Ok, helder. Ik laat ze beide voorbij gaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:02 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zou op dit moment in beide even niet investeren aangezien KoM in project ROBLA niet eens de moeite neemt om een relevante vraag van een investeerder te beantwoorden. Verder neem ik het cijferwerk, zoals je hierboven heb kunnen lezen, momenteel een beetje met een korrel zout.
mooie vuistregels!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:06 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik doe tegenwoordig rustig aan qua crowdfunding maar wat ik altijd deed
- Geen horeca
- Geen business wat ik niet "begrijp"
- Zelden starters zonder ervaring
- Onderpand is erg belangrijk en vaak zelfs doorslaggevend
- Slecht gevoel zonder reden? --> alsnog niet doen
Zo valt 80% af, en de rente is stukje lager, maar daartegenover staan (nog) 0 defaults
:-)quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:01 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Thanks. Ik kan er nog altijd geen link leggen, maar het zal wel. Als hij maar netjes zijn verplichtingen na komt ben ik tevreden
Nou inderdaad, nog niet zo lang geleden soms wel 2/3 per dag! Vakantie is voorbij hoor!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:15 schreef Camogli het volgende:
[..]
GvE lijkt de draai de goede kant op te maken daar durf ik weer in. Alleen komt daar geen project meer vandaan de laatste tweeënhalve week (2 stuks).
Raar.
Klopt hebben ze aangekondigd. Alle projecten die na 17e vol zijn wordt de fee over de eerste drie maanden verdeeldquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:23 schreef obligataire het volgende:
Zie ik nu goed, dat GvE nu al de fee over 3 maanden uitsmeert ('oude projecten'), terwijl het totaal nog steeds 9 promille is?
Daarmee zit je vrij veilig. Ik zit redelijk vergelijkbaarquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:06 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
- Geen horeca
Zo valt 80% af, en de rente is stukje lager, maar daartegenover staan (nog) 0 defaults
Opzich een paar goede regels al denk ik wel dat het met de info die we hebben ook een hoop door geluk of pech komt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:06 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
- Geen horeca
Die afweging moet je uiteraard zelf maken. Het is gewoon erg jammer dat het cijfermatig bij KoM gewoon niet lekker loopt. De beoordeling voor ons is daardoor extra moeilijk wat ook een nadeel is voor de geldleners. Jammer, dit moet veel beter kunnen. Overigens heeft KoM inmiddels weer een vraag m.b.t. de boot beantwoord. Dit project ziet er qua waarborgen wel redelijk uit maar was bij de vorige boot duidelijk beter. De boot is denk ik wel te overwegen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:11 schreef marc020 het volgende:
[..]
Ok, helder. Ik laat ze beide voorbij gaan.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:02 schreef bleyenburg het volgende:
graag een toelichting op "kattenburg"wie? wat?wanneer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Topic terug aan bod gekomen is omgevallen maar bij GVE nog niet offcieel of in elk geval over paar dagen is weer de betaaldatum dus dan zullen ze wel in gebreke blijven en kan hij door naar het incasso traject.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Ik heb het overgrote deel ook nog altijd in aandelen en obligatie maar die kregen deze week ook wel even een opdoffer maar ik zit er toch in voor de rente/dividend dus dat maakt me niet heel veel uit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:10 schreef bleyenburg het volgende:
Ben nu actief op 4 platforms: GvE, KoM, AGD en HCN.
GvE aan m'n max.
KoM nu 9 projecten, AGD 2 en HCN deze week m'n eerste.
Tot nu toe vind ik dashboard van GvE nummer 1.
AGD staat nog in de steigers, kijk ik nog ff aan.
KoM is prettig maar slordig in de pitches en cijfermatige onderbouwing, daar gaat even de rem op.
HCN kan ik nog niks van zeggen.
GvE doe ik even niks meer in, ook niet als ik daar weer ruimte heb. Ik wacht even af hoe het zich daar ontwikkelt m.b.t. aanpak van probleemgevallen.
Kortom: even pas op de plaats.
Ik ga wellicht naar wat cyclische AEX en AMX fondsen kijken
Kan! Maar het nieuwsartikel waar de ondernemer ook aan het woord kwam was daar toch wel vrij stellig in maar wie weet. Daarom even wachten tot dat die datum er is dan zullen we het weten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:12 schreef bleyenburg het volgende:
dat een bedrijf omvalt wil nog niet zeggen dat er niet meer betaald wordt......toch...?
In principe betaalt het bedrijf niets meer. Je kunt dan nog geld krijgen bij uitwinnen van de zekerheden als dit goed geregeld is (op website agd staat daar een duidelijke uitleg over) of uit de privé aansprakelijkheid als er wat te halen valtquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:12 schreef bleyenburg het volgende:
dat een bedrijf omvalt wil nog niet zeggen dat er niet meer betaald wordt......toch...?
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)lliet-kledingbedrijfquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:22 schreef bleyenburg het volgende:
heb jij een link naar dat nieuwsartikel?
Klopt, alleen bij bouwaandeel had je een financiële bijsluiter met daarin alle risico's een financiële ratio's. Die mis ik bij CANquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:02 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon crowdaboutnow?
Hij vergeet hoofdelijke aansprakelijkheid. Daar staan we waarschijnlijk niet achteraan aangezien de fiscus daar niks kan halenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)lliet-kledingbedrijf
Wel makkelijk van hem overigens, zoek het maar uit en kijk maar of je nog iets krijgt.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)lliet-kledingbedrijf
Wel makkelijk van hem overigens, zoek het maar uit en kijk maar of je nog iets krijgt.
Deze man wil gewoon lekker schuldenvrij verder. Dat ze maar elke cent uit hem mogen trekken. Ondernemers die op deze manier met hun schuldeisers omgaan mogen van mij zo ver uitgekleed worden dat ze geen nagel meer hebben om aan hun kont te krabben.quote:“Mijn eerste prioriteit is kijken naar de mogelijkheden van een doorstart. Daarna gaan we onder meer de positie van de schuldeisers bekijken.”
Eigenaar Kattenburg acht de kans klein dat de crowdfunders iets terugzien van hun investering. “Zij moeten hun vordering indienen bij de curator. Maar de banken, de fiscus en de curator gaan voor, waardoor ik vrees dat er voor hen niets overblijft.”
tenzij hij niet op tijd heeft gedeponeerdquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:34 schreef Murene het volgende:
[..]
Hij vergeet hoofdelijke aansprakelijkheid. Daar staan we waarschijnlijk niet achteraan aangezien de fiscus daar niks kan halen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |