Zelfgemaakte kipnuggetsquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Pfff lekker dan.. en bedankt ouders![]()
Ben van mijn moeder de enige en van mijn vader de oudste.. meh..![]()
Lijstje:
O: kwark met muesli
L: saladeshizzle
T: geen idee, zit te knorren maar heb nergens trek in![]()
D: ovenfrietjes met zelfgemaakte kipnuggets en salade met feta. En een likje mayo
Ik doe de plak altijd met ei.... en kruiden met pittige vegeta, maar daar moet je van houdenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:56 schreef Sunnythesun het volgende:
Kipfilet in blokjes snijden, door een kruidenmix rollen (lekker pittig iets) en een beetje olijfolie (voor de plak) en dan nog eens door snelkookpolenta. In een ovenschaaltje in de oven, net zo lang als de frietjesSuper makkelijk, erg lekker
Dat klinkt te doenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:56 schreef Sunnythesun het volgende:
Kipfilet in blokjes snijden, door een kruidenmix rollen (lekker pittig iets) en een beetje olijfolie (voor de plak) en dan nog eens door snelkookpolenta. In een ovenschaaltje in de oven, net zo lang als de frietjesSuper makkelijk, erg lekker
Ik kan het altijd eens proberen, nog nooit met polenta gemaakt. Klinkt niet verkeerd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja hier is dus niet per se ei nodigHet korstje is ook heeeeel dun.
Lekkerquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik besloot net een klein bakje lekkers te maken: paar blokjes 35+ kaas (beemster van het mes), zelfgekweekte komkommer en romaatjes.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:20 schreef Lonaa het volgende:
Taart!
Zondag ga ik deze variant maken met appeltaartsmaak
Wat erbij eten?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:39 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik heb pas 565 kcal gegeten. Das nie genoeg nie. Maar geen trek. Wat nu?
Goed plan. Maar wat, want geen trek, nergens zin in. Ik ben zoals ik eerder zei meer van het drinken van het eten... Dus als ik zomaar 800 kcal over heb denk ik: Mmm, alcoholquote:
Wat was je van plan om te gaan eten?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:11 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Goed plan. Maar wat, want geen trek, nergens zin in. Ik ben zoals ik eerder zei meer van het drinken van het eten... Dus als ik zomaar 800 kcal over heb denk ik: Mmm, alcohol
Smoothies maken??quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:11 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Goed plan. Maar wat, want geen trek, nergens zin in. Ik ben zoals ik eerder zei meer van het drinken van het eten... Dus als ik zomaar 800 kcal over heb denk ik: Mmm, alcohol
quote:
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:37 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]![]()
Tajine met kip it is. Hoera voor een volle vriezer.
Elfduizend stappen, op een dag zonder leerlingen. Belooft wat!
Vind dat altijd tricky. Hoe weet je precies hoeveel daar in zit??quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:47 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb frituur gehaald bij de vietnamese loempia-damequa kcals kon het. Morgen weer groenten
Zo had ik het gisteren ook beter kunnen zeggenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:47 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb frituur gehaald bij de vietnamese loempia-damequa kcals kon het. Morgen weer groenten
Mwoah.. maakt het allemaal niet minder onverstandigquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zo had ik het gisteren ook beter kunnen zeggen
Dat is dan weer jammerquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:24 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Mwoah.. maakt het allemaal niet minder onverstandig![]()
Ik zie jou vaak dit soort dingen zeggen, maar ben je niet bang dat als je alsmaar ongezonde (en vooral ongeplande) dingen blijft eten dat je dan nooit echt van je slechte gewoontes afkomt?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:47 schreef PdeHoog het volgende:
Niet. Maar het is een gefundeerde gok op basis van de waarden gevonden op http://nevo-online.rivm.nl icm de weging. En die viel me wel tegen moet ik zeggen. Het was meer dan ik in het verleden had bedachtquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Vind dat altijd tricky. Hoe weet je precies hoeveel daar in zit??
Tja.. dat verbaast me niet echt eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niet. Maar het is een gefundeerde gok op basis van de waarden gevonden op http://nevo-online.rivm.nl icm de weging. En die viel me wel tegen moet ik zeggen. Het was meer dan ik in het verleden had bedacht
Ongetwijfeld meer koolhydraten dan in bloemkoolquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:33 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn D voor vanavond is licht aangepast.
Heb net 6 rondes all you can eat sushi naar binnen geschoven..
Extra kilo's, kom er maar in!
Alleen sushi of ook de gefrituurde dingen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:33 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn D voor vanavond is licht aangepast.
Heb net 6 rondes all you can eat sushi naar binnen geschoven..
Extra kilo's, kom er maar in!
Nou, weet je.....ik zie heel veel mensen hier en buiten onwijs krampachtig aan het "volgens de algemeen geldende norm gezonde" vasthouden. Allemaal leuk, maar dat werkt gewoon niet voor mij. Serieus niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:35 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik zie jou vaak dit soort dingen zeggen, maar ben je niet bang dat als je alsmaar ongezonde (en vooral ongeplande) dingen blijft eten dat je dan nooit echt van je slechte gewoontes afkomt?
Ach. Leerpuntjequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Tja.. dat verbaast me niet echt eerlijk gezegd
Voornamelijk sushi.. Maar ook gefrituurde rotzooi. Ik kan daar heel slecht nee tegen zeggen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Alleen sushi of ook de gefrituurde dingen?
Nee hoor ik ben gewoon benieuwd!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, weet je.....ik zie heel veel mensen hier en buiten onwijs krampachtig aan het "volgens de algemeen geldende norm gezonde" vasthouden. Allemaal leuk, maar dat werkt gewoon niet voor mij. Serieus niet.
Tuurlijk, ik moet oppassen dat ik dit niet de hele week door doe want dan slip ik dicht, maar het continue tegengaan van het eten van dit soort dingen resulteert bij mij in een vreetbui. Gegarandeerd. Dan liever gecontroleerd en gepland, zoals vanavond. Ik heb daar bewust rekening mee gehouden. Ook in de planning voor de komende dagen.
En je mag dit gerust zien als een excuus of een smoes of zo, maar na 39 jaar meen ik mezelf wel een beetje te kennen
Het motto bij mij is iig: zolang het in de kcals past, is het toegestaan!
Ik zie vooral iemand die een heleboel mooie excuses weet te verzinnenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:46 schreef PdeHoog het volgende:
Ik begin wel een beetje het idee te krijgen dat jullie ideeen en mijn ideeen over afvallen toch niet helemaal met elkaar in overeenstemming zijn
Ach dat gevoel krijgt iedereen wel eens in dit topic volgens mij.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:46 schreef PdeHoog het volgende:
Ik begin wel een beetje het idee te krijgen dat jullie ideeen en mijn ideeen over afvallen toch niet helemaal met elkaar in overeenstemming zijn
Vind dit wel veelzeggend trouwensquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, weet je.....ik zie heel veel mensen hier en buiten onwijs krampachtig aan het "volgens de algemeen geldende norm gezonde" vasthouden. Allemaal leuk, maar dat werkt gewoon niet voor mij. Serieus niet.
Als jij het als mooie excuses wilt zien: whatever. Ik zie vooral resultaat (want gewicht omlaag en fitter gevoel) en ik kan op een redelijk relaxte manier leven zonder compleet alles weg te vagen of in de stress te springen. Tegen de tijd dat dat wegvalt ga ik wel eens aanscherpen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:47 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik zie vooral iemand die een heleboel mooie excuses weet te verzinnenVerder moet je het helemaal zelf weten.
Ik hoop van harte dat je dat luktquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als jij het als mooie excuses wilt zien: whatever. Ik zie vooral resultaat (want gewicht omlaag en fitter gevoel) en ik kan op een redelijk relaxte manier leven zonder compleet alles weg te vagen of in de stress te springen. Tegen de tijd dat dat wegvalt ga ik wel eens aanscherpen.
Uhuh. Vandaar dat een groot deel van de mensen op 1500-1600 kcals zit. Of daar in ieder geval zich op richt. Vooral niet krampachtig noemen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Vind dit wel veelzeggend trouwensDat je er al van uit gaat dat het krampachtig is, terwijl het voor velen volgens mij gewoon normaal is om gezond te eten en het minder gezonde als iets 'extra's' en bijzonders blijven beschouwen. Dat hier meer mensen zitten die daar meer moeite mee hebben is natuurlijk waar. Maar ik zie het niet bij iedereen als krampachtig, maar een poging tot het aanleren van gezond gedrag. Kijk naar Moblo. Niets krampachtig aan en een enorm succesverhaal
![]()
just my 2 cents..
Wat lul je nou? Ik viel terug door stress en vermoeidheid en het voor mij daarbij horende eetpatroon. Dat heeft echt geen flikker met wel of niet gezond eten tijdens deze periode te maken. Twee verschillende situaties. Appels met peren vergelijken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:09 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat je dat luktAnders blijf je terugvallen vrees ik. En dat zou echt zo onwijs zonde zijn van de moeite en energie die je er (ondanks die excuses
) insteekt
Die mensen zijn vrouwen en hebben dus sowieso minder kcal nodig dan jijquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uhuh. Vandaar dat een groot deel van de mensen op 1500-1600 kcals zit. Of daar in ieder geval zich op richt. Vooral niet krampachtig noemen.
En wie zegt dat ik het minder gezonde niet als iets extra's beschouw? Je zit vol aannames hier, Sun. En best onredelijke in mijn ogen eigenlijk.
Maar ja...wie ben ik he
Ik zeg niet dat jij dat niet doet, maar jij noemt het krampachtig. Ik zeg dat velen dat wel doen. Daar zit een verschilletje. Alhoewel ik de frequentie voor iets extra's wat hoog vind persoonlijk, maar dat moet je lekker zelf weten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Uhuh. Vandaar dat een groot deel van de mensen op 1500-1600 kcals zit. Of daar in ieder geval zich op richt. Vooral niet krampachtig noemen.
En wie zegt dat ik het minder gezonde niet als iets extra's beschouw? Je zit vol aannames hier, Sun. En best onredelijke in mijn ogen eigenlijk.
Maar ja...wie ben ik he
Het is voor mij juist krampachtig als ik daarboven moet komen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:15 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Die mensen zijn vrouwen en hebben dus sowieso minder kcal nodig dan jij
Ik vreesde zo'n reactie al. Zie je zelf niet hoe tegenstrijdig het is wat je zegt??quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Ik viel terug door stress en vermoeidheid en het voor mij daarbij horende eetpatroon. Dat heeft echt geen flikker met wel of niet gezond eten tijdens deze periode te maken. Twee verschillende situaties. Appels met peren vergelijken.
Ik ben de vorige keer met de manier ruim 30kg mee afgevallen. Het lijkt me zichzelf wel bewezen te hebben dus.
En toch vraag ik me af of mensen niet te laag zitten met hun kcals icm de hoeveelheid bewegingquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:15 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Die mensen zijn vrouwen en hebben dus sowieso minder kcal nodig dan jij
ik scherp het aan zodra er geen resultaat meer geboekt wordt! En nee, ik zie de tegenstrijdigheid niet. Door nu de verantwoorde keuzes te maken en gezonder te leven zou ik tijdens mijn terugval minder zijn teruggevallen want dan zat die gezonde levensstijl erin? Dat haal ik een beetje uit je verhaal? Nou, ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet zo werkt hoorquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:19 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik vreesde zo'n reactie al. Zie je zelf niet hoe tegenstrijdig het is wat je zegt??
En je geeft zelf aan te willen aanscherpen op den duur toch?? Nou, ik hoop alleen maar voor je dat het allemaal goed gaat. Meer niet.
Nee dat blijktquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
ik scherp het aan zodra er geen resultaat meer geboekt wordt! En nee, ik zie de tegenstrijdigheid niet. Door nu de verantwoorde keuzes te maken en gezonder te leven zou ik tijdens mijn terugval minder zijn teruggevallen want dan zat die gezonde levensstijl erin? Dat haal ik een beetje uit je verhaal? Nou, ik kan je uit ervaring vertellen dat dat niet zo werkt hoor
Ik ook hoor, maar daar worden die mensen ook regelmatig op aangesproken. Je moet uiteindelijk toch een gezonde balans vinden die voor jou werkt. Maar ik denk dat balans wel the keyword is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En toch vraag ik me af of mensen niet te laag zitten met hun kcals icm de hoeveelheid beweging
Klopt helemaalquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:45 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar daar worden die mensen ook regelmatig op aangesproken. Je moet uiteindelijk toch een gezonde balans vinden die voor jou werkt. Maar ik denk dat balans wel the keyword is.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
In het kader van de beweging: net startkaarten gekocht voor http://www.airbornewandeltocht.nl![]()
dat lijkt me tof. Misschien volgend jaar!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
In het kader van de beweging: net startkaarten gekocht voor http://www.airbornewandeltocht.nl![]()
25kmquote:
Yup. En zeker doable. Hoewel ik toch wel eens verder wil komen. Enige wat in de weg kan zitten is de achterkant van mijn hiel. Die doet pijn als ik bij het starten met lopenquote:
Gezelligquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Yup. En zeker doable. Hoewel ik toch wel eens verder wil komen. Enige wat in de weg kan zitten is de achterkant van mijn hiel. Die doet pijn als ik bij het starten met lopen
hielspoor?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Yup. En zeker doable. Hoewel ik toch wel eens verder wil komen. Enige wat in de weg kan zitten is de achterkant van mijn hiel. Die doet pijn als ik bij het starten met lopen
Pijn zit niet onderop maar aan de achterkant.quote:
Dacht dat jij niet zo van de mensenmassa's was? 32000 man / vrouw / kind hequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
GezelligIk zou hem ook wel eens willen lopen
lijkt me tof.
En misschien rustig aan opwarmen van te voren?
Nee hoor, dat was Isa toch?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dacht dat jij niet zo van de mensenmassa's was? 32000 man / vrouw / kind heEn ze stappen niet allemaal even subtiel door
da's wazig!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Pijn zit niet onderop maar aan de achterkant.
Zo begon mijn hielspoor ook.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Pijn zit niet onderop maar aan de achterkant.
Dit soort berichten word ik niet blij van hequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:39 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Zo begon mijn hielspoor ook.
Misschien kan je er nu nog wat aan doen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dit soort berichten word ik niet blij van he
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:06 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Misschien kan je er nu nog wat aan doen.
Goede schoenen en stretchen van pezen onder je voet en kuiten/achillespees.
Dat moest ik in ieder geval, kan jou misschien ook helpen. Wel opwarmen voor je rekt.
Van mij wel, maar ik heb al afgesproken met Isa en nog een kennis. Ik weet niet wat zij er van vindenquote:
ik weeg 78 kilo, misschien dat dat het verschil zou kunnen zijn? Niks krampachtigs aan...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar ja...wie ben ik he
Wat heeft dat te maken met krampachtig? Als je anders niet afvalt, heb je weinig keus he?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar ja...wie ben ik he
25 maar? Lame!quote:
We blijven allemaal geconfronteerd worden met ongezond voedsel. Het gaat erom dat je een reden moet vinden om dat niet meer (zo vaak) te willen opeten. En dat kan voor iedereen een andere zijn. Ik bedoel niet de oppervlakkige reden 'afvallen' maar wat eronder ligt. Voor mij is dat het vinden van mijn zelfrespect en beter voor mezelf willen zorgen. Ik wil dat ongezonde eten oprecht niet meer, waardoor ik geen moeite meer heb er het grootste deel van de tijd af te blijven. En als ik iets lekkers eet, is het nog steeds relatief gezond, zoals vegan glutenvrij suikervrij gebak.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:38 schreef Rucola het volgende:
Jullie gaan zo snel!
Maar hoe doen jullie het toch, afvallen? Ik blijf geconfronteerd worden met niet heel erg gezond voedsel. Op mijn werk sta ik tussen de koekjes, muffins, taartjes, broodjes, you name it. Dat is dan dat. En dan heb ik nog vriendinnen, feestjes, drankjes, dit en dat. En steeds, iedere dag, neem ik mezelf voor om normaal te doen. En toch ga ik altijd weer de fout in, want iedereen doet een drankje en ik wil niet achterblijven. Enz enzSmoesjes, geen wilskracht, ik geef t bijna op. Morgen ga ik consequent lijstjes plaatsen als n stok achter de deur.
Ik heb echt lange tijd hetzelfde gehad als jij. Ik werk ook in een broodjeszaak dus verleiding genoeg. En lange tijd gaf ik ooktoe aan die verleidingen terwijl ik ergens toch ook wel wilde afvallen. Op een gegeven moment komt er een punt (voor mij was dat toen ik 100 kilo woog) dat je niks liever meer wilt dan afvallen en vanaf dat moment kost het niét meer veel moeite om verleidingen af te slaan. Een soort knop die omgaat in je hoofd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 23:38 schreef Rucola het volgende:
Jullie gaan zo snel!
Maar hoe doen jullie het toch, afvallen? Ik blijf geconfronteerd worden met niet heel erg gezond voedsel. Op mijn werk sta ik tussen de koekjes, muffins, taartjes, broodjes, you name it. Dat is dan dat. En dan heb ik nog vriendinnen, feestjes, drankjes, dit en dat. En steeds, iedere dag, neem ik mezelf voor om normaal te doen. En toch ga ik altijd weer de fout in, want iedereen doet een drankje en ik wil niet achterblijven. Enz enzSmoesjes, geen wilskracht, ik geef t bijna op. Morgen ga ik consequent lijstjes plaatsen als n stok achter de deur.
Allemaal.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 07:24 schreef MutedFaith het volgende:
Net even terug zitten tellen aan de sushi.. Qua calorieën valt de overschrijding nog mee, ik blijf iig nog onder de 2000 calorieën voor de dag. Maar koolhydraten liggen bijna vijf keer hoger dan normaal, dus dat levert toch weer ongeveer een kilo op.
82.5 dus.
Die knop heeft twee standen bij mij: easy mode en hard modequote:Op zaterdag 29 augustus 2015 07:55 schreef BananaPancake het volgende:
Een soort knop die omgaat in je hoofd.
Ohja absoluut. Daarom zeg ik ook, ik heb ook heel lang en vaak gehad dat ik wel wilde afvallen maar het gewoon niet lukte. Dat is een heel gevecht ja.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die knop heeft twee standen bij mij: easy mode en hard modeEn ik weet van te voren niet waar hij naar toe switcht. Als hij op hard mode staat dan heb ik óók de grootste moeite om overal vanaf te blijven. Ondanks goede motivatie, tanden poetsen, wandelingetjes maken en alle andere goed bedoelde tips die je overal kan lezen. Vaak tips gegeven vanuit mensen waar de knop momenteel even in de easy mode staat. Want dat tipt een stuk makkelijker dan dat je echt even nergens vanaf kan blijven. Mensen die behoorlijk wat overgewicht hebben gehad èn bekend zijn met het jojo'fenomeen en zichzelf behoorlijk stom vonden dat ze ooit weer waren aangekomen, die snappen wel dat die knop soms gewoon in de verkeerde (of juist goede!) stand kan springen zonder dat je er heel veel invloed op hebt. Ook die mensen wilden heus niet weer dik worden en het zijn ook geen mensen zonder ruggengraat. Vechten met jezelf is heel vermoeiend en meestal verlies je.
Mijn tip, als de knop echt helemaal verkeerd staat is dan ook vaak: probeer in godsnaam de schade te beperken. Eet goede maaltijden zodat je vol zit en hopelijk minder zin hebt om te snaaien. Kijk in je omgeving of je dingen kan veranderen, zoals mensen vragen je niets aan te bieden of bij je uit de buurt te houden. Fiets niet langs die snackbar als je daar steeds naar binnen stapt. Neem je lunch van huis mee als het personeelsrestaurant geen gezonde keuzes heeft. Je omgeving proberen te veranderen is makkelijker dan alles maar steeds moeten weerstaan en steeds weer keuzes moeten maken.
Dat laatste is extra moeilijk als er iets gaande is. En dan bedoel ik dus een bron van stress en afleiding in je omgeving. Moet je denken aan stress op je werk, ruzies met je partner, een ouder die heel ziek is, een verhuizing. Dat neemt dan lijkt het de meeste energie, waardoor je energie om goede keuzes te maken een stuk minder is en alles heel moeilijk lijkt. Veel bronnen van stress zijn buiten je controle en kan je niet veranderen, maar als je iets wel kan veranderen, doen!
Dus, ja er is een soort knop, maar daar heb je vaak bar weinig controle over. Als de knop in de verkeerde stand staat, dan vooral proberen schade te beperken en je omgeving aanpassen. Stilstaan is vele malen beter dan aankomen. Even niet afvallen is geen ramp.
Heel belangrijk!quote:
Oooh heb je daar misschien wat meer informatie over?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel belangrijk!
En die knop zit in je hypothalamus en wordt beïnvloed door hormonen. Succes met daar de baas over zijn. Je omgeving proberen te beïnvloeden is makkelijker.
Ja, google heeft heel veel info op 'hypothalamus hunger' of 'leptin' en 'ghrelin'quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:24 schreef BananaPancake het volgende:
Oooh heb je daar misschien wat meer informatie over?
Bedoel je Bites we Love? Dat kan je gewoon op internet bestellen. Het is een soort abonnement dat je aanschaft. Misschien heeft één van de dames of heren hier nog een kortingscode voor de eerste box gratis, maar daarna betaal je vrijwel standaard 4,95 per week voor 4 zakjes van 45 gram.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:26 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
![]()
Ik lurk al een tijdje mee (al val je daar geen gram vanaf, blijkt). Ik weet nog niet zeker of ik mee wil posten, maar ik lees allemaal berichtjes over nootjes (
) en dan vooral met korting. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig: waar halen jullie dat en hoe doen jullie dat?
/Weerevenveiliginlurkstand
Thanksquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, google heeft heel veel info op 'hypothalamus hunger' of 'leptin' en 'ghrelin'
Probeer wiki bijv.
Denk redelijk toegankelijk: http://www.webmd.com/diet/your-hunger-hormones
Ik las direct bij het doorlezen iets wat ik niet eerder had gelezenquote:
quote:Are there ways to control our "hunger hormones," and thus rein in our appetites? Possibly -- by avoiding high-fat foods.
Heuj!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las direct bij het doorlezen iets wat ik niet eerder had gelezen
[..]
Jaquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:30 schreef BananaPancake het volgende:
Heuj!
En ook dat veel obese mensen ongevoelig worden voor het hormoon Leptine wat juist het hongergevoel onderdrukt
echt ondingen af en toequote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
JaJe lichaam doet soms dingen die niet logisch lijken. Helaas voor ons.
Ik zou willen dat ik daar een antwoord op heb. Dan was het hele obesitasprobleem opgelostquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:39 schreef BananaPancake het volgende:
Maar wat ik dus lees is dat er zeker een lichamelijk aspect een rol speelt. Je hongergevoel wordt letterlijk bepaald door die hormonen. Maar als bij mij de knop om is dan kan ik ook mijn honger gevoel en mijn munchies heel goed negeren. Dus daar zit dan ook nog een mentaal aspect aan vast en daar komt denk ik de ongezonde relatie met eten die veel mensen met overgewicht hebben in het spel. Maar waarom het dan de ene keer wel goed gaat en de andere keer niet?
Inderdaad!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik daar een antwoord op heb. Dan was het hele obesitasprobleem opgelost
Dus go-wetenschap! Hopelijk vinden ze de antwoorden.
quote:Eten, drinken en sporten (met of zonder onderbroek?) in Stockholm
Sinds ik deze site ben begonnen hoor ik kennelijk officieel thuis in het lijstje van bloggers/vloggers. Opeens krijg ik heel veel leuke uitnodigingen voor events en persuitjes en als ik op schiphol aankom, sta ik ineens tussen de pers van Nederland.
Op dit moment zit ik in het vliegtuig terug naar Nederland vanuit Stockholm.
Ik was daar op uitnodiging van Bjorn Borg die zijn nieuwe sportcollectie presenteerde. Ik ben zelf niet het type wat naar fashionshows gaat, omdat mode mij eigenlijk niet zo boeit. Ik hou van makkelijke kleding waar ik me lekker in voel en goed kan werken.
Als ik draai, wil ik me kunnen focussen op de muziek en niet bezig zijn met mijn rokje wat steeds hoger opkruipt. Ik wil op mijn gympen kunnen springen achter de DJ booth en niet bezig zijn met de pijn in mijn tenen door het dragen van hoge hakken. Tijdens het sporten vind ik het vooral belangrijk dat het allemaal lekker zit en niet dat mijn string steeds tussen mijn tuttie kruipt. Op het gebied van sportstrings valt dan ook zeker nog wat verbetering te behalen!
Vorige week werd ik gebeld door radio FUNX over een Amerikaanse onderzoek.
Volgens de resultaten van het onderzoek zou sporten zonder ondergoed fijner zijn.
Ik heb dit meteen uitgeprobeerd en het viel mij op dat ik nu letterlijk het zweet tussen mijn billen registreerde. Normaal merk ik de bekende zweednaad achteraf pas op, als ik voor de spiegel sta en weer eens naar mijn billen loop te loeren, maar nu voelde ik (tijdens de training) de druppels letterlijk tussen mijn billen glijden. Het was voor mij dus geen succes. Bjorn Borg staat bekend als onderbroekenmerk voor mannen, maar heeft tegenwoordig ook vrouwenondergoed en sportkleding. Misschien heeft Bjorn Borg wel de perfecte string om in te trainen.
Aangekomen in mijn geweldige hotelkamer van hotel Nobis, in het centrum van Stockholm, ligt er een welkomst cadeautje op het bed. Hoe kan het ook anders het is een ondergoed setje van Bjorn Borg. Ik pas het meteen en het zit geweldig. Ik trek mijn sportbroekje eroverheen aan en vertrek meteen naar de gym van het hotel. Ik voel me vandaag niet super fit, gezien het feit dat ik de afgelopen week vanaf woensdagavond 6 bookingen had. Helaas is het even niet anders, want over twee weken heb ik een shoot.
De gym ziet er heel mooi uit en er is niemand. Ik train vandaag mijn rug. Op dit moment ben ik zelf met de oefeningen van fase 5 (van mijn online-trainingsprogramma) aan het trainen. Fase 5 komt op 1 september op mijn website online. In de gym hebben ze niet alle attributen in huis, die ik tijdens deze training gebruik. Ik moet mijn training dan ook aanpassen en doe de volgende oefeningen:
Small grip Pulldown: 4 sets, 10 herhalingen
Lat pulldown: 4 sets, 10 herhalingen
Dumbbell rows: 4 sets, 10 herhalingen
Rope pulldown: 4 sets, 10 herhalingen
Als laatst sluit ik af met een superset van twee tricep oefeningen
Rope pushdown: 4×10 herhalingen
Overhead rope: 4x 10 herhalingen
Het is geen volledige training maar ik heb nog maar 30 minuten voordat ik klaar moet staan voor het diner. We eten bij een heerlijk restaurant. Vooraf komen er plakjes ham, olijven, grote kappertjes en brood langs. Ik eet groene en zwarte olijven, drie kappers en twee plakjes ham. Het hoofdgerecht bestaat uit:
vis, gekookte krieltjes, broccoli, asperges en een soort tapende van paprika en noten. Ik zie dat er wel erg veel olie over alles is heen gegoten, maar ik eet toch alles op. Wel laat ik de helft van de aardappeltjes liggen. Naast het gerecht drink ik een glas wijn. Het toetje komt op tafel het is Crème brulée.
Faj, “Erger kan niet, laat het staan!”, spookt er door mijn hoofd maar tijdens deze gedachten zit de eerste hap al in mijn mond. Ik laat de helft van het toetje staan en spreek met mezelf af dat ik nu echt niets meer mag. Het is acht uur en ik ben inmiddels op dag 8 van mijn intermittent fasting. Zoals ik in mijn vorige blog liet weten, ben ik deze manier van eten aan het uit proberen. Ik eet na 20.00 niks meer tot de volgende dag 14.00 uur.
De modeshow duurt 16 minuten en is geheel in het thema van MARS . Ik vind het wel mooi, het is een beetje retro-achtig. Ik ben tijdens de show erg gefascineerd door het verhaal achter de show. Vier mensen gaan naar Mars om daar een leven op te bouwen. Ze blijven daar voor altijd wonen! Kan je het je voorstellen dat je de rest van je leven moet door brengen met drie andere mensen en dat je alleen maar zuurstof hebt in je huis? Geen seks, feestjes, familie en liefde. Ik probeer me voor te stellen wat voor soort mensen dit zijn, terwijl ik naar ze kijk (ze zitten front row), maar kom er niet uit en laat het los. Ik neem de taxi naar het hotel en sla de afterparty over.
‘S morgens train ik benen en doe daarbij de volgende oefeningen:
Sumo squat 4 x 10 herhalingen in combinatie met one leg squat 4×10 herhalingen
Swisball hamstring curl 4×10 herhalingen in combinatie met lunches 4 x 10 stappen per been.
Leg press 4x 10 herhalingen in combinatie met kuiten op een bankje met gewicht in mijn ene hand. 4x 25 herhalingen per been.
Het is geen volledige benentraining en ik besluit vanavond nog even cardio te doen in de sportschool in Nederland. Nu wil ik nog eerst even van de dag genieten en ik ga shoppen voor mijn kids, mijn mannetje en mezelf.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:28 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Bedoel je Bites we Love? Dat kan je gewoon op internet bestellen. Het is een soort abonnement dat je aanschaft. Misschien heeft één van de dames of heren hier nog een kortingscode voor de eerste box gratis, maar daarna betaal je vrijwel standaard 4,95 per week voor 4 zakjes van 45 gram.
biteswelove.nl Daar kan je ook aangeven welke nootjes je niet lekker vind en dus niet wil ontvangen.
Ook mani berry wordt hier veel gegeten. Dat ligt volgens mij gewoon in de supermarkt maar daar weet ik het fijne niet van
Ja, er is zelfs een dieet dat zegt dat eiwit slecht voor je is en de oorzaak van de obesitasepidemie en dat je zoveel mogelijk vet en koolhydraten moet eten! Er is een boek voor allesquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:46 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik weet het fijne er niet vanaf, maar volgens mij zegt het hormoondieet dat je dus wél je hormonen kunt beïnvloeden. Ofzo.
Als je een code voor een gratis box wilt (twee voor 4,95) moet je me even je emailadres DMen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:46 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]ik ga eens aan de Google!
Ik weet het fijne er niet vanaf, maar volgens mij zegt het hormoondieet dat je dus wél je hormonen kunt beïnvloeden. Ofzo.
Of mijquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Als je een code voor een gratis box wilt (twee voor 4,95) moet je me even je emailadres DMen.
Ja mooi man.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:41 schreef kwakz0r het volgende:
Vechten jonguh, om codes weg te mogen geven!
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:41 schreef Sjeen het volgende:
Bruiloftsfeest vandaag, ik ga voornamelijk voor de vloeibare calorieën, denk ik...
liquid lunchquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:41 schreef Sjeen het volgende:
Bruiloftsfeest vandaag, ik ga voornamelijk voor de vloeibare calorieën, denk ik...
Veel plezierquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:41 schreef Sjeen het volgende:
Betrayal... You must now leave the secret society of free nuts.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja mooi man.![]()
Overigens, dan, in alle eerlijkheid (want volgens mij hadden we dat nog niet gezegd), als je een kortingscode weggeeft, krijg je zelf ook een gratis box. Dus, VECHTEN!
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Betrayal... You must now leave the secret society of free nuts.
Twee doosjes? Elke week?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Betrayal... You must now leave the secret society of free nuts.
![]()
Ik geef mijn gratis doosjes aan mijn mamawant je krijgt bovenop je abbo er een tweede bij, tegelijk, en ik heb genoeg aan vier zakkies.
Je krijgt een extra (gratis) doosje, als iemand je kortingscode afneemt. Als je eigen abbo dan ook nog door loopt kan het zijn dat je dus in een week 2 doosjes krijgt.quote:
Ja, dat is natuurlijk helemaal waar. Maakt het voor ons nog moeilijk.. Want wat is nu waarheid?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, er is zelfs een dieet dat zegt dat eiwit slecht voor je is en de oorzaak van de obesitasepidemie en dat je zoveel mogelijk vet en koolhydraten moet eten! Er is een boek voor allesWaarom? Omdat mensen ze kopen, omdat ze denken slank te worden door een boek te kopen. En daar worden andere mensen rijk van. Daarom zijn die boeken er.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat, serieus? Ik vind de weekboodschappen doen juist altijd een uitjequote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:00 schreef Spiegelei het volgende:
Net even weekmenu's gemaakt. Althans een globale, 'dat gaan we eten, dus dat moet ik kopen' lijstje en dan zo naar de supermarkt. Boh, wat heb ik een hekel aan boodschappen doen.
Isaquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die knop heeft twee standen bij mij: easy mode en hard modeEn ik weet van te voren niet waar hij naar toe switcht. Als hij op hard mode staat dan heb ik óók de grootste moeite om overal vanaf te blijven. Ondanks goede motivatie, tanden poetsen, wandelingetjes maken en alle andere goed bedoelde tips die je overal kan lezen. Vaak tips gegeven vanuit mensen waar de knop momenteel even in de easy mode staat. Want dat tipt een stuk makkelijker dan dat je echt even nergens vanaf kan blijven. Mensen die behoorlijk wat overgewicht hebben gehad èn bekend zijn met het jojo'fenomeen en zichzelf behoorlijk stom vonden dat ze ooit weer waren aangekomen, die snappen wel dat die knop soms gewoon in de verkeerde (of juist goede!) stand kan springen zonder dat je er heel veel invloed op hebt. Ook die mensen wilden heus niet weer dik worden en het zijn ook geen mensen zonder ruggengraat. Vechten met jezelf is heel vermoeiend en meestal verlies je.
Mijn tip, als de knop echt helemaal verkeerd staat is dan ook vaak: probeer in godsnaam de schade te beperken. Eet goede maaltijden zodat je vol zit en hopelijk minder zin hebt om te snaaien. Kijk in je omgeving of je dingen kan veranderen, zoals mensen vragen je niets aan te bieden of bij je uit de buurt te houden. Fiets niet langs die snackbar als je daar steeds naar binnen stapt. Neem je lunch van huis mee als het personeelsrestaurant geen gezonde keuzes heeft. Je omgeving proberen te veranderen is makkelijker dan alles maar steeds moeten weerstaan en steeds weer keuzes moeten maken.
Dat laatste is extra moeilijk als er iets gaande is. En dan bedoel ik dus een bron van stress en afleiding in je omgeving. Moet je denken aan stress op je werk, ruzies met je partner, een ouder die heel ziek is, een verhuizing. Dat neemt dan lijkt het de meeste energie, waardoor je energie om goede keuzes te maken een stuk minder is en alles heel moeilijk lijkt. Veel bronnen van stress zijn buiten je controle en kan je niet veranderen, maar als je iets wel kan veranderen, doen!
Dus, ja er is een soort knop, maar daar heb je vaak bar weinig controle over. Als de knop in de verkeerde stand staat, dan vooral proberen schade te beperken en je omgeving aanpassen. Stilstaan is vele malen beter dan aankomen. Even niet afvallen is geen ramp.
ja bedankt, nu heb ik oogaidsquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 08:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind Fajah Lourens altijd wel een leukerd op de een of andere manier, dus af en toe neus ik weer eens op haar site om te kijken of ze inmiddels al iemand betaalt om de eindredactie te voeren, maar helaas
Tering, wat is er toch een hoop crap op het internet te vinden sinds het bloggen en floggen zo'n vlucht heeft genomen.
De fuuuuuuck staat hier? Waar gaat deze column over? Wat vond ze van de string? Hoe liep het af met de mensen op mars? Zoooooveel vragen
[..]
JAAAA, almost there! Kaigoed!quote:
Nee, toch? Echt?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:02 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Wat, serieus? Ik vind de weekboodschappen doen juist altijd een uitje
He getsie nee. Vroeger deed ik vaak boodschappen op vrijdagavond na werk. Ben je moe, wil je naar huis en heb je honger..... Geeeeeen goed idee. Had ik nog de helft niet mar wel een voorraad chips, lekkere kaasjes, salami, toastjes, ijs, friet, may maar ook andere sausjes ('is ook wel eens lekker')quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:02 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Wat, serieus? Ik vind de weekboodschappen doen juist altijd een uitje
Still on a roll!!quote:
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
En verder, dit was 13 mei:
[ afbeelding ]
En dit vanmorgen:
[ afbeelding ]
(er stond 79,6 maar mijn telefoon weegt 200 gram)
Wat ik ook grappig vind is dat je het zelfs aan mijn voeten kan zien
Dit, alles. Lonaa is een lichtend voorbeeld voor iedereenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:23 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Still on a roll!!
Vind jou trouwens ook wel een goed voorbeeld van hoe je je leefstijl kunt omgooienDiep respect voor
Ja facking stom is datquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:23 schreef Lonaa het volgende:
Thanks sun.
Oh SQ, tof! Ik herinner mij toen ik 99,9 woog. Telefoon pakken, nog een keer erop gaan staan, 100,0.
GODVERDOMME.
Ja, ik maak geen foto's van mn weegschaal. Jullie moeten me maar gewoon gelovenquote:
Ja, ik merk het.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:25 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
We stoppen je skinny ass helemaal vol veren ja!![]()
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik merk het.
Maar vergeet niet dat ik ook nog steeds struggles heb, ruzie met mezelf en moeite heb om mijn leven blijvend te veranderen.
Zeg troela, je bent verdomme dertig kilo afgevallen (zonder valsspelen. Voor de insidersquote:
Ja zekerquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:28 schreef Lonaa het volgende:
Ok, ok. Thanks.
Maar jullie kunnen het ook! Zeker als ik het kan.
Nee, maar je bent wel 13 kg lichter dan ikquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja zeker
Maar ik ga je niet inhalen
Jij hebt een betere reedquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, maar je bent wel 13 kg lichter dan ik
Dat viel mij ook direct op!! Je voeten zijn slankerquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
En verder, dit was 13 mei:
[ afbeelding ]
En dit vanmorgen:
[ afbeelding ]
(er stond 79,6 maar mijn telefoon weegt 200 gram)
Wat ik ook grappig vind is dat je het zelfs aan mijn voeten kan zien
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:28 schreef Lonaa het volgende:
Ok, ok. Thanks.
Maar jullie kunnen het ook! Zeker als ik het kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben echt te lamlendigverkouden en moet morgen met een hele kudde Cockers wandelen in Hilversum. Krachten sparen.. Anders was ik graag mee gegaan..quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:29 schreef Lonaa het volgende:
Ik zit te ruzieen met m'n ontbijt. Geen honger, maar ga zo wandelen op t Buursezand (ga je mee Sun?)
Ah, ja. Beter van niet dan.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:35 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik ben echt te lamlendigverkouden en moet morgen met een hele kudde Cockers wandelen in Hilversum. Krachten sparen.. Anders was ik graag mee gegaan..Misschien binnenkort ff iets plannen weer. Sally knuffelen
Realistisch blijven. De juiste verwachtingen hebben.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:32 schreef Lonaa het volgende:
Maar soms word ik er zo verdrietig van. Gisteren lag ik op bed, zonder kleren aan, en alles is slap en hangt en vel en striemen en alles. Hoe moet dat OOIT nog toonbaar worden?! Zonder valsspelen. I dunno. Ben er bang voor.
Als ik het nou eens blijvend vol kan houden wel ja. Dat is het wel helaas: ik móet blijven meten/wegen/checken. Zodra ik het los laat en er gebeurt iets (zoals die blessure) gaat het toch mis. Dus.quote:
Dat klopt hoor, en dat weet ik ook wel. Maar soms word ik er moedeloos van. Mijn benen zien er best goed uit, en dan ga ik liggen, en hangt de helft er als een slappe zak naast. NEE.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Realistisch blijven. De juiste verwachtingen hebben.
Je zal nooit (meer) een superstrakke #fitgirl worden. Maar dat moet ook niet je einddoel zijn. Dat is overigens maar voor weinig mensen weggelegd.
Maar ook wat minder strak kun je nog steeds smoking hot zijn. En fit en gezond leven, en uithoudingsvermogen hebben, en huppelen, en dansen, en gelukkig zijn met jezelf. Zonder die tientallen kilo's ballast.
Ja, don't we all. Stom is dat. Maar we houden elkaar gewoon scherp, afgesproken?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Als ik het nou eens blijvend vol kan houden wel ja. Dat is het wel helaas: ik móet blijven meten/wegen/checken. Zodra ik het los laat en er gebeurt iets (zoals die blessure) gaat het toch mis. Dus.
Goed zo, yay!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:37 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat klopt hoor, en dat weet ik ook wel. Maar soms word ik er moedeloos van. Mijn benen zien er best goed uit, en dan ga ik liggen, en hangt de helft er als een slappe zak naast. NEE.
Maar goed, vandaag heb ik m'n nieuwe spijkerbroek aan en een shirt en zomg geen buik en awesome
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, don't we all. Stom is dat. Maar we houden elkaar gewoon scherp, afgesproken?
De uitdaging zit 'm inderdaad in het herpakken als je twee kilo bijtikt op de weegschaal, en niet pas bij tien. Maar die uitdaging wil ik nu écht graag aan gaan
geen struggle, een uitdaging!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat het altijd een struggle zal blijven om op gewicht te blijven en niet in oude gewoontes te vervallen, in mijn geval.
Zo'n man wil ik ookquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:47 schreef Sunnythesun het volgende:
Overigens was manlief net weer uitermate lief..Die roept iedere keer, te pas en te onpas, hoe zeer hij kan zien dat ik weer een en ander kwijt ben om mijn middel (en meent het ook nog.. )
Ook toen ik gefrustreerd was dat er qua kilo's niets gebeurde.. dan was hij oprecht verbaasd: dat kán toch niet? Ik zie dat je afvalt! Je buik is weer een stuk platter hoor!
![]()
![]()
moral support is zo belangrijk he..
Jullie zijn ook een beetje (een wat meer dan de ander) mijn omgevingquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:50 schreef Stormqueen het volgende:
Wat lief Sunny! En zeker! Soms lees ik van mensen die zo onderuit getrapt worden door hun naasten, dat doet me dan zo'n pijnEcht, je omgeving is zó belangrijk!
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jullie zijn ook een beetje (een wat meer dan de ander) mijn omgeving
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jullie zijn ook een beetje (een wat meer dan de ander) mijn omgeving
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:00 schreef Shandaly het volgende:
[..]![]()
Maar vandeweek ook een complimentje van een collega mogen ontvangen
Vanochtend nog steeds 89,3!Ik had verwacht dat er minstens een pond bij was...
Hoezo een pond er bij? Je gaat keigoed!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:00 schreef Shandaly het volgende:
[..]![]()
Maar vandeweek ook een complimentje van een collega mogen ontvangen
Vanochtend nog steeds 89,3!Ik had verwacht dat er minstens een pond bij was...
Ja twee meiden. En de prioriteit ligt bij de 4 kinderen en ik vergeet voor mezelf te zorgen. Icm manlief die verweg werkt is het nog steeds pittig, maar ik wil niet verder weg glijden...quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:40 schreef Sunnythesun het volgende:
Pfoe met een tweeling (toch?) snap ik dat overleven de eerste levensbehoefte is, en afvallen niet
Nou, welkom hier en ik hoop dat andere drukke moeders met gerichte tips voor je komen hoe je dat aan kunt pakken allemaalquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:45 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja twee meiden. En de prioriteit ligt bij de 4 kinderen en ik vergeet voor mezelf te zorgen. Icm manlief die verweg werkt is het nog steeds pittig, maar ik wil niet verder weg glijden...
Echt zo'n moederkwaal hè, vergeten dat je zelf ook belangrijk bentquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:45 schreef Cathmar het volgende:
Ja twee meiden. En de prioriteit ligt bij de 4 kinderen en ik vergeet voor mezelf te zorgen. Icm manlief die verweg werkt is het nog steeds pittig, maar ik wil niet verder weg glijden...
Same herequote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:52 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Zo'n man wil ik ook. Mijn lief vindt het prima dat ik afval maar ook als ik dat niet zou doen. Hij ziet het volgens mij ook niet, pas als ik zeg dat ik bijvoorbeeld een rokje weer pas dan zegt ie 'oh ja, nou ik zie het hoor ' ofzo. Verder is ie wel leuk trouwens
![]()
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:11 schreef Isabeau het volgende:
Oh, ze hebben persoonlijke kleedruimtes. Dus douche, toilet en plek om om te kleden voor 1 persoon. Dus ik: Oh, zoals in de Sims 4! Hij moest even hard lachen
Welkom!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:00 schreef Cathmar het volgende:
8, 5, 2, 2
Eerste doel: veeeel meer water drinken en exit koekjes.
Nog veel meer doelen hoor. Ik ben het eens op een rijtje aan het zetten.
Ik stop na het avondeten ook met water drinken. Anders moet ik er wel 2x uitquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:53 schreef Spiegelei het volgende:
En ik moet potdomme ook nog steeds minimaal 1x S nachts naar de plee. Ik had gehoopt datering lichaam daar ook iets handiger mee om zou kunnen gaan..
Ik ben MFP-vriendjes met Sarabi en Pee, maar je ziet alleen de gewichtsverschillen als die ingevoerd worden, de activiteit en of iemand onder of boven het kcal doel is mits die persoon de dag officieel afsluit (wat ik dus stelselmatig vergeet).quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:30 schreef eleusis het volgende:
Het waterHou ervan.
Eergisteren 500 kcal teveel gegeten door een plotselinge aanval tot chips (had ik nog in huis...), maar gisteren gecompenseerd door 500 kcal onder de standaard te eten, gewoon een licht ontbijtje, geen snacks nemen en wat extra water drinken.
Ik zit er helemaal in met MyFitnessPal, prima app.
Kun je elkaar ook toevoegen? Doen jullie dat ook? Kun je dan elkaars eten liken (en disliken als iemand een taartje eet?)
Ik drink juist na het avondeten zeker nog 2 grote mokken of glazen (thee of water). Niet omdat ik het meteen fysiek merk, maar omdat ik gewoon geen goede drinkgewoonten heb. Voorheen dronk ik alleen 1 grote mok thee S morgens op kantoor en vaak, maar niet altijd 1 glas water wanneer ik thuis kom van werk. En dat was mijn drinken voor de hele dag.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik drink toch liever het water 's avonds WEL dan niet, wanneer het er overdag niet van gekomen is. Ik merk het zo snel wanneer ik te weinig binnen krijg, dan liever een keertje extra naar het toilet.
je kunt nooit teveel complimenten krijgenquote:
jijislief!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:59 schreef Tally het volgende:
[..]
Veel plezier
En die calorieën kan jij makkelijk hebben. Je ziet er geweldig uit!
Niet eens patatten? (Jahaakonhetnietlatenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga frieten. Omdat al weken geledenmet voorbedachten rade!
nee, Brabant he, daar hebben ze geen patatquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Niet eens patatten? (Jahaakonhetnietlaten) Enjoy!
Bezichtiging geweest dus nu in weekend-chillmodus
Stel dat het je heel erg dwars blijft zitten en niet beter wordt, kun je ook kiezen voor wel valsspelen toch? Geen lichte beslissing, maar bijna alles kan tegenwoordig als je dat echt zou willen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 11:32 schreef Lonaa het volgende:
Maar soms word ik er zo verdrietig van. Gisteren lag ik op bed, zonder kleren aan, en alles is slap en hangt en vel en striemen en alles. Hoe moet dat OOIT nog toonbaar worden?! Zonder valsspelen. I dunno. Ben er bang voor.
Ohja die grens was laatst bepaaldquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, Brabant he, daar hebben ze geen patat
Ik vraag me wel af wat nou écht de voedingswaarde van frituurvoer is. Ik vind héél uiteenlopende gegevens. Maar als ik de gemiddelden pak ben ik maar 83 kcals over mijn max heen vandaag
Dat is wel waar. We'll seequote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:21 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Stel dat het je heel erg dwars blijft zitten en niet beter wordt, kun je ook kiezen voor wel valsspelen toch? Geen lichte beslissing, maar bijna alles kan tegenwoordig als je dat echt zou willen.
Als ik ooit zover ben, dan speel ik.echt wel vals hoorquote:
Het blijkt dat MFP wel elke snack op Runkeeper plaatst als je die hebt gekoppeldquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik ben MFP-vriendjes met Sarabi en Pee, maar je ziet alleen de gewichtsverschillen als die ingevoerd worden, de activiteit en of iemand onder of boven het kcal doel is mits die persoon de dag officieel afsluit (wat ik dus stelselmatig vergeet).
In runkeeper aangeven dat voer privé is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 22:16 schreef eleusis het volgende:
[..]
Het blijkt dat MFP wel elke snack op Runkeeper plaatst als je die hebt gekoppeld
Leuk, hoop dat dit uit kan.
[ afbeelding ]
de jouwes niet nee.quote:Op zondag 30 augustus 2015 00:38 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
In runkeeper aangeven dat voer privé is.Tenminste, ik neem aan dat skjoe mijn voer niet zien kan.
Ah, kek. Die instelling is dus te vertrouwen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 00:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
de jouwes niet nee.
Die van Bertha trouwens ook niet.
quote:
Dit lijstje voor buitenstaanders die een keer mee komen lezenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 19:03 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje voor vandaag:
O: 2 stukkies taart.
B: Uurtje wandelen, half uur fietsen.
L: broodje met leverworst
D: Moussaka
T: gevulde pepertjes en achterham.
Echt wel goed!quote:
Ik kan ze hier moeilijk weg gooienquote:Op zondag 30 augustus 2015 09:02 schreef Sunnythesun het volgende:
Isa.. Magnums ook nog eens..
En ongepland en ongewild. Dus niet tof..
Nee, dat is het dus. Ik kan er op zich wel afblijven, dat vereist niet heel veel moeite. Maar als 1 snack over de tong is dan volgen er meerquote:Op zondag 30 augustus 2015 09:03 schreef PaarsBeestje het volgende:
Isabeau: ik vind die interne hunkering veel lastiger te overwinnen dan wat dan ook. Daarom snoep ik al weken gewoon helemaal niet. Ik ga gewoon voor schut als ik er eenmaal aan begin, want 1 is niet genoeg.
Of niet in huis halen..quote:Op zondag 30 augustus 2015 09:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan ze hier moeilijk weg gooienThuis zou ik dat zo doen als ik er niet af kan blijven
Ik BEN niet thuis.quote:Op zondag 30 augustus 2015 09:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Of niet in huis halen..
Lijkt me heel lastig als je je écht niet in kunt houden
Ja dat snap ikquote:
Ik haal zelden iets in huis, maar ik woon er niet alleenquote:Op zondag 30 augustus 2015 09:07 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja dat snap ik![]()
Maar in je eigen huis zou je het weggooien zeg je, of je kunt het daar niet in huis halen. Ik weet dat je bij je ouders zit.
Precies. Mijn hele systeem gilt op dat moment dat er meer moet komen want ik heb het verdiend en had ook nog nauwelijks maar geproefd. Hopeloos. Ik vind gewicht verliezen lastig maar lang niet zo lastig als straks weer proberen 'gewoon' te doen, want gewoon is hier gewoon heel veel.quote:Op zondag 30 augustus 2015 09:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dat is het dus. Ik kan er op zich wel afblijven, dat vereist niet heel veel moeite. Maar als 1 snack over de tong is dan volgen er meerIk kan niet stoppen. Dus, overal maar weer gewoon afblijven. Het "Ach toe, eentje is toch niet erg!" moet ik nog steeds beantwoorden met: jawel, dat is heel erg.
Ik vind qua taart de regel 'het moet zelfgemaakt zijn' wel een goeie eigenlijkquote:Op zondag 30 augustus 2015 09:09 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zag van de week de taart klaar staan op werk. Ik heb echt nog staan twijfelen. Maar de ervaring leert dat ik daarna duizelig ben van de berg suiker die erin zit, en ik nog nooit achteraf gedacht heb "o, dat was wel zo'n fantastisch lekker stukje taart", dus ik heb genoten van mijn nectarine.
Maar het scheelt welquote:Op zondag 30 augustus 2015 09:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik haal zelden iets in huis, maar ik woon er niet alleen
Dat is mijn regel ook vaak wel. Bij de verjaardagen hier thuis verheug ik mij ook altijd op de taarten. En het bezoek ook.quote:Op zondag 30 augustus 2015 09:11 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik vind qua taart de regel 'het moet zelfgemaakt zijn' wel een goeie eigenlijkDenk dat ik die ook maar in ga stellen, al kom ik in mijn dagelijks leven maar zeer weinig taart tegen.
[..]
Maar het scheelt wel
Ja dat doe ik bij mijn vader ook idd. Mijn stiefmoeder maakt killer-taartenquote:Op zondag 30 augustus 2015 09:16 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat is mijn regel ook vaak wel. Bij de verjaardagen hier thuis verheug ik mij ook altijd op de taarten. En het bezoek ook.. Die zijn vaak teleurgesteld als er gekochte taart staat. En inmiddels wil bijna iedereen niet van 1 taart een stukje, maar een half puntje van beide taarten..
Eens! Ik snoep en snack ook gewoon helemaal niet meer.quote:Op zondag 30 augustus 2015 09:03 schreef PaarsBeestje het volgende:
Isabeau: ik vind die interne hunkering veel lastiger te overwinnen dan wat dan ook. Daarom snoep ik al weken gewoon helemaal niet. Ik ga gewoon voor schut als ik er eenmaal aan begin, want 1 is niet genoeg.
Herkenbaar. Daarom haal ik het ook niet in huis. Dat is dan wel weer een voordeel van single zijnquote:Op zondag 30 augustus 2015 09:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dat is het dus. Ik kan er op zich wel afblijven, dat vereist niet heel veel moeite. Maar als 1 snack over de tong is dan volgen er meerIk kan niet stoppen. Dus, overal maar weer gewoon afblijven. Het "Ach toe, eentje is toch niet erg!" moet ik nog steeds beantwoorden met: jawel, dat is heel erg.
quote:
maandag gewoon thuisquote:Op zondag 30 augustus 2015 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
Lekker lijstje zo barrel!waar ga je maandag eten?
Wij hebben altijd banketbakkersgebak staan. Maar ik vind ze niet de moeite waard. Al moet ik zeggen dat er 1 banketbakker in Assen is waar ze wel heel lekker gebak hebben...quote:Op zondag 30 augustus 2015 10:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind zelfgemaakte taarten echt niet altijd de moeite waard. Een taart van een goede banketbakker is vaak beter. Mijn credo: alleen als t past, en alleen als ie er echt lekker uit zietik snap de aversie tegen gekochte taarten dan ook nooit zo goed. Er zit nogal wat verschil tussen supermarktvlaai en een bakkerstaart
Lonaa, je duikt weer omlaag! Super!
Isa, wat jammer van je offday en de zoete verleidingenvandaag wordt beter!
Banana min vijf! Supergoed joh!
Prima, eigenlijk! De weegschaal gaat weer langzaam omlaag. De laatste keer dat ik woog was woensdag en toen was ik een kg lichter dan 1,5 week eerder, so that's nice. Ik was vooral wat aangekomen door het liften (ik ben gestart met een soort powerlifting krachttrainingsschema) en door 2 weken in vakantiemode etenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:01 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe gaat het met jouw afvallen eigenlijk, artoo?
Ik vind alle gebak de moeite waardquote:Op zondag 30 augustus 2015 13:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Wij hebben altijd banketbakkersgebak staan. Maar ik vind ze niet de moeite waard. Al moet ik zeggen dat er 1 banketbakker in Assen is waar ze wel heel lekker gebak hebben...
Ik heb het eens uitgerekend en ik kom uit op 800 calorieënquote:Op zondag 30 augustus 2015 15:44 schreef Stormqueen het volgende:
Majo, op hoeveel kcal zit dat? Het klinkt zo weinig!
Dat zou fijn zijn, ik krijg het echt niet weg namelijkquote:Op zondag 30 augustus 2015 16:01 schreef laiveneertiekje het volgende:
Majo, volgens mij is dat een fabeltje. De 1,5-2 liter per dag water die je nodig hebt haal je ook deels uit je voeding. Eigenlijk drinken wij gewoon te veel...
Nee hoor,twee liter is incl al je andere drinken (zelfs koffie en thee ondanks andere beweringem daarover) en je voedsel...quote:Op zondag 30 augustus 2015 14:47 schreef MaJo het volgende:
Afgelopen week even niet meegepost omdat ik me vadsig voelde (lees: ongesteld) en me daar qua eten ook naar gedroegToen ik op een dag me echt dik voelde en mijn haar voor geen meter zat wilde ik me volstoppen met slecht spul en toen kwam mijn vriend thuis en zei "Wat zie je er goed uit! Je haar zit fantastisch!" Dat was even een momentje dat ik besefte dat je eigen gevoel soms niet overeen komt met hoe anderen je zien en besloot ik er weer voor te gaan. Dus weer gezond gedaan en vandaag weer 84,6 op de weegschaal
(2 ons meer dan een week geleden maar de schade is dus beperkt).
Lijstje van vandaag:
O: Yoghurt met frambozen, blauwe bessen en honing, 2 koppen koffie
L: Paar crackertjes met munsterkaas of filet american, glas verse jus
T: Paar wortels met humus
D: Zelfgemaakte groentesoep, een cola
T: Als ik nog trek heb wat fruit
Ik merk ook dat ik gewoon veel meer moet drinken, ik kom vaak niet verder dan 1 liter water per dag, vaak zelfs nog minderIk drink dan wel andere dingen maar die 2 liter water moet altijd daar nog bovenop toch?
Hoe weinig nootjes eet jij dan voor 200 kcalquote:Op zondag 30 augustus 2015 16:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb het eens uitgerekend en ik kom uit op 800 calorieënDat is inderdaad wel erg weinig. Nou heb ik in het weekend altijd wel minder nodig (werd pas wakker om 1 uur) maar kan wel wat bij inderdaad. Misschien nog wat nootjes (200 calorieën) en wat fruit. Kom ik alsnog maar op 1200 calorieën uit maar als ik verder geen trek heb is dat geen probleem
Dan zit het wel goedquote:Op zondag 30 augustus 2015 16:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee hoor,twee liter is incl al je andere drinken (zelfs koffie en thee ondanks andere beweringem daarover) en je voedsel...
50 gram mani berries (zelf samengesteld), is geloof ik 220 calorieënquote:Op zondag 30 augustus 2015 16:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hoe weinig nootjes eet jij dan voor 200 kcalmijn inimini portiezakjes zijn al 250 kcal
De Mani berry and nuts zijn 220.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hoe weinig nootjes eet jij dan voor 200 kcalmijn inimini portiezakjes zijn al 250 kcal
Ah maar das incl vruchtjesquote:Op zondag 30 augustus 2015 16:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
50 gram mani berries (zelf samengesteld), is geloof ik 220 calorieënMaar kan wel wat meer nemen aangezien ik het in een grote bak heb zitten
Ja klopt, bestaande uit amandelen, rozijnen, gojibessen, veenbessen (cranberry), pistache noten en zonnebloempittenquote:Op zondag 30 augustus 2015 16:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ah maar das incl vruchtjesdan is t anders ja.
^quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:41 schreef Lonaa het volgende:
Meh. Ik moet ongesteld heb een kater worden en wil alles opeten.
Mazzelaar..quote:Op zondag 30 augustus 2015 17:05 schreef motorbloempje het volgende:
Ik merk nooit een ene flikker aan m'n ongesteldheid. Hoezee!
Zooo, dat zou hier echt een kansloze missie zijn zegquote:Op zondag 30 augustus 2015 10:11 schreef Barreltje het volgende:
er ligt hier in de kast een tony chocelonely die heeeeel langzaam kleiner word.. het is ook gewoon een test voor mezelf over 4 weken mag ie op zijn, eerder gewoon niet ( later is nog beter natuurlijk )
Ik koop eens in de maand een reepje pure chocolade (100 gram geloof ik), en eens in de zoveel dagen neem ik twee blokjes samen met een handje rozijnen. Precies goedquote:Op zondag 30 augustus 2015 17:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Mazzelaar..
Het is voor mij het enige moment dat ik een lichte craving naar chocolade krijg
Ik heb al wéken chocolade in een kastje liggen.. geen behoefte aanquote:Op zondag 30 augustus 2015 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik koop eens in de maand een reepje pure chocolade (100 gram geloof ik), en eens in de zoveel dagen neem ik twee blokjes samen met een handje rozijnen. Precies goed
Daarom zoooo blij dat ik single ben! Scheelt enorm met wat ik eet.quote:Op zondag 30 augustus 2015 17:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Thx allemaal!
M'n lijstje is al wat uitgebreid, gister bij schoonma een hele zooi koek gekregen en lief pakte net een custardcakeje en gaf er een aan mij. Ik vond het de calorieën niet waard, maar hij is toch opdat hoort dus niet. Dan maar aan m'n D beginnen zo.
quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:35 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Daarom zoooo blij dat ik single ben! Scheelt enorm met wat ik eet.
Lijkt mij ook! Maar je hoort ook dat het juist tefenovergesreld is en dat mensen aankomen met partner, meerdere dagen per week met hapjes op de bank enzo, en dat mensen dus aankomen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Moet zeggen dat een partner juist een uitstekende motivatie is om gezond te willen eten en een goede rem voor uitspattingen is![]()
Ja, dat was in het begin met mijn 1e relatie zéker het geval.quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:59 schreef Rucola het volgende:
[..]
Lijkt mij ook! Maar je hoort ook dat het juist tefenovergesreld is en dat mensen aankomen met partner, meerdere dagen per week met hapjes op de bank enzo, en dat mensen dus aankomen.
Meestal is ie een goede invloed, alleen hij kan eten wat ie wil, dat beseft ie niet altijd.quote:Op zondag 30 augustus 2015 18:59 schreef Rucola het volgende:
[..]
Lijkt mij ook! Maar je hoort ook dat het juist tefenovergesreld is en dat mensen aankomen met partner, meerdere dagen per week met hapjes op de bank enzo, en dat mensen dus aankomen.
Dat ziet er lekker uitquote:Op zondag 30 augustus 2015 19:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Meestal is ie een goede invloed, alleen hij kan eten wat ie wil, dat beseft ie niet altijd.
Net deze http://www.ah.nl/allerhan(...)haise-biefstuksalade op, zo lekker altijd(met een biefstukje pp en noodles) met een blikje bier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |