Ja, ben benieuwd of dat nog iets gaat doen. Hopelijk weten we over een tijd ook meer over default en of die dan in het algemeen nog wat opbrengen. Voor nu ga er maar vanuit dat ik niets meer terug zie.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:34 schreef Murene het volgende:
[..]
Hij vergeet hoofdelijke aansprakelijkheid. Daar staan we waarschijnlijk niet achteraan aangezien de fiscus daar niks kan halen

@Harm, of kan je iets zeggen of in september er ook een actie zal zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, dat is een kip en het ei probleem van de nieuwe platformen.
Ook jammer AgD niet met meer nieuwe projecten komt gedurende de actieperiode met 2,5% extra investeringspremie. Waar blijven nu die nieuwe projecten Harm?

Dat is dagelijkse kost.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:36 schreef Coelho het volgende:
[..]
[..]
Deze man wil gewoon lekker schuldenvrij verder. Dat ze maar elke cent uit hem mogen trekken. Ondernemers die op deze manier met hun schuldeisers omgaan mogen van mij zo ver uitgekleed worden dat ze geen nagel meer hebben om aan hun kont te krabben.

Dat lijkt mij niet. Het platform moet natuurlijk ook wat geld binnenkrijgen om de kosten te betalen. De hoogste prioriteit moet nu de verdere ontwikkeling en verbetering van de site zijn en natuurlijk mooie en goede nieuwe projecten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 05:46 schreef djh77 het volgende:
[..]
@Harm, of kan je iets zeggen of in september er ook een actie zal zijn.

Die vraag is inmiddels beantwoord en het is een goed antwoord (ik vermoedde zelf al zoiets).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:02 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zou op dit moment in beide even niet investeren aangezien KoM in project ROBLA niet eens de moeite neemt om een relevante vraag van een investeerder te beantwoorden. Verder neem ik het cijferwerk, zoals je hierboven heb kunnen lezen, momenteel een beetje met een korrel zout.

Dat is een prima samenvatting van die lulpraat.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Die vraag is inmiddels beantwoord en het is een goed antwoord (ik vermoedde zelf al zoiets).
De eenmalige (forse) kosten bij de aankoop van het schip worden ineens ten laste van de winst gebracht. Dat is boekhoudkundig heel goed te verdedigen al zou je misschien een deel hebben kunnen toevoegen aan de boekwaarde van het schip. Maar fiscaal levert het meteen ook een leuke aftrekpost op dus toch wel slim. 'Ik heb mijn investering gedaan. ik wens u behouden vaart'.

👍quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
'Ik heb mijn investering gedaan. ik wens u behouden vaart'.

je bedoelt: dit verhaal is er achteraf bijverzonnen? (Want anders had Agium het in de toelichting moeten zetten)quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is een prima samenvatting van die lulpraat.

Ik zou zeggen de vraag is uiteindelijk beantwoord na ruim een dag, drie keer vragen bij de reacties op KOM door verschillende investeerders, en wat discussie op het forum hier over KOM en AGIUM en de verstrengeling van die twee.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:48 schreef obligataire het volgende:
Die vraag is inmiddels beantwoord en het is een goed antwoord (ik vermoedde zelf al zoiets).
De eenmalige (forse) kosten bij de aankoop van het schip worden ineens ten laste van de winst gebracht. Dat is boekhoudkundig heel goed te verdedigen al zou je misschien een deel hebben kunnen toevoegen aan de boekwaarde van het schip. Maar fiscaal levert het meteen ook een leuke aftrekpost op dus toch wel slim. 'Ik heb mijn investering gedaan. ik wens u behouden vaart'.

Pardon?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is een prima samenvatting van die lulpraat.

Ik denk daar anders over en de tijd zal het leren.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:24 schreef obligataire het volgende:
In ieder geval is de uitleg plausibel en zeker geen kulverhaal!

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hun reppen ook over een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Gek dat GvE zegt dat je bij een toezegging er aan vast zit.

Als je niet koopt, ben je het geld inderdaad kwijt zonder daar iets tastbaars voor te hebben gekregen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:44 schreef RavigotteSaus het volgende:
Ik vind het ook niet meer dan logisch.
Het schip kost 210k en je maakt nog wat extra kosten. Maar de waarde van het schip is en blijft 210k. Want de andere kosten moet een eventuele andere koper opnieuw maken. Je kan het schip moeilijk voor 250k in de boeken zetten als het 210k waard is.
Als ik een bedrijfsruimte koop dan trek iik ook de makelaarskosten / notariskosten / taxatiekosten en enz in een keer af. Sterker nog, als ik halverwege het traject besluit een pand NIET te kopen dan trek ik de gemaakte kosten ook in een keer af. Waarom dan niet als het object het wel koopt?

Projecten met een korte looptijd max 2 jaar en niet te groot max 20K. Projecten die snel vollopen en waarvoor de horizon niet te ver weg ligt voor een jong platform als aygodutch.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:45 schreef Horsemen het volgende:
Waar blijven nu die nieuwe projecten Harm?

misschien omdat er tijdens de vakantiemaanden minder projecten zijn aangemeld bij de platformen?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:34 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik vind het op alle platformen ineens stil. GvE, Zencap, Lendico, KoM heeft alleen rotzooi. Apart...

Ze komen tot bezinning en krijgen in de gaten dat vertrouwen te voet komt. Lendico: als daar een project op staat loopt het verbazingwekkend snel vol, in een dag of twee. Zencap: vier dagen geleden een nieuwe horeca. KoM, nee, 't is toch heus niet alléén rotzooi. GvE lijkt bezig orde op zaken te stellen. Eerst maar eens een stelletje defaults afwerken en er dan weer vol tegenaan. Bij Aygodutch kun je nog altijd prima je geld kwijt. Net als bij Lendahand.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:34 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik vind het op alle platformen ineens stil. GvE, Zencap, Lendico, KoM heeft alleen rotzooi. Apart...

als Harm weer 5% bonus geeft doe ik wel meequote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Projecten met een korte looptijd max 2 jaar en niet te groot max 20K. Projecten die snel vollopen en waarvoor de horizon niet te ver weg ligt voor een jong platform als aygodutch.
Het lijkt erop dat dat het mooie project in de dierentuin iets te hoog gegrepen is voor jullie platform.
Of heb je de toegangskaartjes nog in je achterzak als wisselgeld?

Je wordt op je wenken bediend: twee keer een online administratiekantoor.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:34 schreef crowdiefunder het volgende:

De hoeveelste OAMKB's zijn dat? Aardig wat inmiddels.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:23 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Je wordt op je wenken bediend: twee keer een online administratiekantoor.

Ik heb geen idee hoeveel. Er is in principe in iedere plaats met 20.000 inwoners en meer ruimte voor zo'n bedrijf. Ik vind ze op zich wel interessant daar de bedragen die ze lenen laag zijn en dus vermoedelijk ook wel terugkomen als het bedrijf dat ze beginnen niet loopt.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:33 schreef MSR het volgende:
De hoeveelste OAMKB's zijn dat? Aardig wat inmiddels.

Yup, ben ik met je eens, de bedragen zijn goed te overzien. Voor de rest heb ik niet zoveel met de projecten. De pitch stelt verder ook niet veel voor.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel. Er is in principe in iedere plaats met 20.000 inwoners en meer ruimte voor zo'n bedrijf. Ik vind ze op zich wel interessant daar de bedragen die ze lenen laag zijn en dus vermoedelijk ook wel terugkomen als het bedrijf dat ze beginnen niet loopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |