abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155838775
En dan hebben we het natuurlijk niet over onze "laat ze daar maar omkomen" Rutte maar over de Finse premier Juha Sipilä!

quote:
HELSINKI -
De Finse premier Juha Sipilä gaat asielzoekers opvangen in zijn eigen huis. Hij heeft dat zaterdag gezegd op de Finse publieke omroep YLE.
Sipilä stelt zijn huis in Kempele, in het noorden van het land, begin volgend jaar open voor asielzoekers. Hij vindt dat alle Finnen zijn voorbeeld moeten volgen.
De Finse premier heeft ook een ambtswoning in de hoofdstad Helsinki.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_huis_premier__.html
quote:
De Finse eerste minister Juha Sipila wil vluchtelingen opvangen in zijn privéwoning in het noorden van Finland. Hij wil zo zijn steentje bijdragen om de asielcrisis op te lossen, zei hij zaterdag.

"Mijn huis wordt niet zo veel gebruikt. Mijn familie woont in Sipoo (ten oosten van Helsinki) en de officiële residentie van de premier is in Kesaranta", zei hij op de Finse openbare omroep.

Hij voegde toe dat zijn woning in Kempele, op een twintigtal kilometer van de noordelijk gelegen kuststad Oulu, toegankelijk zal zijn voor asielzoekers tegen het einde van 2015. Vooral in het noordoosten van Finland is er momenteel een tekort aan opvangplaatsen, aangezien tot 300 vluchtelingen dagelijks de grens oversteken vanuit Zweden.

Sipila hoopt nu dat ook andere Finnen hun woningen openstellen voor asielzoekers en dat kerken en vrijwilligersorganisatie eveneens helpen om opvang voor vluchtelingen te voorzien. De Finse minister van Binnenlandse Zaken liet vrijdag nog weten dat dit jaar naar schatting 25.000 tot 30.000 mensen asiel zullen aanvragen in Finland. Vorig jaar registreerde het Scandinavische land 3.600 asielzoekers.

Bron: http://www.demorgen.be/bu(...)rs-in-huis-a2446457/
Al heeft hij natuurlijk 2 woninigen waardoor het een stuk gemakkelijker is om zo'n gebaar te maken, hij geeft in iedergeval een voorbeeld.

In Nederland loopt momenteel een actie met de titel "Ik ben een gastgezin voor een vluchteling".

Op het moment van schrijven hebben zich al 18.597 gastgezinnen aangemeld. Of zich daar ook Nederlandse politici aangemeld hebben kan ik helaas bevestigen noch ontkennen.

We hebben nu gelukkig wel eindelijk een weerwoord op de veelgenoemde stelling dat "als het er op aankomt die policors heus niet zelf vluchtelingen in huis gaan opnemen".

Participatiesamenleving ten top!

Poll: Zou jij een gastgezin voor een vluchteling willen zijn?
Ja
Ja, maar alleen als kosten vergoed worden
Nee
Nee, al kreeg ik 50.000 per jaar
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

En voor iedereen die hierboven "nee" gestemd heeft, waar dan wel opvangen?

Poll: Indien hierboven
Direct terugsturen, ongeacht thuissituatie!
Leegstaande kantoor- en winkelpanden!
Bestaand AZC bij mijn woonplaats!
Nieuw AZC bij mijn woonplaats!
Opvang zo ver mogelijk van mijn huis!
Zolang het niet in de randstad is!
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-09-2015 13:43:56 ]
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:18:20 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_155838825
Die eerste regel van de OP. :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155838836
Nee natuurlijk niet, die mogen ze water en brood in een tentje geven.
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:20:54 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155838861
Alleen als ze op een rijtje worden gezet en je er dan zelf eentje mag uitkiezen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_155838891
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:18 schreef bijdehand het volgende:
Maar wel de waarheid... Rutte heeft het empathisch vermogen van een ANWB-paddestoel...
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:23:04 #7
441402 AIi
..en de 40 rovers
pi_155838909
Ja :)
pi_155838917
Inderdaad, meneer heeft een fijn privehuisje, dus heeft verder nergens last van, natuurlijk wel even alle waardevolle spullen overbrengen naar een andere plek.

Ik zou ze niet opvangen in huis. Dit vind ik toch echt eerder een taak van de overheid, die eens even heel snel actie moet ondernemen. Vluchtelingen zijn welkom, maar onder bepaalde voorwaarden en het belang van de burger moet zwaarder wegen bij plaatsing van vluchtelingen in een gemeente.
pi_155838918
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:20 schreef Dven het volgende:
Alleen als ze op een rijtje worden gezet en je er dan zelf eentje mag uitkiezen.
Hmm, die had ik eigenlijk best in de poll kunnen opnemen ;)
pi_155838947
In het noorden van het land :') Die verslaggever is wel erg slecht in topografie:

Google is your friend, abuse your friends
pi_155839031
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:24 schreef Metalfrost het volgende:
In het noorden van het land :') Die verslaggever is wel erg slecht in topografie:

[ afbeelding ]
Dat is wel slecht idd.
pi_155839077
Nee ik wil niets met dat middeleeuwse volk te maken hebben.
pi_155839093
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:16 schreef MaGNeT het volgende:
En dan hebben we het natuurlijk niet over onze "laat ze daar maar omkomen" Rutte
Leuk hoor, zo'n gefantaseerde walgelijke uitspraak die Rutte over asielzoekers gedaan zou hebben volgens jou :r
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155839130
Ik denk wel dat het de snelste manier van integreren is, gewoon een jaartje meedraaien in een Nederlands gezin. Dan leer je het snelst de gebruiken, normen, waarden en taal.

Aan de andere kant, dit zijn asielzoekers zonder status dus pas als ze zouden mogen blijven wordt er tijd gestoken in dat soort dingen. Eventuele kinderen gaan natuurlijk wel al direct verplicht naar school.
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:33:14 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155839155
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:24 schreef Metalfrost het volgende:

[ afbeelding ]
Kan je wel emogiffen maar feitelijk is het correct daar omgeving Oulu al als noord Finland wordt gezien.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 5 september 2015 @ 13:33:42 #16
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_155839168
Maar dan niet de woning waarin hij woont. Flikker toch op man :')
pi_155839192
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leuk hoor, zo'n gefantaseerde walgelijke uitspraak die Rutte over asielzoekers gedaan zou hebben volgens jou :r
Heb je bewijs dat Rutte er anders over denkt? ;)
pi_155839212
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Kan je wel emogiffen maar feitelijk is het correct daar omgeving Oulu al als noord Finland wordt gezien.
Sterker nog, Putin ziet het als de meest westelijke provincie :P
pi_155839293
Hmja. Moeilijk. Voor een alleenstaande moeder en baby/klein kind zou ik het overwegen. Voor de rest niet.
pi_155839353
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb je bewijs dat Rutte er anders over denkt? ;)
Jij claimt dat Rutte een uitspraak over asielzoekers heeft gedaan en dan kan jij er dus heel makkelijk een bronnetje bij pakken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155839440
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jij claimt dat Rutte een uitspraak over asielzoekers heeft gedaan en dan kan jij er dus heel makkelijk een bronnetje bij pakken.
Nee, ik ben van mening dat Rutte er zo over denkt, dat is wat anders.
pi_155839738
Symbool politiek bedrijven met je vakantiehuisje.... :')
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_155839766
Als we inderdaad al zo ver zijn dat het nodig is dat we "vluchtelingen" in huis moeten nemen, dan hadden de grenzen allang gesloten moeten zijn.
pi_155839767
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, ik ben van mening dat Rutte er zo over denkt, dat is wat anders.
Heb je bewijs dat Rutte er zo over denkt? ;)
Comfortably numb
pi_155839782
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:18 schreef bijdehand het volgende:
pi_155839866
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Als we inderdaad al zo ver zijn dat het nodig is dat we "vluchtelingen" in huis moeten nemen, dan hadden de grenzen allang gesloten moeten zijn.
Het is niet zozeer nodig, afgezien van de eerder al gesloten AZC's kunnen we snel genoeg opvang regelen.

Het is echter wel een flexibele vorm van opvang met directe integratie.
pi_155839868
Die tweede poll :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_155839882
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is niet zozeer nodig, afgezien van de gesloten AZC's kunnen we snel genoeg opvang regelen.

Het is echter wel een flexibele vorm van opvang met directe integratie.
Integratie? Vluchtelingen moeten terugkeren naar hun land zodra het rustig is.
pi_155839895
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:07 schreef Barbusse het volgende:
Die tweede poll :')
Zat je keuze er niet bij?
pi_155839929
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:32 schreef MaGNeT het volgende:
Ik denk wel dat het de snelste manier van integreren is, gewoon een jaartje meedraaien in een Nederlands gezin. Dan leer je het snelst de gebruiken, normen, waarden en taal.

Aan de andere kant, dit zijn asielzoekers zonder status dus pas als ze zouden mogen blijven wordt er tijd gestoken in dat soort dingen. Eventuele kinderen gaan natuurlijk wel al direct verplicht naar school.
Je denkt serieus al aan het integreren van deze intocht van veelal kansloze onderlagen?

Denk je niet dat we er al genoeg in dit land hebben waar we al genoeg geld en moeite in hebben gestopt en stoppen?

En die status komt vast wel in orde.

Vooral na nog wat aangrijpende en schokkende foto's waarna bij een groot deel van de mensen de emotie het verstand op slot zet en de intocht wordt verwelkomd.
pi_155839932
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Toch zullen ze gedurende hun verblijf wel moeten weten wat wel en niet geaccepteerd wordt in NL. Dat leer je sneller in een gastgezin dan met z'n allen op een kluitje met gelijkgestemden.
pi_155839960
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In je dromen.
pi_155839965
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zat je keuze er niet bij?
Ik had in de eerste al 'ja' gestemd. Ik mag alleen niemand opnemen omdat ik geen koopwoning heb. En ik woon niet in Nederland, ik kan geen verzoek indienen bij een woningcorporatie of zo. Vind het gewoon opvallend dat, op het moment dat ik de tweede poll zag, de meerderheid het dus helemaal niet erg vind om mensen terug te sturen naar oorlogsgebieden.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_155839972
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar wel de waarheid... Rutte heeft het empathisch vermogen van een ANWB-paddestoel...
Lekker die uitspraak uit zijn context halen en in een ander verband naar boven brengen _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155839980
Ik snap de laatste optie van de tweede poll niet.. al die besluiten komen uit de randstad, waarom moeten die vluchtelingen dan elders een plek krijgen? Herenhuizen vol? Ik zie genoeg op funda.nl welke te koop staan.
Google is your friend, abuse your friends
pi_155839996
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 13:33 schreef hugecooll het volgende:
Maar dan niet de woning waarin hij woont. Flikker toch op man :')
Elke Fin moet vluchtelingen opvangen in zijn tweede woning :Y
pi_155840009
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik had in de eerste al 'ja' gestemd. Ik mag alleen niemand opnemen omdat ik geen koopwoning heb. En ik woon niet in Nederland, ik kan geen verzoek indienen bij een woningcorporatie of zo. Vind het gewoon opvallend dat, op het moment dat ik de tweede poll zag, de meerderheid het dus helemaal niet erg vind om mensen terug te sturen naar oorlogsgebieden.
Het is hier dan ook niet bepaald Joop.nl

Maar dat een bepaalde mening overheerst betekent niet dat jij of ik als "policor" niet meer meetellen ;)
pi_155840024
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Lekker die uitspraak uit zijn context halen en in een ander verband naar boven brengen _O_
pi_155840033
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is hier dan ook niet bepaald Joop.nl

Maar dat een bepaalde mening overheerst betekent niet dat jij of ik als "policor" niet meer meetellen.
Het interesseert me niet zo of mensen met een andere mening mij als 'policor' of 'gutmensch' zien eigenlijk. Dat zijn net zulke holle frasen als iedereen die kritisch is over het asielbelid direct racist noemen.
pi_155840067
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Er is hier al heel wat uit z'n verband getrokken waar het linkse politici betreft.

Iets met kaatsen...
pi_155840091
Ik mis bij de tweede poll de keuze opvangen in de regio.
pi_155840148
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er is hier al heel wat uit z'n verband getrokken waar het linkse politici betreft.

Iets met kaatsen...
Dat is altijd slim: iets doet wat niet kan, vervolgens gaan huilen dat de ander het ook doet en vervolgens toegeven dat je op hetzelfde niveau zit als hunnie O+
  zaterdag 5 september 2015 @ 14:22:45 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_155840180
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:19 schreef Childofthe90s het volgende:
Leuk dat je weer meedoet aan de bingo.
pi_155840188
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:19 schreef Childofthe90s het volgende:
95% wordt al opgevangen in de regio. Voor die laatste 5% mag Europa wel wat bijspringen. Maar zo denk ik erover.
pi_155840304
Voor 50k per hoogopgeleide billenwasser per jaar zou ik er ook wel een paar in m'n vakantiehuisje willen zetten.
pi_155840334
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

95% wordt al opgevangen in de regio. Voor die laatste 5% mag Europa wel wat bijspringen. Maar zo denk ik erover.
Als jij dat zo graag wil, moet jij er zelf maar een paar in huis nemen. Zo denk ik erover.
pi_155840369
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:30 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Als jij dat zo graag wil, moet jij er zelf maar een paar in huis nemen. Zo denk ik erover.
We gaan vluchtelingen opvangen van het belastingeld dat wij gutmenschen opbrengen. Van jouw deel betalen we de JSF.
pi_155840483
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

We gaan vluchtelingen opvangen van het belastingeld dat wij gutmenschen opbrengen. Van jouw deel betalen we de JSF.
Ik ben tegen de JSF.
pi_155840500
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:37 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik ben tegen de JSF.
Daarom betalen ze hem nog wel van jouw belastinggeld ;)
pi_155840563
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 14:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daarom betalen ze hem nog wel van jouw belastinggeld ;)
Net als die kutvluchtelingen. Die mogen van mij lekker wegblijven, net als die JSF.

Maar het is voor mij helemaal geen geldkwestie. Voor de meeste Nederlanders niet, vermoed ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')