Daarom geen geld meer geven als je hier komt. Ga maar een nieuwe afsluitdijk voor ons bouwen met een mooie spoorlijn voor een goede verbinding. In ruil daarvoor krijg je onderdak en voedsel. Moet je zien hoe snel de gelukszoekers verdwijnen en de echte vluchtelingen overblijven.quote:Op maandag 7 september 2015 21:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker. Syrië is niet leeg, en ook Afrikanen komen massaal. 3 miljard mensen staan te trappelen om naar Europa te staan. Voor het eerst in de geschiedenis laten landen zich bezetten zonder dat er sprake is van oorlogshandelingen.
Orbán is ook een idioot. En ik snap die 54% van de Nederlanders ook wel. Het Nederlandse regeringsbeleid is o.a. dankzij de PVV-gedoogsteun jarenlang een puinzooi geweest. De nodige hervormingen werden niet doorgevoerd en in Nederland is het daarom blijkbaar nog steeds crisissfeer. Maar is dat reden voor Nederland om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen en dit probleem dan maar ff af te schuiven op landen die hun zaakjes wel voor mekaar hebben, zoals Duitsland en Zweden?quote:Op maandag 7 september 2015 21:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Harteloos naar de gewone mensen. 54% van de Nederlanders is tegen meer "vluchtelingen" opnemen, en toch komen er meer. Premier Orban, die in Hongarije een enorm draagvlak onder de bevolking heeft, wordt weggezet als idioot.
Ik ga niet die hele reportage kijken maar in Duitsland zijn meer dan genoeg leegstaande huizen.quote:Gewone Duitsers worden uit hun huizen gezet omdat er vluchtelingen moeten komen,
Inderdaad harteloos.
Oh, wat nu weer. Ik kijk bijna geen tv. Is er weer een actie?quote:Op maandag 7 september 2015 21:36 schreef lapiovra het volgende:
Nou de tranentrekshow op RTL4 is begonnen hoor..
Allemaal bellen en gul storten hè fokkertjes..
Ik vind het niet zo belangrijk wat zij willen. Er zijn 3 miljard mensen die een nieuwe toekomst in Europa willen. Dat gaat niet lukken, tenzij je van Europa een kopie van Afrika wilt maken.quote:Op maandag 7 september 2015 21:41 schreef Mylene het volgende:
Geef ze eens ongelijk. Op naar een nieuwe toekomst.
Nooit.quote:Op maandag 7 september 2015 21:41 schreef DKUp het volgende:
Iedereen even een vluchtelingengezin adopteren alsjeblieft
Het leven gaat niet 'gewoon verder'. Die groep doe gaat komen met tienduizenden tegelijk doet een enorm beroep op sociale huurwoningen, uitkeringen, toeslagen en alle andere vormen van ondersteuning. Daarvoor je ogen sluiten omdat je simpelweg weinig tot geen belasting dokt wil niet zeggen dat het dan 'gewoon goed gaat'. In Duitsland worden mensen hun huis uitgetrapt ten faveure van de asielzoeker, dat gaat hier ook gebeuren. En jij juicht dat blijkbaar toe.quote:Op maandag 7 september 2015 21:38 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja. En nu? Mag ik wel meepraten?
Nederland gaat niets van wat vluchtelingen merken. En het leven gaat gewoon verder. Mensen moeten niet zo dramatisch doen. En meer dan terecht dat de EU daarover gaat en niet jan met de pet op. Die kunnen alleen in niet realistische oplossingen denken of cafepraat.
Woon jij op Vlieland ofzo? Hierin de Randstad struikel je er letterlijk en figuurlijk over.quote:Op maandag 7 september 2015 21:38 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja. En nu? Mag ik wel meepraten?
Nederland gaat niets van wat vluchtelingen merken. En het leven gaat gewoon verder. Mensen moeten niet zo dramatisch doen. En meer dan terecht dat de EU daarover gaat en niet jan met de pet op. Die kunnen alleen in niet realistische oplossingen denken of cafepraat.
Ik snap het ook niet. Dit leidt op termijn tot chaos en ellende. Het lijkt wel of ze doelbewust hier op aansturen.Ook door alle negatieve berichtgeving te vermijden en te doen alsof met de komst van een asielzoekerscentrum in een dorp van 800 inwoners er één groot en gezellig multicultureel feest uitbreekt. Of dat we allemaal toch zo ontzettend rijk en welvarend worden van iedere boot met analfabete Derdewereldbewoners die hier strandt.quote:Op maandag 7 september 2015 21:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat ik ook niet begrijp is dat nu vanuit alle delen van Nederland burgemeesters over elkaar heen buitelen om maar het hardst te verkondigen dat ze 'extra asielzoekers' kunnen opnemen. Op dat staatje (verdeelsleutel) zag ik dat er ruim 7000 aan NL worden toegewezen. Althans, dat is de bedoeling. Maar nu wil bv. alleen Hilversum 'wil' er al 1600. En zo zijn er nog veel meer gemeenten die zeggen dat ze ruim plek hebben.
Wat denken al die burgemeesters dan? Weten zij meer dan wij? Want die 7000 heb je natuurlijk zo verdeeld over, zeg, 12 AZC's in heel Nederland, in elk provincie eentje. Dat zijn er dan nog geen 700 per provincie. Maar gaat het hier om tijdelijke noodopvang in die andere plaatsen? Wat wil men? Volgens mij is er geen enkele gemeente die hier over nadenkt. Maar intussen worden die migranten letterlijk als popsterren binnengehaald door de linkse mensen: met liedjes, ballonnen, speciale winkels. Ik snap er de ballen van, echt waar ....
Dat hervormings-geneuzel heeft niets met het probleem te maken dat Europa nu bestormd wordt door illegalen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Orbán is ook een idioot. En ik snap die 54% van de Nederlanders ook wel. Het Nederlandse regeringsbeleid is o.a. dankzij de PVV-gedoogsteun jarenlang een puinzooi geweest. De nodige hervormingen werden niet doorgevoerd en in Nederland is het daarom blijkbaar nog steeds crisissfeer. Maar is dat reden voor Nederland om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen en dit probleem dan maar ff af te schuiven op landen die hun zaakjes wel voor mekaar hebben, zoals Duitsland en Zweden?
[..]
Ik ga niet die hele reportage kijken maar in Duitsland zijn meer dan genoeg leegstaande huizen.
Ja RTL4 allemaal geitenwollensokken verzameld bij Humbertoquote:Op maandag 7 september 2015 21:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Oh, wat nu weer. Ik kijk bijna geen tv. Is er weer een actie?
Mensen die voor immigratie zijn zeggen ook dat er weinig niet-westerse immigranten komen. "Maar 48.000 per jaar". Ze vergeten dat dit een kleine stad is, ieder jaar weer. Plus de jaren waarin een veelvoud van dat aantal komt.quote:Op maandag 7 september 2015 21:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het leven gaat niet 'gewoon verder'. Die groep doe gaat komen met tienduizenden tegelijk doet een enorm beroep op sociale huurwoningen, uitkeringen, toeslagen en alle andere vormen van ondersteuning. Daarvoor je ogen sluiten omdat je simpelweg weinig tot geen belasting dokt wil niet zeggen dat het dan 'gewoon goed gaat'. In Duitsland worden mensen hun huis uitgetrapt ten faveure van de asielzoeker, dat gaat hier ook gebeuren. En jij juicht dat blijkbaar toe.
Het is al jaren een schijndemocratie.quote:Op maandag 7 september 2015 21:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het belangrijkste probleem is dat de PvdA deel uit maakt van de regering - die houdt dat tegen.
De PvdA vertegenwoordigt in de peilingen nog slechts 9 van de 150 zetels; oftewel 6% van de Nederlandse bevolking.
Hoezo democratie?
Je kan op meerdere manieren 'verantwoordelijkheid' nemen, daarvoor hoef je niet per se de grenzen open te gooien voor een niet-aflatende migrantenstroom van tienduizenden per jaar.quote:Op maandag 7 september 2015 21:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Orbán is ook een idioot. En ik snap die 54% van de Nederlanders ook wel. Het Nederlandse regeringsbeleid is o.a. dankzij de PVV-gedoogsteun jarenlang een puinzooi geweest. De nodige hervormingen werden niet doorgevoerd en in Nederland is het daarom blijkbaar nog steeds crisissfeer. Maar is dat reden voor Nederland om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen en dit probleem dan maar ff af te schuiven op landen die hun zaakjes wel voor mekaar hebben, zoals Duitsland en Zweden?
[..]
Ik ga niet die hele reportage kijken maar in Duitsland zijn meer dan genoeg leegstaande huizen.
Ik overweeg de USA. Daar heb je ze ook, maar het land is enorm groot en je mag jezelf tenminste verdedigen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:41 schreef BarryOSeven het volgende:
Ben ik even blij dat ik nooit een huis heb gekocht.
De tering als dit zo doorgaat moet ik serieus naar een ander leefgebied gaan kijken, dit wordt een grote ellende.
Waar in dit geval straks de autochtonen de slaven zijn van de allochtone bevolking. 90% belasting op inkomen, en maar doorgaan.
Iemand nog een fijne, rustige en veilige locatie?
We leven in de tijd van het globalisme. Muurdichte grenzen bestaat niet meer. Die 9000 worden en inderdaad meer. En dat zal zo blijven. Wel geleidelijk echter. Wen er dus maar aan. Nederland is niet het enige land, vele andere landen en ook niet West-Europese kennen eenzelfde fenomeen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Die 9000 zijn nog maar het begin. Gezinshereniging, hoge geboortecijfers maken dat elke "vluchteling" die je toelaat verveelvoudigt.
Valt reuze mee. Volgens mij krijgen we in NL gemiddeld 1.7 kind per gezin. Waar dat in een gezonde samenleving op 2 zou moeten zinnen. De baby-boom generatie gaat flink het loodje leggen aankomende 15 jaar. Dat moet opgevangen worden. Naast hardwerkende Polen kan je best wat vluchtelingen erbij hebben. Zorg dat hun integratie goed wordt geregeld en ze snel aan de slag kunnen en ze vinden hun weg gewoon in de Nederlandse samenleving.quote:Nederland is het dichtstbevolkte land van Europa. Voor gewone Nederlands zijn al geen woningen beschikbaar. Elke keer wordt gezeg "dat merken we niet", maar het land stroomt wel vol. De emmer loopt een keer over.
Buiten de Randstad kleurt het straatbeeld ook in een recordtempo zwart hoor! Ook in de dorpen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Woon jij op een Vlieland ofzo? Hierin de Randstad struikel je er letterlijk en figuurlijk over.
Er is maar één partij tegen de komst van illegalen: De PVV. En helaas is dat niet een hele professionele en nette partij, maar we moeten het er mee doen vrees ik. Daarnaast VNL, maar dat is nog te klein.quote:Op maandag 7 september 2015 21:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het belangrijkste probleem is dat de PvdA deel uit maakt van de regering - die houdt dat tegen.
De PvdA vertegenwoordigt in de peilingen nog slechts 9 van de 150 zetels; oftewel 6% van de Nederlandse bevolking.
Hoezo democratie?
48.000 per jaar maal het aantal gezinsherenigingen is nogal wat.quote:Op maandag 7 september 2015 21:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mensen die voor immigratie zijn zeggen ook dat er weinig niet-westerse immigranten komen. "Maar 48.000 per jaar". Ze vergeten dat dit een kleine stad is, ieder jaar weer. Plus de jaren waarin een veelvoud van dat aantal komt.
Tel je ook even de geboortes mee van de allochtonen en asielzoekers?quote:Op maandag 7 september 2015 21:45 schreef Aloulu het volgende:
Valt reuze mee. Volgens mij krijgen we in NL gemiddeld 1.7 kind per gezin. Waar dat in een gezonde samenleving op 2 zou moeten zinnen. De baby-boom generatie gaat flink het loodje leggen aankomende 15 jaar. Dat moet opgevangen worden. Naast hardwerkende Polen kan je best wat vluchtelingen erbij hebben. Zorg dat hun integratie goed wordt geregeld en ze snel aan de slag kunnen en ze vinden hun weg gewoon in de Nederlandse samenleving.
En hoe denk jij over kaffers die in de islamitische wereld willen wonen?quote:Op maandag 7 september 2015 21:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
We leven in de tijd van het globalisme. Muurdichte grenzen bestaat niet meer. Die 9000 worden en inderdaad meer. En dat zal zo blijven. Wel geleidelijk echter. Wen er dus maar aan. Nederland is niet het enige land, vele andere landen en ook niet West-Europese kennen eenzelfde fenomeen.
[..]
Valt reuze mee. Volgens mij krijgen we in NL gemiddeld 1.7 kind per gezin. Waar dat in een gezonde samenleving op 2 zou moeten zinnen. De baby-boom generatie gaat flink het loodje leggen aankomende 15 jaar. Dat moet opgevangen worden. Naast hardwerkende Polen kan je best wat vluchtelingen erbij hebben. Zorg dat hun integratie goed wordt geregeld en ze snel aan de slag kunnen en ze vinden hun weg gewoon in de Nederlandse samenleving.
Behalve dan dat Polen ook (Centraal)-Europeanen zijn, net als wij. Met een religie die niet sterk afwijkt van de onze. Ja, natuurlijk zijn het geen Nederlanders. Maar ze staan wel vele malen dichter bij onze normen en waarden dan mensen uit Syrie en Afghanistan.quote:Op maandag 7 september 2015 21:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
We leven in de tijd van het globalisme. Muurdichte grenzen bestaat niet meer. Die 9000 worden en inderdaad meer. En dat zal zo blijven. Wel geleidelijk echter. Wen er dus maar aan. Nederland is niet het enige land, vele andere landen en ook niet West-Europese kennen eenzelfde fenomeen.
[..]
En de SGP.quote:Op maandag 7 september 2015 21:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er is maar één partij tegen de komst van illegalen: De PVV. En helaas is dat niet een hele professionele en nette partij, maar we moeten het er mee doen vrees ik. Daarnaast VNL, maar dat is nog te klein.
De VVD doet ook fanatiek mee, het maakt de VVD niet uit. Nog meer goedkope werknemers, dat vindt de achterban wel leuk.
Asiel is big business. Het verdient enorm goed, of je nu advocaat, COA directeur, hulpverlener bent. Voor die mensen is het gewoon omzet draaien. Elke asielzoeker is ¤36.000 per jaar. Reken maar uit.quote:Op maandag 7 september 2015 21:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Dit leidt op termijn tot chaos en ellende. Het lijkt wel of ze doelbewust hier op aansturen.Ook door alle negatieve berichtgeving te vermijden en te doen alsof met de komst van een asielzoekerscentrum in een dorp van 800 inwoners er één groot en gezellig multicultureel feest uitbreekt. Of dat we allemaal toch zo ontzettend rijk en welvarend worden van iedere boot met analfabete Derdewereldbewoners die hier strandt.
Wat willen ze nu? Over 10 jaar een interne oorlog in Europa? Waarom? Wie zit er achter?
Normaal gesproken zou je op 2 kinderen per vrouw moeten zitten, maar in een zeer dichtbevolkt land is het prima dat het wat lager is.quote:Op maandag 7 september 2015 21:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
[..]
Je wil ze de arbeidsmarkt op hebben tussen de 600.000 andere werklozen? Hoe zie je dat precies voor je, qua succesfactor ?quote:Op maandag 7 september 2015 21:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
[..]
Laat het aub vooral Syriërs zijn die we opnemen. De meesten zijn tenminste goed geschoold. Het meeste wat uit Afrika komt zal nooit de bijstand verlaten .quote:Op maandag 7 september 2015 21:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker. Syrië is niet leeg, en ook Afrikanen komen massaal. 3 miljard mensen staan te trappelen om naar Europa te staan. Voor het eerst in de geschiedenis laten landen zich bezetten zonder dat er sprake is van oorlogshandelingen.
quote:Op maandag 7 september 2015 21:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Diederik Huilmans Samsom.
Komt ie met of zonder z'n privé-pijpsletje?
"dus wen er maar aan".quote:Op maandag 7 september 2015 21:45 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Er gaat miljarden om in die business. Hervormingen worden actief tegengewerkt. Duizenden ambtenaren hebben er persoonlijk baat bij dat er zoveel mogelijk inmigranten hierheen komen. Hoe langer de procedure, hoe beter: dat zorgt voor een zeer stabiele niet-aflatende stroom van inkomsten over meerdere jaren.quote:Op maandag 7 september 2015 21:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Asiel is big business. Het verdient enorm goed, of je nu advocaat, COA directeur, hulpverlener bent. Voor die mensen is het gewoon omzet draaien. Elke asielzoeker is ¤36.000 per jaar. Reken maar uit.
Waar. Helaas staan ook voor Afrikanen de grenzen wijd open.quote:Op maandag 7 september 2015 21:48 schreef eight het volgende:
[..]
Laat het aub vooral Syriërs zijn die we opnemen. De meesten zijn tenminste goed geschoold. Het meeste wat uit Afrika komt zal nooit de bijstand verlaten .
Syriërs zijn in staat om in een beschaafde wereld te kunnen leven. Ze hebben zelf immers ook een beschaving opgebouwd. Afrikanen zal nooit iets worden. Dat is ellende voor eeuwig, van generatie op generatie.quote:Op maandag 7 september 2015 21:48 schreef eight het volgende:
[..]
Laat het aub vooral Syriërs zijn die we opnemen. De meesten zijn tenminste goed geschoold. Het meeste wat uit Afrika komt zal nooit de bijstand verlaten .
Dan moet je júíst zo'n quota-regeling afspreken. Want als je die tienduizenden per jaar niet wil, dan heb je afspraken nodig met landen aan wie je ze dan wel kan toewijzen. En dan niet zo'n papieren tijger zoals Dublin, maar afspraken met landen die die taak ook aan kunnen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan op meerdere manieren 'verantwoordelijkheid' nemen, daarvoor hoef je niet per se de grenzen open te gooien voor een niet-aflatende migrantenstroom van tienduizenden per jaar.
Die zal wel met haar schijnheilige smoel in het publiek zitten. Laten we het programma nog geloofwaardiger makenquote:Op maandag 7 september 2015 21:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Diederik Huilmans Samsom.
Komt ie met of zonder z'n privé-pijpsletje?
Als je in de COA top de term "Balkenende-norm" laat vallen, lachen ze de ballen uit hun broek.quote:Op maandag 7 september 2015 21:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er gaat miljarden om in die business. Hervormingen worden actief tegengewerkt. Duizenden ambtenaren hebben er persoonlijk baat bij dat er zoveel mogelijk inmigranten hierheen komen. Hoe langer de procedure, hoe beter: dat zorgt voor een zeer stabiele niet-aflatende stroom van inkomsten over meerdere jaren.
Naast de gedwongen taxpoet die je moet ophoesten zou het nu inhumaan zijn als je niet minstens een half maandsalaris afdraagt om nieuwe Mieles te kopen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ow tof we kunnen doneren op RTL4.
Juist dat is een argument vóór opvang in de regio: Zodra het gedoe voorbij is, moeten zij hun eigen land weer opbouwen in plaats van in Europa zijn.quote:Op maandag 7 september 2015 21:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Syriërs zijn in staat om in een beschaafde wereld te kunnen leven. Ze hebben zelf immers ook een beschaving opgebouwd. Afrikanen zal nooit iets worden. Dat is ellende voor eeuwig, van generatie op generatie.
Je kan het quota op 0 zetten en actief bijdragen aan opvang in de regio. Dat is ook een manier van verantwoordelijkheid nemen zonder dat je gelijk opgescheept zit met hele generaties immigranten die een beroep doen op schaarse middelen in Nederland.quote:Op maandag 7 september 2015 21:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan moet je júíst zo'n quota-regeling afspreken. Want als je die tienduizenden per jaar niet wil, dan heb je afspraken nodig met landen aan wie je ze dan wel kan toewijzen. En dan niet zo'n papieren tijger zoals Dublin, maar afspraken met landen die die taak ook aan kunnen.
Ik ga gelijk al mijn spaargeld storten.quote:Op maandag 7 september 2015 21:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Naast de gedwongen taxpoet die je moet ophoesten zou het nu inhumaan zijn als je niet minstens een half maandsalaris afdraagt om nieuwe Mieles te kopen.
Ja, en die nemen bij de tweede en derde generatie ook significant af. Kijk de cijfers er maar op na.quote:Op maandag 7 september 2015 21:46 schreef kawotski het volgende:
Tel je ook even de geboortes mee van de allochtonen en asielzoekers?
Ben nog weinig zuid-afrikaanse negers tegengekomen die in de Islamitische wereld willen wonen. Maar goed, niemand wil daar wonen eigenlijk.quote:Op maandag 7 september 2015 21:46 schreef LXIV het volgende:
En hoe denk jij over kaffers die in de islamitische wereld willen wonen?
Doorgaans worden Polen ook door Jan met de Pet beschouwd als Oost-Europeanen. O.a. omdat ze lang bij het Russische Sovjet imperium hoorden. Men heeft dan ook wel een lijkbleek kleurtje itt de wat meer gepigmenteerde medemensen uit het M-Oosten maar toch is "het een probleem".quote:Op maandag 7 september 2015 21:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Behalve dan dat Polen ook (Centraal)-Europeanen zijn, net als wij.
Positief te zien dat er toch Europese solidariteit isquote:Met een religie die niet sterk afwijkt van de onze. Ja, natuurlijk zijn het geen Nederlanders. Maar ze staan wel vele malen dichter bij onze normen en waarden dan mensen uit Syrie en Afghanistan.
Dan ben jij dus de vluchteling. En ook nog het type dat overal met de nek wordt aangekeken, nl. De economische vluchteling.quote:Op maandag 7 september 2015 21:41 schreef BarryOSeven het volgende:
Ben ik even blij dat ik nooit een huis heb gekocht.
De tering als dit zo doorgaat moet ik serieus naar een ander leefgebied gaan kijken, dit wordt een grote ellende.
Waar in dit geval straks de autochtonen de slaven zijn van de allochtone bevolking. 90% belasting op inkomen, en maar doorgaan.
Iemand nog een fijne, rustige en veilige locatie?
Ze hadden een beschaafde wereld, en wat hebben ze toen gedaan??quote:Op maandag 7 september 2015 21:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Syriërs zijn in staat om in een beschaafde wereld te kunnen leven. Ze hebben zelf immers ook een beschaving opgebouwd.
Je kan de quota niet op 0 zetten. Dat is een struisvogelhouding. Feit is dat er vluchtelingen in Nederland aankomen. Die moet je of opnemen of je moet afspraken hebben met een ander land dat ze bereid is op te nemen. Zo simpel is het.quote:Op maandag 7 september 2015 21:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan het quota op 0 zetten en actief bijdragen aan opvang in de regio. Dat is ook een manier van verantwoordelijkheid nemen zonder dat je gelijk opgescheept zit met hele generaties immigranten die een beroep doen op schaarse middelen in Nederland.
Japan lukt het anders prima. En Australië ook.quote:Op maandag 7 september 2015 21:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan de quota niet op 0 zetten. Dat is een struisvogelhouding. Feit is dat er vluchtelingen in Nederland aankomen. Die moet je of opnemen of je moet afspraken hebben met een ander land dat ze bereid is op te nemen. Zo simpel is het.
Terugsturen dus. In samenwerking met de hele EU, zodat ze Nederland niet eens bereiken.quote:Op maandag 7 september 2015 21:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan de quota niet op 0 zetten. Dat is een struisvogelhouding. Feit is dat er vluchtelingen in Nederland aankomen. Die moet je of opnemen of je moet afspraken hebben met een ander land dat ze bereid is op te nemen. Zo simpel is het.
Wij hebben geen enkele verplichting iemand op te nemen. Vooral niet omdat het toch niets helpt en we ook niet iedereen naar Nederland kunnen halen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, ga Nederland even vergelijken met een paar eilanden die heel ver weg liggen van de plekken waar de vluchtelingen vandaan komenquote:Op maandag 7 september 2015 21:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Japan lukt het anders prima. En Australië ook.
Dus het kán wel.
Hop, bespaar dat geld van die 9000 opnames, stort het door naar de landen in de regio en stuur de vliegtuigen linea recta daarnaartoe. Doe dit 3 weken en de stroom droogt vanzelf op.quote:Op maandag 7 september 2015 21:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Interessant maar pijnlijk artikel: http://www.theguardian.co(...)encies-broke-failing
Opvang in de region is moeilijk door gebrek aan geld. Het heeft niets te maken met ruimte of met te veel mensen, zoals mensen beweren die ze hier naar toe willen halen.
De oplossing is zo simpel: Grenzen dicht, "vluchtelingen" terugsturen naar de regio en met de miljarden die daarmee worden betaald ruimhartige opvang in de regio financieren.
Natuurlijk is die solidariteit er. En vertel mij niets over Oost-Europeanen, want ik ben in al die landen geweest en het beviel mij daar prima. Iets primitiever dan in het westen, maar wat wil je ook na bijna 50 jaar door de Soviets te zijn leeggeroofd? En Polen is inderdaad geen Oost-Europa. Tsjechie, Slowakije, Hongarije en Slovenie trouwens ook niet. Oost-Europa, dat is de Balkan en Oekraine/Wit-Rusland etc.quote:Op maandag 7 september 2015 21:53 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja, en die nemen bij de tweede en derde generatie ook significant af. Kijk de cijfers er maar op na.
Diegene die in NL geboren en getogen zijn nemen minder kinderen en gaan veel meer richting de cijfers van autochtonen.
[..]
Ben nog weinig zuid-afrikaanse negers tegengekomen die in de Islamitische wereld willen wonen. Maar goed, niemand wil daar wonen eigenlijk.
[..]
Doorgaans worden Polen ook door Jan met de Pet beschouwd als Oost-Europeanen. O.a. omdat ze lang bij het Russische Sovjet imperium hoorden. Men heeft dan ook wel een lijkbleek kleurtje itt de wat meer gepigmenteerde medemensen uit het M-Oosten maar toch is "het een probleem".
[..]
Positief te zien dat er toch Europese solidariteit is
Ja, als je Australië "een eiland" noemt, wordt het lastig discussiëren.quote:Op maandag 7 september 2015 21:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, ga Nederland even vergelijken met een paar eilanden die heel ver weg liggen van de plekken waar de vluchtelingen vandaan komen
Dus toch toelaten? We laten 7000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. Het houdt nooit op.quote:Op maandag 7 september 2015 21:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, ga Nederland even vergelijken met een paar eilanden die heel ver weg liggen van de plekken waar de vluchtelingen vandaan komen
Met een rubber bootje naar Australië vluchten zie je als een serieuze optie ja?quote:Op maandag 7 september 2015 21:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, als je Australië "een eiland" noemt, wordt het lastig discussiëren.
Dit is de huidige praktijk.quote:Op maandag 7 september 2015 21:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dus toch toelaten? We laten 7000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. Het houdt nooit op.
Plus dat iedereen in de regio goed geholpen wordt, en niet alleen de brutale vlerken die illegaal naar Europa gaan. Dat lijkt mij heel sociaal! Waarom links dat toch niet wil is mij een raadsel.quote:Op maandag 7 september 2015 21:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hop, bespaar dat geld van die 9000 opnames, stort het door naar de landen in de regio en stuur de vliegtuigen linea recta daarnaartoe. Doe dit 3 weken en de stroom droogt vanzelf op.
Ik ben dan ook benieuwd hoe de voorstanders van mensen toelaten dit oplossen. 3 miljard mensen die naar Europa willen. En gezien het gigantische hoge geboortecijfer in niet-westerse landen worden dat er heel snel meer.quote:Op maandag 7 september 2015 21:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dit is de huidige praktijk.
Cesar Milan de kwaadaardige en Vicieuze cirkel laten doorbreken. Werkt ook bij doorgedraaide honden, misschien lukt het ook met de policor linkse gutmensch en de struisvogelpoliticus.quote:Op maandag 7 september 2015 21:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dus toch toelaten? We laten 7000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. In Syrië/Turkije horen ze dat, dus gaat er weer een groep naar Europa. Weer crisisoverleg, we laten 15.000 toe. Het houdt nooit op.
Hoe wil je dit oplossen?
Als je een flink deel via quota naar de rest van de EU buiten Noordwest-Europa stuurt, dan horen ze dat misschien ook wel in Syrië/Turkije en komen er minder hierheen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hoe wil je dit oplossen?
Ze kwamen met boten, maar door goed beleid is dat probleem opgelost.quote:Op maandag 7 september 2015 21:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Met een rubber bootje naar Australië vluchten zie je als een serieuze optie ja?
Heel simpel. Die andere 600.000 werklozen zijn in NL geboren en getogen mensen veelal en dus te verwend. Die gaan niet meer werken voor 150 euro extra, behalve als hij er echt toe wordt gedwongen. Wat nu meer het geval is dan vroeger.quote:Op maandag 7 september 2015 21:47 schreef Scorpie het volgende:
Je wil ze de arbeidsmarkt op hebben tussen de 600.000 andere werklozen? Hoe zie je dat precies voor je, qua succesfactor ?
Die quota zijn een wassenneus. Na een tijdje komen ze in aanmerking voor een paspoort, en met een EU-paspoort kun je je overal vrij vestigen binnen de EU. Alleen in het begin zullen ze buiten west-Europa opgevangen worden.quote:Op maandag 7 september 2015 22:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je een flink deel via quota naar de rest van de EU buiten Noordwest-Europa stuurt, dan horen ze dat misschien ook wel in Syrië/Turkije en komen er minder hierheen.
Maar ja, daar komt het niet van, omdat de rest van Europa geen quota wil. En types zoals jij staan dan nog te juichen ook.
Die voorstanders denken daar gewoon niet over na.quote:Op maandag 7 september 2015 22:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ben dan ook benieuwd hoe de voorstanders van mensen toelaten dit oplossen. 3 miljard mensen die naar Europa willen. En gezien het gigantische hoge geboortecijfer in niet-westerse landen worden dat er heel snel meer.
Voor minder dan een huis, een uitkering, een Miele en een auto doen ze het niet he.quote:Op maandag 7 september 2015 22:00 schreef Szikha2 het volgende:
https://www.facebook.com/glos.tamas/videos/1617304331856672/
Schandalig!!! Dit zien we niet in de Nederlandse pers
Dan komen ze in elk geval niet allemaal tegelijk binnen. Scheelt praktisch al een hoop.quote:Op maandag 7 september 2015 22:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die quota zijn een wassenneus. Na een tijdje komen ze in aanmerking voor een paspoort, en met een EU-paspoort kun je je overal vestigen.
Het ging om het feit of australië een eiland is of niet. Als vluchteling is het door de geografische liggen een stuk lastiger om daar te komen.quote:Op maandag 7 september 2015 22:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ze kwamen met boten, maar door goed beleid is dat probleem opgelost.
Dan kan in Europa ook en ook in Nederland. Gewoon niemand toelaten. Dat geeft de eerste twee maanden wat drukte aan de grens, maar je zult zien dat het probleem snel is opgelost.
Men zal dan andere bestemmingen gaan zoeken en wij zijn van het probleem af.
Als Nederlanders zo lui en verwend zijn, en arabieren en afrikanen zo ijverig, waarom is hier dan alles zo goed geregeld en is het daar een puinhoop?quote:Op maandag 7 september 2015 22:01 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Heel simpel. Die andere 600.000 werklozen zijn in NL geboren en getogen mensen veelal en dus te verwend. Die gaan niet meer werken voor 150 euro extra, behalve als hij er echt toe wordt gedwongen. Wat nu meer het geval is dan vroeger.
Vluchtelingen zijn doorgaans veel meer bereid als ze eenmaal hun papieren hebben geregeld hun leven vorm te gaan geven. Zowel man als vrouw. Als ze te oud zijn is het vaak nog lastig echt goed Nederlands te leren maar zelfs dan zie je de vrouwtjes krantenwijkjes doen etc. En zo langzaamaan opklimmen. Daarnaast zijn veel Afghaanse vluchtelingen of Iraakse gewoon de middenklasse van daar die redelijk tot goed zijn opgeleid. Dat zie je in best veel zaken terug. Ook bij hun kinderen. En die Syriers die 4000 euro betalen voor alleen een reis van Turkije naar Griekenland zijn ook niet de allerarmsten. Die armen zitten op de Turks-Syrische of Libanees-Syrische grenzen in tentenkampen. Of in Afghanistan ergens in Pakistaanse steden waar ze als armoedzaaiers wonen en nooit meer wegkomen.
Het is toch feitelijk een eiland? Wel een heel groot maar de voordelen zijn overduidelijk.quote:Op maandag 7 september 2015 21:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, als je Australië "een eiland" noemt, wordt het lastig discussiëren.
Je bedoelt zoals in Calais? Volgens mij is het daar niet bepaald "de eerste twee maanden wat drukte aan de grens, maar je zult zien dat het probleem snel is opgelost"quote:Op maandag 7 september 2015 22:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ze kwamen met boten, maar door goed beleid is dat probleem opgelost.
Dan kan in Europa ook en ook in Nederland. Gewoon niemand toelaten. Dat geeft de eerste twee maanden wat drukte aan de grens, maar je zult zien dat het probleem snel is opgelost.
Men zal dan andere bestemmingen gaan zoeken en wij zijn van het probleem af.
Een quota werkt juist aanzuigend. Er is dan immers jurisprudentie wat hun zaak alleen maar goed doet.quote:Op maandag 7 september 2015 22:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je een flink deel via quota naar de rest van de EU buiten Noordwest-Europa stuurt, dan horen ze dat misschien ook wel in Syrië/Turkije en komen er minder hierheen.
Maar ja, daar komt het niet van, omdat de rest van Europa geen quota wil. En types zoals jij staan dan nog te juichen ook.
Uiteindelijk komen ze toch. Bovendien hebben Oost-Europese landen er geen zin in. Ze proberen het nu via de tactiek van de gekookte kikker: Heel langzaam en geleidelijk de aantallen opvoeren in Oost-Europa. Immoreel. Oost-Europese landen zijn een oase van rust in vergelijking met het compleet verziekte multiculturele west-Europa.quote:Op maandag 7 september 2015 22:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan komen ze in elk geval niet allemaal tegelijk binnen. Scheelt praktisch al een hoop.
Lastiger, maar niet onmogelijk. Ook zijn er luchthavens in Australië, zoals je misschien weet.quote:Op maandag 7 september 2015 22:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het ging om het feit of australië een eiland is of niet. Als vluchteling is het door de geografische liggen een stuk lastiger om daar te komen.
Grenscontroles invoeren, buitengrenzen bewaken met hekken onder stroom, tankgrachten, wachttorens. Dan wordt het ook moeilijk om hier te komen. Mensen terugsturen over zee is veel lastiger dan mensen bij een landsgrens tegen houden. En met scherp schieten als ze toch de grens oversteken. Europa laat het gewoon gebeuren. De generatie van '68 neemt landsgrenzen niet meer serieus.quote:Op maandag 7 september 2015 22:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het ging om het feit of australië een eiland is of niet. Als vluchteling is het door de geografische liggen een stuk lastiger om daar te komen.
In Calais zie je juist het voorbeeld van falend beleid: niet ingrijpen, halfbakken opvang bieden en geen toekomst. Zet die gasten op de trein richting land van aankomst en dwing ze zichzelf daar te laten registreren. Hou dat eens vol en zie vanzelf het resultaat.quote:Op maandag 7 september 2015 22:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals in Calais? Volgens mij is het daar niet bepaald "de eerste twee maanden wat drukte aan de grens, maar je zult zien dat het probleem snel is opgelost"
Dat komt natuurlijk door de overige 15.400.000 Nederlanders die voor die zanikende uitvreters, die bang zijn dat de asielzoekers hun baan uitkering inpikken, de belastingen ophoesten.quote:Op maandag 7 september 2015 22:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Nederlanders zo lui en verwend zijn, en arabieren en afrikanen zo ijverig, waarom is hier dan alles zo goed geregeld en is het daar een puinhoop?
Zozo, nou, weer wat geleerd. Alleen jammer dat vliegtickets zo duur zijn, en de vliegtickets gelimiteerd.quote:Op maandag 7 september 2015 22:03 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Lastiger, maar niet onmogelijk. Ook zijn er luchthavens in Australië, zoals je misschien weet.
Ja klopt. Maar wat zou jij dan als je premier was van Hongarije of Slowakije? Je bent net een kwart eeuw verlost van de Soviets. Je hebt net die illegale onderhuurder je huis uit geschopt, historisch gezien. Dan ga je toch zeker niet weer allerlei onbekend grut binnenhalen, gestoeld op een totaal andere religie en cultuur ook nog eens?quote:Op maandag 7 september 2015 22:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Uiteindelijk komen ze toch. Bovendien hebben Oost-Europese landen er geen zin in. Ze proberen het nu via de tactiek van de gekookte kikker: Heel langzaam en geleidelijk de aantallen opvoeren in Oost-Europa. Immoreel. Oost-Europese landen zijn een oase van rust in vergelijking met het compleet verziekte multiculturele west-Europa.
The force of Taqqiyya is strong in this one.quote:Op maandag 7 september 2015 22:01 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Heel simpel. Die andere 600.000 werklozen zijn in NL geboren en getogen mensen veelal en dus te verwend. Die gaan niet meer werken voor 150 euro extra, behalve als hij er echt toe wordt gedwongen. Wat nu meer het geval is dan vroeger.
Vluchtelingen zijn doorgaans veel meer bereid als ze eenmaal hun papieren hebben geregeld hun leven vorm te gaan geven. Zowel man als vrouw. Als ze te oud zijn is het vaak nog lastig echt goed Nederlands te leren maar zelfs dan zie je de vrouwtjes krantenwijkjes doen etc. En zo langzaamaan opklimmen. Daarnaast zijn veel Afghaanse vluchtelingen of Iraakse gewoon de middenklasse van daar die redelijk tot goed zijn opgeleid. Dat zie je in best veel zaken terug. Ook bij hun kinderen. En die Syriers die 4000 euro betalen voor alleen een reis van Turkije naar Griekenland zijn ook niet de allerarmsten. Die armen zitten op de Turks-Syrische of Libanees-Syrische grenzen in tentenkampen. Of in Afghanistan ergens in Pakistaanse steden waar ze als armoedzaaiers wonen en nooit meer wegkomen.
Vanuit de UK geredeneerd wél. Dat Frankrijk nu een probleem heeft, zal de UK een rotzorg zijn.quote:Op maandag 7 september 2015 22:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals in Calais? Volgens mij is het daar niet bepaald "de eerste twee maanden wat drukte aan de grens, maar je zult zien dat het probleem snel is opgelost"
Dat is de reden waarom ik mijn hoop vestig op Oost-Europa.quote:Op maandag 7 september 2015 22:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar wat zou jij dan als je premier was van Hongarije of Slowakije? Je bent net een kwart eeuw verlost van de Soviets. Je hebt net die illegale onderhuurder je huis uit geschopt, historisch gezien. Dan ga je toch zeker niet weer allerlei onbekend grut binnenhalen, gestoeld op een totaal andere religie en cultuur ook nog eens?
Alleen al de groep Somaliërs die in de bijstand zitten haalt je verhaal onderuit, laat staan alle andere groepen waar zoveel gedonder mee is. Het fabeltje van de hardwerkende hoogopgeleide kennis immigrant is achterhaald en niet langer geloofwaardig meer.quote:Op maandag 7 september 2015 22:01 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Je ziet er het effect wat er gebeurt als een land (het VK) de grens dicht gooit/houdt zonder afspraken te maken over het e.e.a. Uiteindelijk heeft het VK er zelf ook last van omdat de mensen/vrachtauto's die wél legaal naar Engeland willen ook veel last van het probleem hebben.quote:Op maandag 7 september 2015 22:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In Calais zie je juist het voorbeeld van falend beleid: niet ingrijpen, halfbakken opvang bieden en geen toekomst. Zet die gasten op de trein richting land van aankomst en dwing ze zichzelf daar te laten registreren. Hou dat eens vol en zie vanzelf het resultaat.
Dat komt omdat de raddraaiers in Calais niet aangepakt worden. Als alle illegalen daar worden opgepakt en in de gevangenis worden gezet (water en brood, 12 uren per dag arbeid), en daarna terug naar land van herkomst, dan zal niemand het nog proberen om te rotzooien met de vrachtwagens daar. De Fransen pakken niet door.quote:Op maandag 7 september 2015 22:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Je ziet er het effect wat er gebeurt als een land (het VK) de grens dicht gooit/houdt zonder afspraken te maken over het e.e.a. Uiteindelijk heeft het VK er zelf ook last van omdat de mensen/vrachtauto's die wél legaal naar Engeland willen ook veel last van het probleem hebben.
Vliegtickets zijn goedkoper als een enkeltje Europa met een mensensmokkelaar. Je punt is?quote:Op maandag 7 september 2015 22:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zozo, nou, weer wat geleerd. Alleen jammer dat vliegtickets zo duur zijn, en de vliegtickets gelimiteerd.
Die vertraagde vrachtwagens is wel een béétje vervelend, maar dat staat in geen verhouding tot de ellende die ze zouden hebben als al die migranten binnen zouden komen.quote:Op maandag 7 september 2015 22:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Je ziet er het effect wat er gebeurt als een land (het VK) de grens dicht gooit/houdt zonder afspraken te maken over het e.e.a. Uiteindelijk heeft het VK er zelf ook last van omdat de mensen/vrachtauto's die wél legaal naar Engeland willen ook veel last van het probleem hebben.
Nou, de politiek in zou ik zeggenquote:Op maandag 7 september 2015 22:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Grenscontroles invoeren, buitengrenzen bewaken met hekken onder stroom, tankgrachten, wachttorens. Dan wordt het ook moeilijk om hier te komen. Mensen terugsturen over zee is veel lastiger dan mensen bij een landsgrens tegen houden. En met scherp schieten als ze toch de grens oversteken. Europa laat het gewoon gebeuren. De generatie van '68 neemt landsgrenzen niet meer serieus.
De VK hoeft geen afspraken te maken over illegalen die ze weren natuurlijk, das nogal krankzinnig. Het is Frankrijk die in gebreke blijft.quote:Op maandag 7 september 2015 22:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk.quote:Op maandag 7 september 2015 22:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, de politiek in zou ik zeggen
Niet alleen blanke Nederlanders. Allen die in Nederland zijn geboren en getogen. Ook ik. Wij zijn verwend ja. Zeer zeker. Wij willen bepaald werk niet meer doen, wat vluchtelingen bijv. die aan zijn gekomen en papieren net hebben binnengekregen nog wel doen. Zie jij veel Nederlandse vrouwen van bijv. 30 of 40 het ochtend AD-tje bezorgen elke dag? Dat doen wij niet. Werkloos of niet. Totdat er weer een Great Depression komt ofzo. Wel zie je die asielzoeker vrouwtjes die nog slecht NLs kunnen dat doen of een net aangekomen Afrikaan op zijn fiets die het doet. Toen ik 15 was waren er al alleen maar oude allochtone en vooral voormalige asielzoekers die dat deden. Op een paar autochtone Nederlanders na. Laat staan nu.quote:Op maandag 7 september 2015 22:03 schreef LXIV het volgende:
Als Nederlanders zo lui en verwend zijn, en arabieren en afrikanen zo ijverig, waarom is hier dan alles zo goed geregeld en is het daar een puinhoop?
Dat vluchten naar Europa makkelijker is dan naar Australië. Beetje triest dat dat nog uitgelegd moet worden.quote:Op maandag 7 september 2015 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vliegtickets zijn goedkoper als een enkeltje Europa met een mensensmokkelaar. Je punt is?
Ik kan geen touw vastknopen aan de VK op dit moment: Stoere taal over hun grens, maar wel 20.000 illegalen toelaten.quote:Op maandag 7 september 2015 22:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De VK hoeft geen afspraken te maken over illegalen die ze weren natuurlijk, das nogal krankzinnig. Het is Frankrijk die in gebreke blijft.
De mensenscanners zijn al besteld voor de tunnelkant van de VK.quote:Op maandag 7 september 2015 22:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die vertraagde vrachtwagens is wel een béétje vervelend, maar dat staat in geen verhouding tot de ellende die ze zouden hebben als al die migranten binnen zouden komen.
Het is alleen makkelijker door het slappe EU-beleid.quote:Op maandag 7 september 2015 22:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat vluchten naar Europa makkelijker is dan naar Australië. Beetje triest dat dat nog uitgelegd moet worden.
Het niet meer bewaken van grenzen is een grote stap geweest in het kapot maken van Europese natiestaten.quote:Op maandag 7 september 2015 22:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk.
Het heeft geen nut grenzen te hebben en die dan niet te bewaken.
Dat slaat echt als een tang op een varken met je eerdere antwoord. Magoed, het zij je vergeven.quote:Op maandag 7 september 2015 22:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat vluchten naar Europa makkelijker is dan naar Australië. Beetje triest dat dat nog uitgelegd moet worden.
Komt door het slappe beleid. Met goed beleid en grensbewaking kan de EU net zo worden als Australië.quote:Op maandag 7 september 2015 22:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |