abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155886535
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 23:08 schreef Ryan3 het volgende:
Homo's, ja mensen worden zo geboren, ook al zegt Mohammed vrede zij met hen dat je hen van een vrij hoog gebouw moet af kieperen, waarom gaan we niet massaal lekker meedoen met de gay parade? Gewoon lekker als imam zwaaien met een dildo, waarom niet?
Ik zou niet weten wat Mohammed zei over homo's . En wie zei dat men homo's van een vrij hoog gebouw moet afkieperen. Een of andere schriftgeleerde zoveel eeuwen terug. ?
Er was wel iemand , maar die had het niet over een hoog gebouw, dacht ik.
Zeker kun je ook in de bijbel iets lezen over dat homo's gedood worden door god .
Ik zie de christenen dat negeren en er geen goddelijk gebod van maken... zo kunnen islamieten dat ook doen met wat die mafketel zei eeuwen terug . Zover ik de kranten lees , doen ze dat ook massaal.
Waarom associeer je dan islamieten met dat plan van die mafketel. Dat is in Nederland vooral bekend geworden door de ophef die men ging maken.. Wat die ouwe zei stond in een boekje en dat mocht niet van de islamietenhaters.
Van mij mag je meedoen met de gayparade, maar als je daar een antimoslimdemonstratie van wilt maken, ..... tjaaaa hoe diep kun je dan zakken. Moslimhaat vermomd als bekeringsdrang en vermomd als opkomen voor minderheden met een andere levensstijl .
Ik zie toch elk jaar linkse toplui meevaren. Die willen terecht niet meedoen aan een anti-moslimparade,,,, dat mag wilders doen. En de organisatoren van de gayparade voelen daar ook niks voor..... oa om niet de agressie van moslimjongeren richting homo's op te fokken.

Als je niet in staat bent met een goed verhaal te komen waarom Joko Widodo en mevrouw Albayrak ongeveer hetzelfde denken als fundamentalisten....... doe dan wat research eerst.
Kom met dat verhaal.... of erken dat je een bietje te snel die wilderscrap heb aangenomen.
Overigens zei Ayaan laatst zelf ook zoiets dat ze toch wel het bestaan van gematigde moslims erkent.
Hoe kun je ook die honderden miljoenen mensen over het hoofd zien... Dan heb je toch ergens een blinde vlek. Gewone mensen hoor..... conservatief...? Vast wel. Foute ideeën ? Uiteraard ... Maar ze bestaan wel.
pi_155886857
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 20:22 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Links is net zo goed tegen fundamentalistisch islam, alleen doet de gematigde islam weinig kwaad, dus is het ook geen interessante peiler om op te focussen. Fundamenteel islam gaat inderdaad tegen veel linkse waarden in, ISIS is dan ook zeker geen linkse kliek.
Je hoort toch verdomd weinig kritiek vanuit links op de islam en/of het heilige boek hiervan. Terwijl links wel (terecht) flinke kritiek op het Nazisme en Mein Kampf uit. Overigens niet bedoeld om een gelijkenis tussen deze 2 idelogieen te trekken.
pi_155886913
Ik ben hartstikke links en ik heb een hekel aan (geïnstitutionaliseerde) religie in het algemeen. Maar er is wel een groot verschil tussen een hekel hebben aan religie en een hekel hebben aan de mensen die die religie belijden.

En verder is het ook nog zo dat verreweg de meeste mensen geen fundamentalisten zijn en dus de helft van hun geloof lekker negeren.
pi_155886963
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2015 22:24 schreef skrn het volgende:
Het Christendom had de Nederlandse samenleving veel meer en veel meer in de greep dan de Islam dat nu doet, Ryan3. Ik hoop dat je dat toch een beetje snapt.
Hoe het christendom de Europese cultuur verwoest heeft zou toch een belletje moeten laten rinkelen wat de potentie van de islam, het jongere broertje van het christendom, zou kunnen zijn? Waarom heeft links dan verdomd weinig kritiek op de islam? Waarom hoor je links zo weinig over afvalligen in W-Europa die het zo moeilijk hebben?
pi_155887005
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 00:39 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben hartstikke links en ik heb een hekel aan (geïnstitutionaliseerde) religie in het algemeen. Maar er is wel een groot verschil tussen een hekel hebben aan religie en een hekel hebben aan de mensen die die religie belijden.

En verder is het ook nog zo dat verreweg de meeste mensen geen fundamentalisten zijn en dus de helft van hun geloof lekker negeren.
Klopt. De mensen kunnen er niets aan doen. Ze zijn op die manier opgevoed wat al generaties lang wordt meegegeven. Als Wilders in Afghanistan zou zijn geboren zou hij waarschijnlijk ook doodleuk in de islam geloven. Het probleem ligt dan ook niet bij de mensen die het aanhangen.

Het probleem ligt bij de ideologie zelf - en daar mag links best wat meer kritiek op uiten.
pi_155887012
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 00:41 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hoe het christendom de Europese cultuur verwoest heeft zou toch een belletje moeten rinkelen wat de potentie van de islam, het jongere broertje van het christendom, zou kunnen zijn? Waarom heeft links dan verdomd weinig kritiek op de islam? Waarom hoor je links zo weinig over afvalligen in W-Europa die het zo moeilijk hebben?
Misschien luister je naar de verkeerde dingen, want ik lees daar wel degelijk met regelmaat iets over.
pi_155887046
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 00:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Misschien luister je naar de verkeerde dingen, want ik lees daar wel degelijk met regelmaat iets over.
Ik hoor linkse partijen voornamelijk over hoe erg de PVV wel niet is (wat terecht is) maar nauwelijks over discriminatie wat uit religies voortkomt.
pi_155887079
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 00:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik hoor linkse partijen voornamelijk over hoe erg de PVV wel niet is (wat terecht is) maar nauwelijks over discriminatie wat uit religes voortkomt.
Tja, ik ben 'links' en het is een onderwerp dat mij persoonlijk zeer bezighoudt. Maar dan wel mbt religie in zijn algemeenheid en niet zozeer specifiek de islam. De bijbel kent net zoveel weerzinwekkende teksten als de koran. En zo elke grote paternalistische religie.
pi_155887113
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 00:47 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Tja, ik ben 'links' en het is een onderwerp dat mij persoonlijk zeer bezighoudt. Maar dan wel mbt religie in zijn algemeenheid en niet zozeer specifiek de islam. De bijbel kent net zoveel weerzinwekkende teksten als de koran. En zo elke grote paternalistische religie.
Daarom kan je gemeenschappelijke kritiek op zowel het christendom als de islam tegelijkertijd uiten. Rechts (PVV) uit weinig kritiek op het christendom. Links uit weinig kritiek op de islam. Beide "kanten" meten dus ergens met twee maten.
pi_155887194
quote:
2s.gif Op maandag 7 september 2015 00:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Daarom kan je gemeenschappelijke kritiek op zowel het christendom als de islam tegelijkertijd uiten. Rechts (PVV) uit weinig kritiek op het christendom. Links uit weinig kritiek op de islam. Beide "kanten" meten dus ergens met twee maten.
Dat zou goed kunnen.

De PvdD is wel tegen halal slachten. :P

Nu de jongensbesnijdenis nog. Veel grotere schande. Maar daar hoor ik Wilders niet over want dat vinden zijn joodse vrienden vermoedelijk niet leuk.
pi_155887214
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 00:39 schreef Isegrim het volgende:

Maar de moslim verheffen, zoals met de arbeider is gedaan, dat is dus niets voor de linksen?
I´m back.
pi_155887243
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 00:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat zou goed kunnen.

De PvdD is wel tegen halal slachten. :P

Nu de jongensbesnijdenis nog. Veel grotere schande. Maar daar hoor ik Wilders niet over want dat vinden zijn joodse vrienden vermoedelijk niet leuk.
Daar hoor je de linksen ook niet over, want dat vinden de moslim vrienden niet leuk, toch?
I´m back.
pi_155887277
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 00:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Daar hoor je de linksen ook niet over, want dat vinden de moslim vrienden niet leuk, toch?
Geen idee. Ik vind het een noemenswaardig issue. Ik heb niet al mijn medelinksen ( :') ) gevraagd wat zij ervan vinden.
pi_155887348
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 00:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar de moslim verheffen, zoals met de arbeider is gedaan, dat is dus niets voor de linksen?
Mensen kunnen enkel zichzelf bevrijden van het juk der religie denk ik. :)
pi_155887355
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 00:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Geen idee. Ik vind het een noemenswaardig issue. Ik heb niet al mijn medelinksen ( :') ) gevraagd wat zij ervan vinden.
Nou ik weet wel dat het niet helemaal done is om kritiek te hebben op de islam hoor, binnen de linkse omheining, zeg maar. Maar dat was jou allemaal nog niet zo opgevallen toch? Jij zegt wel tegen je linkse vrienden dat de vrouwonvriendelijkheid bij moslims, toch wel heel ergerlijk is en dat dat wel moet veranderen...
I´m back.
pi_155887387
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 01:01 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Mensen kunnen enkel zichzelf bevrijden van het juk der religie denk ik. :)
En dat hebben de linksen ook altijd gezegd over christenen, denk je? Zo van daar gaan we ons lekker niet tegen aan bemoeien, dat moeten ze lekker zelf doen?
I´m back.
pi_155887416
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 01:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ik weet wel dat het niet helemaal done is om kritiek te hebben op de islam hoor, binnen de linkse omheining, zeg maar. Maar dat was jou allemaal nog niet zo opgevallen toch? Jij zegt wel tegen je linkse vrienden dat de vrouwonvriendelijkheid bij moslims, toch wel heel ergerlijk is en dat dat wel moet veranderen...
De moslims in mijn directe omgeving gedragen zich niet vrouwonvriendelijk.

Ik spreek wel eens met mensen over bijvoorbeeld besnijdenis en dan uit ik mijn mening. Maar ik verdeel mijn vrienden niet op een schaal van links naar rechts eigenlijk. :P De meeste zullen vast redelijk links zijn anders zou het mogelijk niet klikken. :+
pi_155887435
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 01:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dat hebben de linksen ook altijd gezegd over christenen, denk je? Zo van daar gaan we ons lekker niet tegen aan bemoeien, dat moeten ze lekker zelf doen?
*Ik* denk dat mensen dat alleen zelf kunnen. Ongeacht welke religie het om gaat.
pi_155887565
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 01:06 schreef Isegrim het volgende:

[..]

De moslims in mijn directe omgeving gedragen zich niet vrouwonvriendelijk.

Ik spreek wel eens met mensen over bijvoorbeeld besnijdenis en dan uit ik mijn mening. Maar ik verdeel mijn vrienden niet op een schaal van links naar rechts eigenlijk. :P De meeste zullen vast redelijk links zijn anders zou het mogelijk niet klikken. :+
Dat zijn hoogopgeleide moslims dan? Ik heb wel gehoord, werkte bij Philips dat er moslims waren die hun nieuwe vrouwelijke collega geen hand wilden geven.

Nee, okee, ga even vragen wat de PvdA ervan vindt dan?
I´m back.
pi_155887576
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 01:07 schreef Isegrim het volgende:

[..]

*Ik* denk dat mensen dat alleen zelf kunnen. Ongeacht welke religie het om gaat.
En dus moet je die religie uit de wind houden, want ze moeten zelf lekker vrouwvriendelijk worden, en zo niet, ja dan maar niet hè? Zo is links?
I´m back.
pi_155887816
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 00:57 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Waarom noem je het dan?
I´m back.
pi_155888764
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 01:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En dus moet je die religie uit de wind houden, want ze moeten zelf lekker vrouwvriendelijk worden, en zo niet, ja dan maar niet hè? Zo is links?
Dat zeg ik niet. :) Discriminatie obv sekse is bij wet al verboden. Besnijdenis mag van mij ook bij wet verboden worden.

Maar je kunt iemand niet dwingen om te stoppen met gelovig zijn. Je kunt iemand hooguit de middelen (kennis) in handen geven die zo'n keus mogelijk maakt.
pi_155888769
quote:
15s.gif Op maandag 7 september 2015 01:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom noem je het dan?
Je leest denk ik een g die er niet staat?

Ik zou overigens nooit op de PvdA stemmen.
pi_155889906
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 00:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De aanname is juist dat dat wel gebeurt en alle islamieten brave ietsistachtige selectieve winkelaars in milde religieuze voorschriften worden onder invloed van onze samenleving. Dat gebeurt ook wel, alleen niet over de breedte, dat is wensdenken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155889922
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De aanname is juist dat dat wel gebeurt en alle islamieten brave ietsistachtige selectieve winkelaars in milde religieuze voorschriften worden onder invloed van onze samenleving. Dat gebeurt ook wel, alleen niet over de breedte, dat is wensdenken.
De Bible Belt bestaat ook nog steeds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')