abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155661613
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Kijk, zó moet het! _O_

Eerstvolgende meet:

* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava
Hier vind je onze kilometerstanden

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:40:31 #2
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155661724
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:17 schreef Patroon het volgende:

[..]

Jammer van die witte stuurpen
En dan die schijven. Echt op z'n Duits grof en groot. Daar zijn al veel subtielere exemplaren voor in de handel.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155661731
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:08 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik had het nog over de Jedermannrennen wb pelotonvorming :)

Maar toch bedankt voor je bijdrage :)
Dat zijn idd net koersen.
Iedereen kan meedoen en er zit (mn in Dld) nogal wat volk wat idd niet zo goed kan sturen, maar er wordt bij de wat kleinere jedermannrennen ook redelijk goed rekening met elkaar gehouden. Bij de massale (zoals de Cycloclassics in Hamburg) schijnt dat wat minder te zijn.

Zelf heb ik vorig jaar Rund um Köln, Rad am Ring en de Riderman gereden en daar vond ik het allemaal wel gaan. Dit jaar de Schleizer dreieck, en die was ook OK. Je moet wel redelijk door kunnen fietsen, want verder achterin slaat het wel redelijk uit elkaar.
pi_155661754
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:40 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat zijn idd net koersen.
Iedereen kan meedoen en er zit (mn in Dld) nogal wat volk wat idd niet zo goed kan sturen, maar er wordt bij de wat kleinere jedermannrennen ook redelijk goed rekening met elkaar gehouden. Bij de massale (zoals de Cycloclassics in Hamburg) schijnt dat wat minder te zijn.

Zelf heb ik vorig jaar Rund um Köln, Rad am Ring en de Riderman gereden en daar vond ik het allemaal wel gaan. Dit jaar de Schleizer dreieck, en die was ook OK. Je moet wel redelijk door kunnen fietsen, want verder achterin slaat het wel redelijk uit elkaar.
Is er een tijdslimiet?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_155661761
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:40 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En dan die schijven. Echt op z'n Duits grof en groot. Daar zijn al veel subtielere exemplaren voor in de handel.
Ja ik vind het geen porum.

Doe dan deze maar:
pi_155661878
quote:
5s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:41 schreef Godshand het volgende:

[..]

Is er een tijdslimiet?
Meestal wel, maar die ligt niet zo heel erg hoog. Dat is het probleem niet, het is meer dat je ver achterin in kleine groepjes komt te zitten.

Vaak is de weg trouwens volledig afgezet, iig wel bij Rund um Köln en de Riderman. Da's best wel tof ^O^.
pi_155661914
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Meestal wel, maar die ligt niet zo heel erg hoog. Dat is het probleem niet, het is meer dat je ver achterin in kleine groepjes komt te zitten.

Vaak is de weg trouwens volledig afgezet, iig wel bij Rund um Köln en de Riderman. Da's best wel tof ^O^.
Klinkt wel tof. Misschien toch met vrienden erheen :)

Achteraf met een biertje de tijden vergelijken :)
pi_155662066
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Doe dan deze maar:
[ afbeelding ]
Zie ik het nou goed en zie ik daar een scheur zitten :?
pi_155662091
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:50 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Zie ik het nou goed en zie ik daar een scheur zitten :?
Zei ik vannacht ook tegen Wellie
pi_155662097
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:45 schreef Godshand het volgende:

[..]

Klinkt wel tof. Misschien toch met vrienden erheen :)

Achteraf met een biertje de tijden vergelijken :)
Ik vind het idd leuk om te doen.

Welke wil je gaan doen?
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:52:27 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155662113
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:41 schreef Patroon het volgende:

[..]

Doe dan deze maar:
[ afbeelding ]
Toch wel een hele mooie fiets he? Ik zou als ik jou was gewoon doorrijden op deze tot ze stuk gaat.

btw vandaag kaasmobiel 3.0 besteld, een trabant wordt het.
pi_155662164
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik vind het idd leuk om te doen.

Welke wil je gaan doen?
Ik moet nog dan het aanbod vergelijken. Ik zag een hele kalender ergens op een website.
Die op de Ring leek me ook wel tof :)

Het hoeft van mij niet een volledig vlak parcours te zijn..

Lopen de aanmeldingen storm of kan je nog even rustig nadenken?
pi_155662176
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Toch wel een hele mooie fiets he? Ik zou als ik jou was gewoon doorrijden op deze tot ze stuk gaat.

btw vandaag kaasmobiel 3.0 besteld, een trabant wordt het.
Ja doe ik ook...ik zit er ook super lekker/goed op. In de winter ga ik de scheur laten repareren en bij het bracket is ook wat verf los..dus dat wil ik gelijk laten meenemen. 14 oktober gaat hij naar Canyon, daar gaan ze nakijken hoe het kan dat het onderste lager steeds snel stuk gaat...

Dit was dus ook de reden dat ik om mij heen keek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155662235
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zei ik vannacht ook tegen Wellie
_O-

Blijft een schitterende fiets. En dito vriendin :Y
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:57:32 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155662278
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:54 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja doe ik ook...ik zit er ook super lekker/goed op. In de winter ga ik de scheur laten repareren en bij het bracket is ook wat verf los..dus dat wil ik gelijk laten meenemen. 14 oktober gaat hij naar Canyon, daar gaan ze nakijken hoe het kan dat het onderste lager steeds snel stuk gaat...

SPOILER
Mooier qua lakking/design als je het mij vraagt vergeleken met de huidige ultimate cf, al vind ik die zilveren vd losse frames ook wel mooi, maar niet mooier dan dees, al is ze wellicht wel iets beter qua stijfheid/gewicht, maar voor jou gebruiksdoel imo is je huidige zwz een topfiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 29-08-2015 22:06:35 ]
pi_155662326
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:53 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik moet nog dan het aanbod vergelijken. Ik zag een hele kalender ergens op een website.
Die op de Ring leek me ook wel tof :)

Het hoeft van mij niet een volledig vlak parcours te zijn..

Lopen de aanmeldingen storm of kan je nog even rustig nadenken?
Dat hangt heel erg van het evenement af. Bij de German Cycling Cup zitten er een paar tussen die vollopen, dat zijn Rund um Köln, de Munsterland Giro en de Tour d'Energie. De anderen valt wel mee. Die drie, daar doen ook ca. 2000 aan mee (en meer laten ze niet toe, zodra het vol is, is het vol, dat is meestal ongeveer 2-4 weken van te voren).

Op de website in de OP staan ook een heleboel echt kleinere , dat zijn vaak een soort criteriums of omloopjes, van vaak ook maar 50 km. Om daar nu een end voor te gaan rijden is ook nogal wat.

De MunsterlandGiro is 4 oktober. Ik heb die nog nooit gereden, maar daar zitten wel wat heuveltjes in.
pi_155662814
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:57 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mooier qua lakking/design als je het mij vraagt vergeleken met de huidige ultimate cf, al vind ik die zilveren vd losse frames ook wel mooi, maar niet mooier dan dees, al is ze wellicht wel iets beter qua stijfheid/gewicht, maar voor jou gebruiksdoel imo is je huidige zwz een topfiets.
Ja ik ben ook niet zo te spreken over die matte frames. Ze ogen ook vrij log.

Het is voor mijn doeleind idd een perfect frame, ik heb er qua geld niks mee te verliezen. Vanavond reed ik bijv weer een krankzinnig gevaarlijke finale en sprint (werd nog 7e ong (2 vooruit) ). Dan moet je echt verstand op 0 en in de gaatjes knallen. Dat doe je niet met een fiets van 3k.
pi_155662854
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat hangt heel erg van het evenement af. Bij de German Cycling Cup zitten er een paar tussen die vollopen, dat zijn Rund um Köln, de Munsterland Giro en de Tour d'Energie. De anderen valt wel mee. Die drie, daar doen ook ca. 2000 aan mee (en meer laten ze niet toe, zodra het vol is, is het vol, dat is meestal ongeveer 2-4 weken van te voren).

Op de website in de OP staan ook een heleboel echt kleinere , dat zijn vaak een soort criteriums of omloopjes, van vaak ook maar 50 km. Om daar nu een end voor te gaan rijden is ook nogal wat.

De MunsterlandGiro is 4 oktober. Ik heb die nog nooit gereden, maar daar zitten wel wat heuveltjes in.
Ah Rund um Köln heeft ook een klimmetje. Bedankt voor je antwoorden iig :)
pi_155662909
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:15 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ah Rund um Köln heeft ook een klimmetje. Bedankt voor je antwoorden iig :)
Wel meer dan één. Volgens mij had ik 1200 hoogtemeters op de 120 km. Gaat bijna de hele tijd op en af, behalve de eerste 20 en laatste 20 km.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:53:11 #20
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155664089
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja ik ben ook niet zo te spreken over die matte frames. Ze ogen ook vrij log.

Het is voor mijn doeleind idd een perfect frame, ik heb er qua geld niks mee te verliezen. Vanavond reed ik bijv weer een krankzinnig gevaarlijke finale en sprint (werd nog 7e ong (2 vooruit) ). Dan moet je echt verstand op 0 en in de gaatjes knallen. Dat doe je niet met een fiets van 3k.
Grote klasse man. Ook straf dat je m der gewoon in smijt. Al ben ik er van overtuigd dat je ook mee kan in een kopgroep en mss in de finale iets minder afwachtend moet rije maar de debatten openen en vol mee in de strijd. Gaat je winst opleveren.

Je denkt mss ja ik zat stuk maar bedenk maar dat de rest dat ook zit.

[ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 29-08-2015 22:59:01 ]
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:54:09 #21
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155664123
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 21:54 schreef Patroon het volgende:

[..]

SPOILER
welk lager? Bracket of onderste balhoofd lager? In het laatste geval is of boven en onderkant niet gelijk gevlakt, of is het balhoofd "uitgelubberd" en dus niet meer zuiver rond. ( my guess only ) :{w
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155664162
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

welk lager? Bracket of onderste balhoofd lager? In het laatste geval is of boven en onderkant niet gelijk gevlakt, of is het balhoofd "uitgelubberd" en dus niet meer zuiver rond. ( my guess only ) :{w
Onderste balhoofdlager. Ze gaan er naar kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 30-08-2015 09:37:16 ]
pi_155665226
Vandaag ook in de buurt van Münster gefietst. Volgens mij was er ook een toertocht uitgezet. Heb een hoop fietsers gezien daar! Gebied is iig super, aantal leuke heuveltjes gepakt daar.
Helaas na 40km een lekke band. Na wat gekut met de fietspomp eindelijk weer verder kunnen fietsen.
Het weer was echt super en heb lekker gefietst!
Laatste 10km was wat zwaar, maar moest en zou voor de 2de keer de 100km volmaken *D

https://www.strava.com/activities/380226703

[ Bericht 0% gewijzigd door Flipmoehoe op 30-08-2015 10:19:49 ]
pi_155665690
Zojuist m'n GPS track van PBP gedetailleerd bekeken. Opvallend is dat ik dit keer op de terugweg in de Perche helemaal niet zoveel tijd toelegde als normaal. Een positief teken.

Totale tijd 89h21
slaaptijd 3h18
rust op controles: 7h26 (inclusief een deel van de slaaptijd)
rust buiten controles, langere stops: 13h36
kleine stops: 5h45.
bagdroptijd: 0h57
5 controles tekenden voor meer dan 5 uur van de benodigde tijd op de controles, de rest was vaak iets van 10-15 minuten.
Een controle inclusief eten zit al snel op 50-55 minuten
een controle zonder eten is 10 minuten
eten elders is vaak 25 minuten. Een winst van 15-20 minuten per controle. De uitzondering hierop was Brest.

2x een oponthoud door onvoorzien:
doktersbezoek in Carhaix (ongeveer 30 minuten)
treinkaartje voor de terugreis kopen 15 minuten (loket op het station bij de start was dicht).

Veel deelnemers die ongeveer mijn tijd reden hadden iets van 50-55 uur pure fietstijd. Meestal ben je met een pure fietstijd van meer dan 60 uur ver buiten tijd.
  zondag 30 augustus 2015 @ 09:36:43 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_155669657
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 23:49 schreef ultra_ivo het volgende:
Zojuist m'n GPS track van PBP gedetailleerd bekeken. Opvallend is dat ik dit keer op de terugweg in de Perche helemaal niet zoveel tijd toelegde als normaal. Een positief teken.

Totale tijd 89h21
slaaptijd 3h18
rust op controles: 7h26 (inclusief een deel van de slaaptijd)
rust buiten controles, langere stops: 13h36
kleine stops: 5h45.
bagdroptijd: 0h57
5 controles tekenden voor meer dan 5 uur van de benodigde tijd op de controles, de rest was vaak iets van 10-15 minuten.
Een controle inclusief eten zit al snel op 50-55 minuten
een controle zonder eten is 10 minuten
eten elders is vaak 25 minuten. Een winst van 15-20 minuten per controle. De uitzondering hierop was Brest.

2x een oponthoud door onvoorzien:
doktersbezoek in Carhaix (ongeveer 30 minuten)
treinkaartje voor de terugreis kopen 15 minuten (loket op het station bij de start was dicht).

Veel deelnemers die ongeveer mijn tijd reden hadden iets van 50-55 uur pure fietstijd. Meestal ben je met een pure fietstijd van meer dan 60 uur ver buiten tijd.
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')