abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155838775
En dan hebben we het natuurlijk niet over onze "laat ze daar maar omkomen" Rutte maar over de Finse premier Juha Sipilä!

quote:
HELSINKI -
De Finse premier Juha Sipilä gaat asielzoekers opvangen in zijn eigen huis. Hij heeft dat zaterdag gezegd op de Finse publieke omroep YLE.
Sipilä stelt zijn huis in Kempele, in het noorden van het land, begin volgend jaar open voor asielzoekers. Hij vindt dat alle Finnen zijn voorbeeld moeten volgen.
De Finse premier heeft ook een ambtswoning in de hoofdstad Helsinki.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_huis_premier__.html
quote:
De Finse eerste minister Juha Sipila wil vluchtelingen opvangen in zijn privéwoning in het noorden van Finland. Hij wil zo zijn steentje bijdragen om de asielcrisis op te lossen, zei hij zaterdag.

"Mijn huis wordt niet zo veel gebruikt. Mijn familie woont in Sipoo (ten oosten van Helsinki) en de officiële residentie van de premier is in Kesaranta", zei hij op de Finse openbare omroep.

Hij voegde toe dat zijn woning in Kempele, op een twintigtal kilometer van de noordelijk gelegen kuststad Oulu, toegankelijk zal zijn voor asielzoekers tegen het einde van 2015. Vooral in het noordoosten van Finland is er momenteel een tekort aan opvangplaatsen, aangezien tot 300 vluchtelingen dagelijks de grens oversteken vanuit Zweden.

Sipila hoopt nu dat ook andere Finnen hun woningen openstellen voor asielzoekers en dat kerken en vrijwilligersorganisatie eveneens helpen om opvang voor vluchtelingen te voorzien. De Finse minister van Binnenlandse Zaken liet vrijdag nog weten dat dit jaar naar schatting 25.000 tot 30.000 mensen asiel zullen aanvragen in Finland. Vorig jaar registreerde het Scandinavische land 3.600 asielzoekers.

Bron: http://www.demorgen.be/bu(...)rs-in-huis-a2446457/
Al heeft hij natuurlijk 2 woninigen waardoor het een stuk gemakkelijker is om zo'n gebaar te maken, hij geeft in iedergeval een voorbeeld.

In Nederland loopt momenteel een actie met de titel "Ik ben een gastgezin voor een vluchteling".

Op het moment van schrijven hebben zich al 18.597 gastgezinnen aangemeld. Of zich daar ook Nederlandse politici aangemeld hebben kan ik helaas bevestigen noch ontkennen.

We hebben nu gelukkig wel eindelijk een weerwoord op de veelgenoemde stelling dat "als het er op aankomt die policors heus niet zelf vluchtelingen in huis gaan opnemen".

Participatiesamenleving ten top!

Poll: Zou jij een gastgezin voor een vluchteling willen zijn?
Ja
Ja, maar alleen als kosten vergoed worden
Nee
Nee, al kreeg ik 50.000 per jaar
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

En voor iedereen die hierboven "nee" gestemd heeft, waar dan wel opvangen?

Poll: Indien hierboven
Direct terugsturen, ongeacht thuissituatie!
Leegstaande kantoor- en winkelpanden!
Bestaand AZC bij mijn woonplaats!
Nieuw AZC bij mijn woonplaats!
Opvang zo ver mogelijk van mijn huis!
Zolang het niet in de randstad is!
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-09-2015 13:43:56 ]
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:18:20 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_155838825
Die eerste regel van de OP. :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155838836
Nee natuurlijk niet, die mogen ze water en brood in een tentje geven.
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:20:54 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155838861
Alleen als ze op een rijtje worden gezet en je er dan zelf eentje mag uitkiezen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_155838891
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:18 schreef bijdehand het volgende:
Maar wel de waarheid... Rutte heeft het empathisch vermogen van een ANWB-paddestoel...
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:23:04 #7
441402 AIi
..en de 40 rovers
pi_155838909
Ja :)
pi_155838917
Inderdaad, meneer heeft een fijn privehuisje, dus heeft verder nergens last van, natuurlijk wel even alle waardevolle spullen overbrengen naar een andere plek.

Ik zou ze niet opvangen in huis. Dit vind ik toch echt eerder een taak van de overheid, die eens even heel snel actie moet ondernemen. Vluchtelingen zijn welkom, maar onder bepaalde voorwaarden en het belang van de burger moet zwaarder wegen bij plaatsing van vluchtelingen in een gemeente.
pi_155838918
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:20 schreef Dven het volgende:
Alleen als ze op een rijtje worden gezet en je er dan zelf eentje mag uitkiezen.
Hmm, die had ik eigenlijk best in de poll kunnen opnemen ;)
pi_155838947
In het noorden van het land :') Die verslaggever is wel erg slecht in topografie:

Google is your friend, abuse your friends
pi_155839031
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:24 schreef Metalfrost het volgende:
In het noorden van het land :') Die verslaggever is wel erg slecht in topografie:

[ afbeelding ]
Dat is wel slecht idd.
pi_155839077
Nee ik wil niets met dat middeleeuwse volk te maken hebben.
pi_155839093
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:16 schreef MaGNeT het volgende:
En dan hebben we het natuurlijk niet over onze "laat ze daar maar omkomen" Rutte
Leuk hoor, zo'n gefantaseerde walgelijke uitspraak die Rutte over asielzoekers gedaan zou hebben volgens jou :r
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155839130
Ik denk wel dat het de snelste manier van integreren is, gewoon een jaartje meedraaien in een Nederlands gezin. Dan leer je het snelst de gebruiken, normen, waarden en taal.

Aan de andere kant, dit zijn asielzoekers zonder status dus pas als ze zouden mogen blijven wordt er tijd gestoken in dat soort dingen. Eventuele kinderen gaan natuurlijk wel al direct verplicht naar school.
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:33:14 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155839155
quote:

[ afbeelding ]
Kan je wel emogiffen maar feitelijk is het correct daar omgeving Oulu al als noord Finland wordt gezien.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:33:42 #16
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_155839168
Maar dan niet de woning waarin hij woont. Flikker toch op man :')
pi_155839192
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leuk hoor, zo'n gefantaseerde walgelijke uitspraak die Rutte over asielzoekers gedaan zou hebben volgens jou :r
Heb je bewijs dat Rutte er anders over denkt? ;)
pi_155839212
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Kan je wel emogiffen maar feitelijk is het correct daar omgeving Oulu al als noord Finland wordt gezien.
Sterker nog, Putin ziet het als de meest westelijke provincie :P
pi_155839293
Hmja. Moeilijk. Voor een alleenstaande moeder en baby/klein kind zou ik het overwegen. Voor de rest niet.
pi_155839353
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb je bewijs dat Rutte er anders over denkt? ;)
Jij claimt dat Rutte een uitspraak over asielzoekers heeft gedaan en dan kan jij er dus heel makkelijk een bronnetje bij pakken.
pi_155839440
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jij claimt dat Rutte een uitspraak over asielzoekers heeft gedaan en dan kan jij er dus heel makkelijk een bronnetje bij pakken.
Nee, ik ben van mening dat Rutte er zo over denkt, dat is wat anders.
pi_155839738
Symbool politiek bedrijven met je vakantiehuisje.... :')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_155839766
Als we inderdaad al zo ver zijn dat het nodig is dat we "vluchtelingen" in huis moeten nemen, dan hadden de grenzen allang gesloten moeten zijn.
pi_155839767
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb je bewijs dat Rutte er zo over denkt? ;)
Comfortably numb
pi_155839782
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:18 schreef bijdehand het volgende:
pi_155839866
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Als we inderdaad al zo ver zijn dat het nodig is dat we "vluchtelingen" in huis moeten nemen, dan hadden de grenzen allang gesloten moeten zijn.
Het is niet zozeer nodig, afgezien van de eerder al gesloten AZC's kunnen we snel genoeg opvang regelen.

Het is echter wel een flexibele vorm van opvang met directe integratie.
pi_155839868
Die tweede poll :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_155839882
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is niet zozeer nodig, afgezien van de gesloten AZC's kunnen we snel genoeg opvang regelen.

Het is echter wel een flexibele vorm van opvang met directe integratie.
Integratie? Vluchtelingen moeten terugkeren naar hun land zodra het rustig is.
pi_155839895
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:07 schreef Barbusse het volgende:
Die tweede poll :')
Zat je keuze er niet bij?
pi_155839929
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:32 schreef MaGNeT het volgende:
Ik denk wel dat het de snelste manier van integreren is, gewoon een jaartje meedraaien in een Nederlands gezin. Dan leer je het snelst de gebruiken, normen, waarden en taal.

Aan de andere kant, dit zijn asielzoekers zonder status dus pas als ze zouden mogen blijven wordt er tijd gestoken in dat soort dingen. Eventuele kinderen gaan natuurlijk wel al direct verplicht naar school.
Je denkt serieus al aan het integreren van deze intocht van veelal kansloze onderlagen?

Denk je niet dat we er al genoeg in dit land hebben waar we al genoeg geld en moeite in hebben gestopt en stoppen?

En die status komt vast wel in orde.

Vooral na nog wat aangrijpende en schokkende foto's waarna bij een groot deel van de mensen de emotie het verstand op slot zet en de intocht wordt verwelkomd.
pi_155839932
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Toch zullen ze gedurende hun verblijf wel moeten weten wat wel en niet geaccepteerd wordt in NL. Dat leer je sneller in een gastgezin dan met z'n allen op een kluitje met gelijkgestemden.
pi_155839960
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In je dromen.
pi_155839965
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zat je keuze er niet bij?
Ik had in de eerste al 'ja' gestemd. Ik mag alleen niemand opnemen omdat ik geen koopwoning heb. En ik woon niet in Nederland, ik kan geen verzoek indienen bij een woningcorporatie of zo. Vind het gewoon opvallend dat, op het moment dat ik de tweede poll zag, de meerderheid het dus helemaal niet erg vind om mensen terug te sturen naar oorlogsgebieden.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_155839972
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar wel de waarheid... Rutte heeft het empathisch vermogen van een ANWB-paddestoel...
Lekker die uitspraak uit zijn context halen en in een ander verband naar boven brengen _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155839980
Ik snap de laatste optie van de tweede poll niet.. al die besluiten komen uit de randstad, waarom moeten die vluchtelingen dan elders een plek krijgen? Herenhuizen vol? Ik zie genoeg op funda.nl welke te koop staan.
pi_155839996
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:33 schreef hugecooll het volgende:
Maar dan niet de woning waarin hij woont. Flikker toch op man :')
Elke Fin moet vluchtelingen opvangen in zijn tweede woning :Y
pi_155840009
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik had in de eerste al 'ja' gestemd. Ik mag alleen niemand opnemen omdat ik geen koopwoning heb. En ik woon niet in Nederland, ik kan geen verzoek indienen bij een woningcorporatie of zo. Vind het gewoon opvallend dat, op het moment dat ik de tweede poll zag, de meerderheid het dus helemaal niet erg vind om mensen terug te sturen naar oorlogsgebieden.
Het is hier dan ook niet bepaald Joop.nl

Maar dat een bepaalde mening overheerst betekent niet dat jij of ik als "policor" niet meer meetellen ;)
pi_155840024
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Lekker die uitspraak uit zijn context halen en in een ander verband naar boven brengen _O_
pi_155840033
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is hier dan ook niet bepaald Joop.nl

Maar dat een bepaalde mening overheerst betekent niet dat jij of ik als "policor" niet meer meetellen.
Het interesseert me niet zo of mensen met een andere mening mij als 'policor' of 'gutmensch' zien eigenlijk. Dat zijn net zulke holle frasen als iedereen die kritisch is over het asielbelid direct racist noemen.
pi_155840067
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Er is hier al heel wat uit z'n verband getrokken waar het linkse politici betreft.

Iets met kaatsen...
pi_155840091
Ik mis bij de tweede poll de keuze opvangen in de regio.
pi_155840148
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er is hier al heel wat uit z'n verband getrokken waar het linkse politici betreft.

Iets met kaatsen...
Dat is altijd slim: iets doet wat niet kan, vervolgens gaan huilen dat de ander het ook doet en vervolgens toegeven dat je op hetzelfde niveau zit als hunnie O+
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:22:45 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840180
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:19 schreef Childofthe90s het volgende:
Leuk dat je weer meedoet aan de bingo.
pi_155840188
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:19 schreef Childofthe90s het volgende:
95% wordt al opgevangen in de regio. Voor die laatste 5% mag Europa wel wat bijspringen. Maar zo denk ik erover.
pi_155840304
Voor 50k per hoogopgeleide billenwasser per jaar zou ik er ook wel een paar in m'n vakantiehuisje willen zetten.
pi_155840334
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

95% wordt al opgevangen in de regio. Voor die laatste 5% mag Europa wel wat bijspringen. Maar zo denk ik erover.
Als jij dat zo graag wil, moet jij er zelf maar een paar in huis nemen. Zo denk ik erover.
pi_155840369
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:30 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Als jij dat zo graag wil, moet jij er zelf maar een paar in huis nemen. Zo denk ik erover.
We gaan vluchtelingen opvangen van het belastingeld dat wij gutmenschen opbrengen. Van jouw deel betalen we de JSF.
pi_155840483
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

We gaan vluchtelingen opvangen van het belastingeld dat wij gutmenschen opbrengen. Van jouw deel betalen we de JSF.
Ik ben tegen de JSF.
pi_155840500
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:37 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik ben tegen de JSF.
Daarom betalen ze hem nog wel van jouw belastinggeld ;)
pi_155840563
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daarom betalen ze hem nog wel van jouw belastinggeld ;)
Net als die kutvluchtelingen. Die mogen van mij lekker wegblijven, net als die JSF.

Maar het is voor mij helemaal geen geldkwestie. Voor de meeste Nederlanders niet, vermoed ik.
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:47:35 #51
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_155840703
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Betaal jij zo veel meer belasting dan hpeopjes dan?
pi_155840769
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:47 schreef Nobu het volgende:

[..]

Betaal jij zo veel meer belasting dan hpeopjes dan?
Geen idee, ik weet niet wat hij bruto binnenhengelt.

Ging om wij linkse policors en gutmenchen bijelkaar natuurlijk.
pi_155840984
Als ik de ruimte had gehad had het ik misschien wel gedaan. Maar is wel makkelijk praten natuurlijk als je sowieso al geen ruimte er voor hebt :p
pi_155841054
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:23 schreef MaGNeT het volgende:
zo denk ik
Het is ook vrij verleidelijk om er zo over te denken. Totdat je je bedenkt dat er op dit moment misschien wel twintig keer zoveel geld gaat naar één vluchteling in Europa als naar een vluchteling in een kamp in Jordanië, Turkije of Libanon. Waarom? Omdat het opvangen van iemand in een tentenkamp bij de Jordaanse grens met VN-geld een stuk minder kost dan de opvang hier in Europa. Geld dat had kunnen worden besteed aan het bouwen van voorzieningen in de kampen, het opzetten van scholen en het bouwen van huizen.
pi_155841212
quote:

[ afbeelding ]

Misschien niet in absolute zin het noorden, maar ik kan me voorstellen dat die stad in Finland als het noorden wordt gezien.
pi_155841847
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:03 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het is ook vrij verleidelijk om er zo over te denken. Totdat je je bedenkt dat er op dit moment misschien wel twintig keer zoveel geld gaat naar één vluchteling in Europa als naar een vluchteling in een kamp in Jordanië, Turkije of Libanon. Waarom? Omdat het opvangen van iemand in een tentenkamp bij de Jordaanse grens met VN-geld een stuk minder kost dan de opvang hier in Europa. Geld dat had kunnen worden besteed aan het bouwen van voorzieningen in de kampen, het opzetten van scholen en het bouwen van huizen.
Een papieren werkelijkheid is het opvangen van alle vluchtelingen in de omgeving.

Alleen zijn de vluchtelingen die zich hier melden niet daar maar hier.

En waarom zou de gehele vluchtelingenopvang op het bordje van buurlanden moeten komen?
pi_155841885
Bij dit soort posts, waarbij de OP altijd pittige uitspraken doet richting de Nederlandse regeringsleiders, vraag ik me dan toch altijd af hoeveel vluchtelingen TS in zijn/haar woning heeft ondergebracht. Dat moeten er wel veel zijn getuigene je OP.
  zaterdag 5 september 2015 @ 15:42:40 #58
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155841915
quote:
"Mijn huis wordt niet zo veel gebruikt. Mijn familie woont in Sipoo (ten oosten van Helsinki) en de officiële residentie van de premier is in Kesaranta", zei hij op de Finse openbare omroep.
Hij gaat dus niet met ze samenwonen maar laat ze intrekken in toch al meestal leegstaande woning. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_155842377
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 15:41 schreef nickhguitar het volgende:
Bij dit soort posts, waarbij de OP altijd pittige uitspraken doet richting de Nederlandse regeringsleiders,
Altijd?

quote:
vraag ik me dan toch altijd af hoeveel vluchtelingen TS in zijn/haar woning heeft ondergebracht. Dat moeten er wel veel zijn getuigene je OP.
Tsja... Dan kan je aan degenen die vluchtelingen de grens over willen zetten ook vragen of ze dat zelf al gedaan hebben..
pi_155842763
Ik vraag me af wat ze nou precies willen bereiken hiermee.

Ik ben trouwens ook voor gelijke monniken gelijke kappen. Ik vind het zo sadistisch een verwaarloosbaar percentage "hulpbehoevenden" te helpen als je het op wereldschaal bekijkt. In de toekomst geen vluchtelingen weigeren he? Hoe moet je dit tegenover jezelf verantwoorden, gezien het beleid nu?

Laten we in het westen ook alle welvaart inleveren, zodat iedere aardbewoner 100 euro (meer) te besteden heeft. ;)
pi_155842827
Hier kan Mark Rutte wat van leren!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155842840
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hier kan Mark Rutte wat van leren!
Hoeveel huizen zal Rutte bezitten?
pi_155842853
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hoeveel huizen zal Rutte bezitten?
Vraag het aan zijn mattie Jort Kelder. ;)
Hij heeft in ieder geval genoeg vermogen om een huisje beschikbaar te stellen, dat is zeker aangezien we weten wat hij de afgelopen 12 jaar aan salaris heeft gevangen van de belastingbetaler en we een aardige inschatting kunnen maken over wat hij voor die tijd aan salaris ontving bij Unilever.

Het punt is dat als je als overheid een appel doet op burgers om zoiets te doen dat je dan zelf het goede voorbeeld moet geven. Je leidt door zelf het goede voorbeeld te geven, niet door te roepen wat een ander zou moeten doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155842886
Had ik er ruimte voor, dan zou ik het wel doen. Paar voorwaarden: geen religieuzen (want dat gaat niet lukken), niet meerdere mannen (geen zin in haantjesgedoe) en ik wil ze wel een paar keer ontmoeten voor ik eraan begin. Klikt het niet, dan wordt het niks.
  zaterdag 5 september 2015 @ 16:31:28 #65
78780 deedeetee
pi_155843013
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:25 schreef Jigzoz het volgende:
Had ik er ruimte voor, dan zou ik het wel doen. Paar voorwaarden: geen religieuzen (want dat gaat niet lukken), niet meerdere mannen (geen zin in haantjesgedoe) en ik wil ze wel een paar keer ontmoeten voor ik eraan begin. Klikt het niet, dan wordt het niks.
* proest, het zou dus niks gaan worden...... _O-
pi_155843017
quote:
Zo denkt vrijwel iedereen. Als,als,als.

Ik denk dat je veilig de stelling kan maken dat het over het algemeen islamitische migranten zijn welke hier een toekomst willen opbouwen, met vrouw en kind die nog uit MO overgevlogen moeten worden.

Kan je een toekomst opbouwen in een klein kamertje ergens bij iemand? Lijkt me lastig. De overheid moet dit oplossen, niet de burger.
pi_155843053
Voor een paar Russische dames van lichte zeden maak ik wel even een kamertje vrij.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_155843086
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

* proest, het zou dit niks gaan worden...... _O-
Mooie zin.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:31 schreef Snepar het volgende:

[..]

Zo denkt vrijwel iedereen. Als,als,als.

Ik denk dat je veilig de stelling kan maken dat het over het algemeen islamitische migranten zijn welke hier een toekomst willen opbouwen, met vrouw en kind die nog uit MO overgevlogen moeten worden.

Kan je een toekomst opbouwen in een klein kamertje ergens bij iemand? Lijkt me lastig. De overheid moet dit oplossen, niet de burger.
Moslims in huis is gewoon geen optie. Die gaan echt een soort hel tegemoet in mijn huis.

Christenen ook trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2015 16:36:55 ]
pi_155843119
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mooie zin.

[..]

Moslims in huis is gewoon geen optie. Die gaan echt een soort hel tegemoet in mijn huis.
Jigzoz met allemaal naakte mannen in huis die lekker speklapjes bakken.
  zaterdag 5 september 2015 @ 16:37:34 #70
78780 deedeetee
pi_155843142
quote:

[..]

Mooie zin.
Typo :D

quote:
Maar ze wel de rest van Nederland door de strot willen duwen......
pi_155843154
quote:

[..]

Mooie zin.

[..]

Christenen ook trouwens.
Ook als je er bijna niks van merkt dat ze moslim zijn?
pi_155843169
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:37 schreef deedeetee het volgende:
Er is nogal een verschil tussen iemand in huis hebben of iemand in de publieke ruimte meemaken natuurlijk.
pi_155843188
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]

Jigzoz met allemaal naakte mannen in huis die lekker speklapjes bakken.
Hmja. Een flinke verzameling boeken en objecten uit de categorie satanisme, een stevige verzameling alcohol, antitheīstische ex-moslima's die over de vloer komen, een voorliefde voor ibericoham en schaal- en schelpdieren. Om over de voorkeur voor black metal nog maar te zwijgen.
pi_155843234
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:37 schreef deedeetee het volgende:

PVV-retoriek is echt zo vreselijk kansloos.
  zaterdag 5 september 2015 @ 16:41:27 #75
78780 deedeetee
pi_155843241
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen iemand in huis hebben of iemand in de publieke ruimte meemaken natuurlijk.
Dat is maar tot op zekere hoogte zo.
Gezien de opdringerig aanwezige aard van de religie is het verschil niet altijd zo groot.
pi_155843261
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat is maar tot op zekere hoogte zo.
Eh, nee.
  zaterdag 5 september 2015 @ 16:43:26 #77
78780 deedeetee
pi_155843283
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

PVV-retoriek is echt zo vreselijk kansloos.
Steeds maar weer de PVV er bij willen slepen, is dat een obsessie van je of zo ? >:)
  zaterdag 5 september 2015 @ 16:43:46 #78
78780 deedeetee
pi_155843291
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eh, nee.
Dan verschillen wij van mening.
pi_155843304
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dan verschillen wij van mening.
Gelukkig wel.
pi_155843309
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Steeds maar weer de PVV er bij willen slepen, is dat een obsessie van je of zo ? >:)
Nou ja, het is een beetje als aan een hond denken als je in de stront trapt.
pi_155843430
Laat Willem-Alexander zijn huis ook maar openen voor de gediscrimineerde Afrikaners uit Zuid-Afrika.
Of is medelijden er slechts voor tinters?
  zaterdag 5 september 2015 @ 16:48:28 #82
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_155843432
quote:
Vooral in het noordoosten van Finland is er momenteel een tekort aan opvangplaatsen, aangezien tot 300 vluchtelingen dagelijks de grens oversteken vanuit Zweden.
En ik maar denken dat het in Zweden wel veilig zou zijn. Is daar tegenwoordig ook al oorlog? :?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_155843476
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:48 schreef mstx het volgende:

[..]

En ik maar denken dat het in Zweden wel veilig zou zijn. Is daar tegenwoordig ook al oorlog? :?
Asielshopping he.
pi_155848246
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 16:48 schreef mstx het volgende:

[..]

Niet dat ik weet.
pi_155849485
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Jezus man, je kan gedachten lezen?

Schopje naar BNW voor al je topics.
Naturheilmittel
pi_155851517
De gemiddelde burger heeft een woning die precies is afgestemd op gezinsgrootte, de meesten kunnen eenvoudigweg geen groter huis betalen. Ik heb dan wel 'ja' geklikt, maar ik weet dat het niet gaat. Het klinkt sowieso veel romantischer dan het is.
Als huurder van een sociale huurwoning mag je geen onderverhuurders hebben. Wat ga je doen als je na je werk thuiskomt en andere sloten op je deuren aantreft? Wat doe je als je gast gezins- dan wel familiehereniging heeft gedaan buiten jou om en er ineens zeven mensen in je huis zitten die onderling in een taal spreken die jij niet verstaat?
Als ik zo rijk zou zijn als de premier en ik had een volledige tweede woning zou ik overwegen die vrij te maken, maar inwonen - geen denken aan.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zaterdag 5 september 2015 @ 21:50:43 #87
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_155851765
quote:
Op het moment van schrijven hebben zich al 18.597 gastgezinnen aangemeld.
Bied een leuke vergoeding en je hebt binnen eeen week 5 miljoen aanmeldingen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zaterdag 5 september 2015 @ 22:06:08 #88
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_155852286
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:44 schreef BabeWatcher het volgende:
De gemiddelde burger heeft een woning die precies is afgestemd op gezinsgrootte, de meesten kunnen eenvoudigweg geen groter huis betalen. Ik heb dan wel 'ja' geklikt, maar ik weet dat het niet gaat. Het klinkt sowieso veel romantischer dan het is.

Vanwege het 100jarige bestaan van de wijk waar ik woon kregen we naast enkele festiviteiten allemaal een geschiedenis van onze 'eigen' specifieke woning. Dus van alle eerdere bewoners, totaan 1970 ongeveer ivm privacy.

Het zijn kleine arbeidershuisjes. Heel schattig en karakteristiek maar klein. Ik woon alleen en dat is perfect. Heb een logeerkamer maar zou hier niet graag willen samenwonen, laat staan met kinderen.

Kijk je naar de geschiedenis van mijn woning: allemaal gezinnen met kinderen. Twee, drie, vier kinderen was heel normaal. Een aantal jaren woonden er zelfs twee gezinnen, zeven mensen in totaal.

Dat "precies is afgestemd op gezinsgrootte" is nogal aan de tijdsgeest en welvaart onderhevig wou ik maar zeggen. :)
Your games are death
With every breath
pi_155852324
Ik las in een krant een stukje van een asieladvocaat en die vond het helemaal geen goed idee dat mensen vluchtelingen in huis namen. Iets met trauma's en andere cultuur etc. De vluchtelingencentra's hebben daar de mensen voor
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_155852398
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 21:44 schreef BabeWatcher het volgende:
Als huurder van een sociale huurwoning mag je geen onderverhuurders hebben. Wat ga je doen als je na je werk thuiskomt en andere sloten op je deuren aantreft? Wat doe je als je gast gezins- dan wel familiehereniging heeft gedaan buiten jou om en er ineens zeven mensen in je huis zitten die onderling in een taal spreken die jij niet verstaat?
Als ik zo rijk zou zijn als de premier en ik had een volledige tweede woning zou ik overwegen die vrij te maken, maar inwonen - geen denken aan.
Ik woon alleen in een eengezinswoning, als ze mij een leuke flat aanbieden mogen in mijn huis vluchtelingen :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zaterdag 5 september 2015 @ 22:15:42 #91
17121 Rica
Mais, je ręve!
pi_155852683
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 22:07 schreef maryen65 het volgende:
Ik las in een krant een stukje van een asieladvocaat en die vond het helemaal geen goed idee dat mensen vluchtelingen in huis namen. Iets met trauma's en andere cultuur etc. De vluchtelingencentra's hebben daar de mensen voor
Ja lijkt me ook niet zo handig. Ik zou mensen iig aanraden een goed slot op de slaapkamerdeur te nemen :X
Your games are death
With every breath
  woensdag 9 september 2015 @ 10:52:49 #92
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_155942968
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Rutte heeft anders genoeg uitspraken gedaan waarvan we nu kunnen concluderen dat het leugens waren dus.....
Feyenoord!
  woensdag 9 september 2015 @ 10:53:45 #93
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_155942988
Wat mij betreft zijn ze allemaal welkom. Plaats je eens in de situatie van een vluchteling, dan zou je ook blij zijn dat een land je op wil nemen.
Feyenoord!
pi_155943085
Ik mis bij "waar opvangen", in de moskee.
pi_155944218
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:52 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Rutte heeft anders genoeg uitspraken gedaan waarvan we nu kunnen concluderen dat het leugens waren dus.....
dus....vind jij net zoals TS dat Rutte van mening is dat hij liever asielzoekers in hun eigen land laat creperen dan ze in Nederland op te vangen?
Lekkere manier van redeneren heb jij.
pi_155944737
quote:

[ afbeelding ]
Dat is het noorden van het land, alles erboven is ijs.
bivd kijkt met u mee.
pi_155944789
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:29 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Dat is het noorden van het land, alles erboven is ijs.
Het is nog steeds 'het noorden'.

Ik dacht dat als die premier z'n huisje in het noorden had, er toch niemand wil wonen omdat het er retekoud is :') Maar, het 'noorden' betekent in Finland het midden van het land. Ja, zo kan ik het ook.
pi_155944892
Vluchtelingen opvangen in Europa is een illusie dat het maar ook iets voor de grote groep betekent.

pi_155944993
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:38 schreef Apekoek het volgende:
Vluchtelingen opvangen in Europa is een illusie dat het maar ook iets voor de grote groep betekent.

_O-

Bedankt voor het filmpje, wat een bullshit en cirkel-redenatie voert die man uit.

1 miljoen vluchtelingen per paar en Amerika zou uit haar voegen barsten, de infrastructuur zou het niet aankunnen.
En dan publiek dat meewarig zit te knikken, briljant gewoon.

:')

Het is bijna even vermakelijk als de kerken daar die hard roepen dat god homofielen haat.
bivd kijkt met u mee.
pi_155945063
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:45 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

_O-

Bedankt voor het filmpje, wat een bullshit en cirkel-redenatie voert die man uit.

1 miljoen vluchtelingen per paar en Amerika zou uit haar voegen barsten, de infrastructuur zou het niet aankunnen.
En dan publiek dat meewarig zit te knikken, briljant gewoon.

Het is bijna even vermakelijk als de kerken daar die hard roepen dat god homofielen haat.
Op zijn Amerikaans, klopt. Maar het gaat mij er meer om dat het in perspectief zet. Een aantal duizend of paar miljoen opvangen zal nooit het wereldwijde probleem oplossen. Het is dweilen met de kraan open.

Een open deur, maar dit visualiseert wel dat immigranten in huis nemen een volslagen idiote (niet) oplossing zou zijn. Het is alleen maar om moreel je verplichtingen te vervullen.
pi_155945166
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:49 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Op zijn Amerikaans, klopt. Maar het gaat mij er meer om dat het in perspectief zet. Een aantal duizend of paar miljoen opvangen zal nooit het wereldwijde probleem oplossen. Het is dweilen met de kraan open.

Een open deur, maar dit visualiseert wel dat immigranten in huis nemen een volslagen idiote (niet) oplossing zou zijn. Het is alleen maar om moreel je verplichtingen te vervullen.
_O-

Geloof je het echt wat die man uitkraamt?
Enig idee wat je voor verschil maakt voor die miljoenen mensen die je wel helpt?

Als er een schoolbus vol kinderen in de fik staat, haal je er dan twee uit waar je bij kunt?

Of laat je ze zitten omdat je ze niet alle dertig kunt redden ?
bivd kijkt met u mee.
pi_155945214
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:54 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

_O-

Geloof je het echt wat die man uitkraamt?
Enig idee wat je voor verschil maakt voor die miljoenen mensen die je wel helpt?

Als er een schoolbus vol kinderen in de fik staat, haal je er dan twee uit waar je bij kunt?

Of laat je ze zitten omdat je ze niet alle dertig kunt redden ?
Dat snap ik. Maar het is ook niet eerlijk dat nu alleen de sterkste Europa bereiken en dat de zwaksten achter blijven, aangezien die geen kracht en/of geld hebben om te vluchten.
pi_155945243
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:57 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar het is ook niet eerlijk dat nu alleen de sterkste Europa bereiken en dat de zwaksten achter blijven, aangezien die geen kracht en/of geld hebben om te vluchten.
Als jij twee kinderen uit die brandende schoolbus haalt, en je buurman ook, en zijn buurman ook, dan heb je er al 6 gered van de dertig.
bivd kijkt met u mee.
pi_155945260
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Als jij twee kinderen uit die brandende schoolbus haalt, en je buurman ook, en zijn buurman ook, dan heb je er al 6 gered van de dertig.
En voor de rest kun je dan de brandweer sturen, daar zijn ze voor.
bivd kijkt met u mee.
pi_155945340
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Je hebt een punt. Maar je hebt het nog altijd over een schoolbus met 100.000 kinderen waarvan we er maar 6 kunnen redden. Ik pleit dan ook voor opvang daar en asiel in Europa voor degene die het het hardst kunnen gebruiken, dus asiel aanvragen in de regio (voor EU) is op zich niet eens zo gek. Hoeven ze niet met gevaarlijke bootjes over te komen en kunnen wij de boel filteren en dus gericht helpen.
pi_155945364
Voor 50.000 eur per jaar wil ik best vluchtelingen opvangen hoor...

Als ik ze niet voor dat geld hoef te verzorgen in elk geval. Enkel als ze ernaast nog een eigen inkomen hebben.
pi_155945433
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:38 schreef Apekoek het volgende:

Natuurlijk doet het dat niet, maar dat betekent toch niet dat je hulp in de vorm van opvang dan maar overboord moet gooien?
pi_155945463
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk doet het dat niet, maar dat betekent toch niet dat je hulp in de vorm van opvang dan maar overboord moet gooien?
Dat ook weer niet, maar wel anders, zie mijn laatste reactie hierboven.
pi_155945468
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:57 schreef Apekoek het volgende:

[..]

;)

Verbeter de wereld, begin bij.....

Goed voorbeeld doet .....
bivd kijkt met u mee.
pi_155945495
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:09 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat ook weer niet, maar wel anders, zie mijn laatste reactie hierboven.
Opvang daar klinkt leuk maar in de praktijk hebben de betreffende buurlanden het al zwaar met de opvang van de huidige vluchtelingen. En dat is niet zozeer een kwestie van geld.
pi_155945550
Nou wist ik al dat ze in Den Haag en Brussel van de ratten zijn besnuffeld, maar van de bevolking verwachten vluchtingen in huis te nemen vind ik werkelijk bij de konijnen af.
Kan me er geen voorstelling van maken hoe mijn huishouden dan zou worden? Moet ik dan halal gaan koken of me op een andere manier gaan aanpassen aan hun gebruiken?

Het is een taak van de overheid en NAVO.
Laat ze maar een troepenmacht sturen en compounds opzetten zodat die mensen veilig zijn. Kunnen ze mooi huishoudelijk werk ed. verrichten voor de militairen, laat ze greppeltjes graven voor irrigatie zodat ze landbouw kunnen opzetten voor voedsel en de lokale olie is dan voor ons.

Kortom: Het westen zorgt dan dat die mensen lokaal in veiligheid zijn, ze onderwijs en medische zorg krijgen, ze voor hun eigen voedselproduktie kunnen zorgen en als tegenprestatie krijgen wij hun olie.

Fair deal!

[ Bericht 6% gewijzigd door niels0 op 09-09-2015 13:22:34 ]
pi_155945674
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:09 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

;)

Verbeter de wereld, begin bij.....

Goed voorbeeld doet .....
Zou jij een vluchteling in huis nemen dus?
pi_155945761
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:20 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Zou jij een vluchteling in huis nemen dus?
:D

Nee, maar ik zou wel vrijwillig willen meehelpen om een al dan niet leegstaande kerk er bewoonbaar voor te maken, en er gaan koken, mijn voedsel delen, en op iedere manier die voor mij mogelijk is een vluchteling helpen om hier veilig en beschermd een nieuw leven op te bouwen.

En ik zou ook geen moeite hebben om de mensen die op zondag in een kerk vroom zitten te wezen eruit te donderen om plaats te maken voor mensen die hem harder nodig hebben dan mensen die al een woning hebben.

En ook met het opzetten en leefbaar houden van een vluchtelingenkamp zou ik graag helpen, op iedere manier die ik kan.

Plek zat op de veluwe, en mooie rustige omgeving om bij te komen en opnieuw te beginnen.
bivd kijkt met u mee.
  woensdag 9 september 2015 @ 14:10:40 #114
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_155946823
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:20 schreef Dven het volgende:
Een met dikke tieten en zonder hoofddoekje graag. Moet goed kunnen poetsen en koken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 9 september 2015 @ 14:13:00 #115
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_155946872
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 13:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Opvang daar klinkt leuk maar in de praktijk hebben de betreffende buurlanden het al zwaar met de opvang van de huidige vluchtelingen. En dat is niet zozeer een kwestie van geld.
De Saoedi's, Koeweiti's en Quatarezen hebben het inderdaad moeilijk genoeg. En ze donderen immers al zeer veel geld. Aan IS en Al-Nusra, dat dan weer wel.
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')