Fog of War, McNamara, het gaat allemaal om de proportie van de militaire actie. Als je een land al voor 90% verwoest hebt is het dan nog verantwoord om 2 atoombommen te gooien? Op welk punt reageert je vijand niet meer op de oplopende verliezen en kom je niet meer uit de spiraal van escalatie.quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oke, dan bombardeer je de VS minder erg, omdat je de IS erger acht, of mag de VS er helemaal mee wegkomen, het verschil tussen IS en VS is maar een letter natuurlijk in dat opzicht.
Volgens mij is het rustig in BNW vanavond.quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jezus mina, is dit nu allemaal echt, of zit ik in een parallel universum ineens?
Dat heb ik uitgelegd. Waarbij ik toegegeven heb dat het verschil vooral in doelstelling en opzet zit, en niet zozeer in de praktische uitwerking.quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik beticht je dan ook niet van het verdedigen van de VS hoor, ik probeer te begrijpen wanneer vergelijkbare vergelding en bombarderen volgens je mindset zijn gerechtvaardigd en in sommige gevallen weer niet.
Niet als IS het als een victorie laat zien en zeker niet als er geen einde aan gemaakt wordt. ISIS is heel sterk, zo sterk zelfs dat de Amerikaanse veiligheidsdiensten het moeten downplayen van team Obama.quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:56 schreef kree het volgende:
Uiteindelijk zal iedereen er van walgen lijkt me, zelfs hun eigen aanhangers.
Kan me ook niet voorstellen dat het iets positiefs oplevert. Mensen in het "westen" zijn er al een soort van door afgestompt.
En dat komt ook omdat het een ver weg show is, ik maak me dus niet echt zorgen, echter zou niet graag in die gebieden rondlopen waar dat domme volkje rond loopt.
Opzich is de hele wereld namelijk met zijn tijd meegegaan en zijn we een soort van af van deze middeleeuwse praktijken.
Maar geloof dat die volken daar er nog een paar honderd jaar op achterlopen.
Ik ben niet echt content met je uitleg, maar oke, agree to disagree?quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heb ik uitgelegd. Waarbij ik toegegeven heb dat het verschil vooral in doelstelling en opzet zit, en niet zozeer in de praktische uitwerking.
Ik denk dan toch dat er veel mensen bij IS zitten die opzich wel het idee aanhangen, maar dit ook niet goed vinden?quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:01 schreef Nintex het volgende:
[..]
Niet als IS het als een victorie laat zien en zeker niet als er geen einde aan gemaakt wordt. ISIS is heel sterk, zo sterk zelfs dat de Amerikaanse veiligheidsdiensten het moeten downplayen van team Obama.
http://www.thedailybeast.com/articles/2015/08/26/spies-obama-s-brass-pressured-us-to-downplay-isis-threat.html
Het zal mij benieuwen of de Russen direct inzetten op Raqqa en Mosul of ook speldenprikjes gaan uitdelen. Iets zegt me dat Mosul en Raqqa straks net zo plat gegooid worden als Grozny. De Russen hebben een pesthekel aan moslim terroristen, nog meer zelfs dan Amerikanen.
Ok.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben niet echt content met je uitleg, maar oke, agree to disagree?
Dat weet ik wel zeker. Noordkoreanen zeggen ook publiekelijk dat ze Kim Jung Oen geweldig vinden en wat dies meer zij. Maar reken maar dat er heel wat zijn die hem liever dood zien dan levend.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:02 schreef kree het volgende:
[..]
Ik denk dan toch dat er veel mensen bij IS zitten die opzich wel het idee aanhangen, maar dit ook niet goed vinden?
Bedoel maar als mens dan?
Dat denk ik ook, dus misschien kunnen we wel stellen dan, dat er een soort van opstand binnen IS komt tegen dit soort dingen?quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:06 schreef starla het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Noordkoreanen zeggen ook publiekelijk dat ze Kim Jung Oen geweldig vinden en wat dies meer zij. Maar reken maar dat er heel wat zijn die hem liever dood zien dan levend.
Als je bij IS zit moét je dit wel billijken, anders ben je meteen weer 'enemy of the state'.
Groot gedeelte van de moslims is IS sympathisant. Troepen van Assad die vaatbommen en chemische wapens gooien, rebellen die lijken achter hun trucks binden en over straat paraderen. Amerikanen die lukraak bommen gooien op IS stellingen. Erdogan die tussentijds de Koerden er nog even bij bombardeerd. Het is wat dat betreft een race to the bottom in het Midden Oosten.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:02 schreef kree het volgende:
[..]
Ik denk dan toch dat er veel mensen bij IS zitten die opzich wel het idee aanhangen, maar dit ook niet goed vinden?
Bedoel maar als mens dan?
Nou dan moeten ze vooral een mooie staat op richten daar, die dat soort dingen goedkeurt en uitvoert.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:09 schreef Nintex het volgende:
[..]
Groot gedeelte van de moslims is IS sympathisant. Troepen van Assad die vaatbommen en chemische wapens gooien, rebellen die lijken achter hun trucks binden en over straat paraderen. Amerikanen die lukraak bommen gooien op IS stellingen. Erdogan die tussentijds de Koerden er nog even bij bombardeerd. Het is wat dat betreft een race to the bottom in het Midden Oosten.
Met andere worden er is voor iedere partij wel een manier om het plegen van buitensporig geweld goed te praten.
Wat de geschiedenis ons leert is dat regeren met harde hand ALTIJD slecht afloopt. Vaak wordt echter een revolutie van buiten getriggerd en zelden van binnen. Maar dat dit slecht gaat aflopen voor Abu Bakr Al Baghdadi weet ik vrijwel zeker.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:08 schreef kree het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, dus misschien kunnen we wel stellen dan, dat er een soort van opstand binnen IS komt tegen dit soort dingen?
Zodat je later kunt zeggen: Wir haben es nicht gewußt?quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:06 schreef senesta het volgende:
[..]
Precies hoe ik erover denk. Ik hoef dat niet te zien hoor.
Dat is niet perce waar, althans het tweede stukje.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:13 schreef starla het volgende:
[..]
Wat de geschiedenis ons leert is dat regeren met harde hand ALTIJD slecht afloopt. Vaak wordt echter een revolutie van buiten getriggerd en zelden van binnen. Maar dat dit slecht gaat aflopen voor Abu Bakr Al Baghdadi weet ik vrijwel zeker.
Kun je iets specifieker zijn?quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:16 schreef kree het volgende:
[..]
Dat is niet perce waar, althans het tweede stukje.
Ik herinner me blabla verhaal van katholiek en protestant verhaal etc.
Maarja ben niet zo heeeel bijbelvast.
maar dat kwam dan toch meer van binnen hetzelfde groepje toch?
Ah ok, maar dat was geen 'revolutie' omdat er met harde hand werd geregeerd, dus die vergelijking gaat een beetje mank.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:19 schreef kree het volgende:
[..]
Deze doelde ik op
https://nl.wikipedia.org/wiki/95_stellingen
Ja ok, maar het heeft er een soort van wel wat mee te maken.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:22 schreef starla het volgende:
[..]
Ah ok, maar dat was geen 'revolutie' omdat er met harde hand werd geregeerd, dus die vergelijking gaat een beetje mank.
Ik zeg ook niet dat het nooit van binnen gebeurt, uiteindelijk zijn de laatste handelingen vaak welquote:Op dinsdag 1 september 2015 00:23 schreef kree het volgende:
[..]
Ja ok, maar het heeft er een soort van wel wat mee te maken.
Want we hebben het nu dan even over een groep, die een bepaalde overtuiging aan gaat hangen.
En waar van binnen uit manieren worden gesteld die dat aan de kaak stellen
Nee ok, maar het kan dus wel met IS en denk ook dat dat zo dan zo gaan uiteindelijk.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:29 schreef starla het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het nooit van binnen gebeurt, uiteindelijk zijn de laatste handelingen vaak wel
van binnen. De trigger is alleen vaak een externe factor zoals voedselschaarste, economisch verval etc. En dus niet zozeer een groepje dat niet akkoord gaat met de harde straffen en besluit een coupe te plegen.
Je moet je niet schamen voor het verleden. Ja, 'we' hebben fouten gemaakt in het perspectief van de huidige zeitgeist, maar de secularisatie in het westen is daar een mooi gevolg van geweest.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:33 schreef kree het volgende:
Eigenlijk schaam ik me ervoor een soort van, dat ik wel christelijk ben nu.
Maar die geschiedenis ervan als je dat nazoekt, nja dan waren ze toch niet echt beter als IS nu.
Maar dat is wel verandert en IS niet dus.
Nee, het zijn de enggeestige gelovigen die een geloof slecht kunnen maken. En aangezien er veel enggeestige mensen zijn, zijn er per definitie veel enggeestige gelovigen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:38 schreef kree het volgende:
Is een geloof per definite slecht denk ik dan?
Ja eens, tis ook gewoon niet van mijn tijd en hoef me niet te verantwoorden van dingen van honderden jaren terug.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:42 schreef starla het volgende:
[..]
Je moet je niet schamen voor het verleden. Ja, 'we' hebben fouten gemaakt in het perspectief van de huidige zeitgeist, maar de secularisatie in het westen is daar een mooi gevolg van geweest.
Zoals de Islam een kleine 500 jaar later is ontstaan, zo lijken ze nu ook nog steeds 500 jaar achter te lopen op het Christendom. Dat geloof moet zich nog verder evolueren. Kost tijd en we gaan zeker niet meer meemaken dat een gemiddeld Islamitisch land zo seculier is als een gemiddeld Christelijk land.
Nou ik schat mezelf dus in als wel een beetje bewust van de wereld om me heen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:45 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, het zijn de enggeestige gelovigen die een geloof slecht kunnen maken. En aangezien er veel enggeestige mensen zijn, zijn er per definitie veel enggeestige gelovigen.
Laten we beide claims even analyseren.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:42 schreef starla het volgende:
[..]
Zoals de Islam een kleine 500 jaar later is ontstaan, zo lijken ze nu ook nog steeds 500 jaar achter te lopen op het Christendom. Dat geloof moet zich nog verder evolueren. Kost tijd en we gaan zeker niet meer meemaken dat een gemiddeld Islamitisch land zo seculier is als een gemiddeld Christelijk land.
haal die extremen er maar uit.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:53 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Laten we beide claims even analyseren.
- Wat voor evolutie / verlichting zie jij in hoe de christelijke extremisten omgaan met de niet-gelovige, andersdenkende?
- Syrie en Egypte zijn seculier. Religieuze invloeden spelen een groter rol in beleidsvorming in de VS dan in Egypte.
Dat de islam 500 jaar achterloopt is natuurlijk achterhaald, als de extremisten als norm worden aangehaald om dat te beweren kan je dat er moeilijk uit halen. Je gaat ook geen Sufi's vergelijken met de christelijke terroristen om te zeggen dat het christendom zoveel eeuwen achterloopt.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:55 schreef kree het volgende:
[..]
haal die extremen er maar uit.
Dan kan ik er op antwoorden...
Weet dat ook niet, keur hun namelijk ook niet goed.
De 1ste vraag snap ik oprecht niet. Ten aanzien van het 2de: is gewoon niet waar (moslimbroederschap en als reactie hierop een regering die strijdt tegen de moslimbroederschap, klinkt erg seculier).quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:53 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Laten we beide claims even analyseren.
- Wat voor evolutie / verlichting zie jij in hoe de christelijke extremisten omgaan met de niet-gelovige, andersdenkende?
- Syrie en Egypte zijn seculier. Religieuze invloeden spelen een groter rol in beleidsvorming in de VS dan in Egypte.
Neuh bedoel meer, wie zie je als extremisten nu?quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:58 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Dat de islam 500 jaar achterloopt is natuurlijk achterhaald, als de extremisten als norm worden aangehaald om dat te beweren kan je dat er moeilijk uit halen. Je gaat ook geen Sufi's vergelijken met de christelijke terroristen om te zeggen dat het christendom zoveel eeuwen achterloopt.
Ik had het over gemiddelden, niet over extremen. Maar ik snap dat je die moet aanhalen om een punt te kunnen maken.quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:58 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Dat de islam 500 jaar achterloopt is natuurlijk achterhaald, als de extremisten als norm worden aangehaald om dat te beweren kan je dat er moeilijk uit halen. Je gaat ook geen Sufi's vergelijken met de christelijke terroristen om te zeggen dat het christendom zoveel eeuwen achterloopt.
Ehm, hallo, SGP, CU, CDA, heeft Nederland haar seculariteit nu ineens verloren?quote:Op dinsdag 1 september 2015 00:59 schreef starla het volgende:
[..]
De 1ste vraag snap ik oprecht niet. Ten aanzien van het 2de: is gewoon niet waar (moslimbroederschap en als reactie hierop een regering die strijdt tegen de moslimbroederschap, klinkt erg seculier).
Op grond waarvan zijn de 100x afgezwakt, wat doet je zo iets vermoeden?quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:01 schreef kree het volgende:
[..]
Neuh bedoel meer, wie zie je als extremisten nu?
Ze zijn er in het christelijke geloof ook namelijk, al is dat dan nog een 100x afgezwakte versie van IS.
Ik kan wel even vertellen over hoe ik er in zit en met geloof en protestant en hoe daar er over wordt gedacht enzo.
Extremen zijn er altijd, maar binnen het geloof zijn dat kleine groepen en sowieso niet met ideeen als IS doet
Wat zijn de gemiddelden dan?quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:01 schreef starla het volgende:
[..]
Ik had het over gemiddelden, niet over extremen. Maar ik snap dat je die moet aanhalen om een punt te kunnen maken.
Ah joh, CU en CDA serieus als voorbeeld geven? Daar kan ik echt niet serieus op ingaan, sorry...quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:01 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Ehm, hallo, SGP, CU, CDA, heeft Nederland haar seculariteit nu ineens verloren?
Want, als het aan de CU en SGP ligt krijg jij een totaal andere rol in de samenleving dan de vermoedelijke vrijheden waar je nu van geniet?quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:02 schreef starla het volgende:
[..]
Ah joh, CU en CDA serieus als voorbeeld geven? Daar kan ik echt niet serieus op ingaan, sorry...
Vergelijk het dus met kruistochten. Van 600 jaar terug dus, zie linkje hiervoor enzo.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:01 schreef Triggershit het volgende:
[..]
Op grond waarvan zijn de 100x afgezwakt, wat doet je zo iets vermoeden?
Ergens wel, elders niet, ik heb nml geen idee wat jij verstaat onder gemiddelden.quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:03 schreef starla het volgende:
[..]
Dat is een retorische vraag en dat weet je zelf ook
Wat te doen met de christelijke koppenzagers dan?quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:04 schreef kree het volgende:
[..]
Vergelijk het dus met kruistochten. Van 600 jaar terug dus, zie linkje hiervoor enzo.
En waarom ik het vermoedt, omdat ik regelmatig diensten bij woon en wat daar dan gezegd wordt
Ga daar toch niet serieus op in...hoe kom je aan dat getal? 100 keer?!? Bron?!quote:Op dinsdag 1 september 2015 01:04 schreef kree het volgende:
[..]
Vergelijk het dus met kruistochten. Van 600 jaar terug dus, zie linkje hiervoor enzo.
En waarom ik het vermoedt, omdat ik regelmatig diensten bij woon en wat daar dan gezegd wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |