05 #104
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_156550824


Deze accu gekocht bij werkzeugalarm.de voor een wel getelde 90euro inclusief verzending.
Misschien is het namaak, dat ga ik even controleren bij Bosch. Eens zien of zij uberhaupt wel aan werkzeugalarm leveren :P
  Knikkerking vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:33:50 #105
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156550854
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:32 schreef Maquez het volgende:
[ afbeelding ]

Deze accu gekocht bij werkzeugalarm.de voor een wel getelde 90euro inclusief verzending.
Misschien is het namaak, dat ga ik even controleren bij Bosch. Eens zien of zij uberhaupt wel aan werkzeugalarm leveren :P
Wow 6Ah :7 :7

Is gezien de prijs toch zeker wel een echte?
Ik bestel trouwens bijna wekelijks (edit, oké niet overdrijven :)) paar keer per maand bij werkzeugalarm, en heb er zeer goede ervaringen mee ^O^
Dat komt dus helemaal goed 8-)
pi_156552246
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:15 schreef Atmoz het volgende:

Nice.
Al goed kunnen testen?
Wat vind je ervan?

Zoals ik al zei dik tevreden met de set, voor wat ik er tot nu toe mee heb getest. :Y
Een paar test stukjes gezaagd en geschroefd, gipsplaten vast geschroefd. (maar dat moet elke machine wel kunnen :9)
Verder de multitool al even gebruikt om een stuk mortel onder tegels weg te halen.
Zaklamp al een paar keer nuttig gebruikt, kortom ik vermaak me wel met deze set! ^O^

Gisteren nog even wat extra accessoires besteld, vooral voor de multitool.
Dit word morgen geleverd. :)
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:17:37 #107
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156554243
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:35 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Echt super gaaf 8-)
Ook mooie foto's :7

Veel klusplezier ermee ^O^
Ik mis wel wat kracht met dat ding.
Komt natuurlijk doordat ik een GSR 14,4 VE-2-LI gewend ben, maar toch.
Nog een tipje voor jou, ik heb nu al een tijdje een Festool
Verzinkboor met diepteaanslag (BSTA HS D3,5 CE) en moet toch wel bekennen dat dit één van de betere klusaankopen is geweest. Het is zo makkelijk voorboren & verzinken met dat ding. Heerlijk O+ .

En ze hebben nu een centrotec adapter zodat je dat centrotec-spul gewoon in andere merken past :Y .
pi_156558397


Wil binnenkort wat verstekwerk doen, maar ik heb al gemerkt dat je de lineaal echt niet blijft liggen als je verstek moet zagen. Deze waren in de aanbieding, 2 voor 30,25 inclusief dus dat leek mij wel een goede deal.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:23:58 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156558429
Meer dan ¤40 voor een boortje... Wel handig, maar wel duur. Die moet je niet kwijt raken
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156559256
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Meer dan ¤40 voor een boortje... Wel handig, maar wel duur. Die moet je niet kwijt raken
Zo inderdaad zeg... :{
pi_156560679
festool heet en maakt mooi spul, technisch goede kwaliteit . een maar ..... t is wel aan de prijs ....

zie veder dat de cxs aangepast is , die van mij heeft nog n andere vorm batterij , welke ook wat groter lijkt te zijn als deze . Mooi mazzeltje om te winnen !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:09:34 #112
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156561912
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Meer dan ¤40 voor een boortje... Wel handig, maar wel duur. Die moet je niet kwijt raken
Daarom quote ik Atmoz :P .
Ik heb overigens de rare eigenschap dat goedkoop spul snel kwijtraakt of kapot gaat en duur spul niet. Zonnebrillen van minder dan 50eur ben ik binnen een seizoen kwijt. Mijn serengeti van 300 euro is 9 jaar meegegaan (doet het nog prima, maar heb ik vervangen voor een nieuwe).
  Knikkerking zondag 4 oktober 2015 @ 20:33:50 #113
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156603375
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 19:17 schreef bleiblei het volgende:
Ik mis wel wat kracht met dat ding.
Komt natuurlijk doordat ik een GSR 14,4 VE-2-LI gewend ben, maar toch.
Het zijn ook beesten die GSR's ^O^

quote:
Nog een tipje voor jou, ik heb nu al een tijdje een Festool
Verzinkboor met diepteaanslag (BSTA HS D3,5 CE) en moet toch wel bekennen dat dit één van de betere klusaankopen is geweest. Het is zo makkelijk voorboren & verzinken met dat ding. Heerlijk O+ .

En ze hebben nu een centrotec adapter zodat je dat centrotec-spul gewoon in andere merken past :Y .
Nu al een paar keer naar gekeken, en het lijkt me echt een super handig ding.
Ik had een tijdje geleden al zo'n verzinker -wat je op een boortje kan schroeven- gekocht (ook niet goedkoop) en dát is al een handig ding. Zo'n diepteaanslag erop maakt 't alleen nog maar fijner ;)
Alleen toch nog niet gekocht... de prijs -voor zoiets redelijks simpels- vind ik net iets té eerlijk gezegd...

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:23 schreef derLudolf het volgende:
Meer dan ¤40 voor een boortje... Wel handig, maar wel duur. Die moet je niet kwijt raken
Dit dus!

quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:09 schreef bleiblei het volgende:

Daarom quote ik Atmoz :P .
Ik heb overigens de rare eigenschap dat goedkoop spul snel kwijtraakt of kapot gaat en duur spul niet.
Goedkoop spul moet je ook snel kwijtraken, dan kun je erna tenminste fatsoenlijk gereedschap kopen :D

quote:
Zonnebrillen van minder dan 50eur ben ik binnen een seizoen kwijt. Mijn serengeti van 300 euro is 9 jaar meegegaan (doet het nog prima, maar heb ik vervangen voor een nieuwe).
Haha, ik herken me hier 100% in.
Koop aan het begin van het festivalseizoen een stuk of 10 zonnebrillen, waarvan ik weet dat ik ze toch kwijt raak. M'n "goede" zonnebril zet ik in nuchtere toestanden op. Alleen naar het werk dus :+
  zondag 4 oktober 2015 @ 20:48:26 #114
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156603962
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:33 schreef Atmoz het volgende:
Nu al een paar keer naar gekeken, en het lijkt me echt een super handig ding.
Ik had een tijdje geleden al zo'n verzinker -wat je op een boortje kan schroeven- gekocht (ook niet goedkoop) en dát is al een handig ding. Zo'n diepteaanslag erop maakt 't alleen nog maar fijner ;)
Alleen toch nog niet gekocht... de prijs -voor zoiets redelijks simpels- vind ik net iets té eerlijk gezegd...

[..]

Dit dus!

Het is idd. aan de prijs, maar ik zweer het, zeker z'n geld waard.
En vele malen fijner dan zo een verzinkboortje die je op een houtboor klemt. Die heb ik ook een paar maar, mwah. Vind het niet heel fantastisch.
Mocht overigens het boortje bot zijn dan kan je er losse boortjes voor kopen. Dus het is niet zo dat je dan een compleet nieuwe moet kopen.
Enige nadeel is dat centrotec ding, daardoor moet je even opletten bij het inspannen als je geen centrotec "aansluiting" hebt.
  Knikkerking zondag 4 oktober 2015 @ 20:58:18 #115
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156604376
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:48 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Het is idd. aan de prijs, maar ik zweer het, zeker z'n geld waard.
En vele malen fijner dan zo een verzinkboortje die je op een houtboor klemt. Die heb ik ook een paar maar, mwah. Vind het niet heel fantastisch.
Mocht overigens het boortje bot zijn dan kan je er losse boortjes voor kopen. Dus het is niet zo dat je dan een compleet nieuwe moet kopen.
Enige nadeel is dat centrotec ding, daardoor moet je even opletten bij het inspannen als je geen centrotec "aansluiting" hebt.
Ik heb niet zo'n centrotec aansluiting of wel?
Of is dat gewoon zo'n bit-houder ding?

Maar wat 't ook is.. zo heel speciaal kan het toch niet zijn? Je klemt dat toch gewoon in je boormachine?
  zondag 4 oktober 2015 @ 21:05:56 #116
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156604716
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:58 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik heb niet zo'n centrotec aansluiting of wel?
Of is dat gewoon zo'n bit-houder ding?

Maar wat 't ook is.. zo heel speciaal kan het toch niet zijn? Je klemt dat toch gewoon in je boormachine?
Centrotec is zeg maar het stuk na het groene ringetje

Daardoor kan je boortjes e.d. op de zelfde manier snel in de boorklikken als je normaal met bitjes doet. Super fijn systeem (weet ik nu ;) ) maar wel alleen van Festool beschikbaar.

Je kan centrotec-boortjes gewoon in een normale spankop gebruiken, moet je er wel op letten dat je alleen het zeskant stuk erin schuift :) .
Wat ook kan is een verloopje aanschaffen:

Ben je nog een euro of 25 extra verder :') .

Maareh, dit:
quote:
1 om te boren, 1 om te verzinken en 1 om te schroeven. Heerlijk
Is dan dus gewoon 1 boren & verzinken en 1 om te schroeven ;) .
pi_156612892
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:48 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Het is idd. aan de prijs, maar ik zweer het, zeker z'n geld waard.
En vele malen fijner dan zo een verzinkboortje die je op een houtboor klemt. Die heb ik ook een paar maar, mwah. Vind het niet heel fantastisch.
Mocht overigens het boortje bot zijn dan kan je er losse boortjes voor kopen. Dus het is niet zo dat je dan een compleet nieuwe moet kopen.
Enige nadeel is dat centrotec ding, daardoor moet je even opletten bij het inspannen als je geen centrotec "aansluiting" hebt.
Werk er nu al een jaar of vijf heel intensief mee, maar heb het boortje nog nooit hoeven vervangen. Ook het inspannen heb ik nooit als probleem ervaren. Is gewoon een topding, zeker voor die prijs :)
  Knikkerking maandag 5 oktober 2015 @ 09:15:21 #118
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156613569
Ok :9 ben overgehaald! Gekocht 8-)

Om aan de gratis verzendkosten te komen ook maar meteen:





En nog wat los spul zoals boortjes.

Ben benieuwd ^O^
pi_156614144
Hij is niet haaks. :+
  maandag 5 oktober 2015 @ 12:01:04 #120
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_156615963
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:33 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Wow 6Ah :7 :7

Is gezien de prijs toch zeker wel een echte?
Ik bestel trouwens bijna wekelijks (edit, oké niet overdrijven :)) paar keer per maand bij werkzeugalarm, en heb er zeer goede ervaringen mee ^O^
Dat komt dus helemaal goed 8-)
Het is best een prima website hoor. Ik heb geprobeerd de accu te registreren bij Bosch voor de garantieservice van 2 jaar, alleen zegt het systeem dat het nummer niet bestaat... Ik moet ga morgen maar even bellen hierover.

Nieuwe producten wil ik altijd registreren, mocht de extra garantie nou net nodig zijn op jou 'maandag morgen product:P'

Ik heb de 6ah gekocht, qua formaat en gewicht exact hetzelfde als de 4ah (oke deze accu woog 630gr en mijn 4ah 610gram)
De 4ah kon ik kopen voor 75euro, maarja ietsje bijleggen en ik heb de accu met 6ah.

Buiten het feit dat ik de 4ah eigenlijk nog nooit heb leeg geboord/geschroefd op een dag :P
  Knikkerking maandag 5 oktober 2015 @ 12:21:42 #121
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156616366
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 12:01 schreef Maquez het volgende:

Nieuwe producten wil ik altijd registreren, mocht de extra garantie nou net nodig zijn op jou 'maandag morgen product:P'
Ik registreer m'n Bosch Blauw spullen niet omdat ik er vanuit ga dat 't spul het minimaal 3 jaar uit houd.
Zo niet ----> ernstig!!! :{ :'( :X

quote:
Buiten het feit dat ik de 4ah eigenlijk nog nooit heb leeg geboord/geschroefd op een dag :P
Precies!
En ook niet in 2 dagen. Ok, misschien wel als je echt ALLEEN maar dat ding in de hand hebt. Maar bij "normale" klussen waar je ook nog af en toe wat moet lijmen, verven of whatever gaat hij veel langer mee...

En om nog even on-topic te blijven O-)
Deze besteld:

pi_156622739
quote:
En om nog even on-topic te blijven O-)
Deze besteld:

[ afbeelding ]
zoo!!! waar heb je deze vandaan?
lijkt mij ook wel "handig"

edit:zie het herman buitelaar logo nu pas,,,,

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2015 18:41:34 ]
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 19:43:23 #123
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156624409
Omdat mijn werkbroek het nu toch echt begint op te geven, maar eens een nieuwe besteld.
Een Snickers 3214 met holsterpockets in de kleur staal/grijs.



Kunnen we weer een jaar mee vooruit :9
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 19:45:30 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156624455
Snickers, serieus? Lekker :9

[ Bericht 75% gewijzigd door derLudolf op 05-10-2015 20:05:00 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 20:19:28 #125
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156625556
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 19:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Omdat mijn werkbroek het nu toch echt begint op te geven, maar eens een nieuwe besteld.
Een Snickers 3214 met holsterpockets in de kleur staal/grijs.

[ afbeelding ]

Kunnen we weer een jaar mee vooruit :9
Gister binnen gekregen: nieuwe lijn van Snickers:


Wel zonder die ellendige holster. Dat ding zit alleen maar in de weg.
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 20:28:42 #127
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156625600
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:27 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Gister binnen gekregen: nieuwe lijn van Snickers:
[ afbeelding ]
Grootste voordelen en veranderingen zijn ?
Die holsterzaken heb ik dan alleen maar gemak van als elektricien :P
pi_156625636
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Grootste voordelen en veranderingen zijn ?
Elastisch kruis, ventilerende knieën en minder denim...
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 20:30:23 #129
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156625662
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:29 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Elastisch kruis, ventilerende knieën en minder denim...
En de prijs ? :P
pi_156625676
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:28 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]


Die holsterzaken heb ik dan alleen maar gemak van als elektricien :P
Zitten m'n duimstok en potlood in de weg :)
pi_156625699
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:30 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En de prijs ? :P
100 ex. Ofzo
pi_156625761
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:15 schreef Atmoz het volgende:


Ik heb mezelf zojuist een Wagner Project 115 verfspuit gekocht *O*

[ afbeelding ]

Ben zeer benieuwd ernaar...
Daar zit ik ook naar te kijken. Waar heb je hem vandaan? En heb je hem al uitgeprobeerd?
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 20:33:08 #133
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156625815
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:33 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

^O^; duidelijk niet binnen mijn budget ;)
Heb die van jou ook. En de witte schildersbroek. En de piratenbroek. Nadeel van allround zijn...
pi_156643692
Iemand tips voor een goede bouwstofzuiger? T liefst met stopcontact zodat ie automatisch aan gaat. En niet te duur. :p
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:21:46 #136
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156644012
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:04 schreef Makrolon het volgende:
Iemand tips voor een goede bouwstofzuiger? T liefst met stopcontact zodat ie automatisch aan gaat. En niet te duur. :p
Niet te duur; wat is niet te duur ? ;)
Kortom wat is jou budget ?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 17:23:44 #137
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156644049
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:21 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Niet te duur; wat is niet te duur ? ;)
Kortom wat is jou budget ?
En wat is goed :P .
pi_156644190
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:21 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Niet te duur; wat is niet te duur ? ;)
Kortom wat is jou budget ?
Haha, oke oke. Ik dacht aan 175 euro oid...

Wat is goed, gewoon een goeie stofzuiger van een gerenomeerd merk waar ik mn gereedschap op aan kan sluiten. (nu vooral de invalzaag maar later misschien ook een muurfrees e.d.)
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:19:51 #139
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156648565
175 is wat weinig denk ik, dan zit je in de hoek van de Karchers e.d..
En daar zou ik niet heel warm voor lopen al heb ik er geen ervaring mee (wel met een noname kloon en dat was echt serieuze bagger :') ).
Voor 100 euro meer heb je zoiets (lijkt mij een erg mooie machine)
http://www.toolnation.nl/fein-dustex-25-l-stofzuiger.html
En voor wat minder dan 100 euro meer (snap je het nog) heb je modellen als deze die er wel okee uit zien:
http://www.toolnation.nl/(...)oggebruik-1250w.html
http://www.toolnation.nl/(...)g-20-l-klasse-l.html
http://www.toolnation.nl/(...)dealer-garantie.html

Maar goed, ervaringen heb ik niet, alleen met zo een goedkope en met een CTL26 en die zit te ver boven budget lijkt mij :P .
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:22:43 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156648654
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:31 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Haha, oke oke. Ik dacht aan 175 euro oid...

Wat is goed, gewoon een goeie stofzuiger van een gerenomeerd merk waar ik mn gereedschap op aan kan sluiten. (nu vooral de invalzaag maar later misschien ook een muurfrees e.d.)
Deze macht qua kleur wel goed
http://m.ebay.de/itm/BOSC(...)994857709?nav=SEARCH
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 21:01:19 #141
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156649901
Oeh, zat in mijn mailbox vandaag, leuke deal voor de Bosch Fanboys :P
http://www.toolmax.nl/rea(...)schap-in-l-boxx.html
pi_156652108
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 17:04 schreef Makrolon het volgende:
Iemand tips voor een goede bouwstofzuiger? T liefst met stopcontact zodat ie automatisch aan gaat. En niet te duur. :p
Ik heb dus zo'n goedkope Kärcher, ik gebruik hem op de dikkepeerzaag en bovenfrees, en als gewone stofzuiger tijdens het opknappen van de bovenverdieping. Het gekke ding kostte in de aanbieding iets van 80 euro en voor dat geld doet ie het fantastisch. Stopcontact erop voor automagische woei en zuigen zo hard dat een taiwanees hoertje er wat van kan leren. Hout, frees krullen, zaagsel, stukjes gipsplaat en gipsgruis, betonstof, zand, van alles heb ik er al mee opgezogen.
Ik heb geen invalzaag dus of hij daar lekker mee werkt weet ik niet. Ik weet wel dat het extra stopcontact maximaal 2000 watt geeft, geen idee dus ook of dat überhaupt afdoende is.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_156652562
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:57 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik heb dus zo'n goedkope Kärcher, ik gebruik hem op de dikkepeerzaag en bovenfrees, en als gewone stofzuiger tijdens het opknappen van de bovenverdieping. Het gekke ding kostte in de aanbieding iets van 80 euro en voor dat geld doet ie het fantastisch. Stopcontact erop voor automagische woei en zuigen zo hard dat een taiwanees hoertje er wat van kan leren. Hout, frees krullen, zaagsel, stukjes gipsplaat en gipsgruis, betonstof, zand, van alles heb ik er al mee opgezogen.
Ik heb geen invalzaag dus of hij daar lekker mee werkt weet ik niet. Ik weet wel dat het extra stopcontact maximaal 2000 watt geeft, geen idee dus ook of dat überhaupt afdoende is.
_O_
Ik ben verkocht, ik wil er ook zo een :D
Liefde en infectie
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:07:06 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156652570
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:01 schreef bleiblei het volgende:
Oeh, zat in mijn mailbox vandaag, leuke deal voor de Bosch Fanboys :P
http://www.toolmax.nl/rea(...)schap-in-l-boxx.html
De grootste Bosch fanboy hier is tevens Facom fetisjist ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:08:48 #145
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156652638
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:57 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik heb dus zo'n goedkope Kärcher, ik gebruik hem op de dikkepeerzaag en bovenfrees, en als gewone stofzuiger tijdens het opknappen van de bovenverdieping. Het gekke ding kostte in de aanbieding iets van 80 euro en voor dat geld doet ie het fantastisch. Stopcontact erop voor automagische woei en zuigen zo hard dat een taiwanees hoertje er wat van kan leren. Hout, frees krullen, zaagsel, stukjes gipsplaat en gipsgruis, betonstof, zand, van alles heb ik er al mee opgezogen.
Ik heb geen invalzaag dus of hij daar lekker mee werkt weet ik niet. Ik weet wel dat het extra stopcontact maximaal 2000 watt geeft, geen idee dus ook of dat überhaupt afdoende is.
2000W is ook voor invalzaag voldoende. Anders staat er op het Woodworking forum een mooie DIY schakeling voor
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156653300
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 21:57 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik heb dus zo'n goedkope Kärcher, ik gebruik hem op de dikkepeerzaag en bovenfrees, en als gewone stofzuiger tijdens het opknappen van de bovenverdieping. Het gekke ding kostte in de aanbieding iets van 80 euro en voor dat geld doet ie het fantastisch. Stopcontact erop voor automagische woei en zuigen zo hard dat een taiwanees hoertje er wat van kan leren. Hout, frees krullen, zaagsel, stukjes gipsplaat en gipsgruis, betonstof, zand, van alles heb ik er al mee opgezogen.
Ik heb geen invalzaag dus of hij daar lekker mee werkt weet ik niet. Ik weet wel dat het extra stopcontact maximaal 2000 watt geeft, geen idee dus ook of dat überhaupt afdoende is.
Ik ben om. :9

Kan je eens kijken wat voor type je hebt?

Ik kreeg via pb ook een makota aangeboden, gebruikt, maar binnen mijn budget, nieuw 330 euro... Twijfels twijfels. Als zon karcher t voor die 80eu prima doet is dat ook t overwegen waard. En ik heb bij reviews van die makita niets gehoord over taiwanese hoertjes. :9
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 22:38:14 #147
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156654168
Probleem is dat het bij schuurwerk rete irritant is als ie zuigt als een taiwanees hoertje en je kan em niet zachter zetten, want dan plakt je schuurmachine aan het oppervlak waardoor ie je hand harder trilt dan je schuurpapiertje ;) .

En de zakken zijn raar verfrommeld in de opvangbak omdat de filter naar beneden steekt in de opvangbak (als het goed is iig.).
pi_156656607
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:21 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik ben om. :9

Kan je eens kijken wat voor type je hebt?

Ik kreeg via pb ook een makota aangeboden, gebruikt, maar binnen mijn budget, nieuw 330 euro... Twijfels twijfels. Als zon karcher t voor die 80eu prima doet is dat ook t overwegen waard. En ik heb bij reviews van die makita niets gehoord over taiwanese hoertjes. :9
Zal ik morgen even doen, lig inmiddels in mijn mandje :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:38 schreef bleiblei het volgende:
Probleem is dat het bij schuurwerk rete irritant is als ie zuigt als een taiwanees hoertje en je kan em niet zachter zetten, want dan plakt je schuurmachine aan het oppervlak waardoor ie je hand harder trilt dan je schuurpapiertje ;) .

En de zakken zijn raar verfrommeld in de opvangbak omdat de filter naar beneden steekt in de opvangbak (als het goed is iig.).
Er zit inderdaad geen zuigkracht regeling op, het is alles of niets. Maar met wat creativiteit is er wel iets te maken met een klepje dat je deels open kunt schuiven om de zuigkracht aan de mond op die manier te sturen.
Dat van de zakken is inderdaad even goed mikken bij het inzetten, maar omdat je dat ook niet dagelijks doet vind ik dat geen probleem.

Ik wil overigens niet beweren dat mijn grote gele vriend zich kan meten met de professionele bouwstofzuiger hoor, maar voor hobbygebruik en DIY voldoet het ding naar mijn mening ruimschoots :)

Ohja. Hij maakt wel een klein beetje een enorme grafherrie. Maar dat doen je powertools ook, dus lekker boeien :z

[ Bericht 4% gewijzigd door Bartholomeus op 06-10-2015 23:37:10 ]
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 00:02:15 #149
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_156657853


Hey dat is toevallig, ik heb laatst deze gekocht; snickers 3223. Speciale broek voor vloerenleggers, zou minder snel slijten dan de gewone. Heb ook de knie kussens erin, goddelijk!
Was wel 150euro verder... Maar als ik me eigen spijkerbroeken gebruik dan kost dat me ook alleen maar geld, en daar kunnen geen knie kussens in :P

Alleen oppassen als je een keer je normale broek aan hebt, niet zomaar op je knieën 'vallen' dan heb je pijn aan je knieën :(
pi_156660694
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 23:31 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Zal ik morgen even doen, lig inmiddels in mijn mandje :)

[..]

Er zit inderdaad geen zuigkracht regeling op, het is alles of niets. Maar met wat creativiteit is er wel iets te maken met een klepje dat je deels open kunt schuiven om de zuigkracht aan de mond op die manier te sturen.
Dat van de zakken is inderdaad even goed mikken bij het inzetten, maar omdat je dat ook niet dagelijks doet vind ik dat geen probleem.

Ik wil overigens niet beweren dat mijn grote gele vriend zich kan meten met de professionele bouwstofzuiger hoor, maar voor hobbygebruik en DIY voldoet het ding naar mijn mening ruimschoots :)

Ohja. Hij maakt wel een klein beetje een enorme grafherrie. Maar dat doen je powertools ook, dus lekker boeien :z
Ik zal mijn woorden over stofzuigers ditmaal niet herhalen, dat komt nooit goed. Maar karcher is idd top. Bij m'n vader een met stopcontact, thuis heb ik een simpelere. Lawaai als de tering ja, en zodra de pelletes van m'n op de grond blijven liggen is het tijd voor een nieuwe zak. (nu doe ik dat niet meer, verzamelen en omsmelten ;) Die van mij heeft wel het probleem dat hij topzwaar is, en daardoor slaat de vlotter dicht, dus moet je hem uitzetten en wachten tot de vlotter weer los is.
Mijn oplossing was overigens gewoon een stuk lood in de onderbak, nu kantelt hij niet over elk ding.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
  woensdag 7 oktober 2015 @ 21:13:15 #151
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_156676380
Ik heb deze begin dit jaar gekocht en ben er erg goed over te spreken voor dat bedrag. Kocht hem toen met korting voor ¤ 60 of zo.

Gebruik hem ook voor de bovenfrees en cirkelzaag en alles gaat erin.
Ook gebruikt om de vijver mee droog te maken en ook dat doet ie prima
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_156676985
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 21:13 schreef techcom het volgende:
Ik heb deze begin dit jaar gekocht en ben er erg goed over te spreken voor dat bedrag. Kocht hem toen met korting voor ¤ 60 of zo.
[ afbeelding ]
Gebruik hem ook voor de bovenfrees en cirkelzaag en alles gaat erin.
Ook gebruikt om de vijver mee droog te maken en ook dat doet ie prima
Wordt die buitenkant niet zo statisch als de pest?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 23:04:53 #153
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_156679992
Hier ook een Kärcher (wd3200 geloof ik). Ideaal apparaat. Zuigt als een dolle en uiteraard de bijbehorende takkeherrie. Heb hem in 3 jaar klussen nog nooit hoeven fixen (oké hij is nu meer wit ipv geel ivm Tex en stuc). Ook de zuigmond is gewoon top. Sterker nog, mijn overpriced dyson is werkeloos sinds dit ding. Zeker icm een grindvloer is het een briljant ding, eerst even stofzuigen, dan goed nat dwijlen/schrobben, en dan de stofzak eruit en de vloer droogzuigen. En dat voor 50,-
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Moderator woensdag 7 oktober 2015 @ 23:20:56 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156680333
Op het werk hebben ze best wel een lompe Kärcher nat/droog zuiger. Wist ik veel dat je eerst die ketel leeg moest gooien voordat je water ging zuigen:') Beste modderprut toen in dat ding

[ Bericht 2% gewijzigd door derLudolf op 07-10-2015 23:26:09 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156680422
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:20 schreef derLudolf het volgende:
Wist ik veel dat je eerst door ketel kreeg moest gooien voordat je water ging zuigen:')
Gaat alles wel goed? :')
  Moderator woensdag 7 oktober 2015 @ 23:26:58 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156680452
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 23:25 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Gaat alles wel goed? :')
Maar twee woordjes verkeerd :P Chips eten/vette vingers en swypen gaat niet goed
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156696801
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 22:21 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik ben om. :9

Kan je eens kijken wat voor type je hebt?
Het blijkt een WD3500P te zijn :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_156743807
Vandaag voor het eerst wat HPL plaat kunnen zagen met de TS55, youtool geleiderail erop en het nieuwe ecotools zaagblad in de invalzaag gezet en dat viel niet tegen. Mooie splintervrije zaagsnede. ^O^

Was wel een flinke HPL plaat dus mooi op de grond laten liggen, paar bench koekjes eronder gegooid en zagen maar. :7 Werkt toch wel weer mooi als je alles wat je bij elkaar hebt gespaard kan gebruiken.

Ook woensdagavond mezelf nog getrakteerd op zo'n nieuwe Fein multimaster 350Q, stond al een tijdje op m'n verlanglijst. :9
Was volgens de site op voorraad bij Toolnation dus dacht hem vrijdag wel geleverd te krijgen, maar er is nog helemaal niks verzonden. -O-
  zondag 11 oktober 2015 @ 10:10:01 #159
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156753472
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:15 schreef Atmoz het volgende:
Ok :9 ben overgehaald! Gekocht 8-)

Om aan de gratis verzendkosten te komen ook maar meteen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En nog wat los spul zoals boortjes.

Ben benieuwd ^O^
En, heb je em al binnen en geprobeerd?

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:25 schreef Tom_ het volgende:
Vandaag voor het eerst wat HPL plaat kunnen zagen met de TS55, youtool geleiderail erop en het nieuwe ecotools zaagblad in de invalzaag gezet en dat viel niet tegen. Mooie splintervrije zaagsnede. ^O^

Was wel een flinke HPL plaat dus mooi op de grond laten liggen, paar bench koekjes eronder gegooid en zagen maar. :7 Werkt toch wel weer mooi als je alles wat je bij elkaar hebt gespaard kan gebruiken.

Ook woensdagavond mezelf nog getrakteerd op zo'n nieuwe Fein multimaster 350Q, stond al een tijdje op m'n verlanglijst. :9
Was volgens de site op voorraad bij Toolnation dus dacht hem vrijdag wel geleverd te krijgen, maar er is nog helemaal niks verzonden. -O-
Dat is vaker besproken hier. De voorraadstatus op Toolnation is nergens op gebaseerd.
Heb ook wel eens een discussie gehad met de eigenaar van die toko toen ik vroeg of ze iets op voorraad hadden en hij zei "dat staat op de website" :') .
Maar buiten dat voorraad dingetje vind ik het een erg fijne zaak.

[ Bericht 25% gewijzigd door bleiblei op 11-10-2015 10:19:46 ]
pi_156754279
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 10:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]

Dat is vaker besproken hier. De voorraadstatus op Toolnation is nergens op gebaseerd.
Heb ook wel eens een discussie gehad met de eigenaar van die toko toen ik vroeg of ze iets op voorraad hadden en hij zei "dat staat op de website" :') .
Maar buiten dat voorraad dingetje vind ik het een erg fijne zaak.
Oh dat wist ik niet, vorige keren dat ik daar iets bestelde werd het eigenlijk meteen verzonden. Dus toevallig wel op voorraad geweest toen, goed om rekening mee te houden een volgende keer. :)

edit: Zie nu dat hij ergens anders in systainer voor dezelfde prijs wordt aangeboden, op de toolnation site staat alleen de vorige model in systainer ertussen. Nu twijfel ik of ik hem daar niet moet bestellen. :z
  zondag 11 oktober 2015 @ 12:11:12 #161
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156754976
Waar is ergens anders? Ik wil eigenlijk ook nog een fein multitool en systainer is een flinke pré :P
pi_156755363
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 12:11 schreef bleiblei het volgende:
Waar is ergens anders? Ik wil eigenlijk ook nog een fein multitool en systainer is een flinke pré :P

Ergens anders.
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:47:30 #163
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156765383
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 12:32 schreef Tom_ het volgende:

[..]


Ergens anders.

Dat is wel een mooie :Y .
Heb nu deze in een winkelwagentje zitten tot ik weer ruimte heb qua geld :P :
http://www.toolnation.nl/(...)t-loc-systainer.html
Ga ik toch even uitzoeken wat nu de supercut 100 euro beter maakt dan de multimaster.
pi_156768395
Ik heb ook weer wat nieuws. Geen duur ding, geen powertool, maar rete irritant als je hem niet hebt en wel nodig blijkt te hebben.

Het is een.....


*tromgeroffel*


LSA punch down tool :')


Ik heb een zootje netwerk aansluitingen gemaakt op de bovenverdieping en om de draadjes in de aansluitdoosjes te prakken bleek ik dus zo'n ding nodig te hebben. Ook maar meteen een patchpanel voor in de meterkast gekocht, bleek dat ik hem daar ook voor nodig had. Mooi systeem wel :Y
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_156790463
Ook weer eens wat nieuw spul gekocht. Zag al een paar keer zo'n gekleurde inbussleutelset van Wera voorbij komen hier. Heb zelf een Stanley setje, maar dat zijn korte.
Dus bij m'n bestelling van nieuwe bitjes meteen meebesteld. Redelijk aan het gewicht dat ding. Kwaliteitje hoor :)



Verder dus nieuwe impact bitjes van DeWALT. De lange uitvoering (50mm) in T10, T15, T20, T25, T30 en T40.



Verder wat nieuwe bithouders want de perfecte heb ik nog niet gevonden. Had laatst een van Wiha of Wera van de lokale zaak. Volgens hun geschikt voor een slagschroevendraaier. Binnen een week gebroken. Nu heb ik een Wiha bithouder, maar dat is een onding. Zit een veer ofzo in en daardoor schiet het bitje elke keer naar voren. Blijft wel vastzitten, maar ff een schroef op het bitje zetten is er niet bij. Schiet er telkens vanaf. Irritant! Daarvoor een Wurth bithouder met zo'n kogeltje aan de buitenzijde. Die was ook zo verrot. Hield de bitjes niet vast. Heb ik niets aan.
Wat nieuwe besteld in de hoop dat die beter bevallen.

2 van deze Felo impact houders:



En deze van DeWALT:

Bithouder met magneetkop die de schroef vasthoudt. Bitje zit geklemd d.m.v. een moertje.
Die sleeve met magneet kan je er ook vanaf halen. Handig ding.


Zo'n zelfde soort sleeve, maar dan voor direct gebruikt op de 50mm bitjes


Kantelbare bithouder voor moeilijke hoekjes (kan je ook vastzetten voor normaal gebruik)


En een Bahco Ergo handzaag. Had al jaren zo'n systeem van Stanley, maar dat is al een tijd niet meer leverbaar in NL en telkens de zaagbladen uit Duitsland halen vind ik ook niets. Daarom overgestapt op de Bahco. Moet zeggen, het handvat ligt echt perfect in de hand. Wel lastig als je eens met de andere hand moet zagen, maar misschien moet ik daar dan nog maar een rechtshandig handvat voor halen :P

  Knikkerking maandag 12 oktober 2015 @ 22:10:00 #166
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156792272
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 10:10 schreef bleiblei het volgende:

En, heb je em al binnen en geprobeerd?

Wel binnen, nog niet geprobeerd.
Oogt en voelt wel super degelijk ^O^
Vrijdag testen *O*

quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 21:21 schreef Drexciyan het volgende:
Ook weer eens wat nieuw spul gekocht. Zag al een paar keer zo'n gekleurde inbussleutelset van Wera voorbij komen hier. Heb zelf een Stanley setje, maar dat zijn korte.
Dus bij m'n bestelling van nieuwe bitjes meteen meebesteld. Redelijk aan het gewicht dat ding. Kwaliteitje hoor :)

[ afbeelding ]

Verder dus nieuwe impact bitjes van DeWALT. De lange uitvoering (50mm) in T10, T15, T20, T25, T30 en T40.

[ afbeelding ]

Verder wat nieuwe bithouders want de perfecte heb ik nog niet gevonden. Had laatst een van Wiha of Wera van de lokale zaak. Volgens hun geschikt voor een slagschroevendraaier. Binnen een week gebroken. Nu heb ik een Wiha bithouder, maar dat is een onding. Zit een veer ofzo in en daardoor schiet het bitje elke keer naar voren. Blijft wel vastzitten, maar ff een schroef op het bitje zetten is er niet bij. Schiet er telkens vanaf. Irritant! Daarvoor een Wurth bithouder met zo'n kogeltje aan de buitenzijde. Die was ook zo verrot. Hield de bitjes niet vast. Heb ik niets aan.
Wat nieuwe besteld in de hoop dat die beter bevallen.

2 van deze Felo impact houders:

[ afbeelding ]

En deze van DeWALT:

Bithouder met magneetkop die de schroef vasthoudt. Bitje zit geklemd d.m.v. een moertje.
Die sleeve met magneet kan je er ook vanaf halen. Handig ding.
[ afbeelding ]

Zo'n zelfde soort sleeve, maar dan voor direct gebruikt op de 50mm bitjes
[ afbeelding ]

Kantelbare bithouder voor moeilijke hoekjes (kan je ook vastzetten voor normaal gebruik)
[ afbeelding ]

En een Bahco Ergo handzaag. Had al jaren zo'n systeem van Stanley, maar dat is al een tijd niet meer leverbaar in NL en telkens de zaagbladen uit Duitsland halen vind ik ook niets. Daarom overgestapt op de Bahco. Moet zeggen, het handvat ligt echt perfect in de hand. Wel lastig als je eens met de andere hand moet zagen, maar misschien moet ik daar dan nog maar een rechtshandig handvat voor halen :P

[ afbeelding ]
Wow, dat zijn stuk voor stuk mooie hebbedingetjes O+
Ziet d'r cool uit. Wat kan gereedschap toch mooi zijn he...
Gewoon allemaal stukken ijzer (woorden van vriendin), maar toch zo mooi *;
Die Wera inbussen zie ik mezelf ook nog eens kopen. Past wat looks betreft een beetje bij dat spul wat vrouwen altijd in hun tasje hebben zitten >:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Atmoz op 12-10-2015 22:21:38 ]
  Moderator maandag 12 oktober 2015 @ 22:20:29 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156792510
Je vriendin heeft zelf waarschijnlijk duurdere stukken ijzer om hals of pols zitten :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking maandag 12 oktober 2015 @ 22:22:05 #168
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156792547
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:20 schreef derLudolf het volgende:
Je vriendin heeft zelf waarschijnlijk duurdere stukken ijzer om hals of pols zitten :+
Valt best mee, er was niet veel geld meer over... O-) >:)
  Moderator maandag 12 oktober 2015 @ 22:24:21 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156792622
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:22 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Valt best mee, er was niet veel geld meer over... O-) >:)
Ach als je die messingen kettingen van de Gamma een beetje mooi oppoetst glimt dat ook mooi :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:45:59 #170
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_156801915
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 21:21 schreef Drexciyan het volgende:
Ook weer eens wat nieuw spul gekocht. Zag al een paar keer zo'n gekleurde inbussleutelset van Wera voorbij komen hier. Heb zelf een Stanley setje, maar dat zijn korte.
Dus bij m'n bestelling van nieuwe bitjes meteen meebesteld. Redelijk aan het gewicht dat ding. Kwaliteitje hoor :)

[ afbeelding ]

Verder dus nieuwe impact bitjes van DeWALT. De lange uitvoering (50mm) in T10, T15, T20, T25, T30 en T40.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waar heb je die dewalt 50mm torx bitjes gekocht? Ik ben namelijk nog op zoek naar een aantal 50mm bitjes, die stevig zijn en van kwaliteit!

Die inbussleutelset heb ik, Top dingen! Inderdaad weegt het iets, maar prima stevige dingen :)
pi_156802649


Mijn baby O+
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:27:23 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156802762
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:22 schreef DrNick het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn baby O+
Wat een schatje
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:37:34 #173
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156802962
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:22 schreef DrNick het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn baby O+
O+
Top, daar ga je nog lang plezier van hebben ^O^ 8-)
pi_156805813
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:22 schreef DrNick het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn baby O+
mooi ding,
volgende keer wel in een l-boxx :)
pi_156805941
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 17:01 schreef akatar het volgende:

[..]

mooi ding,
volgende keer wel in een l-boxx :)
Die was 30 euro duurder.
pi_156806301
die boxen ga je echt waarderen, als het niet in een l-boxx komt, laat ik het liggen :)
pi_156808897
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:10 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Wel binnen, nog niet geprobeerd.
Oogt en voelt wel super degelijk ^O^
Vrijdag testen *O*

[..]

Wow, dat zijn stuk voor stuk mooie hebbedingetjes O+
Ziet d'r cool uit. Wat kan gereedschap toch mooi zijn he...
Gewoon allemaal stukken ijzer (woorden van vriendin), maar toch zo mooi *;
Die Wera inbussen zie ik mezelf ook nog eens kopen. Past wat looks betreft een beetje bij dat spul wat vrouwen altijd in hun tasje hebben zitten >:)
Om eerlijk te zijn dacht ik altijd dat die Wera inbusset zo'n cheapass setje was vanwege de vrolijke kleurtjes, want je ziet wel eens goedkope setjes in dezelfde kleuren, maar schijn bedriegt.
Echt stevig, en die kleurcodering is toch wel erg handig :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 13:45 schreef Maquez het volgende:

[..]

Waar heb je die dewalt 50mm torx bitjes gekocht? Ik ben namelijk nog op zoek naar een aantal 50mm bitjes, die stevig zijn en van kwaliteit!

Die inbussleutelset heb ik, Top dingen! Inderdaad weegt het iets, maar prima stevige dingen :)
Die bitjes heb ik bij ToolsXL vandaan.
Die inbusset is echt profi. Blij verrast toen ik hem uit de verpakking haalde :)
  Moderator dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:44:13 #178
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156809338
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 17:27 schreef akatar het volgende:
die boxen ga je echt waarderen, als het niet in een l-boxx komt, laat ik het liggen :)
Ik wil het ook altijd in L-Boxx. Maar prima dat hij aan de Bosch is toch :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156811824
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:28 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn dacht ik altijd dat die Wera inbusset zo'n cheapass setje was vanwege de vrolijke kleurtjes, want je ziet wel eens goedkope setjes in dezelfde kleuren, maar schijn bedriegt.
Echt stevig, en die kleurcodering is toch wel erg handig :)

[..]

Die bitjes heb ik bij ToolsXL vandaan.
Die inbusset is echt profi. Blij verrast toen ik hem uit de verpakking haalde :)
Oké, ik ben om. Ik wil nu ook een gekleurde inbussleutelset van Wera, jullie worden weer bedankt. :P

Ik heb zo'n slagschroevendraaier bitset gekocht van Milwaukee, bevalt best goed op de bithouder na dan. Magneetje kwam los en de bits bleven eruit vallen als je hem op de kop hield, nu een 'impaktor' bithouder van Wera.

Zit een magneet en een soort veerring in die de bit op z'n plek houdt, wisselen gaat wat stroef maar hij zit muurvast. :7

En vandaag is de Fein Multimaster binnen gekomen. *O*
Toch de koffervariant maar geannuleerd en in systainer besteld. Toolnation heeft het geld trouwens binnen 2 dagen terug gestort, erg netjes. ^O^
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:48:03 #180
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156814722
Nice! Ziet er netjes uit :Y .
Enne, dat inbussleutelsetje is idd. een must have, zeker een fijn setje.
Ik heb de Torx variant ook nog op mijn verlanglijstje staan, zoveel wensen... zo weinig geld ;( .
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:17:15 #181
402999 Weekendwarrior
We dropping c4.
pi_156816628
Langzamer hand een gereedschapkoffer aan het samenstellen. Vandaag deze besteld.

PB Swiss Tools 5549
VDE schroevendraaierset

en een setje knipex tangen :D
pi_156818134
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik wil het ook altijd in L-Boxx. Maar prima dat hij aan de Bosch is toch :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 17:27 schreef akatar het volgende:
die boxen ga je echt waarderen, als het niet in een l-boxx komt, laat ik het liggen :)
Misschien in de toekomst; zo'n die-hard klusser ben ik nu ook weer niet :P
pi_156820585
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 19:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik wil het ook altijd in L-Boxx. Maar prima dat hij aan de Bosch is toch :+
super inderdaad,
ach, hij koopt die l-boxx nog wel bij :)
pi_156820649
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:34 schreef akatar het volgende:

[..]

super inderdaad,
ach, hij koopt die l-boxx nog wel bij :)
Hehe
pi_156820656
We zullen zien :P
pi_156830188
De boormachine moet nog even wachten, eerste deze gekocht:




Dus inclusief L-box en 1600mm lineaal.
:) :s) . Lijkt me ideaal met zo'n lineaal.
Lange benen koud hoofd.
pi_156830307
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:27 schreef Volvoman het volgende:
De boormachine moet nog even wachten, eerste deze gekocht:
Interessante volgorde, maar aan deze aankoop ga je zeker plezier beleven.
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 14:44:49 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156830520
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:27 schreef Volvoman het volgende:
De boormachine moet nog even wachten, eerste deze gekocht:

[ afbeelding ]


Dus inclusief L-box en 1600mm lineaal.
:) :s) . Lijkt me ideaal met zo'n lineaal.
Mooi spul. Viel Spass damit
_O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156831124
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:33 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Interessante volgorde, maar aan deze aankoop ga je zeker plezier beleven.
Ja, beetje ingewikkeld verhaal. Maar het komt erop neer dat ik hier niet zo goed dingen kan laten bezorgen. En niet alle winkels kunnen of willen naar zo'n postfiliaal versturen :{

quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mooi spul. Viel Spass damit
_O_
Dankje. Ik zit nu te kijken naar een eenvoudige Kärcher alleszuiger, ik had ergens gelezen dat die dingen het ook prima doen voor het geld.
Lange benen koud hoofd.
pi_156832593
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 15:13 schreef Volvoman het volgende:
Dankje. Ik zit nu te kijken naar een eenvoudige Kärcher alleszuiger, ik had ergens gelezen dat die dingen het ook prima doen voor het geld.
Stofzuigertje erbij is wel lekker inderdaad, wel eentje met inschakelcontact nemen. Zeker als je van plan bent om MDF te gaan zagen, dat geeft zo'n stof anders.
pi_156834794
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:27 schreef Volvoman het volgende:
De boormachine moet nog even wachten, eerste deze gekocht:

[ afbeelding ]


Dus inclusief L-box en 1600mm lineaal.
:) :s) . Lijkt me ideaal met zo'n lineaal.
mooie zaag, de aanbieding van bosch zelf ? (dus met tas en twee stuks lineaal 1.60 mtr en verbindingsstuk ? )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_156834846
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:01 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

mooie zaag, de aanbieding van bosch zelf ? (dus met tas en twee stuks lineaal 1.60 mtr en verbindingsstuk ? )
Deze bedoel je? http://www.bosch-professi(...)aktische-2509025019/

Nee, dat is nogal een prijsverschil voor een tasje en een tweede lineaal.
Lange benen koud hoofd.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 18:18:56 #193
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156835156
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:03 schreef Volvoman het volgende:

[..]

Deze bedoel je? http://www.bosch-professi(...)aktische-2509025019/

Nee, dat is nogal een prijsverschil voor een tasje en een tweede lineaal.
Je weet dat een liniaal + koppelstuk al snel een euro of 120 kost en eigenlijk een must have zijn bij het zagen van platen? :P
pi_156835207
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je weet dat een liniaal + koppelstuk al snel een euro of 120 kost en eigenlijk een must have zijn bij het zagen van platen? :P
Ik kom op ongeveer ¤100 :+ . Een must have geloof ik, maar niet noodzakelijk toch?

edit:
En als ik het goed zie staat er: ¤539 met een sterretje. Staat er onderaan: exclusief btw :o
Ik heb de mijne besteld bij gereedschapcentrum.nl voor ¤375. Die wordt naar m'n ouders verstuurd, en dan heb ik hem hopelijk binnenkort.
Lange benen koud hoofd.
pi_156836287
ik heb de set laatst gekocht voor iets meer dan 435,-,exclusief . Hier lokaal bij de bouwgroothandel . Vond het een prima prijs.

prijs van bosch is bruto, en dat betaal je nooit voor de volle 100% (of je moet niks anders meer willen :+) )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  donderdag 15 oktober 2015 @ 00:38:50 #196
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_156844424
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:21 schreef Volvoman het volgende:

[..]

Ik kom op ongeveer ¤100 :+ . Een must have geloof ik, maar niet noodzakelijk toch?

edit:
En als ik het goed zie staat er: ¤539 met een sterretje. Staat er onderaan: exclusief btw :o
Ik heb de mijne besteld bij gereedschapcentrum.nl voor ¤375. Die wordt naar m'n ouders verstuurd, en dan heb ik hem hopelijk binnenkort.
als volgende liniaal zou ik als ik jou was een 1100mm nemen ;)
Je kan dan de standaard maten van de platen (2440x1220) zagen. Breedte met je 1600 en de lengte met de 1600+1100 :)

Die linialen zijn bij der germans goedkoper:
http://www.ebay.nl/itm/BO(...)?hash=item3f38e2bc90

Nu heb ik het natuurlijk opgezocht wat het kost bij gereedschapcentrum; 10euro duurder:P
Dus het valt mee bij deze!

Ik heb toen gekeken voor een FSN 1600 32 RA en dat scheelde wel veel met nederland.
Mooie machine heb je :)
pi_156901994
Een extra liniaal zal vast wel een keer komen, en dan inderdaad de 1100. Zouden ze express die van 800mm zo gelaten hebben? Zodat je net niet een plaat van 244 kan zagen met een liniaal van 160 en 80 bij elkaar? ;)

Zojuist besteld *) :



2x 4.0Ah accu en L-box





Zeer benieuwd naar deze boren
Lange benen koud hoofd.
  Knikkerking zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:43:21 #198
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156902242
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 18:31 schreef Volvoman het volgende:
Een extra liniaal zal vast wel een keer komen, en dan inderdaad de 1100. Zouden ze express die van 800mm zo gelaten hebben? Zodat je net niet een plaat van 244 kan zagen met een liniaal van 160 en 80 bij elkaar? ;)

Zojuist besteld *) :

[ afbeelding ]

2x 4.0Ah accu en L-box

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Goed bezig, mooi spul ^O^

quote:
Zeer benieuwd naar deze boren
Erg fijne boren :Y
Vandaag nog een hele tijd naar maat 6 aan het zoeken geweest, uiteindelijk niet gevonden, dus straks maar eens gaan kijken of ze ook los te koop zijn.
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 16:12:41 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156923195
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 18:43 schreef Atmoz het volgende:
Erg fijne boren :Y
Vandaag nog een hele tijd naar maat 6 aan het zoeken geweest, uiteindelijk niet gevonden, dus straks maar eens gaan kijken of ze ook los te koop zijn.
http://www.vangroningento(...)tion-6mm-2608596053/

Ik heb een zo'n los boortje van 3mm van een ander merk. Gekocht als je iets wil voorboren wat tegen de muur moet. Maar echt makkelijk gaat zo'n boortje niet de muur in.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 16:13:28 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156923213
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 18:31 schreef Volvoman het volgende:
Een extra liniaal zal vast wel een keer komen, en dan inderdaad de 1100. Zouden ze express die van 800mm zo gelaten hebben? Zodat je net niet een plaat van 244 kan zagen met een liniaal van 160 en 80 bij elkaar? ;)

Zojuist besteld *) :

[ afbeelding ]

2x 4.0Ah accu en L-box

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zeer benieuwd naar deze boren
Mooi spul, keurig :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zondag 18 oktober 2015 @ 17:17:34 #201
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_156924465
quote:
Thanks! ^O^
(ook meteen de goedkoopste van 't www uitgezocht, of moet ik nog even zelf kijken? O-) >:))

quote:
Ik heb een zo'n los boortje van 3mm van een ander merk. Gekocht als je iets wil voorboren wat tegen de muur moet. Maar echt makkelijk gaat zo'n boortje niet de muur in.
Die van 6 ging altijd als een trein de muur in.
Stond echt ervan te kijken iedere keer hoe fijn die dingen boren.
Via het hout, zo de muur of vloer in ^O^

Ook de "houdbaarheid" is echt goed te noemen.
Ik schat dat ik er zo'n 100x in de vloer mee heb geboord de laatste weken, en zeker 200x in de muur. En verder gewoon vele 100'en keren in hout. En hij was nog helemaal niet op. Best aardig voor zo'n "allround" ding toch?! 8-)
  Moderator maandag 19 oktober 2015 @ 08:18:19 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156938387
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 17:17 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Thanks! ^O^
(ook meteen de goedkoopste van 't www uitgezocht, of moet ik nog even zelf kijken? O-) >:))

De enige Nederlandse hit na Googlen van het bestelnummer :+ In Duitsland was ie goedkoper maar iets zegt mij dat dat niet loont voor één boortje.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 19 oktober 2015 @ 09:35:40 #203
45833 crew  Fogel
pi_156939020
Na het advies wat ik gevraagd had hier, vandaag maar even naar de winkel geweest.
Was toevallig een aanbieding waar de GBH2-28 DFV zo'n 10 euro goedkoper was dan bij de overige winkels, en kreeg er ook nog gratis een GLM 30 bij. Uiteraard netjes in een L-boxx :)


Nu al zin om straks thuis wat gaten te gaan boren *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_156939514
Mooi ding, bosch maakt mooi spul, heb zelf genoeg makita spul, maar soms ook bosch blauw. mits je er normaal mee omgaat gaat t erg lang mee. Veel plezier ermee! :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_156941199
Ik was aan het kijken voor diep span lijmklemmen. Heeft iemand een goed betaalbaar adresje toevallig?
  Moderator maandag 19 oktober 2015 @ 12:13:45 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156941584
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 09:35 schreef Fogel het volgende:
Na het advies wat ik gevraagd had hier, vandaag maar even naar de winkel geweest.
Was toevallig een aanbieding waar de GBH2-28 DFV zo'n 10 euro goedkoper was dan bij de overige winkels, en kreeg er ook nog gratis een GLM 30 bij. Uiteraard netjes in een L-boxx :)
[ afbeelding ]

Nu al zin om straks thuis wat gaten te gaan boren *G*
Leuk extraatje. Veel plezier er mee
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156943630
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 09:35 schreef Fogel het volgende:
Na het advies wat ik gevraagd had hier, vandaag maar even naar de winkel geweest.
Was toevallig een aanbieding waar de GBH2-28 DFV zo'n 10 euro goedkoper was dan bij de overige winkels, en kreeg er ook nog gratis een GLM 30 bij. Uiteraard netjes in een L-boxx :)
[ afbeelding ]

Nu al zin om straks thuis wat gaten te gaan boren *G*
Neat _O_
pi_156946680
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:49 schreef jdel het volgende:
Ik was aan het kijken voor diep span lijmklemmen. Heeft iemand een goed betaalbaar adresje toevallig?
Het is dat ik mobiel zit, maar ik geloof dat ecotools leuke lijmtangen heeft voor een redelijke prijs.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:36:37 #209
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156967481
Heeft er iemand ervaring met Bergmans van Marktplaats? Heeft mooi makita spul te koop, meeste is nieuw en sommige (met name accu's) zijn gebruikt, met garantie.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  Moderator dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:21:55 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156968531
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 14:36 schreef -Richard- het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Bergmans van Marktplaats? Heeft mooi makita spul te koop, meeste is nieuw en sommige (met name accu's) zijn gebruikt, met garantie.
Was er bij Alberto Stegeman afgelopen zondag ook niet iemand die Makita verkocht? :X
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:14:39 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156971875
Het ging hier laatst over verzinkboortjes, kon deze niet laten hangen. Ik kwam eigenlijk voor een paar kleine carrosserieringen :P

Ik wou hem eigenlijk weer terug brengen aangezien er niet veel boordiepte overblijft als je dit op een boortje zet. Maar toen bedacht ik me dat ik ook nog een boortje met bitopname had, die is een stuk langer.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156994434
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 16:22 schreef densmee het volgende:

[..]

Het is dat ik mobiel zit, maar ik geloof dat ecotools leuke lijmtangen heeft voor een redelijke prijs.
Helaas geen diep span lijmklemmen :(
pi_156995141
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 18:14 schreef derLudolf het volgende:
Het ging hier laatst over verzinkboortjes, kon deze niet laten hangen. Ik kwam eigenlijk voor een paar kleine carrosserieringen :P [
Hij zit in plastic, zo zien we niks :{w
  Moderator woensdag 21 oktober 2015 @ 19:50:16 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156999096
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 16:52 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hij zit in plastic, zo zien we niks :{w
Ik had nog een fotootje gelukkig ;)
Ik heb inmiddels een langer boortje besteld.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156999429
Vandaag ook een paar mooie aankopen gedaan!

Invalzaag ts55 rebq met 1,40 meter rail:


Stofzuiger ctl midi:


En een nieuwe bovenfrees of1010 met 80cm rail:


verder nog wat kleine accessoires erbij.

Nu wachten op de bezorger!!! :) :)
pi_156999675
De euros vloeien weer rijkelijk!!!!

Nice :9~
Laat die handjes wapperen!
pi_157000260
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 20:00 schreef jasperve het volgende:
Vandaag ook een paar mooie aankopen gedaan!

Invalzaag ts55 rebq met 1,40 meter rail:
[ afbeelding ]

Stofzuiger ctl midi:
[ afbeelding ]

En een nieuwe bovenfrees of1010 met 80cm rail:
[ afbeelding ]

verder nog wat kleine accessoires erbij.

Nu wachten op de bezorger!!! :) :)

Waar stond jouw huis ook alweer? Ga ik vast voor de deur liggen, neem ik het spul wel voor je aan. O-)
Ik dacht trouwens altijd dat die zaag en bovenfrees op dezelfde geleiderail konden?

Vandaag nog wel bij een zaak een mooie lange winkelhaak meegenomen, met m'n andere kwam ik af en toe net te kort en deze kan tot 40cm diep. En een wat minder lompe koevoet erbij, ook wel handig.
  Moderator woensdag 21 oktober 2015 @ 20:27:45 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157000314
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 20:00 schreef jasperve het volgende:
Vandaag ook een paar mooie aankopen gedaan!

Invalzaag ts55 rebq met 1,40 meter rail:
[ afbeelding ]

Stofzuiger ctl midi:
[ afbeelding ]

En een nieuwe bovenfrees of1010 met 80cm rail:
[ afbeelding ]

verder nog wat kleine accessoires erbij.

Nu wachten op de bezorger!!! :) :)
:9~
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 21 oktober 2015 @ 20:40:33 #219
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157000769
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 20:26 schreef Tom_ het volgende:

Ik dacht trouwens altijd dat die zaag en bovenfrees op dezelfde geleiderail konden?
Dat kan ook :Y .
Wel fijn om ook een korte rail te hebben. Ideaal als je korte stukjes moet zagen of frezen. Zit je niet met zo een giga rail te manoeuvreren
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 20:00 schreef jasperve het volgende:
Vandaag ook een paar mooie aankopen gedaan!

Invalzaag ts55 rebq met 1,40 meter rail:
[ afbeelding ]

Stofzuiger ctl midi:
[ afbeelding ]

En een nieuwe bovenfrees of1010 met 80cm rail:
[ afbeelding ]

verder nog wat kleine accessoires erbij.

Nu wachten op de bezorger!!! :) :)
.
Mooie aankoop!
Ga je veel plezier aan beleven.
Wel 1 kanttekening, waarom een CTL Midi?
Die zakjes zijn wel klein en er komt een hoop zooi van die zaag & frees :P .
Mocht dat inderdaad het geval zijn, zou je kunnen kijken naar een dust-cycloon, dat scheelt enorm in stofzakken. Op chinabay zijn die niet zo heel duur :) .
pi_157000976
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 20:26 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Ik dacht trouwens altijd dat die zaag en bovenfrees op dezelfde geleiderail konden?
Klopt. Maar ik wou een lange en korte. Heb er ook een verlengset bij gekocht zodat ik hem kan verlengen tot 2,20 meter.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 20:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Wel 1 kanttekening, waarom een CTL Midi?
Die zakjes zijn wel klein en er komt een hoop zooi van die zaag & frees :P .
Mocht dat inderdaad het geval zijn, zou je kunnen kijken naar een dust-cycloon, dat scheelt enorm in stofzakken. Op chinabay zijn die niet zo heel duur :) .
Ik wou iets wat nog redelijk makkelijk mee te nemen zou zijn en niet al teveel plaats in zou nemen als ik het moet stallen.

Heb er ook een herbruikbare stofzuigerzak bij gekocht:

https://www.festool.nl/Pr(...)onglife-FIS-CTL-MIDI

Heb je zelf een grotere en verwacht je dat hij te klein zal zijn?
  woensdag 21 oktober 2015 @ 20:52:45 #221
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157001280
Ik heb zelf een CTL26 omdat ze bij de gereedschapzaken waar ik toendertijd gekeken heb voor advies men aangaf dat de Mini en Midi ideaal zijn voor schuurwerk, opruimen en incidenteel zagen of frezen. Maar dat bij voornamelijk zaag, frees en schaafwerk de zakken snel vol zijn.

Al is dat minder een issue met een herbruikbare stofzuigerzak natuurlijk :) .
pi_157019480
Mooie aankopen weer op deze pagina ^O^

Nog een paar foto's van mijn aankopen:




Lange benen koud hoofd.
pi_157020991
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 20:00 schreef jasperve het volgende:
Vandaag ook een paar mooie aankopen gedaan!

Invalzaag ts55 rebq met 1,40 meter rail:
[ afbeelding ]

Stofzuiger ctl midi:
[ afbeelding ]

En een nieuwe bovenfrees of1010 met 80cm rail:
[ afbeelding ]

verder nog wat kleine accessoires erbij.

Nu wachten op de bezorger!!! :) :)
Mooie aankopen! Zou er wel een rail bij halen, dat werkt wel zo lekker.

Edit: ik zie net dat je een 80 cm rail erbij hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:33 schreef Volvoman het volgende:
Mooie aankopen weer op deze pagina ^O^

Nog een paar foto's van mijn aankopen:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ander kleurtje, maar ook zeker mooi.
  Moderator donderdag 22 oktober 2015 @ 18:41:42 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157022486
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:33 schreef Volvoman het volgende:
Mooie aankopen weer op deze pagina ^O^

Nog een paar foto's van mijn aankopen:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuk speelgoed
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:08:15 #225
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157042358


Afgelopen dinsdag deze frees bij CoolBlue besteld. Een 'tweedehands'..
Nou er was niks tweedehands aan, behalve de kartonnen verpakking die was geplakt.
Gekocht voor 232euro, in een mooie koffer, met stofafzuiging accessoires en dergelijke.

Ik had gehoopt dat hij op mijn frees kit zou passen;


Helaas zaten de gaten niet op de juiste locatie om hem te bevestigen. (bosch beweerde wel dat er ook andere merken frezen op zouden kunnen.. ELU en deze Dewalt in iedergeval niet..)

MAAR nu komt het; er zat een amerikaanse stekker aan dit snoer!!! Als ik hem zou houden, dan schoot ik al niks om omdat die stekker niet in mijn stopcontact past..

Ookal is het amerikaans (dewalt) iemand die ik ken heeft zo'n beetje alles van Dewalt, allemaal met onze gebruikelijke stekker.
Nu heb ik het dus terug gestuurd en moet ik toch deze frees gaan halen;

Dan moet ik even de 'plunge base' er apart bij kopen, ben ik alsnog ongeveer 300 euro verder...

Ik zie trouwens de laatste tijd wel veel Bosch Blauw hier langs vliegen *O* :')
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:10:28 #226
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157042409
Hoeveel volt is die DeWalt? In Amerika heb je nml. 110v.
Als ie gewoon 230v kan hebben kan je de stekker eraf knippen en er een nieuwe op schroeven :) .
Of netter, het snoer vervangen voor ééntje met de juiste stekker.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:41:21 #227
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157043106
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:10 schreef bleiblei het volgende:
Hoeveel volt is die DeWalt? In Amerika heb je nml. 110v.
Als ie gewoon 230v kan hebben kan je de stekker eraf knippen en er een nieuwe op schroeven :) .
Of netter, het snoer vervangen voor ééntje met de juiste stekker.
Daar had ik niet eens rekening mee gehouden dat amerika met 110v werkt :P
Ik had dan inderdaad een ander snoer+stekker erop gemonteerd. Maar hij is dus niet compatibel met mijn FSN OFA kit, dus vind ik het geld verspilling als ik straks 2 van dit soort machines heb, een van dewalt en een van bosch. Dan heb ik in totaal 3 frezen en zoveel frees ik nou ook weer niet haha :P
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:42:46 #228
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_157043131
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:41 schreef Maquez het volgende:

[..]

Daar had ik niet eens rekening mee gehouden dat amerika met 110v werkt :P
Ik had dan inderdaad een ander snoer+stekker erop gemonteerd. Maar hij is dus niet compatibel met mijn FSN OFA kit, dus vind ik het geld verspilling als ik straks 2 van dit soort machines heb, een van dewalt en een van bosch. Dan heb ik in totaal 3 frezen en zoveel frees ik nou ook weer niet haha :P
Waar verkoopt Coolblue tweedehands artikelen eigenlijk?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:50:05 #229
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157043296
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:42 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Waar verkoopt Coolblue tweedehands artikelen eigenlijk?
Ik zocht deze dewalt frees op marktplaats en kwam toen deze tegen van cool blue. Ze verkopen ze inderdaad niet op de website, wel op marktplaats.
Als je bij marktplaats op coolblue zoekt dan kom je snel bij de advertenties :)
pi_157043415
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:08 schreef Maquez het volgende:
MAAR nu komt het; er zat een amerikaanse stekker aan dit snoer!!! Als ik hem zou houden, dan schoot ik al niks om omdat die stekker niet in mijn stopcontact past..
Weet je zeker dat het geen UK stekker is ?
Dat klinkt waarschijnlijker...
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:08:45 #231
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_157046653
Dewalt is natuurlijk wel een merk uit de Verenigde Staten dus het zou best kunnen. In de UK wordt op veel bouwplaatsen ook met 110 volt gewerkt dus daar moet je ook op letten als je machines daar koopt.
pi_157046690
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:42 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Waar verkoopt Coolblue tweedehands artikelen eigenlijk?
Staat erbij in de advertentie.

Retouren, verkeerd besteld, reparaties etc.
Laat die handjes wapperen!
pi_157048149
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:41 schreef Maquez het volgende:

[..]

Daar had ik niet eens rekening mee gehouden dat amerika met 110v werkt :P
Ik had dan inderdaad een ander snoer+stekker erop gemonteerd. Maar hij is dus niet compatibel met mijn FSN OFA kit, dus vind ik het geld verspilling als ik straks 2 van dit soort machines heb, een van dewalt en een van bosch. Dan heb ik in totaal 3 frezen en zoveel frees ik nou ook weer niet haha :P
Amerikaanse stekker past met een beetje moeite gewoon hier in het stopcontact. Ik had ooit een schoenendroger uit de vs gekocht, mooi dacht ik, toen ik die stekker eindelijk in het stopcontact had gekregen.

Hij deed het heel even heel goed. :+
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:01:55 #234
107792 Hexley
the Platypus
pi_157052596
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:08 schreef Maquez het volgende:
Ik zie trouwens de laatste tijd wel veel Bosch Blauw hier langs vliegen *O* :')
Is Hitachi Paars al eens langs gekomen? :P


Hitachi FDV16VB2(LV), linkje is van de groene versie,.. :)
pi_157052771
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 20:17 schreef Makrolon het volgende:
Amerikaanse stekker past met een beetje moeite gewoon hier in het stopcontact.
Yeah right :6 Doe maar een foto als bewijs dan ;)
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:08:41 #236
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_157052859
Festool 1010 EBQ setje voor het inkrozen van scharnieren.
pi_157052924
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:06 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Yeah right :6 Doe maar een foto als bewijs dan ;)
Misschien vergis ik me, en paste die amerikaanse stekker met wat moeite in zon wereldstekker... Is effe geleden
pi_157056370
Maquez, kijk hier eens :

scheelt een stukkie (230 volt versie te bestellen, je zit alleen met de stekker maar dat moet geen probleem zijn. Of verloopje of andere stekker aan fixen )

http://www.axminster.co.uk/bosch-gkf-600-palm-router-kit :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zaterdag 24 oktober 2015 @ 00:29:22 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157056536
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:08 schreef Maquez het volgende:
[ afbeelding ]

Afgelopen dinsdag deze frees bij CoolBlue besteld. Een 'tweedehands'..
Nou er was niks tweedehands aan, behalve de kartonnen verpakking die was geplakt.
Gekocht voor 232euro, in een mooie koffer, met stofafzuiging accessoires en dergelijke.

Ik had gehoopt dat hij op mijn frees kit zou passen;
[ afbeelding ]

Helaas zaten de gaten niet op de juiste locatie om hem te bevestigen. (bosch beweerde wel dat er ook andere merken frezen op zouden kunnen.. ELU en deze Dewalt in iedergeval niet..)

MAAR nu komt het; er zat een amerikaanse stekker aan dit snoer!!! Als ik hem zou houden, dan schoot ik al niks om omdat die stekker niet in mijn stopcontact past..

Ookal is het amerikaans (dewalt) iemand die ik ken heeft zo'n beetje alles van Dewalt, allemaal met onze gebruikelijke stekker.
Nu heb ik het dus terug gestuurd en moet ik toch deze frees gaan halen;
[ afbeelding ]
Dan moet ik even de 'plunge base' er apart bij kopen, ben ik alsnog ongeveer 300 euro verder...

Ik zie trouwens de laatste tijd wel veel Bosch Blauw hier langs vliegen *O* :')
Danny mag wel geld van ze gaan vragen :P
Dat zijn wel twee compleet andere machines zeg, kantenfrees of een bovenfrees. Waarom geen GOF1250/1600?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157077931
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:10 schreef bleiblei het volgende:
Hoeveel volt is die DeWalt? In Amerika heb je nml. 110v.
Als ie gewoon 230v kan hebben kan je de stekker eraf knippen en er een nieuwe op schroeven :) .
Of netter, het snoer vervangen voor ééntje met de juiste stekker.
Nou ja.. Eerst even kijken. Die schakelende voedingen van tegenwoordig kunnen bijna alles aan. En geen rood schuifknopje meer op de voeding.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_157079101
Ik ga binnenkort een aantal binnendeuren en kozijnen opnieuw schilderen. Zal dus een hoop moeten schuren.
Kan iemand me een fatsoenlijk schuurmachine aanraden voor deze werkzaamheden? Niks extreems, want hoef enkel op te schuren voor de nieuwe laag verf, maar wil wel iets wat goed werkt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_157079143
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 10:09 schreef henkSX het volgende:
Ik ga binnenkort een aantal binnendeuren en kozijnen opnieuw schilderen. Zal dus een hoop moeten schuren.
Kan iemand me een fatsoenlijk schuurmachine aanraden voor deze werkzaamheden? Niks extreems, want hoef enkel op te schuren voor de nieuwe laag verf, maar wil wel iets wat goed werkt.
Rupes LS21A of Festool DTS, en als dat te duur is met de hand. Koop er ook gelijk gehoorbescherming bij.
pi_157079294
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 10:13 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Rupes LS21A of Festool DTS, en als dat te duur is met de hand. Koop er ook gelijk gehoorbescherming bij.
Bedankt. Lees dat de RUPES LS 71T de opvolger is van de LS21A. Ervaring mee?

En welk schuurpapier kan ik er het beste bij kopen?

[ Bericht 4% gewijzigd door henkSX op 25-10-2015 10:28:50 ]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_157079727
Heeft bosch blauw geen goede schuurmachine? Of is zon rupes of festool echt een stuk beter?
pi_157079874
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 10:54 schreef Makrolon het volgende:
Heeft bosch blauw geen goede schuurmachine? Of is zon rupes of festool echt een stuk beter?
Festool is iig geen troep ;), Rupes ken ik niet
Goede suggestie voor een schuurmachine van Bosch blauw?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_157080479
Heeft iemand een aanrader voor een 'wire stripper' om insulatie van draden af te halen? Normaal mesje gaat hem niet worden. Het is nodig om met (kleine) electronica, pcb's, arduino's etc. te werken. Koper beschadigen is dus uit den boze. ;) Zat zelf te denken aan deze van Klein Tools met 16-26 AWG/1.0-0.14mm^2 of deze van CK TOOLS met 20-30 AWG. Al bij de Gamma en dergelijke gekeken, maar daar werd ik niet echt blij van dus get wordt waarschijnlijk online.
  Moderator zondag 25 oktober 2015 @ 11:44:08 #247
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157080618
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:38 schreef Faeroer het volgende:
Heeft iemand een aanrader voor een 'wire stripper' om insulatie van draden af te halen? Normaal mesje gaat hem niet worden. Het is nodig om met (kleine) electronica, pcb's, arduino's etc. te werken. Koper beschadigen is dus uit den boze. ;) Zat zelf te denken aan deze van Klein Tools met 16-26 AWG/1.0-0.14mm^2 of deze van CK TOOLS met 20-30 AWG. Al bij de Gamma en dergelijke gekeken, maar daar werd ik niet echt blij van dus get wordt waarschijnlijk online.
Werkt een gewone automatische striptang niet beter ? Bijvoorbeeld van jokari o.i.d. ? https://www.vekto.nl/gere(...)u43cgCFQs8GwodJAkFxQ
pi_157080930
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:44 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Werkt een gewone automatische striptang niet beter ? Bijvoorbeeld van jokari o.i.d. ? https://www.vekto.nl/gere(...)u43cgCFQs8GwodJAkFxQ
Zat er wel aan te denken, werkt wel sneller. :D Moet alleen wel de 20-28 AWG/0.5mm-0.08mm range mee pakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Faeroer op 25-10-2015 12:05:39 ]
  Moderator zondag 25 oktober 2015 @ 12:07:59 #249
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_157081167
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:58 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Zat er wel aan te denken, werkt wel sneller. :D Moet alleen wel de 20-28 AWG/0.5mm-0.08mm range mee pakken.
Stripbereik: 0.2mm² t/m 6mm² ;)
pi_157082914
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 10:22 schreef henkSX het volgende:

[..]

Bedankt. Lees dat de RUPES LS 71T de opvolger is van de LS21A. Ervaring mee?

En welk schuurpapier kan ik er het beste bij kopen?
Des te meer reden om de LS21A te kopen, dat is een uitlopend model, scheelt je 50 euro zo te zien. Ik heb in ieder geval de LS21A, ben er erg tevreden mee.

Schuurpapier koop ik altijd bij Ecotools, goede kwaliteit voor weinig geld.

quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:06 schreef henkSX het volgende:
Festool is iig geen troep ;), Rupes ken ik niet
Rupes wordt veel gebruikt door schilders, vrijwel gelijk aan de Festool DTS maar dan wat goedkoper.
pi_157083006
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 10:54 schreef Makrolon het volgende:
Heeft bosch blauw geen goede schuurmachine? Of is zon rupes of festool echt een stuk beter?
Bosch Blauw heeft volgens mij wel goede excentrische schuurmachines, maar geen delta schuurmachines. Een delta schuurmachine is wel het breedst inzetbaar, een excentrische is pas interessant als je veel vlakke stukken moet schuren zoals tafelbladen e.d.
pi_157088346
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:58 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Zat er wel aan te denken, werkt wel sneller. :D Moet alleen wel de 20-28 AWG/0.5mm-0.08mm range mee pakken.
ik ben meer van de knipex
https://www.klium.nl/knip(...)753cgCFSgXwwodZIsKMg

zoiets..
pi_157093411
Weer een nieuwe radio besteld. Hopelijk deze week geleverd.

Passend bij m'n Toughsystem koffers. Als ik de lovende woorden zo links en rechts moet geloven is dit de best klinkende bouwradio die er momenteel te krijgen is. 4 tweeter, 2 subwoofers. Full 360 geluid, DAB+, bluetooth, acculader...the whole shebang ;)

  zondag 25 oktober 2015 @ 20:21:43 #254
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157094913
Ziet er ook wel erg stevig uit. Is deze dan ook waterproof en kan je em perongeluk van een steiger schuiven op 2m hoog zonder dat ie uit elkaar ligt vervolgens?
pi_157096262
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 13:27 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Bosch Blauw heeft volgens mij wel goede excentrische schuurmachines, maar geen delta schuurmachines. Een delta schuurmachine is wel het breedst inzetbaar, een excentrische is pas interessant als je veel vlakke stukken moet schuren zoals tafelbladen e.d.
Ah oke, dan moet er eerst maar een rupes komen. Zon excentrische ga ik niet zoveel gebruiken denk ik
pi_157098717
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 20:21 schreef bleiblei het volgende:
Ziet er ook wel erg stevig uit. Is deze dan ook waterproof en kan je em perongeluk van een steiger schuiven op 2m hoog zonder dat ie uit elkaar ligt vervolgens?
IP54 bescherming tegen water en stof. Zo te zien kan die wel tegen een stootje, maar goed. Ik heb een radio nog nooit van een steiger laten stuiteren ;)
pi_157099165
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 11:38 schreef Faeroer het volgende:
Heeft iemand een aanrader voor een 'wire stripper' om insulatie van draden af te halen? Normaal mesje gaat hem niet worden. Het is nodig om met (kleine) electronica, pcb's, arduino's etc. te werken. Koper beschadigen is dus uit den boze. ;) Zat zelf te denken aan deze van Klein Tools met 16-26 AWG/1.0-0.14mm^2 of deze van CK TOOLS met 20-30 AWG. Al bij de Gamma en dergelijke gekeken, maar daar werd ik niet echt blij van dus get wordt waarschijnlijk online.
Die jokari's zijn top! Gebruik ik op het werk heel veel.

Prive heb ik zo'n ding: http://i01.i.aliimg.com/w(...)minal-hulpmiddel.jpg maar weet niet of die het gewenste bereik heeft.
pi_157100381
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 13:27 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Bosch Blauw heeft volgens mij wel goede excentrische schuurmachines, maar geen delta schuurmachines. Een delta schuurmachine is wel het breedst inzetbaar, een excentrische is pas interessant als je veel vlakke stukken moet schuren zoals tafelbladen e.d.
Denk dat het een Rupes gaat worden. Idee voor een goede winkel?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:54:16 #259
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157132671
Nou allemaal; de stekker leek niet amerikaans te zijn, maar australisch! God mag weten waarom haha. Heb hem terug gestuurd :)
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:58:09 #260
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157132729
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:58 schreef henkSX het volgende:

[..]

Denk dat het een Rupes gaat worden. Idee voor een goede winkel?
Bosch blauw heeft een delta schuurmachine: GDA280E
En anders kan je die multitool GOP 250/300 kopen, daar zit een opzet stukje bij waar delta schuurpapiertjes op kunnen worden geklitteband:P
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:21:41 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157133249
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 12:58 schreef Maquez het volgende:

[..]

Bosch blauw heeft een delta schuurmachine: GDA280E
En anders kan je die multitool GOP 250/300 kopen, daar zit een opzet stukje bij waar delta schuurpapiertjes op kunnen worden geklitteband:P
Volgens mij bedoelen ze zoiets met een deltaschuurmachine:
http://www.nonpaintstore.nl/nl/rupes-ls-delta-21a.html

Dat heeft Bosch Blauw niet. Toen ik dat naar zocht, zag ik dat Hitachi ze wel heeft
http://www.toolmax.nl/hitachi-sv12sh-110x190-200w-p-6139.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 13:38:59 #262
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157133616
Jullie Bosch blauw manie is af en toe wel eng hoor :P . Bijna vergelijkbaar met de Festool manie op FOG of de mafell manie van gereedschappro-Sander :D .
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:07:37 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157139395
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 13:38 schreef bleiblei het volgende:
Jullie Bosch blauw manie is af en toe wel eng hoor :P . Bijna vergelijkbaar met de Festool manie op FOG of de mafell manie van gereedschappro-Sander :D .
:7
Ik zeg niet dat andere merken slecht zijn hoor, maar het Bosch gamma ken ik nou eenmaal wat beter, vandaar dat ik mensen dat wat vaker aanraad.

psst, zie je trouwens dat ik vandaag heb gezegd geen Bosch te kopen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157145132
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 12:58 schreef Maquez het volgende:

[..]

Bosch blauw heeft een delta schuurmachine: GDA280E
En anders kan je die multitool GOP 250/300 kopen, daar zit een opzet stukje bij waar delta schuurpapiertjes op kunnen worden geklitteband:P
Das toch een heel ander model dan zon 'muis' achtige schuurmachine als zon rupes of dts bijvoorbeeld.. Lijkt me ook dat die niet bedoeld is om grotere oppervlaktes te schuren?
pi_157146271
Vandaag mijn marktplaats aankopen binnen.

2 L-boxx'en maatje 2
1 L-boxx maatje 3
1 linze haspel 25m gebruikt
1 Bosch excentrische schuurmachine pex 15 ae ook gebruikt.
1x Bosch gbh 2 26 dfr combihamer
1x inleg voor de bewuste Bosch voor de L-boxx

En bij ecotools:
1x pak rond schuurpapier
10st 3mm houtboortjes
5x reciprozaagjes hout

De excentrische kostte me een tientje, dus gaan we proberen 8-)
Een oudje hoor, maar zag er nog prima uit, en 150mm

Ik kan weer hobbyen :Y

c_/
met een koekje
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:50:41 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157146898
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:34 schreef koffielepel het volgende:
Vandaag mijn marktplaats aankopen binnen.

2 L-boxx'en maatje 2
1 L-boxx maatje 3
Nice, wat komt erin? Die GBH2-26 en de excenter en wat nog meer?

quote:
10st 3mm houtboortjes

Hmm, ik heb er 3 gehad en allemaal afgeknapt. Ik vond ze bovendien erg kort.

Maar veel plezier met de aankopen ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157148407
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nice, wat komt erin? Die GBH2-26 en de excenter en wat nog meer?

[..]

Hmm, ik heb er 3 gehad en allemaal afgeknapt. Ik vond ze bovendien erg kort.

Maar veel plezier met de aankopen ^O^
Inderdaad de gbh 2 26 en ik dacht m'n recipro, maar dat pastte niet :( Dus nu moet ik daar nog even over nadenken. Misschien al m'n boortjes, bitjes etc. Daar heb ik ook nog niet echt een mooie oplossing voor.


In de grote zit nu m'n invalzaag met toebehoren, eindelijk opgeruimd.
En die boortjes kostte 17 cent dus die gok durf ik wel te nemen :)

c_/
met een koekje
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:40:18 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157149021
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 22:26 schreef koffielepel het volgende:


En die boortjes kostte 17 cent dus die gok durf ik wel te nemen :)

c_/
Als ze snel afbreken alsnog te duur. Goede 3mm boortjes kosten hooguit ¤2 ofzo
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157153934
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 21:50 schreef derLudolf het volgende:
Hmm, ik heb er 3 gehad en allemaal afgeknapt.
Same here.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 22:26 schreef koffielepel het volgende:
En die boortjes kostte 17 cent dus die gok durf ik wel te nemen :)
Nou, het is toch lullig als je de rest van het boortje weer uit het hout moet vissen.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 10:06:09 #270
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_157155207
Ik wil een verstekzaag kopen om heel precies te kunnen zagen. Elektrisch is geen optie dus zal het zo'n vaak blauwe hand zaag met geleiders worden.
Welke kan ik het beste kopen? Ik denk dat ik er verschillende zaagbladen bij nodig heb voor hard en zacht hout.
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
pi_157155300
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 10:06 schreef Thee het volgende:
Ik wil een verstekzaag kopen om heel precies te kunnen zagen. Elektrisch is geen optie dus zal het zo'n vaak blauwe hand zaag met geleiders worden.
Welke kan ik het beste kopen? Ik denk dat ik er verschillende zaagbladen bij nodig heb voor hard en zacht hout.
In mijn ervaring zijn die dingen alleen maar goed om je totaal gefrustreerd en agressief achter te laten. Ik vind ze voor geen meter werken. Totaal niet nauwkeurig omdat overal speling op zit.

Ik denk dat je beter af bent met een losse verstekbak met een goede handzaag.

Wat wil je er eigenlijk mee doen? Een afkortzaag is wel prettig hoor :Y

c_/
met een koekje
  woensdag 28 oktober 2015 @ 10:28:48 #272
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_157155500
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 10:14 schreef koffielepel het volgende:

[..]

In mijn ervaring zijn die dingen alleen maar goed om je totaal gefrustreerd en agressief achter te laten. Ik vind ze voor geen meter werken. Totaal niet nauwkeurig omdat overal speling op zit.

Ik denk dat je beter af bent met een losse verstekbak met een goede handzaag.

Wat wil je er eigenlijk mee doen? Een afkortzaag is wel prettig hoor :Y

c_/
Ik wil kleine houten doosjes (precies op maat, formaat ongeveer 2 sigaretten pakjes op elkaar) maken van triplex, eventueel later van hardhout en ik ben bang dat het allemaal juist erg gaat schuiven in een verstekbak daarom dacht ik aan zo'n verstekzaag met geleiders
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
  woensdag 28 oktober 2015 @ 10:40:31 #273
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157155632
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 10:06 schreef Thee het volgende:
Ik wil een verstekzaag kopen om heel precies te kunnen zagen. Elektrisch is geen optie dus zal het zo'n vaak blauwe hand zaag met geleiders worden.
Welke kan ik het beste kopen? Ik denk dat ik er verschillende zaagbladen bij nodig heb voor hard en zacht hout.
Kijk eens naar verstekzagen van Ulmia. Super mooie zagen waar je een hoge precisie mee haalt. Alleen de prijs.... Zo een 25 euro ding is zonde van het geld. Heb er een week of 3 geleden eentje weg geknikkerd. Werkte voor geen meter :N .
  woensdag 28 oktober 2015 @ 10:51:15 #274
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_157155770
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 10:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Kijk eens naar verstekzagen van Ulmia. Super mooie zagen waar je een hoge precisie mee haalt. Alleen de prijs.... Zo een 25 euro ding is zonde van het geld. Heb er een week of 3 geleden eentje weg geknikkerd. Werkte voor geen meter :N .
Dat is precies de reden dat ik hier kom informeren. Pfff voor die prijs van Ulmia mag ik wel erg veel kwaliteit verwachten. Weet je of er een goede zaag voor een wat schappelijker prijs is?
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
  woensdag 28 oktober 2015 @ 11:12:26 #275
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157156049
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 10:51 schreef Thee het volgende:

[..]

Dat is precies de reden dat ik hier kom informeren. Pfff voor die prijs van Ulmia mag ik wel erg veel kwaliteit verwachten. Weet je of er een goede zaag voor een wat schappelijker prijs is?
Kijk eens op MP. Die dingen zijn écht goeie kwaliteit en kan weinig aan kapot. Is overigens de enige die ik als volwaardig alternatief durf te adviseren ipv. een mooie elektrische. Maar ben ook weer niet heel bekend in de handverstekzagen :P .
  Moderator woensdag 28 oktober 2015 @ 13:23:59 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157158220
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 10:51 schreef Thee het volgende:

[..]

Dat is precies de reden dat ik hier kom informeren. Pfff voor die prijs van Ulmia mag ik wel erg veel kwaliteit verwachten. Weet je of er een goede zaag voor een wat schappelijker prijs is?
Stanley heeft nog modellen van rond de ¤75, geen idee hoe de kwaliteit daarvan is. Ook geen idee of je zaagbladen kunt verwisselen. Zo'n ¤25 ding is inderdaad droevig om te zien hoe slap dat is gebouwd.

Koop anders voor een paar tientjes een houten verstekbak en een fatsoenlijke kapzaag
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 28 oktober 2015 @ 13:54:47 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157158828
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 10:40 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Kijk eens naar verstekzagen van Ulmia. Super mooie zagen waar je een hoge precisie mee haalt. Alleen de prijs.... Zo een 25 euro ding is zonde van het geld. Heb er een week of 3 geleden eentje weg geknikkerd. Werkte voor geen meter :N .
Ik had vanochtend al bij Baptist op de website gekeken en dacht dat Ulmia's op ±¤130 zaten maar ze zijn nog een slag duurder. Zou zoiets niet goed zijn dan?
https://www.baptist.nl/m/(...)aagmachine-perfekt-i
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:00:31 #278
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_157159928
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 13:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik had vanochtend al bij Baptist op de website gekeken en dacht dat Ulmia's op ±¤130 zaten maar ze zijn nog een slag duurder. Zou zoiets niet goed zijn dan?
https://www.baptist.nl/m/(...)aagmachine-perfekt-i
Ze zien er op het oog voor mij allemaal zo'n beetje het zelfde uit. Mijn ervaring met gereedschap is inderdaad dat ik het wegdoe als het niet goed werkt en zo blijkt het achteraf alleen maar meer geld te kosten. Maar die Ulmia is echt wat boven budget
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:18:28 #279
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157160253
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 13:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik had vanochtend al bij Baptist op de website gekeken en dacht dat Ulmia's op ±¤130 zaten maar ze zijn nog een slag duurder. Zou zoiets niet goed zijn dan?
https://www.baptist.nl/m/(...)aagmachine-perfekt-i
Lijkt mij wel, maar ik zou het wel eerst willen proberen/IRL zien en zou het niet via de webshop kopen.
pi_157160271
Kleine greep uit de nieuw spullen voor de aanstaande verhuizing :D :







Nat/droog zuiger heeft een automatisch filter reiniging systeem ^O^ .
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:20:50 #281
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157160289
Tip van het blok lood onderin de stofzuiger ken je al? ;)
  Moderator woensdag 28 oktober 2015 @ 15:25:00 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157160351
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Lijkt mij wel, maar ik zou het wel eerst willen proberen/IRL zien en zou het niet via de webshop kopen.
Gelukkig kan dat bij Baptist toch? :Y
Ik zou wel ¤130 cash meenemen als je daar naartoe gaat :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157160387
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:20 schreef bleiblei het volgende:
Tip van het blok lood onderin de stofzuiger ken je al? ;)
Nee, vertel ?
  Moderator woensdag 28 oktober 2015 @ 15:31:12 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157160469
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, vertel ?
Ben ook wel benieuwd :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157160609
Tijdje geleden hier een vraag gesteld over accuboor combi set gebeuren. Na wat voelen bij kameraden de volgende set besteld:


Milwaukee M18PP2A 18V Fuel
  Moderator woensdag 28 oktober 2015 @ 15:47:12 #286
45833 crew  Fogel
pi_157160729
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:20 schreef bleiblei het volgende:
Tip van het blok lood onderin de stofzuiger ken je al? ;)
zodat die niet steeds omflikkert?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 28 oktober 2015 @ 16:13:17 #287
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_157161154
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, vertel ?
Dat werd laatst hier genoemd.
Die dingen zijn aardig topzwaar en instabiel door die miniwieltjes.
Schijnt snel verholpen te zijn met wat gewicht onderin :) .

quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:39 schreef FranticDJ het volgende:
Tijdje geleden hier een vraag gesteld over accuboor combi set gebeuren. Na wat voelen bij kameraden de volgende set besteld:

[ afbeelding ]
Milwaukee M18PP2A 18V Fuel
Mooi setje! Waar staat dat "Fuel" voor? Speciaal type accu's ofzo?
pi_157161398
4,0Ah en de Fuel lijn zou langer mee moeten gaan op 1 traditionele acculading ;)
pi_157162916
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:13 schreef bleiblei het volgende:
Dat werd laatst hier genoemd.
Die dingen zijn aardig topzwaar en instabiel door die miniwieltjes.
Schijnt snel verholpen te zijn met wat gewicht onderin :) .
Lood is ook een beetje overdreven, een paar 30x30 tegels gratis van Marktplaats :Y
pi_157172692
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:13 schreef bleiblei het volgende:

Dat werd laatst hier genoemd.
Die dingen zijn aardig topzwaar en instabiel door die miniwieltjes.
Schijnt snel verholpen te zijn met wat gewicht onderin :) .

Bedankt voor de tip :P. Ik heb het nog even getest, door dat vijfde wieltje vooraan is hij bijna niet om te trekken. De motor zit aan de voorkant, waardoor de balans erg goed is. Ik moet hem uiteraard nog in actie testen op een grove ondergrond ;)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:31:46 #291
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157178764
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:39 schreef FranticDJ het volgende:
Tijdje geleden hier een vraag gesteld over accuboor combi set gebeuren. Na wat voelen bij kameraden de volgende set besteld:

[ afbeelding ]
Milwaukee M18PP2A 18V Fuel
Heel mooi setje, al zie ik de meerwaarde niet van een hamerfunctie, fuel line staat erg goed bekend volgens mij, ook met name in de 10.8V lijn, mooie machines voor prima geld! Alleen is Milwaukee wat slecht te leveren in de EU vind ik. Laatst een setje impact adapters gekocht uit de US, niet te leveren vanuit de EU.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_157179537
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat werd laatst hier genoemd.
Die dingen zijn aardig topzwaar en instabiel door die miniwieltjes.
Schijnt snel verholpen te zijn met wat gewicht onderin :) .
Niet allemaal, die van mijn vader heeft er voor zover ik weet geen of dan misschien weinig last van.
In mijn geval had ik lood voorhanden en is eenvoudig te bewerken en neemt weinig ruimte in.
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_157230730
Weer wat spul binnen gekregen, te beginnen met een hier bekend inbussleutel setje. *O*

En om maar in dezelfde kleurensetting te blijven, een systainer gevuld met bakjes. Even later werd ook de bestelling van ecotools afgeleverd, wat extra accessoires voor de pas aangeschafte Fein multimaster.

Had gehoopt dat de systainer dezelfde kleur zou zijn, maar helaas. :')

Stapel begint al aardig op te schieten, al kom ik nog lang niet in de buurt van sommige van jullie.

Nu had ik laatst in het gereedschap-tips topic nog gevraagd naar ervaringen van de ecotools multitool accesoires, maar daar kreeg ik geen reactie op. Toch maar op de gok besteld, en dan zal ik mijn ervaring hier maar plaatsen. Misschien heeft iemand er nog iets aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157231430
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:31 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Heel mooi setje, al zie ik de meerwaarde niet van een hamerfunctie, fuel line staat erg goed bekend volgens mij, ook met name in de 10.8V lijn, mooie machines voor prima geld! Alleen is Milwaukee wat slecht te leveren in de EU vind ik. Laatst een setje impact adapters gekocht uit de US, niet te leveren vanuit de EU.
Ja gaan t afwachten, Toolnation zei 1 tot 4 werkdagen :P Dus verwacht eigenlijk half komende week. We'll see.

@Tom_ netjes netjes! Ik heb nog wel even te gaan tot ik bij jouw stack aan Festool ben hoor :P
  Moderator zaterdag 31 oktober 2015 @ 21:13:16 #295
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157231609
Leuke aankopen weer. Ik zou die BTI systainer weer terug sturen en een Fein er voor terug :P

Die multitool accessoires van Ecotools zijn wel prima. Mijn halfrond (segment?) zaagblad begon vanmiddag te roken in berken multiplex. Denk dat ie aardig stomp was maar gebruik die ook al een tijdje.

Die halve aansluiting kan ook niet overweg met mijn Bosch GOP 300, omdat die een snelkoppeling heeft :(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157232774
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:13 schreef derLudolf het volgende:
Leuke aankopen weer. Ik zou die BTI systainer weer terug sturen en een Fein er voor terug :P

Die multitool accessoires van Ecotools zijn wel prima. Mijn halfrond (segment?) zaagblad begon vanmiddag te roken in berken multiplex. Denk dat ie aardig stomp was maar gebruik die ook al een tijdje.

Die halve aansluiting kan ook niet overweg met mijn Bosch GOP 300, omdat die een snelkoppeling heeft :(
Dan had ik weer geen bakjes gehad om het spul te sorteren. :+
Ik vind het wel prima zo, voorheen ging al het gereedschap wat niet in de doos erbij kon gewoon in een losse bak of plastic zak ofzo, nu moet het allemaal in dure systainers. Vreemd eigenlijk. :P

Ik gebruikte datzelfde zaagblad om een gat voor de afvoer van de dakkapel uit te zagen in 6mm HPL plaat, dat rookt toch ook wel aardig. (Maar van die rook gingen m'n ogen branden, wat een troep is dat. :X )
  zondag 1 november 2015 @ 16:38:38 #297
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_157248124
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 20:45 schreef Tom_ het volgende:
Weer wat spul binnen gekregen, te beginnen met een hier bekend inbussleutel setje. *O*
[ afbeelding ]
En om maar in dezelfde kleurensetting te blijven, een systainer gevuld met bakjes. Even later werd ook de bestelling van ecotools afgeleverd, wat extra accessoires voor de pas aangeschafte Fein multimaster.
[ afbeelding ]
Had gehoopt dat de systainer dezelfde kleur zou zijn, maar helaas. :')
[ afbeelding ]
Stapel begint al aardig op te schieten, al kom ik nog lang niet in de buurt van sommige van jullie.
[ afbeelding ]
Nu had ik laatst in het gereedschap-tips topic nog gevraagd naar ervaringen van de ecotools multitool accesoires, maar daar kreeg ik geen reactie op. Toch maar op de gok besteld, en dan zal ik mijn ervaring hier maar plaatsen. Misschien heeft iemand er nog iets aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sprak laatst een timmerman van een aannemingsbedrijf (ongeveer 25 timmermannen/bouwvakkers in dienst) Zij lieten de zaagjes/mesjes voor de multitools 'knippen' voordat zij het echt weg gooide. Geen idee wat dat kost of waar ze dat deden, maar hij zei wel dat je soms op een kleine klus zo door je zaagblaadje heen bent :P
Misschien de moeite waard voor sommige om uit te zoeken, ik heb zelf geen multitool dus ken het probleem nog niet echt :P
pi_157250359

Dit is een oplossing voor je blaadjes. kost maar 359 euro

http://www.gereedschappro(...)n-zaagblaadjes/16594
pi_157251746
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 16:38 schreef Maquez het volgende:

[..]

Sprak laatst een timmerman van een aannemingsbedrijf (ongeveer 25 timmermannen/bouwvakkers in dienst) Zij lieten de zaagjes/mesjes voor de multitools 'knippen' voordat zij het echt weg gooide. Geen idee wat dat kost of waar ze dat deden, maar hij zei wel dat je soms op een kleine klus zo door je zaagblaadje heen bent :P
Misschien de moeite waard voor sommige om uit te zoeken, ik heb zelf geen multitool dus ken het probleem nog niet echt :P
Ja, zeker als je ergens zo'n dikke knoest tegenkomt dan gaat het hard heb ik al gemerkt, dan begint het hout ook flink te roken. Ik zal het vast niet zo vaak nodig hebben als een echte timmerman. :)

quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:59 schreef jefmen het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een oplossing voor je blaadjes. kost maar 359 euro

http://www.gereedschappro(...)n-zaagblaadjes/16594
Ja zoiets zou kunnen, denk ik voor bedrijven die er dagelijks gebruik van maken wel interessant. Ik gebruik wel een ander blaadje van ecotools van 5 euro zodra het nodig is. :P
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 19:38:48 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157252956
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 16:38 schreef Maquez het volgende:

[..]

Sprak laatst een timmerman van een aannemingsbedrijf (ongeveer 25 timmermannen/bouwvakkers in dienst) Zij lieten de zaagjes/mesjes voor de multitools 'knippen' voordat zij het echt weg gooide. Geen idee wat dat kost of waar ze dat deden, maar hij zei wel dat je soms op een kleine klus zo door je zaagblaadje heen bent :P
Misschien de moeite waard voor sommige om uit te zoeken, ik heb zelf geen multitool dus ken het probleem nog niet echt :P
Denk dat je heel wat Ecotools zaagbladen kunt verslijten voordat je hem terug verdient
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 1 november 2015 @ 19:47:31 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157253157
Vollll
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')