abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 8 september 2015 @ 07:38:48 #226
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155914921
Een leg press is geen vervanger voor de squat, hooguit een aanvulling


[ Bericht 79% gewijzigd door fathank op 08-09-2015 07:53:14 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155917315
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 08:35 schreef Nic1 het volgende:

[..]

"Overkill" is onzin en meer 2g/kg kan zeker geen kwaad (of het nodig is, is wel de vraag). Enorme berg KH trouwens. Geen probleem, maar als je de ruimte hebt zou ik dan eerder wat hoger in de eiwitten en vetten gaan zitten.

Uiteindelijk maakt het m.i. overigens weinig uit, en zo extreem precies kun je het allemaal toch niet meten.

[..]

Dit. :)
Het is een mythe dat een eventueel overschot aan Eiwitten zo opgenomen word. Dat word uiteindelijk allemaal omgezet in vet. Zo heb ik het me laten vertellen :P
  dinsdag 8 september 2015 @ 10:49:05 #228
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_155918175
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:14 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het is een mythe dat een eventueel overschot aan Eiwitten zo opgenomen word. Dat word uiteindelijk allemaal omgezet in vet. Zo heb ik het me laten vertellen :P
Eiwitten kunnen niet rechtstreeks omgezet worden naar vet. De lever kan wel eiwitten omzetten naar glucose, ketonen etc. Deze koolhydraten kunnen weer omgezet worden naar vet, echter gebeurd dit pas als de glycogeen voorraad van het lichaam dagelijks vol zit. Dus in de praktijk komt dit zo goed als niet voor.

Wat zich aanpast is de oxidatie van eiwitten/koolhydraten en vet. Bij een dieet met een surplus en hoog in eiwitten zal er relatief meer eiwitten worden gebruikt als brandstof i. p.v koolhydraten en vet.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 8 september 2015 @ 10:56:40 #229
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_155918350
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:32 schreef 1299 het volgende:

[..]



Dat maximaal je reet naar achteren kantelen voelt al over geforceerd om mee te beginnnen.
Het lukt gewoon voor geen ene tiefus. Ik dwijl alle kanten op, ben dr gvd helemaal klaar mee.


Hakken op een schijf is met blote poten totaal niet comfortabel. Beneden de squat verschiet ik telkens maar dat komt omdat ik anders naar achter zou vallen.
Qua vorm is het al echt vooruit gegaan. Maar aanpassingen zullen altijd onwennig aanvoelen. Daar gaat gewoon tijd over. En meestal hebben mensen in het begin de neiging om te overdrijven.

Het nadeel is dat we advies op afstand geven. Dus kleine en snelle correcties kunnen we niet geven.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_155918705
quote:
10s.gif Op maandag 7 september 2015 17:08 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je nou voortaan post wat je denkt hoeven we hier niet te raden wat de bedoeling is van je rijstkoker. Want als iemand vraagt om een goedkope rijstkoker dan krijg je meestal als antwoord een goedkope rijstkoker. Niet een slowcooker waar je je vlees in mikt.

[..]

Dit.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
  dinsdag 8 september 2015 @ 11:12:54 #231
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_155918719
quote:
5s.gif Op maandag 7 september 2015 22:51 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Waarom maaltijd 1 en 2 niet samen? Iets van 100gr brinta/50gr whey and dan bijv water ipv melk.
Maaltijd 3; Appelstroop? Geen kip/kalkoenfilet?
Maaltijd 4:Jam??
Maaltijd 5: Banaan en appel?
Maaltijd 6: Geen kip of rood vlees ipv hamlapje? En 100gr? Misschien 200 van maken?
Appelstroop is wel lekker en rijk aan ijzer. Jam en appelsap snap ik echt niet niet.
Deathlift or Die.
pi_155920113
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:49 schreef Verbosity het volgende:
Bij een dieet met een surplus en hoog in eiwitten zal er relatief meer eiwitten worden gebruikt als brandstof i. p.v koolhydraten en vet.
Hoe hoog zou je in eiwitten moeten zitten wil dit het geval zijn?
  dinsdag 8 september 2015 @ 12:35:20 #233
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_155920540
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 12:17 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Hoe hoog zou je in eiwitten moeten zitten wil dit het geval zijn?
Wanneer je een dieet aanpast past de oxidatie ook aan n.a.v de macro's. Dus het is niet de vraag hoe hoog? Maar wat pas je aan. Voor meer info: http://www.bodyrecomposit(...)rient-oxidation.html
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_155925031
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 12:35 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Wanneer je een dieet aanpast past de oxidatie ook aan n.a.v de macro's. Dus het is niet de vraag hoe hoog? Maar wat pas je aan. Voor meer info: http://www.bodyrecomposit(...)rient-oxidation.html
Goeie read, thanks. :D
  dinsdag 8 september 2015 @ 20:14:47 #235
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155930964
Voor degenen die iets over de (PL) squat willen leren, en een tijd niet op FOK! willen komen. :')

Het is een lange. :P

http://www.elitefts.com/e(...)s-free-squat-manual/
pi_155931707
quote:
5s.gif Op maandag 7 september 2015 22:51 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Waarom maaltijd 1 en 2 niet samen? Iets van 100gr brinta/50gr whey and dan bijv water ipv melk.
Maaltijd 3; Appelstroop? Geen kip/kalkoenfilet?
Maaltijd 4:Jam??
Maaltijd 5: Banaan en appel?
Maaltijd 6: Geen kip of rood vlees ipv hamlapje? En 100gr? Misschien 200 van maken?
Geen kip/kalkoenfilet, want ik zit al goed aan m'n eiwitten. Jam/appelsap is puur opvulling voor koolhydraten. Banaan en appel, is inderdaad discutabel. Wellicht dat ik nog 1 stuk weghaal en er iets voor in de plaats doe.

avondeten is sowieso wat losjes ingevuld. Ik woon nog thuis en moet simpelweg eten wat de pot schaft. Ik heb een zo gemiddeld mogelijke maaltijd genomen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 11:12 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Appelstroop is wel lekker en rijk aan ijzer. Jam en appelsap snap ik echt niet niet.
Die laatste 2 zijn eigenlijk pure opvulling voor de koolydraten en om aan de kcal te komen..
pi_155931752
Vandaag licht gedeadlift met wat snelheid er in. Heb het gefilmd, zou het leuk vinden om wat opbouwende feedback te krijgen.

60kg x 8 bij een bw van 55kg. 1rm is 110kg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155931781
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:41 schreef WHATSHESAID het volgende:
Vandaag licht gedeadlift met wat snelheid er in. Heb het gefilmd, zou het leuk vinden om wat opbouwende feedback te krijgen. Excuses voor het donkere beeld, lukte niet echt met hef tegenlicht.

60kg x 8 bij een bw van 55kg. 1rm is 110kg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:03:04 #239
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155932343
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:41 schreef WHATSHESAID het volgende:
Vandaag licht gedeadlift met wat snelheid er in. Heb het gefilmd, zou het leuk vinden om wat opbouwende feedback te krijgen.

60kg x 8 bij een bw van 55kg. 1rm is 110kg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schouders meer boven de stang houden, kont iets laten zakken en je onderrug beter recht houden. Die wordt bij de laatste reps erg krom.
pi_155932494
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:41 schreef WHATSHESAID het volgende:
Vandaag licht gedeadlift met wat snelheid er in. Heb het gefilmd, zou het leuk vinden om wat opbouwende feedback te krijgen.

60kg x 8 bij een bw van 55kg. 1rm is 110kg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Core en glutes aanspannen, trekt je onderrug recht. Proberen om 'rechtop' te staan, ipv naar achteren te leunen.
pi_155932612
Dat laatste stuk van de rep deed ik dus ook te ver naar achter door. Wat mij daarbij hielp was zodra de bar boven mn knieen kwam alleen nog maar denken aan 'recht op staan'
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:20:12 #242
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_155932814
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:41 schreef WHATSHESAID het volgende:
Vandaag licht gedeadlift met wat snelheid er in. Heb het gefilmd, zou het leuk vinden om wat opbouwende feedback te krijgen.

60kg x 8 bij een bw van 55kg. 1rm is 110kg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat voor schoenen draag je? Het lijkt namelijk of er een hakverhoging in zit. Perfect voor oly lifts/squatten, maar een slecht idee bij conventioneel deadliften. Hierdoor moet de heup namelijk hoger staan wat bij jou het geval lijkt te zijn.

Daarnaast kijk je de gehele lift omhoog. Moet eigenlijk naar beneden kijken voor een neutrale nek. En overstrek je de rug op het eind.

Als laatste punt bolt de rug naarmate je verder komt in de set. Een oplossing is om van touch & go te switchen naar een korte pauze van 1 á 2 seconden. Dan kan je gelijk je form controleren om vervolgens de rep uit te voeren.

Algemene uitvoering ziet er goed uit. Alleen wat kleine punten dus.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:52:26 #243
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155933847
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:41 schreef WHATSHESAID het volgende:
Vandaag licht gedeadlift met wat snelheid er in. Heb het gefilmd, zou het leuk vinden om wat opbouwende feedback te krijgen.

60kg x 8 bij een bw van 55kg. 1rm is 110kg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat Verbo zegt. Wat mij betreft mag je sowieso wel iets dieper met je knieen. Het kan goed ook met je schoenen te maken hebben, met een hak wordt je naar deze positie gedrukt. Maar als je iets dieper door je knieen gaat en je schouders boven de bar houdt dan komt je rug iets rechterop te staan waardoor je een stukje druk van je onderrug weghaalt. Je staat nu bijna gelijk aan de grond met je bovenlichaam wat betekent dat je onderrug heel veel werk moet doen, wat als je iets dieper gaat door je benen wordt overgenomen.

Het lijkt trouwens dat de bar niet tegen je schenen aanligt? Dat is niet echt zichtbaar. Maar je zou wat verder achterover kunnen leunen. Dan gaan je heupen sowieso wat dieper. Heb je wel meer kans dat je je schenen opentrekt, dus een korte rok zal dan niet zo heel charmant meer staan. :P

Maar inderdaad, het zijn wat kleine dingen. Ziet er goed uit verder.
  dinsdag 8 september 2015 @ 22:19:53 #244
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155934795
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:41 schreef WHATSHESAID het volgende:
Vandaag licht gedeadlift met wat snelheid er in. Heb het gefilmd, zou het leuk vinden om wat opbouwende feedback te krijgen.

60kg x 8 bij een bw van 55kg. 1rm is 110kg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yup, vooral het eerste deel van je eerste rep heel duidelijk dat niet alles strak staat, je bolt een beetje voor alles op spanning komt door het gewicht. Goed je hamstrings op spanning zetten door vlak voor je echt begint te trekken al de spanning uit de bar te trekken. Ziet er verder helemaal niet slecht uit trouwens.
-edit- Zelfde probleem komt aan het eind terug, te veel horizontale wiebel doordat de spanning er af is.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  woensdag 9 september 2015 @ 09:34:44 #245
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_155941626
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 20:39 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Geen kip/kalkoenfilet, want ik zit al goed aan m'n eiwitten.
15 a 17gr eiwitten per maaltijd = "goed aan m'n eiwitten'? Eiwitten zijn nog geen 20% van je inname. Zou daar iets mee doen.

quote:
Jam/appelsap is puur opvulling voor koolhydraten.
Een Mars reep is ook koolhydraten. Toch neem je die ook niet op brood (mag ik hopen..).

quote:
Banaan en appel, is inderdaad discutabel. Wellicht dat ik nog 1 stuk weghaal en er iets voor in de plaats doe.
Wat is je doel met die maaltijd?

quote:
avondeten is sowieso wat losjes ingevuld. Ik woon nog thuis en moet simpelweg eten wat de pot schaft. Ik heb een zo gemiddeld mogelijke maaltijd genomen.
ok.

quote:
Die laatste 2 zijn eigenlijk pure opvulling voor de koolydraten en om aan de kcal te komen..
Zou eerder focussen om eiwitten en vetten omhoog te krijgen ipv nog een shitload fruitsuikers toe te voegen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 9 september 2015 @ 12:59:20 #246
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_155945253
Sowieso wat is er mis met een goeie whey/isolaat/casseine whatever mix met bamibix havermout of brinta .
Drink je zo weg, en kan je zelf je ideale mix bepalen qua macro's
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_155945685
niks mis mee
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_155951186
Bedankt allemaal, zitten echt heel bruikbare tips tussen!
Ik heb Adidas Powerlifts, maar die zal ik ditchen op m'n pull dagen.

Ik ga de tips proberen en dan post ik over een tijdje weer een filmpje, kijken of m'n form verbeterd is :)
  woensdag 9 september 2015 @ 17:15:35 #249
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_155951314
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:12 schreef WHATSHESAID het volgende:
Bedankt allemaal, zitten echt heel bruikbare tips tussen!
Ik heb Adidas Powerlifts, maar die zal ik ditchen op m'n pull dagen.

Ik ga de tips proberen en dan post ik over een tijdje weer een filmpje, kijken of m'n form verbeterd is :)
Succes.
pi_155953015
Goh bar in mn traps trekken en core aanpassen tijdens squat, zoveel verbetering. _O_
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')