Ben jij sportief? Volg je alles wat met sport te maken heeft? Of heb je gewoon iets te melden of te vragen over een sport? Dan is dit het forum waar je zijn moet.
Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:
(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn. Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...
Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden), vetverbranding en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure . Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen. HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine
Peptides: peptides zijn aminozuurketens die de bouwstenen vormen van proteïnen. Peptides zijn de nieuwe generatie van dopingmiddelen te noemen. - GHRP: afkorting voor growth hormone releasing peptide. aminozuurketens die ons lichaam triggeren om meer groeihormoon af te geven waardoor het lichaam de voordelen van extra groeihormoon krijgt. Worden blijkbaar vrij snel gemetaboliseerd en zijn daardoor niet makkelijk op te sporen. Bv. GHRP - 6, CJC 1295, TB-500, ...
- GW1516:een stofje dat zich bind aan de PPARdelta receptor en er voor zorgt dat er meer proteïnen vrijkomen die helpen bij de energie uitstoot. In combinatie met AICAR zou het een erg goede verbetering moeten geven van het uithoudingsvermogen. Bij ratten hielp GW1516 bij het vetmetabolisme en bescherming tegen zwaarlijvigheid. Omdat het erg kankerverwekkend was, werd deze stof niet meer verder ontwikkeld en is enkel op de zwarte markt te verkrijgen. Ze is zo gevaarlijk dat het WADA atleten specifiek voor deze stof waarschuwt , maar ondanks deze waarschuwing zijn er toch al meerdere atleten betrapt op het gebruik ervan.
- SARM: afkorting voor Selective Androgen Receptor Modulator. SARMs binden aan de androgeen receptor, maar hebben weefselafhankelijke effecten door bijv. de verschillen in co-expressie van relevante cofactoren. Streven in het kader van sport is hierbij het maximaliseren van androgene activiteit in skeletspierweefsel, maar het minimaliseren in bijv. de prostaat om zodoende sportprestaties te maximaliseren, en tegelijkertijd androgene bijwerkingen te minimaliseren.
- AICAR afkorting voor amino-imidazole carboxamide ribotide een stof die de aanmaak van nucleotiden stimuleert. Nucleotiden spelen een rol bij het doorgeven van signalen in en tussen cellen en de energielevering in cellen. Het zorgt voor een verandering naar spiervezeltype 1 dat belangrijk is bij duursporten, zorgt voor een betere doorbloeding en heeft effect op het koolhydraat en vetmetabolisme. Gebruik is moeilijk te traceren omdat het een lichaamseigen stof is, maar ondertussen zijn er wel limieten vastgesteld.
AOD9604 (Lipotropin) Vetverbander is gebaseerd op een stuk van de menselijke molecule van het de groeihormoon. Dit hormoon, dat natuurlijk in het lichaam voorkomt en dat vet metabolisme bevordert, wordt onderdrukt in het lichaam.
- GAS6 een lichaamseigen eiwit dat de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert. Is ontwikkeld om nierpatiënten met anemie, die slecht of niet reageren op EPO, te helpen om hun hematocriet terug richting een normaler niveau te brengen. Als GAS6 werd gebruikt, reageerde de patient ook beter op EPO. Terwijl bij EPO voorzichtig moet omgesprongen worden met de dosering om geen trombose te veroorzaken, is dit bij GAS6 minder het geval en dus veiliger in gebruik. dan EPO. Volgens de onderzoeken gaf de combinatie van de 2 de beste resultaten in functie van het hematocrietniveau.
EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden. Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA
FG-4592 (zuurstof in een pil) is bedoeld voor mensen die een tekort hebben aan rode bloedlichaampjes, zoals mensen met nierproblemen. Het middel stimuleert de aanmaak van rode bloedlichaampjes en werkt dus als epo, maar dan in pilvorm. Het is dus makkelijker toe te dienen dan epo zelf, dat werkt met een spuit." FG-4592 alleen beschikbaar voor deelnemers aan klinische proeven. Het geneesmiddel bevindt zich in de laatste testfase, maar is nog niet goedgekeurd voor de markt. Toch kan het al op verschillende websites besteld worden, als de koper tenminste kan laten zien dat hij onderzoeker is.
Mechano groeifactor (Mechano Growth Factor) (MGF) is een variant van de spier insuline-achtige groeifactor-1 (IGF-1) die op strikte lichaamsbeweging en spierschade. Structureel anders dan andere groeifactoren, zoals IGF-1, dat wordt gesynthetiseerd door de lever, MGF gaat spiervezels skeletspier weefsel te herstellen en voorkomt beschadigde cellen sterven af. Het voegt stamcellen in de spier en wordt geactiveerd door een puls van stimulatie na spierweefsel belangrijke mechanische belasting ondergaan. Genen voor MGF getranscribeerd in mindere mate het ouder daarom spiermassa afneemt bij ouderen en bepaalde ziekten ook interfereren met de productie ervan
Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.
Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker. efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...
Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen. Clenbuterol, Salbutamol
Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.
Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen. Furosemide, Xipamide, ...
Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.
Dopingtesten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Docu's, interviews en lezingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes van legendarische prestaties op doping
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was ook onzin. Cancellara reed dat jaar de Muur van Geraardsbergen net zo snel omhoog als Boonen het jaar daarvoor.
En in PR reed hij op een moment weg dat niemand op zat te letten, vooral Boonen niet, die zat achterin de groep te kleppen.
Ja maar!!! Zijn vinger!!!!11111
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in." Improv: Rich Tapestry of Life
Heb je Cancellara wel eens zien fietsen? die is heel zijn carrière ongeveer 5 keer op de pedalen gaan staan. Dus dan rijdt hij al zijn hele carrière met een motortje?
Heb je Cancellara wel eens zien fietsen? die is heel zijn carrière ongeveer 5 keer op de pedalen gaan staan. Dus dan rijdt hij al zijn hele carrière met een motortje?
Ben je zo dom, of doe je alsof?
nee joh, maar ook nog 2x fietsen wisselen heeft hij nog nooit gedaan in een wedstrijd op vreemde plaatsen zonder zichtbare pech.
nee joh, maar ook nog 2x fietsen wisselen heeft hij nog nooit gedaan in een wedstrijd op vreemde plaatsen zonder zichtbare pech.
En alle gewonnen tijdritten? Kerel kan prima hardrijden vanuit het zadel.. Zou me niets verbazen als ze voor die specifieke situaties een aanpassing hebben gedaan aan het schakelsysteem trouwens, op een hobbelklim/weg schakelen is niet echt superchill. Hij rijdt 'altijd' mechanisch trouwens, wist je dat?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||- Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende: het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
Renners verwisselen best wel vaak 2x een fiets tijdens een koers. Ook Cancellara. Ook zonder zichtbare pech. B.v. omdat de derailleur niet werkt, wisselen ze met hun reservefiets. Mecanicien checkt fiets, en later wisselen ze weer naar die fiets.
En alle gewonnen tijdritten? Kerel kan prima hardrijden vanuit het zadel.. Zou me niets verbazen als ze voor die specifieke situaties een aanpassing hebben gedaan aan het schakelsysteem trouwens, op een hobbelklim/weg schakelen is niet echt superchill. Hij rijdt altijd mechanisch trouwens, wist je dat?
de muur op toch niet en mechanisch schakelen heb ik niet over.
Dus dezelfde Cancellara die bij een WK tijdrijden (2009) bijna iedereen op 3 minuten of meer reed heeft extra vermogen nodig om in P-R en RvV weg te komen?
Renners verwisselen best wel vaak 2x een fiets tijdens een koers. Ook Cancellara. Ook zonder zichtbare pech. B.v. omdat de derailleur niet werkt, wisselen ze met hun reservefiets. Mecanicien checkt fiets, en later wisselen ze weer naar die fiets.
vandaar stond die monteur ook in de bocht voor die klim, erg toevallig
Dit en andere kransjes, andere geometrie. Gebeurt regelmatig.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||- Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende: het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
Op woensdag 2 september 2015 16:23 schreef Ericr het volgende: Dus dezelfde Cancellara die bij een WK tijdrijden (2009) bijna iedereen op 3 minuten of meer reed heeft extra vermogen nodig om in P-R en RvV weg te komen?
als je daarmee de winst zeker kan stellen, waarom niet.
vandaar stond die monteur ook in de bocht voor die klim, erg toevallig
Bij de 2e wissel was dat toch? Dat was dus niet toevallig, want dan is die mecanien weer vooruit gereden met die fiets om op een handig moment te wisselen.
Ik wacht nog op de eerste renner die zegt: "Ja, er worden motortjes gebruikt in het profpeloton". Dit zou namelijk de sport dermate van binnenuit verneuken dat een niet-motor-gebruikende renner die er weet van heeft dat écht niet stil gaat houden. Tot die tijd zal ik sceptisch blijven. Dixi, ik stop met deze 'discussie'.
als je daarmee de winst zeker kan stellen, waarom niet.
Dezelfde Cancellara die 3 jaar later de combo nog een keer op zijn naam schreef. In een tijd dat hij al lang onder een vergrootglas lag wegens een vermeend motortje. Zou het dan niet gewoon een renner van absolute topklasse zijn die het ook kan zonder motortje? Waarschijnijk wel met andere hulpmiddelen maar als je strijdt tegen Lefevere kloontjes heb je dat ook wel nodig.
Dezelfde Cancellara die 3 jaar later de combo nog een keer op zijn naam schreef. In een tijd dat hij al lang onder een vergrootglas lag wegens een vermeend motortje. Zou het dan niet gewoon een renner van absolute topklasse zijn die het ook kan zonder motortje? Waarschijnijk wel met andere hulpmiddelen maar als je strijdt tegen Lefevere kloontjes heb je dat ook wel nodig.
Ja, maar toen zat de UCI al in het complot.
Kan dit topic zo langzamerhand niet beter naar BNW?
Op woensdag 2 september 2015 16:29 schreef VASND het volgende: Ik wacht nog op de eerste renner die zegt: "Ja, er worden motortjes gebruikt in het profpeloton". Dit zou namelijk de sport dermate van binnenuit verneuken dat een niet-motor-gebruikende renner die er weet van heeft dat écht niet stil gaat houden. Tot die tijd zal ik sceptisch blijven. Dixi, ik stop met deze 'discussie'.
Als het allemaal zo normaal was, hoeven er ook geen clips over gemaakt te worden.
dat gaat natuurlijk niet gebeuren, dat is carrière moord
Nee dat is het niet. Fietsen tegen mannen op motorfietsen, dat is pas carrièremoord. Iedereen met een heel iniminibeetje liefde voor de sport moet hier van kotsen, mocht dit voorkomen (uiteraard doen miljoenencontracten wat anders, maar die zijn er niet veel).
Nee dat is het niet. Fietsen tegen mannen op motorfietsen, dat is pas carrièremoord. Iedereen met een heel iniminibeetje liefde voor de sport moet hier van kotsen, mocht dit voorkomen (uiteraard doen miljoenencontracten wat anders, maar die zijn er niet veel).
alles voor de winst en je hoeft niet teveel doping te nemen met een motortje, veel veiliger voor je lichaam. Het is ook super naïef, ze bestaan, maar worden alleen door amateurs gebruikt, want die hebben liefde voor de sport,lol Die rijden voor het geld, he
alles voor de winst en je hoeft niet teveel doping te nemen met een motortje, veel veiliger voor je lichaam. Het is ook super naïef, ze bestaan, maar worden alleen door amateurs gebruikt, want die hebben liefde voor de sport,lol Die rijden voor het geld, he
Ik heb niet het kleinste beetje geïnsinueerd dat ze voorkomen in de top van het amateurwielrennen. Er zijn er weinig die 'voor het geld rijden' trouwens kan ik je verklappen.
Als het allemaal zo normaal was, hoeven er ook geen clips over gemaakt te worden.
Dat bedoelde ik met de WTC-7 van dit topic. Wat zegt zo'n clip nou? Over het WTC zijn zelfs hele films gemaakt, door klapmongolen maar genoeg andere klapmongolen die zulke onzin geloven. Niet gezegd dat iemand een klapmongool is die gelooft in motortjes gebruikt door professionele wielrenners maar laten we niet afzakken tot het niveau dat je normaliter ziet in BNW.
ja, zelfs Boogerd lukte dat niet, maar dat is ook een zak patat..
Joh, ik hoor Boonen na afloop nog zeggen "ik ben gewoon 55 blijven rijden op het vlakke". Gelul dus. Boonen was daar gewoon slecht, verloor op de Bosberg nog eens 8 seconden.
En op de Muur uit het zadel komen geeft door een stuiterend of spinnend achterwiel meer kans om geparkeerd komen te staan dan zittend naar boven dokkeren.
Ken je die keitjes van de Muur eigenlijk wel?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Dat bedoelde ik met de WTC-7 van dit topic. Wat zegt zo'n clip nou? Over het WTC zijn zelfs hele films gemaakt, door klapmongolen maar genoeg andere klapmongolen die zulke onzin geloven. Niet gezegd dat iemand een klapmongool is die gelooft in motortjes gebruikt door professionele wielrenners maar laten we niet afzakken tot het niveau dat je normaliter ziet in BNW.
Of klapmongolen die hun eigen sport met hand en tand verdedigen, want liefde maakt blind. gewoon een keiharde plank voor hun kop omdat ze het anders niet aan kunnen. ik weet wel zeker dat er motortjes gebruikt worden, niet ter vervanging van, maar om net het voordeel te hebben.
Of klapmongolen die hun eigen sport met hand en tand verdedigen, want liefde maakt blind. gewoon een keiharde plank voor hun kop omdat ze het anders niet aan kunnen. ik weet wel zeker dat er motortjes gebruikt worden, niet ter vervanging van, maar om net het voordeel te hebben.
Volgens mij zijn er hier weinig die welke sport ook verdedigen. Dat er in veel sporten driftig doping wordt gebruikt is een vaststaand feit maar ook iets wat regelmatig aangetoond. wordt. Vermoede hulpmiddelen als motortjes zijn nooit aangetoond bij professionele wedstrijden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 03-09-2015 08:10:34 ]
Volgens zijn er hier weinig die welke sport ook verdedigen. Dat er in veel sporten driftig doping wordt gebruikt is een vaststaand feit maar ook iets wat regelmatig aangetoond. wordt. Vermoede hulpmiddelen als motortjes zijn nooit aangetoond bij professionele wedstrijden.
UCI is everywhere: Team Sky = Sky Broadcasting = Formula 1 = motor confirmed!
Volgens zijn er hier weinig die welke sport ook verdedigen. Dat er in veel sporten driftig doping wordt gebruikt is een vaststaand feit maar ook iets wat regelmatig aangetoond. wordt. Vermoede hulpmiddelen als motortjes zijn nooit aangetoond bij professionele wedstrijden.
Je noemt hier, lemond, pankeart,boogerd en di luca mongolen omdat die het wel over motortjes in het peloton hebben. Verder moeten we dan geloven dat renners, die hun lichaam op het spel zetten met grote hoeveelheden doping, gestoorde afdalingen, vallen in een ravijn,vallen bij een sprint. ineens een groot moraal besef hebben om een motortje niet te gebruiken, omdat ze liefde voor de sport hebben? of omdat een tijd geleden nog niet eens een straf stond op mechanische doping en sinds kort staat er geloof ik 6 maanden op, waar je voor doping 4 jaar krijgt.
Wanneer kan deze hele discussie eindelijk naar BNW. Ik ken complotten die beter onderbouwd zijn.
Dit topic gaat op dit moment iets te veel over aliens, en iets te weinig over doping. Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Gelieve omtrend dit onderwerp in dat topic te reageren.
Dit topic gaat op dit moment iets te veel over aliens, en iets te weinig over doping. Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Gelieve omtrend dit onderwerp in dat topic te reageren.
FXR wil wel eens naar een bepaalde visie overhellen, maar motortjes 100 % uitsluiten, dat doe ik voorlopig ook niet (nu denk ik ook niet dat half het peloton ermee rondrijdt). Als er zo'n Ricco rondloopt die zichzelf bijna de dood in transfuseert en zelfs tijdens zijn straf nog steeds lekker bezig is met doping, dan vind ik het niet zo ver gezocht dat er ook wel ergens een gek zal rondrijden met een motortje. We hebben meer wel dan niet gezien dat als iets bestaat, het ook gebruikt zal worden.
Kijk naar tafeltennis, zowat iedereen die wat serieus tafeltennist weet blijkbaar van het 'boosten' van rubbers (een vloeistof die op/onder het rubber of de spons wordt aangebracht zodat het rubber sneller wordt, vroeger werd dit gedaan met bepaalde soorten lijm maar die lijm is sinds jaren verboden). Dus materiële doping (is dit mechanische doping?, het gebooste materiaal geeft je immers meer kracht bij dezelfde beweging) wordt wel degelijk gebruikt in sport. Bij tafeltennis is er wel het voordeel dat het blijkbaar zo goed als niet te controleren is en het een quasi gangbare manier van werken is om niet teveel in het nadeel te zijn tov boostende spelers. Topspelers krijgen blijkbaar gebooste rubbers van de fabrikant zelf. (nu weet ik ook nog niet zoveel van tafeltennis af, maar dat is wat ik op verschillende tafeltennissites lees).
Op woensdag 2 september 2015 23:07 schreef Max23 het volgende: Ik kwam deze nog tegen van Schippers, zevenkamp WK junioren in 2010. Toen bleek het talent van Dafne op de 200m al
ik moest best wel lachen, sarcastisch en toch sceptisch.
Durianrider . Ook hij gebruikt weer een imo foutieve aanname als 'bewijs': dat je als je beter presteert dan een eerder veroordeelde doper, je automatisch ook doping gebruikt hebt.
Durianrider . Ook hij gebruikt weer een imo foutieve aanname als 'bewijs': dat je als je beter presteert dan een eerder veroordeelde doper, je automatisch ook doping gebruikt hebt.
Even gechargeerd, als ik nu doping gebruik en let op ik ben een kneus met een bril dus bijna gehandicapt, betekent dit dan dat iedereen die beter is als ik (en dat zijn er veul) aan de sap zitten?
Even gechargeerd, als ik nu doping gebruik en let op ik ben een kneus met een bril dus bijna gehandicapt, betekent dit dan dat iedereen die beter is als ik (en dat zijn er veul) aan de sap zitten?
Lijkt me niet nee
je gaat nu pro renners vergeleken met gehandicapten? lijkt mij geen goede vergelijking,nee
je gaat nu pro renners vergeleken met gehandicapten? lijkt mij geen goede vergelijking,nee
Er bestaan meer sporten dan fietsen. Neem het roeien, relatief dopingvrij. Als je denkt dat topsport enkel uit fysieke factoren bestaat heb je het gewoon mis. punt.
Er bestaan meer sporten dan fietsen. Neem het roeien, relatief dopingvrij. Als je denkt dat topsport enkel uit fysieke factoren bestaat heb je het gewoon mis. punt.
Zeg je daarmee indirect dat roeien meer bestaat uit techniek dan fysieke factoren? Er is gewoon geen enkele sport waarbij doping, in wat voor vorm dan ook, geen positief effect zou hebben
Nou ja ze zegt zelf dat ze het niet bewust heeft gebruikt, dus dit lijkt me volledig terecht.
Dat zeggen ze toch allemaal. waarom zouden we haar geloven. Klinkt als een ontzettend slap excuus. iemand zou haar bidon hebben "vergiftigd". Is die bidon daarna nog getest? Lijkt mij een van de slechtere smoezen die ik afgelopen 10 jaar gehoord heb. En dat terwijl ik in het navieve kamp zit qua dopingeschuldigingen. Ook schaatsers lusten wel eens iets lekkers hoor, niet alleen wielrenners. http://sport.infonu.nl/ov(...)n-het-schaatsen.html
Dat zeggen ze toch allemaal. waarom zouden we haar geloven. Klinkt als een ontzettend slap excuus. iemand zou haar bidon hebben "vergiftigd". Is die bidon daarna nog getest? Lijkt mij een van de slechtere smoezen die ik afgelopen 10 jaar gehoord heb. En dat terwijl ik in het navieve kamp zit qua dopingeschuldigingen. Ook schaatsers lusten wel eens iets lekkers hoor, niet alleen wielrenners. http://sport.infonu.nl/ov(...)n-het-schaatsen.html
Sarcasme herkennen op Fok lijkt steeds moeilijker te worden
Former Springbok Ralepelle banned 2 years for doping
Former South Africa international rugby player Chiliboy Ralepelle has been banned for two years for doping in a case that stretches back to March last year when he tested positive for an anabolic steroid while at French club Toulouse.
Ik mis de verontwaardiging bij de meeste Nederlanders.
Ach. Zijn concurrenten hebben een Tour achter de rug en rijden als laffe herders, en Dumoulin is jong en maakt elk jaar stappen. Zo ongeloofwaardig is zijn prestatie nou ook weer niet.
Nou is het natuurlijk ook weer niet te vergelijken met een Geraint Thomas, die bij vlagen de halve groep favorieten aan puin reed bergop (als ik me niet vergis). Dat zie ik Dumoulin niet doen, die blijft vooral aanklampen op de langere beklimmingen.
Als ie een willekeurige andere vlag achter zijn naam had staan (of bij Sky/Astana reed) zaten we hier al aan deel #115 ja.
Wat bij Sky/Astana/Katusha wel terecht is omdat ze daar in tegenstelling tot bij Giant-Alpecin regelmatig periodes hebben waar ze full retard gaan. Betekent niet dat je niet met een schuin oog naar de prestaties van Dumoulin moet kijken maar zijn ploeg is krap een middenmoter. Als er al een dopingprogramma is dan is dat een stuk minder dan bij de full retardploegen die overal lak aan lijken te hebben. Maar budget zal daar ook wel een rol spelen.
Heb nog geen wattages gezien maar kan het ook zijn dat de full retardploegen al dan niet noodgedwongen hun programma's hebben terug geschroefd. Best veel renners die uit elkaar lijken te vallen deze Vuelta.
Als de toppers echt koers maken verliest hij gewoon tijd. De toppers zijn alleen te laf (of niet goed genoeg?) om vroeg koers te maken en demarreren pas in de laatste paar kilometer. Als ze gisteren een klim eerder waren gegaan had Dumoulin minuten verloren.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2015 11:13:15 ]
Wat bij Sky/Astana/Katusha wel terecht is omdat ze daar in tegenstelling tot bij Giant-Alpecin regelmatig periodes hebben waar ze full retard gaan. Betekent niet dat je niet met een schuin oog naar de prestaties van Dumoulin moet kijken maar zijn ploeg is krap een middenmoter. Als er al een dopingprogramma is dan is dat een stuk minder dan bij de full retardploegen die overal lak aan lijken te hebben. Maar budget zal daar ook wel een rol spelen.
Heb nog geen wattages gezien maar kan het ook zijn dat de full retardploegen al dan niet noodgedwongen hun programma's hebben terug geschroefd. Best veel renners die uit elkaar lijken te vallen deze Vuelta.
Is het niet zo dat Skynet altijd full retard gaat bij ASO evenementen?
Ik mis de verontwaardiging bij de meeste Nederlanders.
Die horen we wel bij de Belgen
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b] Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon, Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
maak je maar geen illusie, die doping programma's zijn er.
maak je maar geen illusie, die doping programma's zijn er.
Ik maak me geen enkele ilussie wat dat betreft maar budget maakt wel een groot verschil uit. 10-15 renners op een volledig dopingprogramma kunnen niet alle ploegen betalen. Bij de full retardploegen zal een miljoentje meer of minder geen al te groot verschil uitmaken.
Op dinsdag 8 september 2015 11:08 schreef heywoodu het volgende: Nou is het natuurlijk ook weer niet te vergelijken met een Geraint Thomas, die bij vlagen de halve groep favorieten aan puin reed bergop (als ik me niet vergis). Dat zie ik Dumoulin niet doen, die blijft vooral aanklampen op de langere beklimmingen.
Je moet kijken naar Dumoulin zijn historie in verhouding tot zijn huidige prestaties. Wat dat betreft is hij bijna nog minder geloofwaardig dan Thomas.
Als de toppers echt koers maken verliest hij gewoon tijd. De toppers zijn alleen te laf (of niet goed genoeg?) om vroeg koers te maken en demarreren pas in de laatste paar kilometer. Als ze gisteren een klim eerder waren gegaan had Dumoulin minuten verloren.
Ik vind het wel grappig dat iedereen doet alsof Dumoulin een soort van Riis is qua postuur, terwijl hij nagenoeg dezelfde stats als Gesink heeft qua lengte en gewicht.
Dat je dan kan klimmen is niet heel erg gek, al laat hij wel veel meer zien dan hij ooit gedaan heeft (vooral in het hooggebergte). Die stap is heel erg groot, maar Tom zit wel in een fase van z'n carriere waarin je nog stappen zou verwachten.
Vergelijkingen met Thomas zijn hilarisch, gezien Thomas veel ouder is en een kasseienvreter. Dumoulin z'n eendags-specialiteit ligt veel dichter bij die van een Valverde, Daniel Martin, Hesjedal. Dat je dan in sommige grote rondes mee kan doen is in het verleden ook gebleken...
Dat hij gebruikt en de grenzen opzoekt lijkt mij echter toch waarschijnlijk, puur omdat het hele peloton vrij hard koerst de laatste jaren. Het feit dat hij Nederlands is doet er weinig toe, mijn scepsis is aanwezig bij elke wielrenner. Al wat meer bij complete nobuddies die beginnen te vliegen...
Aru en Majka ook, en kijk wat je over die twee allemaal leest hier
Aru is dan ook de protegé van een befaamde doping opleider, zit bij een befaamde doping ploeg, en wordt zelfs vanuit het peloton beschuldigd. Dat zijn wel drie rode vlaggen.
Dumoulin heeft vooral de rode vlag 'prestaties'. Ik vind het vooral vreemd dat hij niet minder lijkt te worden deze ronde, zeker vergeleken met erkende dopeurs / derde week knallers.
Aru is dan ook de protegé van een befaamde doping opleider, zit bij een befaamde doping ploeg, en wordt zelfs vanuit het peloton beschuldigd. Dat zijn wel drie rode vlaggen.
Dumoulin heeft vooral de rode vlag 'prestaties'. Ik vind het vooral vreemd dat hij niet minder lijkt te worden deze ronde, zeker vergeleken met erkende dopeurs / derde week knallers.
Mijn geld staat op Aru die een voor zijn standaard fantastische tijdrit gaat rijden. Rustdag, Astana, dat komt wel goed.
Op mijn oneindige kennis van en bijzonder deskundige blik op het wielercircus.
Dumoulin verliest wel tijd, maar niet veel omdat er zo laat écht hard wordt gefietst. Kijk maar hoe groot de groep gisteren nog was vijf kilometer onder de top.
En nee, ik heb niet de illusie dat hij minder gebruikt dan andere renners.
Ze worden allemaal toch wel minder, dat heeft Dumoulin in de kaart gespeeld terwijl hij toch ook wel een paar keer het knap lastig had. Maar het is zeker opvallend dat hij op eigen tempo geen enkele keren een heel groot gat aan de broek kreeg. Je zou verwachten dat hij toch wel 1 keer volledig zou breken met alle opgebouwde vermoeidheid van de eerste twee weken waar hij zich verre van onbetuigd heeft gelaten.
Met zijn prima ronde van zwitserland en 3 etappes in de tour heeft hij wel een onverwacht ideale voorbereiding gehad opzich. Zo´n Aru die alleen nog de ronde van Polen rijdt na de bizar zware Giro en uiteraard het Movistarduo, Majka, Froome en Rodriguez die allemaal de volledige tour in tropische temperaturen uitgereden hebben. Het hoeft niet enorm veel te schelen, maar brengt het veld toch allemaal weer wat dichter bijeen. Het heeft er toch allemaal schijn van dat dit een mooie bijkomstigheid is naar het onvermijdelijke moment dat hij het stokje gaat overnemen van T. Martin.
Op dinsdag 8 september 2015 11:51 schreef DeeBee het volgende: Vergelijkingen met Thomas zijn hilarisch, gezien Thomas veel ouder is en een kasseienvreter. Dumoulin z'n eendags-specialiteit ligt veel dichter bij die van een Valverde, Daniel Martin, Hesjedal. Dat je dan in sommige grote rondes mee kan doen is in het verleden ook gebleken...
Thomas is helemaal geen kasseienvreter (rijdt uiteindelijk ook maar drie kasseienkoersen dit jaar). Gewoon iemand die hard kan fietsen. En als je dat kunt kun je dat in veel gevallen ook op Vlaamse hellingen en kasseien. 90% van de betere ronderenners, heuvelrenners, tijdrijders en sprinters hebben er gewoon geen zin in of kiezen voor een ander programma. Op Dan Martin na kunnen de namen die je noemt (inclusief Dumoulin) ook vooraan meedoen in het Vlaamse werk als ze daar werk van zouden maken.
The Culture, Media & Sport select committee of the UK Parliament has published a 2011 study (available below) produced by the University of Tübingen for the World Anti-Doping Agency (WADA), which suggests that as many as 45% of 2,163 athletes may have doped in 2011. The decision to publish the doping prevalence study was taken after a CMS committee hearing this morning, at which WADA Director General, David Howman, said that a confidentiality agreement with the International Association of Athletics Federations (IAAF) had allowed it to block publication of the study. Howman added that the IAAF block went against WADA’s wider duty of transparency.
“This study was commissioned in 2011 by WADA, but WADA has been unable to publish it because the IAAF has refused permission for it to do so”, said CMS committee Chair, Jesse Norman MP (pictured) in a statement. “The University of Tübingen has been quoted as saying: ‘The IAAF’s delaying publication for so long without good reason is a serious encroachment on the freedom of publication’, and its lead author, Rolf Ulrich, as saying ‘The IAAF is blocking it’ […] The report contains no identifying information about any athletes, and its conclusions have already been widely reported. In this context, the Committee felt that it was in the public interest to put this report into the public domain.”
The Tübingen study (see below) surveyed 2,163 athletes at two major sporting events, the Daegu IAAF World Championships and the Doha Pan-Arab Games, both held in 2011. It involved asking athletes whether they had doped during the past year.
45%, en dat zijn alleen de gevallen die toegegeven hebben toen ze gevraagd zijn. Jeetje.
Blessing Okagbare Banned from Competing in Rio 2016 Olympics
Africa’s fastest woman, Blessing Okagbare-Ighoteguonor, has been banned from competing in the 2016 Olympics by the National Sports Commission (NSC) and the Athletics Federation of Nigeria (AFN).
This is due to Okagbare’s failure to run for Nigeria in the 200m event at the just concluded IAAF World Championship in Beijing, China. She however competed in the Zurich Diamond League on Thursday.
Guardian reports that Okagbare was Team Nigeria’s medal hope at the IAAF Championship in Beijing but she fumbled in the 100m final, finishing last, and also failed to show up for the 200m event four days later, despite appearing in the warm up area.
She claimed injury and while some Nigerians were yet to come to terms on what transpired in Beijing, there was a shocker a few days ago, when Okagbare announced she will not be representing Team Nigeria for the 11th All Africa Games in Congo, an action which AFN and NSC finds unpatriotic.