jewahquote:
Jawel. Hij zat binnen de VT's binnen de 107 % dus laten ze hem wel starten. Alleen wel achteraan, omdat hij geen tijd gezet heeft. Dus na de rest met de penalty's.quote:
Alsof max hier wat aan kan doen ☺️quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:22 schreef S95Sedan het volgende:
In be4 alle haters die nu weer wat te zeiken hebben op Max.
Ziet er veel mooier uit zo, tijd voor een regelwijziging.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:23 schreef Fir3fly het volgende:
Mooi kijkje in de Renault keuken trouwens.
Dat is dan ook wel wat gevaarlijker, in ieder geval minstens zo gevaarlijk.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:23 schreef King_Merc het volgende:
Straf voor Toro Rosso lijkt me, (als je al straf voor een niet vastzittend wiel krijgt)
Alsof Max hier wat aan kan doen, faler.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:22 schreef Nober het volgende:
Verstappen.
Zet er een met ervaring in.
In plaats van lui in de auto te wachten kon hij natuurlijk ook even netjes zijn helm afdoen en zijn teamcrew de schroeven aangeven.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Alsof max hier wat aan kan doen ☺️
Niet zo happenquote:Op zaterdag 5 september 2015 14:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Alsof Max hier wat aan kan doen, faler.
Met 20 plaatsen straf?quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:25 schreef VacaLoca het volgende:
Als ze gewoon die auto normaal klaar hadden gehad, had ie mss nog 11de kunnen kwalificeren. Dat had alsnog enkele plekken op de grid gescheeld.
^ voor degene die riep dat het niet uit maakt dat ie geen tijd ging noteren.
Mwah, 11e is nogal heel erg naïef op deze baan met die auto...quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:25 schreef VacaLoca het volgende:
Als ze gewoon die auto normaal klaar hadden gehad, had ie mss nog 11de kunnen kwalificeren. Dat had alsnog enkele plekken op de grid gescheeld.
^ voor degene die riep dat het niet uit maakt dat ie geen tijd ging noteren.
Met een koekenbakker als Rosberg is een 1-2 bij voorbaat nooit zeker. Als Ferrari redelijk in de buurt kan blijven kan er zomaar één tussen staan.quote:
Oh, ik dacht dat hij er 10 had. Dus met goede kwali nog degenen met 5 en 10 plekken straf voor kon blijven.quote:
+dat je de motor/banden extra gebruikt. Ze staan nu gewoon op full race set up, beter zo, alleen jammer dat ie nu niet (denk ik?) voor Sainz, Mclarens en RBs staat.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mwah, 11e is nogal heel erg naïef op deze baan met die auto...
Wat ze op sky zeiden is dat er 2 motoren zijn gewisseld bij Max dus 20 plaatsen straf. Of ze moeten Ricciardo en Max door elkaar hebben gehaald.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:29 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat hij er 10 had. Dus met goede kwali nog degenen met 5 en 10 plekken straf voor kon blijven.
Klopt, en wrsch P20 ja. Effectief P18 als we de manors even niet meetellenquote:Op zaterdag 5 september 2015 14:29 schreef opreis het volgende:
[..]
+dat je de motor/banden extra gebruikt. Ze staan nu gewoon op full race set up, beter zo, alleen jammer dat ie nu niet (denk ik?) voor Sainz, Mclarens en RBs staat.
Max staat toch sowieso helemaal achteraan omdat ie geen tijd heeft neergezet?quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:29 schreef opreis het volgende:
[..]
+dat je de motor/banden extra gebruikt. Ze staan nu gewoon op full race set up, beter zo, alleen jammer dat ie nu niet (denk ik?) voor Sainz, Mclarens en RBs staat.
Dat was hij al na de eerste paar races. Ik denk niet dat er ook maar iemand is behalve hij die om het kampioenschap geeft.quote:
Vrouw van Raikkonen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:33 schreef VacaLoca het volgende:
Wow wie was dat mooie Ferrari vrouwtje?
Die denken vast dat ze de tokens kunnen bewaren voor bij lotus straks.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:34 schreef THEFXR het volgende:
ik zie renault niet met een update komen
Pole niet, maar voor Rosberg zou moeten kunnenquote:Op zaterdag 5 september 2015 14:34 schreef Rodawa het volgende:
Mooi om het publiek zo te zien.Denk niet dat de Ferrari's voor pole mee kunnen doen, maar ze zitten er wel redelijk bij. Vooral Kimi is tot nu toe lekker bezig. Kan nog een mooie start worden morgen.
In Austin waarschijnlijk pas.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:34 schreef THEFXR het volgende:
ik zie renault niet met een update komen
Mevrouw Raikkonen. Is gevallen voor zijn smooth talk ( lees: geld)quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:33 schreef VacaLoca het volgende:
Wow wie was dat mooie Ferrari vrouwtje?
Klopt. Mercedes zal in 2016 ook makkelijk WK worden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat was hij al na de eerste paar races. Ik denk niet dat er ook maar iemand is behalve hij die om het kampioenschap geeft.
We willen nog wat mooie races zien en dat is het. We zullen moeten wachten op 2017.
Nee, dat kan niet. Die moeten dit jaar gebruikt zijn, anders zijn ze die kwijt. Ze komen pas zo laat om een zo goed mogelijke wijziging door te voeren en daar volgend jaar profijt van te hebben.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:35 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die denken vast dat ze de tokens kunnen bewaren voor bij lotus straks.
Makkelijk. Ze komen er beide wel tussen als Rosberg niet iets weet te vinden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:35 schreef opreis het volgende:
[..]
Pole niet, maar voor Rosberg zou moeten kunnen
Tenzij Renault ineens met iets geniaals komt maar dat zie ik niet gebeuren.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:35 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Klopt. Mercedes zal in 2016 ook makkelijk WK worden.
No shitquote:Op zaterdag 5 september 2015 14:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Die moeten dit jaar gebruikt zijn, anders zijn ze die kwijt. Ze komen pas zo laat om een zo goed mogelijke wijziging door te voeren en daar volgend jaar profijt van te hebben.
Ferrari's hebben ook een verbeterde motor.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Makkelijk. Ze komen er beide wel tussen als Rosberg niet iets weet te vinden.
Lees trouwens net dat Rosberg terug moest naar de motor van Spa, dus Hamilton heeft wel wat voordeel. Desondanks mag je hem met de auto van Spa nog steeds veel dichterbij de Ferrari's verwachten.
gepland maar niet zeker kan ook een race of 2 later zijn en dan zeggen we gaan het niuet doen met nog 1 race te gaan en steken dat geld in hun zakken, hoeveel is het zeker dat ze lotus gaan/hebben overgenomen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In Austin waarschijnlijk pas.
Sainz waant zich Senna, even de baan op voor 1 ronde, doet hij al het hele jaar.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:37 schreef opreis het volgende:
Gaan de RB's en Sainz niet eens tijd neerzetten? lekker spannend weer
al jaren zo op Monzaquote:Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef Fir3fly het volgende:
Gaat trouwens weer een race worden waar we het moeten hebben van ongelukken, regen of exploderende banden voor wat spektakel. Racen gaat hem niet worden.
Neuh, er is gewoon geen energie meer om al die herrie te produceren, die wordt hergebruikt. Het is het uitlaatgeluid, en als je alle energie van de uitlaatgassen onder druk in de turbo weet te stoppen komt er helemaal geen geluid meer uit.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:25 schreef Fir3fly het volgende:
Je kon wel goed zien waarom die motor bijna geen geluid maakt trouwens. Alles zit volledig dichtgestopt.
Ja, oké. Maar ze hadden nog een gat te overbruggen. Nu is het natuurlijk maar een wilde aanname van me, want ik heb geen idee hoeveel Ferrari precies heeft goedgemaakt ten opzichte van de oude Mercedes-motor, maar gevoelsmatig lijkt me dat Rosberg nog competitie moet kunnen bieden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ferrari's hebben ook een verbeterde motor.
Dat is natuurlijk niet waar, maar leuk geprobeerd. De MGU in de turbo zorgt voor het dubbele hergebruik en dus ook voor het grootste verlies aan geluid.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Neuh, er is gewoon geen energie meer om al die herrie te produceren, die wordt hergebruikt. Het is het uitlaatgeluid, en als je alle energie van de uitlaatgassen onder druk in de turbo weet te stoppen komt er helemaal geen geluid meer uit.
Dat is Monza toch al 20 jaar..quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef Fir3fly het volgende:
Gaat trouwens weer een race worden waar we het moeten hebben van ongelukken, regen of exploderende banden voor wat spektakel. Racen gaat hem niet worden.
Klopt. Ondanks dat ik Ferrari fan ben zal ik er geen traan om laten als dit circuit verdwijnt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is Monza toch al 20 jaar..
heeft gewoon geen zin om meer te doen. Zet hij een goed rondje met geluk en redt hij dmv een wonder de laatste 10, mooi, maar verder gewoon bandjes sparen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Sainz waant zich Senna, even de baan op voor 1 ronde, doet hij al het hele jaar.
Maldonado heeft er in één seizoen wel 10+ geraakt, maar meer dan 10 in één ongeluk is inderdaad al wat langer geleden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:40 schreef S95Sedan het volgende:
Laatste echt grote ongeluk met 10+ auto's is alweer een tijdje terug toch?
hahaha, je hebt gelijk. Vroeger ging op een bepaald moment de wastegate open en kwam er alsnog lawaai, zoals in de jaren 80. Nu niet meer.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar, maar leuk geprobeerd. De MGU in de turbo zorgt voor het dubbele hergebruik en dus ook voor het grootste verlies aan geluid.
Wat gaat er in 2017 ook alweer veranderen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tenzij Renault ineens met iets geniaals komt maar dat zie ik niet gebeuren.
Daar zal hij waarschijnlijk wel een straf voor krijgen. Niettemin netjes van hem om die Sauber naar Q3 te rijden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:43 schreef opreis het volgende:
[..]
twee x hulkenberg gehinderd in Q1, ben benieuwd
Helaas vrij weinig, maar ik hoop dat Pirelli weg is en er weer fatsoenlijke banden komen. Verder aggressievere aero, meer mogelijkheden voor motorlayout en minder gezeik over brandstofbesparing.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:43 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Wat gaat er in 2017 ook alweer veranderen?
Grotendeels wel ja, op wat sprongen na wanneer een team als Red Bull bijvoorbeeld met Mercedes zou gaan rijden. Qua motoren zal er weinig veranderen. Renault komt nog wel met een grote upgrade eind dit jaar, het is afwachten wat dat zal brengen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:43 schreef VacaLoca het volgende:
Maar alle veranderingen komen dus vanaf 2017?
Wat is het perspectief voor volgend seizoen? Blijft alles wss hetzelfde?
Dat bedoel ik, hete lucht onder hoge druk kan een boel uitlaatpijp in trilling zetten en zo een bak herrie produceren. Als je een groot deel van die druk en warmte elders gebruikt hou je minder energie over om kabaal te produceren.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar, maar leuk geprobeerd. De MGU in de turbo zorgt voor het dubbele hergebruik en dus ook voor het grootste verlies aan geluid.
Meh, de Porsche 919 heeft een 2 liter V4 met MGU op de turbo en maakt nog steeds veel meer herrie dan een F1 auto.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:43 schreef Fer het volgende:
[..]
hahaha, je hebt gelijk. Vroeger ging op een bepaald moment de wastegate open en kwam er alsnog lawaai, zoals in de jaren 80. Nu niet meer.
Dat klopt, maar je leek te impliceren dat alleen een turbo genoeg is om alle geluid van een 1.6 V6 op 12k toeren te kunnen dempen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, hete lucht onder hoge druk kan een boel uitlaatpijp in trilling zetten en zo een bak herrie produceren. Als je een groot deel van die druk en warmte elders gebruikt hou je minder energie over om kabaal te produceren.
moet bij netwerkquote:Op zaterdag 5 september 2015 14:51 schreef F1gamer het volgende:
krijg die id niet ingevoerd![]()
Ik doe gewoon copy en paste
quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:51 schreef F1gamer het volgende:
krijg die id niet ingevoerd![]()
Ik doe gewoon copy en paste
quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rosbergs Mercedes is gewoon bagger dus.
Tot dat punt was ik gekomen. alleen dat kopieer ik de acestream hieronder en wil ik hem plakken. maar hij plakt hem gewoon niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:53 schreef Twieki het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met dank aan Fokker89.
staat er nog een punt voor of andere tekst?quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:56 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Tot dat punt was ik gekomen. alleen dat kopieer ik de acestream hieronder en wil ik hem plakken. maar hij plakt hem gewoon niet
Lol, idd, SD code staat er tegenaan.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:58 schreef THEFXR het volgende:
deze moet het zijn
bc1a8c8a63fe687720a8d7e97cae15f69dd6301f
Nee, wat ik eigenlijk bedoelde was dat ingenieurs in principe blij zouden zijn met een helemaal stille motor omdat dat betekent dat ze alle energie kunnen aanwenden voor de aandrijving. Een turbo alleen is niet genoeg, maar zal in principe altijd een dempend effect hebben.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je leek te impliceren dat alleen een turbo genoeg is om alle geluid van een 1.6 V6 op 12k toeren te kunnen dempen.
Fair enough. Maar een helemaal stille motor is sowieso onmogelijk, energieverlies in de vorm van warmte heb je altijd.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, wat ik eigenlijk bedoelde was dat ingenieurs in principe blij zouden zijn met een helemaal stille motor omdat dat betekent dat ze alle energie kunnen aanwenden voor de aandrijving. Een turbo alleen is niet genoeg, maar zal in principe altijd een dempend effect hebben.
maar wordt er dan niet gekeken naar de tienduizendste van een seconde?quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:58 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Europese GP van 1997 lacht er om:
[ afbeelding ]
Nee zover ging de meting volgens mij geeneens toen. Volgorde werd bepaald aan de hand van wie de tijd als eerste neergezet had.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:01 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
[..]
maar wordt er dan niet gekeken naar de tienduizendste van een seconde?
Was eigenlijk in ieder kwalificatiedeel al de betere. In Q2 uiteindelijk niet omdat Vettel nog een extra ronde deed, maar over het algemeen was Raikkonen de betere vandaag.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:02 schreef Fir3fly het volgende:
Raikkonen voor Vettel, verrassend. Dat gebeurt niet vaak.
Hij staat maar 28 punten achter. Hij hoeft maar 1x te winnen waar Hamilton uitvalt en keer er voor te finishen en hij staat er al bovenquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
Rosberg heeft het al lang opgegeven. Die probeert het volgend jaar wel weer, hij weet ook wel dat Mercedes dominant blijft tot 2017.
Die indruk heb ik ook ja.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
Rosberg heeft het al lang opgegeven. Die probeert het volgend jaar wel weer, hij weet ook wel dat Mercedes dominant blijft tot 2017.
Epische kwalificatie was dat , tevens m'n eerste gp die ik echt gevolgd hebquote:Op zaterdag 5 september 2015 14:58 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Europese GP van 1997 lacht er om:
[ afbeelding ]
Weinig bochten he, en met 0.05 maar liefst.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:03 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Was eigenlijk in ieder kwalificatiedeel al de betere. In Q2 uiteindelijk niet omdat Vettel nog een extra ronde deed, maar over het algemeen was Raikkonen de betere vandaag.
Drie keer exact dezelfde tijd is echt enorm bizar. Duizendste van een seconde... Het is als bliksem dat drie keer op exact dezelfde plek inslaat.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:06 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Epische kwalificatie was dat , tevens m'n eerste gp die ik echt gevolgd heb
Mwa, gat was uiteindelijk klein, ik doel meer op het feit dat het vandaag niet verrassend is dat Kimi voor Vettel staat, gezien Q1 en Q2.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Weinig bochten he, en met 0.05 maar liefst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |