Ik zou niet weten wat Mohammed zei over homo's . En wie zei dat men homo's van een vrij hoog gebouw moet afkieperen. Een of andere schriftgeleerde zoveel eeuwen terug. ?quote:Op zondag 6 september 2015 23:08 schreef Ryan3 het volgende:
Homo's, ja mensen worden zo geboren, ook al zegt Mohammed vrede zij met hen dat je hen van een vrij hoog gebouw moet af kieperen, waarom gaan we niet massaal lekker meedoen met de gay parade? Gewoon lekker als imam zwaaien met een dildo, waarom niet?
Je hoort toch verdomd weinig kritiek vanuit links op de islam en/of het heilige boek hiervan. Terwijl links wel (terecht) flinke kritiek op het Nazisme en Mein Kampf uit. Overigens niet bedoeld om een gelijkenis tussen deze 2 idelogieen te trekken.quote:Op zondag 6 september 2015 20:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Links is net zo goed tegen fundamentalistisch islam, alleen doet de gematigde islam weinig kwaad, dus is het ook geen interessante peiler om op te focussen. Fundamenteel islam gaat inderdaad tegen veel linkse waarden in, ISIS is dan ook zeker geen linkse kliek.
Hoe het christendom de Europese cultuur verwoest heeft zou toch een belletje moeten laten rinkelen wat de potentie van de islam, het jongere broertje van het christendom, zou kunnen zijn? Waarom heeft links dan verdomd weinig kritiek op de islam? Waarom hoor je links zo weinig over afvalligen in W-Europa die het zo moeilijk hebben?quote:Op zondag 6 september 2015 22:24 schreef skrn het volgende:
Het Christendom had de Nederlandse samenleving veel meer en veel meer in de greep dan de Islam dat nu doet, Ryan3. Ik hoop dat je dat toch een beetje snapt.
Klopt. De mensen kunnen er niets aan doen. Ze zijn op die manier opgevoed wat al generaties lang wordt meegegeven. Als Wilders in Afghanistan zou zijn geboren zou hij waarschijnlijk ook doodleuk in de islam geloven. Het probleem ligt dan ook niet bij de mensen die het aanhangen.quote:Op maandag 7 september 2015 00:39 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben hartstikke links en ik heb een hekel aan (geïnstitutionaliseerde) religie in het algemeen. Maar er is wel een groot verschil tussen een hekel hebben aan religie en een hekel hebben aan de mensen die die religie belijden.
En verder is het ook nog zo dat verreweg de meeste mensen geen fundamentalisten zijn en dus de helft van hun geloof lekker negeren.
Misschien luister je naar de verkeerde dingen, want ik lees daar wel degelijk met regelmaat iets over.quote:Op maandag 7 september 2015 00:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe het christendom de Europese cultuur verwoest heeft zou toch een belletje moeten rinkelen wat de potentie van de islam, het jongere broertje van het christendom, zou kunnen zijn? Waarom heeft links dan verdomd weinig kritiek op de islam? Waarom hoor je links zo weinig over afvalligen in W-Europa die het zo moeilijk hebben?
Ik hoor linkse partijen voornamelijk over hoe erg de PVV wel niet is (wat terecht is) maar nauwelijks over discriminatie wat uit religies voortkomt.quote:Op maandag 7 september 2015 00:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien luister je naar de verkeerde dingen, want ik lees daar wel degelijk met regelmaat iets over.
Tja, ik ben 'links' en het is een onderwerp dat mij persoonlijk zeer bezighoudt. Maar dan wel mbt religie in zijn algemeenheid en niet zozeer specifiek de islam. De bijbel kent net zoveel weerzinwekkende teksten als de koran. En zo elke grote paternalistische religie.quote:Op maandag 7 september 2015 00:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik hoor linkse partijen voornamelijk over hoe erg de PVV wel niet is (wat terecht is) maar nauwelijks over discriminatie wat uit religes voortkomt.
Daarom kan je gemeenschappelijke kritiek op zowel het christendom als de islam tegelijkertijd uiten. Rechts (PVV) uit weinig kritiek op het christendom. Links uit weinig kritiek op de islam. Beide "kanten" meten dus ergens met twee maten.quote:Op maandag 7 september 2015 00:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tja, ik ben 'links' en het is een onderwerp dat mij persoonlijk zeer bezighoudt. Maar dan wel mbt religie in zijn algemeenheid en niet zozeer specifiek de islam. De bijbel kent net zoveel weerzinwekkende teksten als de koran. En zo elke grote paternalistische religie.
Dat zou goed kunnen.quote:Op maandag 7 september 2015 00:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom kan je gemeenschappelijke kritiek op zowel het christendom als de islam tegelijkertijd uiten. Rechts (PVV) uit weinig kritiek op het christendom. Links uit weinig kritiek op de islam. Beide "kanten" meten dus ergens met twee maten.
Maar de moslim verheffen, zoals met de arbeider is gedaan, dat is dus niets voor de linksen?quote:Op maandag 7 september 2015 00:39 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben hartstikke links en ik heb een hekel aan (geïnstitutionaliseerde) religie in het algemeen. Maar er is wel een groot verschil tussen een hekel hebben aan religie en een hekel hebben aan de mensen die die religie belijden.
En verder is het ook nog zo dat verreweg de meeste mensen geen fundamentalisten zijn en dus de helft van hun geloof lekker negeren.
Daar hoor je de linksen ook niet over, want dat vinden de moslim vrienden niet leuk, toch?quote:Op maandag 7 september 2015 00:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen.
De PvdD is wel tegen halal slachten.
Nu de jongensbesnijdenis nog. Veel grotere schande. Maar daar hoor ik Wilders niet over want dat vinden zijn joodse vrienden vermoedelijk niet leuk.
Geen idee. Ik vind het een noemenswaardig issue. Ik heb niet al mijn medelinksen (quote:Op maandag 7 september 2015 00:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar hoor je de linksen ook niet over, want dat vinden de moslim vrienden niet leuk, toch?
Mensen kunnen enkel zichzelf bevrijden van het juk der religie denk ik.quote:Op maandag 7 september 2015 00:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar de moslim verheffen, zoals met de arbeider is gedaan, dat is dus niets voor de linksen?
Nou ik weet wel dat het niet helemaal done is om kritiek te hebben op de islam hoor, binnen de linkse omheining, zeg maar. Maar dat was jou allemaal nog niet zo opgevallen toch? Jij zegt wel tegen je linkse vrienden dat de vrouwonvriendelijkheid bij moslims, toch wel heel ergerlijk is en dat dat wel moet veranderen...quote:Op maandag 7 september 2015 00:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Geen idee. Ik vind het een noemenswaardig issue. Ik heb niet al mijn medelinksen () gevraagd wat zij ervan vinden.
En dat hebben de linksen ook altijd gezegd over christenen, denk je? Zo van daar gaan we ons lekker niet tegen aan bemoeien, dat moeten ze lekker zelf doen?quote:Op maandag 7 september 2015 01:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mensen kunnen enkel zichzelf bevrijden van het juk der religie denk ik.
De moslims in mijn directe omgeving gedragen zich niet vrouwonvriendelijk.quote:Op maandag 7 september 2015 01:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ik weet wel dat het niet helemaal done is om kritiek te hebben op de islam hoor, binnen de linkse omheining, zeg maar. Maar dat was jou allemaal nog niet zo opgevallen toch? Jij zegt wel tegen je linkse vrienden dat de vrouwonvriendelijkheid bij moslims, toch wel heel ergerlijk is en dat dat wel moet veranderen...
*Ik* denk dat mensen dat alleen zelf kunnen. Ongeacht welke religie het om gaat.quote:Op maandag 7 september 2015 01:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat hebben de linksen ook altijd gezegd over christenen, denk je? Zo van daar gaan we ons lekker niet tegen aan bemoeien, dat moeten ze lekker zelf doen?
Dat zijn hoogopgeleide moslims dan? Ik heb wel gehoord, werkte bij Philips dat er moslims waren die hun nieuwe vrouwelijke collega geen hand wilden geven.quote:Op maandag 7 september 2015 01:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De moslims in mijn directe omgeving gedragen zich niet vrouwonvriendelijk.
Ik spreek wel eens met mensen over bijvoorbeeld besnijdenis en dan uit ik mijn mening. Maar ik verdeel mijn vrienden niet op een schaal van links naar rechts eigenlijk.De meeste zullen vast redelijk links zijn anders zou het mogelijk niet klikken.
En dus moet je die religie uit de wind houden, want ze moeten zelf lekker vrouwvriendelijk worden, en zo niet, ja dan maar niet hè? Zo is links?quote:Op maandag 7 september 2015 01:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
*Ik* denk dat mensen dat alleen zelf kunnen. Ongeacht welke religie het om gaat.
Waarom noem je het dan?quote:Op maandag 7 september 2015 00:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Geen idee. Ik vind het een noemenswaardig issue. Ik heb niet al mijn medelinksen () gevraagd wat zij ervan vinden.
Dat zeg ik niet.quote:Op maandag 7 september 2015 01:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dus moet je die religie uit de wind houden, want ze moeten zelf lekker vrouwvriendelijk worden, en zo niet, ja dan maar niet hè? Zo is links?
De aanname is juist dat dat wel gebeurt en alle islamieten brave ietsistachtige selectieve winkelaars in milde religieuze voorschriften worden onder invloed van onze samenleving. Dat gebeurt ook wel, alleen niet over de breedte, dat is wensdenken.quote:Op maandag 7 september 2015 00:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar de moslim verheffen, zoals met de arbeider is gedaan, dat is dus niets voor de linksen?
De Bible Belt bestaat ook nog steeds.quote:Op maandag 7 september 2015 09:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De aanname is juist dat dat wel gebeurt en alle islamieten brave ietsistachtige selectieve winkelaars in milde religieuze voorschriften worden onder invloed van onze samenleving. Dat gebeurt ook wel, alleen niet over de breedte, dat is wensdenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |