Ik zou niet weten wat Mohammed zei over homo's . En wie zei dat men homo's van een vrij hoog gebouw moet afkieperen. Een of andere schriftgeleerde zoveel eeuwen terug. ?quote:Op zondag 6 september 2015 23:08 schreef Ryan3 het volgende:
Homo's, ja mensen worden zo geboren, ook al zegt Mohammed vrede zij met hen dat je hen van een vrij hoog gebouw moet af kieperen, waarom gaan we niet massaal lekker meedoen met de gay parade? Gewoon lekker als imam zwaaien met een dildo, waarom niet?
Je hoort toch verdomd weinig kritiek vanuit links op de islam en/of het heilige boek hiervan. Terwijl links wel (terecht) flinke kritiek op het Nazisme en Mein Kampf uit. Overigens niet bedoeld om een gelijkenis tussen deze 2 idelogieen te trekken.quote:Op zondag 6 september 2015 20:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Links is net zo goed tegen fundamentalistisch islam, alleen doet de gematigde islam weinig kwaad, dus is het ook geen interessante peiler om op te focussen. Fundamenteel islam gaat inderdaad tegen veel linkse waarden in, ISIS is dan ook zeker geen linkse kliek.
Hoe het christendom de Europese cultuur verwoest heeft zou toch een belletje moeten laten rinkelen wat de potentie van de islam, het jongere broertje van het christendom, zou kunnen zijn? Waarom heeft links dan verdomd weinig kritiek op de islam? Waarom hoor je links zo weinig over afvalligen in W-Europa die het zo moeilijk hebben?quote:Op zondag 6 september 2015 22:24 schreef skrn het volgende:
Het Christendom had de Nederlandse samenleving veel meer en veel meer in de greep dan de Islam dat nu doet, Ryan3. Ik hoop dat je dat toch een beetje snapt.
Klopt. De mensen kunnen er niets aan doen. Ze zijn op die manier opgevoed wat al generaties lang wordt meegegeven. Als Wilders in Afghanistan zou zijn geboren zou hij waarschijnlijk ook doodleuk in de islam geloven. Het probleem ligt dan ook niet bij de mensen die het aanhangen.quote:Op maandag 7 september 2015 00:39 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben hartstikke links en ik heb een hekel aan (geïnstitutionaliseerde) religie in het algemeen. Maar er is wel een groot verschil tussen een hekel hebben aan religie en een hekel hebben aan de mensen die die religie belijden.
En verder is het ook nog zo dat verreweg de meeste mensen geen fundamentalisten zijn en dus de helft van hun geloof lekker negeren.
Misschien luister je naar de verkeerde dingen, want ik lees daar wel degelijk met regelmaat iets over.quote:Op maandag 7 september 2015 00:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe het christendom de Europese cultuur verwoest heeft zou toch een belletje moeten rinkelen wat de potentie van de islam, het jongere broertje van het christendom, zou kunnen zijn? Waarom heeft links dan verdomd weinig kritiek op de islam? Waarom hoor je links zo weinig over afvalligen in W-Europa die het zo moeilijk hebben?
Ik hoor linkse partijen voornamelijk over hoe erg de PVV wel niet is (wat terecht is) maar nauwelijks over discriminatie wat uit religies voortkomt.quote:Op maandag 7 september 2015 00:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien luister je naar de verkeerde dingen, want ik lees daar wel degelijk met regelmaat iets over.
Tja, ik ben 'links' en het is een onderwerp dat mij persoonlijk zeer bezighoudt. Maar dan wel mbt religie in zijn algemeenheid en niet zozeer specifiek de islam. De bijbel kent net zoveel weerzinwekkende teksten als de koran. En zo elke grote paternalistische religie.quote:Op maandag 7 september 2015 00:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik hoor linkse partijen voornamelijk over hoe erg de PVV wel niet is (wat terecht is) maar nauwelijks over discriminatie wat uit religes voortkomt.
Daarom kan je gemeenschappelijke kritiek op zowel het christendom als de islam tegelijkertijd uiten. Rechts (PVV) uit weinig kritiek op het christendom. Links uit weinig kritiek op de islam. Beide "kanten" meten dus ergens met twee maten.quote:Op maandag 7 september 2015 00:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tja, ik ben 'links' en het is een onderwerp dat mij persoonlijk zeer bezighoudt. Maar dan wel mbt religie in zijn algemeenheid en niet zozeer specifiek de islam. De bijbel kent net zoveel weerzinwekkende teksten als de koran. En zo elke grote paternalistische religie.
Dat zou goed kunnen.quote:Op maandag 7 september 2015 00:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom kan je gemeenschappelijke kritiek op zowel het christendom als de islam tegelijkertijd uiten. Rechts (PVV) uit weinig kritiek op het christendom. Links uit weinig kritiek op de islam. Beide "kanten" meten dus ergens met twee maten.
Maar de moslim verheffen, zoals met de arbeider is gedaan, dat is dus niets voor de linksen?quote:Op maandag 7 september 2015 00:39 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben hartstikke links en ik heb een hekel aan (geïnstitutionaliseerde) religie in het algemeen. Maar er is wel een groot verschil tussen een hekel hebben aan religie en een hekel hebben aan de mensen die die religie belijden.
En verder is het ook nog zo dat verreweg de meeste mensen geen fundamentalisten zijn en dus de helft van hun geloof lekker negeren.
Daar hoor je de linksen ook niet over, want dat vinden de moslim vrienden niet leuk, toch?quote:Op maandag 7 september 2015 00:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen.
De PvdD is wel tegen halal slachten.
Nu de jongensbesnijdenis nog. Veel grotere schande. Maar daar hoor ik Wilders niet over want dat vinden zijn joodse vrienden vermoedelijk niet leuk.
Geen idee. Ik vind het een noemenswaardig issue. Ik heb niet al mijn medelinksen (quote:Op maandag 7 september 2015 00:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar hoor je de linksen ook niet over, want dat vinden de moslim vrienden niet leuk, toch?
Mensen kunnen enkel zichzelf bevrijden van het juk der religie denk ik.quote:Op maandag 7 september 2015 00:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar de moslim verheffen, zoals met de arbeider is gedaan, dat is dus niets voor de linksen?
Nou ik weet wel dat het niet helemaal done is om kritiek te hebben op de islam hoor, binnen de linkse omheining, zeg maar. Maar dat was jou allemaal nog niet zo opgevallen toch? Jij zegt wel tegen je linkse vrienden dat de vrouwonvriendelijkheid bij moslims, toch wel heel ergerlijk is en dat dat wel moet veranderen...quote:Op maandag 7 september 2015 00:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Geen idee. Ik vind het een noemenswaardig issue. Ik heb niet al mijn medelinksen () gevraagd wat zij ervan vinden.
En dat hebben de linksen ook altijd gezegd over christenen, denk je? Zo van daar gaan we ons lekker niet tegen aan bemoeien, dat moeten ze lekker zelf doen?quote:Op maandag 7 september 2015 01:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mensen kunnen enkel zichzelf bevrijden van het juk der religie denk ik.
De moslims in mijn directe omgeving gedragen zich niet vrouwonvriendelijk.quote:Op maandag 7 september 2015 01:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ik weet wel dat het niet helemaal done is om kritiek te hebben op de islam hoor, binnen de linkse omheining, zeg maar. Maar dat was jou allemaal nog niet zo opgevallen toch? Jij zegt wel tegen je linkse vrienden dat de vrouwonvriendelijkheid bij moslims, toch wel heel ergerlijk is en dat dat wel moet veranderen...
*Ik* denk dat mensen dat alleen zelf kunnen. Ongeacht welke religie het om gaat.quote:Op maandag 7 september 2015 01:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat hebben de linksen ook altijd gezegd over christenen, denk je? Zo van daar gaan we ons lekker niet tegen aan bemoeien, dat moeten ze lekker zelf doen?
Dat zijn hoogopgeleide moslims dan? Ik heb wel gehoord, werkte bij Philips dat er moslims waren die hun nieuwe vrouwelijke collega geen hand wilden geven.quote:Op maandag 7 september 2015 01:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De moslims in mijn directe omgeving gedragen zich niet vrouwonvriendelijk.
Ik spreek wel eens met mensen over bijvoorbeeld besnijdenis en dan uit ik mijn mening. Maar ik verdeel mijn vrienden niet op een schaal van links naar rechts eigenlijk.De meeste zullen vast redelijk links zijn anders zou het mogelijk niet klikken.
En dus moet je die religie uit de wind houden, want ze moeten zelf lekker vrouwvriendelijk worden, en zo niet, ja dan maar niet hè? Zo is links?quote:Op maandag 7 september 2015 01:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
*Ik* denk dat mensen dat alleen zelf kunnen. Ongeacht welke religie het om gaat.
Waarom noem je het dan?quote:Op maandag 7 september 2015 00:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Geen idee. Ik vind het een noemenswaardig issue. Ik heb niet al mijn medelinksen () gevraagd wat zij ervan vinden.
Dat zeg ik niet.quote:Op maandag 7 september 2015 01:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dus moet je die religie uit de wind houden, want ze moeten zelf lekker vrouwvriendelijk worden, en zo niet, ja dan maar niet hè? Zo is links?
De aanname is juist dat dat wel gebeurt en alle islamieten brave ietsistachtige selectieve winkelaars in milde religieuze voorschriften worden onder invloed van onze samenleving. Dat gebeurt ook wel, alleen niet over de breedte, dat is wensdenken.quote:Op maandag 7 september 2015 00:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar de moslim verheffen, zoals met de arbeider is gedaan, dat is dus niets voor de linksen?
De Bible Belt bestaat ook nog steeds.quote:Op maandag 7 september 2015 09:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De aanname is juist dat dat wel gebeurt en alle islamieten brave ietsistachtige selectieve winkelaars in milde religieuze voorschriften worden onder invloed van onze samenleving. Dat gebeurt ook wel, alleen niet over de breedte, dat is wensdenken.
Klopt, maar die zijn veilig ingekapseld, in hun zuil, in hun dorpen, in hun 'alle gezag komt van god', in de ingepolderde vrijheid van meningsuiting, in de democratische rechtsorde. Dat is historisch zo gegroeid, daar zit geen dynamiek in, dat conflict heeft geen frontlinie want het zit niet in de grote stad, en het heeft nauwelijks verwantschap met een internationale beweging. Bovendien zijn ze verslagen, we kunnen tegenwoordig hun god belasteren zonder gevaar te lopen. Uiteraard moeten we waakzaam blijven want als ze de kans krijgen zijn ze niet anders dan moslimfundamentalisten, maar op dit moment zijn ze onschadelijk.quote:Op maandag 7 september 2015 09:44 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De Bible Belt bestaat ook nog steeds.
Om maar even een proefballon op te gooien: aanhangers van de islam zijn geen kleine minderheid. Afvalligen vormen bijv wel een kleine minderheid en worden door de islam gediscrimineerd. Waarom hoor je links daar dan zo verdomd weinig over?quote:Op maandag 7 september 2015 14:23 schreef Casiotone het volgende:
Dat komt de conflatie van religie en afkomst (wat door alle partijen gebeurt).. kritiek op moslims komt vaak neer op vreemdelingenhaat.
Ook komt links vaak op voor de 'underdog', moslims behoren over het algemeen al bij een als gemarginaliseerd geziene groep dus is kritiek daarop als iemand schoppen die al op de grond ligt. Dat is het grote verschil met christenen (kritiek op christenen is natuurlijk al jaren bon ton), die hebben/hadden de macht. Hoop niet dat het met de islam zover moet komen voordat daar ook op gebashed mag worden.
Je komt hier met een aantal schijnbare natuurwetten die in werkelijkheid niet kloppen, en door daar theoretisch op voort te borduren ontstaan er binnen die gecreëerde logica op het oog plotseling allemaal tegenstellingen en onmogelijkheden die niets meer met de werkelijkheid van doen hebben en daardoor eigenlijk nietszeggend zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2015 03:55 schreef Ryan3 het volgende:
Islam staat voor alles waar links niet voor staat, maar ik krijg de indruk dat anti-islam en links zijn niet samen kunnen gaan.
Anti-islam is namelijk extreemrechts. Echter extreemrechts is van nature anti-Joods, antisemitisch, en dat is islam ook, en links juist niet.
Extreemrechts is tegen de moderne waarden en dus tegen rechten voor de vrouw, tegen de rechten van homo's, tegen de rechten van gekleurde mensen, want minderwaardig. Dat is islam ook, maar links niet.
Nog zoiets links is anti-racistisch, anti-racistisch is ook pro-islam, ofwel als je anti-islam bent, ben je racistisch, maar islam is anti-alles wat niet islam is en dus de kampioen van racisme dan, als ze zelf een ras zijn en per default alles wat niet islam is ook. En daar moet je dus tegen zijn als linkse, want links is anti-racistisch. Toch?
Waarom kan anti-islam dus niet samen gaan met links blijkbaar?
Eerste generatie van wat toen nog werd aangeduid met de term gastarbeiders was meestal ongeletterd en kwam uit rurale conservatief islamitische gebieden, werd hier ingezet zogenaamd om het werk dat wij Nederlanders niet meer wilden doen (in werkelijkheid had het te maken met het feit dat vrouwen huisvrouwen waren en niet werden ingezet althans niet volledig in het arbeidsproces; stukje christelijke dogmatiek), op te knappen. Dus geen wonder dat links voor die mensen opkwam. Ik bedoel hoe met de gastarbeiders werd omgesprongen was precies zoals met de eerste Polen paar jaar geleden werd omgesprongen. Werden met tientallen mannen tegelijk in pensions gezet onder leefomstandigheden die nu niet echt ideaal waren. Links wilde dat die mensen uiteraard iig ook fatsoenlijk gehuisvest werden, net als de Polen dus later. Op zich ben ik het daar mee eens.quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:48 schreef berko13 het volgende:
Indien Nederlanders van oorsprong Islamitisch zouden zijn ipv christelijk, zou links zeker anti Islam zijn. Maar nu ziet links de moslims als een onderdrukte groep in Nederland die vaak discriminatie moeten ondergaan op de woningmarkt, arbeidsmarkt enzovoort en daarom denken ze dat ze hen moeten knuffelen.
Dit is idd wel een pijnpunt. Als je kijkt naar migratielanden, met name de VS, dan zie je dat ze daar heel erg hebben ingezet op assimilatie. Op de lagere school staat de Amerikaanse vlag centraal, men zweert trouw aan de vlag, kinderen leren over de Amerikaanse geschiedenis (wij ook, maar niet over de Nederlandse geschiedenis). Het mag er voor ons Nederlanders debiel aan toe te lijken gaan, maar de Amerikaanse cultuur is natuurlijk wel vet cool, en reken maar dat die koters het prachtig vinden om Amerikaan te zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:07 schreef Ryan3 het volgende:
Alleen kreeg je toen dus als reactie daarop gepropageerd door de linkse partijen dat de mensen dan ook het recht hadden om hun eigen cultuur te behouden. En toen is er iets misgegaan.
quote:
VS heeft een hele mythologie geschapen rondom dat Amerikaanse burgerschap ook. Komt wrs daardat de founding fathers voor een goed deel bestond uit fanatieke religieuzen die er in Engeland werden uitgezet, naar de Republiek vluchtten als asielzoekers en heel sterk in hun bloed met zich meedroegen dat ze 1) op de vlucht waren voor onderdrukking 2) dat ze iets heel nieuws wilden beginnen, nl. een land waar je niet onderdrukt kon worden door je overheid ogv je religie en dat je dus een hele mythologie moest scheppen rondom deze twee uitgangspunten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:27 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit is idd wel een pijnpunt. Als je kijkt naar migratielanden, met name de VS, dan zie je dat ze daar heel erg hebben ingezet op assimilatie. Op de lagere school staat de Amerikaanse vlag centraal, men zweert trouw aan de vlag, kinderen leren over de Amerikaanse geschiedenis (wij ook, maar niet over de Nederlandse geschiedenis). Het mag er voor ons Nederlanders debiel aan toe te lijken gaan, maar de Amerikaanse cultuur is natuurlijk wel vet cool, en reken maar dat die koters het prachtig vinden om Amerikaan te zijn.
Op zich is het ergens wel vreemd dat Amerikanen voor die weg hebben gekozen, want als je de Amerikanen een beetje kent, dan weet je dat er geen grotere cultuurrelativisten rondlopen op deze wereld dan Amerikanen.
Enfin, zij hebben dat wel gedaan. Was het niet zo dat ze met die canon van Nederland zoiets dergelijks in Nederland hebben geprobeerd? In mijn jeugd was er in ieder geval weinig op nationalistisch gebied te vinden, of het Nederlands elftal moest spelen.
Van de andere kant maak ik nu zelf het Japanse model mee, dat ook uitermate strak vasthoudt aan haar eigen cultuur en aan assimilatie. Onze buitenlandse studenten worden gedwongen om Japans te leren, anders krijgen ze geen beurs, en het idee hierachter is dat ze zo kunnen assimileren. Een probleem is dat Japan niet vet cool is. Nou ja, het heeft natuurlijk wel wat, maar het is een wel heel erg in zichzelf gekeerd land, met hele rare en vreemde gebruiken. Bijna iedere buitenlander die ik ken, heeft het na een aantal jaren wel gezien, en keert terug naar het vaderland.
Geheel objectief als ik ben over Nederland durf ik te zeggen dat wij in Nederland ook wel wat rare gebruiken hebben, maar niets om je echt voor te schamen. Laat die buitenlanders dus aub assimileren. Het kan, en het is noodzakelijk.
Wij vinden dat achterlijk, maar er is eigenlijk weinig achterlijks aan. Het heeft eigenlijk best wel iets moois. Als wij bijvoorbeeld naar de Red Soxs gingen kijken, dan was er heel veel vlagvertoon en werd de Star Spangled Banner gezongen. Achterlijk? Er gaat een rilling door je heen als je ziet hoe dat mensen bij elkaar brengt. Niks mis met mensen die op een gezonde manier voelen dat ze een familie zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:18 schreef Isegrim het volgende:
Ik hoop toch dat assimilatie niet beslist samen hoeft te gaan met dat achterlijk soort nationalisme zoals in de VS...
Ik ben Nederlander, maar toch heeft het best wel wat als je daar als een grote familie mag staan.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:15 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind dat net zo eng en gevaarlijk als religie eerlijk gezegd.
Ik ben per toeval hier geboren. Ik heb verder weinig met de nationaliteit die ik heb gekregen bij geboorte... Zou ook niet goed weten waarom.
Wat dat betreft is het idd niet zo gek dat Amerikanen dat wat beter onder de knie lijken te hebben dan de Nederlanders, omdat ze er zo veel ervaring mee hebben.quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:43 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, interessante geschiedenis, en hoe precies de houding is tov nieuwkomers: asielzoekers/migranten/ex-pats wordt vaak gedefinieerd vanuit de geschiedenis. Ook in Japan natuurlijk, dat naast vreemde gebruiken ook een interessante doch vreemde geschiedenis heeft.
Maar daar is toch niks echts aan? Zoiets komt op mij althans heel gemaakt en vooral creepy over.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben Nederlander, maar toch heeft het best wel wat als je daar als een grote familie mag staan.
De geschiedenis speelt mee, alhoewel in sommige landen nationalisme hoogtij viert. Kijk naar Turkije bijvoorbeeld, die mensen zijn behoorlijk nationalistisch, vooral ingegeven door de ultra-nationalistische politiek van de staat. Zelfs Turken die in het buitenland geboren en getogen zijn tot in de 3e en 4e generatie wapperen met Turkse vlaggen en spreken ten eerste Turks. Zie jij de kleinkinderen van Nederlandse emigranten in Nieuw-Zeeland met de Nederlandse vlag wapperen en voornamelijk Nederlands spreken?quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar daar is toch niks echts aan? Zoiets komt op mij althans heel gemaakt en vooral creepy over.
Denk ook dat wij in Europa nogal een kater hebben van alles wat naar nationalisme riekt..?
Was ook eens bij een baseball game in Amerika, en vond dat nationalistische gedoe nogal overdreven. Ook de ode aan het leger komt Noord-Koreaans over. Ik kan het weten, want ben ook in Noord-Korea geweest. Overigens vind ik het in Nederland weer de andere extreme. Wat meer cultuur- en taalbehoud kan geen kwaad. Hiermee doel ik ook op het nog steeds groeiende invloed van de Engelse taal. Loop een winkelstraat in, het doet erg Amerikaans aan met al die Engelse teksten. En wapper eens een Nederlandse vlag, het mag best wel.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wij vinden dat achterlijk, maar er is eigenlijk weinig achterlijks aan. Het heeft eigenlijk best wel iets moois. Als wij bijvoorbeeld naar de Red Soxs gingen kijken, dan was er heel veel vlagvertoon en werd de Star Spangled Banner gezongen. Achterlijk? Er gaat een rilling door je heen als je ziet hoe dat mensen bij elkaar brengt. Niks mis met mensen die op een gezonde manier voelen dat ze een familie zijn.
Ja, maar die eerste Amerikanen hebben dus echt lering getrokken uit het feit dat ze vaak behoorden tot een vervolgde minderheid en iets nieuws, een nieuwe andere natie ging starten. Maar ook uit de situatie zoals die in de Republiek bestond en in Nieuw-Nederland.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het idd niet zo gek dat Amerikanen dat wat beter onder de knie lijken te hebben dan de Nederlanders, omdat ze er zo veel ervaring mee hebben.
De latere Nederlandse geschiedenis en dan met name toen aan het eind van de 19de eeuw de verzuiling ontstond heeft wrs ons Nederlanders geleerd in hokjes te denken en soort-zoekt-soort gedrag te vertonen dus. Toen kwam je als katholiek bij wijze van spreken niet in aanraking met een socialist of een protestant. Je hele leven school, werk, vrij tijd zat je in je eigen zuil en beschouwde je iemand uit de andere zuil als een buitenaardse en soms ook vijandig. Goed, dit heeft in de jaren 30 voorkomen dat ook wij massaal gevallen zijn voor het opkomende fascisme, alleen in feite denken we nu nog steeds een beetje in hokjes toch. Nieuwe hokjes die zich de laatste jaren op sociologische vlak voordoen is naar mijn smaak het onderscheid dat gemaakt wordt tussen laagopgeleid en hoogopgeleid bijv. Daar zitten heel vreemde concepties bij.quote:Wat ik zelf raar vind, is dat Nederland aan de ene kant heel erg tolerant wil zijn, en eigenlijk het liefst de poorten wagenwijd open wil zetten voor iedere verschoppeling die er maar te vinden is, terwijl wij praktisch gezien absoluut niet tolerant en enorm koud zijn tegenover iedereen die ook maar een beetje anders is.
Dat zal je zelf niet zo snel opvallen, als Nederlander, maar als je Nederland binnenkomt samen met iemand die niet Nederlands is, dan merk je dat wel.
Nou... Ik heb een oom en tante die daar zitten sinds de jaren 50. Die wonen in een Nederlandse enclave, gaan naar Nederlandse feestjes en hebben een inrichting zoals we die hier in de jaren 50 hadden. Het is alsof de tijd stil stond vanaf het moment dat zij vertrokken. Dat zie je natuurlijk ook bij sommige immigranten hier. Ik kan me niet voorstellen dat ik me zo zou opstellen als ik zou emigreren.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:57 schreef Homey het volgende:
Zie jij de kleinkinderen van Nederlandse emigranten in Nieuw-Zeeland met de Nederlandse vlag wapperen en voornamelijk Nederlands spreken?
Ik heb het niet over de 1e generatie emigranten, maar over de 3e en 4e generatie.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou... Ik heb een oom en tante die daar zitten sinds de jaren 50. Die wonen in een Nederlandse enclave, gaan naar Nederlandse feestjes en hebben een inrichting zoals we die hier in de jaren 50 hadden. Het is alsof de tijd stil stond vanaf het moment dat zij vertrokken. Dat zie je natuurlijk ook bij sommige immigranten hier. Ik kan me niet voorstellen dat ik me zo zou opstellen als ik zou emigreren.
Wat assimilatie betreft wordt er sowieso met dubbele maten gemeten. Wie klaagt er ooit over Chinezen die niet geïntegreerd zijn? Terwijl dat misschien wel de minst geïntegreerde bevolkingsgroep is.
Chinezen zijn dan ook niet zo talrijk en niemand heeft daar last van, klagen niet iedere dag over racisme, zitten niet massaal in de bijstand of gevangenis en vormen ook geen bedreiging voor de Nederlandse identiteitquote:Op dinsdag 8 september 2015 18:53 schreef Isegrim het volgende:
Wat assimilatie betreft wordt er sowieso met dubbele maten gemeten. Wie klaagt er ooit over Chinezen die niet geïntegreerd zijn? Terwijl dat misschien wel de minst geïntegreerde bevolkingsgroep is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |