Je hoort letterlijk ouders roepen "trap hem voor z'n poten!"...quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:39 schreef bijdehand het volgende:
Triest dat het zo moet met dat gedoe allemaal
eens met deze user. Ik voel verwantschapquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:39 schreef bijdehand het volgende:
quote:Coaches moeten zich vooral beperken tot het geven van complimenten en het troosten en motiveren van kinderen.
Over 5 jaar mogen F-jes ook niet meer tegen elkaar voetballen, omdat die jochies zonder scheidsrechter elkaar regelmatig te lijf willen gaan.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:39 schreef bijdehand het volgende:
Zelfs in de eredivisie roept de coach dat, misschien moeten ze dat wangedrag eeret eens aanpakken dan. Even lekker van bovenaf het goede voorbeeld geven.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hoort letterlijk ouders roepen "trap hem voor z'n poten!"...
Erg triets idd...
Recent nog de Boer bij Ajax. 'Maak een overtreding'. Man man man, het is geen balophetdak 6.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zelfs in de eredivisie roept de coach dat, misschien moeten ze dat wangedrag eeret eens aanpakken dan. Even lekker van bovenaf het goede voorbeeld geven.
Van die oversized vader met slechte knieën, waardoor hun eigen 'top(b)' carriere helaas niet van de grond is gekomen, waardoor ze hun kroost moeten pushen. Triest inderdaad. Hoort helaas ook wel een beetje bij de cultuur waarin wij leven; alles moet snelle groter en beter zijn dan dat van de buren, stel je eens voor dat het zoontje van de buren beter kan voetballen dan jouw eigen Kareltje.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de zijlijn ouders met voetbal soms met verbazing aankijk. Mijn zoontje van 6 doet nu. 3 jaar aan ijshockey en sinds een maand ook voetbal. Waar ik ze bij ijshockey alle kinderen zie aanmoedigen, juichen bij ieder doelpunt (welk team ook scoort) en zeker geen kinderen zit aan te sturen vanaf de kant is dat bij voetbal echt heel anders![]()
Lijkt wel of alle coaches langs de kant zitten en hun kind moeten motiveren, aanwijzingen geven, boos worden bij overtreding van tegrnpartij![]()
Je hebt het over de kleinere jeugd hier he. Tactische aanwijzingen? Die moet je een bal geven en dan met z'n allen met een glimlach op je gezicht kijken hoe ze als een zwerm bijen achter de honing aanzitten.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:50 schreef Hathor het volgende:
Dat van die ouders begrijp ik wel, die schreeuwende tokkies aan de zijlijn word niemand beter van, maar geen scheidsrechter en coaches die alleen maar mogen troosten en complimentjes mogen maken slaat helemaal nergens op, het is toch godverdomme geen ouwe wijvensport. Een scheidsrechter hoort er gewoon bij, punt. En coaches moeten in de eerste plaats gewoon tactische aanwijzingen geven, en geen aai over de bol. Ga dan op ballet of zo.
Toen de Boer dat riep wilde hij niet zeggen dat er maar even een tegenstander getorpedeerd moest worden, maar het spel moest gewoon even stil gelegd worden omdat Ajax op dat moment met een man minder stond, even iemand beet pakken is dan al voldoende. Dat is heel normaal.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:49 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Recent nog de Boer bij Ajax. 'Maak een overtreding'. Man man man, het is geen balophetdak 6.
Overigens waanzinnig dat dit moet, maar het is wel gewoon waar. Iedereen die wel eens kijkt bij de voetbal of misschien wel eens een wedstrijdje heeft gefloten bij de jeugd weet dat het de spuigaten uitloopt.
Leuk voorbeeldje is toen ik zelf nog 14/15 was en voor het eerst een jeugdpotje floot (op een half veld dus). Dan heb je dus aan de zijlijn de palen van het grote veld staan. De bal kwam vervolgens tegen de paal en terug in het veld, ik stond even te twijfelen wat ik moest doen en liet vervolgens gewoon lekker doorspelen. Staat er aan de andere kant van het veld zo'n debiele jeugdleider mij voor alles uit te maken en dat ik m'n spullen maar moest pakken en weg moest gaan. Had gelukkig toen al het verstand om te weten dat ik het voor die jeugd doe, maar in principe moet je zo'n iemand gewoon de fluit geven en zelf aan de kant gaan staan. Man man.
Heeft inderdaad weinig met deze discussie te maken, maar desondanks belachelijk. Als je als trainer hoort dat iemand bewust een overtreding gaat maken dan had ik het geel al in m'n handen gehad. Dan wacht je maar tot je de bal hebt en speelt deze dan uit.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Toen de Boer dat riep wilde hij niet zeggen dat er maar even een tegenstander getorpedeerd moest worden, maar het spel moest gewoon even stil gelegd worden omdat Ajax op dat moment met een man minder stond, even iemand beet pakken is dan al voldoende. Dat is heel normaal.
Ook bij aspirantjes is dat normaal, die begrijpen dat zelf ook wel, hoe jong ze ook zijn. Ik herinner me nog uit mijn eigen tijd dat ik als linksbuiten altijd graag naar binnen wilde rennen, en dan herinnerde de coach me er altijd aan dat ik het veld breed moest houden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:52 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Je hebt het over de kleinere jeugd hier he. Tactische aanwijzingen? Die moet je een bal geven en dan met z'n allen met een glimlach op je gezicht kijken hoe ze als een zwerm bijen achter de honing aanzitten.
Zit natuurlijk verschil in niveauquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ook bij aspirantjes is dat normaal, die begrijpen dat zelf ook wel, hoe jong ze ook zijn. Ik herinner me nog uit mijn eigen tijd dat ik als linksbuiten altijd graag naar binnen wilde rennen, en dan herinnerde de coach me er altijd aan dat ik het veld breed moest houden.Jong geleerd oud gedaan zullen we maar zeggen.
Haha ja zulke relaxte coaches heb ik ook nog wel gehad, maar ook bloedfanatieke, zelfs al in de E'tjes, van die mannen die echt chagrijnig zijn na een nederlaag.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:01 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Zit natuurlijk verschil in niveauAls je in F1 speelt misschien, ik ben zelf begonnen in f13 o.i.d., dan was de trainer al blij als ik op het juiste veld stond.
Daar zullen straks ook wel strengere regels voor komenquote:Op zaterdag 5 september 2015 16:25 schreef Sjeeser het volgende:
Te triest voor woorden dat het zover heeft moeten komen. Daarnaast is dat natuurlijk symptoombestrijding, want het lost het probleem niet op: namelijk ouders die zich niet kunnen gedragen. En hoe gaat het straks in de E'tjes, D'tjes enz?
Ik denk dat er twee problemen door elkaar heenlopen. Enerzijds ouders zonder zelfbeheersing en gezond relativeringsvermogen. Anderzijds ouders die met de beste bedoelingen hun kind komen ondersteunen en hopen dat die zijn best doet, goed wordt en daar heel veel plezier aan beleeft. Alleen waar er vroeger nog veel ouders waren die fanatisme niet iets positiefs vonden en uberhaupt presteren in sport als een concurrent van presteren op school werd gezien, geldt fanatisme tegenwoordig onverkort als een deugd en zelfs als iets wat bij sport hoort.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:50 schreef Hathor het volgende:
Dat van die ouders begrijp ik wel, die schreeuwende tokkies aan de zijlijn word niemand beter van, maar geen scheidsrechter en coaches die alleen maar mogen troosten en complimentjes mogen maken slaat helemaal nergens op, het is toch godverdomme geen ouwe wijvensport. Een scheidsrechter hoort er gewoon bij, punt. En coaches moeten in de eerste plaats gewoon tactische aanwijzingen geven, en geen aai over de bol. Ga dan op ballet of zo.
bij ons kwamen hadden we de ouders juist graag dichterbij, langs de boarding het liefstquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de zijlijn ouders met voetbal soms met verbazing aankijk. Mijn zoontje van 6 doet nu. 3 jaar aan ijshockey en sinds een maand ook voetbal. Waar ik ze bij ijshockey alle kinderen zie aanmoedigen, juichen bij ieder doelpunt (welk team ook scoort) en zeker geen kinderen zit aan te sturen vanaf de kant is dat bij voetbal echt heel anders![]()
Lijkt wel of alle coaches langs de kant zitten en hun kind moeten motiveren, aanwijzingen geven, boos worden bij overtreding van tegrnpartij![]()
Ja bij mijn zoontje ook maar niemand die het in zijn hoofd haalt te schreeuwen naar zijn kind om aanwijzingen te geven of iets. Zelfs niet bij een vechtpartijquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
bij ons kwamen hadden we de ouders juist graag dichterbij, langs de boarding het liefst
mijn moeder zat zo ver mogelijk van het ijs en de kou vandaan
Ik kreeg er wel een beetje dit idee bij inderdaad:quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Voor de rest treurig dat het zo ver moet komen. Voetbal is het meest schrijnende voorbeeld maar ik heb ook genoeg brulouders meegemaakt bij andere sporten. Zelfs bij tennis heb ik moeders helemaal gek zien worden omdat zij van mening waren dat de bal uit wasNooit begrepen hoe volwassen mensen zo kunnen opgaan in een spelletje, te meer als hun jonge kind meespeelt.
Wel triest voor de ouders die zich wel gewoon kunnen gedragen. Was het echt zo moeilijk om bepaalde lastige personen gewoon te weigeren of weg te sturen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |