Zelfgemaakte kipnuggetsquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Pfff lekker dan.. en bedankt ouders![]()
Ben van mijn moeder de enige en van mijn vader de oudste.. meh..![]()
Lijstje:
O: kwark met muesli
L: saladeshizzle
T: geen idee, zit te knorren maar heb nergens trek in![]()
D: ovenfrietjes met zelfgemaakte kipnuggets en salade met feta. En een likje mayo
Ik doe de plak altijd met ei.... en kruiden met pittige vegeta, maar daar moet je van houdenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:56 schreef Sunnythesun het volgende:
Kipfilet in blokjes snijden, door een kruidenmix rollen (lekker pittig iets) en een beetje olijfolie (voor de plak) en dan nog eens door snelkookpolenta. In een ovenschaaltje in de oven, net zo lang als de frietjesSuper makkelijk, erg lekker
Dat klinkt te doenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:56 schreef Sunnythesun het volgende:
Kipfilet in blokjes snijden, door een kruidenmix rollen (lekker pittig iets) en een beetje olijfolie (voor de plak) en dan nog eens door snelkookpolenta. In een ovenschaaltje in de oven, net zo lang als de frietjesSuper makkelijk, erg lekker
Ik kan het altijd eens proberen, nog nooit met polenta gemaakt. Klinkt niet verkeerd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 14:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja hier is dus niet per se ei nodigHet korstje is ook heeeeel dun.
Lekkerquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik besloot net een klein bakje lekkers te maken: paar blokjes 35+ kaas (beemster van het mes), zelfgekweekte komkommer en romaatjes.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:20 schreef Lonaa het volgende:
Taart!
Zondag ga ik deze variant maken met appeltaartsmaak
Wat erbij eten?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:39 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik heb pas 565 kcal gegeten. Das nie genoeg nie. Maar geen trek. Wat nu?
Goed plan. Maar wat, want geen trek, nergens zin in. Ik ben zoals ik eerder zei meer van het drinken van het eten... Dus als ik zomaar 800 kcal over heb denk ik: Mmm, alcoholquote:
Wat was je van plan om te gaan eten?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:11 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Goed plan. Maar wat, want geen trek, nergens zin in. Ik ben zoals ik eerder zei meer van het drinken van het eten... Dus als ik zomaar 800 kcal over heb denk ik: Mmm, alcohol
Smoothies maken??quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:11 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Goed plan. Maar wat, want geen trek, nergens zin in. Ik ben zoals ik eerder zei meer van het drinken van het eten... Dus als ik zomaar 800 kcal over heb denk ik: Mmm, alcohol
quote:
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:37 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]![]()
Tajine met kip it is. Hoera voor een volle vriezer.
Elfduizend stappen, op een dag zonder leerlingen. Belooft wat!
Vind dat altijd tricky. Hoe weet je precies hoeveel daar in zit??quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:47 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb frituur gehaald bij de vietnamese loempia-damequa kcals kon het. Morgen weer groenten
Zo had ik het gisteren ook beter kunnen zeggenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:47 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb frituur gehaald bij de vietnamese loempia-damequa kcals kon het. Morgen weer groenten
Mwoah.. maakt het allemaal niet minder onverstandigquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zo had ik het gisteren ook beter kunnen zeggen
Dat is dan weer jammerquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:24 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Mwoah.. maakt het allemaal niet minder onverstandig![]()
Ik zie jou vaak dit soort dingen zeggen, maar ben je niet bang dat als je alsmaar ongezonde (en vooral ongeplande) dingen blijft eten dat je dan nooit echt van je slechte gewoontes afkomt?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:47 schreef PdeHoog het volgende:
Niet. Maar het is een gefundeerde gok op basis van de waarden gevonden op http://nevo-online.rivm.nl icm de weging. En die viel me wel tegen moet ik zeggen. Het was meer dan ik in het verleden had bedachtquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Vind dat altijd tricky. Hoe weet je precies hoeveel daar in zit??
Tja.. dat verbaast me niet echt eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niet. Maar het is een gefundeerde gok op basis van de waarden gevonden op http://nevo-online.rivm.nl icm de weging. En die viel me wel tegen moet ik zeggen. Het was meer dan ik in het verleden had bedacht
Ongetwijfeld meer koolhydraten dan in bloemkoolquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:33 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn D voor vanavond is licht aangepast.
Heb net 6 rondes all you can eat sushi naar binnen geschoven..
Extra kilo's, kom er maar in!
Alleen sushi of ook de gefrituurde dingen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:33 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn D voor vanavond is licht aangepast.
Heb net 6 rondes all you can eat sushi naar binnen geschoven..
Extra kilo's, kom er maar in!
Nou, weet je.....ik zie heel veel mensen hier en buiten onwijs krampachtig aan het "volgens de algemeen geldende norm gezonde" vasthouden. Allemaal leuk, maar dat werkt gewoon niet voor mij. Serieus niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:35 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik zie jou vaak dit soort dingen zeggen, maar ben je niet bang dat als je alsmaar ongezonde (en vooral ongeplande) dingen blijft eten dat je dan nooit echt van je slechte gewoontes afkomt?
Ach. Leerpuntjequote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:37 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Tja.. dat verbaast me niet echt eerlijk gezegd
Voornamelijk sushi.. Maar ook gefrituurde rotzooi. Ik kan daar heel slecht nee tegen zeggen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Alleen sushi of ook de gefrituurde dingen?
Nee hoor ik ben gewoon benieuwd!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, weet je.....ik zie heel veel mensen hier en buiten onwijs krampachtig aan het "volgens de algemeen geldende norm gezonde" vasthouden. Allemaal leuk, maar dat werkt gewoon niet voor mij. Serieus niet.
Tuurlijk, ik moet oppassen dat ik dit niet de hele week door doe want dan slip ik dicht, maar het continue tegengaan van het eten van dit soort dingen resulteert bij mij in een vreetbui. Gegarandeerd. Dan liever gecontroleerd en gepland, zoals vanavond. Ik heb daar bewust rekening mee gehouden. Ook in de planning voor de komende dagen.
En je mag dit gerust zien als een excuus of een smoes of zo, maar na 39 jaar meen ik mezelf wel een beetje te kennen
Het motto bij mij is iig: zolang het in de kcals past, is het toegestaan!
Ik zie vooral iemand die een heleboel mooie excuses weet te verzinnenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:46 schreef PdeHoog het volgende:
Ik begin wel een beetje het idee te krijgen dat jullie ideeen en mijn ideeen over afvallen toch niet helemaal met elkaar in overeenstemming zijn
Ach dat gevoel krijgt iedereen wel eens in dit topic volgens mij.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:46 schreef PdeHoog het volgende:
Ik begin wel een beetje het idee te krijgen dat jullie ideeen en mijn ideeen over afvallen toch niet helemaal met elkaar in overeenstemming zijn
Vind dit wel veelzeggend trouwensquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, weet je.....ik zie heel veel mensen hier en buiten onwijs krampachtig aan het "volgens de algemeen geldende norm gezonde" vasthouden. Allemaal leuk, maar dat werkt gewoon niet voor mij. Serieus niet.
Als jij het als mooie excuses wilt zien: whatever. Ik zie vooral resultaat (want gewicht omlaag en fitter gevoel) en ik kan op een redelijk relaxte manier leven zonder compleet alles weg te vagen of in de stress te springen. Tegen de tijd dat dat wegvalt ga ik wel eens aanscherpen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:47 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik zie vooral iemand die een heleboel mooie excuses weet te verzinnenVerder moet je het helemaal zelf weten.
Ik hoop van harte dat je dat luktquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als jij het als mooie excuses wilt zien: whatever. Ik zie vooral resultaat (want gewicht omlaag en fitter gevoel) en ik kan op een redelijk relaxte manier leven zonder compleet alles weg te vagen of in de stress te springen. Tegen de tijd dat dat wegvalt ga ik wel eens aanscherpen.
Uhuh. Vandaar dat een groot deel van de mensen op 1500-1600 kcals zit. Of daar in ieder geval zich op richt. Vooral niet krampachtig noemen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:58 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Vind dit wel veelzeggend trouwensDat je er al van uit gaat dat het krampachtig is, terwijl het voor velen volgens mij gewoon normaal is om gezond te eten en het minder gezonde als iets 'extra's' en bijzonders blijven beschouwen. Dat hier meer mensen zitten die daar meer moeite mee hebben is natuurlijk waar. Maar ik zie het niet bij iedereen als krampachtig, maar een poging tot het aanleren van gezond gedrag. Kijk naar Moblo. Niets krampachtig aan en een enorm succesverhaal
![]()
just my 2 cents..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |