Zo denken de haaien er ook overquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:32 schreef Roberta_J het volgende:
ach, zijn nog genoeg vluchtelingen over toch?
Islamofoob gespot.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]![]()
Wat een vergelijk. Amerika is overgenomen door mensen van overeenkomstige culturen, die dezelfde taal spraken, er vergelijkbare ideeen op nahielden en inderdaad een land samen groot wilden maken.
Vooral dat laatste heb ik die economische gelukszoekers nog nooit zien doen. Die komen hier alleen maar om te halen, niet om te investeren. Die mensen gaan nooit wat betekenen voor onze maatschappij of die van de EU, nu niet en nooit niet. Die kosten alleen maar geld en dat vreemd gespuis past niet in onze westerse cultuur (dat hebben we nou onderhand wel gezien na 50 jaar falend immigratiebeleid) en brengt derhalve alleen maar narigheid met zich mee.
Er zijn zelfs hele hordes die constant alle EU leden afgaan om maar zoveel mogelijk vertrekpremies te innen
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
De reacties hier zo lezend denk ik dan: laat die komeet maar rap inslaan.
We hebben hier genoeg vrouwtjes voor alle vluchtelingen, denk aan je zusje, je moeder, je oma.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:14 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Hebben de oorlogsvoerders alle vrouwen en kinderen afgeslacht? In de vrachtwagen vanuit Syrie zaten 57 mannen, 4 kinderen en 8 vrouwen? De verhouding lijkt me een beetje zoek.
Desalniettemin tragische zaak, iedereen verdient veiligheid. Het probleem is meer het vertrouwen in de eerlijkheid van de vluchtelingen dat bij mij mist.
Kortom: jij hebt zelf ook geen oplossing en roept daarom maar dat het kut is en dat anderen het op moeten lossen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:11 schreef LXIV het volgende:
Wij moeten dat niet doen, dat moeten de Afrikanen zelf doen.
Hardop.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
Amerika is overgenomen door mensen van overeenkomstige culturen, die dezelfde taal spraken, er vergelijkbare ideeen op nahielden en inderdaad een land samen groot wilden maken.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oh ja die nemen ook 300000 'asiel'zoekers op he.
Oh wacht.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:45 schreef deadprez het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)asseert-miljoen.html
echt hèquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:40 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
er lopen een aantal mafkezen rond he
je wilt het niet weten
daarom staat er ook plusminusquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Goed uitgerekend
Godtyfus zeg.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:41 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
daarom staat er ook plusminus
domme ezel
wel je best doen komend schooljaar hoorquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:40 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Goed uitgerekend
Godtyfus zeg.
Idem... en het forum wordt er niet beter op.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:44 schreef jelfrikandel het volgende:
Het is hard, maar nu eenmaal de realiteit.. Ik kijk geen eens nieuws meer, word er alleen maar depressief van.
check die reacties op de fp maar eens wat een racisten daar zittenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Idem... en het forum wordt er niet beter op.
Daar kom ik al helemaal niet meer... lijkt wel alsof de hele digitale wereld is vergeenstijliseerd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:46 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
check die reacties op de fp maar eens wat een racisten daar zitten
helaas ben ik daar geband tot 24 februari 2016
dat laatste woord snap ik niet helemaal maar goed ik kom er ook niet meerquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar kom ik al helemaal niet meer... lijkt wel alsof de hele digitale wereld is vergeenstijliseerd.
Het lijkt mij vrij evident dat de Afrikanen zelf de eerst aangewezenen zijn om de problemen in Afrika op te lossen. Wij kunnen hun daar dan in raad en daad bijstaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Kortom: jij hebt zelf ook geen oplossing en roept daarom maar dat het kut is en dat anderen het op moeten lossen.
nee want wij hebbe die shit daar veroorzaaktquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij evident dat de Afrikanen zelf de eerst aangewezenen zijn om de problemen in Afrika op te lossen. Wij kunnen hun daar dan in raad en daad bijstaan.
White guiltquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:06 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
nee want wij hebbe die shit daar veroorzaakt
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:06 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Wij zijn daar deels verantwoordelijk voor, onder andere door het trekken van vreemde grenzen. Maar sinds wij daar weg zijn is het nog veel slechter geworden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:06 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Maar welke vliegtuigen gooiden atoombommen op Japan? Die hebben daarna toch nog een aardige economie opgebouwd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:07 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
het is anders wel zo
welke vliegtuigen gooide bommen op libie?
navo vliegtuigen he?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:09 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar welke vliegtuigen gooiden atoombommen op Japan? Die hebben daarna toch nog een aardige economie opgebouwd.
dat het veel slechter is geworden is juist een gevolg van onze bommenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wij zijn daar deels verantwoordelijk voor, onder andere door het trekken van vreemde grenzen. Maar sinds wij daar weg zijn is het nog veel slechter geworden.
Het is niet vanwege luiheid dat wij in het oplossen daar niet de primaire rol moeten spelen, maar heel eenvoudig dat enkel de Afrikanen zelf in staat zijn het te doen. Onze 'oplossingen' werken daar niet.
Maarja Japanners krijg je niet zomaar 'klein'.. atoombommen, tsunami's, kernrampen, aardbevingen.. ze bouwen dat eilandje zo weer op.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja de ene homo sapiens met de andere vergelijken, hoe durft hij?!?
Libië was een grote fout, maar het gros van de vluchtelingen komt helemaal niet uit landen die wij recentelijk gebombardeerd hebben.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:10 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
dat het veel slechter is geworden is juist een gevolg van onze bommen
hadden wij geen bommen gegooid dan was khadaffi nog aan de macht en was het er gewoon relatief veilig. nu in 2015 zien we de gevolgen van die bommen en dan moet je niet gaan janken aangezien we het zelf veroorzaakt hebben
je weet dat half afrika onder de armoedegrens leeft? vrij logisch dus dat ze zoeken naar een beter bestaan. jij zou exact hetzelfde doen als je moest leven van 1 dollar per dagquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Libië was een grote fout, maar het gros van de vluchtelingen komt helemaal niet uit landen die wij recentelijk gebombardeerd hebben.
Het gaat er niet om wat voor hun logisch is of niet. Het gaat erom dat migratie van Afrikanen naar Europa dat probleem helemaal niet oplost!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:14 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
je weet dat half afrika onder de armoedegrens leeft? vrij logisch dus dat ze zoeken naar een beter bestaan. jij zou exact hetzelfde doen als je moest leven van 1 dollar per dag
Maar als jij hard werkt en een mooi huisje hebt, en ik luier de hele dag en mijn huis begint in te storten, dan ga ik gewoon bij jou wonen en daar verder luieren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat voor hun logisch is of niet. Het gaat erom dat migratie van Afrikanen naar Europa dat probleem helemaal niet oplost!
Het probleem moet opgelost worden, door de Afrikanen zelf, door het land daar op te bouwen. Wij kunnen daarin hooguit ondersteunen. Afrika heeft volop menskracht, ruimte, zon en grondstoffen om er iets van te maken.
Tja. Dan ga ik toch liever een paar dagen bij jou de handen uit de mouwen steken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar als jij hard werkt en een mooi huisje hebt, en ik luier de hele dag en mijn huis begint in te storten, dan ga ik gewoon bij jou wonen en daar verder luieren.
Want ? Ik verwaarloos geen mensen. Ik zeg alleen dat er belangrijkere dingen zijn om het geld aan te spenderen. Die mafklappers die nu beweren meer asielzoekers hierheen te halen, zitten nu op die positie door het harde werk van de mensen die nu in de verzorgingscentra zitten. Maar goed, die hoor je niet heel hard klagen..quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:31 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Precies, maar dan moet jij ook een paar bejaarden die nu geen goede zorg krijgen in huis nemen en goed verzorgen. Gewoon om even het goede voorbeeld te stellen. Anders moet je daar ook niet over zeuren.
Zie je wat een non-argument dit is?
Maar zodra gevraagd wordt hoe leg jij de verantwoordelijk bij de Afrikanen, terwijl daar in verhouding tot het Westen zo goed als geen geleerden zitten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij evident dat de Afrikanen zelf de eerst aangewezenen zijn om de problemen in Afrika op te lossen. Wij kunnen hun daar dan in raad en daad bijstaan.
Die oplossingen moeten ook niet van geleerden komen. Al die ontwikkelingsprojectjes van afgestudeerde idealisten uit het westen daar falen ook allemaal. Dan wordt daar voor 1 miljoen aan irigatiekanalen aangelegd, en zodra ze hun rug keren zijn de pompen alweer verkocht. Ze moeten het op hun eigen manier doen. Maar hier rond gaan hangen draagt nergens aan bij. Niet hier en niet in Afrika.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Maar zodra gevraagd wordt hoe leg jij de verantwoordelijk bij de Afrikanen, terwijl daar in verhouding tot het Westen zo goed als geen geleerden zitten.
Nee, klopt, de doorsnee ongeschoolde half verhongerde Afrikaan weet wel hoe hij zulke problemen aan dient te pakkenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:17 schreef LXIV het volgende:
Die oplossingen moeten ook niet van geleerden komen.
Een Afrikaanse oplossing is houdbaar daar. Een Westerse niet. Jij degradeert de Afrikaan tot een volkomen imbeciele aap die helemaal niets kan en daarom naar Europa moet komen om hier verzorgd te worden omdat hij anders dood gaat.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee, klopt, de doorsnee ongeschoolde half verhongerde Afrikaan weet wel hoe hij zulke problemen aan dient te pakken
Het lijkt me inderdaad zeer relevant van wie de oplossing komtquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:20 schreef LXIV het volgende:
Een Afrikaanse oplossing is houdbaar daar. Een Westerse niet.
Ik heb nooit gesteld dat ze naar Europa moeten komen, Hansquote:Jij degradeert de Afrikaan tot een volkomen imbeciele aap die helemaal niets kan en daarom naar Europa moet komen om hier verzorgd te worden omdat hij anders dood gaat.
En voor het gemak vergeet je even dat de directe buurlanden veeeele malen meer vluchtelingen opnemen dan hier in Europa?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lees anders bijvoorbeeld even de getallen door van vorig jaar, vriend. En facepalm daarna jezelf.
Saudi-Arabie 561. Koeweit 614. Qatar 133. Bahrein 311. Wauw.
Bron
Schatrijke landen die geen kut doen voor hun 'broeders'. Broeders? Zolang er allah akbar geroepen wordt ja, maar zodra het geld kost: ho maar. So much voor de koranregel waarin staat dat je 'elke buurman 41 woningen in elke windstreek moet helpen'. Hypocrisie ten top.
En was het nou inderdaad maar tijdelijk, zoals altijd de afspraak is geweest, maar helaas.
Waarbij Libanon nota bene 6 miljoen inwoners heeft! Die zitten op meer dan 1/6e van hun bevolking!quote:Turkey 1,758,092 estimated (April 2015)[2]
1,758,092 registered (April 2015)[2]
Lebanon 1,196,560 estimated (April 2015)[3]
1,185,241 registered (April 2015)[3]
Jordan 628,427 estimated (April 2015)[4]
628,427 registered (April 2015)[4]
Iraq 247,861 estimated (March 2015)[5]
247,861 registered (March 2015)[5]
https://en.wikipedia.org/wiki/Refugees_of_the_Syrian_Civil_War
Ah, de linkse 'iedereen die zegt waar het op staat schuiven we weg als een racist' kramp. Pechtold zou trots op je zijn.quote:
Rechts wint toch altijdquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ah, de linkse 'iedereen die zegt waar het op staat schuiven we weg als een racist' kramp. Pechtold zou trots op je zijn.
Als je heet hebt over negers en mexicanen bv, die kwamen pas veel later weet je nog?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:34 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hardop.
Godverdomme gast![]()
Als er een land bekend staat als hét toonbeeld voor het melting pot-model is het de VS wel.
Tja, ik weet niet hoe het met de meeste Nederlanders zit, maar ik krijg geen 138,- netto per dag hoor.quote:
Daar noem je ook even joekels van landen op zegquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En voor het gemak vergeet je even dat de directe buurlanden veeeele malen meer vluchtelingen opnemen dan hier in Europa?
[..]
Waarbij Libanon nota bene 6 miljoen inwoners heeft! Die zitten op meer dan 1/6e van hun bevolking!
Maar goed, feit dat er ook schofterige (niet directe) buurlanden zijn, geeft jou natuurlijk weer genoeg ammunitie om over "de islamitische landen" in het algemeen te praten![]()
Als je echt serieus was en graag bij de feiten blijft had je simpelweg gezegd: "schandalig dat een land als Saoedi-Arabië (etc.) niks doet. Maar nee, meneertje heeft het weer over "moslimbroeders" en schoffeert daarmee gewoon de landen met veel moslims die zich wel degelijk sterk inzetten voor de vluchtelingen....
Of je bent gewoon echt zo achterlijk als dat je hier overkomt, of je loopt gewoon bewust continu de werkelijkheid te verdraaien om even lekker te stangen
Nadat links een keer goed in zijn bek is gescheten door dezelfde 'vluchteling' wel ja. De kop in het zand tot hun eigen fiets wordt gestolen.quote:
Ja man, echt wel!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Daar noem je ook even joekels van landen op zegLanden zo groot waar je een miljoen vluchtelingen in de zandbak kunt neerzetten en het nog niet opvalt als ze samen kumbaya zingen. Nee dan het toch al overbevolkte Nederland, waar normale, hardwerkende gezinnen op de zolder moeten verblijven omdat dat vreemd gespuis overal voorrang op krijgt.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
De reacties hier zo lezend denk ik dan: laat die komeet maar rap inslaan.
Daar had ik het niet over, maar dat dat het eerste is dat in je opkomt toont je gebrek aan kennis over dit onderwerp wel weer pijnlijk aan moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als je heet hebt over negers en mexicanen bv, die kwamen pas veel later weet je nog?
Ok.quote:Amerika is gesticht door (...) west-Europeanen.
[...]
Er kwamen (...) Spanjaarden (...) naar Noord-Amerika.
Allemaal dezelfde achtergrond en westerse cultuur.
Die gast is progressiefquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pechtold is anders behoorlijk rechts...
Progressief is niet per definitie links... Op sociaal-economisch gebied is D'66 net als de VVD rechts en progressief. De SP is op dat gebied eerder conservatief en links.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:06 schreef Bluffertje00 het volgende:
[..]
Die gast is progressief
[ afbeelding ]
Maar wel zeggen ''kom maar lekker binnen jongens oom Pechtold zorgt voor jullie''quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Progressief is niet per definitie links... Op sociaal-economisch gebied is D'66 net als de VVD rechts en progressief. De SP is op dat gebied eerder conservatief en links.
Dat heeft echter niets met links of rechts te maken...quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:09 schreef Bluffertje00 het volgende:
[..]
Maar wel zeggen ''kom maar lekker binnen jongens oom Pechtold zorgt voor jullie''
Maar wel een slecht straatbeeld.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat heeft echter niets met links of rechts te maken...
En je zou zelfs kunnen zeggen dat het voor rechts wel aantrekkelijk is, die vluchtelingen. In hun economische ideaal zijn dat zeer goedkope arbeidskrachten.
Ook zo'n misleidende term. Progressief als in progressie richting de afgrond.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:06 schreef Bluffertje00 het volgende:
[..]
Die gast is progressief
[ afbeelding ]
Want? Een vluchteling is ook gewoon een mens hoor.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:10 schreef Bluffertje00 het volgende:
[..]
Maar wel een slecht straatbeeld.
En van die mensen die de PVV rechts, of zelfs extreem-rechts vindenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat ik zie dat veel mensen de links en rechts begrippen niet eens correct hanteren... Die denken kennelijk dat 'rechts' stemmen per definitie minder vluchtelingen oplevert, en gaan dus voor de VVD, niet wetende dat deze partij juist verantwoordelijk is voor de uitholling van de verzorgingsstaat, met of zonder vluchtelingen. Dat maakt voor het liberalisme namelijk niets uit.
Ik zie weinig 'rechts' in die partij, in de klassieke zin van de betekenis.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En van die mensen die de PVV rechts, of zelfs extreem-rechts vinden
Maar onze diertjes danquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Want? Een vluchteling is ook gewoon een mens hoor.
Wat is er eng aan de PVV Het is de NSB niet hoor.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zie weinig 'rechts' in die partij, in de klassieke zin van de betekenis.
Blijft wel een enge partij in mijn ogen, verder. Links of niet.
Wat ? ik ben er zo een, leg maar uit?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ben jij er zo één. Laat maar dan.
Het wegzetten van individuen als ongewenst op basis van enkel etniciteit, bijvoorbeeld.quote:
Dat doet quinsy ook, daar hoor je ook niet veel mensen over jankenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het wegzetten van individuen als ongewenst op basis van enkel etniciteit, bijvoorbeeld.
Mwuha ten dele. Ik ben wel van mening dat de prioriteiten van het kabinet allang niet meer bij de burger liggen, derhalve is het ook niet vreemd dat populistische uitspraken voet aan de grond krijgen. Partijen als deze heb je wel nodig om af en toe wat tegengas te geven.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zie weinig 'rechts' in die partij, in de klassieke zin van de betekenis.
Blijft wel een enge partij in mijn ogen, verder. Links of niet.
Een dertien-in-één-dozijn GeenStijl discipel die op alles reageert met een uiterst vermoeiende mengelmoes waarin nihilisme, sarcasme en een geforceerde 'scherpe' humor samenkomen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:15 schreef Bluffertje00 het volgende:
[..]
Wat ik ben er zo een leg maar uit?
NWS staat er anders vol mee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:16 schreef Bluffertje00 het volgende:
[..]
Dat doet quinsy ook, daar hoor je ook niet veel mensen over janken
Neen, ik ben gewoon zwaar politiek-kritisch en ben het vertrouwen in de Nederlandse politiek verloren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een dertien-in-één-dozijn GeenStijl discipel die op alles reageert met een uiterst vermoeiende mengelmoes waarin nihilisme, sarcasme en een geforceerde 'scherpe' humor samenkomen.
Aangezien je nauwelijks beseft wat links, rechts, progressief en conservatief inhouden vraag ik me af of je je er werkelijk ooit in verdiept hebt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:17 schreef Bluffertje00 het volgende:
[..]
Neen, ik ben gewoon zwaar kritisch, en ben het vertrouwen in de Nederlandse politiek verloren.
Kankeren op alles =/= kritisch zijn.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 16:17 schreef Bluffertje00 het volgende:
[..]
Neen, ik ben gewoon zwaar kritisch, en ben het vertrouwen in de Nederlandse politiek verloren.
Duitsland heeft miljarden aan hulp gekregen voor de wederopbouw. Had geen corrupte regering, bestond niet uit verschillende stammen die elkaar het licht in de ogen niet gunden etc etc..quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is het niet beter daar op te bouwen dan hier af te breken?
Staan Afrikaanse landen er in 2015 dan slechter voor dan Duitsland in 1945? Dat hele land lag in puin, iedereen was boos op ze, een groot deel van de mannen was gesneuveld, het land was in twee gedeeld, machines en geleerden werden verscheept naar de Soviet-Unie en Amerika. En ze hadden (hebben) nauwelijks grondstoffen.
Noem één Afrikaans land dat er nu slechter voorstaat dan Duitsland toen.
Congo-Kinshasaquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Noem één Afrikaans land dat er nu slechter voorstaat dan Duitsland toen.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:25 schreef WammesWaggel het volgende:
De economie is Afrika is over het algemeen juist wel booming.
Wat zit jij er naast zeg.quote:
https://www.worldbank.org(...)d-household-spendingquote:Africa’s Growth Set to Reach 5.2 percent in 2014 With Strong Investment Growth and Household Spending
Negers kwamen pas een eindje later, en vooral mee als slaven (die we in Europa ook al hadden). kan je moeilijk onderdeel van de cultuur noemen als ze niet veel meer waren dan huisdieren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over, maar dat dat het eerste is dat in je opkomt toont je gebrek aan kennis over dit onderwerp wel weer pijnlijk aan moet ik zeggen.
Overigens kwamen zwarte slaven al in het koloniale tijdperk, maar foutieve beweringen zijn we inmiddels wel van je gewend
[..]
Ok.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als je heet hebt over negers en mexicanen bv, die kwamen pas veel later weet je nog?
Amerika is gesticht door mensen die van overzee kwamen. Dat waren west-Europeanen.
Om een voorbeeld te geven van de snelle groei van de koloniën in Amerika: in 1630 waren er ongeveer 5.700 Europeanen; in 1670, een periode van 40 jaar, was dat aantal verveelvoudigd naar 114.500.
Er kwamen Britten, Fransen, Spanjaarden, Zweden, Duitsers, en ook Nederlanders naar Noord-Amerika.
Allemaal dezelfde achtergrond en westerse cultuur.
Kusje
quote:The first African slaves arrived in the present-day United States as part of the San Miguel de Gualdape colony (most likely located in the Winyah Bay area of present-day South Carolina), founded by Spanish explorer Lucas Vázquez de Ayllón in 1526.[12] The ill-fated colony was almost immediately disrupted by a fight over leadership, during which the slaves revolted and fled the colony to seek refuge among local Native Americans. De Ayllón and many of the colonists died shortly afterwards of an epidemic and the colony was abandoned. The settlers and the slaves who had not escaped, returned to Haiti, whence they had come.[12]
In 1565, the colony of Saint Augustine in Florida, founded by Pedro Menéndez de Avilés, became the first permanent European settlement in North America. It included an unknown number of free and enslaved Africans that were part of this colonial expedition.[citation needed]
The first recorded Africans in British North America (including most of the future United States) were "20 and odd negroes" who came to Jamestown, Virginia via Cape Comfort in August 1619 as indentured servants.
https://en.wikipedia.org/wiki/African_American
Zodra ze hier zijn zullen ze hun vrouw en kinderen laten overkomen.quote:Op zondag 30 augustus 2015 10:57 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Nog steeds vraag ik me af waarom 85% van de vluchtelingen man zijn. De verhouding klopt niet.
Heeft iemand hiervan echte cijfers en een onderbouwing?
Bovedien geven beelden van hongerige vluchtelingen die massaal voedsel afslaan me ook niet echt vertrouwen.
Verzonden met mijn iPhone 6 stond eronder.quote:Op zondag 30 augustus 2015 11:59 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel mooi dat de NOS om acht uur ons kon vertellen dat de kolonisten een iPhone 6 hebben om contact met hun familie in Syrië te onderhouden, dat kan immers niet met een Samsung van 150 euro
Ah, je hebt weer eens een stoeptegel gekopt?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Negers kwamen pas een eindje later, en vooral mee als slaven (die we in Europa ook al hadden). kan je moeilijk onderdeel van de cultuur noemen als ze niet veel meer waren dan huisdieren.
Het valt me nog mee dat je niet KPN de schuld geeft omdat ze alle telefooncellen hebben weggehaald en superman zich nou nergens meer kan verkleden #guusgelukargumentatie
Er werd helemaal niet beweerd dat alle vluchtelingen een iPhone 6 haddenquote:Op zondag 30 augustus 2015 11:59 schreef WammesWaggel het volgende:
Wel mooi dat de NOS om acht uur ons kon vertellen dat de kolonisten een iPhone 6 hebben om contact met hun familie in Syrië te onderhouden, dat kan immers niet met een Samsung van 150 euro
Guus, http://nos.nl/artikel/205(...)oekt-veiligheid.htmlquote:Op zondag 30 augustus 2015 16:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Er werd helemaal niet beweerd dat alle vluchtelingen een iPhone 6 hadden
Daar wordt inderdaad van smartphones in het algemeen gesproken.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:14 schreef Bluffertje00 het volgende:
[..]
Guus, http://nos.nl/artikel/205(...)oekt-veiligheid.html
gewoon niet op die gozer reageren. Hij is 16 ofzo en denkt verstand te hebben van politiek. Laat hem eerst maar eens z'n veters leren strikken.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:14 schreef Bluffertje00 het volgende:
[..]
Guus, http://nos.nl/artikel/205(...)oekt-veiligheid.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |