abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 augustus 2015 @ 23:35:22 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155723265
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:32 schreef Toefjes het volgende:
Dus god mag ongelovigen martelen tot in de eeuwigheid als mensen niet geloven. IS doodt ongelovige mensen. Dan is god toch geen haar beter als IS?
Bij IS is het binnen 5 minuten afgelopen hoor!
The End Times are wild
pi_155723320
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bij IS is het binnen 5 minuten afgelopen hoor!
Vind ik dat chiller eigenlijk.
pi_155723336
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Vind ik dat chiller eigenlijk.
Nee joh, Allah is veel toffer.
pi_155723342
Overigens maakt dat "eeuwig" geen bal uit, simpelweg vanwege het feit dat als je dood bent dat je geen besef van tijd meer hebt. Dus of het nou 5 minuten is of een eeuwigheid, dat maakt niet uit :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_155723364
Gaan we nou net doen alsof god bestaat, jezus mina zeg...
I´m back.
  maandag 31 augustus 2015 @ 23:38:02 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155723367
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je veel onderscheid kunt maken in het lijden van de mensen wanneer dat van IS of van de Westerse bombardementen komt, het verschil zit er vooral in dat IS er een spektakel van maakt, een show en propaganda. En dat de VS het simpelweg met een man in pak en microfoon het 'goedpraat'.
De VS maken er ook een show van, maar dan op een andere manier. Van verder af, net als die beelden uit de Golfoorlog.
Maar de VS gooien geen bommen om mensen langdurig te laten lijden. Dat is niet de doelstelling an sich, alhoewel het natuurlijk wel een gevolg er van is.
Voor de mensen zelf maakt het misschien niet zoveel uit. Dat weet ik niet. Toch vind ik dat van IS meer bizar en onmenselijk. Net zoals ik het van IS onmenselijker vind (omdat het geregisseerd is, er is over nagedacht) dan een stel negers in Afrika die iemand met een autoband verbranden.
The End Times are wild
pi_155723377
quote:
Dus god mag ongelovigen martelen tot in de eeuwigheid als mensen niet geloven. IS doodt ongelovige mensen. Dan is god toch geen haar beter als IS?
Ik zeg niet dat ik het altijd met Hem eens ben. Ken héél veel ongelovigen die wat mij betreft in de hemel thuishoren; echt goede, integere en lieve mensen. Ik heb de regels alleen niet gemaakt en er is een verschil tussen God zijn en mensen naar de hel laten gaan of mens zijn en voor God spelen zoals de IS-gekkies.

En vergeet niet, de facto straft God zèlf niet, maar de afvalligen in de hel doen dat. God zelf heeft er geen omkijken naar, laat staan dat hij zelf een vuurtje gaat stoken ;)

Maar je kunt wel spreken van een soort 'guilty by association' :P
I feel kinda Locrian today
pi_155723396
Als je er wat aan wil doen ga dan naar Syrië en sluit je aan bij de YPG. Dan kan je veel van die mongolen naar het hiernamaals helpen.
Ура для россии
pi_155723434
quote:
Eigenlijk is het zo achterlijk bedacht dat het in principe vreemd is dat mensen hier nog in geloven in 2015.
pi_155723448
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:39 schreef Woestijnvos het volgende:
Als je er wat aan wil doen ga dan naar Syrië en sluit je aan bij de YPG. Dan kan je veel van die mongolen naar het hiernamaals helpen.
Ik heb mij naasten lief, laat staan dat ik ga moorden ;)
pi_155723502
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:38 schreef starla het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik het altijd met Hem eens ben. Ken héél veel ongelovigen die wat mij betreft in de hemel thuishoren; echt goede, integere en lieve mensen. Ik heb de regels alleen niet gemaakt en er is een verschil tussen God zijn en mensen naar de hel laten gaan of mens zijn en voor God spelen zoals de IS-gekkies.

En vergeet niet, de facto straft God zèlf niet, maar de afvalligen in de hel doen dat. God zelf heeft er geen omkijken naar, laat staan dat hij zelf een vuurtje gaat stoken ;)

Ik denk dat een goede humanist of een atheist met een goed hart een mooi plekje krijgt in het hiernamaals. Als dat tenminste bestaat. Bangmakerij moet niet de basis zijn om mensen in iets te laten geloven. De keuzes tussen goed en fout waar iedereen in het leven ooit voor komt te staan, die zullen bepalend zijn.
pi_155723523
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

De VS maken er ook een show van, maar dan op een andere manier. Van verder af, net als die beelden uit de Golfoorlog.
Maar de VS gooien geen bommen om mensen langdurig te laten lijden. Dat is niet de doelstelling an sich, alhoewel het natuurlijk wel een gevolg er van is.
Voor de mensen zelf maakt het misschien niet zoveel uit. Dat weet ik niet. Toch vind ik dat van IS meer bizar en onmenselijk. Net zoals ik het van IS onmenselijker vind (omdat het geregisseerd is, er is over nagedacht) dan een stel negers in Afrika die iemand met een autoband verbranden.
Ik zie echt het verschil niet, zogenaamd mag de doel wel anders zijn, maar als je het alsnog doet wetende wat de resultaten zullen zijn, zijn het kunstmatige verschillen. In beide gevallen probeert men de vijand onschadelijk te maken, IS geilt op martelpraktijken en bloederige doden, de VS geilt op explosies.
  maandag 31 augustus 2015 @ 23:42:39 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155723543
quote:

[..]

Áls het zo zou zijn dat mensen eeuwig (lang) moeten branden omdat ze niet in God geloven, zelfs al zijn dit hele goede, integere en lieve mensen, maar ja, ze geloven niet. En God zou dit weten (want hij is Alwetend) en God zou hier iets aan kunnen doen (want hij is Almachtig), dan is hij gewoon zelf aan het straffen, want niets gebeurt anders dan dat hij dit wil.

Uiteindelijk zal zelfs Lucifer bij God om vergeving vragen (en vergeven worden).
The End Times are wild
pi_155723560
wel erg mooi gefilmd eigenlijk :o
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_155723619
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Áls het zo zou zijn dat mensen eeuwig (lang) moeten branden omdat ze niet in God geloven, zelfs al zijn dit hele goede, integere en lieve mensen, maar ja, ze geloven niet. En God zou dit weten (want hij is Alwetend) en God zou hier iets aan kunnen doen (want hij is Almachtig), dan is hij gewoon zelf aan het straffen, want niets gebeurt anders dan dat hij dit wil.

Uiteindelijk zal zelfs Lucifer bij God om vergeving vragen (en vergeven worden).
Dat kan wel eens zo zijn, want Lucifer gelooft in God.
  maandag 31 augustus 2015 @ 23:45:03 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155723636
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik zie echt het verschil niet, zogenaamd mag de doel wel anders zijn, maar als je het alsnog doet wetende wat de resultaten zullen zijn, zijn het kunstmatige verschillen. In beide gevallen probeert men de vijand onschadelijk te maken, IS geilt op martelpraktijken en bloederige doden, de VS geilt op explosies.
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor IS is het wapen niet die brandende olie, maar die videocamera die alles filmt. Ze doen het om angst te zaaien, niet om die mensen om te brengen.
De VS probeert de gevechtskracht van zijn tegenstander onschadelijk te maken.

IS vecht in het domein van de psyche, de VS in het fysieke domein.
The End Times are wild
pi_155723671
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Voor IS is het wapen niet die brandende olie, maar die videocamera die alles filmt. Ze doen het om angst te zaaien, niet om die mensen om te brengen.
De VS probeert de gevechtskracht van zijn tegenstander onschadelijk te maken.

IS vecht in het domein van de psyche, de VS in het fysieke domein.
Dus je windt je ook verschrikkelijk op over de VS en zou de VS willen bombarderen?
  maandag 31 augustus 2015 @ 23:46:18 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155723684
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:44 schreef starla het volgende:

[..]

Dat kan wel eens zo zijn, want Lucifer gelooft in God.
Natuurlijk, omdat hij hem gesproken heeft en verder gewoon een goede bekende van hem is. Maar denk je niet dan dat als God Lucifer kan vergeven, hij niet in staat is om die lieve, eerlijke oprechte mensen waar jij het zojuist over had te vergeven? En als hij het wel kan, maar niet wil, is het dan nog een God van Liefde?
The End Times are wild
  maandag 31 augustus 2015 @ 23:47:14 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155723712
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus je windt je ook verschrikkelijk op over de VS en zou de VS willen bombarderen?
Nee. Zoals al gezegd, vanwege het karakter en de doelstelling vind ik het van IS erger. Net zoals ik het erger vind dan wanneer een stel opgewonden Afrikanen iemand verbrandt. Alhoewel het voor de slachtoffers allemaal om het even zal zijn, kan best.
The End Times are wild
pi_155723761
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee. Zoals al gezegd, vanwege het karakter en de doelstelling vind ik het van IS erger. Net zoals ik het erger vind dan wanneer een stel opgewonden Afrikanen iemand verbrandt. Alhoewel het voor de slachtoffers allemaal om het even zal zijn, kan best.
Oke, dan bombardeer je de VS minder erg, omdat je de IS erger acht, of mag de VS er helemaal mee wegkomen, het verschil tussen IS en VS is maar een letter natuurlijk in dat opzicht.
pi_155723838
quote:

[..]

Jezus mina, is dit nu allemaal echt, of zit ik in een parallel universum ineens?
I´m back.
  maandag 31 augustus 2015 @ 23:51:29 #147
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155723840
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oke, dan bombardeer je de VS minder erg, omdat je de IS erger acht, of mag de VS er helemaal mee wegkomen, het verschil tussen IS en VS is maar een letter natuurlijk in dat opzicht.
Ik heb al vaak genoeg kritiek gegeven op de VS, zeker toen ze in 2003 onder valse voorwendselen Irak aanvielen. Ik ben helemaal geen blinde aanhanger van de VS. Maar dit topic gaat over IS en het filmpje wat ze online hebben gezet, en dat is gewoon bizar wreed en mensen die zoiets regisseren, uitvoeren en publiceren zijn totale malloten.
The End Times are wild
  maandag 31 augustus 2015 @ 23:52:29 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155723865
quote:
9s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jezus mina, is dit nu allemaal echt, of zit ik in een parallel universum ineens?
Dit is gewoon algemeen bekende protestante doctrine. Dat is toch niets nieuws voor je?
The End Times are wild
pi_155723880
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb al vaak genoeg kritiek gegeven op de VS, zeker toen ze in 2003 onder valse voorwendselen Irak aanvielen. Ik ben helemaal geen blinde aanhanger van de VS. Maar dit topic gaat over IS en het filmpje wat ze online hebben gezet, en dat is gewoon bizar wreed en mensen die zoiets regisseren, uitvoeren en publiceren zijn totale malloten.
Ik beticht je dan ook niet van het verdedigen van de VS hoor, ik probeer te begrijpen wanneer vergelijkbare vergelding en bombarderen volgens je mindset zijn gerechtvaardigd en in sommige gevallen weer niet.
pi_155723894
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 23:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk, omdat hij hem gesproken heeft en verder gewoon een goede bekende van hem is. Maar denk je niet dan dat als God Lucifer kan vergeven, hij niet in staat is om die lieve, eerlijke oprechte mensen waar jij het zojuist over had te vergeven? En als hij het wel kan, maar niet wil, is het dan nog een God van Liefde?
Die vraag stel ik mezelf heel vaak, ook op andere aspecten. Wat nou God van liefde als je ziet hoeveel mensen ziek zijn, pijn hebben, noodlottig om het leven komen etc.

Misschien is het wel een gigantische sadist en lacht Hij zichzelf rot daarboven om alle ellende, heb Hem nog niet ontmoet namelijk.

Hij is echter zeker in staat liefde te geven, alleen niet gratis...Satan vraagt ook altijd een prijsje: je ziel. God vraagt alleen dat je in Hem gelooft. Die vervloekte vrije wil maakt dat soms wat lastig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')