SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
En dan die schijven. Echt op z'n Duits grof en groot. Daar zijn al veel subtielere exemplaren voor in de handel.quote:
Dat zijn idd net koersen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik had het nog over de Jedermannrennen wb pelotonvorming
Maar toch bedankt voor je bijdrage
Is er een tijdslimiet?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zijn idd net koersen.
Iedereen kan meedoen en er zit (mn in Dld) nogal wat volk wat idd niet zo goed kan sturen, maar er wordt bij de wat kleinere jedermannrennen ook redelijk goed rekening met elkaar gehouden. Bij de massale (zoals de Cycloclassics in Hamburg) schijnt dat wat minder te zijn.
Zelf heb ik vorig jaar Rund um Köln, Rad am Ring en de Riderman gereden en daar vond ik het allemaal wel gaan. Dit jaar de Schleizer dreieck, en die was ook OK. Je moet wel redelijk door kunnen fietsen, want verder achterin slaat het wel redelijk uit elkaar.
Ja ik vind het geen porum.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dan die schijven. Echt op z'n Duits grof en groot. Daar zijn al veel subtielere exemplaren voor in de handel.
Meestal wel, maar die ligt niet zo heel erg hoog. Dat is het probleem niet, het is meer dat je ver achterin in kleine groepjes komt te zitten.quote:
Klinkt wel tof. Misschien toch met vrienden erheenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Meestal wel, maar die ligt niet zo heel erg hoog. Dat is het probleem niet, het is meer dat je ver achterin in kleine groepjes komt te zitten.
Vaak is de weg trouwens volledig afgezet, iig wel bij Rund um Köln en de Riderman. Da's best wel tof.
Zie ik het nou goed en zie ik daar een scheur zittenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik vind het geen porum.
Doe dan deze maar:
[ afbeelding ]
Zei ik vannacht ook tegen Welliequote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zie ik het nou goed en zie ik daar een scheur zitten
Ik vind het idd leuk om te doen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:45 schreef Godshand het volgende:
[..]
Klinkt wel tof. Misschien toch met vrienden erheen
Achteraf met een biertje de tijden vergelijken
Toch wel een hele mooie fiets he? Ik zou als ik jou was gewoon doorrijden op deze tot ze stuk gaat.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik vind het geen porum.
Doe dan deze maar:
[ afbeelding ]
Ik moet nog dan het aanbod vergelijken. Ik zag een hele kalender ergens op een website.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind het idd leuk om te doen.
Welke wil je gaan doen?
Ja doe ik ook...ik zit er ook super lekker/goed op. In de winter ga ik de scheur laten repareren en bij het bracket is ook wat verf los..dus dat wil ik gelijk laten meenemen. 14 oktober gaat hij naar Canyon, daar gaan ze nakijken hoe het kan dat het onderste lager steeds snel stuk gaat...quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toch wel een hele mooie fiets he? Ik zou als ik jou was gewoon doorrijden op deze tot ze stuk gaat.
btw vandaag kaasmobiel 3.0 besteld, een trabant wordt het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zei ik vannacht ook tegen Wellie
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja doe ik ook...ik zit er ook super lekker/goed op. In de winter ga ik de scheur laten repareren en bij het bracket is ook wat verf los..dus dat wil ik gelijk laten meenemen. 14 oktober gaat hij naar Canyon, daar gaan ze nakijken hoe het kan dat het onderste lager steeds snel stuk gaat...
Dit was dus ook de reden dat ik om mij heen keek.Mooier qua lakking/design als je het mij vraagt vergeleken met de huidige ultimate cf, al vind ik die zilveren vd losse frames ook wel mooi, maar niet mooier dan dees, al is ze wellicht wel iets beter qua stijfheid/gewicht, maar voor jou gebruiksdoel imo is je huidige zwz een topfiets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 29-08-2015 22:06:35 ]
Dat hangt heel erg van het evenement af. Bij de German Cycling Cup zitten er een paar tussen die vollopen, dat zijn Rund um Köln, de Munsterland Giro en de Tour d'Energie. De anderen valt wel mee. Die drie, daar doen ook ca. 2000 aan mee (en meer laten ze niet toe, zodra het vol is, is het vol, dat is meestal ongeveer 2-4 weken van te voren).quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:53 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik moet nog dan het aanbod vergelijken. Ik zag een hele kalender ergens op een website.
Die op de Ring leek me ook wel tof
Het hoeft van mij niet een volledig vlak parcours te zijn..
Lopen de aanmeldingen storm of kan je nog even rustig nadenken?
Ja ik ben ook niet zo te spreken over die matte frames. Ze ogen ook vrij log.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooier qua lakking/design als je het mij vraagt vergeleken met de huidige ultimate cf, al vind ik die zilveren vd losse frames ook wel mooi, maar niet mooier dan dees, al is ze wellicht wel iets beter qua stijfheid/gewicht, maar voor jou gebruiksdoel imo is je huidige zwz een topfiets.
Ah Rund um Köln heeft ook een klimmetje. Bedankt voor je antwoorden iigquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat hangt heel erg van het evenement af. Bij de German Cycling Cup zitten er een paar tussen die vollopen, dat zijn Rund um Köln, de Munsterland Giro en de Tour d'Energie. De anderen valt wel mee. Die drie, daar doen ook ca. 2000 aan mee (en meer laten ze niet toe, zodra het vol is, is het vol, dat is meestal ongeveer 2-4 weken van te voren).
Op de website in de OP staan ook een heleboel echt kleinere , dat zijn vaak een soort criteriums of omloopjes, van vaak ook maar 50 km. Om daar nu een end voor te gaan rijden is ook nogal wat.
De MunsterlandGiro is 4 oktober. Ik heb die nog nooit gereden, maar daar zitten wel wat heuveltjes in.
Wel meer dan één. Volgens mij had ik 1200 hoogtemeters op de 120 km. Gaat bijna de hele tijd op en af, behalve de eerste 20 en laatste 20 km.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 22:15 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ah Rund um Köln heeft ook een klimmetje. Bedankt voor je antwoorden iig
Grote klasse man. Ook straf dat je m der gewoon in smijt. Al ben ik er van overtuigd dat je ook mee kan in een kopgroep en mss in de finale iets minder afwachtend moet rije maar de debatten openen en vol mee in de strijd. Gaat je winst opleveren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 22:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik ben ook niet zo te spreken over die matte frames. Ze ogen ook vrij log.
Het is voor mijn doeleind idd een perfect frame, ik heb er qua geld niks mee te verliezen. Vanavond reed ik bijv weer een krankzinnig gevaarlijke finale en sprint (werd nog 7e ong (2 vooruit) ). Dan moet je echt verstand op 0 en in de gaatjes knallen. Dat doe je niet met een fiets van 3k.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 21:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja doe ik ook...ik zit er ook super lekker/goed op. In de winter ga ik de scheur laten repareren en bij het bracket is ook wat verf los..dus dat wil ik gelijk laten meenemen. 14 oktober gaat hij naar Canyon, daar gaan ze nakijken hoe het kan dat het onderste lager steeds snel stuk gaat...
Dit was dus ook de reden dat ik om mij heen keek.welk lager? Bracket of onderste balhoofd lager? In het laatste geval is of boven en onderkant niet gelijk gevlakt, of is het balhoofd "uitgelubberd" en dus niet meer zuiver rond. ( my guess only )SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Onderste balhoofdlager. Ze gaan er naar kijken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 22:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
welk lager? Bracket of onderste balhoofd lager? In het laatste geval is of boven en onderkant niet gelijk gevlakt, of is het balhoofd "uitgelubberd" en dus niet meer zuiver rond. ( my guess only )
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Zojuist m'n GPS track van PBP gedetailleerd bekeken. Opvallend is dat ik dit keer op de terugweg in de Perche helemaal niet zoveel tijd toelegde als normaal. Een positief teken.
Totale tijd 89h21
slaaptijd 3h18
rust op controles: 7h26 (inclusief een deel van de slaaptijd)
rust buiten controles, langere stops: 13h36
kleine stops: 5h45.
bagdroptijd: 0h57
5 controles tekenden voor meer dan 5 uur van de benodigde tijd op de controles, de rest was vaak iets van 10-15 minuten.
Een controle inclusief eten zit al snel op 50-55 minuten
een controle zonder eten is 10 minuten
eten elders is vaak 25 minuten. Een winst van 15-20 minuten per controle. De uitzondering hierop was Brest.
2x een oponthoud door onvoorzien:
doktersbezoek in Carhaix (ongeveer 30 minuten)
treinkaartje voor de terugreis kopen 15 minuten (loket op het station bij de start was dicht).
Veel deelnemers die ongeveer mijn tijd reden hadden iets van 50-55 uur pure fietstijd. Meestal ben je met een pure fietstijd van meer dan 60 uur ver buiten tijd.
Ja dat is ook zo en ik probeer ook steeds wel mee te zitten, maar dat is ook ff geluk/ervaring.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 22:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Grote klasse man. Ook straf dat je m der gewoon in smijt. Al ben ik er van overtuigd dat je ook mee kan in een kopgroep en mss in de finale iets minder afwachtend moet rije maar de debatten openen en vol mee in de strijd. Gaat je winst opleveren.
Je denkt mss ja ik zat stuk maar bedenk maar dat de rest dat ook zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de ultimate sl in jet silver vind ik in het echt een heel mooi fietsje, de afwerking is echt een stap hoger
de endurace cf in meteor gray heb ik nog niet in het echt gezien maar voor zijn prijs
ook veel fiets.
met de kleuren kunnen ze bij canyon nog wel een flinke slag maken, de zwarte en mat zwarte modellen hebben een stuk minder uitstaling
de Al modellen van canyon zijn niet geweldig, er zijn mooiere en beter frames gemaakt in aluminium, ze worden steeds meer budget.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
quote:Op zondag 30 augustus 2015 10:44 schreef dop het volgende:
Ik weet niet met welke ogen jullie kijken , fiets van patroon is een mooi fietsje hoor , maar nivo van de endurace van nu.Wat bedoel jet met niveau van de endurace fiets? Doel je dan op de geometrie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de ultimate sl in jet silver vind ik in het echt een heel mooi fietsje, de afwerking is echt een stap hoger
de endurace cf in meteor gray heb ik nog niet in het echt gezien maar voor zijn prijs
ook veel fiets.
met de kleuren kunnen ze bij canyon nog wel een flinke slag maken, de zwarte en mat zwarte modellen hebben een stuk minder uitstaling
de Al modellen van canyon zijn niet geweldig, er zijn mooiere en beter frames gemaakt in aluminium, ze worden steeds meer budget.Maar ik kan 't mis hebben...
afwerking en techniekquote:Op zondag 30 augustus 2015 10:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat bedoel jet met niveau van de endurace fiets? Doel je dan op de geometrie?
Ja de afwerking is duidelijk niet dat niveau van de huidige frames. Dat zie je vooral bij de overgang van de voorvork naar het balhoofd.quote:Op zondag 30 augustus 2015 10:49 schreef dop het volgende:
[..]
afwerking en techniek
geometrie is natuurlijk niet de van de endurace
en dan heb ik het over het frame natuurlijk , niet over de groep en wielen daar kun je van maken wat je wil en wanneer je maar wil.
ik zou niet zomaar inwisselen wat je nu hebt , zeker omdat je er ook mee koerst.quote:Op zondag 30 augustus 2015 10:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja de afwerking is duidelijk niet dat niveau van de huidige frames. Dat zie je vooral bij de overgang van de voorvork naar het balhoofd.
Welke stad?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:38 schreef ratatat het volgende:
Was vandaag een wedstrijd in de stad. Een van de deelnemers reed z'n rondjes op een Allez in de hier al vaak gepostte kleurstelling. Wat een mooi ding zeg
Ja heh vind ik qua lakdesign een vd mooiste frames althans die zwarte met roze en geel en oranje stripingquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:38 schreef ratatat het volgende:
Was vandaag een wedstrijd in de stad. Een van de deelnemers reed z'n rondjes op een Allez in de hier al vaak gepostte kleurstelling. Wat een mooi ding zeg
2246km, afgelopen weken flink wat km's erbij gemaakt. Tnx to the vakantie. Gisteren voor de 2de keer 100km gefietst. Had gisteravond echt loodzware benen. Vandaag eigenlijk niks geen last of zwaar gevoel in de beentjesquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:49 schreef KolonelBroodje het volgende:
Tussenstand year to date:
Vast wat mensen vergeten..
quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:32 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
2246km, afgelopen weken flink wat km's erbij gemaakt. Tnx to the vakantie. Gisteren voor de 2de keer 100km gefietst. Had gisteravond echt loodzware benen. Vandaag eigenlijk niks geen last of zwaar gevoel in de beentjes
Ik hoop het inderdaad. Een vrije dag of veel korte dagen zou wel mooi zijn ik krijg alleen mijn rooster morgen pas, ik ben benieuwd. Volgende week in ieder geval niet veel tijd door introkamp.quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:34 schreef Tommeke het volgende:
Ja, die is zo mooi! Heb soms een beetje spijt dak de zwarte gekocht heb. Maar een wat minder opvallend frame past wel bij het type wielrenner dat ik ben
@Ivo: mooi verslag! Genoten van het lezen!
@Kolonel: Ik heb nog wat ritjes niet online staan. Dus ik heb de 8k al doorbroken dit jaar. Overigens heb je als student juist zeeën van tijd om te fietsen man!
De remmen worden ook gecontroleerd. En dan meestal automatisch ook het balhoofdquote:Op zondag 30 augustus 2015 16:07 schreef Sloggi het volgende:
Mooi hoor! Op welke punten worden de fietsen gecontroleerd, buiten licht en bagagemontage? Komen ze veel rare dingen tegen?
Facility Management. Voorlopig nog even heen en weer reizen. Ik krijg geen studiefinanciering en ook geen uitwonende beurs als ik op kamers ga helaasquote:Op zondag 30 augustus 2015 20:44 schreef Tommeke het volgende:
Leuk man! Welke studie ga je doen? Al een kamer?
Ohja. Dat is nu allemaal afgeschaft toch?quote:Op zondag 30 augustus 2015 20:56 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Facility Management. Voorlopig nog even heen en weer reizen. Ik krijg geen studiefinanciering en ook geen uitwonende beurs als ik op kamers ga helaasIk kan altijd nog op kamers als het reizen echt niet bevalt.
Ja klopt, sinds dit jaar is het leenstelsel ingegaan. Alleen gratis studenten-OV is er nog. Ging jij ook naar de Hanze? En zo ja, weet jij ook of er iets van een bewaakte fietsenstalling of iets dergelijk is voor als ik een keer op de racefiets wil gaan? Douchen kan vast wel in dat sport gedeelte.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ohja. Dat is nu allemaal afgeschaft toch?
Dikke later dat het niet te hacken is. Misschien dat het lastig genoeg is dat het voor niemand de moeite waard gaat zijn om het te hacken in de aankomende x jaar.quote:Op zondag 30 augustus 2015 21:17 schreef buzz1291 het volgende:
Draadloos in de 2.4 gHz range. En gelijk beweren dat het niet te hacken valt.
[ afbeelding ]
Zou toch lachen zijn om in Bocht 7 ineens Froome geparkeerd zien te staan omdat iemand 'm ff op de 11 klapte.
Dat is wel jammer. Leek mij wel leuk om eens op de fiets daar heen te gaan. Inderdaad in die toren volgens mij zit het op de 1e verdieping, 1 onder rechtenquote:Op zondag 30 augustus 2015 21:17 schreef Tommeke het volgende:
Kloten man. Slaat eigenlijk nergens op. Helaas geen bewaakte fietsenstalling op de Hanze. Ik heb 'm althans nooit gevonden.
FM zit ook in het gebouw met de Van Olsttoren? Daar moest ik ook altijd heen.
Dat is best knap. Ik zou Diekirch Valkenswaard eigenlijk ook rijden maar vanwege een blessure toch maar niet gedaan.quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:16 schreef cafca het volgende:
Maat van me had vorige maand nog nooit meer dan 100km gefietst, gisteren gewoon ff Diekirch-Valkenswaard uitgefietst!
En ik maar zeggen dat ik niet genoeg kms heb gemaakt dit jaar....![]()
Ik heb hem al 2 jaar op de planning staan, maar door omstandigheden niet gelukt. Volgend jaar nieuwe pogingquote:Op zondag 30 augustus 2015 22:22 schreef Z het volgende:
[..]
Dat is best knap. Ik zou Diekirch Valkenswaard eigenlijk ook rijden maar vanwege een blessure toch maar niet gedaan.
Gewoon omdat 't kan of een of ander georganiseerd iets? Wel knap hoorquote:Op zondag 30 augustus 2015 23:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zaterdag 3x de Ventoux beklommen...
Dat maakt het ook lastiger natuurlijkquote:
Dat soort dingen kunnen ook best, maar of het dan nog leuk is....quote:Op zondag 30 augustus 2015 22:16 schreef cafca het volgende:
Maat van me had vorige maand nog nooit meer dan 100km gefietst, gisteren gewoon ff Diekirch-Valkenswaard uitgefietst!
En ik maar zeggen dat ik niet genoeg kms heb gemaakt dit jaar....![]()
Dat is dan een knappe prestatiequote:Op zondag 30 augustus 2015 23:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zaterdag 3x de Ventoux beklommen... Man man wat zwaar, helemaal omdat ik maar 75 trainingskilometers heb gemaakt... Slaat ook helemaal nergens op.
Wel echt heel vet.
Het valt gelukkig totaal niet op waar hij in de auto heeft gezetenquote:Op maandag 31 augustus 2015 08:18 schreef Flipmoehoe het volgende:
Schoonvader heeft afgelopen zaterdag de Stelvio pass in Italie opgefietst, ook voor een goed doelWas flink afzien voor hem, maar hij heeft het gehaald
Die gasten die Maastricht - Parijs - Groenlo gedaan hebben voor KIKA hebben het ook gehaald..
Naja, paar uur later binnen dan verwacht ivm drukte in Parijs. Maar ze hebben het gehaald
1035,6km in 33:31:47 fietsttijd, totaal 39 uur en 45 minuten was de rit. Gemiddelde snelheid van 30,9 km/h. Kerels hebben goed doorgefietst zeg!
Strava log van 1 van hen: https://www.strava.com/activities/381260568
kleinigheidje houd je tochquote:Op maandag 31 augustus 2015 08:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het valt gelukkig totaal niet op waar hij in de auto heeft gezeten
En de definitie non-stop is een beetje raar om te gebruiken als je 200 van de 1000 km's in een auto zitquote:Op maandag 31 augustus 2015 08:47 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
kleinigheidje houd je toch
(wel lullig idd om zo je KOM kwijt te raken)
In je rit titel zetten, vind je het zo terugquote:Op maandag 31 augustus 2015 13:30 schreef poiuytr het volgende:
Waar kan je op Strava bijhouden wanneer je slijtage onderdelen vervangen hebt?
quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:32 schreef Tommeke het volgende:
Nee jung. Dan moet je ff naar je fiets gaan en dan componenten ofzo.
Dank, was dus één ding verder klikkenquote:
Hoe merk jij dat er veel speling op zit?quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou voor optie 1 gaan denk ik. In de lente alles vers en nieuw.
Der. wieltjes zou ik dan ook meteen vervangen, maar dat hoeft niet altijd als je je ketting vervangt. Ik vervang ze zodra er (veel) speling op zit.
Vastpakken en bewegen. Of kijken hoe ver je tandjes gesleten zijn tov een nieuwe.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:19 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hoe merk jij dat er veel speling op zit?
sterkte jonge , volgende zomer ben je haar dankbaar , en vlieg je over de wegen als een jonge godquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tragedie vanochtend in Huize Fabulous. Mevrouw Fab vind me zo afgevallen van m'n Bretagne en Vennbahm-Luxemburg tochtjes dat ze spontaan alles wat ongezond is het huis wil uitgooien.![]()
![]()
![]()
![]()
Hoop maar dat het een grapje was!
Juist goed voor je. voortaan op wortels en radijs.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tragedie vanochtend in Huize Fabulous. Mevrouw Fab vind me zo afgevallen van m'n Bretagne en Vennbahm-Luxemburg tochtjes dat ze spontaan alles wat ongezond is het huis wil uitgooien.![]()
![]()
![]()
![]()
Hoop maar dat het een grapje was!
Morgen op de fiets dusquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zie laatste post, zondag nog het equivalent van enkele reis gefietst als herstel![]()
Deze week wordt wel week van de waarheid, vanavond voorlichtingsavond op de school van m'n zoon over VWO5 dus verplicht aanwezig zijn, donderdagavond voorlichting over het nieuwe waterpolo seizoen voor kleine mevr Fab...maar nog steeds voldoende gelegenheid om te gaan, als ik maar gewoon DOE. Gelukkig was de trein weer ouderwets veevervoer vanochtend, dus dat motiveert wel om te gaan fietsen
Waar ga je nu slapen?quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
....... alles wat ongezond is het huis wil uitgooien.
We hebben nog een leeg konijnenhok in de achtertuin geloof ik...quote:
Ja was georganiseerd vanuit MN fysiotherapeut!quote:Op maandag 31 augustus 2015 07:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Gewoon omdat 't kan of een of ander georganiseerd iets? Wel knap hoor [ afbeelding ]ik denk dat ik dat ding überhaupt niet 1 keer op kom.
[..]
Dat maakt het ook lastiger natuurlijk
Heb je die ook al opgegetenquote:Op maandag 31 augustus 2015 15:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
We hebben nog een leeg konijnenhok in de achtertuin geloof ik...
Uploaden op strava, helft eraf croppen, opnieuw laden en de andere helft eraf croppen?quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb trouwens op mn Garmin een .fit file waarin 2 activities aan elkaar vast zitten... Ik wilde recentelijk een stukje fietsen maar hij sprong maar niet op 0, maar ging verder bij m;n vorige activiteit.
Nu heb ik dus 2 rides in 1 .fit file. Hoe kan ik die het beste splitten? Kan er wel een .csv van maken maar ik word niet heel veel wijzer daar in...
Ik heb het wel eens gedaan, gewoon kijken en logisch nadenken.quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:52 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja I know, maar wat je moet verwijderen en wat niet is nergens echt duidelijk uitgelegd.
Volgens de Strava FAQ moet je gewoon de file uploaden en een request inschieten, dus maar gedaan.
Dit idd.quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:48 schreef ratatat het volgende:
Deze misschien?
https://www.fitfiletools.com
Foei foei, als m'n dochter je hoort ben je dead voor die grap.quote:
quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Foei foei, als m'n dochter je hoort ben je dead voor die grap.
Zo weinig mensen onderweg tegengekomen trouwens, stelletje mietjes blijft allemaal thuis als de zon niet schijnt ofzo.
quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je inspirerende woorden helpen soms Kano!
Dank. Denk dat ik dat dan ook maar doe. In gevolg als ik cassette wissel kan ik beter ook gelijk voorbladen doen. Cassette kost me in verhouding tot de overige onderdelen het meeste geld. Ketting 16, voorbladen 23, cassette 40.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou voor optie 1 gaan denk ik. In de lente alles vers en nieuw.
Der. wieltjes zou ik dan ook meteen vervangen, maar dat hoeft niet altijd als je je ketting vervangt. Ik vervang ze zodra er (veel) speling op zit.
quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb trouwens op mn Garmin een .fit file waarin 2 activities aan elkaar vast zitten... Ik wilde recentelijk een stukje fietsen maar hij sprong maar niet op 0, maar ging verder bij m;n vorige activiteit.
Nu heb ik dus 2 rides in 1 .fit file. Hoe kan ik die het beste splitten? Kan er wel een .csv van maken maar ik word niet heel veel wijzer daar in...
quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja ik had het probleem dat ik hem de 2e keer niet kon uploaden.. Dus moest weer exporteren en dan weer uploaden.
Thanks
Edit: hij geeft nu alsnog aan dat het een duplicate is.. Grrr
quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik ga nu de hele rit uploaden inclusief reis van 1200 km en dan support vragen om hem te splitten :p
ik zou gewoon gaan fietsenquote:Op dinsdag 1 september 2015 09:52 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja I know, maar wat je moet verwijderen en wat niet is nergens echt duidelijk uitgelegd.
Volgens de Strava FAQ moet je gewoon de file uploaden en een request inschieten, dus maar gedaan.
Ja, maar, als het niet goed in strava komt, heb je mooi voor niks gefietst!quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
ik zou gewoon gaan fietsen
natuurlijk onwijs toerderig om je druk te gaan lopen maken of een activitiet wel of niet goed op je garmin staatquote:Op dinsdag 1 september 2015 13:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, maar, als het niet goed in strava komt, heb je mooi voor niks gefietst!
Jij snapt er ook niks van hč? Het belangrijkste is je gemiddelde en het aantal kudo's op strava. Waar fiets je anders voor?quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
natuurlijk onwijs toerderig om je druk te gaan lopen maken of een activitiet wel of niet goed op je garmin staat
Heeft geen zin, Kaas denkt nog dat je fiets voor jezelf, ofzo. Hij snapt het hele multimediale-personified-social media aspect van het moderne fietsen niet. Ik denk dat ie zelfs wel eens fietst zonder Strava maar aan te zetten. De horror. De horror.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:14 schreef cafca het volgende:
[..]
Jij snapt er ook niks van hč? Het belangrijkste is je gemiddelde en het aantal kudo's op strava. Waar fiets je anders voor?
Zal je nog eens helpenquote:Op dinsdag 1 september 2015 13:34 schreef ThePlaneteer het volgende:
Je kan ook achter je pc gaan zitten kruipen om tot 4x toe er over te zeuren wat anderen doen ja. Je hebt gelijk man.
Je zet zelf ook elk ritje van 14 km op je Strava man
Ja en dat door een sneuneus die zonder te trainen allemaal goeiedoelendingen rijd en daarna z'n garmin stopknop niet weet te vindenquote:Op dinsdag 1 september 2015 13:41 schreef kaasplankje het volgende:
het is ook altijd weer hetzelfde liedje op fok, probeer je een toerder van nuttig advies te voorzien krijg je stank voor dank en wordt je voor rotte vis uitgemaakt.
man man man
Ga fietsenquote:
Zal ook wel problemen hebben met het vinden van de knop van z'n vriendin, hij klinkt niet al te handig met z'n vingers.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:42 schreef kanovinnie het volgende:
en daarna z'n garmin stopknop niet weet te vinden
quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
natuurlijk onwijs toerderig om je druk te gaan lopen maken of een activitiet wel of niet goed op je garmin staat
Balen man. Nou, gewoon morgen dat stukkie nog een keer fietsenquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:27 schreef kanovinnie het volgende:
Net na 12 km pas gezien dat ik m'n garmin niet aan had gezet. Weer voor niets gefietst gvd.
Lol, ik kreeg gratis volledig nieuwequote:Op dinsdag 1 september 2015 18:40 schreef kanovinnie het volgende:
Net trouwens gebeld met garmin, kost 90 euro om 'm om te wisselen voor een nieuwe vanwege het afgebroken oortje.
Dan maar zo'n plaatje als DDX voorstelde bestellen, dat kost maar 24.
Jouwe zat zeker nog in de garantieperiode?quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lol, ik kreeg gratis volledig nieuwe
Ja, mooi he? Vanavond was er Merci Merckx op. Die ben ik ff terugkijken nu. Skitterend!quote:Op dinsdag 1 september 2015 20:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kijk nu die Canvas doc over een Japanse veldrijder in Vlaanderen. Pure poezie in de modder!
Waar heb je 'm gekocht? Ff flink zeiken.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:40 schreef kanovinnie het volgende:
Net trouwens gebeld met garmin, kost 90 euro om 'm om te wisselen voor een nieuwe vanwege het afgebroken oortje.
Dan maar zo'n plaatje als DDX voorstelde bestellen, dat kost maar 24.
Nee ik zei fuck you, dit mag niet gebeuren en toen nieuwe.quote:Op dinsdag 1 september 2015 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jouwe zat zeker nog in de garantieperiode?
Had hetzelfde. Garmin wilde me 90 euro laten betalen. Daarna opgestuurd naar de winkel (bikecomponents), duurde 2 maanden, maar wel een nieuwe 810 van ze gekregen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:40 schreef kanovinnie het volgende:
Net trouwens gebeld met garmin, kost 90 euro om 'm om te wisselen voor een nieuwe vanwege het afgebroken oortje.
Dan maar zo'n plaatje als DDX voorstelde bestellen, dat kost maar 24.
Zoals bij veel randonneurstochten is een helm vrije keuze. De meesten rijden tegenwoordig met helm.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:44 schreef Tommeke het volgende:
Mooi verslag weer Ivo
Ik zie iemand op een Trek 2.5![]()
Bazenfiets
En die dude op die handbike en die gasten op die vooroorlogse fietsen
Zie ook lui zonder helm, mag dat?
Je bent ook dom als je geen helm draagt, maar goed dat is een andere discussiequote:Op dinsdag 1 september 2015 22:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zoals bij veel randonneurstochten is een helm vrije keuze. De meesten rijden tegenwoordig met helm.
Een Brit heeft trouwens een mooi overzicht gemaakt van de doorkomsttijden van de pelotons tijdens de controles:
https://vimeo.com/137970979
Da's een Fransman. Veel deelnemers hebben inderdaad een dynamonaaf.quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:55 schreef ratatat het volgende:
Wat heeft die Aziaat met rood frame en ditto shirt dan voor een voornaaf? Is dat met dynamo oid?
Goed. De benen beginnen langzaam weer goed te voelen. Het gevoel in m'n vingertoppen is bijna helemaal weer terug. Kont is al sinds eind vorige week ok. De slaperigheid is vrijwel helemaal weg. Vrijdag en maandag had ik late dienst. Dat samen met goed uitslapen in het weekend was vrijwel voldoende.quote:Op dinsdag 1 september 2015 23:00 schreef komrad het volgende:
Je verslag tot nu toe maakt me erg nieuwsgierig naar je belevenissen tijdens de race![]()
Hoe voel je je nu?
quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:16 schreef ultra_ivo het volgende:
In de ochtenduren is het druk bij het ontbijt. Normaal huisvest een Formule 1 hotel doorreizende vakantiegangers en gewone arbeiders die voor hun werk onderweg zijn. Nu zit er een heel peloton uitgehongerde fietsers aan het ontbijt. De eigenaar blijft brood aanslepen. Lars ligt nog in bed en komt later naar beneden. Het brood is dan al zo goed als op. Gelukkig heeft hij nog wat eigen voorraad zodat ook hij zijn energievoorraden kan aanvullen.
De rijders die pas op maandagochtend vroeg starten gaan na het ontbijt naar de fietsencontrole. Wij gaan weer terug naar de kamer, de tassen moeten gepakt worden. Ik geef Lars nog wat handige dingetjes voor onderweg. Gisteren gaf ik hem al een setje reserveverlichting, vandaag nog wat andere reflectiedingetjes en handigheedjes. In de weken voorafgaande hebben Cyrille en ik een speciale GPS track voorbereid met heel veel extra info die nuttig kan zijn. Varierend van openbare toiletten tot verwachte onofficiële verversingsplekken.
Om 12 uur moeten we het hotel verlaten. Een half uurtje van te voren brengen we onze spullen naar beneden. De eigenaar is zo vriendelijk om de tassen die we niet nodig hebben in z'n voorraadhok op te slaan. Daar liggen al meer tassen van deelnemers. Frank laat nog even de pomp rondgaan voordat hij deze wegbergt in zijn auto.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is 8km fietsen tot de start. Onderweg komen we door een groot park. Lars ziet direkt wat mondvoorraad en vult de vitaminevoorraden weer aan. Hij houdt zich nu al aan de PBP richtlijn, 'eet alles waar je je handen op kunt leggen'.
Wij gaan eest langs bij de velodrome. De Nederlandse delegatie verzamelt er zich voor de groepsfoto. Het duurt even voordat iedereen er is en netjes bij elkaar staat.
[ afbeelding ]
We blijven daarna nog een tijdje hangen. We hebben nog wat tijd te verdoen voordat het pas zin heeft weer te eten. De planning is om rond 3 uur te eten en tegen 4 uur langs de kant te staan voor de start van de snelle groep. Ik besteed de tijd voor het kletsen met oude vrienden. Sommigen ervan met een groot palmares. Richard Leon start zijn 11e PBP, Mikko reed een paar weken geleden nog de Transcontinental Race en start nu gewoon in de snelle groep. Hij is tussendoor nog niet naar huis. Zijn shirt toont duidelijke sporen van de Transcontinental
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na een tijdje gaan we het centrum in en zoeken op ons gemak een restaurant. We komen langs het Campanile hotel waar een van de VS randonneuses nog snel even een nieuwe band om haar fiets legt. Gelukkig was er een goede fietsenverkoper in de velodrome die ook incourante banden in de maat 650B op voorraad heeft.
Het futuristische centrum van St Quentin en Yvellines is totaal overgenomen door PBP deelnemers. Alle terrasjes zitten vol, de restaurants puilen uit. De enkele gewone inwoner in normale kleren voelt zich totaal uit de toon tussen alle wielerkleren. Wij vinden een aardige Italiaan die een smakelijke pasta op tafel brengt.
Nog geen half uur voor de start van de snelle groep nemen we onze fietsen en rijden we een kilometer het parcours op om de start van de rappe mannen te zien. Niet veel later komen ze aan. Het gaat nog bijna mis omdat een slaperige automobilist erg lang wacht met wegrijden voor het stoplicht, dat terwijl overal seingevers hem aanmanen voort te maken. Maar gelukkig ontstaan er geen ongelukken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De A groep rijdt niet al te hard weg, in de B groep wordt er direct vol doorgetrokken. Dit komt overeen met de voorspelling die ik gisteren van Richard hoorde. Hij had al gezien dat de voornaamste snelle mannen in de B groep zitten en niet zoals gewoonlijk in de A groep. De reden hiervoor is mij duidelijk. Veel van deze snelle mannen zijn eigenlijk geen echte randonneurs. Zij rijden normaal cyclo's en komen alleen 1x per 4 jaar hun neus aan het venster steken.
Dit jaar was de aanmeldingsprocedure anders. Hoe langer je langste rit van vorig jaar, hoe eerder je mocht aanmelden. De snelle (en ook minder snelle) rijders die vorig jaar geen brevetten reden kwamen tot de ontdekking dat de A groep al vol zat op het moment dat zij zich mochten aanmelden.
Nadat de 2e groep door is gaan we iets terug op het parcours, op de grote rotonde in het centrum. We staan weer klaar om te kijken als deze groep aankomt. Bij het ingaan van de rotonde is een verkeerdrempel. Een enkeling probeert op het laatst de drempel te ontwijken met enkele bijna valpartijen tot gevolg. Een enkele rijder ziet zijn uitrusting alle kanten opklapperen. Niet alle pure racefietsen zijn goed doordacht qua bagagegelegenheid. Een dame op een randonneuse laat zien dat het ook goed kan, goede bagage op een mooie fiets en met snelle benen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Na de D groep gaan we weer wat dichter naar de velodrome. Onze clubgenote Roze staat daar te kijken. Met wat zoeken vinden we haar. Hier op de brug kijken we naar de leukste startgroep van PBP, de specials. De meest onmogelijke soorten fietsen starten in deze groep. Dit jaar stelen twee Italianen op vooroorlogse fietsen de show. Voor de Groote Oorlog wel te verstaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nadat dit spektakel voorbij is gaan Lars en ik snel naar het startvak. Wij starten 45 minuten na de specials, ons startak is al open. Vlak voordat we naar het startvak mogen is er nog een korte controle. Lars heeft z'n scanchip aan z'n verkeerde been en moet even wachten. In het startvak komen we elkaar weer tegen. Net als enkele oude en nieuwe bekenden.
Toch ontbreekt me iets. Het had altijd iets om door de tunnel naar het stadion te gaan. Je voelde je een gladiator die niet wist of hij naar de slachtbank of naar het erepodium onderweg was.
Vlak voor 18 uur mogen we naar de start. Er volgen nog enkele speeches van notabelen, we tellen af en we mogen, eindelijk, na 4 jaar weer.
[ afbeelding ]
Futurumshop, denk je dat die er nog wat aan zullen doen dan?quote:Op dinsdag 1 september 2015 22:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Waar heb je 'm gekocht? Ff flink zeiken.
M'n collega z'n Garmin donderde eraf doordat er een lipje afbrak en het scherm was kapot. Eerst zeiden ze dat een kapot scherm geen garantie was. Maar toen hij vertelde dat er eerst 180 renners en daarna een hele karavaan over z'n Garmin was gereden door dat afbrekende lipje kreeg hij een nieuwe. Ze zijn bij Codagex (een van de verdelers van Garmin) echte Belgen. Die lui weten van voor niet dat ze van achteren leven, echt een ontzettend slecht bedrijf
Ja, die zijn wel goed met service. Maar hoelang heb je dat ding nu?quote:Op woensdag 2 september 2015 07:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Futurumshop, denk je dat die er nog wat aan zullen doen dan?
meer dan 3 jaar, vandaar dat ik al zei dat hij buiten de garantie isquote:Op woensdag 2 september 2015 07:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, die zijn wel goed met service. Maar hoelang heb je dat ding nu?
Nah, dan is het ook geen kapitaal vernietiging meer hé, en cker niet als je 'm iedere dag gebruikt. Dat ding is dus al zeker 1000 keer in en uit de houder geweest, en of het daar nu op gemaakt is.......? Mijn Polar C100 dingetje doet het nog steeds prima, maar die komt alleen uit de houder bij het schoonmaken.quote:Op woensdag 2 september 2015 07:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
meer dan 3 jaar, vandaar dat ik al zei dat hij buiten de garantie is
Ik mag toch godverdorrie wel hopen dat het daarop gemaakt isquote:Op woensdag 2 september 2015 09:29 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nah, dan is het ook geen kapitaal vernietiging meer hé, en cker niet als je 'm iedere dag gebruikt. Dat ding is dus al zeker 1000 keer in en uit de houder geweest, en of het daar nu op gemaakt is.......? Mijn Polar C100 dingetje doet het nog steeds prima, maar die komt alleen uit de houder bij het schoonmaken.
Je hebt natuurlijk ergens wel gelijk, maar ik denk dat de nokken van zo'n Garmin 800 serie gewoon te licht, of het apparaat te zwaar is om over de klinkers te dokkeren. Gewoon een design fout voor de afmeting met slechts één centrale bevestiging aan de onderkant.quote:Op woensdag 2 september 2015 09:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik mag toch godverdorrie wel hopen dat het daarop gemaakt is
Of laat jij je bij de garage ook vertellen dat het heel normaal is dat je autodeur na 3 jaar stuk is, want die is toch zeker al 1000 keer open en dicht geweest als je hem elke dag gebruikt.....
quote:Op woensdag 2 september 2015 09:31 schreef kanovinnie het volgende:
dat je autodeur na 3 jaar stuk is, want die is toch zeker al 1000 keer open en dicht geweest als je hem elke dag gebruikt.....
Raar dan dat hij er af gevallen is tijdens het over de klinkers rijden en niet de doodsklappen die ik in België gemaakt heb en ik me oprecht afvroeg of mijn wiel of frame niet kapot was.quote:Op woensdag 2 september 2015 09:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ergens wel gelijk, maar ik denk dat de nokken van zo'n Garmin 800 serie gewoon te licht, of het apparaat te zwaar is om over de klinkers te dokkeren. Gewoon een design fout voor de afmeting met slechts één centrale bevestiging aan de onderkant.
Zo'n kenner ben ik ook weer niet. Beide echt vette films!quote:Op woensdag 2 september 2015 12:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Dit is uit lock stock, maar idd twee bazenfilms.
quote:Op woensdag 2 september 2015 13:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Pfuh, eigelijk helemaal geen energie om terug te rijden vandaag. Kreeg gisteren eind van de dag een belletje van Fab jr, dat een halve zool hem eerst met de auto had opgeduwd toen hij langs de weg gewoon met z'n fiets stond te wachten, en daarna nog even de auto uit sprong en zijn handen om z'n keel legde. Meneer de bestuurder vond het kennelijk teveel moeite om een halve meter opzij te gaan met z'n auto of iets dergelijks...gelukkig was z'n dinnetje bij hem, en een jongen op een brommer stopte om tegen die gast te gaan schreeuwen wat ie aan het doen was, dus hij liet snel los en reed weg voor hij echt schade kon aanrichten. We hebben een foto van het nummerbord, en hebben inmiddels een afspraak bij de politie om aangifte te doen, maar ik ben zo kwaad dat iemand dat geflikt heeft bij m'n kind dat ik al bijna al m'n energie opgebruikt heb, als je snapt wat ik bedoel!
Al je agressie er vanmiddag uit trappen!quote:Op woensdag 2 september 2015 13:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Pfuh, eigelijk helemaal geen energie om terug te rijden vandaag. Kreeg gisteren eind van de dag een belletje van Fab jr, dat een halve zool hem eerst met de auto had opgeduwd toen hij langs de weg gewoon met z'n fiets stond te wachten, en daarna nog even de auto uit sprong en zijn handen om z'n keel legde. Meneer de bestuurder vond het kennelijk teveel moeite om een halve meter opzij te gaan met z'n auto of iets dergelijks...gelukkig was z'n dinnetje bij hem, en een jongen op een brommer stopte om tegen die gast te gaan schreeuwen wat ie aan het doen was, dus hij liet snel los en reed weg voor hij echt schade kon aanrichten. We hebben een foto van het nummerbord, en hebben inmiddels een afspraak bij de politie om aangifte te doen, maar ik ben zo kwaad dat iemand dat geflikt heeft bij m'n kind dat ik al bijna al m'n energie opgebruikt heb, als je snapt wat ik bedoel!
De foto van het nummerbord had de brommerjongen per MMS gestuurd naar m'n zoon, en die kreeg dat eerst niet geopend...oude techniek. Toen ze het eenmaal uitgezocht hadden was de auto al lang weg, en toen hij de politie daarna belde zei die dat hij gewoon aangifte moet doen op het bureau. Als die auto vandaag weer daar rondrijdt, laat ik hem wel gelijk 112 bellen, dat wel natuurlijk. Dan ligt die creep kennelijk op de loer, en dan moeten ze wat doen lijkt me! Het gebeurde vlak bij z'n school, dus ik heb die ook al gebeld, dus de omgeving is nu ook gewaarschuwd, zeg maar...quote:Op woensdag 2 september 2015 13:37 schreef Leonos het volgende:
[..].
Moet er in zulke gevallen niet gelijk 112 gebeld worden?
Goed dat je het nummerbord hebt
Ik zou hem liever even tussen de autodeur stoppenquote:Op woensdag 2 september 2015 13:58 schreef Leonos het volgende:
Lekkere beveiliger
Hopelijk kost het hem zijn baan!
Welkom in Groningen. Keiweek bevallen?quote:Op zondag 30 augustus 2015 19:49 schreef KolonelBroodje het volgende:
Tussenstand year to date:
DDX --- 16.858,1 km
Kaasplankje --- 11.209,5 km
Patroon --- 10.268,8 km
Gerwin --- 9.552,7 km
Ratatat --- 9.109,4 km
MarcoD --- 8.974,7 km
Ultra_Ivo --- 8.598,9 km
KnutdeIJsbeer --- 8.479,9 km
Kanovinnie --- 8.087,3 km
Tommeke --- 7.949,5 km
Gripper --- 7.931,0 km
CarB --- 7.022,1 km
Oksel --- 6.390,5 km
Muzas --- 5.983,5 km
Realbizkit666 --- 5.508,9 km
Dop --- 4.923,7 km
Forty-two --- 4.359,5 km
Keesfietst --- 4.315,1 km
Fretwork --- 3.846,1 km
Nodish --- 3.818,8 km
Andy --- 3.750,4 km
Cafca --- 3.349,2 km
Janatwork --- 2.864,8 km
Very --- 2.711,6 km
MCH --- 2.632,4 km
Kolonelbroodje --- 2.616,3 km
Flipmoehoe --- 2246km
Leonos --- 1.843,8 km
Levitas --- 1.441,1 km
The_Critic --- 1.044,2 km
Eentwee --- 990,6 km
Tweemeter --- 940,3 km
Captain_Fabulous --- 462,4 km
Vast wat mensen vergeten..
Deze maand heb ik bijna net zoveel kilometers gemaakt als alle vorige maanden van dit jaar bij elkaar. Na morgen zal het fietsen weer een stuk minder voor mij zijn. Vanaf morgen ben ik student in Groningen!
En als de politie zegt, kunnen we niets mee, op geenstijl zettenquote:Op woensdag 2 september 2015 13:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
De foto van het nummerbord had de brommerjongen per MMS gestuurd naar m'n zoon, en die kreeg dat eerst niet geopend...oude techniek. Toen ze het eenmaal uitgezocht hadden was de auto al lang weg, en toen hij de politie daarna belde zei die dat hij gewoon aangifte moet doen op het bureau. Als die auto vandaag weer daar rondrijdt, laat ik hem wel gelijk 112 bellen, dat wel natuurlijk. Dan ligt die creep kennelijk op de loer, en dan moeten ze wat doen lijkt me! Het gebeurde vlak bij z'n school, dus ik heb die ook al gebeld, dus de omgeving is nu ook gewaarschuwd, zeg maar...
Ze hadden achteraf natuurlijk gelijk 112 moeten bellen, maar gelukkig gebeuren dit soort dingen niet vaak, dus hij wist niet gelijk wat ie nou het beste kon doen, omdat hij niet gewond is verder gelukkig.
Het was een kerel een kop groter en twee keer zo breed als Jr, en kennlijk in een soort beveiligers uniform, hij had zo'n V symbool op z'n mouw....leuke beveiliging! Maar het was geen auto van een beveiligingsbedrijf, dus ik weet niet waar die werkt anders had ik die natuurlijk gelijk gebeld om eens te zeggen wat ik van z'n personeel vindt!
wel mooi ding natuurlijk als je op snelheid wil trainen, je ouweheer op dat elextrisch ding en jij erachter aant wielquote:Op woensdag 2 september 2015 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.mantel.com/hai(...)X2FsbD0xI3N0YXJ0Mg==
quote:Op woensdag 2 september 2015 14:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En als de politie zegt, kunnen we niets mee, op geenstijl zetten
Ik hoop zo dat ze voor die dingen heel gauw een kentekenplaat van 30x30 CENTIMETER verplicht stellen. Rij je dan lekker voor lul en hoef ik me niet de tiefus te trappen om zo'n gast in te halen. Zondag zag ik nog een electrische MTB; heb maar eens meewarig achterom gekeken.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.mantel.com/hai(...)X2FsbD0xI3N0YXJ0Mg==
Wobbly was echt een uitzondering. Hij startte ook in de F-groep, de specials.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:51 schreef komrad het volgende:
mooi verslag Ivo ! Zijn er veel deelnemers die gewoon op een stadsfiets 1200km gaan fietsen of is dat echt een uitzondering?
Mij kostte 't in ieder geval niet m'n kont. 2 dagen na PBP reed ik gewoon een rondje van 100km zonder problemen. OK, wat geschrijnde plekken maar niks wat een weekje kontencreme niet oplost. Onderweg amper kontencreme nodig gehad.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:55 schreef Z het volgende:
Klinkt zo gezellig dat je bijna vergeet dat PBP je zo ongeveer je kont kost.
Dat geeft hoop.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mij kostte 't in ieder geval niet m'n kont. 2 dagen na PBP reed ik gewoon een rondje van 100km zonder problemen. OK, wat geschrijnde plekken maar niks wat een weekje kontencreme niet oplost. Onderweg amper kontencreme nodig gehad.
heeft hij het ook tot Parijs gehaald?quote:Op woensdag 2 september 2015 21:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Wobbly was echt een uitzondering. Hij startte ook in de F-groep, de specials.
Wobbly komt nog een keer terug in mijn verslagquote:Op woensdag 2 september 2015 22:12 schreef komrad het volgende:
[..]
heeft hij het ook tot Parijs gehaald?
Hoe pak je de race mentaal aan? Mentale aspect lijkt mij ook best lastig, zeker bij tegenslag en slecht weer
Gek. Ik leg ze met gemak om fulcrum r3 en op 6 bar blijven ze gewoon zitten..quote:Op woensdag 2 september 2015 21:54 schreef foetre het volgende:
Bandje vervangen is toch wat lastiger als ik dacht.
Mn schwalbe one 700x25c schiet elke keer van mn 622-15c velg op 6,5 bar😡
Word nog een lastig ritje zo in Limburg.
Bij de gp4000 gaat het toch een stuk makkelijker.
Baas!quote:Op woensdag 2 september 2015 22:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mij kostte 't in ieder geval niet m'n kont. 2 dagen na PBP reed ik gewoon een rondje van 100km zonder problemen. OK, wat geschrijnde plekken maar niks wat een weekje kontencreme niet oplost. Onderweg amper kontencreme nodig gehad.
Het is juist het strak vasthouden aan een peloton dat je de pezen en spieren kan kosten. Dan wordt je gedwongen teveel je tempo aan te passen. Ik rij altijd mijn eigen tempo. Als iemand anders dat een prettig tempo vindt en met mee meerijdt, prima. Zo niet dan laat ik liever een peloton gaan.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
Mij zouden dingen als zadelpijn en overbelaste pezen/spieren een grotere zorg zijn dan het mentale effect. Zolang je in een goed peleton zit lijkt me het best haalbaar.
Ik vroeg me af hoe het kwam dat veel van die deelnemers die toch enorme afstanden fietsen toch redelijk allround fit zijn. Patat als ontbijt maakt e.e.a. duidelijkquote:Op woensdag 2 september 2015 23:20 schreef Tommeke het volgende:
Jan heeft ook zo'n mooie Trek 2.5Wat een bazenfietsen zijn dat ook
Sowieso ook een bazenactie om als ontbijt een bord friet weg te bikken
6000 dacht ik.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:39 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik vroeg me af hoe het kwam dat veel van die deelnemers die toch enorme afstanden fietsen toch redelijk allround fit zijn. Patat als ontbijt maakt e.e.a. duidelijk![]()
Hoeveel mensen doen er eigenlijk aan mee? Lijkt echt een stuk grootser dan ik had verwacht (kleine 1000 deelnemers oid).
Een peleton wat sneller rijd dan jij kan is inderdaad ook niet handig, maar stel je rijd solo 25/26 kruissnelheid en je komt een peleton tegen wat 28/29 rijd is het wel heerlijk, want dan vliegen de km's onder je wielen door.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het is juist het strak vasthouden aan een peloton dat je de pezen en spieren kan kosten. Dan wordt je gedwongen teveel je tempo aan te passen. Ik rij altijd mijn eigen tempo. Als iemand anders dat een prettig tempo vindt en met mee meerijdt, prima. Zo niet dan laat ik liever een peloton gaan.
En niet alleen solo, ook nog met een jagende groep achter hem aan.quote:Op donderdag 3 september 2015 07:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
6000 dacht ik.
[..]
Een peleton wat sneller rijd dan jij kan is inderdaad ook niet handig, maar stel je rijd solo 25/26 kruissnelheid en je komt een peleton tegen wat 28/29 rijd is het wel heerlijk, want dan vliegen de km's onder je wielen door.
Ik wist ook niet dat de snelle mannen volgwagens hebben. Eigenlijk wel een beetje diva en watjes gedrag ofnie? Een brevet is een brevet, geen XL tour etappe. Wel een held die solo vanaf Brest naar Parijs ramt!
Over het eten gaat nog een leuk verhaal rond:quote:Op woensdag 2 september 2015 23:39 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik vroeg me af hoe het kwam dat veel van die deelnemers die toch enorme afstanden fietsen toch redelijk allround fit zijn. Patat als ontbijt maakt e.e.a. duidelijk![]()
Hoeveel mensen doen er eigenlijk aan mee? Lijkt echt een stuk grootser dan ik had verwacht (kleine 1000 deelnemers oid).
Friet is gewoon sportvoeding hoorquote:Op woensdag 2 september 2015 23:20 schreef Tommeke het volgende:
Jan heeft ook zo'n mooie Trek 2.5Wat een bazenfietsen zijn dat ook
Sowieso ook een bazenactie om als ontbijt een bord friet weg te bikken
In randondeurswereld is alles sportvoedingquote:Op donderdag 3 september 2015 08:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Friet is gewoon sportvoeding hoor![]()
Een aantal jaar terug toen ik nog wedstrijden schaatste reed ik het gewestelijk kampioenschap allround voor oude heren, een kleine combinatie. Met alleen nog de 5km te gaan stond ik 6e. In de kantine zit ik rustig een bak friet te eten als een van de toeschouwers me zegt 'Ivo, je moet toch nog rijden?' Ja zeg ik, nou en? Een uurtje later reed ik m'n tegenstander op anderhalve ronde en steeg ik van plek 6 naar plek 4.
Zonder dat ik er echt verstand van heb. weet ik dat de defy een comfort fiets is en de TCR gewoon een racebak. Het ligt er dus aan wat je wil gaan doen.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:48 schreef Sunri5e het volgende:
Kan iemand het verschil uitleggen tussen de Giant TCR Advanced 2 Compact 2015 en de Giant Defy Advanced 2 LTD 2015? Buiten de schijfremmen na....?
En natuurlijk wat er bij je lichaam/flexibiliteit past.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:59 schreef poiuytr het volgende:
Het ligt er dus aan wat je wil gaan doen.
Je moet dan ook geen patat eten, maar friet!quote:Op donderdag 3 september 2015 08:22 schreef Tommeke het volgende:
Haha baas!
Ik ken wel de herstelfrikadel, maar patat (geen friet!) voor het sporten eten. Liever niet
Met vakantiefiets in een afdaling remmen zorgt voor (veel) meer warmte dan 30-0 km/uur afremmen op een electrische fietsquote:Op donderdag 3 september 2015 11:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Voor de grap toch even naar goedkopere (rond de 1500) electro fietsen gekeken. die blijken dus vaak uitgevoerd met roller brakes. Een soort rem die op vakantiefietsen absoluut taboe is, omdat die al in de Ardennen zo heet gaan worden in afdalingen met bepakking dat je opeens zonder rem kan zitten.
Nu zal de gemiddelde electro rijder niet in de Ardennen gaan, maar aangezien mensen er harder mee zullen rijden dan anders, en dus ook vaker/zwaarder/meer zullen remmen denk ik, omdat ze de snelheid tov anderen absoluut niet kunnen inschatten...vind ik het een bedenkelijke keuze.
Ze zijn onderhouds arm ja, maar dat is ook niet alles! Of overdrijf ik nu?
Ik zie het lees het nu ook idd. Tsja. Ik hou wel van racen op een racefiets maar het is niet zo dat ik aan wedstrijden meedoe of voor de prestatie ga. Ik fiets max 1 a 2 keer per week en dan meestal een afstand van 60 t/m 80 km per uur.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:59 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Zonder dat ik er echt verstand van heb. weet ik dat de defy een comfort fiets is en de TCR gewoon een racebak. Het ligt er dus aan wat je wil gaan doen.
Ik rijd op mijn (onderhoudsarme) woon-werk fiets ook met rollerbrakes. Voor snelheden onder de 30km/u voldoen die prima hoor. Als je maar een beetje weet wat je doet. Daar zit vaker het probleem dan bij het materiaal an sich.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Voor de grap toch even naar goedkopere (rond de 1500) electro fietsen gekeken. die blijken dus vaak uitgevoerd met roller brakes. Een soort rem die op vakantiefietsen absoluut taboe is, omdat die al in de Ardennen zo heet gaan worden in afdalingen met bepakking dat je opeens zonder rem kan zitten.
Nu zal de gemiddelde electro rijder niet in de Ardennen gaan, maar aangezien mensen er harder mee zullen rijden dan anders, en dus ook vaker/zwaarder/meer zullen remmen denk ik, omdat ze de snelheid tov anderen absoluut niet kunnen inschatten...vind ik het een bedenkelijke keuze.
Ze zijn onderhouds arm ja, maar dat is ook niet alles! Of overdrijf ik nu?
Je zou de geometrietabel daarvan op kunnen zoeken, en 'm vergelijken met de defy of tcr.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:31 schreef Sunri5e het volgende:
Ik heb nu een Trek Madone 2.1. Hoe kan ik die inschalen? Als race of als comfortfiets?
http://www.bikeradar.com/(...)madone-2-1-15-49165/quote:Op donderdag 3 september 2015 11:31 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik zie het lees het nu ook idd. Tsja. Ik hou wel van racen op een racefiets maar het is niet zo dat ik aan wedstrijden meedoe of voor de prestatie ga. Ik fiets max 1 a 2 keer per week en dan meestal een afstand van 60 t/m 80 km per uur.
Ik heb nu een Trek Madone 2.1. Hoe kan ik die inschalen? Als race of als comfortfiets?
Dus de 2.1 zit blijkbaar tussen een racebeest en comfortrijder in. Ik zou ze gewoon allebei proefrijdenquote:In Trek’s world, we’ve got the Domane for comfort, the Emonda for climbing and the Madone for racing fast – but the aluminium 2.1 isn’t really a flat-back, head-down racer..
Nee een model. Die varieert van instap (alu sora) tot high-end (carbon, dura ace)quote:Op donderdag 3 september 2015 11:37 schreef cafca het volgende:
Giant Defy is meer een instapfiets, toch?
http://www.giant-bicycles(...)d.pro.1/18504/75920/quote:Op donderdag 3 september 2015 11:37 schreef cafca het volgende:
Giant Defy is meer een instapfiets, toch?
Dat laatste vooral ja...ik zie vooral oudjes panniekerig remmen en dan weer op snelheid komen, en dan weer remmen. Op gang komen is op een electro bike wel namelijk heel makkelijk, heb ze wel eens uitgeprobeerd, en was er door verrast.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik rijd op mijn (onderhoudsarme) woon-werk fiets ook met rollerbrakes. Voor snelheden onder de 30km/u voldoen die prima hoor. Als je maar een beetje weet wat je doet. Daar zit vaker het probleem dan bij het materiaal an sich.
Is dat een Defy?quote:Op donderdag 3 september 2015 11:41 schreef muzas het volgende:
Parijs Roubaix gewonnen op een instapfiets
[ afbeelding ]
Ja, ws in 14 maten te klein en een stuurnok van een meter want balhoofd, maar het is een defy.quote:
Haha sorry. 60 tot 80km per rit moet er natuurlijk staanquote:Op donderdag 3 september 2015 11:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.bikeradar.com/(...)madone-2-1-15-49165/
[..]
Dus de 2.1 zit blijkbaar tussen een racebeest en comfortrijder in. Ik zou ze gewoon allebei proefrijden![]()
Als je trouwens zo snel rijd zou ik toch eens met een profploeg praten, die redden zelfs in een TTT nauwelijks 60 km/uur!
Ja, geen idee. Een fiets past bij je of niet. Ben je een stijve hark, of een lenige slang? Wil je comfort qua zithouding in bepaalde mate opgeven voor extra snelheid/preformance?quote:Op donderdag 3 september 2015 11:48 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ga ze allebei proberen. Maar wanneer kies je voor een endurance fiets en wanneer voor een racefiets? Die keuze lijkt mij zeer lastig.
Ik dacht alquote:Op donderdag 3 september 2015 11:44 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Haha sorry. 60 tot 80km per rit moet er natuurlijk staan
Er op fietsen. Ik heb op de defy en tcr proefgereden en vond de defy veel te kort (ik heb ook een lang bovenlijf ivm benen). Dus keuze gemaakt op basis van hoe de fiets voelde niet op doelgroep (comfort/race/watdanook)quote:Op donderdag 3 september 2015 11:48 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ga ze allebei proberen. Maar wanneer kies je voor een endurance fiets en wanneer voor een racefiets? Die keuze lijkt mij zeer lastig.
Proefritjes zeggen vaak nog niks, het geeft alleen een globaal beeld. Nu al diverse fietsen gehad maar als je ~500km hebt gefietst weet je imo pas wat je fiets kan en of hij bij jou past. Wat dat betreft zit je met een Canyon wel goed. Iedereen geeft vaak af op Canyon omdat je de fietsen niet kan "proberen". Maar eigenlijk mag je hun fietsen 30 dagen uit proberen is het niet wat stuur je 'm retour. Bij de FM mag je hem hoogstens keer een dag/ weekend proberen, vaak is het niet juiste maat/ wielen/ afmontage wat jij wilt, dus uiteindelijk weet je na de koop vaak pas of je goede koop hebt gedaan.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, geen idee. Een fiets past bij je of niet. Ben je een stijve hark, of een lenige slang? Wil je comfort qua zithouding in bepaalde mate opgeven voor extra snelheid/preformance?
Gewoon proefritjes maken als je het niet weet.
120mm maar lees ik nu. Is best normaal toch?quote:Op donderdag 3 september 2015 11:44 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja, ws in 14 maten te klein en een stuurnok van een meter want balhoofd, maar het is een defy.
Het geeft iig een betere indicatie dan je blindstaren op wat cijfers en termen op internet.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:55 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Proefritjes zeggen vaak nog niks, het geeft alleen een globaal beeld. Nu al diverse fietsen gehad maar als je ~500km hebt gefietst weet je imo pas wat je fiets kan en of hij bij jou past. Wat dat betreft zit je met een Canyon wel goed. Iedereen geeft vaak af op Canyon omdat je de fietsen niet kan "proberen". Maar eigenlijk mag je hun fietsen 30 dagen uit proberen is het niet wat stuur je 'm retour. Bij de FM mag je hem hoogstens keer een dag/ weekend proberen, vaak is het niet juiste maat/ wielen/ afmontage wat jij wilt, dus uiteindelijk weet je na de koop vaak pas of je goede koop hebt gedaan.
Jup.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het geeft iig een betere indicatie dan je blindstaren op wat cijfers en termen op internet.
wat hij eigenljik moet doen is kijken welke maten z'n huidige fiets heeft, bedenken wat hij wilt en daar een frame bij uitzoeken.
Heb je uiteindelijk een TCR gekocht? En zo ja, hoe bevalt hij?quote:Op donderdag 3 september 2015 11:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Er op fietsen. Ik heb op de defy en tcr proefgereden en vond de defy veel te kort (ik heb ook een lang bovenlijf ivm benen). Dus keuze gemaakt op basis van hoe de fiets voelde niet op doelgroep (comfort/race/watdanook)
Dat laatste weet ik nog niet. Als ik ritjes van 80km + rij op mijn huidige Trek Madone 2.1 dan krijg ik vaak last van een stekende/zeurende nekwervel.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het geeft iig een betere indicatie dan je blindstaren op wat cijfers en termen op internet.
wat hij eigenljik moet doen is kijken welke maten z'n huidige fiets heeft, bedenken wat hij wilt en daar een frame bij uitzoeken.
Erg goed. Eerste racefiets, (TCR 1, alu, 105, triple). Geen ander vergelijkingsmateriaal. Maar heb toch zeker wel het idee dat het een stevige fiets is. Ik trap veel staand zodra het omhoog loopt en dat ding geeft geen krimp (inb4 boterpoten).quote:Op donderdag 3 september 2015 12:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Heb je uiteindelijk een TCR gekocht? En zo ja, hoe bevalt hij?
Mijn 2.1 heeft anders een best hoge stuurbuis waardoor ik 'm best als comfortabel zou kunnen beschrijven. Je hebt in de Madone serie ook de H1 (race) en H2 fit, laatste is met een hogere stuurbuis en de 2 series heeft de H2 fitquote:Op donderdag 3 september 2015 11:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.bikeradar.com/(...)madone-2-1-15-49165/
[..]
Dus de 2.1 zit blijkbaar tussen een racebeest en comfortrijder in. Ik zou ze gewoon allebei proefrijden![]()
Als je trouwens zo snel rijd zou ik toch eens met een profploeg praten, die redden zelfs in een TTT nauwelijks 60 km/uur!
Een beetje aan de lange kant hoor. Voor zo'n klein framequote:Op donderdag 3 september 2015 11:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
120mm maar lees ik nu. Is best normaal toch?
quote:Op donderdag 3 september 2015 11:55 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Proefritjes zeggen vaak nog niks, het geeft alleen een globaal beeld. Nu al diverse fietsen gehad maar als je ~500km hebt gefietst weet je imo pas wat je fiets kan en of hij bij jou past. Wat dat betreft zit je met een Canyon wel goed. Iedereen geeft vaak af op Canyon omdat je de fietsen niet kan "proberen". Maar eigenlijk mag je hun fietsen 30 dagen uit proberen is het niet wat stuur je 'm retour. Bij de FM mag je hem hoogstens keer een dag/ weekend proberen, vaak is het niet juiste maat/ wielen/ afmontage wat jij wilt, dus uiteindelijk weet je na de koop vaak pas of je goede koop hebt gedaan.
Blijkbaar zit je dan toch niet goed op de fiets en ga je forceren.quote:Op donderdag 3 september 2015 16:04 schreef poiuytr het volgende:
Morgen maar een afspraak gemaakt voor een fietsmeting bij een speciaalzaak hier in de buurt. Stelt niet zoveel voor maar ben toch wel benieuwd wat eruit komt qua maten. Heb in de lente een racer gekocht en telkens heb ik na 1 a 1,5 uur fietsen (weer) last van mijn rechter hamstring. Dit is oud kwaaltje, hier ben ik destijds voor bij de fysio geweest en heb ik twee maanden niet of nauwelijks kunnen fietsen. In die tijd heb ik dagelijks oefeningen gedaan om hamstring sterker te maken. Als ik het zo achteraf bekijk had ik waarschijnlijk toen, wellicht ook, een te klein frame. Sinds ik mijn huidige mtb heb ik, heb ik er zelden tot nooit geen last meer van. Het speelt dus nu weer ik op als ik op de racer zit. Rare is dat ik er geen last van heb als ik de handen niet aan het stuur heb, ik zit dan rechtop de racer. Geen gezicht natuurlijk maar dat is dan nog de enige manier om pijnvrij te fietsen.
Hopen dat een paar aanpassingen aan de racer genoeg zijn om pijnvrij te gaan fietsen, anders verkoop ik mijn racer weer en haal ik dan een crosser of andere racefiets.
hoe flexibel ben je in je rug en bekken ?quote:Op donderdag 3 september 2015 16:04 schreef poiuytr het volgende:
Morgen maar een afspraak gemaakt voor een fietsmeting bij een speciaalzaak hier in de buurt. Stelt niet zoveel voor maar ben toch wel benieuwd wat eruit komt qua maten. Heb in de lente een racer gekocht en telkens heb ik na 1 a 1,5 uur fietsen (weer) last van mijn rechter hamstring. Dit is oud kwaaltje, hier ben ik destijds voor bij de fysio geweest en heb ik twee maanden niet of nauwelijks kunnen fietsen. In die tijd heb ik dagelijks oefeningen gedaan om hamstring sterker te maken. Als ik het zo achteraf bekijk had ik waarschijnlijk toen, wellicht ook, een te klein frame. Sinds ik mijn huidige mtb heb ik, heb ik er zelden tot nooit geen last meer van. Het speelt dus nu weer ik op als ik op de racer zit. Rare is dat ik er geen last van heb als ik de handen niet aan het stuur heb, ik zit dan rechtop de racer. Geen gezicht natuurlijk maar dat is dan nog de enige manier om pijnvrij te fietsen.
Hopen dat een paar aanpassingen aan de racer genoeg zijn om pijnvrij te gaan fietsen, anders verkoop ik mijn racer weer en haal ik dan een crosser of andere racefiets.
net fietsje hoor.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:56 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb de fiets waar ik eerder over postte gekocht:
[ afbeelding ]
Een tweedehandsje van amper een jaar oud. Met het budget dat ik nog over heb (ik wilde dit model aanvankelijk nieuw kopen, met 5800) ga ik over een tijdje waarschijnlijk een nieuwe wielset en op termijn misschien een nieuwe groep kopen.
Het is een enorm verschil vergeleken met mijn oude stalen, te grote Bulls. De FM had mijn nieuwe fiets redelijk hoog gezet omdat ik op mijn Bulls last van mijn rug had, dit heb ik na honderd kilometer al een centimeter naar beneden aangepast, en misschien gaat er nog wel wat vanaf. Ik merk wel dat ik daardoor wat langer zit dus misschien moet de stuurpen wat korter, maar dat zijn details.
Zo'n sticker van de FM op het frame, kan ik die er gewoon met stickerverwijderaar ofzo afhalen, of vindt de lak / het carbon dat niet zo leuk?
Hij is inderdaad ongelakt. Aan allebei de zijkanten van de zitbuis zit er een. Op de foto zie je hem als 'vlekje' zitten.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:17 schreef dop het volgende:
[..]
net fietsje hoor.
waar zit die sticker ? zou oppassen met verwijderaar. volgens mij is je frame ongelakt carbon.
beetje warm maken met een fohn en lijm weghalen met aceton
quote:Op donderdag 3 september 2015 19:17 schreef dop het volgende:
[..]
net fietsje hoor.
waar zit die sticker ? zou oppassen met verwijderaar. volgens mij is je frame ongelakt carbon.
beetje warm maken met een fohn en lijm weghalen met aceton
Bedankt voor de tips, ik ga eens wat proberen.quote:Op donderdag 3 september 2015 20:31 schreef Tommeke het volgende:
@Sloggi; Eraf peuteren en met remreiniger en een doekje de lijm verwijderen.
Dat was S. Zijlstraquote:Op donderdag 3 september 2015 22:15 schreef Tommeke het volgende:
Ik zat vandaag achter een kerel op een Dogma, met Lightweights en een of andere elektronische groep. Bazig fietsje
quote:Op donderdag 3 september 2015 21:19 schreef Tommeke het volgende:
Ik blijf genieten van je verslagen Ivo
Vraagje; hoeveel fietsen heb je eigenlijk?
Je kent toch het ideale aantal fietsen?quote:Op donderdag 3 september 2015 21:19 schreef Tommeke het volgende:
Ik blijf genieten van je verslagen Ivo
Vraagje; hoeveel fietsen heb je eigenlijk?
Een paar dozijn verhalen van leuke ritten heb ik al in m'n PC staan. Bij mij is dan alleen de vraag in welke taal het boek moet zijnquote:Op donderdag 3 september 2015 22:11 schreef ddx het volgende:
Moet je niet gewoon een boek uitgeven Ivo ?
Esperanto natuurlijk!quote:Op donderdag 3 september 2015 23:01 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een paar dozijn verhalen van leuke ritten heb ik al in m'n PC staan. Bij mij is dan alleen de vraag in welke taal het boek moet zijn.
Verhalen van me zijn er in ieder geval in het Nederlands, Engels, Duits en Esperanto door mij geschreven en voor zover bekend ook vertalingen in het Russisch en Servisch.quote:
Geen Frans? Zou toepasselijk zijn gezien PBPquote:Op vrijdag 4 september 2015 07:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Verhalen van me zijn er in ieder geval in het Nederlands, Engels, Duits en Esperanto door mij geschreven en voor zover bekend ook vertalingen in het Russisch en Servisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Die krengen pissen in de zee, viezerikken. Krijgen wat ze verdienen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 09:50 schreef muzas het volgende:
Vreet dan wel weer vis. Beetje hypocriet imo. die zijn niet zielig ofzo.
quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Oh ja, het is vrijdag, ik denk niet meer 100% snel![]()
Dat kan het ook zijn. Oud trauma van me, vegetarisme, ben opgegroeid in vegetarische, theosofische kringen, aantal jaren op een vrije school gezeten, blootgesteld aan nudisme op jonge leeftijd, constant Oost-Europese en Israelische volksdansmuziek op de achtergrond...dat ik niet elke Bulgaarse straatmuzikant die op straat vals staat te spelen lichamelijk aanval is eigenlijk een hele prestatie, als ik er over nadenk. Gelukkig heb ik de metal al vroeg ontdekt, dat heeft denk ik geholpen.Kan je ook je naam uitbeelden met handgebaren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aldus.
Is gelukkig niet moeilijk, daar is maar 1 vinger voor nodigquote:Op vrijdag 4 september 2015 10:19 schreef Z het volgende:
[..]
Kan je ook je naam uitbeelden met handgebaren?
Doe ik ook.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Die krengen pissen in de zee, viezerikken. Krijgen wat ze verdienen.
En dat durf je te zeggen in een topic vol met BBQ fanaten...moedig mens ben jequote:
Ik mis de link met in zee pissenquote:Op vrijdag 4 september 2015 11:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
En dat durf je te zeggen in een topic vol met BBQ fanaten...moedig mens ben je
Nietus, je probeert me gewoon rare dingen te laten zeggenquote:
Ja ja, dan ben je er op school zeker ook vaak ingestonken met die sommen over afstand, tijd en gemiddelde snelheid.quote:
Buzz jij krijgt sowieso wel een bidon van Patty. Mijn grootste fan sla ik niet overquote:Op vrijdag 4 september 2015 13:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja ja, dan ben je er op school zeker ook vaak ingestonken met die sommen over afstand, tijd en gemiddelde snelheid.![]()
Maar voordat ik me aan enige voospelling waag, uiteraard hoef ik geen bidon maar dat had je al begrepen natuurlijk, hoeveel klim kilometers zitten er in dat parcours?
quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:05 schreef Patroon het volgende:
155km en 2300hm. Vorig jaar reed de winnaar in 4:11u en avg 39kmh.
quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja ja, dan ben je er op school zeker ook vaak ingestonken met die sommen over afstand, tijd en gemiddelde snelheid.![]()
Maar voordat ik me aan enige voospelling waag, uiteraard hoef ik geen bidon maar dat had je al begrepen natuurlijk, hoeveel klim kilometers zitten er in dat parcours?
Hoogte meters zijn geen klim kilometers vrind. Maar dat weet jij toch ook wel? En 39 gemiddeld is natuurlijk kneiterhard.quote:
ik wil ook die 2e bidon. Patty gaat wel boven 30avg rije maar ook niet heel ver daarboven. Ik zeg een avg van rond 32/34km/h. Mits goede benen maar dat zal wel.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:05 schreef Patroon het volgende:
Zondag cyclo Charly Gaul in Luxemburg. 155km en 2300hm. Vorig jaar reed de winnaar in 4:11u en avg 39kmh. Schat Patty zijn tijd en avg kmh en win net als Kaasplankje een gesigneerde bidon van Patty!
(Kaas je krijgt hem nog zsm)
[ afbeelding ]
Kaas, die ene bidon, moet ik daar een mooie Patty krabbel opzetten of heb je liever dat ik er een fotokaart bij doe met mijn handtekening?quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ik wil ook die 2e bidon. Patty gaat wel boven 30avg rije maar ook niet heel ver daarboven. Ik zeg een avg van rond 32/34km/h. Mits goede benen maar dat zal wel.
4:41:34
Allebei natuurlijk en die foto signeren aan de voorzijde alsjeblieft.quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kaas, die ene bidon, moet ik daar een mooie Patty krabbel opzetten of heb je liever dat ik er een fotokaart bij doe met mijn handtekening?
Nee ik neem 2 grote mee en doe een flesje achterin mijn zak. Dat moet genoeg zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:13 schreef kaasplankje het volgende:
Komt wellie je nog soigneren onderweg voor een bidon na 100km oid?
En dan willen wij natuurlijk weten wat voor eentjequote:Op vrijdag 4 september 2015 14:17 schreef LuieSurinamer het volgende:
Na jaren twijfelen om een racefiets te kopen.
Gisteren naar Piet de Wit geweest en een fiets besteld![]()
Kan hem morgen al ophalen!
Piet de dief*quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:17 schreef LuieSurinamer het volgende:
Na jaren twijfelen om een racefiets te kopen.
Gisteren naar Piet de Wit geweest en een fiets besteld![]()
Kan hem morgen al ophalen!
quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
En dan willen wij natuurlijk weten wat voor eentje
Morgen gaat mij helaas niet lukken.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Piet de dief*
Dus ik kom je morgen tegen tijdens je proefrit?
Succes!quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:19 schreef Yankee het volgende:
Ga zondag trouwens zelf zeer waarschijnlijk meedoen aan een cyclo in Italië, op mijn gemak uiteraard
Ik zou voor een tijd onder de 4:45 dat flesje maar met Pot Belge vullen, schijn je van als een raket te gaan.quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee ik neem 2 grote mee en doe een flesje achterin mijn zak. Dat moet genoeg zijn.
Doe je in ieder geval je username nog een beetje eer aan.quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:00 schreef LuieSurinamer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
Morgen gaat mij helaas niet lukken.
Spijt mij dat ik zo nou en dan wel een sociaal leven heb.quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:55 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Doe je in ieder geval je username nog een beetje eer aan.
Hahaquote:Op vrijdag 4 september 2015 16:55 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Doe je in ieder geval je username nog een beetje eer aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |