Wat?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ik zou er nog een flink glas frituurvet bij nemen om het zaakje weg te spoelen.
Meer dan 1100 calorieen van de benodigde 2500 halen uit 1 element van slechts 1 maaltijd.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:03 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Wat?
Met een normaal ontbijt en een normale lunch is dit echt niet zo gek hoor...
Ik bestel er wel altijd een cola zero bij, anders krijg ik last van maagzuur.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ik zou er nog een flink glas frituurvet bij nemen om het zaakje weg te spoelen.
Five Guys zit ook niet overal. Vaak waar je In N Out hebt, zit geen Five Guys en vice versa.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:17 schreef Steinerized het volgende:
[..]
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dat ooit gaat gebeuren. Ze hebben niet eens vestigingen in de oostelijke staten.
1 element, daar kies je zelf voor. Je hoeft er niet per se een kilo patat en een liter fris bij te nemen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Meer dan 1100 calorieen van de benodigde 2500 halen uit 1 element van slechts 1 maaltijd.
Niks mis mee.
Ja, dat is dan toch 1 element van je avondeten/lunch?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:28 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
1 element, daar kies je zelf voor. Je hoeft er niet per se een kilo patat en een liter fris bij te nemen.
Ik had genoeg aan zo'n burger. De meeste mensen kunnen naast een van die burgers ook niet meer op.
Als je alleen die burger eet niet. Het heeft iets wat op brood lijkt, iets wat op vlees lijkt, en iets wat afkomstig lijkt uit een portie sla.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat is dan toch 1 element van je avondeten/lunch?
Five Guys heeft veel meer vestigingen verspreid in de VS dan In N Out en heeft ook vestigingen in Canada en Engeland.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Five Guys zit ook niet overal. Vaak waar je In N Out hebt, zit geen Five Guys en vice versa.
Dus wat je wil zeggen is dat precies hetzelfde geldt als voor elk ander voedingsmiddel?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat is dan toch 1 element van je avondeten/lunch?
Nee, er zit niks aan voedinswaarde in zo'n burger. Andere voedingsmiddelen waarmee je wel de 2500 calorieen haalt geven wel eiwitten, vitaminen etc.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:39 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Dus wat je wil zeggen is dat precies hetzelfde geldt als voor elk ander voedingsmiddel?
Ze hebben daar nu dezequote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:58 schreef Thezappa het volgende:
Taco Bell zou ik wel eens willen eten
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ze hebben daar nu deze
[ afbeelding ]
Best nog flinke tortilla's voor 1 dollar. En pittig!
6 - 7,50 euro gok ik.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:47 schreef habitue het volgende:
Mountain dew
Ben benieuwd wat ze gaan vragen voor zo'n burger. Je komt tegenwoordig om in de culi-hamburger tenten. Dus ze zullen daar iig wel onder moeten gaan zitten.
schijnt vrij ruk te zijn. Wou er in nyc heen, maar na het lezen van reviews ben ik maar voor een tweede keer naar shakeshack gegaan (wat overigens echt onwijs goed is)quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:32 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Deze moeten eens hier komen ik wil al jaren (sinds de film) daar een tray burgers eten
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Niks mis met White Castle's. Je ruft erna een uur in de rondte, maar who cares.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 00:24 schreef Catch22- het volgende:
[..]
schijnt vrij ruk te zijn. Wou er in nyc heen, maar na het lezen van reviews ben ik maar voor een tweede keer naar shakeshack gegaan (wat overigens echt onwijs goed is)
Hetzelfde hier: Destijds in NY op zoek gegaan naar WC, tray besteld en slechste 'hamburgers' ooit gegeten. De film was beterquote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:32 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Deze moeten eens hier komen ik wil al jaren (sinds de film) daar een tray burgers eten
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Het zijn niet de gekken die het maken, het zijn de gekken die het kopenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:15 schreef LXIV het volgende:
Laat ze die vieze, pre-processed rommel lekker in de VS houden.
Die in NY in ieder geval wel. Ook gewoon met bediening.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:49 schreef Mylene het volgende:
http://www.smakers.nl
http://www.burger-bar.nl
http://www.burgermeester.eu
http://www.burger-zaken.ne
http://www.thrillgrill.nl
Is het dan te vergelijken met dit soort zaken?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 07:40 schreef travelman het volgende:
[..]
Hetzelfde hier: Destijds in NY op zoek gegaan naar WC, tray besteld en slechste 'hamburgers' ooit gegeten. De film was beter
Toch ben ik nieuwsgierig hoe ruk het ook smaaktquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 00:24 schreef Catch22- het volgende:
[..]
schijnt vrij ruk te zijn. Wou er in nyc heen, maar na het lezen van reviews ben ik maar voor een tweede keer naar shakeshack gegaan (wat overigens echt onwijs goed is)
ja dat wist ik idd, vandaar dat ik het zeiquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:50 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dunkin' Donuts wil eerste Nederlandse filiaal in 2016 openen
In Zuid-Korea leefde ik daarop: Iedere dag even 1-2 donuts halen, het liefst met een goede koffie erbij. Zowel Krispy Kreme alswel Dunkin Donuts zie je daar overal... <3quote:
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:08 schreef Sigaartje het volgende:
het broodje is gewoon in elkaar gekwakt door een werkloze turk waarschijnlijk. En het valt nog uit elkaar ook.
Gatverdarrie wat een hoop ellende.
Het rare is, als je gaat googelen, zie je dezelfde plaatjes. Ik dacht eerst, de TS wil de nieuwe bedrijven dwarszitten en maakt er even een lekkere smurrie van.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]Ik dacht precies hetzelfde.
Gadver, het ziet er echt uit als een slagveld.
Ja raar.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:02 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Maar als je op internet kijkt, ziet het er allemaal zo uit van Five Guys.
En de beoordelingen zijn zeer goed. Schijnt erg lekker te zijn.
Ja, als ik dat zo bekijk dan denk ik: als ik dat iedere week eet, kunnen ze me over een jaar met een kraanwagen het verzorgingstehuis uittillen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja raar.
Bij Mcdonalds ziet het eten er in real life ook matig uit als je het vergelijkt met de foto's die ze gebruiken.
Maar dat eerste plaatje in de OPwat een vettige spons lijkt me dat.
Beetje veel kaas voor mij en dat broodje lijkt ook vol met vet te zitten, maar voor de rest vind ik het er prima uitzien. En ze zijn ook,echt wel een stuk beter.dan de ketens die we hier hebbem.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja raar.
Bij Mcdonalds ziet het eten er in real life ook matig uit als je het vergelijkt met de foto's die ze gebruiken.
Maar dat eerste plaatje in de OPwat een vettige spons lijkt me dat.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:05 schreef Harvest89 het volgende:
denk je nou echt dat die hamburger die ze kocht representatief was voor alle burgers die ze verkopen? Ze hebben echt wel hun best te doen die burger een beetje netjes te maken.quote:
Zeker niet.quote:Op zondag 30 augustus 2015 08:26 schreef Hexagon het volgende:
De hamburgers van de gemiddelde kroeg met keuken zijn 1000x lekkerder.
De meeste van dat soort foto's (voor reclamedoeleinden) worden niet gemaakt van echt voedsel.quote:Op maandag 31 augustus 2015 00:11 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
denk je nou echt dat die hamburger die ze kocht representatief was voor alle burgers die ze verkopen? Ze hebben echt wel hun best te doen die burger een beetje netjes te maken.
dat weet ik, maar ik heb het over de burger die ze van de mac zelf kocht. Zo perfect worden ze niet vaak verkocht.quote:Op maandag 31 augustus 2015 02:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De meeste van dat soort foto's (voor reclamedoeleinden) worden niet gemaakt van echt voedsel.
Absoluut niet. Meuk van de sligroquote:Op zondag 30 augustus 2015 08:26 schreef Hexagon het volgende:
. De hamburgers van de gemiddelde kroeg met keuken zijn 1000x lekkerder.
Dit. Precies dit.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:32 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
www.debijenkorf.nl/jack-d(...)-original-7312090439quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:06 schreef NM. het volgende:
TGI zou ik alleen willen voor die Jack Daniels saus.
Toch is de VS ook het land van Biologisch, van Farmers Markets, van microbrouwerijen, de herwaardering van goed brood en het werken met prefermenten.quote:Op dinsdag 1 september 2015 17:36 schreef Iwanius het volgende:
Wat ik ermee bedoel is dat wij geen echte hamburgercultuur van constante junkfood hier hebben zoals in de USA. In de USA is het normaal om elke dag buiten de deur te eten. Van ontbijt tot avondeten. Zelf inkopen of iets thuis bereiden?De Gemiddelde Amerikaan is gewend of om iets te bestellen (fast-junk-food) en te laten bezorgen of gewoon elke dag buitenhuis te gaan eten en ervoor te betalen.
quote:Op dinsdag 1 september 2015 17:53 schreef OMG het volgende:
Jezus, wat staat die post bol van de onzin.
idd, ik smeer zelden een bammetje en lunch altijd buiten de deur en in de avond zie je me ook niet snel koken te weinig tijd voorquote:Op dinsdag 1 september 2015 17:36 schreef Iwanius het volgende:
Wij hebben toch meer van oudsher een "bammetje smeren en zelf meenemen naar je werk o.i.d."cultuur i.p.v. elke dag buitenshuis te eten of te laten bezorgen.
Ja ,maar jij pakt maar een klein deel van de voornamelijk blanke bevolking die zich hiermee bezigt. Met name in een stad als San Francisco in de 'valley' area is het big business. Google is daar ook een grote speler in als in voedselafname betreft van locals die zelf voedsel verbouwen dan wel eigen kleine buurtbedrijfjes hebben opgezet.quote:Op dinsdag 1 september 2015 17:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch is de VS ook het land van Biologisch, van Farmers Markets, van microbrouwerijen, de herwaardering van goed brood en het werken met prefermenten.
Geen voedingswaarde maar wel 1100 kcal. Dat is knapquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, er zit niks aan voedinswaarde in zo'n burger. Andere voedingsmiddelen waarmee je wel de 2500 calorieen haalt geven wel eiwitten, vitaminen etc.
Tsja, veel mensen denken dat een calorie een soort stofje is waar je dik van wordt. Die hebben geen idee dat het gewoon een eenheid van energie is.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Geen voedingswaarde maar wel 1100 kcal. Dat is knap.
Onzin, dat was 20 jaar geleden wellicht nog zo, het is nu een fenomeen door de hele VS en is overgewaaid naar de UK en ook NLquote:Op donderdag 3 september 2015 00:56 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ja ,maar jij pakt maar een klein deel van de voornamelijk blanke bevolking die zich hiermee bezigt. Met name in een stad als San Francisco in de 'valley' area is het big business.
Bij Dr'Phil (:')quote:Op donderdag 3 september 2015 15:23 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Tsja, veel mensen denken dat een calorie een soort stofje is waar je dik van wordt. Die hebben geen idee dat het gewoon een eenheid van energie is.
Aan bouwstoffen zit er in zo'n 1100 kcal hamburger inderdaad geen ruk. Voedingswaarde 0.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Geen voedingswaarde maar wel 1100 kcal. Dat is knap.
Voedingswaarde van 1100 kcal.quote:Op donderdag 3 september 2015 18:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Aan bouwstoffen zit er in zo'n 1100 kcal hamburger inderdaad geen ruk. Voedingswaarde 0.
Ik heb het over die hamburger, Hans. Daar zit geen kut in. Kcal kan je lichaam prima gebruiken, eiwitten die vast wel in minimale hoeveelheden in het broodje voorkomen en vet kan je lichaam ook wel gebruiken voor diezelfde energie.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Voedingswaarde van 1100 kcal.
Micronutrieten zullen er niet heul veul zijn maar de energetische waarde van 1100 kcal (opgebouwd uit koolhydraten 4 kcal per gram eiwitten 4kcal per gram en vetten 9kcal per gram) kun nr moeilijk geen voedingswaarde noemen.
Jij doelt slechts op vitaminen en mineralen. Alleen op vitaminen en mineralen kun je niet leven, je hebt oom energie nodig.
Kijk eens op een willekeurig etiket. Wat staat er bij voedingswaarde?
Lege kcals. Leuke marketingterm.quote:Op donderdag 3 september 2015 19:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb het over die hamburger, Hans. Daar zit geen kut in. Kcal kan je lichaam prima gebruiken, eiwitten die vast wel in minimale hoeveelheden in het broodje voorkomen en vet kan je lichaam ook wel gebruiken voor diezelfde energie.
Feit blijft dat als je zo'n 1100 Kcal vetklomp in je mik gooit je die eiwitten en de vitamientjes uit de plakjes tomaat teniet doet door de 60 gram aan vloeibaar vet wat je meteen meekrijgt. Die troep is hartstikke slecht voor je, want je slipt dicht waar je bij staat. Dat was het punt waar het om ging. Compleet lege calorieën waar de gemiddelde fan van dat broodje alleen maar meer dichte aders en dikke pens kweekt dan energie om de dag door te komen.
Huisvrouwenlogicaquote:
zal wel uit de "superfood"marketing-machine komen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 08:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Huisvrouwenlogica
Alsof volle Kcall beter zijn
Nee, eerder uit de Sonja Bakker hoekquote:Op vrijdag 4 september 2015 08:57 schreef fathank het volgende:
[..]
zal wel uit de "superfood"marketing-machine komen.
quote:Op vrijdag 4 september 2015 08:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Lege kcals. Leuke marketingterm.
Voor de rest snap je er geen kut van, je haalt van alles door elkaar.
eiwitten uit plakjes tomaat? Uit het brood? De grootste eiwittenbron is die burger. Die zal pak em beet 20 gr eiwitten per 100 gram vlees bevatten. En die 60 gram vloeibaar vet? Waar haal je die vandaan? Dr zal genoeg vet in die burger zitten, das gewoon van de koe. Niks mis mee. Je kan je beter zorgen maken over het bakken in olijfolie wat zogenaamd gezond is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |