Dat ziet er lekker uitquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Meestal is ie een goede invloed, alleen hij kan eten wat ie wil, dat beseft ie niet altijd.
Net deze http://www.ah.nl/allerhan(...)haise-biefstuksalade op, zo lekker altijd(met een biefstukje pp en noodles) met een blikje bier.
Misschien handig als je er bij zegt hoeveel van alles. Zo kan ik het niet uitrekenen voor jequote:Op zondag 30 augustus 2015 19:11 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: hoeveel calorieën denken jullie dat mijn zelfgemaakte groentesoep is?
Er gaat in: soepgroenten, runderbouillon met stukjes rundvlees, zelfgemaakte gehaktballetjes (gemarineerd met peper, zout, gehaktkruiden, ketchup en ketjap) en spaghetti in kleine stukjes gebroken als vermicelli. Ik zit er altijd goed vol van dus ik gok dat er 500-600 calorieën in zitten. Maar bij Fat Secret zijn groentesoepen nooit meer dan 200 calorieën. Vind het dus moeilijk inschatten!
Als je niets afweegt is dat erg lastig te schatten...quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:11 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: hoeveel calorieën denken jullie dat mijn zelfgemaakte groentesoep is?
Er gaat in: soepgroenten, runderbouillon met stukjes rundvlees, zelfgemaakte gehaktballetjes (gemarineerd met peper, zout, gehaktkruiden, ketchup en ketjap) en spaghetti in kleine stukjes gebroken als vermicelli. Ik zit er altijd goed vol van dus ik gok dat er 500-600 calorieën in zitten. Maar bij Fat Secret zijn groentesoepen nooit meer dan 200 calorieën. Vind het dus moeilijk inschatten!
350ml bouillon? Dan is het meer een stoofpot lijkt me? En 100gram pasta gekookt of ongekookt?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:16 schreef MaJo het volgende:
Oeh de maten, geschat:
350 gram soepgroenten, 400 gram gehakt, 350 ml runderbouillon, en iets van 100 gram spaghetti?
hoeveel porties haal je daar uit?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:16 schreef MaJo het volgende:
Oeh de maten, geschat:
350 gram soepgroenten, 400 gram gehakt, 350 ml runderbouillon, en iets van 100 gram spaghetti?
Maar zo kun je het toch ook zelf wel uitrekenen?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:16 schreef MaJo het volgende:
Oeh de maten, geschat:
uitgaande van ongekookte pasta: 1200kcalquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:16 schreef MaJo het volgende:
Oeh de maten, geschat:
ik vergat nog de liter waterquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoeveel porties haal je daar uit?
dan heb je wel verrekte mager gehaktquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
uitgaande van ongekookte pasta: 1200kcal
ja eigenlijk welquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:18 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar zo kun je het toch ook zelf wel uitrekenen?
400gr á 836kcal. valt mee toch?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan heb je wel verrekte mager gehakt
jup, dit. Ik tel altijd mn ballenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:24 schreef Artoo het volgende:
Maar wat heb je aan die benadering..?Als je wilt weten hoe veel kcals je voedsel bevat dan moet je het afwegen. Schatten is namelijk ontzettend onbetrouwbaar... Voor je soepgroente maakt dat nog niet zo veel uit, maar 100 of 200g gehakt in een portie maakt wel een behoorlijk verschil
En dus ca. 100 kcal aan spaghetti. Alsnog een niet al te grote maaltijd hoor. Al zou ik geneigd zijn veel meer te eten dan een kop, ik kan véél etenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Volgens mij moet je voor soep met ballen uitgaan van 350-400kcal bij benadering. Zonder ballen 200.
het zijn de precieze gewichten, alleen de spaghetti is geschatquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:24 schreef Artoo het volgende:
Maar wat heb je aan die benadering..?Als je wilt weten hoe veel kcals je voedsel bevat dan moet je het afwegen. Schatten is namelijk ontzettend onbetrouwbaar... Voor je soepgroente maakt dat nog niet zo veel uit, maar 100 of 200g gehakt in een portie maakt wel een behoorlijk verschil
Oh, maar dat zei je net nietquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
het zijn de precieze gewichten, alleen de spaghetti is geschat
omdat ik in het weekend bijna alleen maar slaapquote:
En waarom slaap je zo veel?? Als je wilt afvallen is bewegen wel een goed idee namelijkquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
omdat ik in het weekend bijna alleen maar slaapgisteren om 1 uur opgestaan, ontbeten, weer getukt van 4 tot 9, daarna avondeten (nauwelijks trek) en tegen de nacht nog een colaatje en een halve reep chocolade.
Omdat ik ME hebquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:32 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
En waarom slaap je zo veel?? Als je wilt afvallen is bewegen wel een goed idee namelijk
Ohja, dat was jij..quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Omdat ik ME hebbewegen is voor mij dus lastig maar zou ik wel meer moeten doen
Om stappen te tellen? Kan dat ook?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:32 schreef MaJo het volgende:
Fatsecret gebruik ik maar vind ik wel onhandig met zelfgemaakte verscheen. MFP gebruik ik om stappen te tellen
Maar ook als je niets kan doen is 600 wel te weinig hoorquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
omdat ik in het weekend bijna alleen maar slaapgisteren om 1 uur opgestaan, ontbeten, weer getukt van 4 tot 9, daarna avondeten (nauwelijks trek) en tegen de nacht nog een colaatje en een halve reep chocolade.
Maar waarom leg je nu de fout bij je partner? Jij bent toch degene die het lekkers opeet? Ik heb ook zo'n vriend die graag zelf lekkere dingen eet en hij biedt mij ook vaak genoeg dingen aan. Stroopwafels, chips, andersoortig lekkers, you name it. Alleen heb ik aan hem uitgelegd dat ik vanwege uiteenlopende redenen niet altijd ook dat lekkers wil. Prima. Klaar. En als hij het aanbiedt, kan ik ook gewoon nee zeggen, want ik ben degene die verantwoordelijk is voor wat er allemaal in mijn maag belandt en niet mijn partnerquote:
quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:33 schreef Sunnythesun het volgende:
Bah 'waarom' klinkt niet goed.. ik bedoel 'hoe komt het dat je zo veel slaapt?'
Zo werkt het voor mij ook, maar ik weet van anderen hier dat die dus niet gemakkelijk 'nee' zeggen. Dan lijkt het me idd erg lastig..quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:40 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar waarom leg je nu de fout bij je partner? Jij bent toch degene die het lekkers opeet? Ik heb ook zo'n vriend die graag zelf lekkere dingen eet en hij biedt mij ook vaak genoeg dingen aan. Stroopwafels, chips, andersoortig lekkers, you name it. Alleen heb ik aan hem uitgelegd dat ik vanwege uiteenlopende redenen niet altijd ook dat lekkers wil. Prima. Klaar. En als hij het aanbiedt, kan ik ook gewoon nee zeggen, want ik ben degene die verantwoordelijk is voor wat er allemaal in mijn maag belandt en niet mijn partnerDat is toch echt een mindset die je aan kunt leren.
Het is ook lastig, maar dat nee zeggen is niet iets dat je je niet kan aanwennenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:41 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Zo werkt het voor mij ook, maar ik weet van anderen hier dat die dus niet gemakkelijk 'nee' zeggen. Dan lijkt het me idd erg lastig..
Wat maakt dat? Hoe komt het dat?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]ik herken het, 'waarom' klinkt aanvallend. Heb geleerd om 'wat maakt .... ' te zeggen, maar als ik dat in de privesituatie zeg, klinkt het wel een beetje stom
Nja, en je kunt iig je partner instructies geven waardoor je kunt voorkomen te vaak 'nee' te moeten zeggenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:42 schreef Artoo het volgende:
[..]
Het is ook lastig, maar dat nee zeggen is niet iets dat je je niet kan aanwennen
Nou precies!! Dat dit lang niet voor iedereen even eenvoudig is, of het nou 'nee' tegen een ander of tegen jezelf is, lijkt me hier idd wel bewezenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:43 schreef Stormqueen het volgende:
Als we allemaal zo makkelijk "gewoon nee" konden zeggen bestond dit topic niet
Hier is het vaak 'jij hoeft zeker niet?' waarop ik heel triomfantelijk kan roepen: 'nee, ik hoef niet! Goed he!'quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:45 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man biedt mij nooit (zooi)voer aan. Zou het hem ook niet in dank afnemen eigenlijk. Ik ben prima in staat zelf te bepalen wanneer en welk voedsel ik wil
dat werkt inderdaad ook goedquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hier is het vaak 'jij hoeft zeker niet?' waarop ik heel triomfantelijk kan roepen: 'nee, ik hoef niet! Goed he!'![]()
![]()
En heel soms zeg ik: ja! het kan nog!! Zoals net, toen hij trek in een ijsje hadquote:
Nee akkoord, maar het is niet alsof er niets aan te doen is, dat je maar al het voer opeet dat er voorbij komtquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:43 schreef Stormqueen het volgende:
Als we allemaal zo makkelijk "gewoon nee" konden zeggen bestond dit topic niet
Die van mij nu ook en dan is het wel heel fijn om samen gezond bezig te zijnquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Het hangt ook erg af van de partner in kwestie, denk ik zo![]()
Mijne heeft nu wel zn sportmotivatie gevonden, dat motiveert mij ook
Oh ja, die mag ik ook wel weer invoerenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:46 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hier is het vaak 'jij hoeft zeker niet?' waarop ik heel triomfantelijk kan roepen: 'nee, ik hoef niet! Goed he!'![]()
![]()
^^quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:48 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nee akkoord, maar het is niet alsof er niets aan te doen is, dat je maar al het voer opeet dat er voorbij komtVolgens mij wordt er ook nergens gezegd dat het eenvoudig is, maar wel dat het niet onoplosbaar is, zeg maar
Omdat ik me eraan stoor dat iemand geen rekening met me houdt. Ik vind het zoiets als een alcoholist iedere dag een biertje aanbieden of zeggen dat je een lekkere fles whisky voor hem hebt meegenomen en onder z'n neus schuiven, terwijl je weet dat ie dat niet wil. Een alcoholist kan dan ook nee zeggen, maar je bent natuurlijk een eikel als de de dag erna gewoon weer met een biertje naast hem gaat zitten en vraagt of ie echt niet hoeft.quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:40 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar waarom leg je nu de fout bij je partner? Jij bent toch degene die het lekkers opeet? Ik heb ook zo'n vriend die graag zelf lekkere dingen eet en hij biedt mij ook vaak genoeg dingen aan. Stroopwafels, chips, andersoortig lekkers, you name it. Alleen heb ik aan hem uitgelegd dat ik vanwege uiteenlopende redenen niet altijd ook dat lekkers wil. Prima. Klaar. En als hij het aanbiedt, kan ik ook gewoon nee zeggen, want ik ben degene die verantwoordelijk is voor wat er allemaal in mijn maag belandt en niet mijn partnerDat is toch echt een mindset die je aan kunt leren.
Oh sorry ik ben in de war, ik bedoelde fitbitquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:35 schreef Artoo het volgende:
[..]
Om stappen te tellen? Kan dat ook?Ik gebruik MFP puur om mijn eten te trekken haha.
Hoef je geen sorry voor te zeggenquote:
Heb je gelijk inquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Maar ook als je niets kan doen is 600 wel te weinig hoor![]()
Mij maakte het niks uit hoor, snap best dat mensen willen weten waarom ik zo bizar veel slaap als je de achtergrond niet kentquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:43 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wat maakt dat? Hoe komt het dat?Zo bedoel je het vaak wel he.. maar met 'waarom' klinkt het of iemand zich echt moet verklaren..
(gesprekstechniek les 1, ik trap er dus nog wel eens in
)
Nu is het mij niet helemaal duidelijk of je nu wel of geen partner hebt momenteel, maar dit kun je toch gewoon met elkaar bespreken?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:51 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Omdat ik me eraan stoor dat iemand geen rekening met me houdt. Ik vind het zoiets als een alcoholist iedere dag een biertje aanbieden of zeggen dat je een lekkere fles whisky voor hem hebt meegenomen en onder z'n neus schuiven, terwijl je weet dat ie dat niet wil. Een alcoholist kan dan ook nee zeggen, maar je bent natuurlijk een eikel als de de dag erna gewoon weer met een biertje naast hem gaat zitten en vraagt of ie echt niet hoeft.
Ze is vrijgezel, dus het gaat niet eens echt ergens over verder, want het is voor haar op 't moment geen echt issuequote:Op zondag 30 augustus 2015 19:54 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nu is het mij niet helemaal duidelijk of je nu wel of geen partner hebt momenteel, maar dit kun je toch gewoon met elkaar bespreken?
maar dan is het dus echt wel wat meer dan "gewoon nee zeggen"quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:48 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nee akkoord, maar het is niet alsof er niets aan te doen is, dat je maar al het voer opeet dat er voorbij komtVolgens mij wordt er ook nergens gezegd dat het eenvoudig is, maar wel dat het niet onoplosbaar is, zeg maar
Ik beweer toch ook niet dat het allemaal maar eenvoudig 'gewoon nee zeggen' is?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar dan is het dus echt wel wat meer dan "gewoon nee zeggen"
uit je eerdere posts kreeg ik die vibe wel een beetje. Maar dan heb ik dat vast verkeerd begrepen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:58 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik beweer toch ook niet dat het allemaal maar eenvoudig 'gewoon nee zeggen' is?
noem je sq nou dik?quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:09 schreef Sunnythesun het volgende:
Dat laatste is natuurlijk gewoon waarheid als een koe
Zo kwam het op mij wel over.quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:58 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik beweer toch ook niet dat het allemaal maar eenvoudig 'gewoon nee zeggen' is?
qftquote:Op zondag 30 augustus 2015 20:14 schreef Artoo het volgende:
Uiteindelijk is het in de praktijk wel wat MoBlo zegt. Jíj bent degene die nee moet zeggen, die niet het aangeboden voedsel moet opeten. De handeling op zich is eenvoudig, de besluitvorming is dat niet.
Zeg eh, ik ben druk aan het daten hoor, dus heel relevant. ;-) Ik wil alleen nog maar (voormalige) dikkerdjes met een sportschoolverslaving. Nooit meer een luie bonenstaak die afvalt op zakken chips, twee borden avondeten en een BK menu als toetje. :-pquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ze is vrijgezel, dus het gaat niet eens echt ergens over verder, want het is voor haar op 't moment geen echt issue
Ik heb buitenshuis helemaal geen moeite met nee zeggen. Maar thuis wil ik kunnen ontspannen en niet moeten strijden of onderhandelen of me oncomfortabel voelen in mijn eigen huis. Daar zit voor mij het verschil.quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:18 schreef Artoo het volgende:
Maar, en daar zit het 'm in: het is te leren! In het begin is dat ontzettend moeilijk en ga je er vaak mee op de bek, maar het wordt naarmate je volhoudt wel makkelijker om dingen af te wijzen, zeker wanneer je ook in gesprek gaat met je omgeving, of dat nou je verjaardagstaartcollega's zijn of je partner of je moeder die je constant stroopwafels onder de neus drukt. Door het gesprek aan te gaan kun je het voor jezelf ook al een stuk makkelijker maken (wanneer je naasten weten van je doelen kunnen zij daar rekening mee houden). Nu zeg ik niet dat je omgeving om hulp vragen altijd werkt, maar het kan de 'strijd' wat beter te doen maken. Uiteindelijk zal het daarmee dan steeds makkelijker worden om dingen af te wijzen, omdat het gewoonte is geworden
En nu wil ik ook zeker niet zeggen dat je altijd maar alles moet afwijzen of zo, maar goed, you get the point hopelijk.
Sacksquote:Op zondag 30 augustus 2015 20:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Bakje vla erbij. Nu is het ècht genoeg voor vandaag. Oliver Sacks fragment bij zomergasten.
Damiaan Denys.quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:37 schreef Sunnythesun het volgende:
ohnee..hier stond iets wat nergens op sloeg..
Hoe heet de gast??
dit herken ik dan weerquote:Op zondag 30 augustus 2015 20:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Juist "nee" zeggen is voor mij erg makkelijk, gewoon hakken in het zand omdat het kan (zal wel mijn karakter zijn)
Het probleem is bij mij is het alleen zijn, niemand om nee tegen te zeggen
Maar volgens mij moet jij momenteel helemaal geen nee zeggen, toch?quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:28 schreef uniekhoorn het volgende:
Ow maar "nee" zeggen is makkelijk maar mensen willen altijd een reden waarom je "nee" zegt. Je moet je gewoon verantwoorden.
Waarom niet? je kan het hebben
Waarom niet? het is ontzettend lekker
Waarom niet? het is van slagerij huppepup
Waarom niet? het is door mijn vrouw gebakken en erg lekker
Waarom niet? gezellig toch
Ah, doe toch niet zo ongezellig!
Enzzzzzzzzzzzzz
Dit maakt me nieuwsgierig.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Maar volgens mij moet jij momenteel helemaal geen nee zeggen, toch?
Daar gaat het niet om het gaat om het "doordrukken" om het allemaal wel te nemenquote:Op zondag 30 augustus 2015 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja dat is irritant inderdaadquote:Op zondag 30 augustus 2015 22:35 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om het gaat om het "doordrukken" om het allemaal wel te nemenOf je nou overgewicht of ondergewicht hebt.
quote:
Ga je trouwen?quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Yeahquote:Op maandag 31 augustus 2015 07:07 schreef PaarsBeestje het volgende:
Officieel weegmomentje: na de hele week gefrustreerd naar de weegschaal te hebben gestaard omdat er niets afging terwijl ik gewoon braaf was, viel het er in het weekend ineens af.
-1.1, totaal nu -5.6 kg
+1,quote:Op maandag 31 augustus 2015 07:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Yeah
Vandaag gaat een uitdaging worden, ik heb nauwelijks kunnen slapen vannacht door het rotweer. Is het al avond?
Zo gek kan het soms gaan he! :pquote:Op maandag 31 augustus 2015 07:07 schreef PaarsBeestje het volgende:
Officieel weegmomentje: na de hele week gefrustreerd naar de weegschaal te hebben gestaard omdat er niets afging terwijl ik gewoon braaf was, viel het er in het weekend ineens af.
-1.1, totaal nu -5.6 kg
Was je juist gestegen? Gewoon doorgaan inderdaad! Jij hebt vast ook dat je over een paar dagen ineens flink zakt, is normaal dit.quote:Op maandag 31 augustus 2015 07:55 schreef Shandaly het volgende:
90,2Iklaatmemietuithetveldslaan, Iklaatmemietuithetveldslaan, Iklaatmemietuithetveldslaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |