Daar had ik niet eens rekening mee gehouden dat amerika met 110v werktquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:10 schreef bleiblei het volgende:
Hoeveel volt is die DeWalt? In Amerika heb je nml. 110v.
Als ie gewoon 230v kan hebben kan je de stekker eraf knippen en er een nieuwe op schroeven.
Of netter, het snoer vervangen voor ééntje met de juiste stekker.
Waar verkoopt Coolblue tweedehands artikelen eigenlijk?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:41 schreef Maquez het volgende:
[..]
Daar had ik niet eens rekening mee gehouden dat amerika met 110v werkt
Ik had dan inderdaad een ander snoer+stekker erop gemonteerd. Maar hij is dus niet compatibel met mijn FSN OFA kit, dus vind ik het geld verspilling als ik straks 2 van dit soort machines heb, een van dewalt en een van bosch. Dan heb ik in totaal 3 frezen en zoveel frees ik nou ook weer niet haha
Ik zocht deze dewalt frees op marktplaats en kwam toen deze tegen van cool blue. Ze verkopen ze inderdaad niet op de website, wel op marktplaats.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:42 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Waar verkoopt Coolblue tweedehands artikelen eigenlijk?
Weet je zeker dat het geen UK stekker is ?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:08 schreef Maquez het volgende:
MAAR nu komt het; er zat een amerikaanse stekker aan dit snoer!!! Als ik hem zou houden, dan schoot ik al niks om omdat die stekker niet in mijn stopcontact past..
Staat erbij in de advertentie.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:42 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Waar verkoopt Coolblue tweedehands artikelen eigenlijk?
Amerikaanse stekker past met een beetje moeite gewoon hier in het stopcontact. Ik had ooit een schoenendroger uit de vs gekocht, mooi dacht ik, toen ik die stekker eindelijk in het stopcontact had gekregen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:41 schreef Maquez het volgende:
[..]
Daar had ik niet eens rekening mee gehouden dat amerika met 110v werkt
Ik had dan inderdaad een ander snoer+stekker erop gemonteerd. Maar hij is dus niet compatibel met mijn FSN OFA kit, dus vind ik het geld verspilling als ik straks 2 van dit soort machines heb, een van dewalt en een van bosch. Dan heb ik in totaal 3 frezen en zoveel frees ik nou ook weer niet haha
Is Hitachi Paars al eens langs gekomen?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:08 schreef Maquez het volgende:
Ik zie trouwens de laatste tijd wel veel Bosch Blauw hier langs vliegen![]()
Yeah rightquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 20:17 schreef Makrolon het volgende:
Amerikaanse stekker past met een beetje moeite gewoon hier in het stopcontact.
Misschien vergis ik me, en paste die amerikaanse stekker met wat moeite in zon wereldstekker... Is effe geledenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:06 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Yeah rightDoe maar een foto als bewijs dan
Danny mag wel geld van ze gaan vragenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:08 schreef Maquez het volgende:
[ afbeelding ]
Afgelopen dinsdag deze frees bij CoolBlue besteld. Een 'tweedehands'..
Nou er was niks tweedehands aan, behalve de kartonnen verpakking die was geplakt.
Gekocht voor 232euro, in een mooie koffer, met stofafzuiging accessoires en dergelijke.
Ik had gehoopt dat hij op mijn frees kit zou passen;
[ afbeelding ]
Helaas zaten de gaten niet op de juiste locatie om hem te bevestigen. (bosch beweerde wel dat er ook andere merken frezen op zouden kunnen.. ELU en deze Dewalt in iedergeval niet..)
MAAR nu komt het; er zat een amerikaanse stekker aan dit snoer!!! Als ik hem zou houden, dan schoot ik al niks om omdat die stekker niet in mijn stopcontact past..
Ookal is het amerikaans (dewalt) iemand die ik ken heeft zo'n beetje alles van Dewalt, allemaal met onze gebruikelijke stekker.
Nu heb ik het dus terug gestuurd en moet ik toch deze frees gaan halen;
[ afbeelding ]
Dan moet ik even de 'plunge base' er apart bij kopen, ben ik alsnog ongeveer 300 euro verder...
Ik zie trouwens de laatste tijd wel veel Bosch Blauw hier langs vliegen![]()
Nou ja.. Eerst even kijken. Die schakelende voedingen van tegenwoordig kunnen bijna alles aan. En geen rood schuifknopje meer op de voeding.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:10 schreef bleiblei het volgende:
Hoeveel volt is die DeWalt? In Amerika heb je nml. 110v.
Als ie gewoon 230v kan hebben kan je de stekker eraf knippen en er een nieuwe op schroeven.
Of netter, het snoer vervangen voor ééntje met de juiste stekker.
Rupes LS21A of Festool DTS, en als dat te duur is met de hand. Koop er ook gelijk gehoorbescherming bij.quote:Op zondag 25 oktober 2015 10:09 schreef henkSX het volgende:
Ik ga binnenkort een aantal binnendeuren en kozijnen opnieuw schilderen. Zal dus een hoop moeten schuren.
Kan iemand me een fatsoenlijk schuurmachine aanraden voor deze werkzaamheden? Niks extreems, want hoef enkel op te schuren voor de nieuwe laag verf, maar wil wel iets wat goed werkt.
Bedankt. Lees dat de RUPES LS 71T de opvolger is van de LS21A. Ervaring mee?quote:Op zondag 25 oktober 2015 10:13 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Rupes LS21A of Festool DTS, en als dat te duur is met de hand. Koop er ook gelijk gehoorbescherming bij.
Festool is iig geen troepquote:Op zondag 25 oktober 2015 10:54 schreef Makrolon het volgende:
Heeft bosch blauw geen goede schuurmachine? Of is zon rupes of festool echt een stuk beter?
Werkt een gewone automatische striptang niet beter ? Bijvoorbeeld van jokari o.i.d. ? https://www.vekto.nl/gere(...)u43cgCFQs8GwodJAkFxQquote:Op zondag 25 oktober 2015 11:38 schreef Faeroer het volgende:
Heeft iemand een aanrader voor een 'wire stripper' om insulatie van draden af te halen? Normaal mesje gaat hem niet worden. Het is nodig om met (kleine) electronica, pcb's, arduino's etc. te werken. Koper beschadigen is dus uit den boze.Zat zelf te denken aan deze van Klein Tools met 16-26 AWG/1.0-0.14mm^2 of deze van CK TOOLS met 20-30 AWG. Al bij de Gamma en dergelijke gekeken, maar daar werd ik niet echt blij van dus get wordt waarschijnlijk online.
Zat er wel aan te denken, werkt wel sneller.quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Werkt een gewone automatische striptang niet beter ? Bijvoorbeeld van jokari o.i.d. ? https://www.vekto.nl/gere(...)u43cgCFQs8GwodJAkFxQ
Stripbereik: 0.2mm² t/m 6mm²quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:58 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Zat er wel aan te denken, werkt wel sneller.Moet alleen wel de 20-28 AWG/0.5mm-0.08mm range mee pakken.
Des te meer reden om de LS21A te kopen, dat is een uitlopend model, scheelt je 50 euro zo te zien. Ik heb in ieder geval de LS21A, ben er erg tevreden mee.quote:Op zondag 25 oktober 2015 10:22 schreef henkSX het volgende:
[..]
Bedankt. Lees dat de RUPES LS 71T de opvolger is van de LS21A. Ervaring mee?
En welk schuurpapier kan ik er het beste bij kopen?
Rupes wordt veel gebruikt door schilders, vrijwel gelijk aan de Festool DTS maar dan wat goedkoper.quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:06 schreef henkSX het volgende:
Festool is iig geen troep, Rupes ken ik niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |