abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155724889
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:34 schreef Proximo het volgende:
Kut muziek altijd onder die filmpjes :')
Dat stoort je het meest ja?
pi_155724930
Is een geloof per definite slecht denk ik dan?
Do what you love, love what you do!
pi_155725017
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:33 schreef kree het volgende:
Eigenlijk schaam ik me ervoor een soort van, dat ik wel christelijk ben nu.
Maar die geschiedenis ervan als je dat nazoekt, nja dan waren ze toch niet echt beter als IS nu.

Maar dat is wel verandert en IS niet dus.
Je moet je niet schamen voor het verleden. Ja, 'we' hebben fouten gemaakt in het perspectief van de huidige zeitgeist, maar de secularisatie in het westen is daar een mooi gevolg van geweest.

Zoals de Islam een kleine 500 jaar later is ontstaan, zo lijken ze nu ook nog steeds 500 jaar achter te lopen op het Christendom. Dat geloof moet zich nog verder evolueren. Kost tijd en we gaan zeker niet meer meemaken dat een gemiddeld Islamitisch land zo seculier is als een gemiddeld Christelijk land.
I feel kinda Locrian today
pi_155725049
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:38 schreef kree het volgende:
Is een geloof per definite slecht denk ik dan?
Nee, het zijn de enggeestige gelovigen die een geloof slecht kunnen maken. En aangezien er veel enggeestige mensen zijn, zijn er per definitie veel enggeestige gelovigen.
pi_155725079
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:42 schreef starla het volgende:

[..]

Je moet je niet schamen voor het verleden. Ja, 'we' hebben fouten gemaakt in het perspectief van de huidige zeitgeist, maar de secularisatie in het westen is daar een mooi gevolg van geweest.

Zoals de Islam een kleine 500 jaar later is ontstaan, zo lijken ze nu ook nog steeds 500 jaar achter te lopen op het Christendom. Dat geloof moet zich nog verder evolueren. Kost tijd en we gaan zeker niet meer meemaken dat een gemiddeld Islamitisch land zo seculier is als een gemiddeld Christelijk land.
Ja eens, tis ook gewoon niet van mijn tijd en hoef me niet te verantwoorden van dingen van honderden jaren terug.
Chirstelijk, zie ik het zoals het nu is en gaat, en dan kan ik er toch niet zo veel mis mee ontdekken.
Sowieso niet dat het extremistisch wordt ofzo.
Ik zie eigenlijk vooral veel positieve dingen.

En ja IS, daar kunnen we weinig aan doen als gelovigen van een zelfde God dus, alleen die hele geschiedenis over hoe en wat is anders.

Nouja dan beter Jezus lijkt me wel.
pi_155725130
Hoe kunnen mensen zich hiertoe aangetrokken voelen, ik kan me er echt niets bij voorstellen hoe ziek in je hoofd je dan moet zijn.
pi_155725176
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:45 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, het zijn de enggeestige gelovigen die een geloof slecht kunnen maken. En aangezien er veel enggeestige mensen zijn, zijn er per definitie veel enggeestige gelovigen.
Nou ik schat mezelf dus in als wel een beetje bewust van de wereld om me heen.
Maar ja snap je punt, ik zie het meer als hersenspoeling van de mensen die IS dan aan gaan hangen.

Bedoel tja, dan ben je niet westers geintergreerd ook.

Als ze het binnen mij dan mooie protestante geloofgemeenschap zou hebben of maar een klein deel van wat IS doet, dan ben ik er dus mooi weg.

Vanuit de christelijke geloofsgemeenschap, en ok praat ik even over protestant wat ik aanhang.
Is dat er vooral uit gegaan wordt van liefde voor de mensheid en medelijden voor de vluchtelingen, zelfs daar ben ik het niet eens helemaal mee eens, want het is teveel namelijk en te makkelijk.

Maar terzijde dat, als er iemand echt geen kant op kan enzo en in nood is, dan zou ik ze altijd willen helpen.
En dat is een beetje de definitie van het nieuwe christelijke geloof dus.
pi_155725185
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:42 schreef starla het volgende:

[..]

Laten we beide claims even analyseren.

- Wat voor evolutie / verlichting zie jij in hoe de christelijke extremisten omgaan met de niet-gelovige, andersdenkende?

- Syrie en Egypte zijn seculier. Religieuze invloeden spelen een groter rol in beleidsvorming in de VS dan in Egypte.
pi_155725218
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:53 schreef Triggershit het volgende:

[..]

- Wat voor evolutie / verlichting zie jij in hoe de christelijke extremisten omgaan met de niet-gelovige, andersdenkende?

- Syrie en Egypte zijn seculier. Religieuze invloeden spelen een groter rol in beleidsvorming in de VS dan in Egypte.
haal die extremen er maar uit.
Dan kan ik er op antwoorden...

Weet dat ook niet, keur hun namelijk ook niet goed.
pi_155725244
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:55 schreef kree het volgende:

[..]

haal die extremen er maar uit.
Dan kan ik er op antwoorden...

Weet dat ook niet, keur hun namelijk ook niet goed.
Dat de islam 500 jaar achterloopt is natuurlijk achterhaald, als de extremisten als norm worden aangehaald om dat te beweren kan je dat er moeilijk uit halen. Je gaat ook geen Sufi's vergelijken met de christelijke terroristen om te zeggen dat het christendom zoveel eeuwen achterloopt.
pi_155725268
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:53 schreef Triggershit het volgende:

[..]

De 1ste vraag snap ik oprecht niet. Ten aanzien van het 2de: is gewoon niet waar (moslimbroederschap en als reactie hierop een regering die strijdt tegen de moslimbroederschap, klinkt erg seculier).
pi_155725283
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:58 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Dat de islam 500 jaar achterloopt is natuurlijk achterhaald, als de extremisten als norm worden aangehaald om dat te beweren kan je dat er moeilijk uit halen. Je gaat ook geen Sufi's vergelijken met de christelijke terroristen om te zeggen dat het christendom zoveel eeuwen achterloopt.
Neuh bedoel meer, wie zie je als extremisten nu?

Ze zijn er in het christelijke geloof ook namelijk, al is dat dan nog een 100x afgezwakte versie van IS.

Ik kan wel even vertellen over hoe ik er in zit en met geloof en protestant en hoe daar er over wordt gedacht enzo.

Extremen zijn er altijd, maar binnen het geloof zijn dat kleine groepen en sowieso niet met ideeen als IS doet
pi_155725286
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:58 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Ik had het over gemiddelden, niet over extremen. Maar ik snap dat je die moet aanhalen om een punt te kunnen maken.
pi_155725287
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 00:59 schreef starla het volgende:

[..]

De 1ste vraag snap ik oprecht niet. Ten aanzien van het 2de: is gewoon niet waar (moslimbroederschap en als reactie hierop een regering die strijdt tegen de moslimbroederschap, klinkt erg seculier).
Ehm, hallo, SGP, CU, CDA, heeft Nederland haar seculariteit nu ineens verloren?
pi_155725301
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:01 schreef kree het volgende:

[..]

Neuh bedoel meer, wie zie je als extremisten nu?

Ze zijn er in het christelijke geloof ook namelijk, al is dat dan nog een 100x afgezwakte versie van IS.

Ik kan wel even vertellen over hoe ik er in zit en met geloof en protestant en hoe daar er over wordt gedacht enzo.

Extremen zijn er altijd, maar binnen het geloof zijn dat kleine groepen en sowieso niet met ideeen als IS doet
Op grond waarvan zijn de 100x afgezwakt, wat doet je zo iets vermoeden?
pi_155725310
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:01 schreef starla het volgende:

[..]

Ik had het over gemiddelden, niet over extremen. Maar ik snap dat je die moet aanhalen om een punt te kunnen maken.
Wat zijn de gemiddelden dan?
pi_155725317
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:01 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Ehm, hallo, SGP, CU, CDA, heeft Nederland haar seculariteit nu ineens verloren?
Ah joh, CU en CDA serieus als voorbeeld geven? Daar kan ik echt niet serieus op ingaan, sorry...
pi_155725330
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:02 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Wat zijn de gemiddelden dan?
Dat is een retorische vraag en dat weet je zelf ook ;)
pi_155725336
Ik vond het vorige filmpje veel leuker.
pi_155725340
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:02 schreef starla het volgende:

[..]

Ah joh, CU en CDA serieus als voorbeeld geven? Daar kan ik echt niet serieus op ingaan, sorry...
Want, als het aan de CU en SGP ligt krijg jij een totaal andere rol in de samenleving dan de vermoedelijke vrijheden waar je nu van geniet?
pi_155725341
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:01 schreef Triggershit het volgende:

[..]

Op grond waarvan zijn de 100x afgezwakt, wat doet je zo iets vermoeden?
Vergelijk het dus met kruistochten. Van 600 jaar terug dus, zie linkje hiervoor enzo.

En waarom ik het vermoedt, omdat ik regelmatig diensten bij woon en wat daar dan gezegd wordt
pi_155725345
Het is sowieso onzin om het maar op één lijn te trekken met de ontwikkeling van het christendom omdat het ook een religie is. Alsof wat je nu bij de islam ziet een vaststaande ontwikkeling is die je bij elk geloof en diens aanhangers kunt verwachten. Natuurlijk zijn er genoeg paralellen te trekken op bepaalde en zekere momenten maar dat is eerder omdat wij allemaal mensen zijn met een heleboel tekortkomingen dan dat de leer per definitie geweld oproept omdat het zich nog in een bepaald stadium bevindt.

Kijk eens naar de ontwikkeling van de islam ten tijde van Mohammed en de eeuwen daarna, iets wat goed en helder uitgelegd wordt in het volgende filmpje:

pi_155725346
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:03 schreef starla het volgende:

[..]

Dat is een retorische vraag en dat weet je zelf ook ;)
Ergens wel, elders niet, ik heb nml geen idee wat jij verstaat onder gemiddelden.
pi_155725357
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:04 schreef kree het volgende:

[..]

Vergelijk het dus met kruistochten. Van 600 jaar terug dus, zie linkje hiervoor enzo.

En waarom ik het vermoedt, omdat ik regelmatig diensten bij woon en wat daar dan gezegd wordt
Wat te doen met de christelijke koppenzagers dan?
pi_155725358
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2015 01:04 schreef kree het volgende:

[..]

Ga daar toch niet serieus op in...hoe kom je aan dat getal? 100 keer?!? Bron?! :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')