abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155909636
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:49 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Recent nog de Boer bij Ajax. 'Maak een overtreding'. Man man man, het is geen balophetdak 6.

Overigens waanzinnig dat dit moet, maar het is wel gewoon waar. Iedereen die wel eens kijkt bij de voetbal of misschien wel eens een wedstrijdje heeft gefloten bij de jeugd weet dat het de spuigaten uitloopt.

Leuk voorbeeldje is toen ik zelf nog 14/15 was en voor het eerst een jeugdpotje floot (op een half veld dus). Dan heb je dus aan de zijlijn de palen van het grote veld staan. De bal kwam vervolgens tegen de paal en terug in het veld, ik stond even te twijfelen wat ik moest doen en liet vervolgens gewoon lekker doorspelen. Staat er aan de andere kant van het veld zo'n debiele jeugdleider mij voor alles uit te maken en dat ik m'n spullen maar moest pakken en weg moest gaan. Had gelukkig toen al het verstand om te weten dat ik het voor die jeugd doe, maar in principe moet je zo'n iemand gewoon de fluit geven en zelf aan de kant gaan staan. Man man.
Wil jij een losgelaten debiel laten fluiten?
Is de aanwezigheid van zulke figuren al niet erg genoeg?
pi_155909797
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 17:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Leuk filmpje van Waardenburg.
Ook in de omgeving Den Bosch hebben ze jeugdteams met zulke paupers langs de lijn.
  maandag 7 september 2015 @ 22:25:04 #53
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_155909873
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:52 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Je hebt het over de kleinere jeugd hier he. Tactische aanwijzingen? Die moet je een bal geven en dan met z'n allen met een glimlach op je gezicht kijken hoe ze als een zwerm bijen achter de honing aanzitten.
Nee, ik train de f'jes hier en we spelen daadwerkelijk positiespel.
  maandag 7 september 2015 @ 22:26:54 #54
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_155909917
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 16:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En wie gaat die ouders op 20 meter afstand houden dan?
De trainers en leiders.
pi_155910524
Alle ouders in de kantine of op het terras, niks langs de lijn...
Net als bij de zwemles en op school, regels zijn er voor de ouders.
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 22:48:52 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155910569
ja maar wel een scheidsrechter toch?

ik kan me geen enkel voordeel bedenken van een wedstrijd zonder refs
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:26:43 #57
3542 Gia
User under construction
pi_155916306
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:48 schreef sp3c het volgende:

Zelf de regels toepassen. Zelf beslissingen nemen. Opstaan van een leider, die vervolgens aanvoerder wordt.

Mijn jongste zat vroeger op voetbal, pas vanaf de E. Daar zaten echt van die ...jong bij die de scheids de huid vol scholden, omdat pa dat ook deed. Verder merkte je bij de trainingen wel dat ze de spelregels (en omgangsregels) niet konden onthouden, laat staan toepassen.

Ik denk serieus dat dit kan helpen om ze tot zelf nadenken te dwingen.

Vind het op zijn minst een interessant experiment.
pi_155917670
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:25 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee, ik train de f'jes hier en we spelen daadwerkelijk positiespel.
Maakt niet dat meneer guitar minder gelijk heeft. Voor de ontwikkeling is het beter om op die leeftijd lekker te pingelen zonder al te veel regels. Liefst ook op een klein veldje. In België en Spanje spelen ze bij de F-jes 4x4 en bij de E-jes 6x6 op een kwart veld, alles zonder ref. In Nederland zijn ze daar ook mee bezig nu dus. Bij de profs spelen ze inmiddels al TwinGames(zie google), wat bij de E-jes dus keeper+5 vs keeper+5 zonder scheids op een kwart veld is. Lekker veel balcontacten, lekker veel duels, weinig druk maken om de tactische kant nog.
pi_155917719
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 22:48 schreef sp3c het volgende:

Kinderen leren onderling dingen oplossen, zoals we dat vroeger bij het straatvoetbal of het veldjesvoetbal ook moesten. Dat is het idee erachter. De Nederlandse voetbaljeugd schiet enorm tekort op zaken als autonoom dingen regelen, spelinzicht en meer van dat. Dit is een van de oplossingen. Je ziet bij de profclubs ook steeds meer dat spelers vragen wordt gesteld i.p.v. instructie gegeven en dat ze zo dan zelf tot oplossingen moeten komen. Is bovendien ook nog goed voor de creativiteit.
pi_155918905
Krijgen we nu niet het probleem dat het kind met de grootste mond beslist dat het maar een penalty moet zijn ? Verder prima idee om de ouders op afstand te houden, maar eigenlijk belachelijk dat het op deze wijze moet.
pi_155919129
Ze moeten eerst maar eens beginnen met het aanpakken van al die profs die wekelijks het "goede" voorbeeld geven. Als het in het profvoetbal normaal wordt dat er geen commentaar meer is op de leiding en commentaar op de leiding direct bestraft wordt met een enkeltje kleedkamer, dan heeft dat automatisch z'n uitwerking op het publiek. Al die mannetjes op de tribune zullen zich dan al snel de tandjes irriteren aan spelers die met een kaart van het veld gaan omdat ze hun mond niet kunnen houden. Dat nemen die supporters dan netjes mee naar huis en geven dat weer mee aan hun kinderen. Die kids zien op zondagavond bij de samenvattingen ook dat je je hoort te gedragen en nemen dat ook weer mee.

Zolang je op TV en in de stadions spelers en coaches ziet die bij iedere beslissing in het nadeel van de eigen ploeg compleet uit hun dak gaan zal er uiteindelijk nooit wat veranderen.
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 11:50:05 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155919526
mjah commentaar op de leiding vind ik niet eens zo erg, het is de manier waarop dat commentaar gegeven moet worden

ik zag laatst een wedstrijd of samenvatting ofzo waarbij een penalty werd gegeven en toen begon er eerst een groep (vijf minimaal) spelers shirtjetrekkend (bij de scheids!!) te schreeuwen en te gillen dat het niet terecht was terwijl er eenzelfde groepje van de tegenpartij op een paar meter afstand stond te wachten tot de eerste groep was afgedropen om ook nog eens te schreeuwen en shirtje te trekken en shit!

terwijl er al een penalty en een rode kaart was gegeven!

wtf heb je dan nog te schreeuwen en te doen :') _O-

fix dat en de rest komt vanzelf, dit 'expiriment' is symptoombestrijden

dus voortaan

niet meer zo:

maar zo:

[ Bericht 21% gewijzigd door sp3c op 08-09-2015 12:06:05 ]
  Moderator dinsdag 8 september 2015 @ 11:51:49 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155919566
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Zelf de regels toepassen. Zelf beslissingen nemen. Opstaan van een leider, die vervolgens aanvoerder wordt.

Mijn jongste zat vroeger op voetbal, pas vanaf de E. Daar zaten echt van die ...jong bij die de scheids de huid vol scholden, omdat pa dat ook deed. Verder merkte je bij de trainingen wel dat ze de spelregels (en omgangsregels) niet konden onthouden, laat staan toepassen.

Ik denk serieus dat dit kan helpen om ze tot zelf nadenken te dwingen.

Vind het op zijn minst een interessant experiment.
ja maar dan kun je ze net zo goed op de kleuterschool zonder kleuterleidsters laten spelen, dat gaat echt niet werken volgens mij hoor _O-

maar zonder ouders lijkt me prima, denk iig dat de sport te groot is om de bad apples er tussenuit te plukken
pi_155921792
In het VK speelt het onderwerp ook:

quote:
Schoolgirl football referee asks parents to stop verbal abuse

Emily Dyke, 14, who was sworn at as she officiated at children’s games, says abuse made her consider giving up hobby

A schoolgirl football referee has urged parents to respect her after she was sworn at during an under-eights match.

Emily Dyke, 14, considered quitting after she was abused by adults during two consecutive games, but she decided against it after writing a plea for support from the touchline.

The teenager, who also plays in midfield for Skelton United under-16s in Cleveland, is learning to officiate junior games and took charge of an under-nines match followed by the semi-final of an under-eights tournament a fortnight ago.

She was called a “fucking disgrace” and told “you don’t know what you’re fucking doing” when she did not allow a goal because a shot rebounded off the bar but did not, as far as she could tell, cross the line.

Emily, a student in Guisborough, was also abused in the under-nines match.

Her father, Paul, who coaches her team, asked the parents to stop swearing but said he was told: “She is a ref, she should expect abuse.”

After the two games Emily wrote to the Grass Roots Facebook page for local football teams and asked parents to consider how they would feel if their child was being targeted.

She said: “I have recently suffered some verbal abuse from people while refereeing and have found it very difficult to deal with to the point I’m now considering not doing it anymore. I’m not looking for sympathy or anything like that. I’m wanting people to realise that I’m just a child doing something I love. I want everyone to take a look at their children and put yourself in my shoes when the abuse is being said.

“I’m learning that to referee you need to have a thick skin [whatever that means]. And to also ignore people when stuff is said, but it’s hard when the name-calling continues. I hope no one is offended by what I’ve said and take the time to realise I’m a child so please respect me.”

Her father said: “It’s not just the men doing it, it’s the women too. This is not the Premier League or even the Northern League. There’s no linesman with a flag, the referees have to make the decisions on their own, so yes, she will get some wrong, but who doesn’t?”

Dyke said an independent spectator told him after the game that Emily was right not to give a goal after the crossbar rebound.

He said: “Emily wrote in to Grass Roots, not for an apology, she wanted to know why they felt the need to verbally abuse her.”

Dyke warned that abuse was putting young people off from refereeing. “If you take the ref away, you are going to have no kids’ football,” he said.
Guardian
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_155921996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 11:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar dan kun je ze net zo goed op de kleuterschool zonder kleuterleidsters laten spelen, dat gaat echt niet werken volgens mij hoor _O-

maar zonder ouders lijkt me prima, denk iig dat de sport te groot is om de bad apples er tussenuit te plukken
Gaat over het algemeen best prima hoor. Heb op het voetbal zelf ook geregeld op de eerste trainingen er een bal tussen gegooid en ze hun gang laten gaan. Er neemt er vanzelf een de leiding op zich en de rest past zich dan aan.
pi_155925513
Ik hoor ze hier zelfs schreeuwen...voetbalveld is toch een redelijk eind hier vandaan. Stel gekken :')
  dinsdag 8 september 2015 @ 18:17:43 #67
3542 Gia
User under construction
pi_155927707
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 11:51 schreef sp3c het volgende:

Dat is geen vergelijking.
De voetballertjes krijgen wel training van een trainer en toezicht is er uiteraard ook.
Zoals kleuters les krijgen en onder toezicht spelen.
  dinsdag 8 september 2015 @ 18:21:54 #68
3542 Gia
User under construction
pi_155927797
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 11:21 schreef jesseax het volgende:
Krijgen we nu niet het probleem dat het kind met de grootste mond beslist dat het maar een penalty moet zijn ? Verder prima idee om de ouders op afstand te houden, maar eigenlijk belachelijk dat het op deze wijze moet.
Inderdaad zullen er leiderfiguren opstaan, zoals dat ook gaat op het schoolplein of een potje straatvoetbal.
Niets mis mee. Zit ie er echt naast komt er heus wel commentaar en wint de meerderheid. Wordt het ruzie dan wordt er uiteraard ingegrepen. Zonder scheids betekent niet zonder toezicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')