quote:HELSINKI -
De Finse premier Juha Sipilä gaat asielzoekers opvangen in zijn eigen huis. Hij heeft dat zaterdag gezegd op de Finse publieke omroep YLE.
Sipilä stelt zijn huis in Kempele, in het noorden van het land, begin volgend jaar open voor asielzoekers. Hij vindt dat alle Finnen zijn voorbeeld moeten volgen.
De Finse premier heeft ook een ambtswoning in de hoofdstad Helsinki.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_huis_premier__.html
Al heeft hij natuurlijk 2 woninigen waardoor het een stuk gemakkelijker is om zo'n gebaar te maken, hij geeft in iedergeval een voorbeeld.quote:De Finse eerste minister Juha Sipila wil vluchtelingen opvangen in zijn privéwoning in het noorden van Finland. Hij wil zo zijn steentje bijdragen om de asielcrisis op te lossen, zei hij zaterdag.
"Mijn huis wordt niet zo veel gebruikt. Mijn familie woont in Sipoo (ten oosten van Helsinki) en de officiële residentie van de premier is in Kesaranta", zei hij op de Finse openbare omroep.
Hij voegde toe dat zijn woning in Kempele, op een twintigtal kilometer van de noordelijk gelegen kuststad Oulu, toegankelijk zal zijn voor asielzoekers tegen het einde van 2015. Vooral in het noordoosten van Finland is er momenteel een tekort aan opvangplaatsen, aangezien tot 300 vluchtelingen dagelijks de grens oversteken vanuit Zweden.
Sipila hoopt nu dat ook andere Finnen hun woningen openstellen voor asielzoekers en dat kerken en vrijwilligersorganisatie eveneens helpen om opvang voor vluchtelingen te voorzien. De Finse minister van Binnenlandse Zaken liet vrijdag nog weten dat dit jaar naar schatting 25.000 tot 30.000 mensen asiel zullen aanvragen in Finland. Vorig jaar registreerde het Scandinavische land 3.600 asielzoekers.
Bron: http://www.demorgen.be/bu(...)rs-in-huis-a2446457/
Hmm, die had ik eigenlijk best in de poll kunnen opnemenquote:Op zaterdag 5 september 2015 13:20 schreef Dven het volgende:
Alleen als ze op een rijtje worden gezet en je er dan zelf eentje mag uitkiezen.
Dat is wel slecht idd.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:24 schreef Metalfrost het volgende:
In het noorden van het landDie verslaggever is wel erg slecht in topografie:
[ afbeelding ]
Leuk hoor, zo'n gefantaseerde walgelijke uitspraak die Rutte over asielzoekers gedaan zou hebben volgens jouquote:Op zaterdag 5 september 2015 13:16 schreef MaGNeT het volgende:
En dan hebben we het natuurlijk niet over onze "laat ze daar maar omkomen" Rutte
Kan je wel emogiffen maar feitelijk is het correct daar omgeving Oulu al als noord Finland wordt gezien.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:24 schreef Metalfrost het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je bewijs dat Rutte er anders over denkt?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leuk hoor, zo'n gefantaseerde walgelijke uitspraak die Rutte over asielzoekers gedaan zou hebben volgens jou
Sterker nog, Putin ziet het als de meest westelijke provinciequote:Op zaterdag 5 september 2015 13:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Kan je wel emogiffen maar feitelijk is het correct daar omgeving Oulu al als noord Finland wordt gezien.
Jij claimt dat Rutte een uitspraak over asielzoekers heeft gedaan en dan kan jij er dus heel makkelijk een bronnetje bij pakken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb je bewijs dat Rutte er anders over denkt?
Nee, ik ben van mening dat Rutte er zo over denkt, dat is wat anders.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij claimt dat Rutte een uitspraak over asielzoekers heeft gedaan en dan kan jij er dus heel makkelijk een bronnetje bij pakken.
Heb je bewijs dat Rutte er zo over denkt?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, ik ben van mening dat Rutte er zo over denkt, dat is wat anders.
Het is niet zozeer nodig, afgezien van de eerder al gesloten AZC's kunnen we snel genoeg opvang regelen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Als we inderdaad al zo ver zijn dat het nodig is dat we "vluchtelingen" in huis moeten nemen, dan hadden de grenzen allang gesloten moeten zijn.
Integratie? Vluchtelingen moeten terugkeren naar hun land zodra het rustig is.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is niet zozeer nodig, afgezien van de gesloten AZC's kunnen we snel genoeg opvang regelen.
Het is echter wel een flexibele vorm van opvang met directe integratie.
Je denkt serieus al aan het integreren van deze intocht van veelal kansloze onderlagen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:32 schreef MaGNeT het volgende:
Ik denk wel dat het de snelste manier van integreren is, gewoon een jaartje meedraaien in een Nederlands gezin. Dan leer je het snelst de gebruiken, normen, waarden en taal.
Aan de andere kant, dit zijn asielzoekers zonder status dus pas als ze zouden mogen blijven wordt er tijd gestoken in dat soort dingen. Eventuele kinderen gaan natuurlijk wel al direct verplicht naar school.
Toch zullen ze gedurende hun verblijf wel moeten weten wat wel en niet geaccepteerd wordt in NL. Dat leer je sneller in een gastgezin dan met z'n allen op een kluitje met gelijkgestemden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Integratie? Vluchtelingen moeten terugkeren naar hun land zodra het rustig is.
In je dromen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Integratie? Vluchtelingen moeten terugkeren naar hun land zodra het rustig is.
Ik had in de eerste al 'ja' gestemd. Ik mag alleen niemand opnemen omdat ik geen koopwoning heb. En ik woon niet in Nederland, ik kan geen verzoek indienen bij een woningcorporatie of zo. Vind het gewoon opvallend dat, op het moment dat ik de tweede poll zag, de meerderheid het dus helemaal niet erg vind om mensen terug te sturen naar oorlogsgebieden.quote:
Lekker die uitspraak uit zijn context halen en in een ander verband naar boven brengenquote:Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar wel de waarheid... Rutte heeft het empathisch vermogen van een ANWB-paddestoel...
Elke Fin moet vluchtelingen opvangen in zijn tweede woningquote:Op zaterdag 5 september 2015 13:33 schreef hugecooll het volgende:
Maar dan niet de woning waarin hij woont. Flikker toch op man
Het is hier dan ook niet bepaald Joop.nlquote:Op zaterdag 5 september 2015 14:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik had in de eerste al 'ja' gestemd. Ik mag alleen niemand opnemen omdat ik geen koopwoning heb. En ik woon niet in Nederland, ik kan geen verzoek indienen bij een woningcorporatie of zo. Vind het gewoon opvallend dat, op het moment dat ik de tweede poll zag, de meerderheid het dus helemaal niet erg vind om mensen terug te sturen naar oorlogsgebieden.
quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Lekker die uitspraak uit zijn context halen en in een ander verband naar boven brengen
Het interesseert me niet zo of mensen met een andere mening mij als 'policor' of 'gutmensch' zien eigenlijk. Dat zijn net zulke holle frasen als iedereen die kritisch is over het asielbelid direct racist noemen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is hier dan ook niet bepaald Joop.nl
Maar dat een bepaalde mening overheerst betekent niet dat jij of ik als "policor" niet meer meetellen.
Er is hier al heel wat uit z'n verband getrokken waar het linkse politici betreft.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Lekker die uitspraak uit zijn context halen en in een ander verband naar boven brengen
Dat is altijd slim: iets doet wat niet kan, vervolgens gaan huilen dat de ander het ook doet en vervolgens toegeven dat je op hetzelfde niveau zit als hunniequote:Op zaterdag 5 september 2015 14:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is hier al heel wat uit z'n verband getrokken waar het linkse politici betreft.
Iets met kaatsen...
Leuk dat je weer meedoet aan de bingo.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:19 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik mis bij de tweede poll de keuze opvangen in de regio.
95% wordt al opgevangen in de regio. Voor die laatste 5% mag Europa wel wat bijspringen. Maar zo denk ik erover.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:19 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik mis bij de tweede poll de keuze opvangen in de regio.
Als jij dat zo graag wil, moet jij er zelf maar een paar in huis nemen. Zo denk ik erover.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
95% wordt al opgevangen in de regio. Voor die laatste 5% mag Europa wel wat bijspringen. Maar zo denk ik erover.
We gaan vluchtelingen opvangen van het belastingeld dat wij gutmenschen opbrengen. Van jouw deel betalen we de JSF.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Als jij dat zo graag wil, moet jij er zelf maar een paar in huis nemen. Zo denk ik erover.
Ik ben tegen de JSF.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
We gaan vluchtelingen opvangen van het belastingeld dat wij gutmenschen opbrengen. Van jouw deel betalen we de JSF.
Net als die kutvluchtelingen. Die mogen van mij lekker wegblijven, net als die JSF.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daarom betalen ze hem nog wel van jouw belastinggeld
Betaal jij zo veel meer belasting dan hpeopjes dan?quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
We gaan vluchtelingen opvangen van het belastingeld dat wij gutmenschen opbrengen. Van jouw deel betalen we de JSF.
Geen idee, ik weet niet wat hij bruto binnenhengelt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:47 schreef Nobu het volgende:
[..]
Betaal jij zo veel meer belasting dan hpeopjes dan?
Het is ook vrij verleidelijk om er zo over te denken. Totdat je je bedenkt dat er op dit moment misschien wel twintig keer zoveel geld gaat naar één vluchteling in Europa als naar een vluchteling in een kamp in Jordanië, Turkije of Libanon. Waarom? Omdat het opvangen van iemand in een tentenkamp bij de Jordaanse grens met VN-geld een stuk minder kost dan de opvang hier in Europa. Geld dat had kunnen worden besteed aan het bouwen van voorzieningen in de kampen, het opzetten van scholen en het bouwen van huizen.quote:
quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:24 schreef Metalfrost het volgende:
[ afbeelding ]
Een papieren werkelijkheid is het opvangen van alle vluchtelingen in de omgeving.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het is ook vrij verleidelijk om er zo over te denken. Totdat je je bedenkt dat er op dit moment misschien wel twintig keer zoveel geld gaat naar één vluchteling in Europa als naar een vluchteling in een kamp in Jordanië, Turkije of Libanon. Waarom? Omdat het opvangen van iemand in een tentenkamp bij de Jordaanse grens met VN-geld een stuk minder kost dan de opvang hier in Europa. Geld dat had kunnen worden besteed aan het bouwen van voorzieningen in de kampen, het opzetten van scholen en het bouwen van huizen.
Hij gaat dus niet met ze samenwonen maar laat ze intrekken in toch al meestal leegstaande woning.quote:"Mijn huis wordt niet zo veel gebruikt. Mijn familie woont in Sipoo (ten oosten van Helsinki) en de officiële residentie van de premier is in Kesaranta", zei hij op de Finse openbare omroep.
Altijd?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:41 schreef nickhguitar het volgende:
Bij dit soort posts, waarbij de OP altijd pittige uitspraken doet richting de Nederlandse regeringsleiders,
Tsja... Dan kan je aan degenen die vluchtelingen de grens over willen zetten ook vragen of ze dat zelf al gedaan hebben..quote:vraag ik me dan toch altijd af hoeveel vluchtelingen TS in zijn/haar woning heeft ondergebracht. Dat moeten er wel veel zijn getuigene je OP.
Hoeveel huizen zal Rutte bezitten?quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hier kan Mark Rutte wat van leren!
Vraag het aan zijn mattie Jort Kelder.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hoeveel huizen zal Rutte bezitten?
* proest, het zou dus niks gaan worden......quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:25 schreef Jigzoz het volgende:
Had ik er ruimte voor, dan zou ik het wel doen. Paar voorwaarden: geen religieuzen (want dat gaat niet lukken), niet meerdere mannen (geen zin in haantjesgedoe) en ik wil ze wel een paar keer ontmoeten voor ik eraan begin. Klikt het niet, dan wordt het niks.
Zo denkt vrijwel iedereen. Als,als,als.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:25 schreef Jigzoz het volgende:
Had ik er ruimte voor, dan zou ik het wel doen. Paar voorwaarden: geen religieuzen (want dat gaat niet lukken), niet meerdere mannen (geen zin in haantjesgedoe) en ik wil ze wel een paar keer ontmoeten voor ik eraan begin. Klikt het niet, dan wordt het niks.
Mooie zin.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
* proest, het zou dit niks gaan worden......
Moslims in huis is gewoon geen optie. Die gaan echt een soort hel tegemoet in mijn huis.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:31 schreef Snepar het volgende:
[..]
Zo denkt vrijwel iedereen. Als,als,als.
Ik denk dat je veilig de stelling kan maken dat het over het algemeen islamitische migranten zijn welke hier een toekomst willen opbouwen, met vrouw en kind die nog uit MO overgevlogen moeten worden.
Kan je een toekomst opbouwen in een klein kamertje ergens bij iemand? Lijkt me lastig. De overheid moet dit oplossen, niet de burger.
quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:25 schreef Jigzoz het volgende:
Jigzoz met allemaal naakte mannen in huis die lekker speklapjes bakken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mooie zin.
[..]
Moslims in huis is gewoon geen optie. Die gaan echt een soort hel tegemoet in mijn huis.
Typoquote:
Maar ze wel de rest van Nederland door de strot willen duwen......quote:Moslims in huis is gewoon geen optie. Die gaan echt een soort hel tegemoet in mijn huis.
Ook als je er bijna niks van merkt dat ze moslim zijn?quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mooie zin.
[..]
Moslims in huis is gewoon geen optie. Die gaan echt een soort hel tegemoet in mijn huis.
Christenen ook trouwens.
Er is nogal een verschil tussen iemand in huis hebben of iemand in de publieke ruimte meemaken natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:37 schreef deedeetee het volgende:
Maar ze wel de rest van Nederland door de strot willen duwen......
Hmja. Een flinke verzameling boeken en objecten uit de categorie satanisme, een stevige verzameling alcohol, antitheīstische ex-moslima's die over de vloer komen, een voorliefde voor ibericoham en schaal- en schelpdieren. Om over de voorkeur voor black metal nog maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Jigzoz met allemaal naakte mannen in huis die lekker speklapjes bakken.
PVV-retoriek is echt zo vreselijk kansloos.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:37 schreef deedeetee het volgende:
Maar ze wel de rest van Nederland door de strot willen duwen......
Dat is maar tot op zekere hoogte zo.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen iemand in huis hebben of iemand in de publieke ruimte meemaken natuurlijk.
Eh, nee.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is maar tot op zekere hoogte zo.
Steeds maar weer de PVV er bij willen slepen, is dat een obsessie van je of zo ?quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
PVV-retoriek is echt zo vreselijk kansloos.
Gelukkig wel.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan verschillen wij van mening.
Nou ja, het is een beetje als aan een hond denken als je in de stront trapt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Steeds maar weer de PVV er bij willen slepen, is dat een obsessie van je of zo ?
En ik maar denken dat het in Zweden wel veilig zou zijn. Is daar tegenwoordig ook al oorlog?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:16 schreef MaGNeT het volgende:
Vooral in het noordoosten van Finland is er momenteel een tekort aan opvangplaatsen, aangezien tot 300 vluchtelingen dagelijks de grens oversteken vanuit Zweden.
Asielshopping he.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:48 schreef mstx het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het in Zweden wel veilig zou zijn. Is daar tegenwoordig ook al oorlog?
Niet dat ik weet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:48 schreef mstx het volgende:
[..]
En ik maar denken dat het in Zweden wel veilig zou zijn. Is daar tegenwoordig ook al oorlog?
Jezus man, je kan gedachten lezen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, ik ben van mening dat Rutte er zo over denkt, dat is wat anders.
Bied een leuke vergoeding en je hebt binnen eeen week 5 miljoen aanmeldingen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:16 schreef MaGNeT het volgende:
Op het moment van schrijven hebben zich al 18.597 gastgezinnen aangemeld.
Vanwege het 100jarige bestaan van de wijk waar ik woon kregen we naast enkele festiviteiten allemaal een geschiedenis van onze 'eigen' specifieke woning. Dus van alle eerdere bewoners, totaan 1970 ongeveer ivm privacy.quote:Op zaterdag 5 september 2015 21:44 schreef BabeWatcher het volgende:
De gemiddelde burger heeft een woning die precies is afgestemd op gezinsgrootte, de meesten kunnen eenvoudigweg geen groter huis betalen. Ik heb dan wel 'ja' geklikt, maar ik weet dat het niet gaat. Het klinkt sowieso veel romantischer dan het is.
Ik woon alleen in een eengezinswoning, als ze mij een leuke flat aanbieden mogen in mijn huis vluchtelingenquote:Op zaterdag 5 september 2015 21:44 schreef BabeWatcher het volgende:
De gemiddelde burger heeft een woning die precies is afgestemd op gezinsgrootte, de meesten kunnen eenvoudigweg geen groter huis betalen. Ik heb dan wel 'ja' geklikt, maar ik weet dat het niet gaat. Het klinkt sowieso veel romantischer dan het is.
Als huurder van een sociale huurwoning mag je geen onderverhuurders hebben. Wat ga je doen als je na je werk thuiskomt en andere sloten op je deuren aantreft? Wat doe je als je gast gezins- dan wel familiehereniging heeft gedaan buiten jou om en er ineens zeven mensen in je huis zitten die onderling in een taal spreken die jij niet verstaat?
Als ik zo rijk zou zijn als de premier en ik had een volledige tweede woning zou ik overwegen die vrij te maken, maar inwonen - geen denken aan.
Ja lijkt me ook niet zo handig. Ik zou mensen iig aanraden een goed slot op de slaapkamerdeur te nemenquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:07 schreef maryen65 het volgende:
Ik las in een krant een stukje van een asieladvocaat en die vond het helemaal geen goed idee dat mensen vluchtelingen in huis namen. Iets met trauma's en andere cultuur etc. De vluchtelingencentra's hebben daar de mensen voor
Rutte heeft anders genoeg uitspraken gedaan waarvan we nu kunnen concluderen dat het leugens waren dus.....quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij claimt dat Rutte een uitspraak over asielzoekers heeft gedaan en dan kan jij er dus heel makkelijk een bronnetje bij pakken.
dus....vind jij net zoals TS dat Rutte van mening is dat hij liever asielzoekers in hun eigen land laat creperen dan ze in Nederland op te vangen?quote:Op woensdag 9 september 2015 10:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Rutte heeft anders genoeg uitspraken gedaan waarvan we nu kunnen concluderen dat het leugens waren dus.....
Dat is het noorden van het land, alles erboven is ijs.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:24 schreef Metalfrost het volgende:
[ afbeelding ]
Het is nog steeds 'het noorden'.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:29 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Dat is het noorden van het land, alles erboven is ijs.
quote:Op woensdag 9 september 2015 12:38 schreef Apekoek het volgende:
Vluchtelingen opvangen in Europa is een illusie dat het maar ook iets voor de grote groep betekent.
Op zijn Amerikaans, klopt. Maar het gaat mij er meer om dat het in perspectief zet. Een aantal duizend of paar miljoen opvangen zal nooit het wereldwijde probleem oplossen. Het is dweilen met de kraan open.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:45 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]![]()
Bedankt voor het filmpje, wat een bullshit en cirkel-redenatie voert die man uit.
1 miljoen vluchtelingen per paar en Amerika zou uit haar voegen barsten, de infrastructuur zou het niet aankunnen.
En dan publiek dat meewarig zit te knikken, briljant gewoon.
![]()
Het is bijna even vermakelijk als de kerken daar die hard roepen dat god homofielen haat.
quote:Op woensdag 9 september 2015 12:49 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Op zijn Amerikaans, klopt. Maar het gaat mij er meer om dat het in perspectief zet. Een aantal duizend of paar miljoen opvangen zal nooit het wereldwijde probleem oplossen. Het is dweilen met de kraan open.
Een open deur, maar dit visualiseert wel dat immigranten in huis nemen een volslagen idiote (niet) oplossing zou zijn. Het is alleen maar om moreel je verplichtingen te vervullen.
Dat snap ik. Maar het is ook niet eerlijk dat nu alleen de sterkste Europa bereiken en dat de zwaksten achter blijven, aangezien die geen kracht en/of geld hebben om te vluchten.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:54 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]![]()
Geloof je het echt wat die man uitkraamt?
Enig idee wat je voor verschil maakt voor die miljoenen mensen die je wel helpt?
![]()
Als er een schoolbus vol kinderen in de fik staat, haal je er dan twee uit waar je bij kunt?
Of laat je ze zitten omdat je ze niet alle dertig kunt redden ?
Als jij twee kinderen uit die brandende schoolbus haalt, en je buurman ook, en zijn buurman ook, dan heb je er al 6 gered van de dertig.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar het is ook niet eerlijk dat nu alleen de sterkste Europa bereiken en dat de zwaksten achter blijven, aangezien die geen kracht en/of geld hebben om te vluchten.
En voor de rest kun je dan de brandweer sturen, daar zijn ze voor.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Als jij twee kinderen uit die brandende schoolbus haalt, en je buurman ook, en zijn buurman ook, dan heb je er al 6 gered van de dertig.
Je hebt een punt. Maar je hebt het nog altijd over een schoolbus met 100.000 kinderen waarvan we er maar 6 kunnen redden. Ik pleit dan ook voor opvang daar en asiel in Europa voor degene die het het hardst kunnen gebruiken, dus asiel aanvragen in de regio (voor EU) is op zich niet eens zo gek. Hoeven ze niet met gevaarlijke bootjes over te komen en kunnen wij de boel filteren en dus gericht helpen.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Als jij twee kinderen uit die brandende schoolbus haalt, en je buurman ook, en zijn buurman ook, dan heb je er al 6 gered van de dertig.
Natuurlijk doet het dat niet, maar dat betekent toch niet dat je hulp in de vorm van opvang dan maar overboord moet gooien?quote:Op woensdag 9 september 2015 12:38 schreef Apekoek het volgende:
Vluchtelingen opvangen in Europa is een illusie dat het maar ook iets voor de grote groep betekent.
Dat ook weer niet, maar wel anders, zie mijn laatste reactie hierboven.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Natuurlijk doet het dat niet, maar dat betekent toch niet dat je hulp in de vorm van opvang dan maar overboord moet gooien?
quote:Op woensdag 9 september 2015 12:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar het is ook niet eerlijk dat nu alleen de sterkste Europa bereiken en dat de zwaksten achter blijven, aangezien die geen kracht en/of geld hebben om te vluchten.
Opvang daar klinkt leuk maar in de praktijk hebben de betreffende buurlanden het al zwaar met de opvang van de huidige vluchtelingen. En dat is niet zozeer een kwestie van geld.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:09 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat ook weer niet, maar wel anders, zie mijn laatste reactie hierboven.
Zou jij een vluchteling in huis nemen dus?quote:Op woensdag 9 september 2015 13:09 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]![]()
Verbeter de wereld, begin bij.....
Goed voorbeeld doet .....
quote:Op woensdag 9 september 2015 13:20 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Zou jij een vluchteling in huis nemen dus?
Een met dikke tieten en zonder hoofddoekje graag. Moet goed kunnen poetsen en koken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:20 schreef Dven het volgende:
Alleen als ze op een rijtje worden gezet en je er dan zelf eentje mag uitkiezen.
De Saoedi's, Koeweiti's en Quatarezen hebben het inderdaad moeilijk genoeg. En ze donderen immers al zeer veel geld. Aan IS en Al-Nusra, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Opvang daar klinkt leuk maar in de praktijk hebben de betreffende buurlanden het al zwaar met de opvang van de huidige vluchtelingen. En dat is niet zozeer een kwestie van geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |