Het lijkt mij vrij evident dat de Afrikanen zelf de eerst aangewezenen zijn om de problemen in Afrika op te lossen. Wij kunnen hun daar dan in raad en daad bijstaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Kortom: jij hebt zelf ook geen oplossing en roept daarom maar dat het kut is en dat anderen het op moeten lossen.
nee want wij hebbe die shit daar veroorzaaktquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij evident dat de Afrikanen zelf de eerst aangewezenen zijn om de problemen in Afrika op te lossen. Wij kunnen hun daar dan in raad en daad bijstaan.
White guiltquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:06 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
nee want wij hebbe die shit daar veroorzaakt
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:06 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Wij zijn daar deels verantwoordelijk voor, onder andere door het trekken van vreemde grenzen. Maar sinds wij daar weg zijn is het nog veel slechter geworden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:06 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Maar welke vliegtuigen gooiden atoombommen op Japan? Die hebben daarna toch nog een aardige economie opgebouwd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:07 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
het is anders wel zo
welke vliegtuigen gooide bommen op libie?
navo vliegtuigen he?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:09 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar welke vliegtuigen gooiden atoombommen op Japan? Die hebben daarna toch nog een aardige economie opgebouwd.
dat het veel slechter is geworden is juist een gevolg van onze bommenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wij zijn daar deels verantwoordelijk voor, onder andere door het trekken van vreemde grenzen. Maar sinds wij daar weg zijn is het nog veel slechter geworden.
Het is niet vanwege luiheid dat wij in het oplossen daar niet de primaire rol moeten spelen, maar heel eenvoudig dat enkel de Afrikanen zelf in staat zijn het te doen. Onze 'oplossingen' werken daar niet.
Maarja Japanners krijg je niet zomaar 'klein'.. atoombommen, tsunami's, kernrampen, aardbevingen.. ze bouwen dat eilandje zo weer op.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja de ene homo sapiens met de andere vergelijken, hoe durft hij?!?
Libië was een grote fout, maar het gros van de vluchtelingen komt helemaal niet uit landen die wij recentelijk gebombardeerd hebben.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:10 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
dat het veel slechter is geworden is juist een gevolg van onze bommen
hadden wij geen bommen gegooid dan was khadaffi nog aan de macht en was het er gewoon relatief veilig. nu in 2015 zien we de gevolgen van die bommen en dan moet je niet gaan janken aangezien we het zelf veroorzaakt hebben
je weet dat half afrika onder de armoedegrens leeft? vrij logisch dus dat ze zoeken naar een beter bestaan. jij zou exact hetzelfde doen als je moest leven van 1 dollar per dagquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Libië was een grote fout, maar het gros van de vluchtelingen komt helemaal niet uit landen die wij recentelijk gebombardeerd hebben.
Het gaat er niet om wat voor hun logisch is of niet. Het gaat erom dat migratie van Afrikanen naar Europa dat probleem helemaal niet oplost!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:14 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
je weet dat half afrika onder de armoedegrens leeft? vrij logisch dus dat ze zoeken naar een beter bestaan. jij zou exact hetzelfde doen als je moest leven van 1 dollar per dag
Maar als jij hard werkt en een mooi huisje hebt, en ik luier de hele dag en mijn huis begint in te storten, dan ga ik gewoon bij jou wonen en daar verder luieren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat voor hun logisch is of niet. Het gaat erom dat migratie van Afrikanen naar Europa dat probleem helemaal niet oplost!
Het probleem moet opgelost worden, door de Afrikanen zelf, door het land daar op te bouwen. Wij kunnen daarin hooguit ondersteunen. Afrika heeft volop menskracht, ruimte, zon en grondstoffen om er iets van te maken.
Tja. Dan ga ik toch liever een paar dagen bij jou de handen uit de mouwen steken.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar als jij hard werkt en een mooi huisje hebt, en ik luier de hele dag en mijn huis begint in te storten, dan ga ik gewoon bij jou wonen en daar verder luieren.
Want ? Ik verwaarloos geen mensen. Ik zeg alleen dat er belangrijkere dingen zijn om het geld aan te spenderen. Die mafklappers die nu beweren meer asielzoekers hierheen te halen, zitten nu op die positie door het harde werk van de mensen die nu in de verzorgingscentra zitten. Maar goed, die hoor je niet heel hard klagen..quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 09:31 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Precies, maar dan moet jij ook een paar bejaarden die nu geen goede zorg krijgen in huis nemen en goed verzorgen. Gewoon om even het goede voorbeeld te stellen. Anders moet je daar ook niet over zeuren.
Zie je wat een non-argument dit is?
Maar zodra gevraagd wordt hoe leg jij de verantwoordelijk bij de Afrikanen, terwijl daar in verhouding tot het Westen zo goed als geen geleerden zitten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij evident dat de Afrikanen zelf de eerst aangewezenen zijn om de problemen in Afrika op te lossen. Wij kunnen hun daar dan in raad en daad bijstaan.
Die oplossingen moeten ook niet van geleerden komen. Al die ontwikkelingsprojectjes van afgestudeerde idealisten uit het westen daar falen ook allemaal. Dan wordt daar voor 1 miljoen aan irigatiekanalen aangelegd, en zodra ze hun rug keren zijn de pompen alweer verkocht. Ze moeten het op hun eigen manier doen. Maar hier rond gaan hangen draagt nergens aan bij. Niet hier en niet in Afrika.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Maar zodra gevraagd wordt hoe leg jij de verantwoordelijk bij de Afrikanen, terwijl daar in verhouding tot het Westen zo goed als geen geleerden zitten.
Nee, klopt, de doorsnee ongeschoolde half verhongerde Afrikaan weet wel hoe hij zulke problemen aan dient te pakkenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:17 schreef LXIV het volgende:
Die oplossingen moeten ook niet van geleerden komen.
Een Afrikaanse oplossing is houdbaar daar. Een Westerse niet. Jij degradeert de Afrikaan tot een volkomen imbeciele aap die helemaal niets kan en daarom naar Europa moet komen om hier verzorgd te worden omdat hij anders dood gaat.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee, klopt, de doorsnee ongeschoolde half verhongerde Afrikaan weet wel hoe hij zulke problemen aan dient te pakken
Het lijkt me inderdaad zeer relevant van wie de oplossing komtquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:20 schreef LXIV het volgende:
Een Afrikaanse oplossing is houdbaar daar. Een Westerse niet.
Ik heb nooit gesteld dat ze naar Europa moeten komen, Hansquote:Jij degradeert de Afrikaan tot een volkomen imbeciele aap die helemaal niets kan en daarom naar Europa moet komen om hier verzorgd te worden omdat hij anders dood gaat.
En voor het gemak vergeet je even dat de directe buurlanden veeeele malen meer vluchtelingen opnemen dan hier in Europa?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Lees anders bijvoorbeeld even de getallen door van vorig jaar, vriend. En facepalm daarna jezelf.
Saudi-Arabie 561. Koeweit 614. Qatar 133. Bahrein 311. Wauw.
Bron
Schatrijke landen die geen kut doen voor hun 'broeders'. Broeders? Zolang er allah akbar geroepen wordt ja, maar zodra het geld kost: ho maar. So much voor de koranregel waarin staat dat je 'elke buurman 41 woningen in elke windstreek moet helpen'. Hypocrisie ten top.
En was het nou inderdaad maar tijdelijk, zoals altijd de afspraak is geweest, maar helaas.
Waarbij Libanon nota bene 6 miljoen inwoners heeft! Die zitten op meer dan 1/6e van hun bevolking!quote:Turkey 1,758,092 estimated (April 2015)[2]
1,758,092 registered (April 2015)[2]
Lebanon 1,196,560 estimated (April 2015)[3]
1,185,241 registered (April 2015)[3]
Jordan 628,427 estimated (April 2015)[4]
628,427 registered (April 2015)[4]
Iraq 247,861 estimated (March 2015)[5]
247,861 registered (March 2015)[5]
https://en.wikipedia.org/wiki/Refugees_of_the_Syrian_Civil_War
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|