Dat ziet er lekker uitquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Meestal is ie een goede invloed, alleen hij kan eten wat ie wil, dat beseft ie niet altijd.
Net deze http://www.ah.nl/allerhan(...)haise-biefstuksalade op, zo lekker altijd(met een biefstukje pp en noodles) met een blikje bier.
Misschien handig als je er bij zegt hoeveel van alles. Zo kan ik het niet uitrekenen voor jequote:Op zondag 30 augustus 2015 19:11 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: hoeveel calorieën denken jullie dat mijn zelfgemaakte groentesoep is?
Er gaat in: soepgroenten, runderbouillon met stukjes rundvlees, zelfgemaakte gehaktballetjes (gemarineerd met peper, zout, gehaktkruiden, ketchup en ketjap) en spaghetti in kleine stukjes gebroken als vermicelli. Ik zit er altijd goed vol van dus ik gok dat er 500-600 calorieën in zitten. Maar bij Fat Secret zijn groentesoepen nooit meer dan 200 calorieën. Vind het dus moeilijk inschatten!
Als je niets afweegt is dat erg lastig te schatten...quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:11 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: hoeveel calorieën denken jullie dat mijn zelfgemaakte groentesoep is?
Er gaat in: soepgroenten, runderbouillon met stukjes rundvlees, zelfgemaakte gehaktballetjes (gemarineerd met peper, zout, gehaktkruiden, ketchup en ketjap) en spaghetti in kleine stukjes gebroken als vermicelli. Ik zit er altijd goed vol van dus ik gok dat er 500-600 calorieën in zitten. Maar bij Fat Secret zijn groentesoepen nooit meer dan 200 calorieën. Vind het dus moeilijk inschatten!
350ml bouillon? Dan is het meer een stoofpot lijkt me? En 100gram pasta gekookt of ongekookt?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:16 schreef MaJo het volgende:
Oeh de maten, geschat:
350 gram soepgroenten, 400 gram gehakt, 350 ml runderbouillon, en iets van 100 gram spaghetti?
hoeveel porties haal je daar uit?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:16 schreef MaJo het volgende:
Oeh de maten, geschat:
350 gram soepgroenten, 400 gram gehakt, 350 ml runderbouillon, en iets van 100 gram spaghetti?
Maar zo kun je het toch ook zelf wel uitrekenen?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:16 schreef MaJo het volgende:
Oeh de maten, geschat:
uitgaande van ongekookte pasta: 1200kcalquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:16 schreef MaJo het volgende:
Oeh de maten, geschat:
ik vergat nog de liter waterquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoeveel porties haal je daar uit?
dan heb je wel verrekte mager gehaktquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
uitgaande van ongekookte pasta: 1200kcal
ja eigenlijk welquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:18 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar zo kun je het toch ook zelf wel uitrekenen?
400gr á 836kcal. valt mee toch?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan heb je wel verrekte mager gehakt
jup, dit. Ik tel altijd mn ballenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:24 schreef Artoo het volgende:
Maar wat heb je aan die benadering..?Als je wilt weten hoe veel kcals je voedsel bevat dan moet je het afwegen. Schatten is namelijk ontzettend onbetrouwbaar... Voor je soepgroente maakt dat nog niet zo veel uit, maar 100 of 200g gehakt in een portie maakt wel een behoorlijk verschil
En dus ca. 100 kcal aan spaghetti. Alsnog een niet al te grote maaltijd hoor. Al zou ik geneigd zijn veel meer te eten dan een kop, ik kan véél etenquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Volgens mij moet je voor soep met ballen uitgaan van 350-400kcal bij benadering. Zonder ballen 200.
het zijn de precieze gewichten, alleen de spaghetti is geschatquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:24 schreef Artoo het volgende:
Maar wat heb je aan die benadering..?Als je wilt weten hoe veel kcals je voedsel bevat dan moet je het afwegen. Schatten is namelijk ontzettend onbetrouwbaar... Voor je soepgroente maakt dat nog niet zo veel uit, maar 100 of 200g gehakt in een portie maakt wel een behoorlijk verschil
Oh, maar dat zei je net nietquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
het zijn de precieze gewichten, alleen de spaghetti is geschat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |