abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155624816
[Dieetclub] is bedoeld voor mannen en vrouwen met (ex)overgewicht die nog steeds moeite hebben met wat ze wel of niet willen/moeten/kunnen eten.

Hallo allemaal! Wees welkom en post zoals je altijd gedaan hebt :-)

Lijstjes, slechte dagen en momenten waarop je trots bent op jezelf, bijna alles mag. Ook je nieuwe huis, je lieve kat en je toffe buurman kan besproken worden, als het belangrijkste onderwerp maar het gezamenlijke afvaldoel is.

Mensen die denken dat ze dé manier gevonden hebben en geen ruimte laten voor andere interpretaties/fouten/mislukkingen lezen we hier liever niet.

We adoreren jullie wel in [lif]the GYM of in [spt]BODYBUILDING

Einde dienstmededeling.

Laten we het gezellig houden! Dit topic is bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld of ideale levenswijze.
pi_155624845
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:45 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Pfff lekker dan.. en bedankt ouders }:|
Ben van mijn moeder de enige en van mijn vader de oudste.. meh.. :P

Lijstje:
O: kwark met muesli
L: saladeshizzle
T: geen idee, zit te knorren maar heb nergens trek in -O-
D: ovenfrietjes met zelfgemaakte kipnuggets en salade met feta. En een likje mayo :9
Zelfgemaakte kipnuggets :9 schrijf ik ook op mijn lijstje van wat ik nog wil maken.
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:55:39 #3
43556 miss_dynastie
pi_155624870
Maar dan wel gewoon met stukjes kipfilet, toch? Of ga je dan ook malen?
pi_155624883
Hoe maak je die (kipnuggets) maar dan niet met zo'n broodkruimel korst?
Dus eigenlijk zo'n korstje als bij de Mac? Die andere eten mijn kinderen niet :{
Terwijl ik die lekkerder vind.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155624917
Kipfilet in blokjes snijden, door een kruidenmix rollen (lekker pittig iets) en een beetje olijfolie (voor de plak) en dan nog eens door snelkookpolenta. In een ovenschaaltje in de oven, net zo lang als de frietjes ^O^ Super makkelijk, erg lekker :Y
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:57:52 #6
43556 miss_dynastie
pi_155624958
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:56 schreef Sunnythesun het volgende:
Kipfilet in blokjes snijden, door een kruidenmix rollen (lekker pittig iets) en een beetje olijfolie (voor de plak) en dan nog eens door snelkookpolenta. In een ovenschaaltje in de oven, net zo lang als de frietjes ^O^ Super makkelijk, erg lekker :Y
Ik doe de plak altijd met ei.... en kruiden met pittige vegeta, maar daar moet je van houden :+
pi_155624967
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:56 schreef Sunnythesun het volgende:
Dat klinkt te doen :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_155624982
Ja hier is dus niet per se ei nodig :) Het korstje is ook heeeeel dun.
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:59:09 #9
43556 miss_dynastie
pi_155625012
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja hier is dus niet per se ei nodig :) Het korstje is ook heeeeel dun.
Ik kan het altijd eens proberen, nog nooit met polenta gemaakt. Klinkt niet verkeerd.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:00:07 #10
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_155625055
Heb de koolhydraten zelf ff uitgerekend. 18,5g. Dus dat is als avondeten of lunch voor mij prima te doen!

Meeste komt overigens gewoon uit de bloemkool. Dus wellicht dat ik die deels voor iets anders moet vervangen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_155625719
Ik had ook gerookte forel als lunch, miss dynastie! Alleen geen bloemkool. Meh. Klinkt lekker :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_155625800
Ipv simpele boterhammen als lunch heb ik nog wat groente en feta bij elkaar gegooid als lunch :9
Anders had ik het toch maar weggegooid :@
pi_155626116
Ik besloot net een klein bakje lekkers te maken: paar blokjes 35+ kaas (beemster van het mes :9 ), zelfgekweekte komkommer en romaatjes. ^O^
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:39:24 #14
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_155628028
Ik heb pas 565 kcal gegeten. Das nie genoeg nie. Maar geen trek. Wat nu?
Prrrrr
pi_155628061
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik besloot net een klein bakje lekkers te maken: paar blokjes 35+ kaas (beemster van het mes :9 ), zelfgekweekte komkommer en romaatjes. ^O^
Lekker :9
Zo'n schaaltje zou ik ook vaker moeten maken.
Maar dan met zelfgekochte komkommer ;)
pi_155629105
Taart! :D

Zondag ga ik deze variant maken met appeltaartsmaak :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_155629495
Voor mij i de lol van die bites dat ik niet zelf kies wat er komt, alles verschillend is, het in kleine porties zit (als ik zelf moet gaan verdelen maak ik ze te groot) en ik hou van verrassingen in de post O+

Daar betaal ik wel een paar euro meer voor.

Deze week heb ik gekregen
Nr 9 go nuts
Nr 15 crazy about mokka
Nr 26 going coconuts
Nr 37 chilli corn & chick peas

Mijn favo zijn tnt co co caramel (29), my favorite latte (23) chilli mix (35) en hide n seek almonds (21)
Kwak
pi_155630214
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:20 schreef Lonaa het volgende:
Taart! :D

Zondag ga ik deze variant maken met appeltaartsmaak :9
:9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_155631270
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:39 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik heb pas 565 kcal gegeten. Das nie genoeg nie. Maar geen trek. Wat nu?
Wat erbij eten?
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:11:52 #20
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_155631777
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:51 schreef Rucola het volgende:

[..]

Wat erbij eten?
Goed plan. Maar wat, want geen trek, nergens zin in. Ik ben zoals ik eerder zei meer van het drinken van het eten... Dus als ik zomaar 800 kcal over heb denk ik: Mmm, alcohol |:(
Prrrrr
pi_155631980
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:11 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Goed plan. Maar wat, want geen trek, nergens zin in. Ik ben zoals ik eerder zei meer van het drinken van het eten... Dus als ik zomaar 800 kcal over heb denk ik: Mmm, alcohol |:(
Wat was je van plan om te gaan eten?

En indien geen plannen vooraf: maak meteen voor morgen een plan en eet nu iets wat niet al te veel moeite kost om te maken, voor mijn part een maaltijdsalade ofzo. Die alcoholgedachte is niet goed en dat weet je.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_155632067
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:11 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Smoothies maken?? ;)
pi_155632088
Oooowh, ik zit nu in m'n werkkamer, maar kan de curry hier beneden ruiken. Mijn gód :9 nom
Ja doei.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:37:49 #24
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_155632589
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:21 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Smoothies maken?? ;)
:*

Tajine met kip it is. Hoera voor een volle vriezer.

Elfduizend stappen, op een dag zonder leerlingen. Belooft wat!
Prrrrr
pi_155632710
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:37 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

:*

Tajine met kip it is. Hoera voor een volle vriezer.

Elfduizend stappen, op een dag zonder leerlingen. Belooft wat!
^O^ beide netjes! Boel stappen zeg! :Y
pi_155632885
Net pas het avondeten op :9
Moest eerst de weekboodschappen doen.
Voor straks staat er nog Bites en speciaal biertje klaar
pi_155632900
Ik heb frituur gehaald bij de vietnamese loempia-dame :9 qua kcals kon het. Morgen weer groenten :)
pi_155633816
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:47 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb frituur gehaald bij de vietnamese loempia-dame :9 qua kcals kon het. Morgen weer groenten :)
Vind dat altijd tricky. Hoe weet je precies hoeveel daar in zit??
pi_155633852
quote:
Zo had ik het gisteren ook beter kunnen zeggen _O-
pi_155634076
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zo had ik het gisteren ook beter kunnen zeggen _O-
Mwoah.. maakt het allemaal niet minder onverstandig :+ *)
pi_155634118
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:24 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Mwoah.. maakt het allemaal niet minder onverstandig :+ *)
Dat is dan weer jammer :D
pi_155634168
Speaking of witch: ik had wijn voor het eten :9 :+

Eindlijst:
O: kwarkshizzle (300)
L: saladeshizzle (330)
T: kaas, komkommer, tomaatje (225)
T: glaasjes rose (375)
D: ovenfriet, salade, nuggets (580)
Komt op 1800 omennabij..
pi_155634351
O - yoghurt met muesli
T - appel
L - sla, komkommer, druiven en kaasblokjes
T - 40g nootjes, 3 zeezoutrijstwafels
D - meergranen pistolet, kruidenkaas, zalm & rucola, eitje, sinaasappel

Had het best zwaar vanmiddag, het was maar goed dat de taart van vanochtend op was, als er vanmiddag nog had gestaan had ik me niet kunnen beheersen
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:33:02 #34
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_155634383
Mijn D voor vanavond is licht aangepast.

Heb net 6 rondes all you can eat sushi naar binnen geschoven.. :')

Extra kilo's, kom er maar in!
pi_155634473
quote:
Ik zie jou vaak dit soort dingen zeggen, maar ben je niet bang dat als je alsmaar ongezonde (en vooral ongeplande) dingen blijft eten dat je dan nooit echt van je slechte gewoontes afkomt?
My salvation lies in your love..
pi_155634489
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:15 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Vind dat altijd tricky. Hoe weet je precies hoeveel daar in zit??
Niet. Maar het is een gefundeerde gok op basis van de waarden gevonden op http://nevo-online.rivm.nl icm de weging. En die viel me wel tegen moet ik zeggen. Het was meer dan ik in het verleden had bedacht _O-
pi_155634561
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:35 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Niet. Maar het is een gefundeerde gok op basis van de waarden gevonden op http://nevo-online.rivm.nl icm de weging. En die viel me wel tegen moet ik zeggen. Het was meer dan ik in het verleden had bedacht _O-
Tja.. dat verbaast me niet echt eerlijk gezegd :)
  † In Memoriam † vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:38:15 #38
43556 miss_dynastie
pi_155634575
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:33 schreef MutedFaith het volgende:

Ongetwijfeld meer koolhydraten dan in bloemkool :+

Ik heb ook sushi. En een kippetje in de oven, want zat laag in de kcals <3
pi_155634727
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:33 schreef MutedFaith het volgende:

Alleen sushi of ook de gefrituurde dingen?
pi_155634751
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:35 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Ik zie jou vaak dit soort dingen zeggen, maar ben je niet bang dat als je alsmaar ongezonde (en vooral ongeplande) dingen blijft eten dat je dan nooit echt van je slechte gewoontes afkomt?
Nou, weet je.....ik zie heel veel mensen hier en buiten onwijs krampachtig aan het "volgens de algemeen geldende norm gezonde" vasthouden. Allemaal leuk, maar dat werkt gewoon niet voor mij. Serieus niet.

Tuurlijk, ik moet oppassen dat ik dit niet de hele week door doe want dan slip ik dicht, maar het continue tegengaan van het eten van dit soort dingen resulteert bij mij in een vreetbui. Gegarandeerd. Dan liever gecontroleerd en gepland, zoals vanavond. Ik heb daar bewust rekening mee gehouden. Ook in de planning voor de komende dagen.

En je mag dit gerust zien als een excuus of een smoes of zo, maar na 39 jaar meen ik mezelf wel een beetje te kennen ;)

Het motto bij mij is iig: zolang het in de kcals past, is het toegestaan!
pi_155634776
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:37 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Tja.. dat verbaast me niet echt eerlijk gezegd :)
Ach. Leerpuntje :P
pi_155634845
Ik begin wel een beetje het idee te krijgen dat jullie ideeen en mijn ideeen over afvallen toch niet helemaal met elkaar in overeenstemming zijn :+
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:47:31 #43
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_155634895
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Alleen sushi of ook de gefrituurde dingen?
Voornamelijk sushi.. Maar ook gefrituurde rotzooi. Ik kan daar heel slecht nee tegen zeggen. :')
pi_155634897
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:43 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nou, weet je.....ik zie heel veel mensen hier en buiten onwijs krampachtig aan het "volgens de algemeen geldende norm gezonde" vasthouden. Allemaal leuk, maar dat werkt gewoon niet voor mij. Serieus niet.

Tuurlijk, ik moet oppassen dat ik dit niet de hele week door doe want dan slip ik dicht, maar het continue tegengaan van het eten van dit soort dingen resulteert bij mij in een vreetbui. Gegarandeerd. Dan liever gecontroleerd en gepland, zoals vanavond. Ik heb daar bewust rekening mee gehouden. Ook in de planning voor de komende dagen.

En je mag dit gerust zien als een excuus of een smoes of zo, maar na 39 jaar meen ik mezelf wel een beetje te kennen ;)

Het motto bij mij is iig: zolang het in de kcals past, is het toegestaan!
Nee hoor ik ben gewoon benieuwd!
Ik ben helemaal niet zo van het constant gezond eten, maar ik probeer wel ervoor te zorgen dat ik 'ongezonde' dingen gewoon inplan.
Ik zou in ieder geval als ik zeg maar spontaan iets lekkers eet meer moeite hebben om weer goed verder te gaan. Maar als jij daar verder geen problemen mee ervaart maakt het natuurlijk ook niet uit.

Edit: Oh je had het dus wel gepland lees ik nu pas. Hoe je het eerst zei kwam het over alsof het buiten je planning om was (ook al had je er nog wel kcal voor over)
pi_155634904
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:46 schreef PdeHoog het volgende:
Ik begin wel een beetje het idee te krijgen dat jullie ideeen en mijn ideeen over afvallen toch niet helemaal met elkaar in overeenstemming zijn :+
Ik zie vooral iemand die een heleboel mooie excuses weet te verzinnen :) Verder moet je het helemaal zelf weten.
pi_155634934
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:46 schreef PdeHoog het volgende:
Ach dat gevoel krijgt iedereen wel eens in dit topic volgens mij.
Iedereen doet het toch op zijn eigen manier (en is vrij eigenwijs zoals Sun zei).
pi_155635302
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:43 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Vind dit wel veelzeggend trouwens :) Dat je er al van uit gaat dat het krampachtig is, terwijl het voor velen volgens mij gewoon normaal is om gezond te eten en het minder gezonde als iets 'extra's' en bijzonders blijven beschouwen. Dat hier meer mensen zitten die daar meer moeite mee hebben is natuurlijk waar. Maar ik zie het niet bij iedereen als krampachtig, maar een poging tot het aanleren van gezond gedrag. Kijk naar Moblo. Niets krampachtig aan en een enorm succesverhaal ^O^

just my 2 cents..
pi_155635653
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:47 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik zie vooral iemand die een heleboel mooie excuses weet te verzinnen :) Verder moet je het helemaal zelf weten.
Als jij het als mooie excuses wilt zien: whatever. Ik zie vooral resultaat (want gewicht omlaag en fitter gevoel) en ik kan op een redelijk relaxte manier leven zonder compleet alles weg te vagen of in de stress te springen. Tegen de tijd dat dat wegvalt ga ik wel eens aanscherpen.
pi_155635740
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:07 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Als jij het als mooie excuses wilt zien: whatever. Ik zie vooral resultaat (want gewicht omlaag en fitter gevoel) en ik kan op een redelijk relaxte manier leven zonder compleet alles weg te vagen of in de stress te springen. Tegen de tijd dat dat wegvalt ga ik wel eens aanscherpen.
Ik hoop van harte dat je dat lukt :Y Anders blijf je terugvallen vrees ik. En dat zou echt zo onwijs zonde zijn van de moeite en energie die je er (ondanks die excuses :P ) insteekt ;)
pi_155635824
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:58 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Vind dit wel veelzeggend trouwens :) Dat je er al van uit gaat dat het krampachtig is, terwijl het voor velen volgens mij gewoon normaal is om gezond te eten en het minder gezonde als iets 'extra's' en bijzonders blijven beschouwen. Dat hier meer mensen zitten die daar meer moeite mee hebben is natuurlijk waar. Maar ik zie het niet bij iedereen als krampachtig, maar een poging tot het aanleren van gezond gedrag. Kijk naar Moblo. Niets krampachtig aan en een enorm succesverhaal ^O^

just my 2 cents..
Uhuh. Vandaar dat een groot deel van de mensen op 1500-1600 kcals zit. Of daar in ieder geval zich op richt. Vooral niet krampachtig noemen.

En wie zegt dat ik het minder gezonde niet als iets extra's beschouw? Je zit vol aannames hier, Sun. En best onredelijke in mijn ogen eigenlijk.

Maar ja...wie ben ik he :P
pi_155635944
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:09 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat je dat lukt :Y Anders blijf je terugvallen vrees ik. En dat zou echt zo onwijs zonde zijn van de moeite en energie die je er (ondanks die excuses :P ) insteekt ;)
Wat lul je nou? Ik viel terug door stress en vermoeidheid en het voor mij daarbij horende eetpatroon. Dat heeft echt geen flikker met wel of niet gezond eten tijdens deze periode te maken. Twee verschillende situaties. Appels met peren vergelijken.

Ik ben de vorige keer met de manier ruim 30kg mee afgevallen. Het lijkt me zichzelf wel bewezen te hebben dus.
pi_155636000
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Uhuh. Vandaar dat een groot deel van de mensen op 1500-1600 kcals zit. Of daar in ieder geval zich op richt. Vooral niet krampachtig noemen.

En wie zegt dat ik het minder gezonde niet als iets extra's beschouw? Je zit vol aannames hier, Sun. En best onredelijke in mijn ogen eigenlijk.

Die mensen zijn vrouwen en hebben dus sowieso minder kcal nodig dan jij ;)
pi_155636019
quote:

[..]

Ik zeg niet dat jij dat niet doet, maar jij noemt het krampachtig. Ik zeg dat velen dat wel doen. Daar zit een verschilletje. Alhoewel ik de frequentie voor iets extra's wat hoog vind persoonlijk, maar dat moet je lekker zelf weten. :)
En ik had het over gezond eten, als in de gezondere keuzes maken. Om af te vallen moet je moeite doen en bijhouden hoe en wat en vooral niet te veel gaan eten. Dat is idd in het begin wat 'krampachtig' maar ik zie ook dat het went en gewoon een gezondere leefstijl kan zijn. Zodat er niet een enorme terugslag is zodra het aantal kcal omhoog kan.. Dat was het punt wat ik probeer te maken.
pi_155636092
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:15 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Het is voor mij juist krampachtig als ik daarboven moet komen.
pi_155636127
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:14 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Wat lul je nou? Ik viel terug door stress en vermoeidheid en het voor mij daarbij horende eetpatroon. Dat heeft echt geen flikker met wel of niet gezond eten tijdens deze periode te maken. Twee verschillende situaties. Appels met peren vergelijken.

Ik ben de vorige keer met de manier ruim 30kg mee afgevallen. Het lijkt me zichzelf wel bewezen te hebben dus.
Ik vreesde zo'n reactie al. Zie je zelf niet hoe tegenstrijdig het is wat je zegt??
En je geeft zelf aan te willen aanscherpen op den duur toch?? Nou, ik hoop alleen maar voor je dat het allemaal goed gaat. Meer niet.
pi_155636140
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:15 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

En toch vraag ik me af of mensen niet te laag zitten met hun kcals icm de hoeveelheid beweging :)
pi_155636301
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:19 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik vreesde zo'n reactie al. Zie je zelf niet hoe tegenstrijdig het is wat je zegt??
En je geeft zelf aan te willen aanscherpen op den duur toch?? Nou, ik hoop alleen maar voor je dat het allemaal goed gaat. Meer niet.
ik scherp het aan zodra er geen resultaat meer geboekt wordt! En nee, ik zie de tegenstrijdigheid niet. Door nu de verantwoorde keuzes te maken en gezonder te leven zou ik tijdens mijn terugval minder zijn teruggevallen want dan zat die gezonde levensstijl erin? Dat haal ik een beetje uit je verhaal? Nou, ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet zo werkt hoor :')
pi_155636589
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:23 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

ik scherp het aan zodra er geen resultaat meer geboekt wordt! En nee, ik zie de tegenstrijdigheid niet. Door nu de verantwoorde keuzes te maken en gezonder te leven zou ik tijdens mijn terugval minder zijn teruggevallen want dan zat die gezonde levensstijl erin? Dat haal ik een beetje uit je verhaal? Nou, ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet zo werkt hoor :')
Nee dat blijkt ;) Maar voor de langere termijn wellicht wel.. wanneer deze aanpak misschien niet meer afdoende is dus. :) Maakt het wel makkelijker denk ik.

Even voor de duidelijkheid: je valt af als een malle dus je bent sowieso in brede zin gewoon goed bezig! ^O^ Dat lijkt me evident. :) En je hebt ook al een enorme leefstijl verandering doorgemaakt met het vele bewegen wat je jezelf al hebt aangewend. En wat ik dus echt onwijs knap van je vind _O_
Het is niet mijn bedoeling je af te kraken of wat dan ook. :)
pi_155637171
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:19 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

En toch vraag ik me af of mensen niet te laag zitten met hun kcals icm de hoeveelheid beweging :)
Ik ook hoor, maar daar worden die mensen ook regelmatig op aangesproken. Je moet uiteindelijk toch een gezonde balans vinden die voor jou werkt. Maar ik denk dat balans wel the keyword is.
pi_155637477
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 21:45 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Ik ook hoor, maar daar worden die mensen ook regelmatig op aangesproken. Je moet uiteindelijk toch een gezonde balans vinden die voor jou werkt. Maar ik denk dat balans wel the keyword is.
Klopt helemaal :Y En ik vind dat ik die voor mezelf toch aardig gevonden heb op deze manier.
pi_155637813
In het kader van de beweging: net startkaarten gekocht voor http://www.airbornewandeltocht.nl O+ *O*
pi_155637914
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
In het kader van de beweging: net startkaarten gekocht voor http://www.airbornewandeltocht.nl O+ *O*
^O^ welke afstand??
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:06:22 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_155638007
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
dat lijkt me tof. Misschien volgend jaar!
disclaimer
pi_155638225
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:03 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

^O^ welke afstand??
25km
pi_155638238
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:12 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

25km
:Y doable.. Gaat Isa mee??
pi_155638334
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:13 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Yup. En zeker doable. Hoewel ik toch wel eens verder wil komen. Enige wat in de weg kan zitten is de achterkant van mijn hiel. Die doet pijn als ik bij het starten met lopen :{
pi_155638383
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Yup. En zeker doable. Hoewel ik toch wel eens verder wil komen. Enige wat in de weg kan zitten is de achterkant van mijn hiel. Die doet pijn als ik bij het starten met lopen :{
Gezellig ^O^ Ik zou hem ook wel eens willen lopen :Y lijkt me tof.
En misschien rustig aan opwarmen van te voren?
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:22:14 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_155638536
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

hielspoor?
disclaimer
pi_155638830
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hielspoor?
Pijn zit niet onderop maar aan de achterkant.
pi_155638882
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:17 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Gezellig ^O^ Ik zou hem ook wel eens willen lopen :Y lijkt me tof.
En misschien rustig aan opwarmen van te voren?
Dacht dat jij niet zo van de mensenmassa's was? 32000 man / vrouw / kind he :P En ze stappen niet allemaal even subtiel door :+
pi_155638913
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:33 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dacht dat jij niet zo van de mensenmassa's was? 32000 man / vrouw / kind he :P En ze stappen niet allemaal even subtiel door :+
Nee hoor, dat was Isa toch? O-)
Heb net een weekend tussen 48.000 anderen gezeten, boeit me niet zo veel :+
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:34:46 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_155638920
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

da's wazig!
disclaimer
pi_155639075
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:32 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Zo begon mijn hielspoor ook.
pi_155639140
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:39 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Zo begon mijn hielspoor ook.
Dit soort berichten word ik niet blij van he }:|
pi_155640015
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dit soort berichten word ik niet blij van he }:|
Misschien kan je er nu nog wat aan doen.
Goede schoenen en stretchen van pezen onder je voet en kuiten/achillespees.

Dat moest ik in ieder geval, kan jou misschien ook helpen. Wel opwarmen voor je rekt.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:12:05 #76
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_155640154
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:13 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Mag ik ook mee?
Prrrrr
pi_155640385
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:06 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Misschien kan je er nu nog wat aan doen.
Goede schoenen en stretchen van pezen onder je voet en kuiten/achillespees.

Dat moest ik in ieder geval, kan jou misschien ook helpen. Wel opwarmen voor je rekt.
^O^ ik zal eens kijken naar de juiste stretch-oefeningen.
pi_155640483
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:12 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Mag ik ook mee?
Van mij wel, maar ik heb al afgesproken met Isa en nog een kennis. Ik weet niet wat zij er van vinden :@
  Licht Ontvlambaar vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:22:51 #79
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155640531
quote:

[..]

ik weeg 78 kilo, misschien dat dat het verschil zou kunnen zijn? Niks krampachtigs aan...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_155640859
quote:

[..]

Wat heeft dat te maken met krampachtig? Als je anders niet afvalt, heb je weinig keus he?
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_155641022
Jullie gaan zo snel!

Maar hoe doen jullie het toch, afvallen? Ik blijf geconfronteerd worden met niet heel erg gezond voedsel. Op mijn werk sta ik tussen de koekjes, muffins, taartjes, broodjes, you name it. Dat is dan dat. En dan heb ik nog vriendinnen, feestjes, drankjes, dit en dat. En steeds, iedere dag, neem ik mezelf voor om normaal te doen. En toch ga ik altijd weer de fout in, want iedereen doet een drankje en ik wil niet achterblijven. Enz enz :') Smoesjes, geen wilskracht, ik geef t bijna op. Morgen ga ik consequent lijstjes plaatsen als n stok achter de deur.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:39:00 #82
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_155641032
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:12 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

25km
25 maar? Lame! :+

Enne, hallo! *O*
Ik ben al een hele tijd stabiel en wil nu de laatste overtollige kilo's eraf hebben. Ik lees hier vaak nog mee maar heb al heel lang niet gepost. :@
A grand adventure has begun.
pi_155641466
Die hide n seek almonds zjjn echt geweldig :9
pi_155644416
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:38 schreef Rucola het volgende:
Jullie gaan zo snel!

Maar hoe doen jullie het toch, afvallen? Ik blijf geconfronteerd worden met niet heel erg gezond voedsel. Op mijn werk sta ik tussen de koekjes, muffins, taartjes, broodjes, you name it. Dat is dan dat. En dan heb ik nog vriendinnen, feestjes, drankjes, dit en dat. En steeds, iedere dag, neem ik mezelf voor om normaal te doen. En toch ga ik altijd weer de fout in, want iedereen doet een drankje en ik wil niet achterblijven. Enz enz :') Smoesjes, geen wilskracht, ik geef t bijna op. Morgen ga ik consequent lijstjes plaatsen als n stok achter de deur.
We blijven allemaal geconfronteerd worden met ongezond voedsel. Het gaat erom dat je een reden moet vinden om dat niet meer (zo vaak) te willen opeten. En dat kan voor iedereen een andere zijn. Ik bedoel niet de oppervlakkige reden 'afvallen' maar wat eronder ligt. Voor mij is dat het vinden van mijn zelfrespect en beter voor mezelf willen zorgen. Ik wil dat ongezonde eten oprecht niet meer, waardoor ik geen moeite meer heb er het grootste deel van de tijd af te blijven. En als ik iets lekkers eet, is het nog steeds relatief gezond, zoals vegan glutenvrij suikervrij gebak.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 07:24:56 #85
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_155646666
Net even terug zitten tellen aan de sushi.. Qua calorieën valt de overschrijding nog mee, ik blijf iig nog onder de 2000 calorieën voor de dag. Maar koolhydraten liggen bijna vijf keer hoger dan normaal, dus dat levert toch weer ongeveer een kilo op.

82.5 dus.
pi_155646732
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:38 schreef Rucola het volgende:
Jullie gaan zo snel!

Ik heb echt lange tijd hetzelfde gehad als jij. Ik werk ook in een broodjeszaak dus verleiding genoeg. En lange tijd gaf ik ooktoe aan die verleidingen terwijl ik ergens toch ook wel wilde afvallen. Op een gegeven moment komt er een punt (voor mij was dat toen ik 100 kilo woog) dat je niks liever meer wilt dan afvallen en vanaf dat moment kost het niét meer veel moeite om verleidingen af te slaan. Een soort knop die omgaat in je hoofd.
Ga voor jezelf op zoek naar die redenen waardoor afvallen echt je prioriteit gaat worden. Of denk na over wat er gebeurt als je opgeeft.
pi_155646760
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 07:24 schreef MutedFaith het volgende:
Net even terug zitten tellen aan de sushi.. Qua calorieën valt de overschrijding nog mee, ik blijf iig nog onder de 2000 calorieën voor de dag. Maar koolhydraten liggen bijna vijf keer hoger dan normaal, dus dat levert toch weer ongeveer een kilo op.

82.5 dus.
Allemaal.
Water.

Who cares! Je wilt vet kwijt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_155646803
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 07:55 schreef BananaPancake het volgende:
Een soort knop die omgaat in je hoofd.
Die knop heeft twee standen bij mij: easy mode en hard mode :D En ik weet van te voren niet waar hij naar toe switcht. Als hij op hard mode staat dan heb ik óók de grootste moeite om overal vanaf te blijven. Ondanks goede motivatie, tanden poetsen, wandelingetjes maken en alle andere goed bedoelde tips die je overal kan lezen. Vaak tips gegeven vanuit mensen waar de knop momenteel even in de easy mode staat. Want dat tipt een stuk makkelijker dan dat je echt even nergens vanaf kan blijven. Mensen die behoorlijk wat overgewicht hebben gehad èn bekend zijn met het jojo'fenomeen en zichzelf behoorlijk stom vonden dat ze ooit weer waren aangekomen, die snappen wel dat die knop soms gewoon in de verkeerde (of juist goede!) stand kan springen zonder dat je er heel veel invloed op hebt. Ook die mensen wilden heus niet weer dik worden en het zijn ook geen mensen zonder ruggengraat. Vechten met jezelf is heel vermoeiend en meestal verlies je.

Mijn tip, als de knop echt helemaal verkeerd staat is dan ook vaak: probeer in godsnaam de schade te beperken. Eet goede maaltijden zodat je vol zit en hopelijk minder zin hebt om te snaaien. Kijk in je omgeving of je dingen kan veranderen, zoals mensen vragen je niets aan te bieden of bij je uit de buurt te houden. Fiets niet langs die snackbar als je daar steeds naar binnen stapt. Neem je lunch van huis mee als het personeelsrestaurant geen gezonde keuzes heeft. Je omgeving proberen te veranderen is makkelijker dan alles maar steeds moeten weerstaan en steeds weer keuzes moeten maken.

Dat laatste is extra moeilijk als er iets gaande is. En dan bedoel ik dus een bron van stress en afleiding in je omgeving. Moet je denken aan stress op je werk, ruzies met je partner, een ouder die heel ziek is, een verhuizing. Dat neemt dan lijkt het de meeste energie, waardoor je energie om goede keuzes te maken een stuk minder is en alles heel moeilijk lijkt. Veel bronnen van stress zijn buiten je controle en kan je niet veranderen, maar als je iets wel kan veranderen, doen!

Dus, ja er is een soort knop, maar daar heb je vaak bar weinig controle over. Als de knop in de verkeerde stand staat, dan vooral proberen schade te beperken en je omgeving aanpassen. Stilstaan is vele malen beter dan aankomen. Even niet afvallen is geen ramp.
pi_155646808
_O_
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_155646814
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die knop heeft twee standen bij mij: easy mode en hard mode :D En ik weet van te voren niet waar hij naar toe switcht. Als hij op hard mode staat dan heb ik óók de grootste moeite om overal vanaf te blijven. Ondanks goede motivatie, tanden poetsen, wandelingetjes maken en alle andere goed bedoelde tips die je overal kan lezen. Vaak tips gegeven vanuit mensen waar de knop momenteel even in de easy mode staat. Want dat tipt een stuk makkelijker dan dat je echt even nergens vanaf kan blijven. Mensen die behoorlijk wat overgewicht hebben gehad èn bekend zijn met het jojo'fenomeen en zichzelf behoorlijk stom vonden dat ze ooit weer waren aangekomen, die snappen wel dat die knop soms gewoon in de verkeerde (of juist goede!) stand kan springen zonder dat je er heel veel invloed op hebt. Ook die mensen wilden heus niet weer dik worden en het zijn ook geen mensen zonder ruggengraat. Vechten met jezelf is heel vermoeiend en meestal verlies je.

Mijn tip, als de knop echt helemaal verkeerd staat is dan ook vaak: probeer in godsnaam de schade te beperken. Eet goede maaltijden zodat je vol zit en hopelijk minder zin hebt om te snaaien. Kijk in je omgeving of je dingen kan veranderen, zoals mensen vragen je niets aan te bieden of bij je uit de buurt te houden. Fiets niet langs die snackbar als je daar steeds naar binnen stapt. Neem je lunch van huis mee als het personeelsrestaurant geen gezonde keuzes heeft. Je omgeving proberen te veranderen is makkelijker dan alles maar steeds moeten weerstaan en steeds weer keuzes moeten maken.

Dat laatste is extra moeilijk als er iets gaande is. En dan bedoel ik dus een bron van stress en afleiding in je omgeving. Moet je denken aan stress op je werk, ruzies met je partner, een ouder die heel ziek is, een verhuizing. Dat neemt dan lijkt het de meeste energie, waardoor je energie om goede keuzes te maken een stuk minder is en alles heel moeilijk lijkt. Veel bronnen van stress zijn buiten je controle en kan je niet veranderen, maar als je iets wel kan veranderen, doen!

Dus, ja er is een soort knop, maar daar heb je vaak bar weinig controle over. Als de knop in de verkeerde stand staat, dan vooral proberen schade te beperken en je omgeving aanpassen. Stilstaan is vele malen beter dan aankomen. Even niet afvallen is geen ramp.
Ohja absoluut. Daarom zeg ik ook, ik heb ook heel lang en vaak gehad dat ik wel wilde afvallen maar het gewoon niet lukte. Dat is een heel gevecht ja.
In essentie zeggen we hetzelfde. In ieder geval niet opgeven!
Ik had er alleen nog nooit zo over nagedacht, dat je er helemaal geen controle over hebt. Ik weet ook niet zeker of ik het ermee eens ben nog.

En ja als het goed gaat is het inderdaad vele malen makkelijker om advies te geven, maar ik heb ook ontzettend veel gejojo'd en heel erg moeite gehad met eten (misschien zelfs tegen de stoornis aan) dus ik weet wel hoe dat voelt.
pi_155646826
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:18 schreef BananaPancake het volgende:
In ieder geval niet opgeven!
Heel belangrijk!

En die knop zit in je hypothalamus en wordt beïnvloed door hormonen. Succes met daar de baas over zijn. Je omgeving proberen te beïnvloeden is makkelijker.
pi_155646834
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heel belangrijk!

En die knop zit in je hypothalamus en wordt beïnvloed door hormonen. Succes met daar de baas over zijn. Je omgeving proberen te beïnvloeden is makkelijker.
Oooh heb je daar misschien wat meer informatie over? :D
pi_155646841
Hier overigens mijn knop op easy mode cruise control. Ik geniet er van hoor, maar ik ben al die dagen dat èlke dag een strijd was die ik verloor ook niet vergeten. Elke dag opstaan met goede voornemens en elke dag aan het eind van de dag realiseren dat brownies, een zak patat in de stad, de jellybeans van een collega en pizza met extra kaas niet bij de goede voornemens pasten.

Ik vrees de dag dat ik weer moet vechten :{
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:26:20 #94
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155646851
:W
Ik lurk al een tijdje mee (al val je daar geen gram vanaf, blijkt ;(). Ik weet nog niet zeker of ik mee wil posten, maar ik lees allemaal berichtjes over nootjes ( :9) en dan vooral met korting. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig: waar halen jullie dat en hoe doen jullie dat?
/Weerevenveiliginlurkstand
pi_155646861
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:24 schreef BananaPancake het volgende:

Oooh heb je daar misschien wat meer informatie over? :D
Ja, google heeft heel veel info op 'hypothalamus hunger' of 'leptin' en 'ghrelin'
Probeer wiki bijv.

Denk redelijk toegankelijk: http://www.webmd.com/diet/your-hunger-hormones
pi_155646867
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:26 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
:W
Ik lurk al een tijdje mee (al val je daar geen gram vanaf, blijkt ;(). Ik weet nog niet zeker of ik mee wil posten, maar ik lees allemaal berichtjes over nootjes ( :9) en dan vooral met korting. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig: waar halen jullie dat en hoe doen jullie dat?
/Weerevenveiliginlurkstand
Bedoel je Bites we Love? Dat kan je gewoon op internet bestellen. Het is een soort abonnement dat je aanschaft. Misschien heeft één van de dames of heren hier nog een kortingscode voor de eerste box gratis, maar daarna betaal je vrijwel standaard 4,95 per week voor 4 zakjes van 45 gram.
biteswelove.nl Daar kan je ook aangeven welke nootjes je niet lekker vind en dus niet wil ontvangen.
Ook mani berry wordt hier veel gegeten. Dat ligt volgens mij gewoon in de supermarkt maar daar weet ik het fijne niet van :P
pi_155646869
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, google heeft heel veel info op 'hypothalamus hunger' of 'leptin' en 'ghrelin'
Probeer wiki bijv.

Denk redelijk toegankelijk: http://www.webmd.com/diet/your-hunger-hormones
pi_155646872
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:29 schreef BananaPancake het volgende:

Ik las direct bij het doorlezen iets wat ik niet eerder had gelezen :D

quote:
Are there ways to control our "hunger hormones," and thus rein in our appetites? Possibly -- by avoiding high-fat foods.
pi_155646875
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik las direct bij het doorlezen iets wat ik niet eerder had gelezen :D

[..]

Heuj! :D

En ook dat veel obese mensen ongevoelig worden voor het hormoon Leptine wat juist het hongergevoel onderdrukt ;(
pi_155646888
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:30 schreef BananaPancake het volgende:

Heuj! :D

En ook dat veel obese mensen ongevoelig worden voor het hormoon Leptine wat juist het hongergevoel onderdrukt ;(
Ja :{ Je lichaam doet soms dingen die niet logisch lijken. Helaas voor ons.
pi_155646929
Maar wat ik dus lees is dat er zeker een lichamelijk aspect een rol speelt. Je hongergevoel wordt letterlijk bepaald door die hormonen. Maar als bij mij de knop om is dan kan ik ook mijn honger gevoel en mijn munchies heel goed negeren. Dus daar zit dan ook nog een mentaal aspect aan vast en daar komt denk ik de ongezonde relatie met eten die veel mensen met overgewicht hebben in het spel. Maar waarom het dan de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet?
pi_155646949
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja :{ Je lichaam doet soms dingen die niet logisch lijken. Helaas voor ons.
echt ondingen af en toe :P
pi_155646950
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:39 schreef BananaPancake het volgende:
Maar wat ik dus lees is dat er zeker een lichamelijk aspect een rol speelt. Je hongergevoel wordt letterlijk bepaald door die hormonen. Maar als bij mij de knop om is dan kan ik ook mijn honger gevoel en mijn munchies heel goed negeren. Dus daar zit dan ook nog een mentaal aspect aan vast en daar komt denk ik de ongezonde relatie met eten die veel mensen met overgewicht hebben in het spel. Maar waarom het dan de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet?
Ik zou willen dat ik daar een antwoord op heb. Dan was het hele obesitasprobleem opgelost *)
Dus go-wetenschap! Hopelijk vinden ze de antwoorden.
pi_155646970
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zou willen dat ik daar een antwoord op heb. Dan was het hele obesitasprobleem opgelost *)
Dus go-wetenschap! Hopelijk vinden ze de antwoorden.
Inderdaad!
Wel interessant vind ik het :)

Ik ga nu even naar mijn zus die gaat mijn Engelse scriptie nakijken op taalfouten. :W
pi_155646974
Ik vind Fajah Lourens altijd wel een leukerd op de een of andere manier, dus af en toe neus ik weer eens op haar site om te kijken of ze inmiddels al iemand betaalt om de eindredactie te voeren, maar helaas :')

Tering, wat is er toch een hoop crap op het internet te vinden sinds het bloggen en floggen zo'n vlucht heeft genomen.

De fuuuuuuck staat hier? Waar gaat deze column over? Wat vond ze van de string? Hoe liep het af met de mensen op mars? Zoooooveel vragen :')

quote:
Eten, drinken en sporten (met of zonder onderbroek?) in Stockholm

Sinds ik deze site ben begonnen hoor ik kennelijk officieel thuis in het lijstje van bloggers/vloggers. Opeens krijg ik heel veel leuke uitnodigingen voor events en persuitjes en als ik op schiphol aankom, sta ik ineens tussen de pers van Nederland.

Op dit moment zit ik in het vliegtuig terug naar Nederland vanuit Stockholm.

Ik was daar op uitnodiging van Bjorn Borg die zijn nieuwe sportcollectie presenteerde. Ik ben zelf niet het type wat naar fashionshows gaat, omdat mode mij eigenlijk niet zo boeit. Ik hou van makkelijke kleding waar ik me lekker in voel en goed kan werken.

Als ik draai, wil ik me kunnen focussen op de muziek en niet bezig zijn met mijn rokje wat steeds hoger opkruipt. Ik wil op mijn gympen kunnen springen achter de DJ booth en niet bezig zijn met de pijn in mijn tenen door het dragen van hoge hakken. Tijdens het sporten vind ik het vooral belangrijk dat het allemaal lekker zit en niet dat mijn string steeds tussen mijn tuttie kruipt. Op het gebied van sportstrings valt dan ook zeker nog wat verbetering te behalen!

Vorige week werd ik gebeld door radio FUNX over een Amerikaanse onderzoek.

Volgens de resultaten van het onderzoek zou sporten zonder ondergoed fijner zijn.

Ik heb dit meteen uitgeprobeerd en het viel mij op dat ik nu letterlijk het zweet tussen mijn billen registreerde. Normaal merk ik de bekende zweednaad achteraf pas op, als ik voor de spiegel sta en weer eens naar mijn billen loop te loeren, maar nu voelde ik (tijdens de training) de druppels letterlijk tussen mijn billen glijden. Het was voor mij dus geen succes. Bjorn Borg staat bekend als onderbroekenmerk voor mannen, maar heeft tegenwoordig ook vrouwenondergoed en sportkleding. Misschien heeft Bjorn Borg wel de perfecte string om in te trainen.

Aangekomen in mijn geweldige hotelkamer van hotel Nobis, in het centrum van Stockholm, ligt er een welkomst cadeautje op het bed. Hoe kan het ook anders het is een ondergoed setje van Bjorn Borg. Ik pas het meteen en het zit geweldig. Ik trek mijn sportbroekje eroverheen aan en vertrek meteen naar de gym van het hotel. Ik voel me vandaag niet super fit, gezien het feit dat ik de afgelopen week vanaf woensdagavond 6 bookingen had. Helaas is het even niet anders, want over twee weken heb ik een shoot.

De gym ziet er heel mooi uit en er is niemand. Ik train vandaag mijn rug. Op dit moment ben ik zelf met de oefeningen van fase 5 (van mijn online-trainingsprogramma) aan het trainen. Fase 5 komt op 1 september op mijn website online. In de gym hebben ze niet alle attributen in huis, die ik tijdens deze training gebruik. Ik moet mijn training dan ook aanpassen en doe de volgende oefeningen:

Small grip Pulldown: 4 sets, 10 herhalingen
Lat pulldown: 4 sets, 10 herhalingen
Dumbbell rows: 4 sets, 10 herhalingen
Rope pulldown: 4 sets, 10 herhalingen

Als laatst sluit ik af met een superset van twee tricep oefeningen

Rope pushdown: 4×10 herhalingen
Overhead rope: 4x 10 herhalingen

Het is geen volledige training maar ik heb nog maar 30 minuten voordat ik klaar moet staan voor het diner. We eten bij een heerlijk restaurant. Vooraf komen er plakjes ham, olijven, grote kappertjes en brood langs. Ik eet groene en zwarte olijven, drie kappers en twee plakjes ham. Het hoofdgerecht bestaat uit:

vis, gekookte krieltjes, broccoli, asperges en een soort tapende van paprika en noten. Ik zie dat er wel erg veel olie over alles is heen gegoten, maar ik eet toch alles op. Wel laat ik de helft van de aardappeltjes liggen. Naast het gerecht drink ik een glas wijn. Het toetje komt op tafel het is Crème brulée.

Faj, “Erger kan niet, laat het staan!”, spookt er door mijn hoofd maar tijdens deze gedachten zit de eerste hap al in mijn mond. Ik laat de helft van het toetje staan en spreek met mezelf af dat ik nu echt niets meer mag. Het is acht uur en ik ben inmiddels op dag 8 van mijn intermittent fasting. Zoals ik in mijn vorige blog liet weten, ben ik deze manier van eten aan het uit proberen. Ik eet na 20.00 niks meer tot de volgende dag 14.00 uur.

De modeshow duurt 16 minuten en is geheel in het thema van MARS . Ik vind het wel mooi, het is een beetje retro-achtig. Ik ben tijdens de show erg gefascineerd door het verhaal achter de show. Vier mensen gaan naar Mars om daar een leven op te bouwen. Ze blijven daar voor altijd wonen! Kan je het je voorstellen dat je de rest van je leven moet door brengen met drie andere mensen en dat je alleen maar zuurstof hebt in je huis? Geen seks, feestjes, familie en liefde. Ik probeer me voor te stellen wat voor soort mensen dit zijn, terwijl ik naar ze kijk (ze zitten front row), maar kom er niet uit en laat het los. Ik neem de taxi naar het hotel en sla de afterparty over.

‘S morgens train ik benen en doe daarbij de volgende oefeningen:

Sumo squat 4 x 10 herhalingen in combinatie met one leg squat 4×10 herhalingen

Swisball hamstring curl 4×10 herhalingen in combinatie met lunches 4 x 10 stappen per been.

Leg press 4x 10 herhalingen in combinatie met kuiten op een bankje met gewicht in mijn ene hand. 4x 25 herhalingen per been.

Het is geen volledige benentraining en ik besluit vanavond nog even cardio te doen in de sportschool in Nederland. Nu wil ik nog eerst even van de dag genieten en ik ga shoppen voor mijn kids, mijn mannetje en mezelf.

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:46:32 #106
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155646983
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:28 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Bedoel je Bites we Love? Dat kan je gewoon op internet bestellen. Het is een soort abonnement dat je aanschaft. Misschien heeft één van de dames of heren hier nog een kortingscode voor de eerste box gratis, maar daarna betaal je vrijwel standaard 4,95 per week voor 4 zakjes van 45 gram.
biteswelove.nl Daar kan je ook aangeven welke nootjes je niet lekker vind en dus niet wil ontvangen.
Ook mani berry wordt hier veel gegeten. Dat ligt volgens mij gewoon in de supermarkt maar daar weet ik het fijne niet van :P
^O^ ik ga eens aan de Google!

Ik weet het fijne er niet vanaf, maar volgens mij zegt het hormoondieet dat je dus wél je hormonen kunt beïnvloeden. Ofzo.
pi_155647015
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:46 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik weet het fijne er niet vanaf, maar volgens mij zegt het hormoondieet dat je dus wél je hormonen kunt beïnvloeden. Ofzo.
Ja, er is zelfs een dieet dat zegt dat eiwit slecht voor je is en de oorzaak van de obesitasepidemie en dat je zoveel mogelijk vet en koolhydraten moet eten! Er is een boek voor alles :D Waarom? Omdat mensen ze kopen, omdat ze denken slank te worden door een boek te kopen. En daar worden andere mensen rijk van. Daarom zijn die boeken er.
pi_155647025
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:46 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

^O^ ik ga eens aan de Google!

Als je een code voor een gratis box wilt (twee voor 4,95) moet je me even je emailadres DMen.
Kwak
pi_155647171
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:54 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als je een code voor een gratis box wilt (twee voor 4,95) moet je me even je emailadres DMen.
Of mij :P
pi_155647185
Lijstje:

O: groene smoothie
B: 2 uur tuinieren
L: salade met sinaasappel en brie
D: uiteten bij de plaatselijke pannekoekenbakker
T: speciaal biertje
pi_155647329
Vechten jonguh, om codes weg te mogen geven!
Kwak
  Licht Ontvlambaar zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:41:07 #113
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155647331
Bruiloftsfeest vandaag, ik ga voornamelijk voor de vloeibare calorieën, denk ik...
pi_155647355
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 09:41 schreef kwakz0r het volgende:
Vechten jonguh, om codes weg te mogen geven!
Ja mooi man. :')

Overigens, dan, in alle eerlijkheid (want volgens mij hadden we dat nog niet gezegd), als je een kortingscode weggeeft, krijg je zelf ook een gratis box. Dus, VECHTEN!
pi_155647400
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 09:41 schreef Sjeen het volgende:
Bruiloftsfeest vandaag, ik ga voornamelijk voor de vloeibare calorieën, denk ik...
:9~
pi_155647439
quote:
liquid lunch :9
pi_155647517
quote:
Veel plezier :*
En die calorieën kan jij makkelijk hebben. Je ziet er geweldig uit!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155647585
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 09:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja mooi man. :')

Overigens, dan, in alle eerlijkheid (want volgens mij hadden we dat nog niet gezegd), als je een kortingscode weggeeft, krijg je zelf ook een gratis box. Dus, VECHTEN!
Betrayal... You must now leave the secret society of free nuts.

B-)

Ik geef mijn gratis doosjes aan mijn mama O+ want je krijgt bovenop je abbo er een tweede bij, tegelijk, en ik heb genoeg aan vier zakkies.

Je kan t ook gewoon op Facebook pleuren, overigens.
Kwak
pi_155647597
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 10:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:o :D
pi_155647780
80,9 B-)
pi_155647844
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 10:27 schreef Sunnythesun het volgende:
80,9 B-)
Gaat lekker *O*
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:51:19 #122
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_155648026
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 10:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

B-)

Ik geef mijn gratis doosjes aan mijn mama O+ want je krijgt bovenop je abbo er een tweede bij, tegelijk, en ik heb genoeg aan vier zakkies.
Twee doosjes? Elke week?
Prrrrr
pi_155648067
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 10:51 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Twee doosjes? Elke week?
Je krijgt een extra (gratis) doosje, als iemand je kortingscode afneemt. Als je eigen abbo dan ook nog door loopt kan het zijn dat je dus in een week 2 doosjes krijgt. :)
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:56:20 #124
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155648098
Ik heb Kwak ge-pm-d. Ben nog niet zo bedreven in het mobiel berichten versturen, dus ik kon de dm niet vinden :@
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:57:02 #125
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_155648106
Oh zo. Werkt die code vaker dan één keer? Dat wist ik niet.

Ik heb intussen een doosje vol zakjes en heb mijn abo even gepauzeerd.
Prrrrr
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:58:01 #126
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155648121
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, er is zelfs een dieet dat zegt dat eiwit slecht voor je is en de oorzaak van de obesitasepidemie en dat je zoveel mogelijk vet en koolhydraten moet eten! Er is een boek voor alles :D Waarom? Omdat mensen ze kopen, omdat ze denken slank te worden door een boek te kopen. En daar worden andere mensen rijk van. Daarom zijn die boeken er.
Ja, dat is natuurlijk helemaal waar. Maakt het voor ons nog moeilijk.. Want wat is nu waarheid?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:00:03 #127
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_155648153
Weegmomentje: van 135,3 naar 134,4. Ik is blij.

Vanavond wel weer een bbq, van m'n schoonmoeder en haar man nog voor hun verjaardagen, dus kan er niet onderuit ofzo. Vanmiddag wat later even een goed gevulde salade eten en dan straks van de stokbroodzooi afblijven. Gaat wel lukken denk ik, de alcohol zal de rest qua calorieën wel aanvullen vermoed ik zo...

Net even weekmenu's gemaakt. Althans een globale, 'dat gaan we eten, dus dat moet ik kopen' lijstje en dan zo naar de supermarkt. Boh, wat heb ik een hekel aan boodschappen doen.
klerkje
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:02:47 #128
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_155648189
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:00 schreef Spiegelei het volgende:
Net even weekmenu's gemaakt. Althans een globale, 'dat gaan we eten, dus dat moet ik kopen' lijstje en dan zo naar de supermarkt. Boh, wat heb ik een hekel aan boodschappen doen.
Wat, serieus? Ik vind de weekboodschappen doen juist altijd een uitje :D
Prrrrr
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:11:35 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_155648295
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Isa O+

Verder, Rucola, wat ook kan helpen is snoepen "bewust inplannen". Vroeger ( ;( ) ontzegde ik mezelf alles wat "slecht" was. Waardoor de craving steeds groter werd. En ik uiteindelijk bezweek aan verleidingen.
Door die slechte dingen nu bewust in te plannen naast mijn gewone en gezonde eten heb ik veel meer rust. Ik weet dat het af en toe mag. En dat ik dan nog steeds af kan vallen. Ik zie hier nu veel mensen die zo bezig zijn voor wie het allemaal erg goed werkt, misschien heb jij er ook wat aan!

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 08:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind Fajah Lourens altijd wel een leukerd op de een of andere manier, dus af en toe neus ik weer eens op haar site om te kijken of ze inmiddels al iemand betaalt om de eindredactie te voeren, maar helaas :')

Tering, wat is er toch een hoop crap op het internet te vinden sinds het bloggen en floggen zo'n vlucht heeft genomen.

De fuuuuuuck staat hier? Waar gaat deze column over? Wat vond ze van de string? Hoe liep het af met de mensen op mars? Zoooooveel vragen :')

[..]

ja bedankt, nu heb ik oogaids :(

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 10:27 schreef Sunnythesun het volgende:
80,9 B-)
JAAAA, almost there! Kaigoed!

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:02 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Nee, toch? Echt? :D

En Ei, ook goed bezig!! *O*
disclaimer
pi_155648342
Balans, balans, balans *O* *O* volgens mij zijn dat de toverwoorden voor succesvol beter in je vel zitten ;) (al dan niet afvallend :P )
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:21:15 #131
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_155648393
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:02 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

He getsie nee. Vroeger deed ik vaak boodschappen op vrijdagavond na werk. Ben je moe, wil je naar huis en heb je honger..... Geeeeeen goed idee. Had ik nog de helft niet mar wel een voorraad chips, lekkere kaasjes, salami, toastjes, ijs, friet, may maar ook andere sausjes ('is ook wel eens lekker')
Nu heel bewust eerst eten dan mokken dat ik niet wil en dralen en uitstellen en hier lezen. (Ja echt heel kinderachtig, I know) en dan gaan.
wel met een lijstje trouwens. Dat werkt ook erg goed voor mij. Ik koop heus wel eens wat erbij, maar het valt echt heel erg mee.
klerkje
pi_155648394
Weekboodschappen doen is awesome!

Lijstje:
O: 2 stukken taart (dan is ie op ;( )
B: uurtje wandelen
L: Coleslaw met gekruid gehakt
D: Moussaka
T: gevulde pepertjes

Vanochtend 94,3 :)
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:22:38 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_155648410
En verder, dit was 13 mei:

En dit vanmorgen:

(er stond 79,6 maar mijn telefoon weegt 200 gram :P)

Wat ik ook grappig vind is dat je het zelfs aan mijn voeten kan zien _O-
disclaimer
pi_155648420
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:21 schreef Lonaa het volgende:
Vanochtend 94,3 :)
Still on a roll!!

Vind jou trouwens ook wel een goed voorbeeld van hoe je je leefstijl kunt omgooien _O_ Diep respect voor :Y
pi_155648429
Thanks sun. :@

Oh SQ, tof! Ik herinner mij toen ik 99,9 woog. Telefoon pakken, nog een keer erop gaan staan, 100,0.
GODVERDOMME.
pi_155648437
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:22 schreef Stormqueen het volgende:

[ afbeelding ]

En dit vanmorgen:

[ afbeelding ]

:D :D je voeten zijn idd een heel stuk slanker!! (vocht :P )
_O_ _O_
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:24:37 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_155648444
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:23 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Still on a roll!!

Vind jou trouwens ook wel een goed voorbeeld van hoe je je leefstijl kunt omgooien _O_ Diep respect voor :Y
Dit, alles. Lonaa is een lichtend voorbeeld voor iedereen _O_
disclaimer
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:24:53 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_155648447
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:23 schreef Lonaa het volgende:
Thanks sun. :@

Oh SQ, tof! Ik herinner mij toen ik 99,9 woog. Telefoon pakken, nog een keer erop gaan staan, 100,0.
GODVERDOMME.
Ja facking stom is dat :')
disclaimer
pi_155648449
Nou, nou, niet te veel credits he? :@
pi_155648452
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja facking stom is dat :')
Ja, ik maak geen foto's van mn weegschaal. Jullie moeten me maar gewoon geloven :P
pi_155648458
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:24 schreef Lonaa het volgende:
We stoppen je skinny ass helemaal vol veren ja! o|O ~O>
pi_155648474
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:25 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

We stoppen je skinny ass helemaal vol veren ja! o|O ~O>
Ja, ik merk het. :')

Maar vergeet niet dat ik ook nog steeds struggles heb, ruzie met mezelf en moeite heb om mijn leven blijvend te veranderen.
pi_155648485
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, ik merk het. :')

Maar vergeet niet dat ik ook nog steeds struggles heb, ruzie met mezelf en moeite heb om mijn leven blijvend te veranderen.
:Y weet ik. Kan ook gewoon best een paar jaar overheen gaan voor het écht geautomatiseerd is.. Maar gewoon, je dóet het wel he. En daar mag je gewoon credits voor krijgen zodat je ook die hobbels weer over komt :* :*
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:27:31 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_155648487
quote:
Zeg troela, je bent verdomme dertig kilo afgevallen (zonder valsspelen. Voor de insiders O+). Je zit in alle opzichten zoveel beter in je vel. Je werkt keihard aan jezelf, alleen voor jezelf, en kijk, het werkt! Daar mag best regelmatig even voor gejuichd worden hoor! Hier:

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
disclaimer
pi_155648494
cheer-boks SQ 8-)
pi_155648511
:@

Ok, ok. Thanks. :)

Maar jullie kunnen het ook! Zeker als ik het kan. :')
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:29:12 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_155648518
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:28 schreef Lonaa het volgende:

Ja zeker 8-)
Maar ik ga je niet inhalen :P
disclaimer
pi_155648523
Ik zit te ruzieen met m'n ontbijt. Geen honger, maar ga zo wandelen op t Buursezand (ga je mee Sun?)
pi_155648529
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja zeker 8-)
Maar ik ga je niet inhalen :P
Nee, maar je bent wel 13 kg lichter dan ik :P
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:30:40 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_155648543
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, maar je bent wel 13 kg lichter dan ik :P
Jij hebt een betere reed :{w
disclaimer
pi_155648551
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jij hebt een betere reed :{w
Probably true.
pi_155648560
No offense.
pi_155648571
Maar soms word ik er zo verdrietig van. Gisteren lag ik op bed, zonder kleren aan, en alles is slap en hangt en vel en striemen en alles. Hoe moet dat OOIT nog toonbaar worden?! Zonder valsspelen. I dunno. Ben er bang voor.
pi_155648579
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:22 schreef Stormqueen het volgende:

[ afbeelding ]

En dit vanmorgen:

[ afbeelding ]

Dat viel mij ook direct op!! Je voeten zijn slanker :D
pi_155648635
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:28 schreef Lonaa het volgende:

:Y kunnen we ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155648654
Je bent een kanjer Sun :)
pi_155648664
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:29 schreef Lonaa het volgende:
Ik zit te ruzieen met m'n ontbijt. Geen honger, maar ga zo wandelen op t Buursezand (ga je mee Sun?)
Ik ben echt te lamlendigverkouden en moet morgen met een hele kudde Cockers wandelen in Hilversum. Krachten sparen.. Anders was ik graag mee gegaan.. :Y Misschien binnenkort ff iets plannen weer. Sally knuffelen O+
pi_155648677
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:35 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik ben echt te lamlendigverkouden en moet morgen met een hele kudde Cockers wandelen in Hilversum. Krachten sparen.. Anders was ik graag mee gegaan.. :Y Misschien binnenkort ff iets plannen weer. Sally knuffelen O+
Ah, ja. Beter van niet dan.

Lijkt me leuk! *O*
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:36:44 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_155648691
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:32 schreef Lonaa het volgende:
Maar soms word ik er zo verdrietig van. Gisteren lag ik op bed, zonder kleren aan, en alles is slap en hangt en vel en striemen en alles. Hoe moet dat OOIT nog toonbaar worden?! Zonder valsspelen. I dunno. Ben er bang voor.
Realistisch blijven. De juiste verwachtingen hebben.
Je zal nooit (meer) een superstrakke #fitgirl worden. Maar dat moet ook niet je einddoel zijn. Dat is overigens maar voor weinig mensen weggelegd.
Maar ook wat minder strak kun je nog steeds smoking hot zijn. En fit en gezond leven, en uithoudingsvermogen hebben, en huppelen, en dansen, en gelukkig zijn met jezelf. Zonder die tientallen kilo's ballast. :*
disclaimer
pi_155648696
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:35 schreef Lonaa het volgende:
Je bent een kanjer Sun :)
Als ik het nou eens blijvend vol kan houden wel ja. Dat is het wel helaas: ik móet blijven meten/wegen/checken. Zodra ik het los laat en er gebeurt iets (zoals die blessure) gaat het toch mis. Dus.
pi_155648707
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Realistisch blijven. De juiste verwachtingen hebben.
Je zal nooit (meer) een superstrakke #fitgirl worden. Maar dat moet ook niet je einddoel zijn. Dat is overigens maar voor weinig mensen weggelegd.
Maar ook wat minder strak kun je nog steeds smoking hot zijn. En fit en gezond leven, en uithoudingsvermogen hebben, en huppelen, en dansen, en gelukkig zijn met jezelf. Zonder die tientallen kilo's ballast. :*
Dat klopt hoor, en dat weet ik ook wel. Maar soms word ik er moedeloos van. Mijn benen zien er best goed uit, en dan ga ik liggen, en hangt de helft er als een slappe zak naast. NEE.

Maar goed, vandaag heb ik m'n nieuwe spijkerbroek aan en een shirt en zomg geen buik en awesome :D
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:38:43 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_155648731
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:37 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Als ik het nou eens blijvend vol kan houden wel ja. Dat is het wel helaas: ik móet blijven meten/wegen/checken. Zodra ik het los laat en er gebeurt iets (zoals die blessure) gaat het toch mis. Dus.
Ja, don't we all. Stom is dat. Maar we houden elkaar gewoon scherp, afgesproken?
De uitdaging zit 'm inderdaad in het herpakken als je twee kilo bijtikt op de weegschaal, en niet pas bij tien. Maar die uitdaging wil ik nu écht graag aan gaan *O*
disclaimer
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:39:01 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_155648737
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat klopt hoor, en dat weet ik ook wel. Maar soms word ik er moedeloos van. Mijn benen zien er best goed uit, en dan ga ik liggen, en hangt de helft er als een slappe zak naast. NEE.

Maar goed, vandaag heb ik m'n nieuwe spijkerbroek aan en een shirt en zomg geen buik en awesome :D
Goed zo, yay! O+
disclaimer
pi_155648753
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, don't we all. Stom is dat. Maar we houden elkaar gewoon scherp, afgesproken?
De uitdaging zit 'm inderdaad in het herpakken als je twee kilo bijtikt op de weegschaal, en niet pas bij tien. Maar die uitdaging wil ik nu écht graag aan gaan *O*
:Y me too!! *vastberaden is* Blijven wegen dus. Ook wanneer het einddoel bereikt is. Zeker nu ik richting de 40 ga is dat helaas gewoon echt pure noodzaak vrees ik ;( ;)
pi_155648758
Ik denk dat het altijd een struggle zal blijven om op gewicht te blijven en niet in oude gewoontes te vervallen, in mijn geval.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:41:11 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_155648797
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat het altijd een struggle zal blijven om op gewicht te blijven en niet in oude gewoontes te vervallen, in mijn geval.
geen struggle, een uitdaging!

Uitdagingen *O*
#positiefdenken *D
disclaimer
pi_155648934
Overigens was manlief net weer uitermate lief.. ;) Die roept iedere keer, te pas en te onpas, hoe zeer hij kan zien dat ik weer een en ander kwijt ben om mijn middel (en meent het ook nog.. ) O+ Ook toen ik gefrustreerd was dat er qua kilo's niets gebeurde.. dan was hij oprecht verbaasd: dat kán toch niet? Ik zie dat je afvalt! Je buik is weer een stuk platter hoor! :D

O+ O+ moral support is zo belangrijk he..
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:50:38 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_155649008
Wat lief Sunny! En zeker! Soms lees ik van mensen die zo onderuit getrapt worden door hun naasten, dat doet me dan zo'n pijn ;( Echt, je omgeving is zó belangrijk!
disclaimer
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:52:28 #169
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_155649043
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:47 schreef Sunnythesun het volgende:
Overigens was manlief net weer uitermate lief.. ;) Die roept iedere keer, te pas en te onpas, hoe zeer hij kan zien dat ik weer een en ander kwijt ben om mijn middel (en meent het ook nog.. ) O+ Ook toen ik gefrustreerd was dat er qua kilo's niets gebeurde.. dan was hij oprecht verbaasd: dat kán toch niet? Ik zie dat je afvalt! Je buik is weer een stuk platter hoor! :D

O+ O+ moral support is zo belangrijk he..
Zo'n man wil ik ook O+. Mijn lief vindt het prima dat ik afval maar ook als ik dat niet zou doen. Hij ziet het volgens mij ook niet, pas als ik zeg dat ik bijvoorbeeld een rokje weer pas dan zegt ie 'oh ja, nou ik zie het hoor ' ofzo. Verder is ie wel leuk trouwens ;)
Prrrrr
pi_155649044
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:50 schreef Stormqueen het volgende:
Wat lief Sunny! En zeker! Soms lees ik van mensen die zo onderuit getrapt worden door hun naasten, dat doet me dan zo'n pijn ;( Echt, je omgeving is zó belangrijk!
Jullie zijn ook een beetje (een wat meer dan de ander) mijn omgeving O+
pi_155649109
Mijn man is tevens mijn personal shopper :@ Hij pakt vaak echt precies de goede kleding uit het rek (terwijl we beiden niet echt geven om mode of zo). Hij heeft ook mijn trouwkleding uitgekozen in feite.. (al dacht hij dat de rok die ik had bedacht niet mooi zou staan, tot ik hem aan had :D ) Hij heeft er echt oog voor O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y écht wel!! Verder heb ik het er met niemand echt over namelijk.. :D
pi_155649182
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y
Maar vandeweek ook een complimentje van een collega mogen ontvangen :)

Vanochtend nog steeds 89,3! :o Ik had verwacht dat er minstens een pond bij was...
pi_155649689
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:00 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Vanochtend nog steeds 89,3! :o Ik had verwacht dat er minstens een pond bij was...
*O* *O*

Heerlijke brunchsalade gemaakt.. we waren laat op en door mijn verkoudheid weinig behoefte aan ontbijt. Nu dus sla met tomaatjes, avocado, uitgebakken ontbijtspek, gekookte eitjes, basilicum en balsamicoazijn :9 :9
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:28:43 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_155649725
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:00 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Hoezo een pond er bij? Je gaat keigoed!
disclaimer
pi_155649866
Positieve vibe hier *O*

En hoi!! Ik moet 12 kilo kwijt. Kom uit een dal dat eigenlijk 2,5 jaar heeft geduurd ;(
Sinds mijn jongste tweetal is geboren stond ik op stand 'overleven'. Maar ik zie weer licht!
Met een meidenkwartet
pi_155649979
Pfoe met een tweeling (toch?) snap ik dat overleven de eerste levensbehoefte is, en afvallen niet ;)
pi_155650071
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:40 schreef Sunnythesun het volgende:
Pfoe met een tweeling (toch?) snap ik dat overleven de eerste levensbehoefte is, en afvallen niet ;)
Ja twee meiden. En de prioriteit ligt bij de 4 kinderen en ik vergeet voor mezelf te zorgen. Icm manlief die verweg werkt is het nog steeds pittig, maar ik wil niet verder weg glijden...
Met een meidenkwartet
pi_155650093
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:45 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja twee meiden. En de prioriteit ligt bij de 4 kinderen en ik vergeet voor mezelf te zorgen. Icm manlief die verweg werkt is het nog steeds pittig, maar ik wil niet verder weg glijden...
Nou, welkom hier en ik hoop dat andere drukke moeders met gerichte tips voor je komen hoe je dat aan kunt pakken allemaal ^O^
Hoe oud zijn je kinderen nu?
pi_155650341
8, 5, 2, 2
Eerste doel: veeeel meer water drinken en exit koekjes.
Nog veel meer doelen hoor. Ik ben het eens op een rijtje aan het zetten.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:03:15 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_155650385
Welkom en succes cathmar!
disclaimer
pi_155650511
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 12:45 schreef Cathmar het volgende:

Echt zo'n moederkwaal hè, vergeten dat je zelf ook belangrijk bent }:| Iedereen is net zo belangrijk in je gezin ^O^ Goed voor jezelf zorgen is ook het goede voorbeeld geven en nou ja, je bent het waard *)

Ik ben net lid geworden van een sportschool die nog niet eens open is 8-) We zullen zien :D
pi_155650526
Oh, ze hebben persoonlijke kleedruimtes. Dus douche, toilet en plek om om te kleden voor 1 persoon. Dus ik: Oh, zoals in de Sims 4! Hij moest even hard lachen :@
pi_155650822
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:52 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Zo'n man wil ik ook O+. Mijn lief vindt het prima dat ik afval maar ook als ik dat niet zou doen. Hij ziet het volgens mij ook niet, pas als ik zeg dat ik bijvoorbeeld een rokje weer pas dan zegt ie 'oh ja, nou ik zie het hoor ' ofzo. Verder is ie wel leuk trouwens ;)
Same here
pi_155650847
Welkom cathmar
pi_155651019
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:11 schreef Isabeau het volgende:
Oh, ze hebben persoonlijke kleedruimtes. Dus douche, toilet en plek om om te kleden voor 1 persoon. Dus ik: Oh, zoals in de Sims 4! Hij moest even hard lachen :@
:D :D
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:53:20 #186
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_155651334
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:00 schreef Cathmar het volgende:
8, 5, 2, 2
Eerste doel: veeeel meer water drinken en exit koekjes.
Nog veel meer doelen hoor. Ik ben het eens op een rijtje aan het zetten.
Welkom!

Ik heb dat meer drinken (water en thee) ook als eerste doel ingesteld. Nu na een maand of drie begint het beetje bij beetje een gewoonte te worden en krijg ik nu ook daadwerkelijk dorst als ik op de vastingestelde momenten niet iets drink. Ik vind dat nog steeds wel moeilijk, maar het komt.
En ik moet potdomme ook nog steeds minimaal 1x S nachts naar de plee. Ik had gehoopt datering lichaam daar ook iets handiger mee om zou kunnen gaan.... -O-

En hoera voor alle goede resultaten hoor. Grote stappen EN kleine stappen. Ik ben altijd iemand geweest die nergens om geeft en gewoon doet zeg maar. Maar (veel) te dik zijn doet altijd iets met je. Kleding kopen is al gewoon kut, en jezelf op foto's zien die je niet zelf strategisch hebt kunnen maken is kut en spiegelende winkelramen zijn ook kut.
Niemand die dat van mij zou denken, want ik straal dat niet uit. Ik mag dan niet super veel posten hier, toch zeg ik hier veel meer. Bijvoorbeeld mijn gewicht (nu dan, eerst ook niet). Alleen mijn lief weet mijn gewicht. Ik denk ook dat mijn omgeving stijl achterover slaat als ze het gewicht horen.

Natuurlijk zien ze wel dat ik bezig ben omdat ik anders eet en m'n broeken te ruim zijn nu. Ik praat er summier over met hen.

Jullie vind ik liev want het is gewoon niet altijd zo simpel. En ik doe maaltijdideeën op hier! :D

Dus jeej voor iedereen *O*
klerkje
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:57:15 #187
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_155651425
Hoi CM, fijn dat je er bent!

Net even met oudste op en neer gefietst naar zijn nieuwe school, zodat ie niet verdwaald raakt als ie op zijn eerste schooldag zelf moet uitzoeken wat de handigste route is :-) 19,6km in 52 minuten. Best netjes toch?
Prrrrr
pi_155651476
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 13:53 schreef Spiegelei het volgende:
En ik moet potdomme ook nog steeds minimaal 1x S nachts naar de plee. Ik had gehoopt datering lichaam daar ook iets handiger mee om zou kunnen gaan..
Ik stop na het avondeten ook met water drinken. Anders moet ik er wel 2x uit }:| Echt heel vervelend.
Zou idd wel eens fijn zijn als mijn lijf zich zou aanpassen. Maar ho maar!
pi_155651554
Mijn dopperflesje heeft het heel druk hier ;)
Gelukkig hoef ik er niet iedere nacht uit, maar merk wel dat ik iets vaker 's nachts wakker word om te plassen.. had ik vroeger nooit (maar toen dronk ik ook echt veel te weinig) :+
pi_155651726
Ik drink toch liever het water 's avonds WEL dan niet, wanneer het er overdag niet van gekomen is. Ik merk het zo snel wanneer ik te weinig binnen krijg, dan liever een keertje extra naar het toilet.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:30:33 #191
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_155652189
Het water _O_ Hou ervan.

Eergisteren 500 kcal teveel gegeten door een plotselinge aanval tot chips (had ik nog in huis...), maar gisteren gecompenseerd door 500 kcal onder de standaard te eten, gewoon een licht ontbijtje, geen snacks nemen en wat extra water drinken.

Ik zit er helemaal in met MyFitnessPal, prima app.

Kun je elkaar ook toevoegen? Doen jullie dat ook? Kun je dan elkaars eten liken (en disliken als iemand een taartje eet?) :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_155652607
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:30 schreef eleusis het volgende:
Het water _O_ Hou ervan.

Eergisteren 500 kcal teveel gegeten door een plotselinge aanval tot chips (had ik nog in huis...), maar gisteren gecompenseerd door 500 kcal onder de standaard te eten, gewoon een licht ontbijtje, geen snacks nemen en wat extra water drinken.

Ik zit er helemaal in met MyFitnessPal, prima app.

Kun je elkaar ook toevoegen? Doen jullie dat ook? Kun je dan elkaars eten liken (en disliken als iemand een taartje eet?) :')
Ik ben MFP-vriendjes met Sarabi en Pee, maar je ziet alleen de gewichtsverschillen als die ingevoerd worden, de activiteit en of iemand onder of boven het kcal doel is mits die persoon de dag officieel afsluit (wat ik dus stelselmatig vergeet). :)
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:02:10 #193
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_155652862
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik drink toch liever het water 's avonds WEL dan niet, wanneer het er overdag niet van gekomen is. Ik merk het zo snel wanneer ik te weinig binnen krijg, dan liever een keertje extra naar het toilet.
Ik drink juist na het avondeten zeker nog 2 grote mokken of glazen (thee of water). Niet omdat ik het meteen fysiek merk, maar omdat ik gewoon geen goede drinkgewoonten heb. Voorheen dronk ik alleen 1 grote mok thee S morgens op kantoor en vaak, maar niet altijd 1 glas water wanneer ik thuis kom van werk. En dat was mijn drinken voor de hele dag. :@

Natuurlijk haal je ook vocht uit eten, maar dit was gewoon absurd.

Dus ja, ik drink gewoon op m'n vaste momenten, jammer van die nachtelijke plasmomenten, gelukkig val ik altijd meteen weer in slaap. :)
klerkje
  Licht Ontvlambaar zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:58:03 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155653910
quote:
je kunt nooit teveel complimenten krijgen ;)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:02:29 #195
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155653996
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 09:59 schreef Tally het volgende:

[..]

Veel plezier :*
En die calorieën kan jij makkelijk hebben. Je ziet er geweldig uit!
jijislief!
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:09:38 #196
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_155655220
Ontzettend onverantwoord maar suuuper lekker D: nachos con todos - met gehakt, bonen, tomaat, kaas, mais, ui, paprika, kaas en avocado. Vooraf snoeptomaaatjes, druiven, bruchettas, olijven, chorizo en cashewnoten. Van alles een beetje, moet lukken.
Prrrrr
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:19:58 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_155655448
Ik ga frieten. Omdat al weken geleden :P met voorbedachten rade!
disclaimer
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:34:50 #198
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_155655745
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 17:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga frieten. Omdat al weken geleden :P met voorbedachten rade!
Niet eens patatten? (Jahaakonhetnietlaten :+) Enjoy!

Bezichtiging geweest dus nu in weekend-chillmodus O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_155655772
En wij gaan naar de pannenkoekenbakker :9
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:04:02 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_155656332
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 17:34 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Niet eens patatten? (Jahaakonhetnietlaten :+) Enjoy!

Bezichtiging geweest dus nu in weekend-chillmodus O+
nee, Brabant he, daar hebben ze geen patat :P
Ik vraag me wel af wat nou écht de voedingswaarde van frituurvoer is. Ik vind héél uiteenlopende gegevens. Maar als ik de gemiddelden pak ben ik maar 83 kcals over mijn max heen vandaag :P
disclaimer
pi_155656655
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 11:32 schreef Lonaa het volgende:
Stel dat het je heel erg dwars blijft zitten en niet beter wordt, kun je ook kiezen voor wel valsspelen toch? Geen lichte beslissing, maar bijna alles kan tegenwoordig als je dat echt zou willen.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:41:25 #202
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_155657046
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, Brabant he, daar hebben ze geen patat :P
Ik vraag me wel af wat nou écht de voedingswaarde van frituurvoer is. Ik vind héél uiteenlopende gegevens. Maar als ik de gemiddelden pak ben ik maar 83 kcals over mijn max heen vandaag :P
Ohja die grens was laatst bepaald :+

Uhm hangt er ws vanaf in wat voor vet er gebakken wordt..? Je ne sais pas!
pi_155657516
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 18:21 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Stel dat het je heel erg dwars blijft zitten en niet beter wordt, kun je ook kiezen voor wel valsspelen toch? Geen lichte beslissing, maar bijna alles kan tegenwoordig als je dat echt zou willen.
Dat is wel waar. We'll see :)
pi_155657532
Lijstje voor vandaag:
O: 2 stukkies taart.
B: Uurtje wandelen, half uur fietsen.
L: broodje met leverworst
T: gevulde pepertjes en achterham.
pi_155657813
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat is wel waar. We'll see :)
Als ik ooit zover ben, dan speel ik.echt wel vals hoor :+ Ik laat niet alles recht trekken maar wil zeker wel wat aan buik en borsten doen :Y
pi_155657859
*burb* vrij heftig diner.. en 2 witbiertjes gehad. Ik zit wel vol geloof ik :+

Lijst:
OL: salade met avocado, gekookte eitjes, uitgebakken ontbijtspek (460)
B: met de hond wandelen, grasmaaien en de zolder opruimen ;)
T: 2x Vedett witbier (280)
D: 2 volkoren pistoletten met italiaanse gehaktballen in tomatensaus gegratineerd met kaas (1000 :+ :+ )
1700, niet eens heel slecht voor op een zaterdag :s)

Misschien zo nog een cornetto. Op zaterdag staat mijn limiet op 2000kcal dus dat kan nog makkelijk. :)
pi_155658287
Wij aten ook frietjes net, uit eigen frituur :9

Vanmiddag niet geslaagd voor schoenen... -O- Het was er veel te druk voor fatsoenlijk advies of überhaupt een verkoper te pakken te krijgen. En had Peuter en Kleuter mee, dus ook niet echt geduld... Later maar eens proberen alleen en doordeweeks.
Frustratie over schoenen uitgeleefd in de tuin die inmiddels dus weer onkruidvrij is. Ook fijn!
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:51:16 #208
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155658671
Lijstje:

O: Banaan + koffie (dit was vooral om iets in m'n maag te hebben tijdens het hardlopen)
S: 7,5km hardlopen
T: Vezelrijke kwarktaart
L: Pannenkoeken :9 van volkorenmeel. 1 met 3 dunne bacon plakjes, 2 met banaan.
T: Lemon proteïne cake, Brinky koekje
D: Lasagne met gerookte kalkoenreepjes en bechamelsaus on top
T: ?
Fear is the path to the Dark Side.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:01:24 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_155658999
Hoe gaat het met jouw afvallen eigenlijk, artoo?
disclaimer
pi_155659124
Lekker gegeten :9
Kom nu op 1800kcal uit, netjes voor in het weekend en er mag misschien nog wel wat bij.
pi_155660171
Matige dag.

O: havermout met rijst-kokosmelk, pecans en maple syrup
T: een reep Vego
L: 250 gram kokosyoghurt met frambozen en blauwe bessen
T: geen
D: Patat uit de oven met miniloempia's uit de oven, met veganaise en ketchup
Straks nog een glas wijn misschien

Minder:
- Vego is 65 gram hazelnotenchocola en dus baggervet en suikerig - cadeautje van vertrekkende couchsurfer, ik koop het dus nooit omdat ik dit zo lekker vind dat ik het altijd in een keer opeet.
- Vergeten mijn Fitbit om te doen na het opladen dus geen idee van beweging, maar hoe dan ook te weinig denk ik. Alleen even naar supermarkt gefietst en badkamerplafond gewit.

Toch valt het mee want:
- Ondanks zwaar verpeste stemming (omdat mijn huurders waarschijnlijk minimaal 1500 schade gaan achterlaten en ik dus bij kennissen geld moet gaan zien te verhalen, wat ik eerst moet gaan voorschieten natuurlijk terwijl ik dat niet kan missen, en onder tijdsdruk moet regelen want nieuwe huurder) heb ik slechts een van de twee repen Vego op, heb ik geen chips gekocht en ben ik ook nog steeds niet dronken. Vooral dat laatste voelt op dit moment als een prestatie van formaat.
pi_155660235
Oh, en 86.9 vanochtend, dat was ook nog wel ok aan vandaag. Sta al een week stil op 87-87.5 dus ook al is het weinig verschil, psychisch maakt het toch veel uit.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:16:14 #213
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_155662866
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:50 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik ben MFP-vriendjes met Sarabi en Pee, maar je ziet alleen de gewichtsverschillen als die ingevoerd worden, de activiteit en of iemand onder of boven het kcal doel is mits die persoon de dag officieel afsluit (wat ik dus stelselmatig vergeet). :)
Het blijkt dat MFP wel elke snack op Runkeeper plaatst als je die hebt gekoppeld _O-

Leuk, hoop dat dit uit kan.

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 30 augustus 2015 @ 00:38:28 #214
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_155667070
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 22:16 schreef eleusis het volgende:

[..]

Het blijkt dat MFP wel elke snack op Runkeeper plaatst als je die hebt gekoppeld _O-

Leuk, hoop dat dit uit kan.

[ afbeelding ]
In runkeeper aangeven dat voer privé is. :P Tenminste, ik neem aan dat skjoe mijn voer niet zien kan. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zondag 30 augustus 2015 @ 00:41:35 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_155667137
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 00:38 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

In runkeeper aangeven dat voer privé is. :P Tenminste, ik neem aan dat skjoe mijn voer niet zien kan. :+
de jouwes niet nee.

Die van Bertha trouwens ook niet.
disclaimer
  zondag 30 augustus 2015 @ 00:44:39 #216
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_155667212
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 00:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de jouwes niet nee.

Die van Bertha trouwens ook niet.
Ah, kek. Die instelling is dus te vertrouwen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_155669295
94,9 *O* de eerste 5 zijn eraf! :D
pi_155669344
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 08:46 schreef BananaPancake het volgende:
*O* *O* goed bezig!!

Hier zat er weer iets bij op, maar het schommelt bij mij iedere keer zo dat ik me daar geen zorgen over maak :+
pi_155669356
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:03 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje voor vandaag:
O: 2 stukkies taart.
B: Uurtje wandelen, half uur fietsen.
L: broodje met leverworst
T: gevulde pepertjes en achterham.
Dit lijstje voor buitenstaanders die een keer mee komen lezen _O- "Ja, vind je het gek dat ze daar te dik zijn, ontbijten met twee stukken taart!"

Mijn standaard voedingspatroon en beweging zijn niet mijn grootste struikelblok op dit moment, maar maat weten te houden. Ik kan verdorie gewoon geen maat houden -O- Ik zorg voor de kat van mijn ouders en aangezien ik hier dan rond lunchtijd ben haal ik brood uit hun diepvries voor mijn lunch. Ik had daar de magnums al zien liggen. Gisteren was het lekker warm, dus ik vond dat ik wel een ijsje mocht. Ze hadden ook van die mini magnums! Dus daar maar één van gepakt. Dat was uiteraard vele te klein en ik hunkerde naar nog één. Hup, nog één. En oh jee, er lag ook zo'n aardbeienmagnum (een grote) en ja, die heb ik uiteindelijk ook nog opgegeten.

Thuis gekomen maakte vriendlief Tuna Pasta Bake en dat is vooral heel erg niet slank (pasta, roomsaus met kaas, mais en tonijn in olijfolie). Daar had ik dus twee volle borden van op :') Alleen het avondeten was geschat al zo'n 1400 kcal (één bord was nog wel meegavallen, maar nee, het was lekker dus nog een bord! Waarom!) De magnums kwamen op zo'n 500 kcal. En ik had nog normaal ontbijt en lunch gehad. Pffffff.

Vandaag weer een dag *O* Op naar het strand, naar het restaurantvoer en cocktails :+
pi_155669377
quote:
Echt wel goed! *O*

Hier dook het vanochtend toch ineens naar beneden op de weegschaal maar morgen is m'n officiële weegmomentje dus dan zien we wel. Ik hoop dat dat van vanochtend morgen nog steeds waar is _O-
pi_155669382
-O- Isa.. Magnums ook nog eens.. -O- En ongepland en ongewild. Dus niet tof.. o|O
pi_155669388
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 09:02 schreef Sunnythesun het volgende:
-O- Isa.. Magnums ook nog eens.. -O- En ongepland en ongewild. Dus niet tof.. o|O
Ik kan ze hier moeilijk weg gooien :+ Thuis zou ik dat zo doen als ik er niet af kan blijven :X
pi_155669390
Isabeau: ik vind die interne hunkering veel lastiger te overwinnen dan wat dan ook. Daarom snoep ik al weken gewoon helemaal niet. Ik ga gewoon voor schut als ik er eenmaal aan begin, want 1 is niet genoeg.
pi_155669402
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 09:03 schreef PaarsBeestje het volgende:
Isabeau: ik vind die interne hunkering veel lastiger te overwinnen dan wat dan ook. Daarom snoep ik al weken gewoon helemaal niet. Ik ga gewoon voor schut als ik er eenmaal aan begin, want 1 is niet genoeg.
Nee, dat is het dus. Ik kan er op zich wel afblijven, dat vereist niet heel veel moeite. Maar als 1 snack over de tong is dan volgen er meer :+ Ik kan niet stoppen. Dus, overal maar weer gewoon afblijven. Het "Ach toe, eentje is toch niet erg!" moet ik nog steeds beantwoorden met: jawel, dat is heel erg.
pi_155669403
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 09:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kan ze hier moeilijk weg gooien :+ Thuis zou ik dat zo doen als ik er niet af kan blijven :X
Of niet in huis halen..
Lijkt me heel lastig als je je écht niet in kunt houden :X
pi_155669405
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 09:06 schreef Sunnythesun het volgende:

Of niet in huis halen..
Lijkt me heel lastig als je je écht niet in kunt houden :X
Ik BEN niet thuis.
pi_155669411
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 09:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik BEN niet thuis.
Ja dat snap ik ;) ;) Maar in je eigen huis zou je het weggooien zeg je, of je kunt het daar niet in huis halen. Ik weet dat je bij je ouders zit.
pi_155669427
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 09:07 schreef Sunnythesun het volgende:

Ja dat snap ik ;) ;) Maar in je eigen huis zou je het weggooien zeg je, of je kunt het daar niet in huis halen. Ik weet dat je bij je ouders zit.
Ik haal zelden iets in huis, maar ik woon er niet alleen 8-)
pi_155669428
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 09:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, dat is het dus. Ik kan er op zich wel afblijven, dat vereist niet heel veel moeite. Maar als 1 snack over de tong is dan volgen er meer :+ Ik kan niet stoppen. Dus, overal maar weer gewoon afblijven. Het "Ach toe, eentje is toch niet erg!" moet ik nog steeds beantwoorden met: jawel, dat is heel erg.
Precies. Mijn hele systeem gilt op dat moment dat er meer moet komen want ik heb het verdiend en had ook nog nauwelijks maar geproefd. Hopeloos. Ik vind gewicht verliezen lastig maar lang niet zo lastig als straks weer proberen 'gewoon' te doen, want gewoon is hier gewoon heel veel.
pi_155669429
Ik zag van de week de taart klaar staan op werk. Ik heb echt nog staan twijfelen. Maar de ervaring leert dat ik daarna duizelig ben van de berg suiker die erin zit, en ik nog nooit achteraf gedacht heb "o, dat was wel zo'n fantastisch lekker stukje taart", dus ik heb genoten van mijn nectarine.

Ik schommel nu een beetje. Ik drink te weinig de afgelopen dagen dus dat is niet raar. Vrijdag nog wel 23 km geskate, dus de beweging zit er wel in. Het plan is om straks nog even naar een blote voetenpad te gaan,dus ik ben benieuwd.
pi_155669444
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 09:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zag van de week de taart klaar staan op werk. Ik heb echt nog staan twijfelen. Maar de ervaring leert dat ik daarna duizelig ben van de berg suiker die erin zit, en ik nog nooit achteraf gedacht heb "o, dat was wel zo'n fantastisch lekker stukje taart", dus ik heb genoten van mijn nectarine.
Ik vind qua taart de regel 'het moet zelfgemaakt zijn' wel een goeie eigenlijk :Y Denk dat ik die ook maar in ga stellen, al kom ik in mijn dagelijks leven maar zeer weinig taart tegen. :)
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 09:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik haal zelden iets in huis, maar ik woon er niet alleen 8-)
Maar het scheelt wel ;)
pi_155669466
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 09:11 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik vind qua taart de regel 'het moet zelfgemaakt zijn' wel een goeie eigenlijk :Y Denk dat ik die ook maar in ga stellen, al kom ik in mijn dagelijks leven maar zeer weinig taart tegen. :)

[..]

Maar het scheelt wel ;)
Dat is mijn regel ook vaak wel. Bij de verjaardagen hier thuis verheug ik mij ook altijd op de taarten. En het bezoek ook. :@. Die zijn vaak teleurgesteld als er gekochte taart staat. En inmiddels wil bijna iedereen niet van 1 taart een stukje, maar een half puntje van beide taarten..
pi_155669493
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 09:16 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dat is mijn regel ook vaak wel. Bij de verjaardagen hier thuis verheug ik mij ook altijd op de taarten. En het bezoek ook. :@. Die zijn vaak teleurgesteld als er gekochte taart staat. En inmiddels wil bijna iedereen niet van 1 taart een stukje, maar een half puntje van beide taarten..
Ja dat doe ik bij mijn vader ook idd. Mijn stiefmoeder maakt killer-taarten :9 En vaak wel 3 verschillende.. (of mijn vader maakt ook nog zijn befaamde appeltaart). Daar mag het ;)
Verder heb ik nu geen werkomgeving waar ik taart verwacht.. dat is wel fijn. Als juf basisonderwijs was het echt traktaties ontwijken en koffietafels vermijden wilde je niet in de verleiding komen :+
pi_155669503
Boh, gewoon weer bijna terug op startgewicht. En zo heftig waren die twee halfjes heuse Limburgse vlaai ipv andere tussendoortjes echt niet gister. Hopelijk heel snel ongesteld oid.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 30 augustus 2015 @ 09:24:39 #235
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_155669540
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 09:03 schreef PaarsBeestje het volgende:
Eens! Ik snoep en snack ook gewoon helemaal niet meer.
Ik sta wel wekelijks in de supermarkt even bij de chocolade. Dan wil ik een reep hele pure chocolade meenemen. Meestal weersta ik dat toch, want die 2 keer dat ik dat deed hebben ze nog geen dag thuis gelegen. Ik ben niet van de blokjes per keer maar van repen per keer.

Traktaties op kantoor vind ik niet erg lastig te ontwijken. Er wordt altijd gevraagd wat je wil en dat wordt besteld bij de bakker. Ik zeg nu gewoon dat ik niets hoef en ik ontwijk tot de pauze de keuken. Daarna is alles toch weg.
klerkje
pi_155669599
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 09:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Herkenbaar. Daarom haal ik het ook niet in huis. Dat is dan wel weer een voordeel van single zijn :+
  zondag 30 augustus 2015 @ 09:31:22 #237
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_155669601
Post-bbq weging ( toch even gedaan uit nieuwsgierigheid): + 0,8 kg. Dat valt wel mee.
Heb iets meer vlees gegeten dan ik vooraf wilde doen, maar de stokbrood met kruidenboter ontweken (oeh en dat vind ik toch lekker). De sla was al voorzien van zo'n kant-en-klaar dressing helaas, dus daar heb ik maar weinig van gegeten. Vandaar ook wat meer vlees, want ik ga natuurlijk geen honger lijden.
Alcoholvrij drinken was netjes water, bij de alcohol ben ik wel losgegaan :') maar dat was ingecalculeerd. Vaak krij ik met alcohol ook snacktrek, en de borrelnootjes stonden alweer op tafel, maar ook dat overgeslagen.
Prima vind ik zelf dus. :)
klerkje
pi_155669803
quote:
Welkom onder de 95 *O*

Hier vanochtend 94.5 *O*
pi_155669899
Edit: 94,1 :7
  zondag 30 augustus 2015 @ 10:09:21 #240
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_155670107
quote:
2s.gif Op zondag 30 augustus 2015 09:56 schreef Lonaa het volgende:
Edit: 94,1 :7
_O-
klerkje
pi_155670141
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 10:09 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

_O-
*)

De 94,5 was van vannacht 5 uur, toen ik besloot op te staan. Maar daarna gnig ik weer slapen. Net wegen, 94,1 :P
  zondag 30 augustus 2015 @ 10:11:01 #242
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_155670144
Kak! :P

hier kan ik heel goed niet alles opeten.. al vind ik het vooral in de auto lastig..
er ligt hier in de kast een tony chocelonely die heeeeel langzaam kleiner word.. het is ook gewoon een test voor mezelf :) over 4 weken mag ie op zijn, eerder gewoon niet ( later is nog beter natuurlijk )

lijstje gemaakt voor activiteiten en eten deze week:

ZO: zwemmen // uit eten (lang leve restaurantweek)
MA: Pasta pesto // Body balance
DI: Zwemmen // TOM Ka Kai soep
WO: tabouleh met lams kebab // Bodypump
DO: gegrilde kip uit de oven, spinazie & Aardappelpuree // niks, misschien zwemmen..
VR: Fietsen naar en van werk // lasagna

ZA een vriend helpen verhuizen, dus genoeg beweging, maar weet niet wat er gegeten gaat worden :)
genoeg plannen, nu hopen dat het ook te zien gaat zijn op de weegschaal.. en nu Lonaa en BP in mijn gewichtsbereik zijn, moet ik me daar maar aan vastpakken en met hun mee gaan op de weg naar beneden ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_155670156
Barreltje, maak je je Tom ka kai zelf?
  zondag 30 augustus 2015 @ 10:12:55 #244
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_155670170
quote:
2s.gif Op zondag 30 augustus 2015 10:11 schreef Lonaa het volgende:
Barreltje, maak je je Tom ka kai zelf?
jup..
deze
pi_155670194
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2015 10:12 schreef Barreltje het volgende:

[..]

jup..
deze
Yes! Thanks. :)
  zondag 30 augustus 2015 @ 10:47:12 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_155670608
Ik vind zelfgemaakte taarten echt niet altijd de moeite waard. Een taart van een goede banketbakker is vaak beter. Mijn credo: alleen als t past, en alleen als ie er echt lekker uit ziet ;) ik snap de aversie tegen gekochte taarten dan ook nooit zo goed. Er zit nogal wat verschil tussen supermarktvlaai en een bakkerstaart :D

Lonaa, je duikt weer omlaag! Super!

Isa, wat jammer van je offday en de zoete verleidingen -O- vandaag wordt beter!

Banana min vijf! Supergoed joh! *O*
disclaimer
pi_155670637
quote:
*O*
  zondag 30 augustus 2015 @ 10:54:41 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_155670699
Lekker lijstje zo barrel! :9 waar ga je maandag eten?

Mijn lijstje werd gisteren:

O: yoghurt met aardbeien, bessen, kiwi
T: twee rijstwafels 30+ kaas
L: vier grof volkoren 30+ kaas
T: drie soepstengels
D: 200 gr friet, twee kalfskroketten, lepel mayo
T: 1 glas port, twee soepstengels

Uiteindelijk ongeveer 2300 kcal, wel wat te veel maar niet extreem.

Vandaag is de planning:

O: yoghurt met banaan, kiwi, muesli en lijnzaad, de andere helft van baby's rijstwafel
T: mineola
L: vier grof volkoren 30+ kaas
T: misschien wat crackers / rijstwafels
D: licht en Max 700 kcal

Weegschaal was stabiel op 79,6 maar heb daarna nog gekakt na twee dagen niet, dus het had ongetwijfeld minder kunnen zijn :')
disclaimer
pi_155670721
Lijstje vandaag:
Pre-O: Boterham met achterham.
O: Boterham met achterham.
L: Salade met kikkererwten, rauwe ham, feta, vijgen, sla, tomaatjes
T: Tonijn met witlof, ansjovis en kwark
D: Moussaka. :9
T: Passievrucht taart! *O*
T: 300 gram kwark met aardbeien.

1750 kcal.

Ik weet qua beweging nog niet of en wat het wordt voor vandaag.
pi_155671489
gisteren chinees bij mijn ouders en een moorkop op verjaardag (daar had ik rekening mee gehouden). heb iets van kip en rund in zwarte bonensaus gegeten, en een kleine portie /half bord bami. ohja en drie pangsit gorengs. vanmorgen de traditionele 5 ons vocht erbij :')

maarrr ik ben wel écht écht de 4 kilo eraf voorbij. op naar de 5 en naar t volgende tiental!!

lijstje vandaag
o twentse beschuit met chocopasta
t overgeslagen, want uitgeslapen O+
l twee bruine boterhammen uit het tosti-ijzer met ham ertussen (tosti zonder kaas voor de kaashater)
t nog een boterham, of wat vleeswaren met augurkjes enzo
d nog geen idee :')

ik moet nog boodschappen doen voor de rest van de week, dus er volgt nog wel een aanpassing.
Kwak
pi_155671573
O - yoghurt/muesli
L - twee boterhammen, beleg nog onbekend
T - ijshoorntje met 1 bolletje
D - koude pastasalade met O.a. gerookte kip, druifjes en pijnboompitten

Ijsje op het winkelcentrum vanmiddag. Er is minions dag/ koopzondag, dus kleuter blij maken ;)
pi_155671584
Weekendlijstje:

O: groene smoothie
L: salade met brie en sinaasappel
D: zelfgemaakte pizza
T: wijntje
  zondag 30 augustus 2015 @ 11:48:56 #253
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_155671590
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
Lekker lijstje zo barrel! :9 waar ga je maandag eten?

maandag gewoon thuis ;) vanavond bij calla's
we gaan op de fiets er heen en op de fiets weer terug.. toch weer 15 km fietsen! :)

en jij gaat ook goed hoor sq!

zo leuk/fijn dat iedereen hier gewoon een goede mood en een dalende lijn te pakken heeft..
^O^
pi_155672651
Thanks allen!

Barrel goed idee, doe met ons mee! :D
pi_155672936
Calla's! Ben benieuwd!

Hallo allemaal,

Moet me aanmelden en heb het idee dat ik hier inmiddels het beste pas. Slank is namelijk dood :P en de stijgende lijn is iets te hard gegaan :( ik heb geen weegschaal maar ik schat tussen de 75 en 78 kg bij 1m68. Veel kleding zit ook niet zo mooi meer.
Beweging: 1-2x yoga/Bodybalance, hardlopen met Evy moet ik weer oppakken. Helaas moet ik met de auto naar het werk. Daar is het ook vooral zittend met zo nu en dan van gebouw naar gebouw of patient lopen.

Valkuilen: voornamelijk frustratie-eten (vooral als ik alleen thuis ben) en slecht nee kunnen zeggen.
Planning: vooral normaal doen, afleiding zoeken waar nodig.

Lijstje van gister:
Brunch: 2 broodjes kalkoenfilet met boter en komkommer, nectarine
T: stuk boterkoek op verjaardag, bramen
D: pastasalade met mozzarella, sla, komkommer, olijven, tomaatjes, blikje macedoine en wat honingmosterddressing
T: 2 glazen ice-tea van aanmaak

Lijstje vandaag + planning
O: 2 zachtgekookte eitjes, 2 croissantjes
B: uurtje Bodybalance
L: 2 dubbele boterhammen cervelaatworst, nectarine
B: stuk lopen door de Amelisweerd O+
D: Thaise biefstuksalade met peultjes en noodles, glaasje wijn of biertje erbij.
pi_155673395
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 10:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind zelfgemaakte taarten echt niet altijd de moeite waard. Een taart van een goede banketbakker is vaak beter. Mijn credo: alleen als t past, en alleen als ie er echt lekker uit ziet ;) ik snap de aversie tegen gekochte taarten dan ook nooit zo goed. Er zit nogal wat verschil tussen supermarktvlaai en een bakkerstaart :D

Lonaa, je duikt weer omlaag! Super!

Isa, wat jammer van je offday en de zoete verleidingen -O- vandaag wordt beter!

Banana min vijf! Supergoed joh! *O*
Wij hebben altijd banketbakkersgebak staan. Maar ik vind ze niet de moeite waard. Al moet ik zeggen dat er 1 banketbakker in Assen is waar ze wel heel lekker gebak hebben...
pi_155673893
Ik hou gewoon in het algemeen niet zo van taart. Als ze mij blij willen maken, trakteren ze goeie brownies of O+ saucijzenbroodjes O+
Over de duivel gesproken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 30 augustus 2015 @ 13:55:59 #258
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155674232
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 20:01 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe gaat het met jouw afvallen eigenlijk, artoo?
Prima, eigenlijk! De weegschaal gaat weer langzaam omlaag. De laatste keer dat ik woog was woensdag en toen was ik een kg lichter dan 1,5 week eerder, so that's nice. Ik was vooral wat aangekomen door het liften (ik ben gestart met een soort powerlifting krachttrainingsschema) en door 2 weken in vakantiemode eten :') Maar dat was al met al maar 3 kg, maar daarvan moet ik er nu nog 2 voordat ik op mijn pre-stronglifts gewicht zit. :)
Fear is the path to the Dark Side.
  Moderator zondag 30 augustus 2015 @ 14:47:36 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155675672
Afgelopen week even niet meegepost omdat ik me vadsig voelde (lees: ongesteld) en me daar qua eten ook naar gedroeg :@ Toen ik op een dag me echt dik voelde en mijn haar voor geen meter zat wilde ik me volstoppen met slecht spul en toen kwam mijn vriend thuis en zei "Wat zie je er goed uit! Je haar zit fantastisch!" Dat was even een momentje dat ik besefte dat je eigen gevoel soms niet overeen komt met hoe anderen je zien en besloot ik er weer voor te gaan. Dus weer gezond gedaan en vandaag weer 84,6 op de weegschaal *O* (2 ons meer dan een week geleden maar de schade is dus beperkt).

Lijstje van vandaag:

O: Yoghurt met frambozen, blauwe bessen en honing, 2 koppen koffie
L: Paar crackertjes met munsterkaas of filet american, glas verse jus
T: Paar wortels met humus :9
D: Zelfgemaakte groentesoep, een cola
T: Als ik nog trek heb wat fruit

Ik merk ook dat ik gewoon veel meer moet drinken, ik kom vaak niet verder dan 1 liter water per dag, vaak zelfs nog minder :@ Ik drink dan wel andere dingen maar die 2 liter water moet altijd daar nog bovenop toch?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_155675744
Gisteren heel raar lijstje gehad.
O: cracker pindakaas en een gekookt ei
T: bier
L: hamburger
T: bier, cocktails, raketijsjes, gefrituurde sprinkhanen
D: tosti en een bak fruit
T: ijsje, smoothie

Maar daarbij heb ik ook ruim 20km gelopen (32783 stappen volgens Google fit) en 12km gefietst.

Verder was het een zeer tof dagje mysteryland, en dus alles meer dan waard.

Vanmorgen was de weegschaal zelfs lief voor me: onder de 106, dus ik ben het plateau af lijkt het.
pi_155675862
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 13:21 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Wij hebben altijd banketbakkersgebak staan. Maar ik vind ze niet de moeite waard. Al moet ik zeggen dat er 1 banketbakker in Assen is waar ze wel heel lekker gebak hebben...
Ik vind alle gebak de moeite waard :+ De 'zelfgemaakte beperking' is vooral handig :+
pi_155676810
2 bolletjes ijs gehaald tijdens de wandeling. :9
  zondag 30 augustus 2015 @ 15:44:44 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_155677150
Majo, op hoeveel kcal zit dat? Het klinkt zo weinig!
disclaimer
pi_155677253
Lijstje:
O: stuk turksbrood met ham en 35+kaas uit de oven
B: slenteren over de heide
L: 3 volkoren crackers met 35+kaas
T: appeltje
D: tomatengroentesoep met geitenkaas en een stukje volkoren stokbrood
T: nootjes?? Worteltjes? ff kijken waar ik nog zin in heb..
pi_155677610
Majo, volgens mij is dat een fabeltje. De 1,5-2 liter per dag water die je nodig hebt haal je ook deels uit je voeding. Eigenlijk drinken wij gewoon te veel...
  Moderator zondag 30 augustus 2015 @ 16:02:44 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155677636
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:44 schreef Stormqueen het volgende:
Majo, op hoeveel kcal zit dat? Het klinkt zo weinig!
Ik heb het eens uitgerekend en ik kom uit op 800 calorieën :o Dat is inderdaad wel erg weinig. Nou heb ik in het weekend altijd wel minder nodig (werd pas wakker om 1 uur) maar kan wel wat bij inderdaad. Misschien nog wat nootjes (200 calorieën) en wat fruit. Kom ik alsnog maar op 1200 calorieën uit maar als ik verder geen trek heb is dat geen probleem :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 30 augustus 2015 @ 16:03:16 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155677653
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:01 schreef laiveneertiekje het volgende:
Majo, volgens mij is dat een fabeltje. De 1,5-2 liter per dag water die je nodig hebt haal je ook deels uit je voeding. Eigenlijk drinken wij gewoon te veel...
Dat zou fijn zijn, ik krijg het echt niet weg namelijk :D
pi_155677694
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 14:47 schreef MaJo het volgende:
Afgelopen week even niet meegepost omdat ik me vadsig voelde (lees: ongesteld) en me daar qua eten ook naar gedroeg :@ Toen ik op een dag me echt dik voelde en mijn haar voor geen meter zat wilde ik me volstoppen met slecht spul en toen kwam mijn vriend thuis en zei "Wat zie je er goed uit! Je haar zit fantastisch!" Dat was even een momentje dat ik besefte dat je eigen gevoel soms niet overeen komt met hoe anderen je zien en besloot ik er weer voor te gaan. Dus weer gezond gedaan en vandaag weer 84,6 op de weegschaal *O* (2 ons meer dan een week geleden maar de schade is dus beperkt).

Lijstje van vandaag:

O: Yoghurt met frambozen, blauwe bessen en honing, 2 koppen koffie
L: Paar crackertjes met munsterkaas of filet american, glas verse jus
T: Paar wortels met humus :9
D: Zelfgemaakte groentesoep, een cola
T: Als ik nog trek heb wat fruit

Ik merk ook dat ik gewoon veel meer moet drinken, ik kom vaak niet verder dan 1 liter water per dag, vaak zelfs nog minder :@ Ik drink dan wel andere dingen maar die 2 liter water moet altijd daar nog bovenop toch?
Nee hoor,twee liter is incl al je andere drinken (zelfs koffie en thee ondanks andere beweringem daarover) en je voedsel...
Kwak
pi_155677712
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb het eens uitgerekend en ik kom uit op 800 calorieën :o Dat is inderdaad wel erg weinig. Nou heb ik in het weekend altijd wel minder nodig (werd pas wakker om 1 uur) maar kan wel wat bij inderdaad. Misschien nog wat nootjes (200 calorieën) en wat fruit. Kom ik alsnog maar op 1200 calorieën uit maar als ik verder geen trek heb is dat geen probleem :)
Hoe weinig nootjes eet jij dan voor 200 kcal :D mijn inimini portiezakjes zijn al 250 kcal :+
Kwak
  Moderator zondag 30 augustus 2015 @ 16:06:33 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155677737
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:05 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee hoor,twee liter is incl al je andere drinken (zelfs koffie en thee ondanks andere beweringem daarover) en je voedsel...
Dan zit het wel goed :Y Drink zo'n liter water per dag en vaak 2/3 koppen koffie of thee en nog wat drinken bij de lunch. Ben gewoon niet zo van het tussendoor drinken, dat heb ik echt moeten leren :D Ik heb nu standaard op mijn werk een flesje water staan, en ook 's avonds bij het eten. Maar verder pak ik alleen drinken (nooit water) bij iets te eten :@
  Moderator zondag 30 augustus 2015 @ 16:07:20 #271
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155677760
quote:

[..]

Hoe weinig nootjes eet jij dan voor 200 kcal :D mijn inimini portiezakjes zijn al 250 kcal :+
50 gram mani berries (zelf samengesteld), is geloof ik 220 calorieën :) Maar kan wel wat meer nemen aangezien ik het in een grote bak heb zitten :Y
pi_155677764
quote:

[..]

De Mani berry and nuts zijn 220. ;)
pi_155677793
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

50 gram mani berries (zelf samengesteld), is geloof ik 220 calorieën :) Maar kan wel wat meer nemen aangezien ik het in een grote bak heb zitten :Y
Ah maar das incl vruchtjes :Y dan is t anders ja.
Kwak
  Moderator zondag 30 augustus 2015 @ 16:09:16 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155677827
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ah maar das incl vruchtjes :Y dan is t anders ja.
Ja klopt, bestaande uit amandelen, rozijnen, gojibessen, veenbessen (cranberry), pistache noten en zonnebloempitten :Y
pi_155677863
Oh en welkom Puff O+
Kwak
pi_155677988
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:10 schreef kwakz0r het volgende:
Oh en welkom Puff O+
Oh ja dat!! :W
pi_155678709
Meh. Ik moet ongesteld worden en wil alles opeten.
pi_155678736
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:41 schreef Lonaa het volgende:
Meh. Ik moet ongesteld heb een kater worden en wil alles opeten.
^
pi_155679387
Welkom MevrouwPuff :)
pi_155679402
Ben ongesteld geworden, snap ik ook weer waar de lekkere trek vandaan kwam.
pi_155679523
Ik merk nooit een ene flikker aan m'n ongesteldheid. Hoezee!

O: 2 broodjes. 1 met brie, een halve zalm en een halve hagelslag
T: 9 schijfjes sushi (over van gisteren)
S: half uur pilates (zweet, puf, auw m'n buikspieren)
Zodadelijk door met:
S: half uurtje hardlopen (5km)
D: verse tomatensoep met gehaktballen, wortel en bleekselderij
T: glaasje rode wijn + een paar pinda's
Ja doei.
pi_155679749
Hi Puff! Succes!!

Beweegdoelstelling vd dag al (10000 stappen) gehaald.
Met een meidenkwartet
pi_155679848
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
Ik merk nooit een ene flikker aan m'n ongesteldheid. Hoezee!
Mazzelaar..
Het is voor mij het enige moment dat ik een lichte craving naar chocolade krijg :+
  † In Memoriam † zondag 30 augustus 2015 @ 17:21:27 #284
43556 miss_dynastie
pi_155680061
quote:
7s.gif Op zondag 30 augustus 2015 10:11 schreef Barreltje het volgende:
er ligt hier in de kast een tony chocelonely die heeeeel langzaam kleiner word.. het is ook gewoon een test voor mezelf over 4 weken mag ie op zijn, eerder gewoon niet ( later is nog beter natuurlijk )
Zooo, dat zou hier echt een kansloze missie zijn zeg _O-
Tenzij een smaak die ik niet lust, uiteraard :+
pi_155680123
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 17:15 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Mazzelaar..
Het is voor mij het enige moment dat ik een lichte craving naar chocolade krijg :+
Ik koop eens in de maand een reepje pure chocolade (100 gram geloof ik), en eens in de zoveel dagen neem ik twee blokjes samen met een handje rozijnen. Precies goed :+
Ja doei.
pi_155680200
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 17:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik koop eens in de maand een reepje pure chocolade (100 gram geloof ik), en eens in de zoveel dagen neem ik twee blokjes samen met een handje rozijnen. Precies goed :+
Ik heb al wéken chocolade in een kastje liggen.. geen behoefte aan :) (ik slik de pil door O-) )
pi_155680484
Thx allemaal!
M'n lijstje is al wat uitgebreid, gister bij schoonma een hele zooi koek gekregen en lief pakte net een custardcakeje en gaf er een aan mij. Ik vond het de calorieën niet waard, maar hij is toch op :@ dat hoort dus niet. Dan maar aan m'n D beginnen zo.
pi_155680493
Die lekkere trek kan ik 9 van de 10x wel verdringen.
Ik hoop alleen dat ik geen last heb tijdens de trainingen die komende week weer beginnen.
pi_155680506
Ik gebruik het wel eens als een snelle energieboost voor 't hardlopen ofzo :) ideaal, met die rozijntjes :)
Ja doei.
pi_155682997
Vlak voor ik ongesteld moet worden, krijg ik wel meer trek chocola en in dingen die ik normaal nooit eet en dan eet ik ook meer. Ik begin het nu een beetje door te krijgen. Maar goed, hoort er nou eenmaal bij. Menstruatie vergroot de kans op bloedarmoede en geeft krampende pijn, en chocola bevat ijzer en magnesium, dus ik denk dat je daar niet tegen moet vechten. ;)

Vandaag:
Late O: havermout met rijst-kokosmelk, pecannoten en maple syrup
T: stukje pure chocola
T: Rijstwafel
T: Dadel
T: stukje pure chocola
D: ik twijfel tussen vegetarische massaman of rijst met paksoi en tempeh kering
(en stiekem roept mijn hoofd pizza, maar dat is niet slim, want vet, en ik mag eigenlijk geen tarwe)

Beweging: twintig minuten elliptische trainer, wat oefeningen voor mijn quadriceps en heupadductoren ivm blessures, en een half uur rustig fietsen + naar de sportschool fietsen. Alles bij elkaar denk ik zo'n 400 kcal.

Weegschaal: 86.8
pi_155683041
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 17:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Thx allemaal!
M'n lijstje is al wat uitgebreid, gister bij schoonma een hele zooi koek gekregen en lief pakte net een custardcakeje en gaf er een aan mij. Ik vond het de calorieën niet waard, maar hij is toch op :@ dat hoort dus niet. Dan maar aan m'n D beginnen zo.
Daarom zoooo blij dat ik single ben! Scheelt enorm met wat ik eet.
  zondag 30 augustus 2015 @ 18:49:40 #292
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_155683534
Hee Puff!

Geinspireerd door Mo eet ik vanaaf ook verse tomatensoep met ballen :7

En vanaaf ga ik bulgur koken zodat ik morgen voor lunch bulgursalade heb at work! Met verse kruiden en feta en rozijntjes enzo.

En ik heb gefitnesst. Ik geef mezelf een sticker.
pi_155683648
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:35 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Daarom zoooo blij dat ik single ben! Scheelt enorm met wat ik eet.
pi_155683650
Mijn tomatensoep heeft prei, bleekselderij, wortel, basilicum, gegrilde tomaten, ui en een schep geitenkaas met kruiden er door na pureren. :9
pi_155683711
Moet zeggen dat een partner juist een uitstekende motivatie is om gezond te willen eten en een goede rem voor uitspattingen is O-) ;)
pi_155683827
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Moet zeggen dat een partner juist een uitstekende motivatie is om gezond te willen eten en een goede rem voor uitspattingen is O-) ;)
Lijkt mij ook! Maar je hoort ook dat het juist tefenovergesreld is en dat mensen aankomen met partner, meerdere dagen per week met hapjes op de bank enzo, en dat mensen dus aankomen.
  zondag 30 augustus 2015 @ 19:02:17 #297
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_155683896
Het hangt ook erg af van de partner in kwestie, denk ik zo :+

Mijne heeft nu wel zn sportmotivatie gevonden, dat motiveert mij ook *O*
pi_155683909
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:59 schreef Rucola het volgende:

[..]

Lijkt mij ook! Maar je hoort ook dat het juist tefenovergesreld is en dat mensen aankomen met partner, meerdere dagen per week met hapjes op de bank enzo, en dat mensen dus aankomen.
Ja, dat was in het begin met mijn 1e relatie zéker het geval. :Y (en in het begin van deze ook wel een beetje..) Mijn ex kookte voor hele weeshuizen en weggooien doe je natuurlijk niet :X
Maar ik kan nu echt niet onder mijn mans ogen nog allemaal dingen naar binnen werken na het eten bijvoorbeeld :@ Zeker niet nu hij weet dat ik wil afvallen.. En aangezien ik de boodschappen doe haal ik vooral lekkers voor hem waar ik zelf niet zo veel om geef O-) ;)
pi_155683967
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 18:59 schreef Rucola het volgende:

[..]

Meestal is ie een goede invloed, alleen hij kan eten wat ie wil, dat beseft ie niet altijd.

Net deze http://www.ah.nl/allerhan(...)haise-biefstuksalade op, zo lekker altijd :9 (met een biefstukje pp en noodles) met een blikje bier.
pi_155684063
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 19:05 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Meestal is ie een goede invloed, alleen hij kan eten wat ie wil, dat beseft ie niet altijd.

Net deze http://www.ah.nl/allerhan(...)haise-biefstuksalade op, zo lekker altijd :9 (met een biefstukje pp en noodles) met een blikje bier.
Dat ziet er lekker uit ^O^

Mijn man kan niet meer álles eten wat hij wil, en eet niet heel veel maar kan goed snaaien. En door mij beperkt hij ook die snaaizin, wat hij erg prettig vind.
Het lijkt me onwijs lastig als je wilt afvallen en je hebt geen moral support of zelfs een 'feeder' bij je in de buurt -O- -O- Snap dat oprecht niet zo goed.. of iemand moet het natuurlijk echt niet door hebben welke invloed hij/zij heeft op de ander..
pi_155684087
En vol dan maar??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')