quote:Op woensdag 9 september 2015 12:49 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Op zijn Amerikaans, klopt. Maar het gaat mij er meer om dat het in perspectief zet. Een aantal duizend of paar miljoen opvangen zal nooit het wereldwijde probleem oplossen. Het is dweilen met de kraan open.
Een open deur, maar dit visualiseert wel dat immigranten in huis nemen een volslagen idiote (niet) oplossing zou zijn. Het is alleen maar om moreel je verplichtingen te vervullen.
Dat snap ik. Maar het is ook niet eerlijk dat nu alleen de sterkste Europa bereiken en dat de zwaksten achter blijven, aangezien die geen kracht en/of geld hebben om te vluchten.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:54 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]![]()
Geloof je het echt wat die man uitkraamt?
Enig idee wat je voor verschil maakt voor die miljoenen mensen die je wel helpt?
![]()
Als er een schoolbus vol kinderen in de fik staat, haal je er dan twee uit waar je bij kunt?
Of laat je ze zitten omdat je ze niet alle dertig kunt redden ?
Als jij twee kinderen uit die brandende schoolbus haalt, en je buurman ook, en zijn buurman ook, dan heb je er al 6 gered van de dertig.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar het is ook niet eerlijk dat nu alleen de sterkste Europa bereiken en dat de zwaksten achter blijven, aangezien die geen kracht en/of geld hebben om te vluchten.
En voor de rest kun je dan de brandweer sturen, daar zijn ze voor.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Als jij twee kinderen uit die brandende schoolbus haalt, en je buurman ook, en zijn buurman ook, dan heb je er al 6 gered van de dertig.
Je hebt een punt. Maar je hebt het nog altijd over een schoolbus met 100.000 kinderen waarvan we er maar 6 kunnen redden. Ik pleit dan ook voor opvang daar en asiel in Europa voor degene die het het hardst kunnen gebruiken, dus asiel aanvragen in de regio (voor EU) is op zich niet eens zo gek. Hoeven ze niet met gevaarlijke bootjes over te komen en kunnen wij de boel filteren en dus gericht helpen.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]
Als jij twee kinderen uit die brandende schoolbus haalt, en je buurman ook, en zijn buurman ook, dan heb je er al 6 gered van de dertig.
Natuurlijk doet het dat niet, maar dat betekent toch niet dat je hulp in de vorm van opvang dan maar overboord moet gooien?quote:Op woensdag 9 september 2015 12:38 schreef Apekoek het volgende:
Vluchtelingen opvangen in Europa is een illusie dat het maar ook iets voor de grote groep betekent.
Dat ook weer niet, maar wel anders, zie mijn laatste reactie hierboven.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Natuurlijk doet het dat niet, maar dat betekent toch niet dat je hulp in de vorm van opvang dan maar overboord moet gooien?
quote:Op woensdag 9 september 2015 12:57 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar het is ook niet eerlijk dat nu alleen de sterkste Europa bereiken en dat de zwaksten achter blijven, aangezien die geen kracht en/of geld hebben om te vluchten.
Opvang daar klinkt leuk maar in de praktijk hebben de betreffende buurlanden het al zwaar met de opvang van de huidige vluchtelingen. En dat is niet zozeer een kwestie van geld.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:09 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat ook weer niet, maar wel anders, zie mijn laatste reactie hierboven.
Zou jij een vluchteling in huis nemen dus?quote:Op woensdag 9 september 2015 13:09 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
[..]![]()
Verbeter de wereld, begin bij.....
Goed voorbeeld doet .....
quote:Op woensdag 9 september 2015 13:20 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Zou jij een vluchteling in huis nemen dus?
Een met dikke tieten en zonder hoofddoekje graag. Moet goed kunnen poetsen en koken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:20 schreef Dven het volgende:
Alleen als ze op een rijtje worden gezet en je er dan zelf eentje mag uitkiezen.
De Saoedi's, Koeweiti's en Quatarezen hebben het inderdaad moeilijk genoeg. En ze donderen immers al zeer veel geld. Aan IS en Al-Nusra, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Opvang daar klinkt leuk maar in de praktijk hebben de betreffende buurlanden het al zwaar met de opvang van de huidige vluchtelingen. En dat is niet zozeer een kwestie van geld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |