Zo'n pakje had Jerney Kaagman ook!quote:
Oh gaaf. Ik vond Sing-sing (duo van Emma, 2 albums) ook wel gaaf overigens.quote:Op maandag 28 september 2015 08:45 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
Ik dacht ranja dat jij Lush ook wel goed vond? Ik heb hun eerste platen Gala, Spooky en Split grijs gedraaid. Latere werk was ik niet kapot van maar misschien wist je het al .............volgens mij zit er een reunie aan te komenlushofficial.com is vorige week live gegaan, facebookpagina is opgericht en als klap op de vuurpijl heeft Emma Anderson (@evjanderson) getweet: 24 hours
Dames met alleen cello, dan moet je ook eens Laura Moody beluisteren.quote:Op woensdag 16 september 2015 08:39 schreef ranja het volgende:
Een aantal jaar geleden bracht ze een album uit waarop alleen zij en haar cello te horen waren.
Nu is ze terug, zonder cello (op deze single in elk geval). Misschien een beetje weinig gitaar voor dit topic maar toch past het wel vind ik.
We’ve been away for ages and ages, but we’re really excited to announce that we’re finally ready to reform as Lush. For all the fans who have been pestering us to do this: thanks so much for your patience and support! We wish it could have been sooner but, for many years, it was just too painful to contemplate without Chris, and then all kinds of life-changing commitments made it impossible. Now, at last, the three of us are in the right place at the right time to play music together again.quote:Op maandag 28 september 2015 08:45 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
Ik dacht ranja dat jij Lush ook wel goed vond? Ik heb hun eerste platen Gala, Spooky en Split grijs gedraaid. Latere werk was ik niet kapot van maar misschien wist je het al .............volgens mij zit er een reunie aan te komenlushofficial.com is vorige week live gegaan, facebookpagina is opgericht en als klap op de vuurpijl heeft Emma Anderson (@evjanderson) getweet: 24 hours
Ik las het netquote:Op maandag 28 september 2015 15:28 schreef ranja het volgende:
[..]
We’ve been away for ages and ages, but we’re really excited to announce that we’re finally ready to reform as Lush. For all the fans who have been pestering us to do this: thanks so much for your patience and support! We wish it could have been sooner but, for many years, it was just too painful to contemplate without Chris, and then all kinds of life-changing commitments made it impossible. Now, at last, the three of us are in the right place at the right time to play music together again.
To celebrate our return, 4AD will be putting out a vinyl edition of our ‘best of’ compilation Ciao! (limited copies will be coloured red) and a box set of (very nearly) everything we ever released along with a selection of rarities, sessions and demos. We'll be playing the Roundhouse in London on 6 May 2016 – tickets will go on sale at 9am on 30 September – so you've got plenty of time to regrow your shoey fringe. Chris's old friend from back in the day, Justin Welch (Elastica), will be on drums. There’s more information to come, so please keep in touch…
Nou... die stemquote:Op maandag 28 september 2015 11:36 schreef bartrid het volgende:
Dames met alleen cello, dan moet je ook eens Laura Moody beluisteren.
Het is even doorbijten zo af en toe, maar vooral live erg de moeite waard vind ik.quote:
Dat nummer is al wat ouder, maar kwam er door deze post wel achter dat ze net wat nieuws uithebben na 10 jaar stilte. Via crowdfunding op Pledge, even gemist blijkbaar.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:32 schreef trabant het volgende:
De vrouw kwam iets leuks tegen op Soma FM: Go Betty Go:
The organ, behoorlijk zwak voor, nog steedsquote:
Dat was een van de hoogtepunten van BKS dit jaar. Later ook nog een keer in DB's gezien.quote:
Nooit erg om nog eens te horenquote:Op zondag 13 december 2015 13:12 schreef iRemco het volgende:
Ik weet niet of deze al eens voorbijgekomen is..
en nu ook op de Luisterpaal van 3voor12quote:Op zondag 3 januari 2016 11:46 schreef ranja het volgende:
Volgend weekend komt het debuutalbum uit van de spaanse band Hinds.
Klinkt lekker, ook andere nummers die ik vervolgens aanklikte.quote:
Gaaf... vanochtend nog wat niet-live nummers gezocht, klinkt erg lekker.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 22:46 schreef trabant het volgende:
Uit Zweeeeden: Dolores Haze
meer over en betere audio van Dolores Haze in The Guardian nov 2015.
Enige relatie met Chastity Belt?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:38 schreef Beregd het volgende:
Held in Splendor van twee jaar geleden is een heel aardige plaat
Heerlijk nummer. Net of ze nooit weg zijn geweest. Nu nog hopen dat ze naar Nederland komen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:07 schreef ranja het volgende:
Lush komt na de boxset met alle albums en een aantal aangekondigde concerten nu ook met nieuwe muziek.
In April komt een EP waarvan nu alvast 1 nummer.
Ja, ik heb het al eens beluisterd, vond het toch wat tegenvallen. Dit nummer is verreweg een van de leukste.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 16:51 schreef methodmich het volgende:
Of ze hier echt passen? Misschien niet, maar eigenlijk toch ook wel... The Prettiots. Kay Kasparhauser en Lulu Landolfi. Een half uurtje, twaalf nummers. Zorgeloze pop, soms rammelt het lekker, één van de twee speelt ukelele. Leuke teksten.
Funs Cool heet het album. Verdient best een luisterbeurt. Op zijn minst.
Okee, zonde. Leek me toch typisch een plaat voor jou. Net als de nieuwe Lucius.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 19:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, ik heb het al eens beluisterd, vond het toch wat tegenvallen. Dit nummer is verreweg een van de leukste.
Ja, ik zag al dat we een verschillend nummer in ons 10s lijstje hadden staanquote:Op woensdag 16 maart 2016 19:43 schreef methodmich het volgende:
Ja, die is verbluffend goed. Zeker gezien haar leeftijd. Rejoice is mijn favoriete nummer.
Haha, dat zal bij meer artiesten het geval zijn geweest!quote:Op woensdag 16 maart 2016 19:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, ik zag al dat we een verschillend nummer in ons 10s lijstje hadden staan
Dat album heb ik nog.quote:
Ja, die is leuk... ik ken eigenlijk te weinig van haar. Een half jaar geleden kocht ik een EP van haar maar daar staan vrijwel alleen maar acoustische nummers op. Maar ook een 'full band' nummer waarop zelfs Juliana Hatfield meezingt dus dat maakt het toch wel de moeite waardquote:
quote:Op maandag 28 maart 2016 15:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, die is leuk... ik ken eigenlijk te weinig van haar. Een half jaar geleden kocht ik een EP van haar maar daar staan vrijwel alleen maar acoustische nummers op. Maar ook een 'full band' nummer waarop zelfs Juliana Hatfield meezingt dus dat maakt het toch wel de moeite waard
Het eerste wat ik van haar kende was trouwens deze van een soort tribute-cd
Die ja.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:28 schreef Treehut362 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
afb.: Mary Lou Lord ~ Got No Shadow (1998)
https://www.discogs.com/M(...)adow/release/1895128
volgens mij hebben ze na die 3 albums die in dat topic genoemd werden ook niks meer gemaaktquote:Op zaterdag 16 april 2016 18:07 schreef trabant het volgende:
Ze kregen op Fok\muz in 2010 weliswaar een eigen draadje, maar hier staan ze nog niet: The Ettes.
Niet helemaal waar, The Like komt wel uit L.A., maar het geluid is toch meer indie.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 17:38 schreef trabant het volgende:
Langzaamaan begin ik de indruk te krijgen dat alle meisjes aan de West Coast wel in een rammelend surfbandje zitten.
Zo jammer is dat... hun 1e album was goed, het 2e geweldig. Nou ja, misschien zouden ze het nooit meer overtreffen, maar het blijft jammer.quote:Op zaterdag 16 april 2016 18:58 schreef trabant het volgende:
Niet helemaal waar, The Like komt wel uit L.A., maar het geluid is toch meer indie.
Ze zien eruit als die meiskes die bij de video Kopna Kopna van Orgelvreten over de Hammondorgels lopen, maar ze maken de muziek op hun eigen gitaren.
De laatste jaren ligt de band echter stil.
Ik heb een poosje geleden die hele sessie bekeken (4 nummers). Erg leuk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 01:06 schreef netverhuisd1 het volgende:
misschien is deze al eerder gepost, maar een erg fijne cover door een hollands bandje Eerie Wanda
Staan binnenkort in Rotown.quote:Op zaterdag 23 april 2016 11:50 schreef trabant het volgende:
Met dank aan Bagel Radio: The Coathangers
Vorig jaar stonden ze op Best Kept Secret, was gematigd enthousiast. Er zit nogal verschil in, vind ik, wie van de dames (lead)zingt.quote:
Zeker, heerlijkquote:
quote:DTCV (PRONOUNCED DTCV - STANDS FOR DTCV) was born late at night at a party in the Hollywood Hills mansion of a film producer, where Lola G., French musician in the L.A. stoner/garage scene met novelist, screenwriter and guitarist James Greer. Uninterested in mingling with celebrities and bored with the dildo collection in the living room, Lola and James started a conversation about Super-Fuzz pedals and the imminent worldwide collapse of the capitalist paradigm and decided to form a band, named DTCV for willfully obscurantist reasons.
Die zijn wel gaaf, die shoegazers doen me niet veel.quote:
NPR bracht mij opquote:Op zondag 22 mei 2016 15:00 schreef ranja het volgende:
Het debuutalbum van Big Thief is te streamen via NPR.
(...)
Ik vind het lekkerrrrrr (de muziek dan).quote:Op zaterdag 16 april 2016 11:39 schreef trabant het volgende:
Schijt aan alles. De doorsnee Fok!ker zal het drie vette zeugen vinden, maar daar hebben ze ook lak aan. Feministische punk uit Minneapolis: Kitten Forever.
Ze hebben net een nieuwe plaat uit.
Nicequote:Op zaterdag 3 december 2016 11:54 schreef ranja het volgende:
Letters to Cleo is terug met een nieuwe EP (staat al op spotify)
Blijft toch echt een van m'n absolute favorieten.
Ja, met Mary Timony van Heliumquote:Op zaterdag 3 december 2016 21:03 schreef Moody het volgende:
Ook lekker...maar zal vast eerder genoemd zijn.
Ik vind het album wel erg goed maar staat toch om een of andere reden minder hoog in m'n jaarlijst dan hun debuut destijds stond. Misschien ligt het aan de concurrentie, of is het toch iets minder pakkend. De singles zijn wel geweldig in elk geval.quote:
Debuut was ook een stuk beter. 3-4 ijzersterke nummers. Opvolger haalt bij mij de top-20 ook niet vrees ik.quote:Op zaterdag 3 december 2016 21:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind het album wel erg goed maar staat toch om een of andere reden minder hoog in m'n jaarlijst dan hun debuut destijds stond. Misschien ligt het aan de concurrentie, of is het toch iets minder pakkend. De singles zijn wel geweldig in elk geval.
Oh top 20 wordt het makkelijk maar hun debuut stond bij mij in 2014 op 2quote:Op zaterdag 3 december 2016 22:28 schreef Moody het volgende:
[..]
Debuut was ook een stuk beter. 3-4 ijzersterke nummers. Opvolger haalt bij mij de top-20 ook niet vrees ik.
Leuke sound hebben ze.quote:Op donderdag 16 februari 2017 19:28 schreef ranja het volgende:
Uit Duitsland: Gurr
Album is van vorig jaar, de single (clip) is nieuw
zeker. eigenlijk verwacht ik die ook wel een beetje op bks...quote:Op woensdag 1 maart 2017 19:17 schreef methodmich het volgende:
Cherry Glazerr telt ook wel mee voor dit topic, vind ik.
Goed album hebben die... ze spelen overigens ook mee op een groot deel van de nummers van het album vanb Marika Hackman. Dat is ook wel te horen als je het weetquote:Op maandag 24 juli 2017 12:34 schreef Mryc het volgende:
Even wat favorieten van dit jaar tot nu toe:
Meest interessant van mijn eigen toevoegingen vind ik het album van Charly Bliss en de tot nu toe uitgebrachte singles van Estronsquote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:22 schreef ranja het volgende:
Alles van Mryc even beluisterd, sommige kende ik al, andere niet.
Meest interessant van wat ik niet kende is duidelijk Ali Barter al zijn Panda Riot en Priests ook het verder zoeken zeker waard. Summer Cannibals heb ik eerder wat van gehoord toen vond ik het net niet, met dit nummer verdienen ze wel een 2e kans
Van Colleen Green heb ik de ep van vorig jaar blijkbaar gemist, haar album van 2015 heb ik en vind ik wel goed.
Mannequin Pussy heb ik deels gezien op BKS maar na een paar nummers snel weggelopen om naar Millionaire te gaan,d at had ik direct moeten doen.
Oja, Charly Bliss met die chipmunk stemquote:Op dinsdag 25 juli 2017 13:58 schreef Mryc het volgende:
Meest interessant van mijn eigen toevoegingen vind ik het album van Charly Bliss en de tot nu toe uitgebrachte singles van Estrons
Qua muziek doet het me juist weer denken aan Weezer.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 14:18 schreef ranja het volgende:
[..]
Oja, Charly Bliss met die chipmunk stemGa ik ook wel meer van zoeken. Bij de comments zag ik al dat het vergeleken werd met Mars Argo, klopt in elk geval qua stem wel.
Mwah. Veel te glad en overgeproduceerd IMO.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 16:40 schreef JurriaanK het volgende:
Net uit en echt steengoed: Kitty in a Casket - Rise
Een soort van kruising tussen The Offspring met zangeres en zonder onderbroekenlol en Pat Benatar 30 jaar geleden met moderne productie - een dijk van een zangeres met een pittige band.
Hoorde hem inderdaad vanochtend al voorbijkomen. Heerlijk 2 minuutjes retro jaren 90 waarmee helemaal niks mis mee is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:13 schreef ranja het volgende:
Nieuwe van The Breeders... zelfde bezetting als tijdens Last Splash.
Ja heerlijk inderdaad. Sowieso de laatste jaren een hoop 90s bands met reunies, soms beter geslaagd dan andere... bv Sleater-kinney, Letters to Cleo, Echobelly en natuurlijk een hoop bands en artiesten met 90s geluid oa Waxahatchee en Pip Blom...quote:Op donderdag 5 oktober 2017 16:45 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
Hoorde hem inderdaad vanochtend al voorbijkomen. Heerlijk 2 minuutjes retro jaren 90 waarmee helemaal niks mis mee is.
Opvallend, geen Ali Barter, die heb ik door jou leren kennen en haar album staat bij mij top 10quote:Op maandag 25 december 2017 10:16 schreef Mryc het volgende:
Mijn best of lijstje voor 2017: https://open.spotify.com/(...)spDpaMQzeTttxGkVlGSg
Klopt. Die van de Breeders en L7 waren ook erg fijn, maar sprongen er voor mij nog niet uit.quote:Op dinsdag 26 december 2017 09:59 schreef ranja het volgende:
[..]
Opvallend, geen Ali Barter, die heb ik door jou leren kennen en haar album staat bij mij top 10
Ook geen Breeders, die hadden toch ook wel een fijne single dit jaar. Ik neem ten minste aan dat het om nummers gaat en niet om albums.
Ik heb een deel van je lijst beluisterd, veel kende ik al, Anteros was nog wel een positieve verrassing voor mij. Vorige keer dat je die postte noemde ik ze niet, blijkbaar viel het kwartje toen nog niet, een band om in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 26 december 2017 12:27 schreef Mryc het volgende:
[..]
Klopt. Die van de Breeders en L7 waren ook erg fijn, maar sprongen er voor mij nog niet uit.
Daarom vind ik dit zo’n leuk topic: er komt zo veel voorbij om te ontdekkenquote:Op dinsdag 26 december 2017 12:35 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb een deel van je lijst beluisterd, veel kende ik al, Anteros was nog wel een positieve verrassing voor mij. Vorige keer dat je die postte noemde ik ze niet, blijkbaar viel het kwartje toen nog niet, een band om in de gaten te houden.
Ook Bat and Ball beviel me wel, andere nummers van ze wat minder.
Ik heb de rest ook beluisterd, nog een paar hoogtepuntjes bij degene die ik niet kende:quote:Op dinsdag 26 december 2017 14:20 schreef Mryc het volgende:
Daarom vind ik dit zo’n leuk topic: er komt zo veel voorbij om te ontdekken
Erg leuk bandje.quote:
Dream Wife ben ik mee begonnen te luisteren op NPR maar na een minuut of 10 had ik het wel gehoord eigenlijk.quote:Op woensdag 24 januari 2018 19:33 schreef Mryc het volgende:
Vrijdag komen het nieuwe album van Marmozets uit en het nieuwe album van Dream Wife
Ja geweldig album hebben diequote:Op donderdag 25 januari 2018 21:56 schreef Techno het volgende:
Volgens mij mist er nog een oudje in deze reeks...
Kelli Ali
Miranda Lambert wel, Laura Kits nog nietquote:
Die van The Breeders had ik al gehoord (geweldig nummer trouwens) maar iets nieuws van Belly had ik niet aan zie komen. Bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:12 schreef ranja het volgende:
Het lijkt wel 1995, een nieuwe Breeders én een nieuwe Belly
Vorig jaar zijn ze via pledgemusic een crowdfunding gestart... in mei komt het album.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 19:51 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
Die van The Breeders had ik al gehoord (geweldig nummer trouwens) maar iets nieuws van Belly had ik niet aan zie komen. Bedankt voor de tip!
Dead Sara en Joy Formidable klinken best ok, toch is die laatste nooit meer zo overdonderend geweest als met hun eerste album wat mij betreft.quote:
Dat is wel eentje om in de gaten te houden inderdaadquote:Op zaterdag 16 juni 2018 14:04 schreef Belabor het volgende:
Nog geen Tape Toy genoemd hier? Okay!
Amsterdams bandje, winnaars van de Amsterdamse Popprijs 2017. Zijn nog maar net van start, maar de eerste single Crazy Bae is zeker geen valse start en live zijn ze, uit eigen ervaring, echt een belevenis!
Ja, in Engeland weten ze haar muziek meer te waarderen. Ik heb haar nu een keer of 6 gezien en heb het idee dat op BKS het begin iets rommelig was (nou past dat wel bij de Breeders natuurlijk) maar zeker al met al een goed optreden.quote:Op zondag 17 juni 2018 12:05 schreef Z het volgende:
Ik vond Pip hartstikke leuk op BKS. Blijft in NL toch een beetje onder de radar, in de UK wordt ze gewoon op de radio gedraaid.
Inmiddels ook beluisterd wat ik niet kende, alles wel ok en vooral Ian Sweet erg goed.quote:Op zaterdag 15 september 2018 13:33 schreef Mryc het volgende:
Even wat nummers/artiesten droppen die wat mij betreft echt wel de moeite waard zijn:
Die zijn leuk ja. Stonden ook in mijn jaarlijst vorig jaar.quote:
Ik heb laatst Bruise Cruise in je Spotifylijst gevonden, heerlijk nummer (wel onvindbaar op youtube)quote:
"they sound great for women"quote:
Wat leuk om te horen!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 11:32 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb laatst Bruise Cruise in je Spotifylijst gevonden, heerlijk nummer (wel onvindbaar op youtube)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |