abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:40:18 #276
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_155616698
Wel mooi hoe dit topic het centrale crowdfunding discussie platform wordt van Nederland _O- :D
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:00:58 #277
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_155617088
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:34 schreef rockenfeller het volgende:
Zeker.Maar ik twijfel zeer. Als je in de tweede helft van 2015 145K omzet verwacht. Je neemt lopende dossiers mee en aan personeelskosten heb je jezelf en 1 medewerker dan zie ik nog niet zo in dat je 80K nodig hebt. Hoop dat het niet gebruikt wordt om oude gaten te vullen. Neig toch wel naar een Ja
Beste Rockenfeller,
Dank voor de kritische blik, ben ik zelf erg fan van (zeker als het om cijfers gaat).

De reden voor de financiering is dat omzet in dit geval nog geen liquiditeit betekent (voor lopende kosten als huur, salarissen, boekhouder etc). Vanmorgen een update gehad van mevrouw Bringmann dat er een kleine 200 dossiers/cliënten zijn waar momenteel aan gewerkt wordt. Zij werkt voor cliënten, maar krijgt (dat is wettelijk zo bepaald) betaald door de verzekeraar. De facturen gaan eruit per dossier; als het is afgesloten of er een significant bedrag is bereikt (facturen van 100 euro per keer is eigenlijk een no/go bij verzekeraars). Hierdoor duur het een periode voordat er ook omzet daadwerkelijk op de rekening staat. Neem daarbij andere opstart kosten/investeringen er een kapitaalinjectie is nodig.

Natuurlijk staan wij open voor eventuele andere vragen.
pi_155617573
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:34 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Zeker.Maar ik twijfel zeer. Als je in de tweede helft van 2015 145K omzet verwacht. Je neemt lopende dossiers mee en aan personeelskosten heb je jezelf en 1 medewerker dan zie ik nog niet zo in dat je 80K nodig hebt. Hoop dat het niet gebruikt wordt om oude gaten te vullen. Neig toch wel naar een Ja
ik neig ook naar een ja, maar vooral omdat het een lening met een kortere looptijd is en de omvang van de lening voor een advocaat altijd wel op te brengen moet zijn.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_155617738
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 09:40 schreef xzaz het volgende:
Wel mooi hoe dit topic het centrale crowdfunding discussie platform wordt van Nederland _O- :D
Bij gebrek aan beter zeggen we dan maar...

Wel opvallend dat maar weinig platformen ook actief reageren... toont activiteit en betrokkenheid vanuit een platform zelf.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:39:24 #280
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155617915
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 19:46 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Of die whiskykerk van Leolinedance.
Goed idee :7
pi_155618006
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:00 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Beste Rockenfeller,
Dank voor de kritische blik, ben ik zelf erg fan van (zeker als het om cijfers gaat).

De reden voor de financiering is dat omzet in dit geval nog geen liquiditeit betekent (voor lopende kosten als huur, salarissen, boekhouder etc). Vanmorgen een update gehad van mevrouw Bringmann dat er een kleine 200 dossiers/cliënten zijn waar momenteel aan gewerkt wordt. Zij werkt voor cliënten, maar krijgt (dat is wettelijk zo bepaald) betaald door de verzekeraar. De facturen gaan eruit per dossier; als het is afgesloten of er een significant bedrag is bereikt (facturen van 100 euro per keer is eigenlijk een no/go bij verzekeraars). Hierdoor duur het een periode voordat er ook omzet daadwerkelijk op de rekening staat. Neem daarbij andere opstart kosten/investeringen er een kapitaalinjectie is nodig.

Natuurlijk staan wij open voor eventuele andere vragen.
Dit is natuurlijk wel een bedrijfsmodel waarbij je altijd ´problemen´ hebt met de liquiditeit, zeker als je wel je personeel (en jezelf) door moet betalen. Wat voor een betalingsperiode moeten we gemiddeld aan denken tussen het moment dat de werkzaamheden verricht worden en er betaald wordt? Het klinkt als vele maanden :X
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:45:02 #282
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155618063
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:32 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Bij gebrek aan beter zeggen we dan maar...

Wel opvallend dat maar weinig platformen ook actief reageren... toont activiteit en betrokkenheid vanuit een platform zelf.
GvE heeft al meerdere keren aangegeven hier mee te lezen. Zij durven het echter niet aan om te reageren hier. Wellicht bang om in een eventuele 'moeilijke' discussie verzeild te raken.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:48:01 #283
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155618116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:42 schreef komrad het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel een bedrijfsmodel waarbij je altijd ´problemen´ hebt met de liquiditeit, zeker als je wel je personeel (en jezelf) door moet betalen. Wat voor een betalingsperiode moeten we gemiddeld aan denken tussen het moment dat de werkzaamheden verricht worden en er betaald wordt? Het klinkt als vele maanden :X
Je hoeft maar één bepaalde periode voor te financieren he. Met 2 salarissen, 1 pand en wat overige kosten kan ik mij niet voorstellen dat dat zo'n gigantisch bedrag zal zijn. Een beetje bedrijf moet je ook vrij snel uit eigen middelen op kunnen vangen.
pi_155618158
Vanuit mijn onderneming service ik tientallen advocatenkantoren. Wanneer verzekeraars e.d. heel erg laat betalen hoor ik dat altijd wel. Met name de raad voor de rechtsbijstand is erg laat met betalen.

Laatst kon een advocatenkantoor een IT declaratie van 13 K even niet betalen omdat ze al 3 maanden op een betaling van 30K moesten wachten bij de RvR. Slecht hoor datsoort dingen.
Dat is een behoorlijk gevaar bij de mensen met (met name) een strafrecht praktijk. Die moeten voldoende liquiditeit aanhouden voor dergelijke zaken.

Naar mijn weten is dat nooit een probleem bij de betalingen vanuit verzekeraars.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:52:17 #285
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_155618191
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:42 schreef komrad het volgende:
Dit is natuurlijk wel een bedrijfsmodel waarbij je altijd ´problemen´ hebt met de liquiditeit, zeker als je wel je personeel (en jezelf) door moet betalen. Wat voor een betalingsperiode moeten we gemiddeld aan denken tussen het moment dat de werkzaamheden verricht worden en er betaald wordt? Het klinkt als vele maanden
Gelukkig is dat niet het geval. Verzekeraars betalen de facturen wel in een aantal weken (2 a 3). Als een dossier echt meer dan een maand kost, worden er deelfacturen gestuurd, mits het niet steeds bedragen van 100 euro zijn.
pi_155618269
edit: vervalt nav bovenstaande posts
pi_155618836
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 10:52 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Gelukkig is dat niet het geval. Verzekeraars betalen de facturen wel in een aantal weken (2 a 3). Als een dossier echt meer dan een maand kost, worden er deelfacturen gestuurd, mits het niet steeds bedragen van 100 euro zijn.
dan kom ik terug bij de vraag van Rockenfeller: Als je namelijk maar een paar weken voor hoeft te financieren en alle dossiers meeneemt en dus voldoende werk hebt, waar heb je dan 80k voor nodig. Stel je moet 2 maanden alles voorfinancieren en wat inventaris regelen, dan lijkt mij dat je met 30-40k er toch een heel eind moet kunnen komen.
pi_155618964
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:19 schreef komrad het volgende:

[..]

dan kom ik terug bij de vraag van Rockenfeller: Als je namelijk maar een paar weken voor hoeft te financieren en alle dossiers meeneemt en dus voldoende werk hebt, waar heb je dan 80k voor nodig. Stel je moet 2 maanden alles voorfinancieren en wat inventaris regelen, dan lijkt mij dat je met 30-40k er toch een heel eind moet kunnen komen.
Je haalt me de woorden uit de mond. Als de betaaltermijn enkele maanden zou zijn kan ik me het voorstellen maar 2 a 3 weken en deelfacturen zijn mogelijk dan is dat werkkapitaal wel erg veel. De dossiers zijn toch in verschillende stadia; een aantal moet nog aan begonnen worden en er zullen er ook zeker een paar in de afrondende fase zijn. Het zinnetje inzake compenseren van de slechte prestaties van oud collega's maakt mij dan wat nerveus
pi_155619028
de bedrijfskleding lijkt iig voor deze maand wel betaald
pi_155619029
quote:

[..]

Ik zou zelf ook niet erg krap gaan zitten. Ik vind het bedrag wel meevallen voor een nieuwe inrichting van een kantoor

vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:28:49 #291
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_155619066
GvE stuurde onlangs een bericht dat HIN-verzekeringen begin september volledig uitbetaald zou worden en dat om die reden de termijn van eind augustus niet meer separaat uitbetaald zou worden, maar meegenomen zou worden in de eindafrekening. Prima, leek mij. Vandaag zie ik in "mijn GvE" dat augustus toch apart is uitbetaald. Ze zijn een beetje de weg kwijt in Rhenen. Recentelijk extra personeel aangenomen maar nu nog nauwelijks nieuwe projecten. En met die Derdengeldenrekening wil het ook maar niet vlotten....
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:30:54 #292
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155619113
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:25 schreef rockenfeller het volgende:

Het zinnetje inzake compenseren van de slechte prestaties van oud collega's maakt mij dan wat nerveus
Mij ook. Duidelijke no-go.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:33:50 #293
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_155619200
quote:

[..]

De investeringsbegroting laat zien dat 48k werkkapitaal is (de rest is voor investeringen). Dit is grofweg 2,5 - 3 maanden aan kosten. Vervolgens kunnen wij extreem 'strak' financieren, maar dat zou alleen maar een risico met zich meebrengen. Wij vinden 2,5 maand een hele gezonde buffer.

En het bedrijf kan het terugbetalen (zie riskrapport in downloads) en prive is er behoorlijke overwaarde in het huis (zij en haar man zijn hoofdelijk aansprakelijk).

De gevraagde financiering wordt niet anders gebruikt dan gesteld in de investeringsbegroting. Er is absoluut geen sprake van betalingen aan oud partners of iets dergelijks.
pi_155619207
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:27 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik zou zelf ook niet erg krap gaan zitten. Ik vind het bedrag wel meevallen voor een nieuwe inrichting van een kantoor

[ afbeelding ]
tsja ik kijk daar heel anders naar. in totaal 25k voor een server + computers terwijl het een 2 vrouw bedrijfje is. Dat kan ook voor tenminste 20k minder lijkt me _O-

Website, hosting, mailadres, 2 computers en je kunt aan de slag. Als je data wilt beveiligen zijn daar ook wel goedkopere oplossingen voor denk ik.

En dan is meer dan de helft van het bedrag ongedefinieerd 'werkkapitaal'
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:35:07 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155619237
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:28 schreef InVestEerder het volgende:
GvE stuurde onlangs een bericht dat HIN-verzekeringen begin september volledig uitbetaald zou worden en dat om die reden de termijn van eind augustus niet meer separaat uitbetaald zou worden, maar meegenomen zou worden in de eindafrekening. Prima, leek mij. Vandaag zie ik in "mijn GvE" dat augustus toch apart is uitbetaald. Ze zijn een beetje de weg kwijt in Rhenen. Recentelijk extra personeel aangenomen maar nu nog nauwelijks nieuwe projecten. En met die Derdengeldenrekening wil het ook maar niet vlotten....
Inderdaad. Ik neem aan dat dit (weer) een fout is van GvE en dat begin september gewoon de HiN betaling binnen gaat komen. Anders zou er wel bericht binnen gekomen zijn.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:36:42 #296
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155619282
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:34 schreef komrad het volgende:

[..]

tsja ik kijk daar heel anders naar. in totaal 25k voor een server + computers terwijl het een 2 vrouw bedrijfje is. Dat kan ook voor tenminste 20k minder lijkt me _O-

Website, hosting, mailadres, 2 computers en je kunt aan de slag. Als je data wilt beveiligen zijn daar ook wel goedkopere oplossingen voor denk ik.

En dan is meer dan de helft van het bedrag ongedefinieerd 'werkkapitaal'
Eens. Ze rekenen schandalig hoge posten voor die server/computer(s).
pi_155619335
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:33 schreef Investormatch het volgende:

[..]

De investeringsbegroting laat zien dat 48k werkkapitaal is (de rest is voor investeringen). Dit is grofweg 2,5 - 3 maanden aan kosten. Vervolgens kunnen wij extreem 'strak' financieren, maar dat zou alleen maar een risico met zich meebrengen. Wij vinden 2,5 maand een hele gezonde buffer.

En het bedrijf kan het terugbetalen (zie riskrapport in downloads) en prive is er behoorlijke overwaarde in het huis (zij en haar man zijn hoofdelijk aansprakelijk).

De gevraagde financiering wordt niet anders gebruikt dan gesteld in de investeringsbegroting. Er is absoluut geen sprake van betalingen aan oud partners of iets dergelijks.
Dank je voor de toelichting Investormatch. Toch heb ik er nog niet een heel goed gevoel bij en dat komt omdat ik gewoon niet zie waar ze het geld voor nodig hebben. Natuurlijk is het goed om wat buffer te hebben maar zoals ik het zie kan het echt voor veel minder geld als je zoals elke andere startende ondernemer op de kosten let.

edit: als je met het werkkapitaal 2,5-3 maanden kunt werken betekent dat running costs van 15-20k per maand. Dit vind ik ook nogal fors voor een startend bedrijfje met 2 FTE in dienst.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:40:51 #298
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155619402
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:38 schreef komrad het volgende:

[..]

Dank je voor de toelichting Investormatch. Toch heb ik er nog niet een heel goed gevoel bij en dat komt omdat ik gewoon niet zie waar ze het geld voor nodig hebben. Natuurlijk is het goed om wat buffer te hebben maar zoals ik het zie kan het echt voor veel minder geld als je zoals elke andere startende ondernemer op de kosten let.
Als ze op deze manier gaan smijten met geld vraag ik mij ook sterk af hoe andere zaken financieel geregeld zijn (huur, loon, verzekeringen, vervoer etc.). Je zou van een startende ondernemer verwachten dat die op de kleintjes let.
pi_155619431
Dan kan ik je uit additionele info melden dat er geen server is, en misschien ook geen server komt. Terwijl het wordt gemeld dat dit er komt. Dan lijkt het mij dat er een offerte is, die getekend wordt wanneer de financiering geregeld is. Echter is dat dus ook niet perse het geval. Daarom vroeg ik eerder hier op het forum of de gelden echt daadwerkelijk aan het bestemde doel worden besteed.

Waarom een server van 15K terwijl je ook in de cloud kunt werken voor ¤85,- pp per maand. Dat is gewoon achterhaald, zeker in de advocatuur. Dus die post wordt eerder extra liquiditeit voor het kantoor.

Ik maak me er niet zo druk om. Ik zal de informatie begin volgend jaar vanuit investormatch er wel op nalezen
pi_155619444
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 11:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als ze op deze manier gaan smijten met geld vraag ik mij ook sterk af hoe andere zaken financieel geregeld zijn (huur, loon, verzekeringen, vervoer etc.). Je zou van een startende ondernemer verwachten dat die op de kleintjes let.
zie ook mij edit in de vorie post, ik denk een dik salaris
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')