abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155529471

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen
KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen
Kickstarter, daar is een ander topic voor
Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven
Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
Aygo!Dutch, nieuw platform met leningen aan het MKB
Lendahand, investeer in opkomende economieën met rentepercentages tussen 3-4%
Zencap, kredieten voor het MKB tot 250K
Investormatch, kosteloos investeren, vorm: leningen

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .

Buitenlandse platforms
Uiteraard is crowdfunding internationaal, en zo zijn dus ook enkele internationale platformen interessant. Onderstaand zijn enkel nog platformen waarbij je daadwerkelijk investeert, niet uitleent, je krijgt dus aandelen in het betreffende bedrijf en het rendement zal onzekerder zijn.

Seedrs.com is een Engels crowdfundingplatform welk intussen enkele jaren bezig is. De aangeboden projecten zijn zeer gevarieerd. Zo kan je projecten tegenkomen voor een lokale winkel, maar ook voor wereldwijde internetplatformen. Naast aandelen in bedrijven, biedt Seedrs met grote regelmaat ook investeringsfondsen aan om in te investeren.

Companisto.com is een crowdfundingplatform van onze oosterburen. Het Duitse platform biedt ook zeer gevarieerde projecten aan. Het zijn nooit echt veel projecten maar degene die er staan zijn meestal wel interessant om in ieder geval te bestuderen.

Crowdcube.com is een Engels platform welke mooie projecten aanbiedt. Helaas is er het nadeel dat je als buitenlander een debitcard van Visa of Mastercard moet hebben om er te investeren. Een debitcard, dus geen creditcard, ook niet een prepaid creditcard.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Borstenzijngeweldig op 25-08-2015 17:48:12 ]
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:01:54 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155529704
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 04:37 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Churchill lijkt in de Hoofdvaartkerk te zitten. In de pitch op GVE zie je ook HVK op een foto staan.
https://m.facebook.com/RestaurantHoofdvaartkerk
Thanks. Ik kan er nog altijd geen link leggen, maar het zal wel. Als hij maar netjes zijn verplichtingen na komt ben ik tevreden :P
pi_155529764
Ik ben de laatste maanden erg teleurgesteld in KoM en dan met name de financiële onderbouwing van projecten. KoM rommelt momenteel maar wat aan met de gegevens die ze ons presenteren in de aangeboden projecten. Er komt bijna geen project voorbij waarbij KoM niet, na op en aanmerkingen van de crowd, financiële gegevens moet aanpassen. Het is eigenlijk te gek voor woorden. Wij mogen toch juiste en betrouwbare gegevens verwachten?!

Daarnaast begin ik steeds meer mijn twijfels te krijgen over de onafhankelijkheid van de aangeboden gegevens. Het zal wel wat kort door de bocht zijn maar dit is mijn idee en gevoel hierbij.Ik heb ook de indruk dat veel investeerders, zelfs hier op ons forum, denken dat Agium Finance & Control, welke altijd de toetsing verzorgd voor de lener een onafhankelijk bedrijf is. Dit is echter helemaal niet het geval. KoM is gewoon verweven met Agium. Dit blijk ook wel aangezien twee directeuren van Agium ook mede oprichters en via weer een B.V. mede eigenaren zijn van KoM. Nu is dit overigens niks nieuws maar ik krijg hier wel, na al dat gegoochel met cijfers in projecten, steeds meer moeite mee. Daarnaast wuiven ze de fouten mij te gemakkelijk weg.

Los hiervan kwam ik ook pas tegen dat KoM aan intermediairs, adviseurs en dergelijke ook nog een beloning van 125 euro per aangebracht project wil betalen, met de achterliggende gedachte dat ze dan minder tijd/geld kwijt zijn aan voorbereidingen. Op deze manier zijn deze adviseurs e.d. dus ook niet meer onafhankelijk (voor zo ver ze dat al waren). Ik vraag mij dan ook af of het betalen van een beloning in dit geval wel een goed idee is.
pi_155530024
In de OP staan als mislukte projecten.
• GVE Project 2558 | Rating 3 | Lumisa/Planet XL en

• GVE Project 2867 | Rating ? | Lumisa BV
Ik ben alle mislukte projecten voor me zelf op een rij aan het zetten met iets meer gegevens als in de OP, maar voor wat ik heb uitgezocht wordt hier het zelfde project bedoeld en kan de eerste van de twee gewoon gewist worden.

Graag commentaar als het niet zo is.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:18:56 #5
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155530206
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Ik ben alle mislukte projecten voor me zelf op een rij aan het zetten met iets meer gegevens als in de OP, maar voor wat ik heb uitgezocht wordt hier het zelfde project bedoeld en kan de eerste van de twee gewoon gewist worden.

Ik heb geen idee, maar vind het wel top dat je er zo fanatiek mee bezig bent. Zal allemaal aardig tijdrovend zijn. Ga je die gegevens straks ook beschikbaar maken in dit topic?
pi_155530383
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:18 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb geen idee, maar vind het wel top dat je er zo fanatiek mee bezig bent. Zal allemaal aardig tijdrovend zijn. Ga je die gegevens straks ook beschikbaar maken in dit topic?
Ga eerst maar eens kijken hoe ver ik kom. :)
pi_155530448
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:03 schreef Horsemen het volgende:
Ik ben de laatste maanden erg teleurgesteld in KoM en dan met name de financiële onderbouwing van projecten. KoM rommelt momenteel maar wat aan met de gegevens die ze ons presenteren in de aangeboden projecten. Er komt bijna geen project voorbij waarbij KoM niet, na op en aanmerkingen van de crowd, financiële gegevens moet aanpassen. Het is eigenlijk te gek voor woorden. Wij mogen toch juiste en betrouwbare gegevens verwachten?!

Daarnaast begin ik steeds meer mijn twijfels te krijgen over de onafhankelijkheid van de aangeboden gegevens. Het zal wel wat kort door de bocht zijn maar dit is mijn idee en gevoel hierbij.Ik heb ook de indruk dat veel investeerders, zelfs hier op ons forum, denken dat Agium Finance & Control, welke altijd de toetsing verzorgd voor de lener een onafhankelijk bedrijf is. Dit is echter helemaal niet het geval. KoM is gewoon verweven met Agium. Dit blijk ook wel aangezien twee directeuren van Agium ook mede oprichters en via weer een B.V. mede eigenaren zijn van KoM. Nu is dit overigens niks nieuws maar ik krijg hier wel, na al dat gegoochel met cijfers in projecten, steeds meer moeite mee. Daarnaast wuiven ze de fouten mij te gemakkelijk weg.

Los hiervan kwam ik ook pas tegen dat KoM aan intermediairs, adviseurs en dergelijke ook nog een beloning van 125 euro per aangebracht project wil betalen, met de achterliggende gedachte dat ze dan minder tijd/geld kwijt zijn aan voorbereidingen. Op deze manier zijn deze adviseurs e.d. dus ook niet meer onafhankelijk (voor zo ver ze dat al waren). Ik vraag mij dan ook af of het betalen van een beloning in dit geval wel een goed idee is.
Ik kan mij wel grotendeels hierin vinden maar wat vind je dan bij sommige pitches van Collin waar nagenoeg geen financiële gegevens staan?
pi_155530480
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:26 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Ik kan mij wel grotendeels hierin vinden maar wat vind je dan bij sommige pitches van Collin waar nagenoeg geen financiële gegevens staan?
Dat is een van de redenen waarom ik niet investeer via Collin ;)
pi_155530661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:26 schreef rockenfeller het volgende:
Agium is op het zelfde adres gevestigd in Pijnacker als KOM. Als het niet het zelfde bedrijf is dan liggen ze toch bij elkaar in bed. *; Dus je opmerkingen zijn zeker niet kort door de bocht!

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-08-2015 16:48:20 ]
pi_155530778
Op dit moment is er voor mij geen een platform die echt een voldoende scoort. Elk platform heeft zo zijn tekortkomingen. Hopelijk worden de platformen door het volwassen worden van de crowdfundmarkt ook wat volwassener.

Op dit moment vind ik de informatie die Bouwaandeel.nl geeft nog het beste van alle platformen. Alleen jammer dat ze tot op het heden pas 1 project hebben gehad
pi_155530854
KOM: Motorvrachtschip ROBLA óf Webstijl Online Marketing? Graag jullie advies welke van de twee de betere investering is.
pi_155530920
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:40 schreef Murene het volgende:
Op dit moment is er voor mij geen een platform die echt een voldoende scoort. Elk platform heeft zo zijn tekortkomingen. Hopelijk worden de platformen door het volwassen worden van de crowdfundmarkt ook wat volwassener.

Op dit moment vind ik de informatie die Bouwaandeel.nl geeft nog het beste van alle platformen. Alleen jammer dat ze tot op het heden pas 1 project hebben gehad
Ja, dat is een kip en het ei probleem van de nieuwe platformen.
Ook jammer AgD niet met meer nieuwe projecten komt gedurende de actieperiode met 2,5% extra investeringspremie. Waar blijven nu die nieuwe projecten Harm?
pi_155530925
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:43 schreef marc020 het volgende:
KOM: Motorvrachtschip ROBLA óf Webstijl Online Marketing? Graag jullie advies welke van de twee de betere investering is.
Hallo marc020,
Welkom. Nieuw hier? Heb je al veel projecten?
pi_155530962
quote:
Bij twijfel gewoon even wachten op een mooi project.
pi_155531304
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:40 schreef Murene het volgende:

Dat is toch gewoon crowdaboutnow?
pi_155531367
quote:
Waarom twijfel je tussen juist die twee?
pi_155531670
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:05 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Waarom twijfel je tussen juist die twee?
Beide hebben een B+. Op het eerste oog zie ik voor de boot wat meer zekerheden, maar acht ik het bedrijfsrisico groter. Voor W.O.M. zie ik minder zekerheden, maar acht ik het bedrijfsrisico kleiner. Ik zou graag horen welke jullie zouden kiezen.
pi_155531945
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Zijn 2 verschillende projecten, aangevraagd door dezelfde persoon (met allerhande bv's die failliet zijn gegaan):
2558: rating 3 / Planet XL 36 mnd 60K 8% vanaf nov 2012 op site 27,md bet
2867: rating 5 / Lumisa BV 48 mnd 95K 9% vanaf april 2013 23 mnd bet

Voor beiden is in de april 2015-shuffle de betaling stopgezet. Werd vermoed ik tijdje door gve doorbetaald. Want Lumisa blijkt bij googelen al in sept 2014 failliet verklaard te zijn...

[ Bericht 5% gewijzigd door ZeKraut op 25-08-2015 17:43:27 ]
pi_155532142
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:31 schreef ZeKraut het volgende:
Zijn 2 verschillende projecten, aangevraagd door dezelfde persoon (met allerhande bv's die failliet zijn gegaan):
2558: rating 3 / Planet XL 36 mnd 60K 8% vanaf nov 2012 op site
2867: rating 5 / Lumisa BV 48 mnd 95K 9% vanaf april 2013
Dank! _O_
Misschien kan Borstenzijngeweldig deze extra info even in de OP opnemen dan is het voor iedereen weer wat duidelijker.
Weet je misschien ook na welke termijn er niet meer betaald is bij deze projecten?
pi_155532430
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank! _O_
Misschien kan Borstenzijngeweldig deze extra info even in de OP opnemen dan is het voor iedereen weer wat duidelijker.
Weet je misschien ook na welke termijn er niet meer betaald is bij deze projecten?
Gedaan! Als er klachten zijn hoor ik het graag.
pi_155532497
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:31 schreef ZeKraut het volgende:
Voor beiden is in de april 2015-shuffle de betaling stopgezet. Werd vermoed ik tijdje door gve doorbetaald. Want Lumisa blijkt bij googelen al in sept 2014 failliet verklaard te zijn...
Dat faillisements dossier had ik ook gevonden. Misschien heeft hij/zij in eerste instantie na faillisement BV nog uit prive doorbetaald was hoofdelijk aansprakelijk. Hoe het zij doorbetalen is altijd goed wie het ook doet. :)
pi_155532689
De platforms zijn m.i. veel te veel gefocussed (geweest) op het binnenhalen van projecten en geld, en veel te weinig op continuïteit en de daarvoor benodigde professionaliteit in de hele keten. Dit leidde tot financieel wankele projecten, en (dat vind ik ernstiger, want dat is de kerninfo die de funders krijgen) te rooskleurige pitches.

Die Graydon-codering over dat eerste jaar heeft m.i. weinig nut, want zelfs het meest stuitende project in mijn portefeuille is pas na een jaar failliet gegaan... Een codering hoe snel projecten in het TWEEDE jaar failliet gaan zou veel meer zeggen...
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:01:31 #23
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155532703
quote:
Waarom wil je persé via KOM investeren?

edit: Ik zie nu wat meer posts van je. Ik zou in de boot investeren, puur een kwestie van meer vertrouwen in. Maar liever nog even helemaal niet in KOM door de door Horsemen aangehaalde redenen.
pi_155532727
quote:
Ik zou op dit moment in beide even niet investeren aangezien KoM in project ROBLA niet eens de moeite neemt om een relevante vraag van een investeerder te beantwoorden. Verder neem ik het cijferwerk, zoals je hierboven heb kunnen lezen, momenteel een beetje met een korrel zout.
pi_155532822
quote:
Ik doe tegenwoordig rustig aan qua crowdfunding maar wat ik altijd deed

- Geen horeca
- Geen business wat ik niet "begrijp"
- Zelden starters zonder ervaring
- Onderpand is erg belangrijk en vaak zelfs doorslaggevend
- Slecht gevoel zonder reden? --> alsnog niet doen

Zo valt 80% af, en de rente is stukje lager, maar daartegenover staan (nog) 0 defaults
pi_155532967
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zou op dit moment in beide even niet investeren aangezien KoM in project ROBLA niet eens de moeite neemt om een relevante vraag van een investeerder te beantwoorden. Verder neem ik het cijferwerk, zoals je hierboven heb kunnen lezen, momenteel een beetje met een korrel zout.
Ok, helder. Ik laat ze beide voorbij gaan.
pi_155533079
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:06 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

- Geen horeca

Zo valt 80% af, en de rente is stukje lager, maar daartegenover staan (nog) 0 defaults
mooie vuistregels!
KoM maakt er inderdaad een potje van. Wegblijven voorlopig. GvE lijkt de draai de goede kant op te maken daar durf ik weer in. Alleen komt daar geen project meer vandaan de laatste tweeënhalve week (2 stuks).
Raar.
pi_155533280
Zie ik nu goed, dat GvE nu al de fee over 3 maanden uitsmeert ('oude projecten'), terwijl het totaal nog steeds 9 promille is?
Pecunia non olet
pi_155533617
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Thanks. Ik kan er nog altijd geen link leggen, maar het zal wel. Als hij maar netjes zijn verplichtingen na komt ben ik tevreden :P
:-)
Volgens de pitch van Churchill zitten ze in een gerenoveerde kerk in Hoofddorp. Dat moet bijna wel de hoofdvaartkerk zijn en de foto's van de hoofdvaartkerk distillery op facebook en de GVE pitch zijn van dezelfde kerk.
pi_155533711
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:15 schreef Camogli het volgende:

[..]

GvE lijkt de draai de goede kant op te maken daar durf ik weer in. Alleen komt daar geen project meer vandaan de laatste tweeënhalve week (2 stuks).
Raar.
Nou inderdaad, nog niet zo lang geleden soms wel 2/3 per dag! Vakantie is voorbij hoor! :)
pi_155533827
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:23 schreef obligataire het volgende:
Zie ik nu goed, dat GvE nu al de fee over 3 maanden uitsmeert ('oude projecten'), terwijl het totaal nog steeds 9 promille is?
Klopt hebben ze aangekondigd. Alle projecten die na 17e vol zijn wordt de fee over de eerste drie maanden verdeeld
pi_155536184
Ben ook gestopt met kom, de risicoprofielen slaan al lang nergens op en met de verwevenheid tussen agium en kom wordt het steeds duidelijker waarom er weinig van klopt, jammer dat ze denken de crowd kunnen belazeren maar hun resultaten van de laatste tijd moet ze aan het denken zetten. Alleen heb bootje pak ik mee, genoeg onderpand. Focus alleen op goede projecten in gve et collin, en agd indien ze met goede projecten komen.
pi_155536211
quote:

[..]

- Geen horeca

Daarmee zit je vrij veilig. Ik zit redelijk vergelijkbaar
Ik heb zelf twee 5s'jes die dus wat risico hebben, maar doe het nu eigenlijk niet meer.

De hoofdelijke aansprakelijkheid is voor mij niet eens meer een breekpunt merk ik. Ik zie het liever wel want het geeft geloof in het product aan, maar met een goed onderpand en voldoende zekerheden wil ik soms ook wel iets proberen. Hoofdelijk is er vaak toch weinig meer te halen als het echt misgaat.
Schip ahoy!
pi_155536587
quote:

[..]

- Geen horeca

Opzich een paar goede regels al denk ik wel dat het met de info die we hebben ook een hoop door geluk of pech komt.

Over 5 dagen zou Kattenburg weer moeten betalen ben benieuwd, al zal die dan wel naar het kopje incasso verhuizen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_155537632
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:11 schreef marc020 het volgende:

[..]

Ok, helder. Ik laat ze beide voorbij gaan.
Die afweging moet je uiteraard zelf maken. Het is gewoon erg jammer dat het cijfermatig bij KoM gewoon niet lekker loopt. De beoordeling voor ons is daardoor extra moeilijk wat ook een nadeel is voor de geldleners. Jammer, dit moet veel beter kunnen. Overigens heeft KoM inmiddels weer een vraag m.b.t. de boot beantwoord. Dit project ziet er qua waarborgen wel redelijk uit maar was bij de vorige boot duidelijk beter. De boot is denk ik wel te overwegen.
pi_155538154
graag een toelichting op "kattenburg"wie? wat?wanneer?
pi_155538232
Cruciale vraag voor de komende tijd wordt: Hoe gaan de diverse platforms om met uitwinnen van de zekerheden wanneer aan de orde.
Heb al lang geleden bij GvE de vraag neergelegd hoe ze omgaan met dreigende defaults.
Ze moeten meer aandacht besteden aan de "achterkant".
Heb wel het idee dat dit begint in te zinken bij hun.
pi_155538428
Ben nu actief op 4 platforms: GvE, KoM, AGD en HCN.
GvE aan m'n max.
KoM nu 9 projecten, AGD 2 en HCN deze week m'n eerste.
Tot nu toe vind ik dashboard van GvE nummer 1.
AGD staat nog in de steigers, kijk ik nog ff aan.
KoM is prettig maar slordig in de pitches en cijfermatige onderbouwing, daar gaat even de rem op.
HCN kan ik nog niks van zeggen.

GvE doe ik even niks meer in, ook niet als ik daar weer ruimte heb. Ik wacht even af hoe het zich daar ontwikkelt m.b.t. aanpak van probleemgevallen.

Kortom: even pas op de plaats.

Ik ga wellicht naar wat cyclische AEX en AMX fondsen kijken
pi_155538442
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:02 schreef bleyenburg het volgende:
graag een toelichting op "kattenburg"wie? wat?wanneer?
SPOILER
Topic terug aan bod gekomen is omgevallen maar bij GVE nog niet offcieel of in elk geval over paar dagen is weer de betaaldatum dus dan zullen ze wel in gebreke blijven en kan hij door naar het incasso traject.
pi_155538474
dank Aquila
pi_155538497
dat een bedrijf omvalt wil nog niet zeggen dat er niet meer betaald wordt......toch...? :)
pi_155538547
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:10 schreef bleyenburg het volgende:
Ben nu actief op 4 platforms: GvE, KoM, AGD en HCN.
GvE aan m'n max.
KoM nu 9 projecten, AGD 2 en HCN deze week m'n eerste.
Tot nu toe vind ik dashboard van GvE nummer 1.
AGD staat nog in de steigers, kijk ik nog ff aan.
KoM is prettig maar slordig in de pitches en cijfermatige onderbouwing, daar gaat even de rem op.
HCN kan ik nog niks van zeggen.

GvE doe ik even niks meer in, ook niet als ik daar weer ruimte heb. Ik wacht even af hoe het zich daar ontwikkelt m.b.t. aanpak van probleemgevallen.

Kortom: even pas op de plaats.

Ik ga wellicht naar wat cyclische AEX en AMX fondsen kijken
Ik heb het overgrote deel ook nog altijd in aandelen en obligatie maar die kregen deze week ook wel even een opdoffer maar ik zit er toch in voor de rente/dividend dus dat maakt me niet heel veel uit.

Maar Crowdfunding laat ik nu even terug lopen tot het bedrag wat ik oorspronkelijk als max aan wou houden maar waar ik al snel over heen ging.. heb alleen GVE totaal 48 projecten waarvan 4 helemaal klaar en 3 deault en de rest nog lopende.
pi_155538595
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:12 schreef bleyenburg het volgende:
dat een bedrijf omvalt wil nog niet zeggen dat er niet meer betaald wordt......toch...? :)
Kan! Maar het nieuwsartikel waar de ondernemer ook aan het woord kwam was daar toch wel vrij stellig in maar wie weet. Daarom even wachten tot dat die datum er is dan zullen we het weten.
pi_155538873
heb jij een link naar dat nieuwsartikel?
pi_155538968
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:12 schreef bleyenburg het volgende:
In principe betaalt het bedrijf niets meer. Je kunt dan nog geld krijgen bij uitwinnen van de zekerheden als dit goed geregeld is (op website agd staat daar een duidelijke uitleg over) of uit de privé aansprakelijkheid als er wat te halen valt
pi_155539194
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:22 schreef bleyenburg het volgende:
heb jij een link naar dat nieuwsartikel?
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)lliet-kledingbedrijf

Wel makkelijk van hem overigens, zoek het maar uit en kijk maar of je nog iets krijgt.
pi_155539246
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:02 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon crowdaboutnow?
Klopt, alleen bij bouwaandeel had je een financiële bijsluiter met daarin alle risico's een financiële ratio's. Die mis ik bij CAN
pi_155539307
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:31 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Wel makkelijk van hem overigens, zoek het maar uit en kijk maar of je nog iets krijgt.
Hij vergeet hoofdelijke aansprakelijkheid. Daar staan we waarschijnlijk niet achteraan aangezien de fiscus daar niks kan halen
pi_155539365
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:31 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

quote:
“Mijn eerste prioriteit is kijken naar de mogelijkheden van een doorstart. Daarna gaan we onder meer de positie van de schuldeisers bekijken.”
Eigenaar Kattenburg acht de kans klein dat de crowdfunders iets terugzien van hun investering. “Zij moeten hun vordering indienen bij de curator. Maar de banken, de fiscus en de curator gaan voor, waardoor ik vrees dat er voor hen niets overblijft.”
Deze man wil gewoon lekker schuldenvrij verder. Dat ze maar elke cent uit hem mogen trekken. Ondernemers die op deze manier met hun schuldeisers omgaan mogen van mij zo ver uitgekleed worden dat ze geen nagel meer hebben om aan hun kont te krabben.
pi_155539370
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:34 schreef Murene het volgende:

[..]

Hij vergeet hoofdelijke aansprakelijkheid. Daar staan we waarschijnlijk niet achteraan aangezien de fiscus daar niks kan halen
tenzij hij niet op tijd heeft gedeponeerd
pi_155539408
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:34 schreef Murene het volgende:

[..]

Ja, ben benieuwd of dat nog iets gaat doen. Hopelijk weten we over een tijd ook meer over default en of die dan in het algemeen nog wat opbrengen. Voor nu ga er maar vanuit dat ik niets meer terug zie.
pi_155548517
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ook jammer AgD niet met meer nieuwe projecten komt gedurende de actieperiode met 2,5% extra investeringspremie. Waar blijven nu die nieuwe projecten Harm?
@Harm, of kan je iets zeggen of in september er ook een actie zal zijn.
pi_155548520
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:36 schreef Coelho het volgende:

[..]

[..]

Deze man wil gewoon lekker schuldenvrij verder. Dat ze maar elke cent uit hem mogen trekken. Ondernemers die op deze manier met hun schuldeisers omgaan mogen van mij zo ver uitgekleed worden dat ze geen nagel meer hebben om aan hun kont te krabben.
Dat is dagelijkse kost.
pi_155548541
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 05:46 schreef djh77 het volgende:

[..]

@Harm, of kan je iets zeggen of in september er ook een actie zal zijn.
Dat lijkt mij niet. Het platform moet natuurlijk ook wat geld binnenkrijgen om de kosten te betalen. De hoogste prioriteit moet nu de verdere ontwikkeling en verbetering van de site zijn en natuurlijk mooie en goede nieuwe projecten.
pi_155549920
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Die vraag is inmiddels beantwoord en het is een goed antwoord (ik vermoedde zelf al zoiets).
De eenmalige (forse) kosten bij de aankoop van het schip worden ineens ten laste van de winst gebracht. Dat is boekhoudkundig heel goed te verdedigen al zou je misschien een deel hebben kunnen toevoegen aan de boekwaarde van het schip. Maar fiscaal levert het meteen ook een leuke aftrekpost op dus toch wel slim. 'Ik heb mijn investering gedaan. ik wens u behouden vaart'.
Pecunia non olet
pi_155549988
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 08:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die vraag is inmiddels beantwoord en het is een goed antwoord (ik vermoedde zelf al zoiets).
De eenmalige (forse) kosten bij de aankoop van het schip worden ineens ten laste van de winst gebracht. Dat is boekhoudkundig heel goed te verdedigen al zou je misschien een deel hebben kunnen toevoegen aan de boekwaarde van het schip. Maar fiscaal levert het meteen ook een leuke aftrekpost op dus toch wel slim. 'Ik heb mijn investering gedaan. ik wens u behouden vaart'.
Dat is een prima samenvatting van die lulpraat.
pi_155550225
quote:

[..]

'Ik heb mijn investering gedaan. ik wens u behouden vaart'.
👍
😂
pi_155550522
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 08:54 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

je bedoelt: dit verhaal is er achteraf bijverzonnen? (Want anders had Agium het in de toelichting moeten zetten)
pi_155551300
quote:
Ik zou zeggen de vraag is uiteindelijk beantwoord na ruim een dag, drie keer vragen bij de reacties op KOM door verschillende investeerders, en wat discussie op het forum hier over KOM en AGIUM en de verstrengeling van die twee.
Zo moeilijk was het antwoord toch niet als je de cijfers beschikbaar hebt?

Afijn het antwoord is nu helder en maakt het project na deze uitleg en met de zekerheden die geboden worden, toch wel aantrekkelijk. Je ziet het nu ook weer verder vollopen.

Het zou KOM sieren dit soort info gelijk bij de pitch te verstrekken, dan wel de antwoorden direct na de vraag te geven.

Of zou het antwoord zolang op zich hebben laten wachten omdat KOM met Agium moest overleggen? :)

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 26-08-2015 10:32:04 ]
pi_155551557
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 08:54 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Pardon?

Bij het doen van investeringen is altijd de vraag welke uitgaven je meeneemt als investering (daar ga je later jaarlijks op afschrijven), of je boekt ze direct weg als kosten. Voor mij heel herkenbaar. Vaak wordt die keuze gemaakt om fiscale redenen, of om subsidies, of om het resultaat een beetje te sturen voor de bank e.d.

Als je een pand laat bouwen wordt de rekening van de architect ook geactiveerd en meer van dat soort dingen. Dingen die strikt genomen weinig toevoegen maar het is de som van alle opgeofferde bedragen.

Het geld ben je kwijt, de vraag is alleen smeer je het uit of neem je de kosten in één keer.

Die keuringen hadden wat mij betreft best geactiveerd mogen worden (is noodzakelijk om te kunnen gaan varen), de notariskosten misschien ook wel.

In ieder geval is de uitleg plausibel en zeker geen kulverhaal!
Pecunia non olet
pi_155551616
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:24 schreef obligataire het volgende:

In ieder geval is de uitleg plausibel en zeker geen kulverhaal!
Ik denk daar anders over en de tijd zal het leren.
pi_155551917
Ik vind het ook niet meer dan logisch.

Het schip kost 210k en je maakt nog wat extra kosten. Maar de waarde van het schip is en blijft 210k. Want de andere kosten moet een eventuele andere koper opnieuw maken. Je kan het schip moeilijk voor 250k in de boeken zetten als het 210k waard is.

Als ik een bedrijfsruimte koop dan trek iik ook de makelaarskosten / notariskosten / taxatiekosten en enz in een keer af. Sterker nog, als ik halverwege het traject besluit een pand NIET te kopen dan trek ik de gemaakte kosten ook in een keer af. Waarom dan niet als het object het wel koopt?
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_155552024
Ik had bij The Dutch Deal gevraagd waarom ze cr8yourbox van de site hadden gehaald.
Maar dit bleek bij het omzetten van de status verkeerd zijn gegaan.

Letterlijke tekst van de mail:

SPOILER
Hun reppen ook over een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Gek dat GvE zegt dat je bij een toezegging er aan vast zit.
pi_155552185
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:44 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik vind het ook niet meer dan logisch.

Het schip kost 210k en je maakt nog wat extra kosten. Maar de waarde van het schip is en blijft 210k. Want de andere kosten moet een eventuele andere koper opnieuw maken. Je kan het schip moeilijk voor 250k in de boeken zetten als het 210k waard is.

Als ik een bedrijfsruimte koop dan trek iik ook de makelaarskosten / notariskosten / taxatiekosten en enz in een keer af. Sterker nog, als ik halverwege het traject besluit een pand NIET te kopen dan trek ik de gemaakte kosten ook in een keer af. Waarom dan niet als het object het wel koopt?
Als je niet koopt, ben je het geld inderdaad kwijt zonder daar iets tastbaars voor te hebben gekregen.

Dit is een éénmanszaak, en daar worden normaliter alleen fiscale jaarrekeningen voor gemaakt, dus conform de fiscale regels. Die zeggen m.i. dat je de totale stichtings-(verwervings)kosten bij elkaar op moet tellen en daar ga je dan op afschrijven ieder jaar.
In een fiscale jaarrekening kijk je niet naar de werkelijke waarde.

De transportakte, OK dat is geld weg, maar de overdrachtsbelasting wordt m.i. altijd geactiveerd ondanks dat dit het pand niet meer waard maakt.
Van die keuringen weet ik niet of dat éénmalig is, of persoonsgebonden of scheepsgebonden. Geen idee eigenlijk.

Anderzijds staat de Fiscus vaak ook toe dat je vervroegde of willekeurige afschrijving toepast, zoals bij starters of milieuvriendelijke investeringen.

Hij zal waarschijnlijk met zijn accountant hebben doorgerekend wat het gunstigste is. Het is natuurlijk ook wel prettig voor de liquiditeit dat hij het eerste jaar niet meteen veel belasting hoeft te betalen, dat is voor ons ook gunstig natuurlijk :)
Pecunia non olet
pi_155552875
Heb in Robla en Webstijl nog mijn steentje bijgedragen!
pi_155553283
quote:
Waar blijven nu die nieuwe projecten Harm?
Projecten met een korte looptijd max 2 jaar en niet te groot max 20K. Projecten die snel vollopen en waarvoor de horizon niet te ver weg ligt voor een jong platform als aygodutch.

Het lijkt erop dat dat het mooie project in de dierentuin iets te hoog gegrepen is voor jullie platform.
Of heb je de toegangskaartjes nog in je achterzak als wisselgeld? :)
pi_155553377
Ik vind het op alle platformen ineens stil. GvE, Zencap, Lendico, KoM heeft alleen rotzooi. Apart...
pi_155553626
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:34 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik vind het op alle platformen ineens stil. GvE, Zencap, Lendico, KoM heeft alleen rotzooi. Apart...
misschien omdat er tijdens de vakantiemaanden minder projecten zijn aangemeld bij de platformen?
  woensdag 26 augustus 2015 @ 11:42:56 #69
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155553703
quote:
Ze komen tot bezinning en krijgen in de gaten dat vertrouwen te voet komt. Lendico: als daar een project op staat loopt het verbazingwekkend snel vol, in een dag of twee. Zencap: vier dagen geleden een nieuwe horeca. KoM, nee, 't is toch heus niet alléén rotzooi. GvE lijkt bezig orde op zaken te stellen. Eerst maar eens een stelletje defaults afwerken en er dan weer vol tegenaan. Bij Aygodutch kun je nog altijd prima je geld kwijt. Net als bij Lendahand.
pi_155553705
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Projecten met een korte looptijd max 2 jaar en niet te groot max 20K. Projecten die snel vollopen en waarvoor de horizon niet te ver weg ligt voor een jong platform als aygodutch.

Het lijkt erop dat dat het mooie project in de dierentuin iets te hoog gegrepen is voor jullie platform.
Of heb je de toegangskaartjes nog in je achterzak als wisselgeld? :)
als Harm weer 5% bonus geeft doe ik wel mee ;)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 26 augustus 2015 @ 12:23:37 #71
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155554895
quote:
Je wordt op je wenken bediend: twee keer een online administratiekantoor.
pi_155555156
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:23 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Je wordt op je wenken bediend: twee keer een online administratiekantoor.
De hoeveelste OAMKB's zijn dat? Aardig wat inmiddels.
pi_155555377
Ik pak er eentje mee
pi_155555446
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:33 schreef MSR het volgende:
De hoeveelste OAMKB's zijn dat? Aardig wat inmiddels.
Ik heb geen idee hoeveel. Er is in principe in iedere plaats met 20.000 inwoners en meer ruimte voor zo'n bedrijf. Ik vind ze op zich wel interessant daar de bedragen die ze lenen laag zijn en dus vermoedelijk ook wel terugkomen als het bedrijf dat ze beginnen niet loopt.
pi_155555571
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoeveel. Er is in principe in iedere plaats met 20.000 inwoners en meer ruimte voor zo'n bedrijf. Ik vind ze op zich wel interessant daar de bedragen die ze lenen laag zijn en dus vermoedelijk ook wel terugkomen als het bedrijf dat ze beginnen niet loopt.
Yup, ben ik met je eens, de bedragen zijn goed te overzien. Voor de rest heb ik niet zoveel met de projecten. De pitch stelt verder ook niet veel voor.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 12:49:39 #76
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155555614
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dit zouden nu leuke binnenkomers zijn voor Aygodutch. nr. 1 al weer vol.
pi_155555667
Heesch is vol....
pi_155556089
Ik zit in de franchise dus ik zie dit soort projecten graag verschijnen :)
pi_155556107
Beide GVE projecten - OAMKB meegepakt ivm 't geld herinvesteren en spreiding.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 13:11:42 #80
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_155556620
Ik heb er op het nippertje nog 100 in kunnen stoppen :)
pi_155556695
Speelparadijs de Ballon van KoM wordt teruggetrokken. 2e project van deze week al
pi_155557086
oamkb heesch meegepakt..
Klein bedrag en positieve creditsafe score.
De fee van 1,5% is het enige minpunt..
pi_155557473
Ook meegepakt.

Fee is idd jammer, gaan we nu echt voelen, maar effectief rendement blijft wel prima toch? circa 7% bij herinvesteren.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 14:13:46 #85
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155558365
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:20 schreef djh77 het volgende:
Speelparadijs de Ballon van KoM wordt teruggetrokken. 2e project van deze week al
Zat ook al geen vooruitgang in. Het lijkt me dat het potentiële leningvragers afschrikt als ze zien dat allerlei projecten eindeloos lang zonder investeerders blijven.
pi_155558805
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:13 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Zat ook al geen vooruitgang in. Het lijkt me dat het potentiële leningvragers afschrikt als ze zien dat allerlei projecten eindeloos lang zonder investeerders blijven.
dat denk ik ook. Box-nl en die Tatou zullen snel volgen verwacht ik.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 14:38:41 #87
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155559153
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:28 schreef Camogli het volgende:

[..]

dat denk ik ook. Box-nl en die Tatou zullen snel volgen verwacht ik.
10 dagen geleden zou KoM al in gesprek gaan met Box. We zouden op de hoogte gehouden worden via de mail of het forum. Inmiddels dus 10% van de kostbare tijd van Box verstreken zonder enige ontwikkeling.
pi_155559273
Heb per e-mail meer informatie over voortgang BoX-XL gevraagd.
pi_155560332
Ik pak de boot mee, de zekerheden vind ik vooral een sterk punt van de propositie.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 15:14:54 #90
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155560333
En nog een OAMKB'er!
pi_155560496
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:14 schreef crowd-fundi het volgende:
En nog een OAMKB'er!
Zou het een piramide-funding zijn? :p

Geen budget hier, anders had ik hem wel meegepakt ^O^
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_155560502
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:14 schreef crowd-fundi het volgende:
En nog een OAMKB'er!
wat ik niet begrijp aan die OAMKB voorstellen is waarom je voor zo´n beperkt bedrag een aflossingstermijn van 5 jaar kiest. Onder de nieuwe structuur maakt dat het toch wat minder interessant wat mij betreft terwijl voorstellen met een kortere looptijd relatief gunstiger zijn omdat het qua kosten en rendement niet meer uitmaakt terwijl je geld veel minder lang vast zit. Ik wil graag spreiding over de looptijden en dat lukt zo maar moeilijk
pi_155560607
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:20 schreef komrad het volgende:

[..]

wat ik niet begrijp aan die OAMKB voorstellen is waarom je voor zo´n beperkt bedrag een aflossingstermijn van 5 jaar kiest. Onder de nieuwe structuur maakt dat het toch wat minder interessant wat mij betreft terwijl voorstellen met een kortere looptijd relatief gunstiger zijn omdat het qua kosten en rendement niet meer uitmaakt terwijl je geld veel minder lang vast zit. Ik wil graag spreiding over de looptijden en dat lukt zo maar moeilijk
Eerste wat bij mij ook binnen schoot.

Over de gehele leen periode scheelt het hem 1100 euro op 13k door nu voor 60maanden te doen.
pi_155560638
Zakt de dollar al?
pi_155560755
Deze ook maar 100 dan, anders is het niet eerlijk :)
pi_155560824
Ik snap werkelijk waar ook geen bal van een aanvraag voor 13K tegen 8% voor 60 maanden. Als je kijkt wat het de ondernemer kost richting GVE daarboven. Maar goed, ieder zo ze ding. Ik heb ook mee gedaan.
Zo blijft ik bij GVE mijn max investeringsruimte volstorten.
pi_155560898
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:31 schreef CRWD het volgende:
Ik snap werkelijk waar ook geen bal van een aanvraag voor 13K tegen 8% voor 60 maanden. Als je kijkt wat het de ondernemer kost richting GVE daarboven. Maar goed, ieder zo ze ding. Ik heb ook mee gedaan.
Zo blijft ik bij GVE mijn max investeringsruimte volstorten.
Ik begrijp het ook niet maar persoonlijk klaag ik niet. Als het fout gaat met zijn onderneming moet dat toch op te brengen zijn.

Ik heb meegedaan en zie graag meer van deze projecten voorbij komen!
pi_155560929
Ik snap sowieso niet waarom dit soort kleine bedragen door die oamkb-ers via crowdfunding wordt gevraagd. Mannen van 49 en ouder die zo'n bedragje niet hebben of van een familielid kunnen lenen....
pi_155561128
Ik heb het idee dat het met het bedrijfsconcept te maken heeft. OAMKB promoot crowdfunding onder ondernemers en misschien wordt dit als manier gezien om OAMKB onder crowdfunders te promoten.

Overigens heb ik de indruk dat hier relatief veel ondernemers rondlopen. klopt dat? :) Ik behoor daar zelf in ieder geval ook toe, en bij mij speelt het zeker een rol in de gun-factor van cf...
pi_155561174
Wellicht doen ze het ook wel voor de exposure. Misschien wordt er nog een artikel over hem in een lokale krant gezet.
Investeerders met hun eigen zaak contacteren hem wellicht door zijn incentive. Echter is dit nu de tweede van mijn projecten die iets retour geeft in de vorm van IB aangiften o.i.d. maar ik zal ze niet contacteren voor mijn onderneming.
pi_155561250
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:41 schreef AapNootMuis het volgende:
Ik heb het idee dat het met het bedrijfsconcept te maken heeft. OAMKB promoot crowdfunding onder ondernemers en misschien wordt dit als manier gezien om OAMKB onder crowdfunders te promoten.

Overigens heb ik de indruk dat hier relatief veel ondernemers rondlopen. klopt dat? :) Ik behoor daar zelf in ieder geval ook toe, en bij mij speelt het zeker een rol in de gun-factor van cf...
Hier ook nog één.
Volgens is er ook een heel veel uiteenlopend publiek hier, van studenten die ¤ 100 a ¤ 200 inleggen, tot personen die een behoorlijk kapitaal in CF steken.

[ Bericht 0% gewijzigd door CRWD op 26-08-2015 16:02:48 ]
pi_155561282
Waar zouden ze dat geld voor nodig hebben? Een startfee voor de franchiseorganisatie?
pi_155561461
Deels ondernemer/deels loondienst hier. Heb al vele jaren dezelfde accountant en heb geen behoefte aan de incentive, maar ik vind het wel leuke projecten dus een klein bedrag erin.

Ik begrijp ook niet dat al die mannen rond de 50 dat geld niet hebben, de leningen zijn allemaal laag met lange looptijd. Het lijkt wel een verplicht onderdeel van de franchise :)
pi_155561782
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:52 schreef crowdiefunder het volgende:
Het lijkt wel een verplicht onderdeel van de franchise
Zou kunnen. Je gaat een keer door het traject, dus je weet precies wat er speelt. En je hebt wat geld om de eerste maanden van zelfstandigheid financieel te overbruggen voodat de klantjes in voldoende aantal binnen zijn.
Daarnaast is er vermoedelijk een speciale regeling tussen GvE en Franchise gever dat ze een lagere succes Fee betalen.
GvE heeft daarna een accountant in het veld die een "advocaat" is voor GvE. Satelietjes in het hele land.
Iedereen blij! :)
pi_155561874
zo-iets lijkt het wel te zijn ja!
pi_155562249
Ik ben geen ondernemer maar in loondienst en ik vind het wel leuk om op deze manier rendement op mijn geld te behalen en ondernemend Nederland te stimuleren. Op dit moment ruim 70 projecten, 2 defaults gemiddels ruim 6,5 % rendament, beter dan de beurs deze dagen.
En sommige projecten hebben gewoon een gun factor omdat ze om de hoek liggen of je er wat mee hebt.

Voor wat betreft OAMKB slimme zet. De ondernemers zelf ervaring laten opdoen. En gelijk een extra uithangborden voor GVE in meerdere dorpen en steden.
pi_155562929
70 projecten , dat is best een aanzienlijk aantal. Bouw je nog verder op of is het vooral herinvesteren?
pi_155562974
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 16:51 schreef komrad het volgende:
70 projecten , dat is best een aanzienlijk aantal. Bouw je nog verder op of is het vooral herinvesteren?
Lijkt meer op gokken.
pi_155563016
het hele leven is een gok :)
pi_155563040
ik krijg net 2 40ft. containers met handel binnen die ik verwacht te verkopen....da's ook een gok ;)
pi_155563064
trouwens....met een boot de zee op in de hoop dat je andere boten tegenkomt die je kan plunderen, lijkt me ook een gok
pi_155563504
Nieuwe OAMBK *O*

Volle OAMBK -O-
pi_155563756
Antwoord gve mbt derdenrekening:

quote:
Inmiddels is er voor de stichting een nieuw rekeningnummer geopend. Het toekomstig betaalverkeer zal dan ook via de nieuwe betaalrekening plaatsvinden. De nieuwe rekening zal op korte termijn geactiveerd worden, we vragen u op voorhand er rekening mee te houden dat u binnenkort uw toegezegde investering over kunt maken op de rekening van de stichting. Uiteraard zult u hier separaat over geïnformeerd worden. Zodra de nieuwe rekening voor de stichting actief is, zullen we u tevens verzoeken bij uw eerste nieuwe investering een nieuwe investeringsovereenkomst te tekenen.
pi_155564233
quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 16:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Lijkt meer op gokken.
Door alle platforms wordt geadviseerd om te spreiden. Het is dus eerder verstandig om veel verschillende projecten te hebben. Zo kan je ook makkelijker verliezen door defaults opvangen. 70-100 projecten is helemaal niet zo gek
pi_155564441
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 17:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

Door alle platforms wordt geadviseerd om te spreiden. Het is dus eerder verstandig om veel verschillende projecten te hebben. Zo kan je ook makkelijker verliezen door defaults opvangen. 70-100 projecten is helemaal niet zo gek
Hoe betrouwbaar zijn die platforms?
pi_155564476
Een Crowdfunding platform kan elke Jan Doedel beginnen
pi_155565780
Dat zal je nog lelijk tegenvallen, zeker om een winstgevend platform op te richten, gve is er al 5 jaar mee bezig en voor zover ik weet draaien ze nog steeds geen winst, andere platformen zijn softwarematig zeer slecht......
pi_155566679
Morgen 13.00 uur nieuwe pitch live bij Investormatch: 7% rente, 3 jaar looptijd, A+ rating.
pi_155566865
Laat ik ook maar eens reageren... Hi! ik volg het forum al een tijdje en ben zelf nu ruim 2,5 jaar actief op crowdfunding in tientallen projecten op GvE.

@AapNootMuis: ik ben nu net een jaar student af. Ik begon dus inderdaad als student, maar doe nog steeds actief mee.

Op dit moment een aantal projecten (helaas) in default en in mijn zoektocht naar informatie op dit forum gekomen. Ik doe het vanwege de defaults momenteel ook wat rustiger aan en zoek misschien zelfs een ander platform dan GvE, omdat ik niet altijd even tevreden ben, maar zoals ik hier ook al gelezen heb is het overal wel wat.

ik heb mijn 'tactiek' van investeren in de afgelopen jaren wel eens wat aangepast. Van kleine bedragen in veel projecten naar grotere bedragen in iets zekere projecten. Omdat vanaf 1-1-16 de limiet van 100 projecten er bij GvE ook afgaat, zal het nu kleinere bedragen in projecten met meer zekerheid worden, waarbij natuurlijk ook gekeken wordt naar het type bedrijf en eerdere ervaring.

Verder blij met het forum en de meningen van andere crowdfunders!
pi_155570171
Welkom, nog aanvullingen op de reeds bekende defaults in onze OP?

En heb je een flinke deuk gehad in je rendement door je defaults?
pi_155572181
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 17:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zit zelf al ruim boven de 100 maar heb niet het idee te zitten 'gokken'. Ik kies doorgaan de weinig risicovolle projecten en heb nog geen defaults.
Gemiddeld geïnvesteerd bedrag, en verhouding tot het totale vermogen, speelt ook een rol.
Als ik zie hoe die beurs weer naar beneden gemanipuleerd wordt en de hele jaarwinst is verdampt, dank ik de Heer op mijn blote knietjes dat het geld niet dáár zit :)
Pecunia non olet
pi_155572248
Ik vind het lastig om de defaults te noemen, omdat hiermee ook de bedrijfsnaam (waar deze mogelijk nog bestaat) geschaad wordt en mijn risico op minder terug te krijgen groter wordt. De bedrijfsnamen zijn ten slotte te vinden via google etc. Er missen in ieder geval sowieso 3 projecten in jullie lijstje ( 1 of 2 ervan heb ik geloof ik wel weer voorbij zien komen op het forum..).

Mijn rendement dat ik tot nu toe dit jaar heb ontvangen is bijna weg. Vorig jaar 6,8% rendement, dit jaar staat de teller op 0,8%. Gelukkig vangen grote projecten de kleine defaults op, maar ik moet er nog even niet aan denken dat een grote omvalt. In ieder geval nu even hopen dat er dit jaar niets meer omvalt, dan kan de 0,8% nog wat hoger uitvallen (en hopelijk meer worden dan de rente op mijn bankrekening...) hoe groot is bij anderen de 'schade'?
  woensdag 26 augustus 2015 @ 21:12:40 #123
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_155572309
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:11 schreef najra1990 het volgende:
Ik vind het lastig om de defaults te noemen, omdat hiermee ook de bedrijfsnaam (waar deze mogelijk nog bestaat) geschaad wordt en mijn risico op minder terug te krijgen groter wordt. De bedrijfsnamen zijn ten slotte te vinden via google etc. Er missen in ieder geval sowieso 3 projecten in jullie lijstje ( 1 of 2 ervan heb ik geloof ik wel weer voorbij zien komen op het forum..).

Mijn rendement dat ik tot nu toe dit jaar heb ontvangen is bijna weg. Vorig jaar 6,8% rendement, dit jaar staat de teller op 0,8%. Gelukkig vangen grote projecten de kleine defaults op, maar ik moet er nog even niet aan denken dat een grote omvalt. In ieder geval nu even hopen dat er dit jaar niets meer omvalt, dan kan de 0,8% nog wat hoger uitvallen (en hopelijk meer worden dan de rente op mijn bankrekening...) hoe groot is bij anderen de 'schade'?
Heb jij bij die defaults nog iets terug gekregen? Of wat is de status daarvan?
pi_155573096
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Heb jij bij die defaults nog iets terug gekregen? Of wat is de status daarvan?
Geen geld terug ontvangen so far. Van 2 projecten via GvE een klein beetje info (1x zoekt een baan om af te betalen, 1 x in schuldsanering) Daarnaast leverde een half uurtje google-en meer informatie dan 3 maanden wachten op Flanderijn. Ik weet dus dat er nog een ander project in de schuldsanering zit + bevestiging over wat faillissementen. Naar mijn idee wordt er dus veel te weinig gedaan om de investeerder van informatie te voorzien (maar misschien ben ik te ongeduldig / onwetend in dit traject). Vandaar dat ik nu ook met dit forum mee ben gaan doen.

Ik kan iedereen dus wel aanraden om eens te google-en... Bij mij heeft dat bij sommige defaults zelfs voor enig begrip gezorgd. Hoewel ik de situatie heel vervelend vindt en ik nog steeds m'n geld terug wil, kan ik in ieder geval begrijpen dat de ondernemer zelf ook enorme pech heeft gehad... Dat is nog altijd beter dan zo ongeveer met de noorderzon vertrekken (dat idee kreeg ik bij een ander project)...
pi_155573174
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:09 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zit zelf al ruim boven de 100 maar heb niet het idee te zitten 'gokken'. Ik kies doorgaan de weinig risicovolle projecten en heb nog geen defaults.
Gemiddeld geïnvesteerd bedrag, en verhouding tot het totale vermogen, speelt ook een rol.
Als ik zie hoe die beurs weer naar beneden gemanipuleerd wordt en de hele jaarwinst is verdampt, dank ik de Heer op mijn blote knietjes dat het geld niet dáár zit :)
Wat doe je vooral wel en vooral niet bij de keuze van je projecten? En hoe lang lopen ze? Mijn defaults zijn namelijk allemaal in het tweede jaar...
pi_155575534
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:43 schreef komrad het volgende:

[..]

als Harm weer 5% bonus geeft doe ik wel mee ;)
Zoals ik al eerder aangegeven heb zou dat zeer onverstandig zijn. Een platform, zeker een starter, heeft natuurlijk wel wat inkomsten nodig om zich te kunnen ontwikkelen en verbeteren. Laat AGD zich eerst maar eens concentreren op nieuwe projecten en inderdaad met de wat kleinere bedragen tot 25k of zo, zodat er een beetje loop in kan komen.
pi_155576019
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:41 schreef AapNootMuis het volgende:

Ja, daar heeft GvE onderzoek naar gedaan. De meeste zijn man en een hoog percentage ondernemers of voormalig ondernemers. Zelf behoor ik tot de laatste groep. Ook bij mij speelt de gun factor soms zeker mee. Overigens heb ik ook een paar particuliere projecten en daar heeft dit ook wel eens een rol gespeeld.
pi_155576450
Ik heb vandaag ook nog maar een van de accountantskantoren meegepakt. Ook ga ik mee de boot in via KoM. Overigens met mijn standaard bedrag en niet met een hogere bedrag zoals de vorige boot. Toen zag ik het als een mooi project, nu als een gemiddeld project.
Ik hoop wel dat KoM haar leven gaat betere wat betreft het cijfermateriaal.
pi_155577699
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 18:59 schreef djh77 het volgende:
Morgen 13.00 uur nieuwe pitch live bij Investormatch: 7% rente, 3 jaar looptijd, A+ rating.
interessant. Hoe groot is het gevraagde bedrag?
pi_155578170
Ik heb alle accountants gemist vandaag. Toch jammer, want die waren eerder ook wel aantrekkelijk. Had ik mogelijk nog wel meegepakt dan.
Schip ahoy!
pi_155579084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 23:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb alle accountants gemist vandaag. Toch jammer, want die waren eerder ook wel aantrekkelijk. Had ik mogelijk nog wel meegepakt dan.
Ik ook, maar 3 van de 4 hadden een creditsafe score van 23. Die had ik toch laten schieten.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 00:23:30 #132
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155579269
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:09 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar. Als je afgelopen 2 jaar een wereld ETF had gehad had je daar +20% per jaar op gemaakt. Veel meer dan met crowdfunding, zelfs zonder defaults.

Crowdfunding projecten hebben doorgaans een looptijd van 36-60 maanden. De kans dat je in die periode een fatsoenlijk rendement (incl. dividend) zou maken met een risicoloze ETF is m.i. zeker zo groot als bij crowdfunding. De laatste 2 weken vallen er klappen op de beurs, maar dit zegt niks over een langere periode. Die pieken zullen vroeg of laat wel weer bijtrekken. Of al je crowdfunding projecten het gaan halen tot het eind is een veel groter vraagteken.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 00:29:13 #133
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155579376
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:11 schreef najra1990 het volgende:

Hoe reken jij dat snel uit? Heb je daar een mooie sheet voor ofzo? Ik zou ook graag weten hoe zeer mijn ene default op het rendement drukt.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 00:46:34 #134
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155579718
Ik heb ingesteld dat ik pas bij 90% wil betalen bij projecten van KoM. Nu wil ik investeren in het schip (87% gevuld) en blijkt dat ik toch direct geld over moet maken. Hoe zit het nou?

edit: Is al gelukt, foutje van mij :)
pi_155581934
Op aandelen zou het rendement hoger moeten zijn, maar is het risico groter en afhankelijk van meer factoren.
Een combinatie van crowdfunding en aandelen (ETF, indextrackers) is daarin prima.
Let wel, dat je voor aandelen op de lange termijn moet denken. Even snel winst maken, de markt timen, moet je niet aan beginnen.

Ik zit nu in 30 projecten, exclusief 3 lopende. Verdeeld over meerdere platformen met een inleg tussen de 200 en 500. Qua risicokwalificatie probeer ik gemiddeld te zitten (B, B+). Onlangs bij GVE voor het eerst in een 5s geïnvesteerd (OAMKB)
pi_155581936
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 00:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar. Als je afgelopen 2 jaar een wereld ETF had gehad had je daar +20% per jaar op gemaakt. Veel meer dan met crowdfunding, zelfs zonder defaults.

Crowdfunding projecten hebben doorgaans een looptijd van 36-60 maanden. De kans dat je in die periode een fatsoenlijk rendement (incl. dividend) zou maken met een risicoloze ETF is m.i. zeker zo groot als bij crowdfunding. De laatste 2 weken vallen er klappen op de beurs, maar dit zegt niks over een langere periode. Die pieken zullen vroeg of laat wel weer bijtrekken. Of al je crowdfunding projecten het gaan halen tot het eind is een veel groter vraagteken.
De beurs zal op lange termijn vast rendabeler zijn ja, maar dan heb je het ook wel echt over lange termijn. CF-geld heb je deels weer beschikbaar voor herinvestering in de tussentijd, dat is met ETF's e.d. dan weer niet. Daar stap je echt in voor tien jaar ofzo.
Schip ahoy!
  donderdag 27 augustus 2015 @ 08:57:36 #137
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_155582300
Over het verdienmodel van al die platforms he.. volgens mij is het gebruikelijk dat ze zo'n 2% van het totaalbedrag vragen, plus 500-1000 euro eenmalig. Veel platforms hebben maar een paar leningen per maand. Maar wel veel personeel en een kantoorpand etc. Hoe is dat rendabel te maken, vraag je je een beetje af...
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_155582436
Ik heb gisteren ook van investormatch een Inner Circle propositie ontvangen voor een advocaten te starten advocatenkantoor te Amsterdam.

60K | 7% | 36 maanden| Rating A+

Even in spoilers:
SPOILER

[ Bericht 43% gewijzigd door CRWD op 27-08-2015 09:13:37 ]
pi_155582626
Klinkt leuk, maar ik word altijd een beetje kriebelig als ik lees waarvoor het geld nodig is.

SPOILER
pi_155582712
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:16 schreef crowdiefunder het volgende:
Klinkt leuk, maar ik word altijd een beetje kriebelig als ik lees waarvoor het geld nodig is.

SPOILER
mee eens. Wordt er ook eigen geld meegebracht (of is dat opgegaan aan die verbouwing (waarvoor ze een extra hypotheekje had kunnen krijgen tegen een lagere rente...))?

[ Bericht 0% gewijzigd door Camogli op 27-08-2015 09:26:15 ]
pi_155582840
Ja er wordt ook 20K ingebracht, uit de begroting haal ik dit:
bestedingen
inventaris 15,6
website en ICT 15,0
voorraad 0,0
overig 49,4
totaal 80,0
eigen middelen 20,0
externe financieringsbehoefte 60,0
in te vullen met aandelenkapitaal 0,0
in te vullen met lening 60,0

Hij gaat trouwens om 13:00 uur online voor de rest
pi_155582916
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 00:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Inderdaad, de afgelopen 2 jaar. Dan pak je een periode die winstgevend was.
Ga ik verder terug in het verleden, dan heeft de AEX op 700 gestaan. Nu, 15 jaar later 430 of zoiets. Zelfs met dividend er bij geteld, gewoon helemaal niets verdiend, slechte nachtrust gehad. Ik denk persoonlijk dat winsten op de beurs voorbehouden zijn aan professionele partijen die er dagelijks mee bezig zijn en zelfs bij dalingen geld kunnen verdienen. Als particulier heb je er weinig te zoeken i.m.h.o. Hooguit in je pensioen, waarbij je er zelf niet aan kunt komen, werkt de tijd in je voordeel.
Pecunia non olet
pi_155582992
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 00:29 schreef leolinedance het volgende:
Hoe reken jij dat snel uit? Heb je daar een mooie sheet voor ofzo? Ik zou ook graag weten hoe zeer mijn ene default op het rendement drukt.
Oef, lastig uit te leggen... Ik hou zeer exact bij in Excel welke projecten ik heb, hoeveel ik terug heb ontvangen etc. Daarnaast haal ik (vrijwel automatisch) de statistieken van GvE van het internet naar mijn excel toe. Deze leg ik elke eerste van de maand vast, waardoor ik ook kan berekenen hoeveel rente ik per maand ontvang, hoeveel ik nog uit heb staan etc. Voor deze berekening heb ik de totaal ontvangen rente van (het deel) van dat jaar, minus de nog uitstaande bedragen van projecten die in default zijn geraakt (let op, dit is alleen de aflossing, niet de ontvangen rente). dat deel ik door het gemiddelde uitstaande bedrag over dat jaar.

Mijn excel berekening komt op het volgende neer:
=(((ontvangen rente dit jaar - uitstaande bedragen dit jaar ontstaan) / (gemiddelde bedrag nog uitstaand dit jaar)*100) / (aantal maanden waar het jaar tot nu toe uit bestaat))*12

zoals al eerder aangegeven, dit is ontstaan in de laatste jaren en niet 'zomaar even' opgezet... Voor mij een deel van de fun factor binnen CF ;)
pi_155583007
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:26 schreef CRWD het volgende:
Ja er wordt ook 20K ingebracht, uit de begroting haal ik dit:
bestedingen
inventaris 15,6
website en ICT 15,0
voorraad 0,0
overig 49,4
totaal 80,0
eigen middelen 20,0
externe financieringsbehoefte 60,0
in te vullen met aandelenkapitaal 0,0
in te vullen met lening 60,0

Hij gaat trouwens om 13:00 uur online voor de rest
dank je! Bijna 50 voor 'overig'. Beetje vaag.
Ik wacht 13:00 uur netjes af. Of is die 60k al bijna volgestort door de inner crowd?
pi_155583075
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:37 schreef Camogli het volgende:

[..]

Ik wacht 13:00 uur netjes af. Of is die 60k al bijna volgestort door de inner crowd?
Ze heeft vast al een mooie auto zien staan in de showroom :)

Maar zonder gekheid, als dat niet verder verduidelijkt wordt dan zou ik er nooit in deelnemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 27-08-2015 09:47:32 ]
Pecunia non olet
pi_155583119
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:37 schreef Camogli het volgende:

[..]

11.200 van de 60K is op dit moment gestort. het is een BV, maar bij investormatch is geloof ik altijd alles met hoofdelijke aansprakelijkheid.
pi_155583166
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:43 schreef CRWD het volgende:

[..]

11.200 van de 60K is op dit moment gestort. het is een BV, maar bij investormatch is geloof ik altijd alles met hoofdelijke aansprakelijkheid.
dat is al best veel.
Mooi voor investormatch als deze ook snel vol zou lopen, na de schipper.
pi_155583221
quote:

[..]

Hoe wordt je inner crowd?
pi_155583349
Ik denk dat deze wel snel vol zit. ik ga sowieso ook wel mee doen in dit project.
Het is altijd maar de vraag waar alles exact aan gespendeerd wordt, maar ze draait redelijke omzetten met haar praktijk, welke ze mee neemt:
SPOILER
pi_155583389
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hoe wordt je inner crowd?
Volgens mij wordt iedereen dat die eerder al geïnvesteerd heeft. Of wellicht dat ze een bepaald minimum aanhouden wat investeerders inleggen. Hebben mensen geen mail gekregen die wel al dingen hebben lopen bij investormatch?
pi_155583433
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:31 schreef obligataire het volgende:
Ga ik verder terug in het verleden, dan heeft de AEX op 700 gestaan. Nu, 15 jaar later 430 of zoiets. Zelfs met dividend er bij geteld, gewoon helemaal niets verdiend, slechte nachtrust gehad. Ik denk persoonlijk dat winsten op de beurs voorbehouden zijn aan professionele partijen die er dagelijks mee bezig zijn en zelfs bij dalingen geld kunnen verdienen. Als particulier heb je er weinig te zoeken i.m.h.o. Hooguit in je pensioen, waarbij je er zelf niet aan kunt komen, werkt de tijd in je voordeel.
Mijn probleem bij aandelen is dat ik meestal op het verkeerde moment instap en te laat uitstap.
Bij CF kan ik alleen maar verkeerd instappen! :)
pi_155583442
quote:

[..]

Ik ben zelf dit jaar begonnen. En heb voor de vakantie (begin augustus) de boel verkocht, omdat het nodig had voor verlies verkoop huidig huis. Op zich gelukkig vanwege de dalingen kort daarna.
Ben nu bezig met een kleine inleg per maand tot aan pensioen in ETF/indextrackers. Dat wil ik dan gebruiken als aanvulling pensioen en/of aflossing hypotheek (looptijd 30 jaar).

Hoe lang ik doorga met crowdfunding kan ik nog niet zeggen. Is erg afhankelijk wat de spaarrentes gaan doen. Verwacht komende jaar geen stijging. Dus ik blijf hier nog wel bezig..
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:04:27 #153
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155583501
quote:

[..]

Jij pakt nu precies een zeer verliesgevende periode. Dat is ook niet fair voor een vergelijk. Als je alleen in Quickboats had geïnvesteerd met crowdfunding was je bijna al je geld kwijt geweest. Dat is ook geen eerlijk vergelijk.

quote:
Slechte nachtrust zou ik nooit hebben. Dan heb je teveel risico genomen vind ik. Slaap jij slecht als er volgende week 3 projecten van jou default raken?

Overigens moet je ook bij aandelen/obligaties, net als bij crowdfunding, spreiden en je er een beetje in verdiepen. Dus niet al je geld in de AEX stoppen bijvoorbeeld. En dividend herbeleggen op lange termijn. De AEX is de afgelopen 30 jaar ca. 600% gestegen, een gemiddeld rendement van 6% per jaar. Exclusief dividend.

Ik wil niet zeggen dat trackers heilig zijn, maar op basis van een slechte week op de beurs concluderen dat je je geld beter in crowdfunding kunt stoppen klopt ook niet.

Lees bijvoorbeeld eens dit stukje: http://www.nietsnelrijk.nl/aandelen1-html/
pi_155583552
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:57 schreef CRWD het volgende:
Volgens mij wordt iedereen dat die eerder al geïnvesteerd heeft. Of wellicht dat ze een bepaald minimum aanhouden wat investeerders inleggen. Hebben mensen geen mail gekregen die wel al dingen hebben lopen bij investormatch?
Nee, want ik heb wel een investering lopen bij Investormatch, maar behoor kennelijk niet tot de inner crowd.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:07:23 #155
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155583573
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:36 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Oef, lastig uit te leggen... Ik hou zeer exact bij in Excel welke projecten ik heb, hoeveel ik terug heb ontvangen etc. Daarnaast haal ik (vrijwel automatisch) de statistieken van GvE van het internet naar mijn excel toe. Deze leg ik elke eerste van de maand vast, waardoor ik ook kan berekenen hoeveel rente ik per maand ontvang, hoeveel ik nog uit heb staan etc. Voor deze berekening heb ik de totaal ontvangen rente van (het deel) van dat jaar, minus de nog uitstaande bedragen van projecten die in default zijn geraakt (let op, dit is alleen de aflossing, niet de ontvangen rente). dat deel ik door het gemiddelde uitstaande bedrag over dat jaar.

=(((ontvangen rente dit jaar - uitstaande bedragen dit jaar ontstaan) / (gemiddelde bedrag nog uitstaand dit jaar)*100) / (aantal maanden waar het jaar tot nu toe uit bestaat))*12

zoals al eerder aangegeven, dit is ontstaan in de laatste jaren en niet 'zomaar even' opgezet... Voor mij een deel van de fun factor binnen CF ;)
Super! Mooi gemaakt zeg, en dat bijna automatisch :)
pi_155583617
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mijn probleem bij aandelen is dat ik meestal op het verkeerde moment instap en te laat uitstap.
Zodra er veel tv reclames komen met 'beleg nu in aandelen', is het meestal geen goede tijd om in te stappen..
Als advies:
Op morningstar een account aanmaken. Mogelijke fondsen toevoegen en hierop een x-ray toepassen (tool binnen morningstar). Hierin kun je koers/ boekwaarde en koers / winstverhouding zien. Probeer de waarde van k/w <20, en k/b < 2 te houden.. Anders is er sprake van overwaardering.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:12:30 #157
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155583692
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat probleem heb je niet als je op lange termijn denkt. In grote lijnen is het niet zo moeilijk om enigszins goed in te stappen.

Zo heb ik in olie geïnvesteerd omdat die laag staat. Nu is de koers nóg verder omlaag geschoten, maar dat is niet erg. Misschien koop ik zelfs nog wat bij. Het is zeer aannemelijk dat de olieprijs op langere termijn (1-5 jaar) wel zal corrigeren.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:13:16 #158
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155583703
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:09 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Zodra er veel tv reclames komen met 'beleg nu in aandelen', is het meestal geen goede tijd om in te stappen..
Als advies:
Op morningstar een account aanmaken. Mogelijke fondsen toevoegen en hierop een x-ray toepassen (tool binnen morningstar). Hierin kun je koers/ boekwaarde en koers / winstverhouding zien. Probeer de waarde van k/w <20, en k/b < 2 te houden.. Anders is er sprake van overwaardering.
Mijn tip: Indextrackers nemen.
pi_155583762
Goede tip:
Heb ik nu ook. Combinatie van Think en vanguard,
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:21:30 #160
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_155583883
Hier ook:
- Vanguard FTSE All-World UCITS ETF
- Vanguard FTSE Developed Europe ex UK

Misschien is een centraal investerings topic ook wel interessant ondertussen :)
pi_155583888
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:16 schreef crowdiefunder het volgende:

SPOILER
icm
SPOILER
Hier lijkt ze wel een heilige O+ als je geen onderdeel bent van de oplossing (partners beter laten presteren), dan ben je onderdeel van het probleem.
pi_155583962
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:55 schreef CRWD het volgende:
Ik denk dat deze wel snel vol zit. ik ga sowieso ook wel mee doen in dit project.
Het is altijd maar de vraag waar alles exact aan gespendeerd wordt, maar ze draait redelijke omzetten met haar praktijk, welke ze mee neemt:
SPOILER
dat meenemen van haar bestaande klanten is wel apart. Dat zal toch wel helemaal dichtgetimmerd zijn?

Ik heb in de schipper geïnvesteerd maar ben niet doorgedrongen tot de inner crowd...
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:26:08 #163
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155583976
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:15 schreef Gijsbertus het volgende:
Goede tip:
Heb ik nu ook. Combinatie van Think en vanguard,
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:21 schreef JortK het volgende:
Hier ook:
- Vanguard FTSE All-World UCITS ETF
- Vanguard FTSE Developed Europe ex UK

Misschien is een centraal investerings topic ook wel interessant ondertussen :)
Bovenste heb ik ook. En nog een stuk of 8 andere.
pi_155584201
Ik koop aandelen in individuele bedrijven, het is ook een hobby van me om van alles te lezen (blogs/fora) over bedrijven en dan wel/niet erin te investeren. Eigenlijk is CF ook een hobby in dat opzicht.

Voor pensioen heb ik wel een ETF (BND), dan kan ik er tenminste geen gekke dingen mee doen :)
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:50:32 #165
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_155584597
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:25 schreef Camogli het volgende:
dat meenemen van haar bestaande klanten is wel apart. Dat zal toch wel helemaal dichtgetimmerd zijn?

Ik heb in de schipper geïnvesteerd maar ben niet doorgedrongen tot de inner crowd...
Beste leden wat gaat fit forum hard!

Paar antwoorden op onze aanstaande case:
- het vorige kantoor is helemaal uit elkaar. Iedereen neemt eigen dossiers mee (partner constructie). Geen concurrentiebeding meer.
- 'Overige' als kostenpost is misschien wat vaag. Zie verdieping in investeringsbegroting. Is grotendeels werkkapitaal (ook in advocatuur gaan kosten voor de baten).
- De vorige praktijk had verschillende expertises. (o.a. transportrecht) De ondernemer kon dus niet zomaar even met haar expertise haar partners helpen.
- Innercircle is nu voor investeerders die al EUR 1000 hebben geïnvesteerd. Vanaf de volgende case voor iedereen die al eens heeft geïnvesteerd op ons platform.
- Vanaf eind volgende week (als de final ICT test goed loopt) ook reserveren van deelname mogelijk (betaaloproep bij 90%)

Groet,

Team Investormatch
pi_155584689
[quote]0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Jij pakt nu precies een zeer verliesgevende periode. Dat is ook niet fair voor een vergelijk. Als je alleen in Quickboats had geïnvesteerd met crowdfunding was je bijna al je geld kwijt geweest. Dat is ook geen eerlijk vergelijk.

Einde quote.

[..]
Ik ben al 15 jaar bij de beurs betrokken en vooral in de eerste 10 jaren heel actief geweest. Heb diverse scherpe crashes meegemaakt waardoor alle opgebouwde winst weer verloren ging.

Dat de beurs de afgelopen 30 jaar zo gestegen is (600%) is misschien wel de kern van het probleem. De arbeidsproductiviteit stijgt nauwelijks meer in de ontwikkelde landen.
In aandelenkoersen zit enorm veel lucht, vooral in Amerika. Bij het minste of geringste tegenvallende macro nieuws wordt alles massaal gedumpt inclusief short selling.

Ik lig nooit wakker van mijn geld maar ik vind het een ongrijpbaar iets waarbij constant correcties op de loer liggen. Crowdfunding heeft ook zijn risico's, maar er zullen er nooit zoveel tegelijk in default gaan dat de schade vergelijkbaar is met die op de beurs van de laatste tijd. Ik hecht nogal aan voorspelbaarheid van dingen. Grafieken van periodes méér dan 15 jaar bieden mij te weinig voorspelbaarheid.
Pecunia non olet
pi_155584898
Beurs wordt gevoed/ bepaald door emoties en is daarom onvoorspelbaar.
Al zeggen de experts dat je na 13 jaar altijd op een winst uitkomt, op basis van een neutraal gewogen profiel..
pi_155584934
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:50 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Beste leden wat gaat fit forum hard!

Paar antwoorden op onze aanstaande case:
- het vorige kantoor is helemaal uit elkaar. Iedereen neemt eigen dossiers mee (partner constructie). Geen concurrentiebeding meer.
- 'Overige' als kostenpost is misschien wat vaag. Zie verdieping in investeringsbegroting. Is grotendeels werkkapitaal (ook in advocatuur gaan kosten voor de baten).
- De vorige praktijk had verschillende expertises. (o.a. transportrecht) De ondernemer kon dus niet zomaar even met haar expertise haar partners helpen.
- Innercircle is nu voor investeerders die al EUR 1000 hebben geïnvesteerd. Vanaf de volgende case voor iedereen die al eens heeft geïnvesteerd op ons platform.
- Vanaf eind volgende week (als de final ICT test goed loopt) ook reserveren van deelname mogelijk (betaaloproep bij 90%)

Groet,

Team Investormatch
Mooi zo! Met wie hebben wij hier eigenlijk het genoegen? Kan ik er vanuit gaan dat jij Roel ben van Investormatch? Of verschillende collega's?

Zou je mij wellicht kunnen aangeven hoe jullie kijken naar het bestedingsdoel van de gelden? Men vraagt financiering aan voor bepaalde goederen, maar hoe zeker kan de investeerder zijn dat het ook echt daadwerkelijk daaraan uitgegeven word? Wat als de goederen niet worden aangeschaft. Ik snap wel dat men toch wel hoofdelijk aansprakelijk wordt gesteld. Maar als er nooit goederen worden aangeschaft dan valt er ook minder te verhalen indien het fout gaat.

Dergelijke casus is ook al eerder langs geweest. Dat bij een default blijkt dat de gelden voor heel iets anders zijn besteed dan wat de investeerder voorgeschoteld kreeg in de pitch.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:17:40 #169
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_155585143
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:06 schreef CRWD het volgende:

[..]

Mooi zo! Met wie hebben wij hier eigenlijk het genoegen? Kan ik er vanuit gaan dat jij Roel ben van Investormatch? Of verschillende collega's?

Zou je mij wellicht kunnen aangeven hoe jullie kijken naar het bestedingsdoel van de gelden? Men vraagt financiering aan voor bepaalde goederen, maar hoe zeker kan de investeerder zijn dat het ook echt daadwerkelijk daaraan uitgegeven word? Wat als de goederen niet worden aangeschaft. Ik snap wel dat men toch wel hoofdelijk aansprakelijk wordt gesteld. Maar als er nooit goederen worden aangeschaft dan valt er ook minder te verhalen indien het fout gaat.

Dergelijke casus is ook al eerder langs geweest. Dat bij een default blijkt dat de gelden voor heel iets anders zijn besteed dan wat de investeerder voorgeschoteld kreeg in de pitch.
Investormatch is het account van Peter van Meersbergen. Investormatch 2 van Jeroen en Roel.

Wij bekijken de investeringsbegroting en ondernemers moeten achteraf aangeven hoe het geld is besteed. Daarnaast moeten de jaarcijfers naar ons worden opgestuurd, die voor investeerders te downloaden zijn in het bedrijfsprofiel. Zo valt het e.e.a. te volgen.
Toch moeten ondernemers natuurlijk kunnen inspringen op plotselinge veranderingen in de markt. Daarom kunnen er altijd verschuivingen optreden in een investeringsbegroting. Dit is ook een van de redenen dat borgstelling lastig is op assets die nog moeten worden aangeschaft (even los van gebouwen met hypotheekrecht). Als de ondernemer een Audi koopt ipv een essentiële machine, is dit natuurlijk mismanagement (en dat mag volgens de wet zelfs niet).
pi_155585540
Goed nieuws voor de investeerders in krediet ID #132062506 bij Lendico. De kredietnemer stopte in juni met betalen, maar heeft in augustus alsnog de volledige aflossing voor de maanden juni en juli betaald. Het bedrag over augustus staat nog open, maar het gaat in ieder geval de goede kant op. Voor geïnteresseerden: het betreft een lening: ¤ 3.000 / 3 jaar / E / 12,23% ('Nieuwe start').
pi_155585655
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 08:57 schreef darktower het volgende:
Over het verdienmodel van al die platforms he.. volgens mij is het gebruikelijk dat ze zo'n 2% van het totaalbedrag vragen, plus 500-1000 euro eenmalig. Veel platforms hebben maar een paar leningen per maand. Maar wel veel personeel en een kantoorpand etc. Hoe is dat rendabel te maken, vraag je je een beetje af...
De tijd zal het leren he... Ik hoop dat er een paar mooie (grotere) platforms overeind blijven staan.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:53:22 #172
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155585933
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:53 schreef obligataire het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 27 augustus 2015 10:04 schreef leolinedance het volgende:

Ik lig nooit wakker van mijn geld maar ik vind het een ongrijpbaar iets waarbij constant correcties op de loer liggen. Crowdfunding heeft ook zijn risico's, maar er zullen er nooit zoveel tegelijk in default gaan dat de schade vergelijkbaar is met die op de beurs van de laatste tijd. Ik hecht nogal aan voorspelbaarheid van dingen. Grafieken van periodes méér dan 15 jaar bieden mij te weinig voorspelbaarheid.

Van crowdfunding zijn de historische gegevens niet eens bekend, dus je kunt volgens mij geen uitspraak doen over de risico's

Ik vind het vreemd dat je crowdfundingprojecten (met een looptijd van gemiddeld zo'n 4 jaar) vergelijkt met een beurscrash afgelopen 2 weken. Wat mij betreft is dat appels en peren vergelijken.

En reken er maar op dat het zeker mogelijk is dat er meer projecten default gaan in 4 jaar tijd dan dat de beurs kan dalen.

Ter info: De beurs heeft zich alweer flink gecorrigeerd na van de crash. Van mijn verliezen is ongeveer 40% weer hersteld in een paar dagen. No worries.
pi_155586087
Zo even wat informatie over het project ROBLA, Het rommelt aan alle kanten!!! deze beste man is praktisch failliet. hij heeft meer schulden dan zeker heden, absoluut niet in zee gaan met deze man. en sterkte als u dit wel gaat doen of al gedaan heeft. hij heeft geen papieren geen binnenvaart ervaring. heeft geen noodzakelijk aov die je in de binnenvaart verplicht bent. anders mag je geen binnenvaart onderneming starten. succes. en met zo'n sloopschip zonder certificaat succes.
pi_155586214
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:01 schreef eenbezorgdeschipper het volgende:
Zo even wat informatie over het project ROBLA, Het rommelt aan alle kanten!!! deze beste man is praktisch failliet. hij heeft meer schulden dan zeker heden, absoluut niet in zee gaan met deze man. en sterkte als u dit wel gaat doen of al gedaan heeft. hij heeft geen papieren geen binnenvaart ervaring. heeft geen noodzakelijk aov die je in de binnenvaart verplicht bent. anders mag je geen binnenvaart onderneming starten. succes. en met zo'n sloopschip zonder certificaat succes.
Kunt u een en ander meer onderbouwen, want hier kunnen we niet veel mee?
pi_155586215
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:01 schreef eenbezorgdeschipper het volgende:
Je hebt hiervoor zeker geen bewijs?
pi_155586237
Bericht KoM inzake BoX-XL:

SPOILER
pi_155586367
bewijs dat iemand niks heeft. dat is inderdaad lastig te bewijzen.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:15:20 #178
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155586407
Beste bezorgdeschipper, dat bootje gaat zeker uit varen nu de 90% is bereikt. Uw "waarschuwing" komt dus te laat.
Geen idee overigens waar u vandaan haalt dat Guus Admiraal geen vergunningen of wat ook zou hebben. Lees de vragen van een collega-schipper op de website van KoM. Uit de incomplete antwoorden van Admiraal kan ik niet opmaken dat hij nagenoeg failliet is of geen vergunning zou hebben. Integendeel.
pi_155586502
stel maar eens een paar kritische vragen op de site, laat hem maar bewijzen dat hij alle nodige papieren heeft. dan ben je er al. zo als het nu is moet hij personeel huren. dat is er bijna niet dus lekker duur. verder kost een nieuw certificaat zo maar 80000. er zitten nu belgiesche papieren op en die nemen het niet zo nou. dus voor dat je onder nl condities bent. moet er echt wel wat gebeuren.
pi_155586543
dat komt omdat u van een binnenvaart bedrijf verstand moet hebben voordat u er in gaat investeren. zo is het en niet anders.
pi_155586600
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:14 schreef eenbezorgdeschipper het volgende:
bewijs dat iemand niks heeft. dat is inderdaad lastig te bewijzen.
Er worden wat stellingen geponeerd: de beste man zou bijna failliet zijn, schulden hebben. Dat lijkt mij allicht te bewijzen. En zoals Horsemen al aangeeft: wat meer onderbouwing van een en ander zou ook niet mis zijn.

Maak je nu speciaal een account aan om ons allemaal te waarschuwen of zit er wat anders 'dwars'?
pi_155586611
maar sorry voor de langzame reactie. kwam er niet eerder achter. succes met het verlies..
pi_155586670
ik maak inderdaad een account aan om jullie te waarschuwen. maar ja ik merk al dat er aan een dood paard niet te trekken valt. ik bedoel dit niet verkeerd. (er is hier absoluut geen jalousie) alleen medelijden in de mensen die er in trappen jullie hebben nergens recht op als hij omvalt. sterkte
pi_155586683
Eenbezorgdeschipper,
Het is natuurlijk te waarderen dat iemand een account op deze website aanmaakt om potentiële investeerders geheel belangenloos te behoeden voor een mogelijke default. De vraag is: waarom? U vertelt niet welke relatie u hebt of had met de schipper. Als u echt potentiële investeerders wilt redden: waarom dan niet zelf de kritische vragen stellen op KOM?
pi_155586684
Bondora update:

Bondora lijkt steeds meer de investeerders te dwingen gebruik te maken van hun automatisch portfoliomanager (met veel te weinig opties om te selecteren). Op het moment lijkt de mogelijkheid tot manueel investeren zo goed als de nek omgedraaid.
Kijk het nog even een paar dagen aan maar kans is groot dat ik mijn periodieke overboeking richting Bondora ga stopzetten. (maakte iedere keer een klein bedrag over en verdeelde dat in porties van 5 euro van alleen Estse leningen).
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:26:58 #186
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155586704
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:20 schreef eenbezorgdeschipper het volgende:
dat komt omdat u van een binnenvaart bedrijf verstand moet hebben voordat u er in gaat investeren. zo is het en niet anders.
Tsja, dan kunnen we wel ophouden met crowdfunden. Ik heb geen verstand van binnenvaart, ik heb geen verstand van leidingtechniek, ik heb geen verstand van appels telen om zo maar even wat zaken te noemen. Maar dat is nou het leuke van de crowd: samen hebben we er een beetje verstand van. En soms iets meer. Daarom komen de projecten hier ook langs. Uw mening telt daarin evenzeer mee als die van mij of welke andere FOK!ker ook maar. Daarom: bedankt voor uw inbreng. Maar we zijn hier wel gewend om maar niet zomaar wat te roepen maar onze mening te onderbouwen. En als u met "feiten" aankomt, dan moet het toch niet moeilijk zijn om die te laten zien? Of is het alleen maar van horen zeggen?
pi_155586775
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:25 schreef eenbezorgdeschipper het volgende:
ik maak inderdaad een account aan om jullie te waarschuwen. maar ja ik merk al dat er aan een dood paard niet te trekken valt. ik bedoel dit niet verkeerd. (er is hier absoluut geen jalousie) alleen medelijden in de mensen die er in trappen jullie hebben nergens recht op als hij omvalt. sterkte
Als u met bewijzen komt is het nog zeker niet te laat. Mocht blijken dat de hele pitch op verzinsels berust is, kan KoM ingeschakeld worden en kan de betaling richting de ondernemer worden opgeschort/tegengehouden
pi_155586828
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

Als u met bewijzen komt is het nog zeker niet te laat. Mocht blijken dat de hele pitch op verzinsels berust is, kan KoM ingeschakeld worden en kan de betaling richting de ondernemer worden opgeschort/tegengehouden
Zo is het. Dus kom maar op met de onderbouwingen/bewijzen en laat zien dat je het goed bedoelt bezorgdeschipper! Ik luister.
pi_155586959
De bezorgde schipper stelt dat de heer Admiraal bijna failliet is. Dat kan ik uit de gegevens van de pitch absoluut niet opmaken (spaargeld, o.g.).
Wat ik uit de pitch niet kan halen is of het schip het benodigde certificaat heeft, of er een AOV is en of Admiraal sowieso de ervaring plus bevoegdheid heeft.
Kwestie van ff vragen via KoM, toch?
Ik doe niet mee dus voel me niet zo aangesproken de vragen te stellen.
Iemand?
pi_155587572
Ik heb Pim van KoM gelijk een e-mail verstuurd, als ik meer weet laat ik het weten!
pi_155587614
https://app.investormatch(...)fsfgbdcdbtbmgmhhhrhc

Advocate staat online. Ik heb voor een klein bedrag meegedaan.
pi_155587637
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:01 schreef impact9 het volgende:
Ik heb Pim van KoM gelijk een e-mail verstuurd, als ik meer weet laat ik het weten!
Top, bedankt!
pi_155587672
quote:
Super, hier ook dank!
pi_155587700
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:02 schreef AapNootMuis het volgende:
https://app.investormatch(...)fsfgbdcdbtbmgmhhhrhc

Advocate staat online. Ik heb voor een klein bedrag meegedaan.
Het ontbreken van een fee voor investeerders vind ik bij InvestorMatch overigens wel een groot voordeel, drempel is lager om in te stappen.
pi_155588194
quote:
Toch wel even schrikken als je het verhaal van de anonieme schipper leest. Als Admiraal bijna failliet zou zijn klopt er ook niets van de info die KOM ons geeft.

Bedankt voor het vragen bij KOM!

We horen graag het antwoord van KOM, Hoop dat er een goed antwoord komt en geen halfbakken verhaal. Tot er een goede verklaring is nog maar even niets overmaken ook al is Admiraal over de 90% grens.
pi_155588260
Jammer dat project Glasaal ( www.crowdaboutnow.nl/Glasaal-Volendam ) op CrowdAboutNow niet vol lijkt te komen. Een mooi project met een geweldig resultaat als het ze zou lukken. Als het iemand zal lukken dan zijn het die Volendammers wel volgens mij. Maar ja, het is natuurlijk wel een project waarbij je een groot risico loopt je volledige inleg kwijt te raken. Maar als het ze lukt is de verwachting ook dat er een mega rendement uit gaat komen.
pi_155588279
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Toch wel even schrikken als je het verhaal van de anonieme schipper leest. Als Admiraal bijna failliet zou zijn klopt er ook niets van de info die KOM ons geeft.

Bedankt voor het vragen bij KOM!

We horen graag het antwoord van KOM, Hoop dat er een goed antwoord komt en geen halfbakken verhaal. Tot er een goede verklaring is nog maar even niets overmaken ook al is Admiraal over de 90% grens.
Als dit allemaal waar is, zou dit tevens het failliet van KoM betekenen.
pi_155588384
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:27 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee, dat ben ik niet met je eens. Als het al zo is, dan kan het natuurlijk zo zijn dat er vervalste informatie aangeleverd is. Mensen die doelbewust de boel op willen lichten komen vaak heel ver. Laten we eerst maar eens de reactie afwachten voor we gaan oordelen op basis van wat een onbekende even, zonder centje bewijs, aan het roepen is.
pi_155588428
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:27 schreef djh77 het volgende:

[..]

Waarom?

GvE was ook bijna in zee gegaan met een oplichter die door een oplettende Fokker er uit werd gevist.
HCN en GvE zijn ook opgelicht door Talamani.

Dus, mits het verhaal waar is, is KOM in ieder geval niet het enigste platform die met oplichting te maken heeft
pi_155588570
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:27 schreef Horsemen het volgende:
Jammer dat project Glasaal ( www.crowdaboutnow.nl/Glasaal-Volendam ) op CrowdAboutNow niet vol lijkt te komen. Een mooi project met een geweldig resultaat als het ze zou lukken. Als het iemand zal lukken dan zijn het die Volendammers wel volgens mij. Maar ja, het is natuurlijk wel een project waarbij je een groot risico loopt je volledige inleg kwijt te raken. Maar als het ze lukt is de verwachting ook dat er een mega rendement uit gaat komen.
Mee eens volgens mij heb ik ook wel eens naar dit project gekeken. Moet je eerlijk zeggen dat ik het raar vind dat er nog zo weinig in zit. Het zijn Volendammer jongens en daar kent iedereen iedereen.

Zou het misschientoch niet zo kansrijk zijn als dat het voorgesteld wordt ?
Als er echt geld mee te verdienen was hadden volgens mij de Volendammers het wel vol gestort.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 27-08-2015 13:45:24 ]
pi_155588683
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:36 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Interessant, doe eigenlijk hetzelfde in mijn eigen excel bestand.

Interesse in een uitwisselproject ?? O-)

Misschien kunnen we nog wat van elkaars bestand leren / ideeën opdoen
pi_155588687
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:33 schreef Murene het volgende:

[..]

Waarom?

GvE was ook bijna in zee gegaan met een oplichter die door een oplettende Fokker er uit werd gevist.
HCN en GvE zijn ook opgelicht door Talamani.

Dus, mits het verhaal waar is, is KOM in ieder geval niet het enigste platform die met oplichting te maken heeft
Aangezien er al heel veel andere zaken ook niet goed lopen (aanlevering financiele onderbouwing ed.) en dit zou er nog bij komen, verwacht ik dat het echt lastig gaat worden voor KoM om voldoende investeerders te vinden die willen instappen in hun projecten. De zaken die als zekerheid zijn gesteld voor dit project, zijn redelijk makkelijk te checken lijkt me. Ik ben het eens dat een hele goede oplichter bijna door niemand gestopt kan worden
pi_155588745
quote:
Reactie op de site van KoM over de aantijgingen is verwijderd door KoM
pi_155588785
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Mee eens volgens mij heb ik ook wel eens naar dit project gekeken. Moet je eerlijk zeggen dat ik het raar vind dat er nog zo weinig in zit. Het zijn Volendammer jongens en daar kent iedereen iedereen.

Zou het misschientoch niet zo kansrijk zijn als dat het voorgesteld wordt ?
Als er echt geld mee te verdienen was hadden volgens mij de Volendammers het wel vol gestort.
Ze zijn er natuurlijk al jaren mee bezig en tot op heden zijn er nog maar kleine stapjes voorwaarts gemaakt. Toch geloof ik wel dat ze het uiteindelijk gaat lukken. Of zal het de wens der gedachte zijn…. De tijd zal het leren.
pi_155588844
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:44 schreef djh77 het volgende:

[..]

Reactie op de site van KoM over de aantijgingen is verwijderd door KoM
Ja, daar hebben ze ook een handje van bij KoM, het verwijderen van (te) kritische berichten….
pi_155588865
quote:
14s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, daar hebben ze ook een handje van bij KoM, het verwijderen van (te) kritische berichten….
wat stond in die verwijderde reactie? Die van 12:47 staat er nog.
pi_155588867
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:06 schreef CRWD het volgende:
Ik heb gisteren ook van investormatch een Inner Circle propositie ontvangen voor een advocaten te starten advocatenkantoor te Amsterdam.
60K | 7% | 36 maanden| Rating A+
Staat inmiddels online. Ik doe mee! Ik vind de manier waarop Investormatch inzicht geeft in de rating erg prettig. Zowel getallen als tekst. De PDF-documenten zijn helaas alleen wel wat te breed voor mijn beeldscherm (of de letters worden te klein). Over de opzet van het onderdeel 'Mijn investeringen' moet misschien nog 'ns worden nagedacht. Ieder project krijgt een eigen tabblad. Als het aantal projecten toeneemt, dan wordt dat onverzichtelijk. Ook mis ik een overkoepelend overzicht waarop het totaal geïnvesteerde bedrag te vinden is, evenals een indicatie van de status per lening. Nu heb ik 2 projecten en is die behoefte nog niet zo groot, maar als het aantal projecten groeit wordt dat wel belangrijk.
pi_155588927
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:49 schreef Camogli het volgende:

[..]

wat stond in die verwijderde reactie? Die van 12:47 staat er nog.
Dit stond er: Op een forum wordt het volgende beweerd. Zo even wat informatie over het project ROBLA, Het rommelt aan alle kanten!!! deze beste man is praktisch failliet. hij heeft meer schulden dan zeker heden, absoluut niet in zee gaan met deze man. en sterkte als u dit wel gaat doen of al gedaan heeft. hij heeft geen papieren geen binnenvaart ervaring. heeft geen noodzakelijk aov die je in de binnenvaart verplicht bent. anders mag je geen binnenvaart onderneming starten. succes. en met zo'n sloopschip zonder certificaat succes. Wat is hierop te melden
pi_155588947

[ Bericht 100% gewijzigd door Horsemen op 27-08-2015 13:52:59 ]
pi_155589011
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:51 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dit stond er: Op een forum wordt het volgende beweerd. Zo even wat informatie over het project ROBLA, Het rommelt aan alle kanten!!! deze beste man is praktisch failliet. hij heeft meer schulden dan zeker heden, absoluut niet in zee gaan met deze man. en sterkte als u dit wel gaat doen of al gedaan heeft. hij heeft geen papieren geen binnenvaart ervaring. heeft geen noodzakelijk aov die je in de binnenvaart verplicht bent. anders mag je geen binnenvaart onderneming starten. succes. en met zo'n sloopschip zonder certificaat succes. Wat is hierop te melden
okay. Ik herken de tekst.
Tja, ik dacht dat KoM transparantie hoog in het vaandel had staan.

Uit de reactie van Admiraal maak ik op dat een AOV ontbreekt en dat het certificaat verlengd is met een half jaar. Geen idee wat dat betekent. Bezorgdeschipper: kom er maar in!
pi_155589085
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:55 schreef Camogli het volgende:

[..]

okay. Ik herken de tekst.
Tja, ik dacht dat KoM transparantie hoog in het vaandel had staan.

Uit de reactie van Admiraal maak ik op dat een AOV ontbreekt en dat het certificaat verlengd is met een half jaar. Geen idee wat dat betekent. Bezorgdeschipper: kom er maar in!
Transparantie ok, maar ze kunnen toch niet elke bewering er op laten staan. Ik zou dan ook iets ongefundeerd gaan beweren. Dan kunnen ze het waarschijnlijk wel verleggen maar veel mensen zullen dan toch denken: waar rook is is vuur
pi_155589114
quote:

[..]

Als ik het verhaal zo lees is er privé niet veel meer. Wat is dan de waarde van privé aansprakelijkheid?
pi_155589134
Nieuwe op KOM: Kruid-Druif
C+ 60mnd 8,5%
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_155589245
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:00 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Als ik het verhaal zo lees is er privé niet veel meer. Wat is dan de waarde van privé aansprakelijkheid?
Er is niet veel cash meer, of in ieder geval geen ¤60.000,-. Er is wel een koopwoning. Daarop zit een hypothecaire lening, maar die is lager dan de WOZ-waarde. Dat zegt niet alles, maar in geval van nood kan de woning worden verkocht om met de opbrengst de schuldeisers af te lossen. Aangezien deze kredietaanvraag de eerste lening is (m.u.v. de privé afgesloten hypotheek), zou de lening in het slechtste geval met de opbrengst van het huis afgelost kunnen worden.
pi_155589421
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:59 schreef Murene het volgende:

[..]

Transparantie ok, maar ze kunnen toch niet elke bewering er op laten staan. Ik zou dan ook iets ongefundeerd gaan beweren. Dan kunnen ze het waarschijnlijk wel verleggen maar veel mensen zullen dan toch denken: waar rook is is vuur
de reactie die KoM er nu op geeft heeft hetzelfde effect denk ik. Tip: doe net als Collin en check dan maar de reacties voordat ze geplaatst worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Camogli op 27-08-2015 14:21:34 ]
pi_155589433
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:06 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Er is niet veel cash meer, of in ieder geval geen ¤60.000,-. Er is wel een koopwoning. Daarop zit een hypothecaire lening, maar die is lager dan de WOZ-waarde. Dat zegt niet alles, maar in geval van nood kan de woning worden verkocht om met de opbrengst de schuldeisers af te lossen. Aangezien deze kredietaanvraag de eerste lening is (m.u.v. de privé afgesloten hypotheek), zou de lening in het slechtste geval met de opbrengst van het huis afgelost kunnen worden.
Er zijn ook 2 personen hoofdelijk aansprakelijk: De advocate en haar man. Er is niet veel bekend over haar man, maar meestal in dit soort kringen zijn er twee goede inkomens
pi_155589453
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:26 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Tsja, dan kunnen we wel ophouden met crowdfunden. Ik heb geen verstand van binnenvaart, ik heb geen verstand van leidingtechniek, ik heb geen verstand van appels telen om zo maar even wat zaken te noemen. Maar dat is nou het leuke van de crowd: samen hebben we er een beetje verstand van. En soms iets meer. Daarom komen de projecten hier ook langs. Uw mening telt daarin evenzeer mee als die van mij of welke andere FOK!ker ook maar. Daarom: bedankt voor uw inbreng. Maar we zijn hier wel gewend om maar niet zomaar wat te roepen maar onze mening te onderbouwen. En als u met "feiten" aankomt, dan moet het toch niet moeilijk zijn om die te laten zien? Of is het alleen maar van horen zeggen?
Je raakt natuurlijk de kern van het crowdfunding-vraagstuk: funders, ik iig, hebben (vaak) weinig zicht op a) de betreffende business en zeker op b) de specifieke financiele situatie. Er serieus in verdiepen is vanwege korte doorlooptijd, individueel kleine bedragen en uiteenlopende branches ondoenlijk. Daar hoort de toegevoegde waarde van de site naar voren te komen: adequate info voor een 'verantwoorde' investeringsbeslissing, een deugdelijke screening op de financiele omstandigheden, en helderheid over de zekerheden. Toevallige info, waarvan de waarde niet gefilterd is, via o.a. deze site mag niet de vervanger daarvan zijn. Defaults bevatten bovendien leerervaringen, over projectaanvragen en over sites, die behoren daarom voor funders bekend te zijn. Willen sites daar niet aan, dan zegt dat m.i. genoeg.
pi_155589624
Het zou wat zijn dat KOM zo'n reactie ongecontroleerd verwijderd en dat later blijkt dat de reactie blijkt te kloppen. Dan heeft KOM toch echt wat uit te leggen.

Je kan de reactie beter laten staan en er op reageren.

Als het project is volgelopen is er nog tijd om de antwoorden van hr Admiraal te toetsen.
Als dan blijkt dat het project alsnog wordt geannuleerd zal niemand boos zijn op KOM.

Beter ten halve gekeerd.....
pi_155589657
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:01 schreef RavigotteSaus het volgende:
C+ 60mnd 8,5%
De Incentives zijn in elk geval goed geregeld.
pi_155589697
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:42 schreef Murene het volgende:

[..]

Interessant, doe eigenlijk hetzelfde in mijn eigen excel bestand.

Interesse in een uitwisselproject ?? O-)

Misschien kunnen we nog wat van elkaars bestand leren / ideeën opdoen
Uitwisselen ben ik op zich groot voorstander van, maar ik heb nogal wat zitten klussen om het voor elkaar te krijgen.... met behulp van VBA log ik automatisch in op de site van GvE en haal de waarden van de site en voer deze in in excel. Opzich geen hogere wiskunde om hier vervolgens wat berekeningen op los te laten. Verder heb ik een overzicht gemaakt van alle projecten en hun maandelijkse aflossing. Zodra een aflossing is overgemaakt, krijgt het vakje door mij (handmatig) een ander kleurtje. Dit lijkt extreem veel werk, maar ik kan mutaties vanaf de bank downloaden in excel, daaruit de project code extraheren en excel direct aan laten geven welke projecten een ander kleurtje verdienen. Ook wederom hiervoor wat zelfgemaakte functies gefixt, zodat ik aan de hand van de achtergrondkleur een cel op kan tellen etc. Ook hieruit komen weer wat waardes om statistieken etc te maken. Wie weet ga ik dit 'kleurtjes' geven ook nog verder automatiseren...

kortom, een behoorlijk uit de hand gelopen klusprojectje wat geheel op maat is gemaakt binnen mijn eigen financiele administratie en moeilijk om te delen. Mocht je dus bepaalde berekeningen willen hebben of andere zaken, noem ze dan even specifiek, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen.
pi_155589779
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:01 schreef RavigotteSaus het volgende:
C+ 60mnd 8,5%
Is een lastige. Rendement is aardig, bedrag laag. Maar is wel een gespecialiseerde onderneming. Blijkbaar op huidige locatie niet rendabel ,weinig eigen vermogen, pand als zekerheid?
pi_155589894
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:20 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

De Incentives zijn in elk geval goed geregeld.
Op weg naar Scheveningen makkelijk op te halen. En parkeren is gratis
pi_155590015
Ik zit ook in twijfel.
45k is nog wel op te brengen zou je zeggen.
Ze brengen zelf ook een aanzienlijk deel in.
Maar eigenlijk wil ik geen C+jes.

Blijkbaar hebben ze nu al zo veel werk dat ze een vulmachine nodig hebben.
Maar ook niet zo veel dat ze het vullen moeten uitbesteden. :)

Ik vind het concept zo leuk dat ik ook als ik niet investeer er wel eens wil bestellen. (eet nu ook al uit de HelloFresh box) Dus ik kan de incentive zo van mijn investering aftrekken. En dan is het rendement dus nog een puntje beter.
pi_155590044
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:30 schreef djh77 het volgende:
Op de Fred?? Dacht het niet. Oude lokatie aan de reinkenstraat misschien?
pi_155590061
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:55 schreef Camogli het volgende:
De schipper heeft inmiddels gereageerd:
SPOILER
Ik snap overigens wel dat KOM dat bericht heeft verwijderd. Die 'bezorgde' schipper heeft nog niet het begin van bewijs geleverd voor zijn stelling. Iedereen kan wel wat roeptoeteren om anderen angst aan te jagen of om er zelf beter van te worden. Concrete vragen, die later zijn gesteld, zijn wel gewoon geplaatst en beantwoord.
pi_155590086
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:30 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik woon 250 meter van de reinkestraat af, nog nooit van gehoord....
pi_155590195
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:34 schreef RavigotteSaus het volgende:

[..]

Op de Fred?? Dacht het niet. Oude lokatie aan de reinkenstraat misschien?
Niet op de Fred, maar de straten eromheen http://defred.nl/over-de-fred/parkeren-en-ov
pi_155590490
Is driveUgo op GvE verdwenen?
pi_155590527
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:52 schreef rockenfeller het volgende:
Klopt, maar was ook bijna uit zijn termijn gelopen
pi_155590627
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:35 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

De schipper heeft inmiddels gereageerd:
SPOILER
Ik snap overigens wel dat KOM dat bericht heeft verwijderd. Die 'bezorgde' schipper heeft nog niet het begin van bewijs geleverd voor zijn stelling. Iedereen kan wel wat roeptoeteren om anderen angst aan te jagen of om er zelf beter van te worden. Concrete vragen, die later zijn gesteld, zijn wel gewoon geplaatst en beantwoord.
ik vind hier het gebruik van 'wij' merkwaardig. Dat kan impliceren dat hij inderdaad mensen gaat inhuren.
Maar zoals gezegd: ik deed toch al niet mee.
pi_155590645
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:52 schreef rockenfeller het volgende:
Ik heb toevallig vandaag in Duivendrecht een taxi met de logo"s van driveUgo zien rijden. Nieuwe auto zag er goed uit. Weet natuurlijk niets over de bezettingsgraad etc. Dacht wel he daar gaat er een............
pi_155590893
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:51 schreef djh77 het volgende:

[..]

Is dat forum waar naar verwezen wordt, dit topic?
pi_155591021
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:33 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik zit ook in twijfel.
45k is nog wel op te brengen zou je zeggen.
Ze brengen zelf ook een aanzienlijk deel in.
Maar eigenlijk wil ik geen C+jes.

Blijkbaar hebben ze nu al zo veel werk dat ze een vulmachine nodig hebben.
Maar ook niet zo veel dat ze het vullen moeten uitbesteden.

Ik vind het concept zo leuk dat ik ook als ik niet investeer er wel eens wil bestellen. (eet nu ook al uit de HelloFresh box) Dus ik kan de incentive zo van mijn investering aftrekken. En dan is het rendement dus nog een puntje beter.
Net het geheel gelezen. Ik vind het ook een leuk concept met een goed verhaal. Calex als jij er 250 meter vandaan zit ga eens kijken en praten. Ben benieuwd!
  donderdag 27 augustus 2015 @ 15:12:18 #234
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155591060
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:06 schreef Coelho het volgende:

[..]

Uiteraard!
In 2004 ging het schip Laetitia over naar dhr. Admiraal. Merkwaardigerwijs lijkt het er op, dat hij toen een schippersechtpaar zocht voor dit schip. In de pitch lijkt het erop alsof gezegd werd dat hij zelf 10 jaar met dit schip gevaren heeft.
pi_155591096
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:06 schreef Coelho het volgende:

[..]

Reactie KoM: Beste investeerders, ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de investeerder wiens reactie door ons is verwijderd. In deze reactie werd verwezen naar een Forum waar nogal wat onwaarheden werden geuit over Guus Admiraal en zijn project. Dat is te betreuren want daar kun je niets tegen doen. Echter het wordt wel opgemerkt, vandaar ons advies concrete vragen te stellen aan de ondernemer of aan ons. Deze aanvraag door Guus Admiraal is zeer zorgvuldig getoetst. Qua aanvraag, doelstelling en zekerheden, zoals wij bij het project vermelden. Wij wensen Guus dan ook zeer veel succes toe.
pi_155591196
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:13 schreef djh77 het volgende:

[..]

Reactie KoM: Beste investeerders, ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de investeerder wiens reactie door ons is verwijderd. In deze reactie werd verwezen naar een Forum waar nogal wat onwaarheden werden geuit over Guus Admiraal en zijn project. Dat is te betreuren want daar kun je niets tegen doen. Echter het wordt wel opgemerkt, vandaar ons advies concrete vragen te stellen aan de ondernemer of aan ons. Deze aanvraag door Guus Admiraal is zeer zorgvuldig getoetst. Qua aanvraag, doelstelling en zekerheden, zoals wij bij het project vermelden. Wij wensen Guus dan ook zeer veel succes toe.
niks over diploma's en vergunningen.... En daarover ging het bericht ook.
pi_155591238
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:12 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Uiteraard!
In 2004 ging het schip Laetitia over naar dhr. Admiraal. Merkwaardigerwijs lijkt het er op, dat hij toen een schippersechtpaar zocht voor dit schip. In de pitch lijkt het erop alsof gezegd werd dat hij zelf 10 jaar met dit schip gevaren heeft.
mooie vondst! Echtpaar moet in bezit zijn van diploma's e.d....
pi_155591275
quote:

[..]

Hi Horsemen,

Er zitten veel projecten in de pipeline en een paar in een vergevorderd stadium. We willen echter nog niets plaatsen voordat alles helemaal duidelijk is. Bij deze projecten gaat het om de waarde van de zekerheden waar we duidelijkheid over willen hebben. We kiezen hier dan toch voor kwaliteit boven snelheid
pi_155591416
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:12 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Uiteraard!
Om een of andere reden werd deze pagina lager geopend dan waar ik vorige keer gebleven was, waardoor ik de reacties van eenbezorgdeschipper niet gezien had. Nu is het me duidelijk. Benieuwd of we er nog wat van gaan horen...
pi_155591463
Eenbezorgdeschipper heeft zijn podium gekregen maar lijkt met de noorderzon vertrokken.
pi_155591563
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:20 schreef HarmAygodutch het volgende:

[..]

Hi Horsemen,

Er zitten veel projecten in de pipeline en een paar in een vergevorderd stadium. We willen echter nog niets plaatsen voordat alles helemaal duidelijk is. Bij deze projecten gaat het om de waarde van de zekerheden waar we duidelijkheid over willen hebben. We kiezen hier dan toch voor kwaliteit boven snelheid
Bedankt voor je reactie.
We wachten het af :7
pi_155591860
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:20 schreef HarmAygodutch het volgende:

[..]

Hi Horsemen,

Lijkt me goed. Laat je niet afleiden door bijvoorbeeld de snelheid waarop projecten bij anderen vollopen maar kies voor degelijke projecten dan komen jullie er wel.
pi_155592069
Wie nog in de Nationale Notaris wil investeren is te laat!

Nationale Notaris
Project:11257 Zakelijk
Leendoel:Financiering werkkapitaal
Classificatie:5
G-PD percentage:1,13
Creditsafe score:37
Project is volgeschreven
Kredietbedrag:¤ 250.000
Geinvesteerd:¤ 250.000
Product:
Lening
Looptijd:
60 maanden
Rente per jaar:8,0%

Project is volgeschreven
  donderdag 27 augustus 2015 @ 15:55:12 #244
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155592197
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wie nog in de Nationale Notaris wil investeren is te laat!
(...)
Project is volgeschreven
Nou ja, d'r was in ieder geval tijd genoeg om de cijfertjes, punten en komma's uitvoerig te bestuderen en er weloverwogen in te stappen. :)
pi_155592952
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Net het geheel gelezen. Ik vind het ook een leuk concept met een goed verhaal. Calex als jij er 250 meter vandaan zit ga eens kijken en praten. Ben benieuwd!
Ik heb niet heel veel behoefte aan het concept, klinkt als duur eten wat je alsnog zelf mag koken. 3 deuren verder zit de sissende sampan. ben je hetzelfde kwijt voor meer :X
pi_155593295
quote:
99s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:27 schreef CaLeX het volgende:
Ik heb niet heel veel behoefte aan het concept, klinkt als duur eten wat je alsnog zelf mag koken. 3 deuren verder zit de sissende sampan. ben je hetzelfde kwijt voor meer
Dus onze verslaggever ter plaatse laat het afweten? :)
pi_155594149
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 16:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dus onze verslaggever ter plaatse laat het afweten? :)
_O-
Ja, jammer :7
pi_155595241
Zo, ik ben zojuist ook maar het schip in gegaan. Ook doe ik maar gelijk mee met kruid en Duif project. Kan ik weer twee dagen eten en wie wordt ik er wel dronken van. Als die incentive er niet was, dan had ik waarschijnlijk niet gelijk ingestapt. :)

Zie jullie trouwens ook jullie eigen naam staan onder investeringen wanneer je hebt toegezegd. Volgens mij zie je alleen je eigen naam, de rest ziet anoniem oid?
pi_155595349
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:50 schreef CRWD het volgende:
Zie jullie trouwens ook jullie eigen naam staan onder investeringen wanneer je hebt toegezegd. Volgens mij zie je alleen je eigen naam, de rest ziet anoniem oid?
Je kan een vinkje anoniem aanzetten bij je eigen gegevens.
In dat geval zien andere investeerders je naam niet. In je eigen omgeving zie je wel altijd je naam bij je investering.
pi_155595418
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je kan een vinkje anoniem aanzetten bij je eigen gegevens.
In dat geval zien andere investeerders je naam niet. In je eigen omgeving zie je wel altijd je naam bij je investering.
Ja precies. Ik twijfelde vorige keer ook al omdat ik wel mijn eigen naam zag. Maar ik ben gewoon anoniem dus :)
pi_155595478
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:56 schreef CRWD het volgende:
Ja precies. Ik twijfelde vorige keer ook al omdat ik wel mijn eigen naam zag. Maar ik ben gewoon anoniem dus
Ik zag inderdaad nergens CRWD staan in de lijst van investeerders bij KOM! :)

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 27-08-2015 18:17:33 ]
pi_155597084
goede avond zo als jullie al door hebben rommelt het en word er geen antwoord gegeven op de vragen.
dhr. admiraal heeft nog nooit met de laetitia gevaren. omdat hij GEEN papieren heeft. er heeft altijd personeel op gezeten. zoek maar op google.nl een certificaat van onderzoek is 7 jaar geldig. als dit afloopt moet er flink geïnvesteerd worden. aan de nieuwste wetten enz.
pi_155597384
Wil niet veel zeggen maar de lening loopt maar 48 maanden dus een probleem over 7 jaar is niet interssant voor mij. Vind verder dat je veel roept en weinig ondebouwing geeft, wat is je relatie met dhr admiraal? Je probeert bewust de toekomst van iemand de grond in te boren.
pi_155598551
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zag inderdaad nergens CRWD staan in de lijst van investeerders bij KOM! :)
Haha, ja zou wel leuk zijn als dat wel zo zou zijn. :)
Ik kon volgens mij alleen bij AGD een nickname kiezen
pi_155598632
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:39 schreef eenbezorgdeschipper het volgende:
goede avond zo als jullie al door hebben rommelt het en word er geen antwoord gegeven op de vragen.
dhr. admiraal heeft nog nooit met de laetitia gevaren. omdat hij GEEN papieren heeft. er heeft altijd personeel op gezeten. zoek maar op google.nl een certificaat van onderzoek is 7 jaar geldig. als dit afloopt moet er flink geïnvesteerd worden. aan de nieuwste wetten enz.
Ook goedenavond meneer bezorgde schipper.
Ik heb een vraag aan u:
U zegt dat u goed ingevoerd bent in de binnenvaartwereld. Dan zult u ongetwijfelt weten dat de heer Admiraal een paar maanden geleden al ver gevorderde plannen had om het schip Iris te kopen. Waarom heeft u ons toen niet gewaarschuwd?

U schrijft dat de heer Admiraal bijna failliet is. Hoe verklaart u dan dat hij bij het bemiddelings bureau van de crowdfundlening aantoonbaar bezittingen heeft aangemeld. Zijn die bezittingen fake?
Is hij bijvoorbeeld geen eigenaar in het schip V.O.F. Amicitia ?
Ik hoor graag van u

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 27-08-2015 19:45:01 ]
pi_155598640
Als die schipper strand is dat toch niet heel erg. Leggen we dat ding in de zomer op een centrale plek. Kopen we 1000 liter bier en maken we er één groot feest van.

Wie kan er nu zeggen dat hij een vrachtschip heeft ;)
pi_155598816
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:18 schreef CRWD het volgende:
Als die schipper strand is dat toch niet heel erg. Leggen we dat ding in de zomer op een centrale plek. Kopen we 1000 liter bier en maken we er één groot feest van.

goed idee, kunnen we er dan meteen een hotelboot naast leggen ;)
pi_155599069
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:16 schreef CRWD het volgende:
Haha, ja zou wel leuk zijn als dat wel zo zou zijn.
Ik kon volgens mij alleen bij AGD een nickname kiezen
Bij de andere platformen krijg je als Nickname een nummer! :)
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:30:39 #259
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155599152
quote:

Wow, ja! Ik zeg: doen! Eh..., mag het ook een colaatje zijn?
pi_155599166
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:23 schreef komrad het volgende:

[..]

goed idee, kunnen we er dan meteen een hotelboot naast leggen ;)
En een beetje in de buurt van kruid en druif dan :-)
  donderdag 27 augustus 2015 @ 19:46:51 #261
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155599927
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:30 schreef _okmer het volgende:

[..]

En een beetje in de buurt van kruid en druif dan :-)
Of die whiskykerk van Leolinedance.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:04:21 #262
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155600654
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Is hij bijvoorbeeld geen eigenaar in het schip V.O.F. Amicitia ?
Ik ben niet de bezorgde schipper, maar daar zeg je wel wat! Dhr. Admiraal heeft een vordering op de Amicitia. Eigenaar is Kleinstra en Zoon uit Maasbracht.
pi_155601049
En dan kunnen er gelijk wat van die Quickboats aan gekoppeld worden. Wat een mogelijkheden.
Jammer dat inventaris en inboedel vaak plotsklaps verdwenen lijkt na een faillissement.
Maar goed, dat vrachtschip zal wel niet even verduisterd worden wanneer het mis gaat :P
pi_155602173
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:14 schreef CRWD het volgende:
En dan kunnen er gelijk wat van die Quickboats aan gekoppeld worden. Wat een mogelijkheden.

Ik mis alleen het ijs van Talamini nog.
pi_155603577
quote:

[..]

Paar mooie dividend aandelen en wat mooie obligaties en dan brengt het nog wel aardig wat op en maakt de koers je niet eens zo veel uit en je hoeft niet uit te stappen met het risico dat je te vroeg of te laat bent.

quote:

Dat ding ergens aan de grond laten lopen en dan die 1000 liter bier.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:14 schreef CRWD het volgende:
Jammer dat inventaris en inboedel vaak plotsklaps verdwenen lijkt na een faillissement.
Maar goed, dat vrachtschip zal wel niet even verduisterd worden wanneer het mis gaat :P
QB zie ik nog wel wat terug komen maar gaat denk ik wel heel lang duren nog.

[ Bericht 21% gewijzigd door AQuila360 op 27-08-2015 21:26:43 ]
pi_155604875
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:04 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik ben niet de bezorgde schipper, maar daar zeg je wel wat! Dhr. Admiraal heeft een vordering op de Amicitia. Eigenaar is Kleinstra en Zoon uit Maasbracht.
Tja, het gaat wel steeds mooier worden. Of bestaan er meer boten met die naam?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:42:35 #267
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155605097
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, het gaat wel steeds mooier worden. Of bestaan er meer boten met die naam?
Ja, er zijn nog meer schepen met die naam. Maar het enige schip dat je met googlen op "vof amicitia" tegenkomt is dit schip.
Pssst... zeg van een binnenvaartschipper nooit dat hij/zij op een boot vaart. Zij varen op schepen! Zo ver ben ik dan weer wel ingevoerd in dat wereldje.
pi_155605757
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:42 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ja, er zijn nog meer schepen met die naam. Maar het enige schip dat je met googlen op "vof amicitia" tegenkomt is dit schip.
Pssst... zeg van een binnenvaartschipper nooit dat hij/zij op een boot vaart. Zij varen op schepen! Zo ver ben ik dan weer wel ingevoerd in dat wereldje.
Mmm, Het mag dan een schip zijn, het is inderdaad wel een oud beestje van maar liefs 91 jaar oud! Nog 1400 euro en dan heeft hij overigens zijn centjes binnen.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 22:12:34 #269
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155606735
In Nieuwegein is ook een "Amicitia", maar dat is een CV, geen vof.
Is ietsje jonger: van 1962.
pi_155608113
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:12 schreef crowd-fundi het volgende:
In Nieuwegein is ook een "Amicitia", maar dat is een CV, geen vof.
Is ietsje jonger: van 1962.
Tja ???.............??? :?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 22:48:28 #271
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155608370
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Tja ???.............??? :?
zeg 't maar jongen! wordt het je allemaal wat te veel? vanavond eens lekker op tijd naar bed. morgen word je wakker en zie je dat de lening is volgeschreven. dan tekent de admiraal de koopovereenkomst en vaart de robla weer verder door europa. echt, een schip van 91 jaar is oud, maar niet krakkemikkig.
pi_155615881
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 18:39 schreef eenbezorgdeschipper het volgende:
Dhr. Admiraal heeft zeer zeker al antwoord gegeven op de vragen hieromtrent, zij het helaas niet helemaal compleet. Daarentegen valt het me op dat jij helemaal geen antwoord geeft op de aan jou gerichte vragen hier.
pi_155616417
Dat advocatenkantoor op Investormatch ziet er wel leuk uit
pi_155616493
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 08:52 schreef MSR het volgende:

[..]

Dhr. Admiraal heeft zeer zeker al antwoord gegeven op de vragen hieromtrent, zij het helaas niet helemaal compleet. Daarentegen valt het me op dat jij helemaal geen antwoord geeft op de aan jou gerichte vragen hier.
Helemaal mee eens. Zal wel een emotionele achtergrond hebben. Zonder verdere bewijzen laten we het maar voor wat het is.
pi_155616584
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:26 schreef halftempo het volgende:
Dat advocatenkantoor op Investormatch ziet er wel leuk uit
Zeker.Maar ik twijfel zeer. Als je in de tweede helft van 2015 145K omzet verwacht. Je neemt lopende dossiers mee en aan personeelskosten heb je jezelf en 1 medewerker dan zie ik nog niet zo in dat je 80K nodig hebt. Hoop dat het niet gebruikt wordt om oude gaten te vullen. Neig toch wel naar een Ja
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:40:18 #276
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155616698
Wel mooi hoe dit topic het centrale crowdfunding discussie platform wordt van Nederland _O- :D
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:00:58 #277
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_155617088
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:34 schreef rockenfeller het volgende:
Zeker.Maar ik twijfel zeer. Als je in de tweede helft van 2015 145K omzet verwacht. Je neemt lopende dossiers mee en aan personeelskosten heb je jezelf en 1 medewerker dan zie ik nog niet zo in dat je 80K nodig hebt. Hoop dat het niet gebruikt wordt om oude gaten te vullen. Neig toch wel naar een Ja
Beste Rockenfeller,
Dank voor de kritische blik, ben ik zelf erg fan van (zeker als het om cijfers gaat).

De reden voor de financiering is dat omzet in dit geval nog geen liquiditeit betekent (voor lopende kosten als huur, salarissen, boekhouder etc). Vanmorgen een update gehad van mevrouw Bringmann dat er een kleine 200 dossiers/cliënten zijn waar momenteel aan gewerkt wordt. Zij werkt voor cliënten, maar krijgt (dat is wettelijk zo bepaald) betaald door de verzekeraar. De facturen gaan eruit per dossier; als het is afgesloten of er een significant bedrag is bereikt (facturen van 100 euro per keer is eigenlijk een no/go bij verzekeraars). Hierdoor duur het een periode voordat er ook omzet daadwerkelijk op de rekening staat. Neem daarbij andere opstart kosten/investeringen er een kapitaalinjectie is nodig.

Natuurlijk staan wij open voor eventuele andere vragen.
pi_155617573
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:34 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

ik neig ook naar een ja, maar vooral omdat het een lening met een kortere looptijd is en de omvang van de lening voor een advocaat altijd wel op te brengen moet zijn.
pi_155617738
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:40 schreef xzaz het volgende:
Wel mooi hoe dit topic het centrale crowdfunding discussie platform wordt van Nederland _O- :D
Bij gebrek aan beter zeggen we dan maar...

Wel opvallend dat maar weinig platformen ook actief reageren... toont activiteit en betrokkenheid vanuit een platform zelf.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:39:24 #280
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155617915
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:46 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Of die whiskykerk van Leolinedance.
Goed idee :7
pi_155618006
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:00 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Beste Rockenfeller,
Dank voor de kritische blik, ben ik zelf erg fan van (zeker als het om cijfers gaat).

De reden voor de financiering is dat omzet in dit geval nog geen liquiditeit betekent (voor lopende kosten als huur, salarissen, boekhouder etc). Vanmorgen een update gehad van mevrouw Bringmann dat er een kleine 200 dossiers/cliënten zijn waar momenteel aan gewerkt wordt. Zij werkt voor cliënten, maar krijgt (dat is wettelijk zo bepaald) betaald door de verzekeraar. De facturen gaan eruit per dossier; als het is afgesloten of er een significant bedrag is bereikt (facturen van 100 euro per keer is eigenlijk een no/go bij verzekeraars). Hierdoor duur het een periode voordat er ook omzet daadwerkelijk op de rekening staat. Neem daarbij andere opstart kosten/investeringen er een kapitaalinjectie is nodig.

Natuurlijk staan wij open voor eventuele andere vragen.
Dit is natuurlijk wel een bedrijfsmodel waarbij je altijd ´problemen´ hebt met de liquiditeit, zeker als je wel je personeel (en jezelf) door moet betalen. Wat voor een betalingsperiode moeten we gemiddeld aan denken tussen het moment dat de werkzaamheden verricht worden en er betaald wordt? Het klinkt als vele maanden :X
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:45:02 #282
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155618063
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:32 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Bij gebrek aan beter zeggen we dan maar...

Wel opvallend dat maar weinig platformen ook actief reageren... toont activiteit en betrokkenheid vanuit een platform zelf.
GvE heeft al meerdere keren aangegeven hier mee te lezen. Zij durven het echter niet aan om te reageren hier. Wellicht bang om in een eventuele 'moeilijke' discussie verzeild te raken.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:48:01 #283
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155618116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:42 schreef komrad het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel een bedrijfsmodel waarbij je altijd ´problemen´ hebt met de liquiditeit, zeker als je wel je personeel (en jezelf) door moet betalen. Wat voor een betalingsperiode moeten we gemiddeld aan denken tussen het moment dat de werkzaamheden verricht worden en er betaald wordt? Het klinkt als vele maanden :X
Je hoeft maar één bepaalde periode voor te financieren he. Met 2 salarissen, 1 pand en wat overige kosten kan ik mij niet voorstellen dat dat zo'n gigantisch bedrag zal zijn. Een beetje bedrijf moet je ook vrij snel uit eigen middelen op kunnen vangen.
pi_155618158
Vanuit mijn onderneming service ik tientallen advocatenkantoren. Wanneer verzekeraars e.d. heel erg laat betalen hoor ik dat altijd wel. Met name de raad voor de rechtsbijstand is erg laat met betalen.

Laatst kon een advocatenkantoor een IT declaratie van 13 K even niet betalen omdat ze al 3 maanden op een betaling van 30K moesten wachten bij de RvR. Slecht hoor datsoort dingen.
Dat is een behoorlijk gevaar bij de mensen met (met name) een strafrecht praktijk. Die moeten voldoende liquiditeit aanhouden voor dergelijke zaken.

Naar mijn weten is dat nooit een probleem bij de betalingen vanuit verzekeraars.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:52:17 #285
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_155618191
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:42 schreef komrad het volgende:
Dit is natuurlijk wel een bedrijfsmodel waarbij je altijd ´problemen´ hebt met de liquiditeit, zeker als je wel je personeel (en jezelf) door moet betalen. Wat voor een betalingsperiode moeten we gemiddeld aan denken tussen het moment dat de werkzaamheden verricht worden en er betaald wordt? Het klinkt als vele maanden
Gelukkig is dat niet het geval. Verzekeraars betalen de facturen wel in een aantal weken (2 a 3). Als een dossier echt meer dan een maand kost, worden er deelfacturen gestuurd, mits het niet steeds bedragen van 100 euro zijn.
pi_155618269
edit: vervalt nav bovenstaande posts
pi_155618836
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:52 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Gelukkig is dat niet het geval. Verzekeraars betalen de facturen wel in een aantal weken (2 a 3). Als een dossier echt meer dan een maand kost, worden er deelfacturen gestuurd, mits het niet steeds bedragen van 100 euro zijn.
dan kom ik terug bij de vraag van Rockenfeller: Als je namelijk maar een paar weken voor hoeft te financieren en alle dossiers meeneemt en dus voldoende werk hebt, waar heb je dan 80k voor nodig. Stel je moet 2 maanden alles voorfinancieren en wat inventaris regelen, dan lijkt mij dat je met 30-40k er toch een heel eind moet kunnen komen.
pi_155618964
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:19 schreef komrad het volgende:

[..]

dan kom ik terug bij de vraag van Rockenfeller: Als je namelijk maar een paar weken voor hoeft te financieren en alle dossiers meeneemt en dus voldoende werk hebt, waar heb je dan 80k voor nodig. Stel je moet 2 maanden alles voorfinancieren en wat inventaris regelen, dan lijkt mij dat je met 30-40k er toch een heel eind moet kunnen komen.
Je haalt me de woorden uit de mond. Als de betaaltermijn enkele maanden zou zijn kan ik me het voorstellen maar 2 a 3 weken en deelfacturen zijn mogelijk dan is dat werkkapitaal wel erg veel. De dossiers zijn toch in verschillende stadia; een aantal moet nog aan begonnen worden en er zullen er ook zeker een paar in de afrondende fase zijn. Het zinnetje inzake compenseren van de slechte prestaties van oud collega's maakt mij dan wat nerveus
pi_155619028
de bedrijfskleding lijkt iig voor deze maand wel betaald
pi_155619029
quote:

[..]

Ik zou zelf ook niet erg krap gaan zitten. Ik vind het bedrag wel meevallen voor een nieuwe inrichting van een kantoor

vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:28:49 #291
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_155619066
GvE stuurde onlangs een bericht dat HIN-verzekeringen begin september volledig uitbetaald zou worden en dat om die reden de termijn van eind augustus niet meer separaat uitbetaald zou worden, maar meegenomen zou worden in de eindafrekening. Prima, leek mij. Vandaag zie ik in "mijn GvE" dat augustus toch apart is uitbetaald. Ze zijn een beetje de weg kwijt in Rhenen. Recentelijk extra personeel aangenomen maar nu nog nauwelijks nieuwe projecten. En met die Derdengeldenrekening wil het ook maar niet vlotten....
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:30:54 #292
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155619113
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:25 schreef rockenfeller het volgende:

Het zinnetje inzake compenseren van de slechte prestaties van oud collega's maakt mij dan wat nerveus
Mij ook. Duidelijke no-go.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:33:50 #293
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_155619200
quote:

[..]

De investeringsbegroting laat zien dat 48k werkkapitaal is (de rest is voor investeringen). Dit is grofweg 2,5 - 3 maanden aan kosten. Vervolgens kunnen wij extreem 'strak' financieren, maar dat zou alleen maar een risico met zich meebrengen. Wij vinden 2,5 maand een hele gezonde buffer.

En het bedrijf kan het terugbetalen (zie riskrapport in downloads) en prive is er behoorlijke overwaarde in het huis (zij en haar man zijn hoofdelijk aansprakelijk).

De gevraagde financiering wordt niet anders gebruikt dan gesteld in de investeringsbegroting. Er is absoluut geen sprake van betalingen aan oud partners of iets dergelijks.
pi_155619207
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:27 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik zou zelf ook niet erg krap gaan zitten. Ik vind het bedrag wel meevallen voor een nieuwe inrichting van een kantoor

[ afbeelding ]
tsja ik kijk daar heel anders naar. in totaal 25k voor een server + computers terwijl het een 2 vrouw bedrijfje is. Dat kan ook voor tenminste 20k minder lijkt me _O-

Website, hosting, mailadres, 2 computers en je kunt aan de slag. Als je data wilt beveiligen zijn daar ook wel goedkopere oplossingen voor denk ik.

En dan is meer dan de helft van het bedrag ongedefinieerd 'werkkapitaal'
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:35:07 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155619237
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:28 schreef InVestEerder het volgende:
GvE stuurde onlangs een bericht dat HIN-verzekeringen begin september volledig uitbetaald zou worden en dat om die reden de termijn van eind augustus niet meer separaat uitbetaald zou worden, maar meegenomen zou worden in de eindafrekening. Prima, leek mij. Vandaag zie ik in "mijn GvE" dat augustus toch apart is uitbetaald. Ze zijn een beetje de weg kwijt in Rhenen. Recentelijk extra personeel aangenomen maar nu nog nauwelijks nieuwe projecten. En met die Derdengeldenrekening wil het ook maar niet vlotten....
Inderdaad. Ik neem aan dat dit (weer) een fout is van GvE en dat begin september gewoon de HiN betaling binnen gaat komen. Anders zou er wel bericht binnen gekomen zijn.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:36:42 #296
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155619282
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:34 schreef komrad het volgende:

[..]

tsja ik kijk daar heel anders naar. in totaal 25k voor een server + computers terwijl het een 2 vrouw bedrijfje is. Dat kan ook voor tenminste 20k minder lijkt me _O-

Website, hosting, mailadres, 2 computers en je kunt aan de slag. Als je data wilt beveiligen zijn daar ook wel goedkopere oplossingen voor denk ik.

En dan is meer dan de helft van het bedrag ongedefinieerd 'werkkapitaal'
Eens. Ze rekenen schandalig hoge posten voor die server/computer(s).
pi_155619335
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:33 schreef Investormatch het volgende:

[..]

De investeringsbegroting laat zien dat 48k werkkapitaal is (de rest is voor investeringen). Dit is grofweg 2,5 - 3 maanden aan kosten. Vervolgens kunnen wij extreem 'strak' financieren, maar dat zou alleen maar een risico met zich meebrengen. Wij vinden 2,5 maand een hele gezonde buffer.

En het bedrijf kan het terugbetalen (zie riskrapport in downloads) en prive is er behoorlijke overwaarde in het huis (zij en haar man zijn hoofdelijk aansprakelijk).

De gevraagde financiering wordt niet anders gebruikt dan gesteld in de investeringsbegroting. Er is absoluut geen sprake van betalingen aan oud partners of iets dergelijks.
Dank je voor de toelichting Investormatch. Toch heb ik er nog niet een heel goed gevoel bij en dat komt omdat ik gewoon niet zie waar ze het geld voor nodig hebben. Natuurlijk is het goed om wat buffer te hebben maar zoals ik het zie kan het echt voor veel minder geld als je zoals elke andere startende ondernemer op de kosten let.

edit: als je met het werkkapitaal 2,5-3 maanden kunt werken betekent dat running costs van 15-20k per maand. Dit vind ik ook nogal fors voor een startend bedrijfje met 2 FTE in dienst.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:40:51 #298
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155619402
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:38 schreef komrad het volgende:

[..]

Dank je voor de toelichting Investormatch. Toch heb ik er nog niet een heel goed gevoel bij en dat komt omdat ik gewoon niet zie waar ze het geld voor nodig hebben. Natuurlijk is het goed om wat buffer te hebben maar zoals ik het zie kan het echt voor veel minder geld als je zoals elke andere startende ondernemer op de kosten let.
Als ze op deze manier gaan smijten met geld vraag ik mij ook sterk af hoe andere zaken financieel geregeld zijn (huur, loon, verzekeringen, vervoer etc.). Je zou van een startende ondernemer verwachten dat die op de kleintjes let.
pi_155619431
Dan kan ik je uit additionele info melden dat er geen server is, en misschien ook geen server komt. Terwijl het wordt gemeld dat dit er komt. Dan lijkt het mij dat er een offerte is, die getekend wordt wanneer de financiering geregeld is. Echter is dat dus ook niet perse het geval. Daarom vroeg ik eerder hier op het forum of de gelden echt daadwerkelijk aan het bestemde doel worden besteed.

Waarom een server van 15K terwijl je ook in de cloud kunt werken voor ¤85,- pp per maand. Dat is gewoon achterhaald, zeker in de advocatuur. Dus die post wordt eerder extra liquiditeit voor het kantoor.

Ik maak me er niet zo druk om. Ik zal de informatie begin volgend jaar vanuit investormatch er wel op nalezen
pi_155619444
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als ze op deze manier gaan smijten met geld vraag ik mij ook sterk af hoe andere zaken financieel geregeld zijn (huur, loon, verzekeringen, vervoer etc.). Je zou van een startende ondernemer verwachten dat die op de kleintjes let.
zie ook mij edit in de vorie post, ik denk een dik salaris
pi_155619488
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:41 schreef CRWD het volgende:
Dan kan ik je uit additionele info melden dat er geen server is, en misschien ook geen server komt. Terwijl het wordt gemeld dat dit er komt. Dan lijkt het mij dat er een offerte is, die getekend wordt wanneer de financiering geregeld is. Echter is dat dus ook niet perse het geval. Daarom vroeg ik eerder hier op het forum of de gelden echt daadwerkelijk aan het bestemde doel worden besteed.

Waarom een server van 15K terwijl je ook in de cloud kunt werken voor ¤85,- pp. Dat is gewoon achterhaald, zeker in de advocatuur. Dus die post wordt eerder extra liquiditeit voor het kantoor.

Ik maak me er niet zo druk om. Ik zal de informatie begin volgend jaar vanuit investormatch er wel op nalezen
ik denk ook niet dat je bang hoeft te zijn dat je geld niet terug komt maar ik heb wel moeite met dit soort investeringsramingen, dat is gewoon niet passend bij een starter en ik vind ook dat het platform daar veel scherper op mag zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')