abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155841826
KNVB zet ouders op afstand bij F'jes-voetbal

De KNVB start vandaag een competitie in het F'jes-voetbal waarbij er geen scheidsrechter meer is om het spel te leiden en waarbij de ouders op minstens 20 meter afstand moeten staan.
Zo wil de bond bereiken dat kinderen in twee klassen bij de F'jes (7 en 8 jaar oud) "het vrije voetbalspel weer terugkrijgen".

De proef heet Fair Play Competitie en behelst behalve de afstand en geen scheidsrechter ook dat de coaches terughoudend moeten zijn met het geven van aanwijzingen. Coaches moeten zich vooral beperken tot het geven van complimenten en het troosten en motiveren van kinderen.

De proef is een reactie op het wangedrag dat sommige ouders langs de lijn vertonen, schrijft de NOS. Volgens de KNVB zorgen al te fanatieke ouders er al regelmatig voor dat zelfs bij de pupillen wedstrijden moeten worden gestaakt.

Duitsland
In Duitsland speelt de gehele jongste jeugd al in deze vorm en de afgelopen jaren zijn er ook in Nederland proeven mee geweest. De resultaten waren positief: kinderen voelen zich vrijer op het veld omdat ze minder met hun ouders bezig zijn. De Fair Play Competitie start in Limburg, maar de bedoeling is dat de competitievorm de komende jaren voor alle F'jes en E'tjes ingevoerd wordt.
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)and-bij-fjes-voetbal
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155841857
Triest dat het zo moet met dat gedoe allemaal :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155841877
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:39 schreef bijdehand het volgende:
Je hoort letterlijk ouders roepen "trap hem voor z'n poten!"...
Erg triets idd...
pi_155841891
quote:
eens met deze user. Ik voel verwantschap
pi_155841904
quote:
Coaches moeten zich vooral beperken tot het geven van complimenten en het troosten en motiveren van kinderen.
:')

Voor de rest treurig dat het zo ver moet komen. Voetbal is het meest schrijnende voorbeeld maar ik heb ook genoeg brulouders meegemaakt bij andere sporten. Zelfs bij tennis heb ik moeders helemaal gek zien worden omdat zij van mening waren dat de bal uit was :') Nooit begrepen hoe volwassen mensen zo kunnen opgaan in een spelletje, te meer als hun jonge kind meespeelt.

Wel triest voor de ouders die zich wel gewoon kunnen gedragen. Was het echt zo moeilijk om bepaalde lastige personen gewoon te weigeren of weg te sturen?
Conscience do cost.
pi_155841947
quote:
Over 5 jaar mogen F-jes ook niet meer tegen elkaar voetballen, omdat die jochies zonder scheidsrechter elkaar regelmatig te lijf willen gaan.

Dan gaan er FIFA-toernooitjes op de PS5 georganiseerd worden voor die leeftijd
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:44:23 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_155841959
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Erg triets idd...
Zelfs in de eredivisie roept de coach dat, misschien moeten ze dat wangedrag eeret eens aanpakken dan. Even lekker van bovenaf het goede voorbeeld geven.
Laffe huichelaar
pi_155841978
Ik moet zeggen dat ik de zijlijn ouders met voetbal soms met verbazing aankijk. Mijn zoontje van 6 doet nu. 3 jaar aan ijshockey en sinds een maand ook voetbal. Waar ik ze bij ijshockey alle kinderen zie aanmoedigen, juichen bij ieder doelpunt (welk team ook scoort) en zeker geen kinderen zit aan te sturen vanaf de kant is dat bij voetbal echt heel anders :')

Lijkt wel of alle coaches langs de kant zitten en hun kind moeten motiveren, aanwijzingen geven, boos worden bij overtreding van tegrnpartij :') :')
pi_155842076
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zelfs in de eredivisie roept de coach dat, misschien moeten ze dat wangedrag eeret eens aanpakken dan. Even lekker van bovenaf het goede voorbeeld geven.
Recent nog de Boer bij Ajax. 'Maak een overtreding'. Man man man, het is geen balophetdak 6.

Overigens waanzinnig dat dit moet, maar het is wel gewoon waar. Iedereen die wel eens kijkt bij de voetbal of misschien wel eens een wedstrijdje heeft gefloten bij de jeugd weet dat het de spuigaten uitloopt.

Leuk voorbeeldje is toen ik zelf nog 14/15 was en voor het eerst een jeugdpotje floot (op een half veld dus). Dan heb je dus aan de zijlijn de palen van het grote veld staan. De bal kwam vervolgens tegen de paal en terug in het veld, ik stond even te twijfelen wat ik moest doen en liet vervolgens gewoon lekker doorspelen. Staat er aan de andere kant van het veld zo'n debiele jeugdleider mij voor alles uit te maken en dat ik m'n spullen maar moest pakken en weg moest gaan. Had gelukkig toen al het verstand om te weten dat ik het voor die jeugd doe, maar in principe moet je zo'n iemand gewoon de fluit geven en zelf aan de kant gaan staan. Man man.
pi_155842100
Dat van die ouders begrijp ik wel, die schreeuwende tokkies aan de zijlijn word niemand beter van, maar geen scheidsrechter en coaches die alleen maar mogen troosten en complimentjes mogen maken slaat helemaal nergens op, het is toch godverdomme geen ouwe wijvensport. Een scheidsrechter hoort er gewoon bij, punt. En coaches moeten in de eerste plaats gewoon tactische aanwijzingen geven, en geen aai over de bol. Ga dan op ballet of zo.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_155842122
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de zijlijn ouders met voetbal soms met verbazing aankijk. Mijn zoontje van 6 doet nu. 3 jaar aan ijshockey en sinds een maand ook voetbal. Waar ik ze bij ijshockey alle kinderen zie aanmoedigen, juichen bij ieder doelpunt (welk team ook scoort) en zeker geen kinderen zit aan te sturen vanaf de kant is dat bij voetbal echt heel anders :')

Lijkt wel of alle coaches langs de kant zitten en hun kind moeten motiveren, aanwijzingen geven, boos worden bij overtreding van tegrnpartij :') :')
Van die oversized vader met slechte knieën, waardoor hun eigen 'top(b)' carriere helaas niet van de grond is gekomen, waardoor ze hun kroost moeten pushen. Triest inderdaad. Hoort helaas ook wel een beetje bij de cultuur waarin wij leven; alles moet snelle groter en beter zijn dan dat van de buren, stel je eens voor dat het zoontje van de buren beter kan voetballen dan jouw eigen Kareltje.
pi_155842143
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:50 schreef Hathor het volgende:
Dat van die ouders begrijp ik wel, die schreeuwende tokkies aan de zijlijn word niemand beter van, maar geen scheidsrechter en coaches die alleen maar mogen troosten en complimentjes mogen maken slaat helemaal nergens op, het is toch godverdomme geen ouwe wijvensport. Een scheidsrechter hoort er gewoon bij, punt. En coaches moeten in de eerste plaats gewoon tactische aanwijzingen geven, en geen aai over de bol. Ga dan op ballet of zo.
Je hebt het over de kleinere jeugd hier he. Tactische aanwijzingen? Die moet je een bal geven en dan met z'n allen met een glimlach op je gezicht kijken hoe ze als een zwerm bijen achter de honing aanzitten.
pi_155842237
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:49 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Recent nog de Boer bij Ajax. 'Maak een overtreding'. Man man man, het is geen balophetdak 6.

Overigens waanzinnig dat dit moet, maar het is wel gewoon waar. Iedereen die wel eens kijkt bij de voetbal of misschien wel eens een wedstrijdje heeft gefloten bij de jeugd weet dat het de spuigaten uitloopt.

Leuk voorbeeldje is toen ik zelf nog 14/15 was en voor het eerst een jeugdpotje floot (op een half veld dus). Dan heb je dus aan de zijlijn de palen van het grote veld staan. De bal kwam vervolgens tegen de paal en terug in het veld, ik stond even te twijfelen wat ik moest doen en liet vervolgens gewoon lekker doorspelen. Staat er aan de andere kant van het veld zo'n debiele jeugdleider mij voor alles uit te maken en dat ik m'n spullen maar moest pakken en weg moest gaan. Had gelukkig toen al het verstand om te weten dat ik het voor die jeugd doe, maar in principe moet je zo'n iemand gewoon de fluit geven en zelf aan de kant gaan staan. Man man.
Toen de Boer dat riep wilde hij niet zeggen dat er maar even een tegenstander getorpedeerd moest worden, maar het spel moest gewoon even stil gelegd worden omdat Ajax op dat moment met een man minder stond, even iemand beet pakken is dan al voldoende. Dat is heel normaal.
pi_155842257
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Toen de Boer dat riep wilde hij niet zeggen dat er maar even een tegenstander getorpedeerd moest worden, maar het spel moest gewoon even stil gelegd worden omdat Ajax op dat moment met een man minder stond, even iemand beet pakken is dan al voldoende. Dat is heel normaal.
Heeft inderdaad weinig met deze discussie te maken, maar desondanks belachelijk. Als je als trainer hoort dat iemand bewust een overtreding gaat maken dan had ik het geel al in m'n handen gehad. Dan wacht je maar tot je de bal hebt en speelt deze dan uit.
pi_155842293
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:52 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Je hebt het over de kleinere jeugd hier he. Tactische aanwijzingen? Die moet je een bal geven en dan met z'n allen met een glimlach op je gezicht kijken hoe ze als een zwerm bijen achter de honing aanzitten.
Ook bij aspirantjes is dat normaal, die begrijpen dat zelf ook wel, hoe jong ze ook zijn. Ik herinner me nog uit mijn eigen tijd dat ik als linksbuiten altijd graag naar binnen wilde rennen, en dan herinnerde de coach me er altijd aan dat ik het veld breed moest houden. :') Jong geleerd oud gedaan zullen we maar zeggen.
pi_155842329
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:59 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ook bij aspirantjes is dat normaal, die begrijpen dat zelf ook wel, hoe jong ze ook zijn. Ik herinner me nog uit mijn eigen tijd dat ik als linksbuiten altijd graag naar binnen wilde rennen, en dan herinnerde de coach me er altijd aan dat ik het veld breed moest houden. :') Jong geleerd oud gedaan zullen we maar zeggen.
Zit natuurlijk verschil in niveau :P Als je in F1 speelt misschien, ik ben zelf begonnen in f13 o.i.d., dan was de trainer al blij als ik op het juiste veld stond.
pi_155842381
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:01 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Zit natuurlijk verschil in niveau :P Als je in F1 speelt misschien, ik ben zelf begonnen in f13 o.i.d., dan was de trainer al blij als ik op het juiste veld stond.
Haha ja zulke relaxte coaches heb ik ook nog wel gehad, maar ook bloedfanatieke, zelfs al in de E'tjes, van die mannen die echt chagrijnig zijn na een nederlaag. :')
  zaterdag 5 september 2015 @ 16:06:03 #18
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_155842447
Dit gaat nooit werken in de Randstad
RED ONS HENNIEGOD
pi_155842874
Te triest voor woorden dat het zover heeft moeten komen. Daarnaast is dat natuurlijk symptoombestrijding, want het lost het probleem niet op: namelijk ouders die zich niet kunnen gedragen. En hoe gaat het straks in de E'tjes, D'tjes enz?
pi_155843294
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:25 schreef Sjeeser het volgende:
Te triest voor woorden dat het zover heeft moeten komen. Daarnaast is dat natuurlijk symptoombestrijding, want het lost het probleem niet op: namelijk ouders die zich niet kunnen gedragen. En hoe gaat het straks in de E'tjes, D'tjes enz?
Daar zullen straks ook wel strengere regels voor komen
pi_155843361
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:50 schreef Hathor het volgende:
Ik denk dat er twee problemen door elkaar heenlopen. Enerzijds ouders zonder zelfbeheersing en gezond relativeringsvermogen. Anderzijds ouders die met de beste bedoelingen hun kind komen ondersteunen en hopen dat die zijn best doet, goed wordt en daar heel veel plezier aan beleeft. Alleen waar er vroeger nog veel ouders waren die fanatisme niet iets positiefs vonden en uberhaupt presteren in sport als een concurrent van presteren op school werd gezien, geldt fanatisme tegenwoordig onverkort als een deugd en zelfs als iets wat bij sport hoort.

Dat heeft in het verloop van jaren zijn eigen dynamiek, ouders doen andere ouders na, kinderen doen ouders na, kinderen doen andere kinderen na, en voor je het weet heb je een cultuur van fanatisme en aanvuren langs de zijlijn waarin ouders ook nog een worden bevestigd door hun eigen en andermans kinderen, want die weten niet beter dan dat normaal is. En als de ouders van de tegenpartij harder schreeuwen voelen ze zich zelfs in de steek gelaten. Dus dat neemt elk jaar maar toe en toe.

Dat lijkt me dus niet iets om heel dramatisch over te doen. Het is gewoon iets onwenselijks dat ontstaan is, en die cultuur moet je dan doorbreken om weer bij het begin te beginnen. Dat doet de KNVB nu. Goed voor de kinderen, de normale ouders zullen dat accepteren, de schreeuwtokkies genees je er niet mee, maar ook die hebben minder aanleiding.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zaterdag 5 september 2015 @ 17:06:57 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155843895
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:45 schreef admiraal_anaal het volgende:

bij ons kwamen hadden we de ouders juist graag dichterbij, langs de boarding het liefst

mijn moeder zat zo ver mogelijk van het ijs en de kou vandaan _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 5 september 2015 @ 17:08:25 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155843929
Zaten ook wel tokkies bij die boos werden als hun kind klappies kreeg trouwens maar die werden dan gecorrigeerd door de rest
pi_155844063
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 17:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

bij ons kwamen hadden we de ouders juist graag dichterbij, langs de boarding het liefst

mijn moeder zat zo ver mogelijk van het ijs en de kou vandaan _O-
Ja bij mijn zoontje ook maar niemand die het in zijn hoofd haalt te schreeuwen naar zijn kind om aanwijzingen te geven of iets. Zelfs niet bij een vechtpartij :') hebben toch bodyprotector aan en ouders lekker gezamenlijk lachen en analyseren :')
pi_155844209
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:41 schreef ems. het volgende:

[..]

Voor de rest treurig dat het zo ver moet komen. Voetbal is het meest schrijnende voorbeeld maar ik heb ook genoeg brulouders meegemaakt bij andere sporten. Zelfs bij tennis heb ik moeders helemaal gek zien worden omdat zij van mening waren dat de bal uit was :') Nooit begrepen hoe volwassen mensen zo kunnen opgaan in een spelletje, te meer als hun jonge kind meespeelt.

Wel triest voor de ouders die zich wel gewoon kunnen gedragen. Was het echt zo moeilijk om bepaalde lastige personen gewoon te weigeren of weg te sturen?
Ik kreeg er wel een beetje dit idee bij inderdaad:

Maar ik kan me ook nog wel herinneren dat er toen ik nog voetbalde genoeg jongens waren die erg blij waren als hun ouders niet bij een wedstrijd waren. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_155844307
Het moet kennelijk zo, aangezien niemand zich aangesproken voelt als rolmodel, want voetbal is emotie blabla... Je ziet nu waar het naartoe gaat en ook wat voor oplossing er voor in de plaats komt. Kinderen moeten het zelf maar uitvogelen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 september 2015 @ 17:24:01 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_155844320
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Erg triets idd...
Onvoorstelbaar.....maar het gebeurt echt. En meer van dat geschreeuw. Ook naar de scheids enzo.

:P

[ Bericht 34% gewijzigd door tong80 op 05-09-2015 17:31:21 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_155844529
Het is wachten op de 1e oortjes dan.
pi_155844649
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 17:24 schreef tong80 het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar.....maar het gebeurt echt. En meer van dat geschreeuw. Ook naar de scheids enzo.

:P

Leuk filmpje van Waardenburg.
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 september 2015 @ 17:39:01 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_155844718
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 17:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Leuk filmpje van Waardenburg.
Dit was wel een vooruitziende blik. Paar jaar geleden werd een grensrechter door een jeugdspeler doodgetrapt.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Donald Duck held zaterdag 5 september 2015 @ 19:16:31 #31
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_155847084
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Coaches moeten zich vooral beperken tot het geven van complimenten en het troosten en motiveren van kinderen.
Laten we ook de bal vervangen door een ballon. En spelers moeten de jongens van het andere team ook complimentjes en knuffels geven.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 5 september 2015 @ 19:22:28 #32
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155847245
Wel terecht. Ik ben een tijdje scheidsrechter geweest bij de jeugd, en de zooi die je daar ziet is af en toe echt onvoorstelbaar.

Ik heb eens een jochie vijf minuten aan de kant gezet omdat hij bleef natrappen, kwamen er tijdens de wedstrijd midden op het veld(!) een coach en een ouder verhaal halen.
pi_155847356
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 19:16 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Laten we ook de bal vervangen door een ballon. En spelers moeten de jongens van het andere team ook complimentjes en knuffels geven.
Sarcastaball :)
  zondag 6 september 2015 @ 13:37:21 #34
3542 Gia
User under construction
pi_155863557
Ik vind dit wel goed.
Kinderen leren van hun trainer de regels, tijdens de trainingen.
Tijdens het zterdagpotje tegen een andere club moeten ze die zelfstandig toepassen. Dit dwingt ze tot nadenken. Ze leren de regels beter dan waanneer de scheids beslist.
Daarbij staat automatisch een leider op.

Ouders op afstand is alleen maar goed.
  Moderator zondag 6 september 2015 @ 14:45:52 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155864990
mwah, de scheidsrechter is onderdeel van het spelletje, kinderen moeten daarmee om leren gaan

als ik wedstrijden van volwassen voetballers zie dan denk zomaar dat je daar niet vroeg genoeg mee kunt beginnen
  zondag 6 september 2015 @ 15:15:11 #36
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155865675
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:45 schreef sp3c het volgende:
mwah, de scheidsrechter is onderdeel van het spelletje, kinderen moeten daarmee om leren gaan

als ik wedstrijden van volwassen voetballers zie dan denk zomaar dat je daar niet vroeg genoeg mee kunt beginnen
Volgens mij is het probleem niet dat kinderen niet om kunnen gaan met de scheidsrechter, maar dat ouders er niet mee om kunnen gaan.
pi_155865859
En wat is het verschil met straatvoetbal?
Daar is het heel simpel, wie claimed krijgt, doe je dat te vaak of onterecht dan zal je de volgende keer niet meer gevraagd worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zondag 6 september 2015 @ 15:45:22 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155866296
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 15:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens mij is het probleem niet dat kinderen niet om kunnen gaan met de scheidsrechter, maar dat ouders er niet mee om kunnen gaan.
ja maar dan moet je idd zonder ouders gaan spelen, niet zonder scheids
pi_155867561
En wie gaat die ouders op 20 meter afstand houden dan?
Zonder wrijving geen glans
  Moderator zondag 6 september 2015 @ 17:09:52 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155868230
De refs natuurlijk, die hebben niets meer te doen
pi_155873153
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:41 schreef ems. het volgende:

[..]

maandag 7 september 2015 @ 14:21:36 #42
3542 Gia
User under construction
pi_155895676
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 14:45 schreef sp3c het volgende:

Ze zitten hooguit 2 jaar bij de f-jes, daarna is er wel een scheids.
Wie heeft nog herinneringen, niet van horen zeggen, van 6/7 jaar oud? Veel volwassenen niet meer. Uitzonderingen daargelaten.
En het heeft ook wel wat, vind ik, dat kinderen weten dat ze vanaf de e-pupillen, net als bij Ajax, PSV, enz., een heuse scheidsrechter krijgen.
Doordat ze de regels beter geleerd hebben, zal er minder commentaar komen op beslissingen van de scheids, en ook daar heb je wat aan op oudere leeftijd.

Nee, ik vind dit de moeite waard om te proberen.
pi_155896036
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 14:21 schreef Gia het volgende:
Doordat ze de regels beter geleerd hebben, zal er minder commentaar komen op beslissingen van de scheids,
Nee, je moet spelers en coaches gewoon minder redenen geven om te gaan zeiken. Kijk naar het WK rugby over anderhalve week hoe het daar gaat. Natuurlijk geen voorbeeld voor een amateurwedstrijd om met videobeelden aan te komen schijten, maar dat geeft wel een beetje af natuurlijk hoe de voorbeelden het doen.
In het voetbal is vooral de scheids altijd de lul omdat hij/zij beïnvloedbaar is aan twijfel. Neem dan ook nog een sport met enigszins grote belangen, een schijn van partijdigheid, de aangeleerde dwangmatige autoritaire houding en beetje vroeger-gepest-op-school en je hebt de huidige situatie.

Je kunt de spelers, coaches, clubs, ouders en begeleiders wel normen en waarden bij proberen te brengen, maar geef die scheidsrechters ook een keer fatsoenlijke instrumenten. Omgangstrainingen in de amateurwereld en tv beelden bij de profs.

Ben je binnen de kortste keren van dit gelul af.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_155896121
quote:
Alsof dat zo'n briljante waanzinnig goede aflevering was...
1947-2016
pi_155896161
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alsof dat zo'n briljante waanzinnig goede aflevering was...
De overall kwaliteit van alle afleveringen loopt al jaren achteruit.
  maandag 7 september 2015 @ 17:44:50 #46
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155900254
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 15:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar dan moet je idd zonder ouders gaan spelen, niet zonder scheids
Met een extra scheidsrechter juist; voor die ouders. Misdraag je je? Waarschuwing (geel). Nog eens? Oprotten (rood). Liefst eentje die 's avonds ook dronken vechtersbazen de kroeg uit trapt.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_155900313
Tja, wat is rugby dan een mooie sport. Je gaat niet tegen de scheidsrechter in. Nooit!!
Plus respect voor je tegenspelers. Maar ja, je wordt er niet rijk van.
pi_155900514
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 19:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wel terecht. Ik ben een tijdje scheidsrechter geweest bij de jeugd, en de zooi die je daar ziet is af en toe echt onvoorstelbaar.

Ik heb eens een jochie vijf minuten aan de kant gezet omdat hij bleef natrappen, kwamen er tijdens de wedstrijd midden op het veld(!) een coach en een ouder verhaal halen.
Dat is inderdaad wel ernstig. Heb een flink aantal jaren jeugd getraind en dat ga ik ook nog wel weer doen. Maar natrappen was bij mij gewoon altijd naar de kant. Het dan nog eens doen, wieberen. Vooral bij de F-jes heb je er altijd wel een paar tussen die het doen, moet je meteen de kop indrukken.

Tactische instructies tijdens de wedstrijd bij de jeugd in z'n algeheelheid vind ik trouwens bullshit. Je spelinzicht ontwikkel je juist doordat trainers goede open vragen stellen en spelers het daarna zelf oplossen. Die gouden generaties van het Nederlands voetbal hebben allemaal op straat leren voetballen, waar je het gewoon zelf moest verzinnen en oplossen. Is een veel betere leerschool dan zo'n drillsergeant die continu tegen je loopt te schreeuwen. Nog eens veel beter voor de motivatie ook.
pi_155905623
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 14:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

De overall kwaliteit van alle afleveringen loopt al jaren achteruit.
Was sarcasme.. Was een goede aflevering met de goede achtergrondkennis. Overigens was het laatste jaar super. Randy als Lorde ed, Canadian devil, glutenfree ebola... Bijna doodgelachen..
1947-2016
  Moderator maandag 7 september 2015 @ 21:01:40 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155906218
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 14:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Ze zitten hooguit 2 jaar bij de f-jes, daarna is er wel een scheids.
Wie heeft nog herinneringen, niet van horen zeggen, van 6/7 jaar oud? Veel volwassenen niet meer. Uitzonderingen daargelaten.
En het heeft ook wel wat, vind ik, dat kinderen weten dat ze vanaf de e-pupillen, net als bij Ajax, PSV, enz., een heuse scheidsrechter krijgen.
Doordat ze de regels beter geleerd hebben, zal er minder commentaar komen op beslissingen van de scheids, en ook daar heb je wat aan op oudere leeftijd.

Nee, ik vind dit de moeite waard om te proberen.
nu weet ik verder niet hoe het bij voetbal werkt hoor maar wij kregen vooral onze lesjes etiquette op die leeftijd en dat blijft je wel bij hoor

wie stapt eerst het ijs op enzo, geen grote mond tegen de scheids, netjes handjes geven aan het einde etc.

vaak moest de coach dit soort dingen ook nog leren dus voor hem was het ook nuttig _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')