Dat ziet er lekker uitquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Meestal is ie een goede invloed, alleen hij kan eten wat ie wil, dat beseft ie niet altijd.
Net deze http://www.ah.nl/allerhan(...)haise-biefstuksalade op, zo lekker altijd(met een biefstukje pp en noodles) met een blikje bier.
Misschien handig als je er bij zegt hoeveel van alles. Zo kan ik het niet uitrekenen voor jequote:Op zondag 30 augustus 2015 19:11 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: hoeveel calorieën denken jullie dat mijn zelfgemaakte groentesoep is?
Er gaat in: soepgroenten, runderbouillon met stukjes rundvlees, zelfgemaakte gehaktballetjes (gemarineerd met peper, zout, gehaktkruiden, ketchup en ketjap) en spaghetti in kleine stukjes gebroken als vermicelli. Ik zit er altijd goed vol van dus ik gok dat er 500-600 calorieën in zitten. Maar bij Fat Secret zijn groentesoepen nooit meer dan 200 calorieën. Vind het dus moeilijk inschatten!
Als je niets afweegt is dat erg lastig te schatten...quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:11 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: hoeveel calorieën denken jullie dat mijn zelfgemaakte groentesoep is?
Er gaat in: soepgroenten, runderbouillon met stukjes rundvlees, zelfgemaakte gehaktballetjes (gemarineerd met peper, zout, gehaktkruiden, ketchup en ketjap) en spaghetti in kleine stukjes gebroken als vermicelli. Ik zit er altijd goed vol van dus ik gok dat er 500-600 calorieën in zitten. Maar bij Fat Secret zijn groentesoepen nooit meer dan 200 calorieën. Vind het dus moeilijk inschatten!
350ml bouillon? Dan is het meer een stoofpot lijkt me? En 100gram pasta gekookt of ongekookt?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:16 schreef MaJo het volgende:
Oeh de maten, geschat:
350 gram soepgroenten, 400 gram gehakt, 350 ml runderbouillon, en iets van 100 gram spaghetti?
hoeveel porties haal je daar uit?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:16 schreef MaJo het volgende:
Oeh de maten, geschat:
350 gram soepgroenten, 400 gram gehakt, 350 ml runderbouillon, en iets van 100 gram spaghetti?
Maar zo kun je het toch ook zelf wel uitrekenen?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:16 schreef MaJo het volgende:
Oeh de maten, geschat:
uitgaande van ongekookte pasta: 1200kcalquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:16 schreef MaJo het volgende:
Oeh de maten, geschat:
ik vergat nog de liter waterquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoeveel porties haal je daar uit?
dan heb je wel verrekte mager gehaktquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
uitgaande van ongekookte pasta: 1200kcal
ja eigenlijk welquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:18 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar zo kun je het toch ook zelf wel uitrekenen?
400gr á 836kcal. valt mee toch?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan heb je wel verrekte mager gehakt
jup, dit. Ik tel altijd mn ballenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:24 schreef Artoo het volgende:
Maar wat heb je aan die benadering..?Als je wilt weten hoe veel kcals je voedsel bevat dan moet je het afwegen. Schatten is namelijk ontzettend onbetrouwbaar... Voor je soepgroente maakt dat nog niet zo veel uit, maar 100 of 200g gehakt in een portie maakt wel een behoorlijk verschil
En dus ca. 100 kcal aan spaghetti. Alsnog een niet al te grote maaltijd hoor. Al zou ik geneigd zijn veel meer te eten dan een kop, ik kan véél etenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Volgens mij moet je voor soep met ballen uitgaan van 350-400kcal bij benadering. Zonder ballen 200.
het zijn de precieze gewichten, alleen de spaghetti is geschatquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:24 schreef Artoo het volgende:
Maar wat heb je aan die benadering..?Als je wilt weten hoe veel kcals je voedsel bevat dan moet je het afwegen. Schatten is namelijk ontzettend onbetrouwbaar... Voor je soepgroente maakt dat nog niet zo veel uit, maar 100 of 200g gehakt in een portie maakt wel een behoorlijk verschil
Oh, maar dat zei je net nietquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
het zijn de precieze gewichten, alleen de spaghetti is geschat
omdat ik in het weekend bijna alleen maar slaapquote:
En waarom slaap je zo veel?? Als je wilt afvallen is bewegen wel een goed idee namelijkquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
omdat ik in het weekend bijna alleen maar slaapgisteren om 1 uur opgestaan, ontbeten, weer getukt van 4 tot 9, daarna avondeten (nauwelijks trek) en tegen de nacht nog een colaatje en een halve reep chocolade.
Omdat ik ME hebquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
En waarom slaap je zo veel?? Als je wilt afvallen is bewegen wel een goed idee namelijk
Ohja, dat was jij..quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Omdat ik ME hebbewegen is voor mij dus lastig maar zou ik wel meer moeten doen
Om stappen te tellen? Kan dat ook?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:32 schreef MaJo het volgende:
Fatsecret gebruik ik maar vind ik wel onhandig met zelfgemaakte verscheen. MFP gebruik ik om stappen te tellen
Maar ook als je niets kan doen is 600 wel te weinig hoorquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
omdat ik in het weekend bijna alleen maar slaapgisteren om 1 uur opgestaan, ontbeten, weer getukt van 4 tot 9, daarna avondeten (nauwelijks trek) en tegen de nacht nog een colaatje en een halve reep chocolade.
Maar waarom leg je nu de fout bij je partner? Jij bent toch degene die het lekkers opeet? Ik heb ook zo'n vriend die graag zelf lekkere dingen eet en hij biedt mij ook vaak genoeg dingen aan. Stroopwafels, chips, andersoortig lekkers, you name it. Alleen heb ik aan hem uitgelegd dat ik vanwege uiteenlopende redenen niet altijd ook dat lekkers wil. Prima. Klaar. En als hij het aanbiedt, kan ik ook gewoon nee zeggen, want ik ben degene die verantwoordelijk is voor wat er allemaal in mijn maag belandt en niet mijn partnerquote:
quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:33 schreef Sunnythesun het volgende:
Bah 'waarom' klinkt niet goed.. ik bedoel 'hoe komt het dat je zo veel slaapt?'
Zo werkt het voor mij ook, maar ik weet van anderen hier dat die dus niet gemakkelijk 'nee' zeggen. Dan lijkt het me idd erg lastig..quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:40 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar waarom leg je nu de fout bij je partner? Jij bent toch degene die het lekkers opeet? Ik heb ook zo'n vriend die graag zelf lekkere dingen eet en hij biedt mij ook vaak genoeg dingen aan. Stroopwafels, chips, andersoortig lekkers, you name it. Alleen heb ik aan hem uitgelegd dat ik vanwege uiteenlopende redenen niet altijd ook dat lekkers wil. Prima. Klaar. En als hij het aanbiedt, kan ik ook gewoon nee zeggen, want ik ben degene die verantwoordelijk is voor wat er allemaal in mijn maag belandt en niet mijn partnerDat is toch echt een mindset die je aan kunt leren.
Het is ook lastig, maar dat nee zeggen is niet iets dat je je niet kan aanwennenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:41 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zo werkt het voor mij ook, maar ik weet van anderen hier dat die dus niet gemakkelijk 'nee' zeggen. Dan lijkt het me idd erg lastig..
Wat maakt dat? Hoe komt het dat?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]ik herken het, 'waarom' klinkt aanvallend. Heb geleerd om 'wat maakt .... ' te zeggen, maar als ik dat in de privesituatie zeg, klinkt het wel een beetje stom
Nja, en je kunt iig je partner instructies geven waardoor je kunt voorkomen te vaak 'nee' te moeten zeggenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:42 schreef Artoo het volgende:
[..]
Het is ook lastig, maar dat nee zeggen is niet iets dat je je niet kan aanwennen
Nou precies!! Dat dit lang niet voor iedereen even eenvoudig is, of het nou 'nee' tegen een ander of tegen jezelf is, lijkt me hier idd wel bewezenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:43 schreef Stormqueen het volgende:
Als we allemaal zo makkelijk "gewoon nee" konden zeggen bestond dit topic niet
Hier is het vaak 'jij hoeft zeker niet?' waarop ik heel triomfantelijk kan roepen: 'nee, ik hoef niet! Goed he!'quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:45 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man biedt mij nooit (zooi)voer aan. Zou het hem ook niet in dank afnemen eigenlijk. Ik ben prima in staat zelf te bepalen wanneer en welk voedsel ik wil
dat werkt inderdaad ook goedquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hier is het vaak 'jij hoeft zeker niet?' waarop ik heel triomfantelijk kan roepen: 'nee, ik hoef niet! Goed he!'![]()
![]()
En heel soms zeg ik: ja! het kan nog!! Zoals net, toen hij trek in een ijsje hadquote:
Nee akkoord, maar het is niet alsof er niets aan te doen is, dat je maar al het voer opeet dat er voorbij komtquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:43 schreef Stormqueen het volgende:
Als we allemaal zo makkelijk "gewoon nee" konden zeggen bestond dit topic niet
Die van mij nu ook en dan is het wel heel fijn om samen gezond bezig te zijnquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Het hangt ook erg af van de partner in kwestie, denk ik zo![]()
Mijne heeft nu wel zn sportmotivatie gevonden, dat motiveert mij ook
Oh ja, die mag ik ook wel weer invoerenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hier is het vaak 'jij hoeft zeker niet?' waarop ik heel triomfantelijk kan roepen: 'nee, ik hoef niet! Goed he!'![]()
![]()
^^quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:48 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nee akkoord, maar het is niet alsof er niets aan te doen is, dat je maar al het voer opeet dat er voorbij komtVolgens mij wordt er ook nergens gezegd dat het eenvoudig is, maar wel dat het niet onoplosbaar is, zeg maar
Omdat ik me eraan stoor dat iemand geen rekening met me houdt. Ik vind het zoiets als een alcoholist iedere dag een biertje aanbieden of zeggen dat je een lekkere fles whisky voor hem hebt meegenomen en onder z'n neus schuiven, terwijl je weet dat ie dat niet wil. Een alcoholist kan dan ook nee zeggen, maar je bent natuurlijk een eikel als de de dag erna gewoon weer met een biertje naast hem gaat zitten en vraagt of ie echt niet hoeft.quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:40 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar waarom leg je nu de fout bij je partner? Jij bent toch degene die het lekkers opeet? Ik heb ook zo'n vriend die graag zelf lekkere dingen eet en hij biedt mij ook vaak genoeg dingen aan. Stroopwafels, chips, andersoortig lekkers, you name it. Alleen heb ik aan hem uitgelegd dat ik vanwege uiteenlopende redenen niet altijd ook dat lekkers wil. Prima. Klaar. En als hij het aanbiedt, kan ik ook gewoon nee zeggen, want ik ben degene die verantwoordelijk is voor wat er allemaal in mijn maag belandt en niet mijn partnerDat is toch echt een mindset die je aan kunt leren.
Oh sorry ik ben in de war, ik bedoelde fitbitquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:35 schreef Artoo het volgende:
[..]
Om stappen te tellen? Kan dat ook?Ik gebruik MFP puur om mijn eten te trekken haha.
Hoef je geen sorry voor te zeggenquote:
Heb je gelijk inquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Maar ook als je niets kan doen is 600 wel te weinig hoor![]()
Mij maakte het niks uit hoor, snap best dat mensen willen weten waarom ik zo bizar veel slaap als je de achtergrond niet kentquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:43 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wat maakt dat? Hoe komt het dat?Zo bedoel je het vaak wel he.. maar met 'waarom' klinkt het of iemand zich echt moet verklaren..
(gesprekstechniek les 1, ik trap er dus nog wel eens in
)
Nu is het mij niet helemaal duidelijk of je nu wel of geen partner hebt momenteel, maar dit kun je toch gewoon met elkaar bespreken?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:51 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Omdat ik me eraan stoor dat iemand geen rekening met me houdt. Ik vind het zoiets als een alcoholist iedere dag een biertje aanbieden of zeggen dat je een lekkere fles whisky voor hem hebt meegenomen en onder z'n neus schuiven, terwijl je weet dat ie dat niet wil. Een alcoholist kan dan ook nee zeggen, maar je bent natuurlijk een eikel als de de dag erna gewoon weer met een biertje naast hem gaat zitten en vraagt of ie echt niet hoeft.
Ze is vrijgezel, dus het gaat niet eens echt ergens over verder, want het is voor haar op 't moment geen echt issuequote:Op zondag 30 augustus 2015 19:54 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nu is het mij niet helemaal duidelijk of je nu wel of geen partner hebt momenteel, maar dit kun je toch gewoon met elkaar bespreken?
maar dan is het dus echt wel wat meer dan "gewoon nee zeggen"quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:48 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nee akkoord, maar het is niet alsof er niets aan te doen is, dat je maar al het voer opeet dat er voorbij komtVolgens mij wordt er ook nergens gezegd dat het eenvoudig is, maar wel dat het niet onoplosbaar is, zeg maar
Ik beweer toch ook niet dat het allemaal maar eenvoudig 'gewoon nee zeggen' is?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar dan is het dus echt wel wat meer dan "gewoon nee zeggen"
uit je eerdere posts kreeg ik die vibe wel een beetje. Maar dan heb ik dat vast verkeerd begrepen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:58 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik beweer toch ook niet dat het allemaal maar eenvoudig 'gewoon nee zeggen' is?
noem je sq nou dik?quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:09 schreef Sunnythesun het volgende:
Dat laatste is natuurlijk gewoon waarheid als een koe
Zo kwam het op mij wel over.quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:58 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik beweer toch ook niet dat het allemaal maar eenvoudig 'gewoon nee zeggen' is?
qftquote:Op zondag 30 augustus 2015 20:14 schreef Artoo het volgende:
Uiteindelijk is het in de praktijk wel wat MoBlo zegt. Jíj bent degene die nee moet zeggen, die niet het aangeboden voedsel moet opeten. De handeling op zich is eenvoudig, de besluitvorming is dat niet.
Zeg eh, ik ben druk aan het daten hoor, dus heel relevant. ;-) Ik wil alleen nog maar (voormalige) dikkerdjes met een sportschoolverslaving. Nooit meer een luie bonenstaak die afvalt op zakken chips, twee borden avondeten en een BK menu als toetje. :-pquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ze is vrijgezel, dus het gaat niet eens echt ergens over verder, want het is voor haar op 't moment geen echt issue
Ik heb buitenshuis helemaal geen moeite met nee zeggen. Maar thuis wil ik kunnen ontspannen en niet moeten strijden of onderhandelen of me oncomfortabel voelen in mijn eigen huis. Daar zit voor mij het verschil.quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:18 schreef Artoo het volgende:
Maar, en daar zit het 'm in: het is te leren! In het begin is dat ontzettend moeilijk en ga je er vaak mee op de bek, maar het wordt naarmate je volhoudt wel makkelijker om dingen af te wijzen, zeker wanneer je ook in gesprek gaat met je omgeving, of dat nou je verjaardagstaartcollega's zijn of je partner of je moeder die je constant stroopwafels onder de neus drukt. Door het gesprek aan te gaan kun je het voor jezelf ook al een stuk makkelijker maken (wanneer je naasten weten van je doelen kunnen zij daar rekening mee houden). Nu zeg ik niet dat je omgeving om hulp vragen altijd werkt, maar het kan de 'strijd' wat beter te doen maken. Uiteindelijk zal het daarmee dan steeds makkelijker worden om dingen af te wijzen, omdat het gewoonte is geworden
En nu wil ik ook zeker niet zeggen dat je altijd maar alles moet afwijzen of zo, maar goed, you get the point hopelijk.
Sacksquote:Op zondag 30 augustus 2015 20:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Bakje vla erbij. Nu is het ècht genoeg voor vandaag. Oliver Sacks fragment bij zomergasten.
Damiaan Denys.quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:37 schreef Sunnythesun het volgende:
ohnee..hier stond iets wat nergens op sloeg..
Hoe heet de gast??
dit herken ik dan weerquote:Op zondag 30 augustus 2015 20:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Juist "nee" zeggen is voor mij erg makkelijk, gewoon hakken in het zand omdat het kan (zal wel mijn karakter zijn)
Het probleem is bij mij is het alleen zijn, niemand om nee tegen te zeggen
Maar volgens mij moet jij momenteel helemaal geen nee zeggen, toch?quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Ow maar "nee" zeggen is makkelijk maar mensen willen altijd een reden waarom je "nee" zegt. Je moet je gewoon verantwoorden.
Waarom niet? je kan het hebben
Waarom niet? het is ontzettend lekker
Waarom niet? het is van slagerij huppepup
Waarom niet? het is door mijn vrouw gebakken en erg lekker
Waarom niet? gezellig toch
Ah, doe toch niet zo ongezellig!
Enzzzzzzzzzzzzz
Dit maakt me nieuwsgierig.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Maar volgens mij moet jij momenteel helemaal geen nee zeggen, toch?
Daar gaat het niet om het gaat om het "doordrukken" om het allemaal wel te nemenquote:Op zondag 30 augustus 2015 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja dat is irritant inderdaadquote:Op zondag 30 augustus 2015 22:35 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om het gaat om het "doordrukken" om het allemaal wel te nemenOf je nou overgewicht of ondergewicht hebt.
quote:
Ga je trouwen?quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Yeahquote:Op maandag 31 augustus 2015 07:07 schreef PaarsBeestje het volgende:
Officieel weegmomentje: na de hele week gefrustreerd naar de weegschaal te hebben gestaard omdat er niets afging terwijl ik gewoon braaf was, viel het er in het weekend ineens af.
-1.1, totaal nu -5.6 kg
+1,quote:Op maandag 31 augustus 2015 07:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Yeah
Vandaag gaat een uitdaging worden, ik heb nauwelijks kunnen slapen vannacht door het rotweer. Is het al avond?
Zo gek kan het soms gaan he! :pquote:Op maandag 31 augustus 2015 07:07 schreef PaarsBeestje het volgende:
Officieel weegmomentje: na de hele week gefrustreerd naar de weegschaal te hebben gestaard omdat er niets afging terwijl ik gewoon braaf was, viel het er in het weekend ineens af.
-1.1, totaal nu -5.6 kg
Was je juist gestegen? Gewoon doorgaan inderdaad! Jij hebt vast ook dat je over een paar dagen ineens flink zakt, is normaal dit.quote:Op maandag 31 augustus 2015 07:55 schreef Shandaly het volgende:
90,2Iklaatmemietuithetveldslaan, Iklaatmemietuithetveldslaan, Iklaatmemietuithetveldslaan...
Ik word er een beetje bang vanquote:Op maandag 31 augustus 2015 08:00 schreef Stormqueen het volgende:
En ik wil ook onweer! Hopelijk krijgen we nog
Ik zag ook mooie getallen voor lonaa en pb
Ik ben een paar keer wakker geschrokken, ZO hard he!quote:Op maandag 31 augustus 2015 08:00 schreef Stormqueen het volgende:
Volhouden!!quote:Op maandag 31 augustus 2015 07:55 schreef Shandaly het volgende:
90,2Iklaatmemietuithetveldslaan, Iklaatmemietuithetveldslaan, Iklaatmemietuithetveldslaan...
Hier ook slecht geslapen, en niet eens doordat het hier onweerde, want dat deed het niet.quote:Op maandag 31 augustus 2015 07:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Yeah
Vandaag gaat een uitdaging worden, ik heb nauwelijks kunnen slapen vannacht door het rotweer. Is het al avond?
ik heb door dat klote onweer juist heel slecht geslapenquote:Op maandag 31 augustus 2015 08:00 schreef Stormqueen het volgende:
De temperatuur daalde helaas ook niet door het onweerquote:Op maandag 31 augustus 2015 09:00 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb juist door het gebrek aan onweer niet best geslapen... pff, wat een temperatuur
ah dat sucktquote:Op maandag 31 augustus 2015 09:25 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zeiknat geregendNu met natte broek / sokken / shirt / jas op kantoor en in dit 'moderne' kantoor zijn geen radiatoren.
Yayyy maandag
-20 in een half jaar is ook nog haalbaar, als mooi tussendoelquote:Op maandag 31 augustus 2015 10:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb zojuist mijn target bijgesteld. Aanvankelijk stond die op 75 kilo voor 2 maart 2016, dat zou dan 23,7 kilo in een jaar betekenen. Maar vanmorgen was de weging 79,3 al (-19,4). Dus ik ga voor de 70 kilo op 2 maart. Het aller- allermooist zou natuurlijk 68,7 zijn![]()
Ik heb echt zo'n goede flow, ik ga het onderste uit de kan halen(ja, wel verantwoord en bla, ik eet best veel
)
Echt heel knap bezig.quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb zojuist mijn target bijgesteld. Aanvankelijk stond die op 75 kilo voor 2 maart 2016, dat zou dan 23,7 kilo in een jaar betekenen. Maar vanmorgen was de weging 79,3 al (-19,4). Dus ik ga voor de 70 kilo op 2 maart. Het aller- allermooist zou natuurlijk 68,7 zijn![]()
Ik heb echt zo'n goede flow, ik ga het onderste uit de kan halen(ja, wel verantwoord en bla, ik eet best veel
)
Dan moet er nog zes ons af in de komende 48 uur, da's misschien net wat te ambitieusquote:Op maandag 31 augustus 2015 11:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
-20 in een half jaar is ook nog haalbaar, als mooi tussendoel
Oooh ja, je hebt een braaf weekend gehad he? Anders was het goed te doen geweestquote:Op maandag 31 augustus 2015 11:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan moet er nog zes ons af in de komende 48 uur, da's misschien net wat te ambitieus
ik kan gewoon morgen niks drinken?quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oooh ja, je hebt een braaf weekend gehad he? Anders was het goed te doen geweest
Alles voor de cijfers.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik kan gewoon morgen niks drinken?
En niks eten?quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik kan gewoon morgen niks drinken?
Drinken tikt meer aan, in kilo'squote:Op maandag 31 augustus 2015 11:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En niks eten?
Maar het is alweer de laatste dag van augustus, ja... Morgen begint m'n tweede baan weer en dus ook een hoop avonden weg, terwijl de verbouwing ongeveer 1% is opgeschoten... Ik voorzie grote uitdagingen in mijn nabije toekomst
Ik zit zonder de pt ook te knikkebollen hoor... En ik ben al zo dol op maandagenquote:Op maandag 31 augustus 2015 11:27 schreef Lonaa het volgende:
Overigens. Eerste dag van rode zondvloed + effectief 4 uur slaap + een overenthousiaste PT = om half 12 kapot zijn.
hey wat goed!quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:26 schreef Lonaa het volgende:
Over cijfers gesproken! Mijn niet-zo-betrouwbare-vetmeting kwam voor het eerst EVER onder de 40% vet uit, namelijk 39,6%. Vanaf 33% is wenselijk, dat is dus nog een kg of 6.
Ik geloof dat ik echt niks meer doe. Tering.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zit zonder de pt ook te knikkebollen hoor... En ik ben al zo dol op maandagen
Ja, dat dacht ik.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hey wat goed!
6 kilo klinkt als super overzichtelijk!
Was z'n antwoord dusdanig teleurstellend of werd je al emotioneel door de gedachte?quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik echt niks meer doe. Tering.
Oh, en ik was bijna in tranen bij de PT. Leuk man, hormonen. De laatste tijd, nu gewichtsdoelen in beeld komen, maak ik me zorgen over alles wat loshangt, dus ik wilde vragen wat zijn ervaringen waren bij klanten en toen werd ik emotioneel.
Ik blijf vandaag maar op de bank zitten met de gordijnen dicht.
Beide.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Was z'n antwoord dusdanig teleurstellend of werd je al emotioneel door de gedachte?
De man die de goten zou doen had veel te veel werk aangehaald, dus die kon eigenlijk pas echt beginnen in de laatste week van de bouwvak. In die week zouden de goten en het nieuwe dak erop. Maar op dag 1 constateerden we dat de dakplaten veel slechter bleken dan gedacht, dus we hebben alles stilgelegd en er komen eerst nieuwe dakplaten op. Die zijn in bestelling, wij hebben de zolder leeg moeten halen en beginnen vanavond met strippen. Hopelijk wordt dan uiterlijk volgende week begonnen met de nieuwe platen en dakgoten, ik heb aangegeven dat ik dat voor het begin van de herfst af wilde hebben en hij gaf aan dat dat wel zou moeten lukken.... We gaan het zien. En verder doen we niets in een huis dat niet waterdicht is, dus alles ligt stil tot het dak is gedaan.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Drinken tikt meer aan, in kilo's![]()
Al leidt het wel tot een snellere dood
En ja, de herfstmaand begint morgen alweer, waar is de zomer gebleven!
1% klinkt bijzonder weinig. Hoe komt het?
Succes met weer werken morgen!
Ik weet niet welke gedachte ik erger vind. Voor altijd slap omdat mijn eigen schuld, of een kint.quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
En: if all else fails, probeer een kind te krijgen. Dan kun je die de rest van z'n leven verwijten maken.
"Zie je mama's slappe hangbuik? Da's allemaal JOUW schuld met je dikke kop"
Ahquote:
Truequote:Op maandag 31 augustus 2015 11:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ah![]()
Ff een paar uurtjes tukken, dan ziet de wereld er vast beter uit (en anders duurt de dag korter, dus sowieso win win)
Ah nee, dat schiet niet op. Valt tegen he, dat verbouwen?quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De man die de goten zou doen had veel te veel werk aangehaald, dus die kon eigenlijk pas echt beginnen in de laatste week van de bouwvak. In die week zouden de goten en het nieuwe dak erop. Maar op dag 1 constateerden we dat de dakplaten veel slechter bleken dan gedacht, dus we hebben alles stilgelegd en er komen eerst nieuwe dakplaten op. Die zijn in bestelling, wij hebben de zolder leeg moeten halen en beginnen vanavond met strippen. Hopelijk wordt dan uiterlijk volgende week begonnen met de nieuwe platen en dakgoten, ik heb aangegeven dat ik dat voor het begin van de herfst af wilde hebben en hij gaf aan dat dat wel zou moeten lukken.... We gaan het zien. En verder doen we niets in een huis dat niet waterdicht is, dus alles ligt stil tot het dak is gedaan.
quote:Op maandag 31 augustus 2015 11:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet niet welke gedachte ik erger vind. Voor altijd slap omdat mijn eigen schuld, of een kint.
Alleen het afwachten valt me tegen. Maar geduld is ook niet mijn best ontwikkelde eigenschapquote:Op maandag 31 augustus 2015 11:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ah nee, dat schiet niet op. Valt tegen he, dat verbouwen?
[..]
ik benijd je nietquote:Op maandag 31 augustus 2015 11:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Alleen het afwachten valt me tegen. Maar geduld is ook niet mijn best ontwikkelde eigenschap
We leven al zo lang in een bouwvalsituatie, dat alles wat we doen voor een verbetering zorgt... Zelfs strippen
Goed werk Isaquote:Op maandag 31 augustus 2015 10:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik lees later vandaag wel even bij, want druk druk druk, moet zo over 5 minuutjes alweer weg. Maar wilde even neerplempen dat ik heel trots ben op mezelfNormaal als ik de mist in ga dan kost het me soms een week om het allemaal weer recht te breien en eet ik nog dagenlang slecht (serieus
). Maar gisteren, ondanks dag strand echt héél netjes gegeten
Geen drank gehad, maar *slik* spa rood. Was bang dat mensen er opmerkingen over zouden maken, maar ik zei dat ik gewoon veel dorst had en ik van drank juist nog meer dorst krijg
(nou ja, twee slokjes desperado gehad, maar dat is niks) Ik zit me soms van te voren veel te druk te maken hoe ik dingen moet afslaan en hoe ik dingen moet uitleggen, maar het was geen enkele moeite.
ik vind spa rood juist heerlijkquote:Op maandag 31 augustus 2015 10:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik lees later vandaag wel even bij, want druk druk druk, moet zo over 5 minuutjes alweer weg. Maar wilde even neerplempen dat ik heel trots ben op mezelfNormaal als ik de mist in ga dan kost het me soms een week om het allemaal weer recht te breien en eet ik nog dagenlang slecht (serieus
Geen drank gehad, maar *slik* spa rood. Was bang dat mensen er opmerkingen over zouden maken, maar ik zei dat ik gewoon veel dorst had en ik van drank juist nog meer dorst krijg
(nou ja, twee slokjes desperado gehad, maar dat is niks) Ik zit me soms van te voren veel te druk te maken hoe ik dingen moet afslaan en hoe ik dingen moet uitleggen, maar het was geen enkele moeite.
Ja, dat geen alcohol drinken is er bij mij zo ook in gekomen. Voorheen dronk ik 'gezellig' met iedereen mee zonder daar echt over na te denken. Nu ik bewuster 'kies' voor wel/niet drinken (en daardoor echt veel minder vaak alcohol drink) merk ik ook dat het weglaten van alcohol vaak helemaal niet zo'n verlies isquote:Op maandag 31 augustus 2015 11:55 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik vind spa rood juist heerlijk
met een citroentje er in, dat dan wel.. gisteravond bij het dsterren restaurant ook gewoon spa rood gedronken ( en ok, 1 wijntje bij het hoofdgerecht) .. maar ik merk dat ik er uiteindelijk niet zo heel veel aan mis dat ik geen alcohol drink..
eigenlijk best wel fijn
quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:03 schreef motorbloempje het volgende:
Niet zo miepen. Je krijgt er toch zoveel voor terug?
quote:Op maandag 31 augustus 2015 10:43 schreef Isabeau het volgende:
Wat doe je er ookalweer allemaal in?quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:25 schreef Sarabi het volgende:
Die kikkererwtensalade blijft toch geniaal
Denk er serieus over na om even een dutje te gaan doen, anders haal ik mijn training (die tot 22.30 duurt) niet ben ik bang
Kikkererwtenquote:Op maandag 31 augustus 2015 13:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wat doe je er ookalweer allemaal in?
Ik had net ook kikkererwtensalade
Ha! Dan had ik hem goed nagemaaktquote:Op maandag 31 augustus 2015 13:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kikkererwtenavocado, tomaatjes en tonijn op olie
En verder wat peper & zout er bij.
Hoe oud ben je? Da's namelijk ook een hele belangrijke factor.quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:48 schreef LadyOracle het volgende:
Wat zijn eigenlijk de ervaringen van mensen die al flink zijn afgevallen qua huid? Nu begin ik het me ook af te vragen.
Ik heb 95 gewogen (bij 1m67) en zit nu op 87. Ik heb al heel lang heel slechte huid op mijn - nou ja, eigenlijk alles. Toen ik 13 was ben ik spontaan overal gebarsten, nog voor ik echt dik werd. Dus dat is er niet beter op geworden. Van die -8 heb ik niet heel veel last. Ik heb wel een slappe pens, maar hij is ook nog steeds dik, dus ik kan er weinig van zeggen hoe dat gaat ontwikkelen.
Slap, vooral. Hoewel m'n tieten echt niet meer te redden zijn. Die hebben dan ook beste littekens van een verkleining, en die littekens zijn stug en rekken niet mee. Dat helpt niet. Ik ben bang dat ik binnenkort 4 tieten heb.quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:58 schreef Stormqueen het volgende:
Maar heb jij dan echt hangvellen en flappen, Lonaa? Of is het gewoon slapper?
Dat laatste heb ik namelijk ook. Ik merk het vooral als ik zwaai![]()
Ja dat is wel serieus kut. Maar volgens mij kán het echt nog wel strak trekken. Je bent niet in een jaar 125 kilo geworden he. Geef het tijd, met veel sport en op gewicht blijven moet je denk ik al ver kunnen komen, zeker op jouw leeftijdquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:00 schreef Lonaa het volgende:
Slap, vooral. Hoewel m'n tieten echt niet meer te redden zijn. Die hebben dan ook beste littekens van een verkleining, en die littekens zijn stug en rekken niet mee. Dat helpt niet. Ik ben bang dat ik binnenkort 4 tieten heb.
Het valt me vooral op als ik bijv. ga liggen ofzo. M'n benen zijn lekker stevig en hebben vorm. Je kan m'n quats wel soort van zien, en dan ga ik liggen, en dan komt er zo een groot stuk hangvel naast m'n been te liggen.
Ja, die tieten, daar was ik gisteren ook over aan het zeuren.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja dat is wel serieus kut. Maar volgens mij kán het echt nog wel strak trekken. Je bent niet in een jaar 125 kilo geworden he. Geef het tijd, met veel sport en op gewicht blijven moet je denk ik al ver kunnen komen, zeker op jouw leeftijd![]()
Over tieten zeg ik ook niksAls ik sta heb ik 85F, als ik op mijn rug lig ben ik een plank
31quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Da's namelijk ook een hele belangrijke factor.
nou ik begrijp die angsten heel goed Lonaa. En je raakt daar ook wel een heel belangrijk punt in dit proces, denk ik.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:05 schreef Lonaa het volgende:
Het maakt me gewoon verdrietig. Ik was veel te dik en ongelukkig met mezelf. Daar kon ik wat aan doen, daar werk ik aan. Maar ik ben zo bang dat mijn lijf niet mooi blijft, dat ik dat blijf vinden. En uiteindelijk wil ik vooral graag blij zijn met mezelf.
Nu ben ik de laatste tijd ook wel enorm gefocust op mijn lijf en acceptatie. Met sporten, anders eten, je lijf zien veranderen en dan ook nog eens proberen je zelfbeeldproblemen op te lossen met PMT.
Soms zit het me gewoon dwars.
En nu ga ik een bak druiven en chips halen en op de bank zitten en uit m'n doos bloeden. Einde.
Door af te vallen verander je lichamelijk wel, maar psychisch moet dat ook allemaal nog wennen en doordringenquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:05 schreef Lonaa het volgende:
Het maakt me gewoon verdrietig. Ik was veel te dik en ongelukkig met mezelf. Daar kon ik wat aan doen, daar werk ik aan. Maar ik ben zo bang dat mijn lijf niet mooi blijft, dat ik dat blijf vinden. En uiteindelijk wil ik vooral graag blij zijn met mezelf.
Nu ben ik de laatste tijd ook wel enorm gefocust op mijn lijf en acceptatie. Met sporten, anders eten, je lijf zien veranderen en dan ook nog eens proberen je zelfbeeldproblemen op te lossen met PMT.
Soms zit het me gewoon dwars.
En nu ga ik een bak druiven en chips halen en op de bank zitten en uit m'n doos bloeden. Einde.
Ik vind het wel mooi verwoord, uit je hartquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:12 schreef Stormqueen het volgende:
nou ik begrijp die angsten heel goed Lonaa. En je raakt daar ook wel een heel belangrijk punt in dit proces, denk ik.
Ik heb ooit de fout gemaakt om te denken dat als ik eenmaal slank was, alles vanzelf beter zou worden. Dat ik dan mezelf weer leuk zou vinden en dat ik dan weer leuke kleren kon kopen en noem het maar op.
Ik werd slank, en er veranderde niks, behalve mijn kledingmaat. Want ik had alleen een fysieke verandering doorgemaakt, en niet een mentale. Ik kleedde me nog steeds als een zak aardappelen en ik voelde me nog steeds lelijk en waardeloos.
Je moet van jezelf kunnen houden, in essentie, in alle vormen. Dik of dun. En je kracht kunnen putten uit WIE je bent, en niet in welke vorm jij bent. Dat is godverdomme moeilijk. Dat mag ook best moeilijk zijn. En ik denk dat het ook goed is dat je daar over praat en soms even lekker om huilt. Want dan haal je het naar buiten, buiten jezelf en kun je het delen en er mee leren dealen.
Nja, ik wil heel veel zeggen maar ik ben niet zo goed in verwoorden, maar ik vind het niet onlogisch klinken. Dikke
suf eigenlijkquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:14 schreef Stormqueen het volgende:
gut ja, die drempel om te betalen voor water, en dan maar fris nemen. Zo herkenbaar![]()
Oh wacht. Laat ik de vraag anders stellen:quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:03 schreef motorbloempje het volgende:
Niet zo miepen. Je krijgt er toch zoveel voor terug?
O: 2 broodjes
L: 2 kommen tomatensoep, mok melk
S: uurtje pilates
D: bangers & mash
Dan moet je wel hééél veel spieren kwekenquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:19 schreef LadyOracle het volgende:
Als ik hangvel krijg,ga ik gewoon net zo lang door met krachttraining tot het weer strak zit. :-p
Op mijn buik zou ik het echt laten weghalen, maar dat is omdat het toch echt al heel lelijk is. Vrouwen die bevallen zijn hebben echt minder striae dan ik. Het is op sommige plekken bijna een centimeter dik.
Maar eerst maar eens zo ver komen...
Dat was de grap. Maar ik heb al bijna spierballen, hoor!quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan moet je wel hééél veel spieren kweken(als in: niet mogelijk) Je traint je vel niet hè. Het is een illusie om te denken dat je met trainen je vel strakker krijgt. Dat doet amper iets.
O & L zijn samen 262 calorieën. Maar honger heb ik eigenlijk helemaal niet. Dat het aantal calorieën zo laag is komt voornamelijk door de afwezigheid van koolhydraten. Als ik door m'n logboek van de afgelopen weken/maanden kijk zie ik dat ik echt maar sporadisch boven de 1000 calorieën per dag uitkom. Als ik gewoon 100-200 gram vlees en 500 gram groente op een dag eet, aangevuld met 1 of 2 shakes/repen en een belegde cracker als ontbijt zit ik op ongeveer 950 calorieën. Waarvan mijn avondeten dan iets meer dan de helft van de calorieën in beslag neemt.quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:17 schreef Stormqueen het volgende:
Je o+l zijn samen ongeveer 200 kcal ofzo? Ga je niet dood van de honger?
Dude je moet echt wel gewoon wat eten hoorquote:Op maandag 31 augustus 2015 15:12 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
O & L zijn samen 262 calorieën. Maar honger heb ik eigenlijk helemaal niet. Dat het aantal calorieën zo laag is komt voornamelijk door de afwezigheid van koolhydraten. Als ik door m'n logboek van de afgelopen weken/maanden kijk zie ik dat ik echt maar sporadisch boven de 1000 calorieën per dag uitkom. Als ik gewoon 100-200 gram vlees en 500 gram groente op een dag eet, aangevuld met 1 of 2 shakes/repen en een belegde cracker als ontbijt zit ik op ongeveer 950 calorieën. Waarvan mijn avondeten dan iets meer dan de helft van de calorieën in beslag neemt.
quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:36 schreef Isabeau het volgende:
Diëten en dan met name streng diëten: de allerbeste manier om aan te komen
Nou inderdaad. Voor ik begon met diëten zat ik op mijn huidige streefgewichtquote:
Ik krijg echt niet meer naar binnen geduwd hoor.. Ontbijten deed ik vroeger al niet, dus die cracker heb ik genoeg aan. 's middags eet ik 200-250 gram groente en 0-100 gram vlees en een proteïneshake of reep. 's avonds nog een keer 250-300 gram groente en 100-200 gram vlees of vis.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:19 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Dude je moet echt wel gewoon wat eten hoor
Waarom alleen maar groente eten? Lekker 300-500 kcal onder onderhoud zitten en je valt snel genoeg af hoor... Vergeet niet 7000 kcal aan energie = 1 kilo vet. Met 500 kcal zou je een halve kilo per week kwijt raken. Zo'n starvation dieet verlies je alleen maar spier door (ook al ben je geen grote bodybuilder, dan is het nog écht niet gezond) zeker met het weinige eiwit gehalte wat je eet.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:40 schreef MutedFaith het volgende:
De 950 calorieën waar ik 't over had bestaan dan overigens ongeveer uit 't volgende:
Vetten: 60 gram
Koolhydraten: 40 gram
Eiwitten: 80 gram
Op dagen dat ik sport word 't aantal gram eiwitten verdubbeld.
Erg is dat he.....quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Voor ik begon met diëten zat ik op mijn huidige streefgewicht
Toevallig vorige week zo'n meting laten doen. Ik ben geen spiermassa verloren t.o.v. het einde van het vorige seizoen (maart).quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:42 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Waarom alleen maar groente eten? Lekker 300-500 kcal onder onderhoud zitten en je valt snel genoeg af hoor... Vergeet niet 7000 kcal aan energie = 1 kilo vet. Met 500 kcal zou je een halve kilo per week kwijt raken. Zo'n starvation dieet verlies je alleen maar spier door (ook al ben je geen grote bodybuilder, dan is het nog écht niet gezond) zeker met het weinige eiwit gehalte wat je eet.
Ik woog 63 toen ik begon en 93.6 toen ik stopte.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Voor ik begon met diëten zat ik op mijn huidige streefgewicht
Vaak gedaanquote:Op maandag 31 augustus 2015 15:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
lees je wel eens oude topics terug?
Dit. Heel erg.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:42 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Waarom alleen maar groente eten? Lekker 300-500 kcal onder onderhoud zitten en je valt snel genoeg af hoor... Vergeet niet 7000 kcal aan energie = 1 kilo vet. Met 500 kcal zou je een halve kilo per week kwijt raken. Zo'n starvation dieet verlies je alleen maar spier door (ook al ben je geen grote bodybuilder, dan is het nog écht niet gezond) zeker met het weinige eiwit gehalte wat je eet.
Mag ik vragen waarom je voor een koolhydraatarm dieet hebt gekozen? Toen je van de week vroeg naar de koolhydraten in groente had ik eigenlijk de indruk dat het om gezondheidsredenen was, maar ik ben wel benieuwd waarom je hiervoor kiest en waarom je zo streng bent dat zelfs de waarde van groente meetelt als dat voor je gezondheid niet hoeft.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:40 schreef MutedFaith het volgende:
Op de lange termijn voorzie ik niet heel veel problemen. Zodra ik de 80 kilo bereikt heb (ergens in de loop van deze week, gok ik) ga ik langzaam de koolhydraten herintroduceren in m'n dieet, zodanig dat ik nog even af blijf vallen tot een kilo of 75. Daarna is 't plan om in elk geval mijn O en L ongeveer gelijk te houden aan wat 't nu is (ik hou toch niet van brood. Zeker niet naar m'n werk. Dus groente mee blijven meenemen vind ik alleen maar fijn). En qua D ga ik wat ik nu eet aanvullen met pasta, rijst, aardappelen, etc. Dus ook daar voor een groot deel op vlees en groente blijven zitten. Gecombineerd met 't sporten dat er vanaf gisteren bij is gekomen moet dat in elk geval tot maart geen problemen opleveren. Alleen na het seizoen moet ik er dan voor zorgen dat ik in shape blijf.Overigens ben ik de kilo's die ik teveel woog ook redelijk snel bijgekomen na afgelopen maart. In elk geval de laatste 10 kilo's zijn er tussen eind maart en half juni bij gekomen. Voornamelijk door opeens te stoppen met sporten en een stuk ongezonder te gaan eten (en drinken) vanwege tijdgebrek. Daarvoor hield ik zonder heel veel moeite in m'n eetpatroon te steken mijn gewicht aardig op hetzelfde peil.
Onderzoek wijst wel uit dat crashdiëten niet zo best zijn voor je gezondheid hoorquote:Op maandag 31 augustus 2015 17:24 schreef MutedFaith het volgende:
Belangrijkste reden?
Ik wil geen maanden wachten op resultaat. Om dit seizoen fatsoenlijk mee te kunnen draaien moest er een kilo of 15 van af.
Dat, en ik heb geen flauw idee hoeveel ik op een dag verbruik aan calorieën.
Overigens geven onderzoeken aan dat koolhydraatarme diëten niet slechter voor de gezondheid zijn dan algemeen caloriebeperkte diëten.
Het gaat ook niet om het koolhydraatarme dieet, het gaat om het crashen qua energie.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:24 schreef MutedFaith het volgende:
Overigens geven onderzoeken aan dat koolhydraatarme diëten niet slechter voor de gezondheid zijn dan algemeen caloriebeperkte diëten.
Wel een beetje met je eens.quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb hier nogal een afwijkende mening in. Als het werkt werkt het. Niemand kan z'n hele leven zo laag in de inname zitten, maar voor een tijdje geloof ik best dat het kan en dat het ook kan werken. Zeker als je ook nog een beetje kijkt naar wat je dan binnenkrijgt.
Als je oprecht bent naar jezelf toe en je voelt je ok onder deze inname en je lijf protesteert niet, kun je best een periode zo eten.
Ook mee eensquote:Op maandag 31 augustus 2015 18:06 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Wel een beetje met je eens.
Crashdiëten zijn niet gezond. Overgewicht is ook niet gezond. En heel veel mensen hier vinden ook dat je best ongezonde dingen mag eten als je maar niet te veel energie binnenkrijgt, dat laatste vind ik zelf dan bijvoorbeeld weer twijfelachtig. Patat met mayonaise is niet gezond, ook niet als je slank bent of maar 1500 kcal eet. Iedereen maakt echter uiteindelijk zijn eigen afwegingen welke ongezonde dingen voor hem of haar acceptabel zijn en of het doel de middelen heiligt.
Zolang iemand maar een geïnformeerde keuze maakt, lijkt het mij prima, ook als iemand iets doet wat ik niet zou doen. En daar zie ik er hier ook altijd heel veel van voorbij komen, en omgekeerd vast ook.
Nee maar ze ontbijten wel met taartquote:Op maandag 31 augustus 2015 18:23 schreef Stormqueen het volgende:
Maar de meesten eten dan weer niet dagelijks of wekelijks friet met mayonaise. En zo wel, dan wordt daar ook wat van gezegd
quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:26 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, laten we díe knuppel weer es loslaten
Dat gebeurt volgens mij als je niet steeds veel stappen in korte tijd zet maar geleidelijk over de dag of zo.. Heb vandaag een paar pieken en die rekent ie als activiteit-tijd.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:27 schreef PaarsBeestje het volgende:
Al 4500 stappen gezet maar volgens de fitbit app geen actieve minuten. Hoe dan?
stukkie fruit?quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:29 schreef Sarabi het volgende:
Maar goed ik kom dus eigenlijk nog 200kcal te kort maar ik weet ook niet wat ik er van vind om 2x bites we love te eten....is wel de makkelijkste (en redelijk gezond?) manier om aan de kcal te komen.
Beetje gek is het wel. Dan kun je dus prima je 10000 stappen halen maar desondanks niet actief zijnquote:Op maandag 31 augustus 2015 18:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat gebeurt volgens mij als je niet steeds veel stappen in korte tijd zet maar geleidelijk over de dag of zo.. Heb vandaag een paar pieken en die rekent ie als activiteit-tijd.
Flinke bak fruit??quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:29 schreef Sarabi het volgende:
Maar goed ik kom dus eigenlijk nog 200kcal te kort maar ik weet ook niet wat ik er van vind om 2x bites we love te eten....is wel de makkelijkste (en redelijk gezond?) manier om aan de kcal te komen.
Appel + banaan = 160. Als je niet zo'n hele grote banaan en appel hebt. So think again.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Is misschien wel lekkerder maar een appel of banaan tikt ook weer niet heel erg aan.
een grote appel is 100 kcal. Een flinke banaan 150quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:32 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Is misschien wel lekkerder maar een appel of banaan tikt ook weer niet heel erg aan.
De meeste mensen vallen volgens mij ook maar 10% van hun gewicht af, gemiddeld. En toch zitten hier zat mensen die het beter doen. Als we allemaal van gemiddelden uit zouden gaan, zouden we het net zo goed meteen op kunnen geven.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:28 schreef Stormqueen het volgende:
Maar even daar op in hakend, natuurlijk kun je best een tijdje crashen. Echter, het is gebleken dat vrijwel alle mensen na een crashdieet weer snoeihard aankomen.
Dus of het crashen als losstaand gegeven zo slecht is? Misschien niet. Maar de langere termijn gevolgen zijn dat (helaas) vaak wel.
Dat was over langere tijd (5-10jaar) er af houden toch?quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:34 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
De meeste mensen vallen volgens mij ook maar 10% van hun gewicht af, gemiddeld.
Klopt, maar dat maakt niet uit voor de bewering. Ik woog 95. Ik zou dus indien ik me aan de statistieken hou af kunnen vallen tot 86,5. Toch is mijn streefgewicht veel lager. Sterker nog, ik zou liefst bijna een derde van mijn startgewicht kwijtraken. En als ik dat zou doen en vervolgens weer aan zou komen tot 86,5 zou ik ook niet gelukkig zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat was over langere tijd (5-10jaar) er af houden toch?
Beetje rekening mee houden overdag? Verder snap ik je helemaalquote:Op maandag 31 augustus 2015 18:31 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Beetje gek is het wel. Dan kun je dus prima je 10000 stappen halen maar desondanks niet actief zijnAfijn, ik moet toch nog ff wat Leslie miles doen
Morgen bedrijfsuitje met uitgebreid eten. Ik ben er helemaal niet blij mee nu ik zo lekker in the flow zit
quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:40 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Kortom: de statistiekjes kunnen mijn rug op.
Echt hè? Ik heb ook nog helemaal niet het gevoel dat ik kan vasthouden aan mn voornemens. Ik hou het alleen maar vol omdat ik echt helemaal niet sjoemel.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Beetje rekening mee houden overdag? Verder snap ik je helemaal
Wie trakteert er nou bij de lunchquote:Op maandag 31 augustus 2015 18:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Blegh, stomme dagonverwachts dienst (de eigenlijke dienstdoende is ziek en het is handig als ik ruil met haar, terwijl vriend zo in de nacht gaat. We konden elkaar maar een uurtje zien, maar ik kwam moe thuis dus knorrig
niet handig.
O: dubbele boterham pindakaas
T: cappuccino
L: groentesoep, 3 boterhammen cervelaatworst, gedachteloos een grote traktatiekoek aangepakt
T: appel, boterham cervelaatworst
D: pasta bolognese
T: handje druiven ofzo
B: hardlopen in de planning gaat niet door.
Dat is gebruikelijk bij ons, aangezien dat voor sommigen het enige moment is om de collega's te zien. Niet handig inderdaad. Soms kan ik wel beter nee zeggenquote:Op maandag 31 augustus 2015 19:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wie trakteert er nou bij de lunchEn denk je dan tijdens of achteraf 'shit, dat had ik helemaal niet willen eten!'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat is gebruikelijk bij ons, aangezien dat voor sommigen het enige moment is om de collega's te zien. Niet handig inderdaad. Soms kan ik wel beter nee zeggenmaar dat zit duidelijk nog niet in m'n ruggenmerg.
Herkenbaar hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het is zo stom om iets waar je aan begonnen bent weg te leggen (naast het feit dat ik het ook echt gewoon moeilijk vind).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Relax! Komt allemaal wel goed.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:01 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Echt hè? Ik heb ook nog helemaal niet het gevoel dat ik kan vasthouden aan mn voornemens. Ik hou het alleen maar vol omdat ik echt helemaal niet sjoemel.
Klopt. Morgen vrij, is ook altijd een uitdaging als ik alleen benquote:Op maandag 31 augustus 2015 19:37 schreef Stormqueen het volgende:
Bewustwording is de eerste stap toch, puff?
Hey, wat studeer je? En weglopers zijn irritantquote:Op maandag 31 augustus 2015 19:50 schreef mrspoeZ het volgende:
Pfoei, eerste dag met leerlingen gehad. Zevenduizend stappen in mijn minilokaaltje, dat is dan wel weer grappig. Plus een sprintje achter een wegloper aan.
Morgen zelf naar school, dat is minstens 10000 stappen want van huis naar station naar uni lopen en weer terug.
Docenten/leerkrachten maken best meters jaquote:
Hoe kan dat nou gedachteloos?quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Blegh, stomme dagonverwachts dienst (de eigenlijke dienstdoende is ziek en het is handig als ik ruil met haar, terwijl vriend zo in de nacht gaat. We konden elkaar maar een uurtje zien, maar ik kwam moe thuis dus knorrig
niet handig.
O: dubbele boterham pindakaas
T: cappuccino
L: groentesoep, 3 boterhammen cervelaatworst, gedachteloos een grote traktatiekoek aangepakt
T: appel, boterham cervelaatworst
D: pasta bolognese
T: handje druiven ofzo
B: hardlopen in de planning gaat niet door.
Wat is dat dan?quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:04 schreef Spiegelei het volgende:
Ik zag trouwens op Facebook 'slank door de plank' voorbij komen. Beetje suf misschien maar ik denk dat ik dat maar ga doen. Moet toch ergens beginnen.
Mag dat even in DM? En ja! Nogal!quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:09 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hey, wat studeer je? En weglopers zijn irritant![]()
Uiteraard!quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:22 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Wat is dat dan?
[..]
Mag dat even in DM? En ja! Nogal!
Klopt, ik was aan het discussiëren en notuleren en er waren dingen waar ik het niet mee eens was. M'n hoofd zit vol soms, moet dat beter herkennen. Het is een verklaring, geen excuus.quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:15 schreef Rucola het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou gedachteloos?Op een gegeven moment weet je toch wat je eet?
Oh wat ga jij studeren?quote:Op maandag 31 augustus 2015 21:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Klopt, ik was aan het discussiëren en notuleren en er waren dingen waar ik het niet mee eens was. M'n hoofd zit vol soms, moet dat beter herkennen. Het is een verklaring, geen excuus.
M'n bereikbaarheidsdienst is rustig, dus ik heb lekker blackboard door kunnen snuffelen voor ik volgende week voor het eerst 'echt' naar de RU ga
Goed hoor! Morgen ga ik ook lopen naar de stad denk ik, zonder stappentellerquote:Op maandag 31 augustus 2015 21:29 schreef PdeHoog het volgende:
Net nog even rondje stad gedaan. 15000 stappen vandaagIn de hele vorige week 68.400 stappen
Ga ik deze week vast inhalen
Wel benauwd nog buitenEn ik wilde morgen fietsen naar kantoor maar ik ben een management overleg ingesleurd dus ik ga het risico op lekke banden en te laat komen maar niet nemen
Een fitnessoefening die schijnbaar verraderlijk zwaar is, maar erg effectief ofzo. http://www.52challenge.nl/sport-plank-je-slank-in-30-dagen/quote:
Niet effectief qua vetverbrandingquote:Op maandag 31 augustus 2015 21:53 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Een fitnessoefening die schijnbaar verraderlijk zwaar is, maar erg effectief ofzo. http://www.52challenge.nl/sport-plank-je-slank-in-30-dagen/
Klopt, maar iets zegt me dat dat niet de verwachting is bij zo'n challengequote:Op maandag 31 augustus 2015 22:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Maar spiermassa helpt wel bij het verbranden van vet..![]()
Maar idd. Ik heb heus wel een sixpackje onder dat laagje vet hoor.. heus.. je ziet er alleen niets van
bloed geven, braken, gigantisch pissen of een enorme #2?quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:15 schreef Sjeen het volgende:
Zo, een halve kilo afgevallen in 10 minuten... Jammer alleen dat zoiets niet blijvend is
die eerstequote:Op maandag 31 augustus 2015 22:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
bloed geven, braken, gigantisch pissen of een enorme #2?
Als het afhaal dingen waren zou ik ze voor de zekerheid iets ruimer inschatten geloof ikquote:Op maandag 31 augustus 2015 22:13 schreef LadyOracle het volgende:
Vandaag veel onderweg, dus dingen die ik nooit eet en geen idee wat ik op heb aan kcal. En tarwe op, dus morgen vast verstopt...
O: havermout met rijst-kokosmelk
T: twee blokjes pure chocola
L: wrap hummus-peppadew op het station en een Innocent smoothie
T: vier blokjes pure chocola
D: broodje kouseband en bara tempeh onderweg van werk naar vergadering
T: miniloempia (borrelhapje zonder borrel) bij een vergadering
Eigelijk wil ik gewoon nog wat eten, want honger. Twee broodjes is niet echt heel vullend en ik schat kcal rond de 1300, tenzij ik de wrap of de bara erg onderschat. (300 + 50 + 350 + 100 + 150 + 300 + 50 is mijn idee)
Die bara is gebakken / gefrituurd. Die zou ik zonder vulling al op 400 schatten eigenlijkquote:Op maandag 31 augustus 2015 22:22 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Als het afhaal dingen waren zou ik ze voor de zekerheid iets ruimer inschatten geloof ik
Volgens verschillende sites maar 200. Ik vind dat ook laag klinken, dus heb meer gerekend. Maar het is natuurlijk geen brood, het is meel van bonen. Dat scheelt waarschijnlijk.quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die bara is gebakken / gefrituurd. Die zou ik zonder vulling al op 400 schatten eigenlijk
Zou je denken? Kan ik me eigenlijk niet zo goed voorstellen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:26 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Volgens verschillende sites maar 200. Ik vind dat ook laag klinken, dus heb meer gerekend. Maar het is natuurlijk geen brood, het is meel van bonen. Dat scheelt waarschijnlijk.
Geheel tot mijn verbazing geeft Fatsecret 138 kcals per bara: http://www.fatsecret.nl/calorieën-voedingswaarde/algemeen/bara, het flevoziekenhuis zegt: 200 kcals http://www.flevoziekenhui(...)yle-doe-je-zelf/filequote:Op maandag 31 augustus 2015 23:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zou je denken? Kan ik me eigenlijk niet zo goed voorstellen.
Ik ga er vanuit dat we straks als een malle naar beneden donderenquote:Op dinsdag 1 september 2015 08:04 schreef Vanyel het volgende:
Volgens mij rust er een vloek op de 80 halen. Ik ben zelfs nog niet terug in de 81 (maar vanmorgen vergeten te wegen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Ongesteld! Dat is tquote:Op dinsdag 1 september 2015 08:42 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben ook weer ver weg van de 90
Leuk dat vocht vasthouden (normaal weeg ik ook niey als ik ongesteld ben).
Ik slik door, maar mijn lijf wil op dit moment eigenlijk wat anders.. dus misschien is dat het bij mij ook welquote:Op dinsdag 1 september 2015 08:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ongesteld! Dat is t
Morgen gok ik.
Je rammelende eierstokken hebben oorlog met de synthetische hormonen?quote:Op dinsdag 1 september 2015 08:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik slik door, maar mijn lijf wil op dit moment eigenlijk wat anders.. dus misschien is dat het bij mij ook wel
Plus het was warm en dan drink ik erg veel..
Ik slik ook door maar mijn lichaam maakte het eergisteren toch goed duidelijkquote:Op dinsdag 1 september 2015 08:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik slik door, maar mijn lijf wil op dit moment eigenlijk wat anders.. dus misschien is dat het bij mij ook wel
Plus het was warm en dan drink ik erg veel..
Ik zei 't toch, oplichterijquote:Op dinsdag 1 september 2015 09:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had dus contact gehad met bites we love omdat ik het beu was dat die doos nooit aan kwam. Of ik ze ook in bulk kan bestellen, want dan kan het gewoon met de pakketdienst mee (zo van, 50 zakkies in 1 levering). Nou hebben ze een soort business abonnement, maar dan krijg je 5 keer 9 zakjes, dus vijf verschillende smaken. "Voor een gunstig businesstarief![]()
"
Heb ik zitten rekenen, kosten ze in zo'n businessdoos 1,29 per zakje. Da's duurder dan in een regulier abonnement. Maar dan heb ik wel een mooie displaydoos! (en veel minder variatie, en nabestellen kan alleen per 44 zakjes in dezelfde smaak)
Kortom, ik ga zelf wel weer zakjes maken
Rammelen doen ze niet hoorquote:Op dinsdag 1 september 2015 08:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je rammelende eierstokken hebben oorlog met de synthetische hormonen?
Fijn! And stay there!quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:05 schreef Shandaly het volgende:
89,5!!
Gister was een vage hiccup blijkbaar ...
Hiep hoi.quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:05 schreef Shandaly het volgende:
89,5!!
Het valt me wel vaker op dat bedrijven denken dat inkopers niet kunnen rekenen..... of zich laten foppen door zoiets als een gratis doos Merci bij de bestelling of zo. Echt slechtquote:Op dinsdag 1 september 2015 09:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik had dus contact gehad met bites we love omdat ik het beu was dat die doos nooit aan kwam. Of ik ze ook in bulk kan bestellen, want dan kan het gewoon met de pakketdienst mee (zo van, 50 zakkies in 1 levering). Nou hebben ze een soort business abonnement, maar dan krijg je 5 keer 9 zakjes, dus vijf verschillende smaken. "Voor een gunstig businesstarief![]()
"
Heb ik zitten rekenen, kosten ze in zo'n businessdoos 1,29 per zakje. Da's duurder dan in een regulier abonnement. Maar dan heb ik wel een mooie displaydoos! (en veel minder variatie, en nabestellen kan alleen per 44 zakjes in dezelfde smaak)
Kortom, ik ga zelf wel weer zakjes maken
Laat hem maar wegblijven dan!!quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dan ben je de juiste man nog niet tegengekomen.
quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:05 schreef Shandaly het volgende:
89,5!!
quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:05 schreef Shandaly het volgende:
89,5!!
Dus niet de juiste manquote:Op dinsdag 1 september 2015 09:05 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wat? Tot ik 30 ben?? Te laat!![]()
![]()
Nee hoor, die biologische klok is gewoon kaduuk hier
quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dus niet de juiste man
Of vrouw![]()
Oooffofofofofoffff je wil gewoon lekker zelf op nr 1 staan in je leven en niet alles wat je doet aanpassen aan iemand die volledig afhankelijk van je is. Ook heel begrijpelijk.
Welke van de 3?quote:
Dan nog is er vaak een verschil tussen wat jíj wil en wat je eierstokken willen. Laatstgenoemden willen echt maar 1 ding. Voor zover je van een wil kan spreken natuurlijkquote:Op dinsdag 1 september 2015 09:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dus niet de juiste man
Of vrouw![]()
Oooffofofofofoffff je wil gewoon lekker zelf op nr 1 staan in je leven en niet alles wat je doet aanpassen aan iemand die volledig afhankelijk van je is. Ook heel begrijpelijk.
Maar dan ook niet legitiem dik worden.
Ik heb er stiekem al 8.quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:09 schreef Stormqueen het volgende:
Maar Moblo, goh, wil jij geen kinderen ofzo? Was me nooit opgevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |