abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155510874
quote:
Auto van linkse Duitse politicus totaal vernield door explosie

De auto van de fractievoorzitter van de linkse partij Die Linke in de Duitse stad Freital is maandag door een explosie totaal vernield.

De partij vermoedt dat het gaat om een extreem-rechtse aanslag. Lutz Richter zet zich in voor asielzoekers. Daarom is hij al wekenlang doelwit van dreigementen, ook met de dood.

In Freital in de Oost-Duitse deelstaat Saksen komt het steeds weer tot protesten tegen het asielzoekerscentrum. Tijdens informatieavonden kwam het tot tumult.

Dat er nu ook explosieven tegen politici worden gebruikt, is voor de fractievoorzitter van Die Linke in het deelstaatparlement, Rico Gebhardt, reden tot zorg. "Het racismeprobleem in Saksen is al lang een veiligheidsprobleem geworden", aldus Gebhart. Ook voor de fractievoorzitter van de sociaaldemocratische SPD is er sprake van "een nieuwe dimensie van politiek geweld".

Dresden

Zondag nog waren de ruiten ingegooid bij een asielzoekerscentrum in Dresden. Vrijdag kwam het in de Saksische hoofdstad tot rellen tijdens een betoging tegen asielzoekers georganiseerd door de extreem-rechtse Nationaal-Democratische Partij van Duitsland (NPD).

Geweld tegen buitenlanders

Er gaat sinds het begin van het jaar nog maar amper een dag voorbij in Duitsland zonder geweld tegen buitenlanders. In de eerste zes maanden van 2015 zijn 150 brandstichtingen of andere aanvallen gepleegd tegen asielzoekerscentra.

Soms gaat het om leegstaande, net gerenoveerde gebouwen die nog in gebruik moeten worden genomen. De Duitse autoriteiten verwachten dit jaar een recordaantal van 450.000 asielzoekers.

Ontruiming

Eveneens maandag is in het Noord-Beierse Mainstockheim een asielzoekerscentrum ontruimd. Tijdens het weekend was het tot ruzies tussen asielzoekers en inwoners gekomen. Zondagavond kwamen driehonderd deels met knuppels gewapende mensen naar het asielzoekerscentrum. De politie moest tussenbeide komen. De circa twintig asielzoekers zijn naar andere centra overgebracht.

http://www.nu.nl/buitenla(...)rnield-explosie.html
Gaat lekker zeg. Doodsbedreigingen en bomexplosies als je je als gemeenteraadslid inzet voor vluchtelingen :{

Hier nog een Duits kranteartikel met onderaan een kaartje met alle "incidenten": http://www.welt.de/region(...)ingsheim-gelegt.html

De "gematigde" xenofoob-eurosceptische partij Alternative für Deutschland vindt het, op het moment dat ik dit schrijf, passend om dit totaal te negeren en op hun website en hun facebook-account juist polemiserende stukken tegen asielzoekers als hoofdartikel te laten staan.

Op deze manier wordt het toch best wel eng dat dat soort politieke partijen tegenwoordig in veel Europese landen salonfähig zijn geworden en soms zelfs bijna of helemaal bovenaan in opiniepeilingen staan... :X
pi_155510925
Niet zo naïef, je kon erop wachten dat dit zou gebeuren.
pi_155511051
En hou er ook maar eens een keer mee op om het steeds maar weer vluchtelingen te noemen. Er komen wekelijks hele zwermen Bosniers en Albanezen aan in Duitsland, waar zijn die dan voor op de vlucht? Het beperkte aanbod in hun lokale supermarkten?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_155511137
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:25 schreef hpeopjes het volgende:
Niet zo naïef, je kon erop wachten dat dit zou gebeuren.
Lekker bagatelliseren joh. Het gaat hier om een stel rechtsextremistische figuren waaronder nogal wat nazi-sympathisanten. Maar het zal allemaal wel heel erg begrijpelijk zijn dat er auto's van mensen met een ander gedachtengoed worden opgeblazen, of dat groepen Syrische vluchtelingen door met knuppels bewapende knokploegen worden aangevallen. Waar maken we ons druk over toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2015 21:33:36 ]
pi_155511285
quote:
Neonazi plast op kinderen

Twee neonazi's hebben een buitenlandse vrouw en haar twee kinderen belaagd in een tram in Berlijn. De Oost-Europese immigranten werden beledigd. Een van de rechtsextremisten plaste zelfs op de kinderen, die vijf en vijftien jaar oud zijn. De twee mannen (37 en 32) werden opgepakt.

De Duitse politie meldde maandag dat de beide mannen zaterdagavond in de tram waren gestapt. Binnen zagen ze de immigranten. Ze riepen racistische leuzen. Getuigen belden de politie. Uit een controle bleek dat beide mannen stomdronken waren. De politie kende ze, omdat ze al vaker over de schreef waren gegaan.

Duitsland ontvangt meer asielzoekers dan andere Europese landen. Dit jaar eindigt de teller mogelijk op 800.000 vluchtelingen. Dat kost het land mogelijk 8 miljard euro. De toestroom leidt tot spanningen en bij meerdere asielzoekerscentra zijn incidenten geweest.
'Onacceptabel'

„Een agressieve, vijandige sfeer die totaal onacceptabel is,” beschreef de Duitse bondskanselier Angela Merkel maandag het geweld van rechtsextremisten. „Het is walgelijk hoe rechtsextremisten en neonazi's hun idiote haatzaaiende boodschap over het asielzoekerscentrum proberen te verspreiden”, aldus een woordvoerder van de regering.
bron
  Forum Admin maandag 24 augustus 2015 @ 21:36:05 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_155511365
quote:
13s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:34 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Ben je zo'n stoere neonazi, is je doelwit een moeder met koters. Stelletje helden..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Milf maandag 24 augustus 2015 @ 21:47:40 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_155511913
quote:
13s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ben je zo'n stoere neonazi, is je doelwit een moeder met koters. Stelletje helden..
Dat kan ik ook niet begrijpen inderdaad!

Ik hoor steeds meer mensen in mijn omgeving (woon in Duitsland) dat men het zat is. Er is ruimte voor mensen die moesten vluchten voor oorlog.
De mensen die voor de centen komen mogen oprotten.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_155512057
Hier kon je op wachten natuurlijk. Zal ook nog wel uitbreiden naar andere landen.
pi_155512138
Dat geloof ik niet.

Welke landen dan?
pi_155512149
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:47 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik hoor steeds meer mensen in mijn omgeving (woon in Duitsland) dat men het zat is. Er is ruimte voor mensen die moesten vluchten voor oorlog.
Het lijkt me stug dat daar onderscheid tussen gemaakt wordt.
pi_155512199
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:51 schreef arjan1112 het volgende:
Dat geloof ik niet.

Welke landen dan?
Denemarken, Zwitserland, Rusland en vermoedelijk andere voormalige Sovjet-Unie staten als ik zou moeten gokken.
pi_155512229
Rusland ? Daar is het nog veel erger.
pi_155512302
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:51 schreef arjan1112 het volgende:
Dat geloof ik niet.

Welke landen dan?
Oostblok landen misschien.
  maandag 24 augustus 2015 @ 21:55:53 #14
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155512341
quote:
13s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:34 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Gadverdamme wat een minderwaardig volk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 24 augustus 2015 @ 21:55:57 #15
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_155512344
Oh dit topic is ook weer terug.

Het blijft triest, dat geweld. Geweld in het algemeen :N
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_155512410
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:53 schreef arjan1112 het volgende:
Rusland ? Daar is het nog veel erger.
Rusland zit nu eenmaal in een shitsituatie, dan is het nogal eenvoudig om de bevolking bijeen te houden met onzin als nationalisme en blank suprematie. Wat nogal flauw is aangezien Rusland uit 170 nog wat etniciteiten bestaat en zelf nooit problemen heeft gehad met het binnenvallen van andere landen.
  Forum Admin maandag 24 augustus 2015 @ 21:57:45 #17
pi_155512421
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:47 schreef nikky het volgende:

[..]

En terecht. Duitsland neemt een groot aantal asielzoekers op waar eigenlijk geen mandaat voor is.

Het gaat alleen maar erger worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_155513766
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En terecht. Duitsland neemt een groot aantal asielzoekers op waar eigenlijk geen mandaat voor is.

Het gaat alleen maar erger worden.
Misschien zou Duitsland eens moeten proberen om uit de top van wapen exporterende landen te komen? Oh, en exportgesubsidieerd goed uit Europa mag ook wel eens bekeken worden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Forum Admin maandag 24 augustus 2015 @ 22:32:13 #19
pi_155513784
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Misschien zou Duitsland eens moeten proberen om uit de top van wapen exporterende landen te komen? Oh, en exportgesubsidieerd goed uit Europa mag ook wel eens bekeken worden.
Hoe is dat relevant?
pi_155513861
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:32 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant?
Dat is relevant omdat conflicten ontstaan door ongelijkheid.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_155514125
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is relevant omdat conflicten ontstaan door ongelijkheid.
Ongelijkheid ontstaat doordat de één bereid is harder te werken dan de ander.
pi_155514173
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:41 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ongelijkheid ontstaat doordat de één bereid is harder te werken dan de ander.
Niet perse. Je kunt ook valsspelen.
pi_155514175
Tientallen jaren is de 'gewone' bevolking in de bek gespuwd door politici, bestuurders, 'vluchtelingen', links en de islam de EU etc.

Nu is het moment gekomen dat de gewone mens het niet meer pikt, het is genoeg, het is klaar, men staat op.

Niks geen 'extreem-rechts' of 'nazi' framing, gewoon mensen, families, ouders, grootouders die de toekomst van henzelf, de kinderen en hun kleinkinderen zien vernietigen en dusdanig met de rug tegen de muur staan dat ze geen andere weg meer zien dan geweld.

Een meer dan logische, begrijpelijke stap waar menigeen al tientallen jaren voor waarschuwen.

En nu is het zover en komen de huilers, klagers en bagataliseerders van weleer de boel weer framen.

Dit is het begin, binnenkort ook in Nederland, België, Frankrijk, Engeland etc.
pi_155514251
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Niet perse. Je kunt ook valsspelen.
Ongelijkheid kan ook ontstaan doordat de één slimmer is dan de ander. Slimmer word je door hard te werken.
pi_155514376
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:45 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ongelijkheid kan ook ontstaan doordat de één slimmer is dan de ander. Slimmer word je door hard te werken.
IQ is subjectief. Intelligentie is daarom ook redelijk irrelevant.
  maandag 24 augustus 2015 @ 22:49:30 #26
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_155514423
Merkel en Hollande noemen de huidige situatie in Europa 'extreem', die zien de bui van oplaaiend geweld al hangen

http://nos.nl/artikel/205(...)mens-accepteren.html
Say what?
pi_155514430
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:48 schreef Barbusse het volgende:

[..]

IQ is subjectief. Intelligentie is daarom ook redelijk irrelevant.
Als je er in slaagt om een ander te bedonderen, moet je in het algemeen toch over meer intelligentie dan die ander beschikken.
pi_155514441
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:49 schreef UpsideDown het volgende:
Merkel en Hollande noemen de huidige situatie in Europa 'extreem', die zien de bui van oplaaiend geweld al hangen

Nog even en ze zullen het leger loslaten op de eigen bevolking.
pi_155514473
quote:
Goh, nu al?

Dat zag ieder normaal denkend mens al zo'n 5-10 jaar geleden aankomen.

Edit: en hoe bedoel je framen door Merkel, ligt er ook niet weinig dik bovenop.
pi_155514485
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:42 schreef Kanjer het volgende:
Tientallen jaren is de 'gewone' bevolking in de bek gespuwd door politici, bestuurders, 'vluchtelingen', links en de islam de EU etc.

Nu is het moment gekomen dat de gewone mens het niet meer pikt, het is genoeg, het is klaar, men staat op.

Niks geen 'extreem-rechts' of 'nazi' framing, gewoon mensen, families, ouders, grootouders die de toekomst van henzelf, de kinderen en hun kleinkinderen zien vernietigen en dusdanig met de rug tegen de muur staan dat ze geen andere weg meer zien dan geweld.

Een meer dan logische, begrijpelijke stap waar menigeen al tientallen jaren voor waarschuwen.

En nu is het zover en komen de huilers, klagers en bagataliseerders van weleer de boel weer framen.

Dit is het begin, binnenkort ook in Nederland, België, Frankrijk, Engeland etc.
En jij vind het allemaal prima. Onschuld en buiten schuld om ken je niet. Waarschijnlijk omdat je het zelf nooit hebt ondervonden.
pi_155514543
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:49 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Als je er in slaagt om een ander te bedonderen, moet je in het algemeen toch over meer intelligentie dan die ander beschikken.
Nope. Dat hangt ook af van je definitie van bedonderen trouwens.
pi_155514565
quote:

"De Duitse grondwet zegt dat we een land zijn dat de waarde van elk mens accepteert. En dat geldt voor iedereen die hier komt."

Mooie woorden, jammer echter dat niet ieder mens de waarde van Duitsland accepteert.
pi_155514627
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nope. Dat hangt ook af van je definitie van bedonderen trouwens.
Nouja, jij had het zelf over "valsspelen".
pi_155515002
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat klopt, want dat is wat er gebeurt.
Nou vertel. Hoe is er vals gespeeld?
pi_155515069
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Proficiat, u bent de eerste die de racismekaart trekt, u mag door naar de volgende ronde.
Dit topic staat vol onverholen racisme, deeltje 1 was nog erger. Dus nee, ik ben niet de eerste.
pi_155515169
quote:
13s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Lekker bagatelliseren joh. Het gaat hier om een stel rechtsextremistische figuren waaronder nogal wat nazi-sympathisanten. Maar het zal allemaal wel heel erg begrijpelijk zijn dat er auto's van mensen met een ander gedachtengoed worden opgeblazen, of dat groepen Syrische vluchtelingen door met knuppels bewapende knokploegen worden aangevallen. Waar maken we ons druk over toch?
Dit willen we inderdaad niet.... althans, ik in ieder geval niet. Toch gebeurt het al en extreem rechts zal alleen maar meer aanhang krijgen als er niet snel iets aan de vluchtelingenproblematiek gedaan wordt.

Men is de islam gewoon zat en wil er niet meer van binnenhalen en dat snap ik wel.
pi_155515191
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:08 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nou vertel. Hoe is er vals gespeeld?
Oh, you sweet summer child.... :') Kom op, de interventies in landen met olie door westerse mogendheden, de subsidies voor europese boeren, de importheffingen voor producten uit Afrika, de fiscale voordelen voor westerse bedrijven die landen uit Afrika hebben te accepteren omdat anders de rente op hun schuldenlast wordt verhoogd, serieus, dat zegt je niks?

Wat ik zei, gekozen blind ende doof. Al deze informatie is vrij verkrijgbaar btw, zoek het op.
pi_155515194
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dit topic staat vol onverholen racisme, deeltje 1 was nog erger. Dus nee, ik ben niet de eerste.
Tegen massamigratie zijn, is niet racistisch, het is eerder realistisch en hooguit overlevingsinstinct.
pi_155515224
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Oh, you sweet summer child.... :') Kom op, de interventies in landen met olie door westerse mogendheden, de subsidies voor europese boeren, de importheffingen voor producten uit Afrika, de fiscale voordelen voor westerse bedrijven die landen uit Afrika hebben te accepteren omdat anders de rente op hun schuldenlast wordt verhoogd, serieus, dat zegt je niks?

Wat ik zei, gekozen blind ende doof. Al deze informatie is vrij verkrijgbaar btw, zoek het op.
Geen van de zaken die jij opnoemt, zou ik willen scharen onder de noemer "valsspelen". Ik noem dat gewoon slimmigheid.
pi_155515296
quote:
Boze migranten de straat op in Milaan

Honderden migranten zijn maandag in de Italiaanse stad Milaan de straat op gegaan uit protest tegen hun leefomstandigheden en het lange wachten op een werkvergunning. De groep raakte op een zeker moment slaags met de politie.

Zo'n driehonderd demonstranten blokkeerden een van de hoofdwegen in de stad. Ze riepen "documenten, documenten!". Oproerpolitie dreef de migranten terug naar het kampement waar ze tijdelijk wonen in afwachting van papieren en registratie. De demonstranten waren bijna allemaal van Afrikaanse afkomst.

Bijna 100.000 migranten zijn dit jaar al via de Middellandse Zee Italië binnengekomen. Veel van de nieuwkomers reizen door naar noordelijke landen. Zo'n 85.000 migranten wonen in Italië in opvanghuizen waar ze hopen op tijdelijke papieren waarmee ze aan het werk kunnen.

Bron: Boze migranten de straat op in Milaan
Slim van die migranten. Koren op de molen voor de fascisten en nazi's daar.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2015 23:19:12 ]
pi_155515390
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Slim van die migranten. Koren op de molen voor de fascisten en nazi's daar.
Geen beelden?
pi_155515446
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:15 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Geen van de zaken die jij opnoemt, zou ik willen scharen onder de noemer "valsspelen". Ik noem dat gewoon slimmigheid.
Dat dacht ik al.
pi_155515451
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:08 schreef Hathor het volgende:

[..]

Proficiat, u bent de eerste die de racismekaart trekt, u mag door naar de volgende ronde.
Merkel doet hetzelfde, praat van extreem rechts en nazi's en in de zelfde zin vind ze het vreemd dat er families, ouders en kinderen zijn, nee muts, het zijn gewone mensen, ouders, grootouders, kinderen, kleinkinderen.
Die zijn bezorgt over de toekomst.

[ Bericht 25% gewijzigd door Specularium op 24-08-2015 23:45:44 ]
  maandag 24 augustus 2015 @ 23:23:50 #44
66825 Reya
Fier Wallon
pi_155515478
Beetje minder over elkaar praten, en wat meer op de inhoud, graag.
pi_155515487
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Geen beelden?
Wat foto's op Twitter. Niet veel.

https://twitter.com/searc(...)%20migranti&src=typd
pi_155515632
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:22 schreef Kanjer het volgende:

Merkel doet hetzelfde, praat van extreem rechts en nazi's en in de zelfde zin vind ze het vreemd dat er families, ouders en kinderen zijn, nee muts, het zijn gewone mensen, ouders, grootouders, kinderen, kleinkinderen.
Die zijn bezorgt over de toekomst.
Maar plegen die het geweld of zijn degenen die het geweld plegen toch figuren uit extreemrechtse hoek?

IS en andere extreme groeperingen vinden dit natuurlijk prachtig. Zo ontstaat er chaos in Europa en dat is nu juist wat ze willen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Specularium op 24-08-2015 23:45:56 ]
pi_155515720
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar plegen die het geweld of zijn degenen die het geweld plegen toch figuren uit extreemrechtse hoek?

IS en andere extreme groeperingen vinden dit natuurlijk prachtig. Zo ontstaat er chaos in Europa en dat is nu juist wat ze willen.
Dat is dan ook precies wat die IS idioten willen. Een wij-zij klimaat kweken. Zorg dat ze haten op immigranten, moslim of niet, en het taartje staat in de oven.
pi_155515794
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is dan ook precies wat die IS idioten willen. Een wij-zij klimaat kweken. Zorg dat ze haten op immigranten, moslim of niet, en het taartje staat in de oven.
Daarom de eerstkomende tig jaar een totale migrantenstop en tegelijkertijd hulp aan de buitengrenzen van EU bieden.
pi_155515796
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik denk, het eerste geweld komt altijd van extremisten of het nu rechts of links is, in een iets later stadium staan de dapperen op en gaan meedoen.

Die chaos in europa kot niet door extreem rechts of dat soort onzin.
De chaos komt door wanbeleid, vergaande islamisme de eu en nu de gelukszoekers chaos.

Het is een van hogerhand gecreerde chaos. Om wat voor reden dan ook.
pi_155515836
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:32 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Maar is niet in de oven gezet door is. Die maken er alleen handig gebruik van.
pi_155515854
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Daarom de eerstkomende tig jaar een totale migrantenstop en tegelijkertijd hulp aan de buitengrenzen van EU bieden.
Ik denk dat intensieve hulp aan landen om ervoor te zorgen dat landen niet eens hoeven te vluchten op de langere termijn meer gaat helpen....
pi_155515889
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:36 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik denk dat intensieve hulp aan landen om ervoor te zorgen dat landen niet eens hoeven te vluchten op de langere termijn meer gaat helpen....
Kan ook, maar iig geen migranten uit die contreien meer binnenhalen, want dat wordt ellende.
pi_155515905
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:36 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Maar is niet in de oven gezet door is. Die maken er alleen handig gebruik van.
Then, my friend, do tell me, who put the bun in the oven? En zeg aub niet 'islam', want een religie bestaat niet zonder uitvoerders. Same goes for capitalism and communism btw.
pi_155515942
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:36 schreef Barbusse het volgende:
Het zal ongetwijfeld, maar dat zie ik nou ook niet echt voor me. Ik zou niet weten waar te beginnen.
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Kan ook, maar iig geen migranten uit die contreien meer binnenhalen, want dat wordt ellende.
Ja, maar wat moet je dan? Ik ben erg blij dat ik niet ergens de kar hoef te trekken om dit op te lossen :{
pi_155515953
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dus totdat we onze shit internationaal voor elkaar hebben moeten we ze maar laten verrekken?
pi_155516009
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:40 schreef Queller het volgende:

Ja, maar wat moet je dan? Ik ben erg blij dat ik niet ergens de kar hoef te trekken om dit op te lossen :{
Zo min mogelijk. Buiten houden en degenen die toch binnenglippen oppakken en uitzetten. Zo snel mogelijk.

Het wordt anders de ondergang van het welvarende Europa.
pi_155516046
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:39 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Then, my friend, do tell me, who put the bun in the oven? En zeg aub niet 'islam', want een religie bestaat niet zonder uitvoerders. Same goes for capitalism and communism btw.
De ideologie de islam is een al veel langer bestaand probleem wat uit de klauw loopt, mega.
Maar dat is voor andere topics.

Voor de rest, weet ik het? Ben net als jij ook maar een zandkorreltje in het geheel.

Maar als ik moest gokken zette ik mijn geld in op de EU die bewust chaos aan het creeren is. Als blisemafleider oid.
Nogmaals, weet ik het? Weet jij het?
pi_155516065
quote:
Asielzoekers verwelkomd met Hitlergroet en geweld

'Heil Hitler' schalde afgelopen weekend door de straten Heidenau, een Duits stadje in de buurt van Dresden. Drie nachten achter elkaar vlogen stokken, stenen en flessen door de lucht. Nadat vorige week bekend werd dat 250 asielzoekers naar het stadje zouden komen, veranderde Heidenau een weekend lang in een slagveld.

Duitsland verwacht dit jaar een recordaantal van 800.000 asielzoekers op te moeten vangen. Om al die vluchtelingen onderdak te kunnen bieden, worden gymzalen, scholen en verlaten winkels in noodtempo omgevormd tot tijdelijke slaapplek. Zoals in Heidenau, waar twee dagen voordat de eerste vluchtelingen kwamen, bekend werd dat een leegstaande bouwmarkt 250 mensen zou gaan herbergen.
http://m.metronieuws.nl/b(...)itlergroet-en-geweld
pi_155516109
quote:
15s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dus totdat we onze shit internationaal voor elkaar hebben moeten we ze maar laten verrekken?
Niet helemaal. Terugsturen en in zorgen dat ze in eigen regio opgevangen worden. Ze zijn daar harder nodig op de boel op te bouwen, dan hier af te breken.
pi_155516122
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:41 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Astu, graag gedaan!

Je kunt toch niet met droge ogen blijven volhouden dat we nu een normale situatie hebben?
Dat het allemaal maar moet kunnen?

Het is chaos en de enige oplossing is tegenhouden en terug sturen, en zeker NIETde boodschap meegeven dat ze makkelijk doorkomen wat ze nu doen.

Je zag het vandaag nog op het journaal een bootje met gelukszoekers uit turkije op weg naar kos onderschept door nederlandse marine.

Gelukszoekers schriken, roepen: we willen niet terug naar turkije!!
Nederlandse marine: nee, we helpen jullie om veilig in europa te komen.....

Je had de gezichten van die gelukszoekers moeten zien, vol ongeloof, hoe snel denk je dat dat soort berichten rondgaan?

Welke boodschap zend je daarmee uit?
Dat is geen oplossing en dat is al meerdere malen aangetoond. Ze proberen het gewoon opnieuw. And spare me your anecdotes. Ik woon op Malta. Ik heb al meerdere malen boten van de kustwacht binnen zien varen in Floriana met migranten op het dek en dat ze daarna de lichamen uit het ruim haalden voor indentificatie. Echt, kerel. Just don't.
pi_155516133
quote:
15s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat werkt zo bij iedereen he?

Als je gaat gokken, kun je ook verliezen, ze hebben gegokt en zijn dan niet doorgekomen, ergo verloren, deal with it.

Het ergste wat ze gebeurt is dat ze weer terug bij af zijn, thuis, of daar dichtbij.

En laten we alsjeblieft van het verhaal afstappen dat het allemaal zielepoten zijn, dat is niet zo, het zijn grotendeels profiteurs.
pi_155516196
quote:
Het extreem-rechts geweld is aan een uiterst felle opmars bezig in gans Duitsland en eigenlijk zijn de straatrellen van de afgelopen weken nog de meest onschuldige manifestatie van dat geweld. Het zwaardere geweld blijft, paradoxaal genoeg, vaak onder de radar van de (inter)nationale media.

In de eerste helft van het jaar 2015, werden 202 aanvallen opgetekend die gericht waren tegen vluchtelingencentra. In 2014 waren er in totaal 198 aanvallen. In de meeste gevallen betrof het brandstichtingen, maar er vonden ook fysieke aanvallen tegenover bewoners van vluchtelingen- en asielcentra plaats.

Maar neo-nazistische groepen richtten hun geweld niet enkel tegen nieuwkomers. Ook politieke opponenten ontsnappen er niet aan. Een tiental dagen geleden brandde de boerderij af van Horst en Birgit Lohmeyer. Ze woonden in het plaatsje Jamel, dat bekend staat om de sterke aanwezigheid van neo-nazistische groepen. Het koppel ageerde daartegen door ondermeer een muziekfestival te organiseren dat democratie en tolerantie moest promoten.

In juli explodeerde de auto van Michaël Richter, politicus voor Die Linke in de deelstaat Saksen. Richter ontving reeds enige tijd bedreigingen vanuit extreem-rechtse hoek omwille van zijn pro-vluchtelingen standpunt. Richter had de komst van een vluchtelingencentrum in het naburige stadje Freital verdedigd, en dat was er klaarblijkelijk teveel aan. Hij kwam er gelukkig met de schrik van af.
http://www.dewereldmorgen(...)ting-en-vernietiging

Ik begrijp niet hoe je voor dit soort criminelen ook maar enige sympathie of begrip kan opbrengen.
pi_155516211
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:48 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is geen oplossing en dat is al meerdere malen aangetoond. Ze proberen het gewoon opnieuw. And spare me your anecdotes. Ik woon op Malta. Ik heb al meerdere malen boten van de kustwacht binnen zien varen in Floriana met migranten op het dek en dat ze daarna de lichamen uit het ruim haalden voor indentificatie. Echt, kerel. Just don't.
Und?

Zoals ik al zei, als je gokt kun je ook verliezen.

En verwacht van mij geen medelij met ene achmoud uit etiopie ofzo, die ken ik niet, die wil ik niet kennen en die ga ik nooit kennen.

Ik vertik het om het leed van de hele wereld op mijn schouders te laden.
pi_155516226
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Niet helemaal. Terugsturen en in zorgen dat ze in eigen regio opgevangen worden. Ze zijn daar harder nodig op de boel op te bouwen, dan hier af te breken.
Je kunt niks opbouwen met een pistool tegen je hoofd. Wanneer leren mensen het verschil tussen mogelijkheden van een individu en de mogelijkheden van een compleet volk? Daarnaast, weet je hoe overstroomd de regio is?
pi_155516252
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:48 schreef Kanjer het volgende:
Dat werkt zo bij iedereen he?

Als je gaat gokken, kun je ook verliezen, ze hebben gegokt en zijn dan niet doorgekomen, ergo verloren, deal with it.

Het ergste wat ze gebeurt is dat ze weer terug bij af zijn, thuis, of daar dichtbij.

En laten we alsjeblieft van het verhaal afstappen dat het allemaal zielepoten zijn, dat is niet zo, het zijn grotendeels profiteurs.
Definieer 'profiteurs' eens en onderbouw het eens met cijfers.

Vind je ze zo anders dan de Nederlanders die emigreerden naar Canada en Australie? Of de Nederlanders uit de noordelijke provincies die naar Duitsland gaan om werk te zoeken?

Gelukszoekers klinkt wel heel erg negatief. Ik kan het op zich best met je eens zijn dat het niet heel erg lang goed kan gaan als werklozen van over de hele wereld naar Europa trekken. Maar je zou maar in hun schoenen staan. Die haat is toch helemaal niet nodig?
pi_155516261
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:51 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

http://www.dewereldmorgen(...)ting-en-vernietiging

Ik begrijp niet hoe je voor dit soort criminelen ook maar enige sympathie of begrip kan opbrengen.
Een groepje debielen zijn het, maar het wordt door de sympathisanten welke de vluchtelingen met open armen ontvangen natuurlijk maar wat graag aangegrepen om iedereen onder deze noemer te schuiven wanneer ze het niet met hun standpunten eens zijn.
pi_155516283
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:51 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Und?

Zoals ik al zei, als je gokt kun je ook verliezen.

En verwacht van mij geen medelij met ene achmoud uit etiopie ofzo, die ken ik niet, die wil ik niet kennen en die ga ik nooit kennen.

En dat, amice, is waarom nog steeds een shithole is.
pi_155516308
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:51 schreef Kanjer het volgende:
Wat heb je er tot nu toe (persoonlijk) werkelijk voor last van gehad?
pi_155516313
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:41 schreef Kanjer het volgende:

[..]
Je zag het vandaag nog op het journaal een bootje met gelukszoekers uit turkije op weg naar kos onderschept door nederlandse marine.
Ik kreeg plaatsvervangende schaamte van die journaliste die daar met het shot van het bootje op de achtergrond live verslag stond te doen.

Een oversteek van een paar kilometer, maar ze hadden al heel wat doorstaan en geleden :') :') :')
pi_155516323
quote:
19s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:53 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Een groepje debielen zijn het, maar het wordt door de sympathisanten welke de vluchtelingen met open armen ontvangen natuurlijk maar wat graag aangegrepen om iedereen onder deze noemer te schuiven wanneer ze het niet met hun standpunten eens zijn.
Nou nee. Lees deze reeks maar eens na. Het onderwerp was oorspronkelijk het extreemrechtse geweld. En waar gaat het binnen een paar posts over? Juist: over vermeende linkse schuldige 'gutmenschen' en vluchtelingen die eigenlijk profiteurs zijn. Ik vind het beschamend.
pi_155516355
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:53 schreef Queller het volgende:

[..]

Vind je ze zo anders dan de Nederlanders die emigreerden naar Canada en Australie? Of de Nederlanders uit de noordelijke provincies die naar Duitsland gaan om werk te zoeken?

Gelukszoekers klinkt wel heel erg negatief. Ik kan het op zich best met je eens zijn dat het niet heel erg lang goed kan gaan als werklozen van over de hele wereld naar Europa trekken. Maar je zou maar in hun schoenen staan. Die haat is toch helemaal niet nodig?
Heeft niets met haat te maken, dat maak jij ervan.

En het zijn wat het zijn, gelukszoekers, grotendeels ik kan er ook niets anders van maken.

Ik heb gewoon geen zin in een burgeroorlog europawijd. Dat wil ik mijn kinderen en kleinkinderen niet aandoen.

Zou jij ook niet moeten willen.

Aan 'aantonen' en 'linkjes' doe ik niet meer, heb ik meer dan tien jaar gedaan, niemand leest of ze lezen het wel maar past niet in hun straatje en zwijgen het dood. Nutteloos.
Iedereen heeft nu google, klaar.
pi_155516368
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En dat, amice, is waarom nog steeds een shithole is.
Best.
pi_155516373
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nou nee. Lees deze reeks maar eens na. Het onderwerp was oorspronkelijk het extreemrechtse geweld. En waar gaat het binnen een paar posts over? Juist: over vermeende linkse schuldige 'gutmenschen' en vluchtelingen die eigenlijk profiteurs zijn. Ik vind het beschamend.
Ik ook. Het is schijnbaar bon ton om in salofahig rechts van mening te zijn dat om op je kop geklapt te worden omdat je niet Duits bent volkomen verklaarbaar is....
pi_155516397
quote:

[..]

Wanneer die vluchtelingenstroom straks een kritische massa bereikt welke wij financieel niet fatsoenlijk kunnen dragen dan heb je de poppetjes aan het dansen, egoïstisch? Ja. Maar dat deert mij niets.

En dat is nog los van de situatie waarin mensen zich verkeren, want hoe je het wendt of keert tussen de mensen die écht hulp nodig hebben zitten genoeg gelukzoekers. En het kaf van de koren scheiden daar is geen beginnen aan.
pi_155516402
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je kunt niks opbouwen met een pistool tegen je hoofd. Wanneer leren mensen het verschil tussen mogelijkheden van een individu en de mogelijkheden van een compleet volk? Daarnaast, weet je hoe overstroomd de regio is?
Bouw dan met de hele EU grote kampen in Griekenland en Italië waar ze worden opgevangen en waar ze niet vanaf mogen tot ze weer terug naar eigen regio gebracht kunnen worden.

Bombardeer tegelijk dat hele IS en Nusra en weet ik wat nog meer, totaal naar zijn grootje. Maak een deal met Assad en zorg dat die mensen zsm weer naar huis kunnen om de zooi op te gaan bouwen.
pi_155516455
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:58 schreef Kanjer het volgende:
Heeft niets met haat te maken, dat maak jij ervan.

En het zijn wat het zijn, gelukszoekers, grotendeels ik kan er ook niets anders van maken.

Ik heb gewoon geen zin in een burgeroorlog europawijd. Dat wil ik mijn kinderen en kleinkinderen niet aandoen.

Zou jij ook niet moeten willen.

Aan 'aantonen' en 'linkjes' doe ik niet meer, heb ik meer dan tien jaar gedaan, niemand leest of ze lezen het wel maar past niet in hun straatje en zwijgen het dood. Nutteloos.
Iedereen heeft nu google, klaar.
En zo heb je een post gemaakt waarmee je wat ik zeg van je af laat glijden. Jammer.
pi_155516473
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Bouw dan met de hele EU grote kampen in Griekenland en Italië waar ze worden opgevangen en waar ze niet vanaf mogen tot ze weer terug naar eigen regio gebracht kunnen worden.

Bombardeer tegelijk dat hele IS en Nusra en weet ik wat nog meer, totaal naar zijn grootje. Maak een deal met Assad en zorg dat die mensen zsm weer naar huis kunnen om de zooi op te gaan bouwen.
:') Ja laat ze vooral met duizenden tegelijk op één plek vertoeven, dat gaat goed komen.
En als IS zo makkelijk te schakelen was..
pi_155516475
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:59 schreef Barbusse het volgende:
Ik ook. Het is schijnbaar bon ton om in salofahig rechts van mening te zijn dat om op je kop geklapt te worden omdat je niet Duits bent volkomen verklaarbaar is....
Huh? :? :D

Ik denk dat ik gewoon wat komma's nodig heb om je zin te begrijpen :@
pi_155516489
quote:

[..]

Oh, vooral dat laatste, ik kan het niet meer met je eens zijn! Maar zorg er dan ook voor dat, zodra je dat gedaan hebt, er geen machtsvacuum kan ontstaan. Je weet wel, zo'n vacuum dat ervoor zorgde dat die IS idioten voet aan de grond kregen in Irak en Syrie.
pi_155516516
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:04 schreef Queller het volgende:

[..]

Huh? :? :D

Ik denk dat ik gewoon wat komma's nodig heb om je zin te begrijpen :@
I had a long day :@
pi_155516554
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Oh, vooral dat laatste, ik kan het niet meer met je eens zijn! Maar zorg er dan ook voor dat, zodra je dat gedaan hebt, er geen machtsvacuum kan ontstaan. Je weet wel, zo'n vacuum dat ervoor zorgde dat die IS idioten voet aan de grond kregen in Irak en Syrie.
Uiteraard, maar ja...

Dan hebben we nog een berg Afghanen en Iraniërs, plus nog een zooitje uit Somalië, Eritrea, Nigeria en weet ik welke landen nog meer. Daar zal iets anders voor bedacht moeten worden.

Misschien Libië weer stabiel zien te krijgen en er een dictator neer plempen.
pi_155516566
quote:
19s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:03 schreef TwenteFC het volgende:
Ja laat ze vooral met duizenden tegelijk op één plek vertoeven, dat gaat goed komen.
Ook als je ze vrij hun gang laat gaan, komen ze uiteindelijk allemaal bij elkaar terecht. Of dit nu in Ter Apel of in de Schilderswijk is, uiteindelijk geldt soort zoekt soort. Segregatie komt in heel Europa voor.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:07:48 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_155516569
quote:

[..]

Eng rechts is de echte politieke correctheid in NL. Al jaren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_155516694
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Uiteraard, maar ja...

Dan hebben we nog een berg Afghanen en Iraniërs, plus nog een zooitje uit Somalië, Eritrea, Nigeria en weet ik welke landen nog meer. Daar zal iets anders voor bedacht moeten worden.

Misschien Libië weer stabiel zien te krijgen en er een dictator neer plempen.
Die oplossingen zijn al lang aangedragen, maar niemand in Europa wilt eraan. Wij zijn gewoon trots op concurrentievervalsing. De oplossing duurt te lang en wij willen onze goedkope voedsel niet verliezen. It's simple as that. Geen visie. Nothing more.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:07 schreef Queller het volgende:

[..]

En een lange zin! Dubbele prijzen *O*

Na 6 keer lezen begint het te dagen!
Wow :@
pi_155516697
quote:

[..]

Een deal met Assad sluiten, moet je dat willen? Die man heeft meer doden op zijn geweten dan IS.

Ik vraag me trouwens af in hoeverre we het Midden-Oosten vredig krijgen, de vluchtelingen lijken werkelijk overal vandaan te komen. Syrië, Eritrea, Somalië, Irak, Afghanistan, Iran, Pakistan.
pi_155516704
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:09 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ook best nu.

Volgens links ging alles goed de afgelopen decennia, ondanks vele, vele, vele wasrschuwingen van bezorgde burgers en politici die zagen dat dat niet zo was.

Nu is het onomkeerbaar en moeten we echt door een hele zure appel heen, het zij zo.
Dat is niet helemaal waar, de VVD haalt maar wat graag MOE-landers naar Nederland waar onder andere de SP fel tegen is.
Links/rechts is sowieso een debiele discussie, er zijn genoeg linkse stemmers die tegen een grote instroom van gelukszoekers zijn en genoeg rechtse stemmers die het geen probleem vinden.
pi_155516711
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zo min mogelijk. Buiten houden en degenen die toch binnenglippen oppakken en uitzetten. Zo snel mogelijk.

Het wordt anders de ondergang van het welvarende Europa.
En dan ook nog als ze iets willen zeggen je vingers in je oren doen en keihard gillen: LALALALA ik hoor je niet!

Al die mensen hebben het leven op het spel gezet om grond aan de voeten in Europa te krijgen, veelal vanuit Syrië. Die mensen kunnen geen kant meer op, omdat onze regeringen het nodig vonden om onrust te stoken in de verschillende landen in het Midden-Oosten, tot het bewapenen van rebellen aan toe.

En juist voor de wapens vluchten ze, inclusief mafketels die ze bedienen uiteraard. Wat wij in de hand hebben gewerkt. Ik snap dat er dit soort teksten (buiten houden, muur omheen, uitzetten etc) uit angst geroepen worden, maar als je ze bewust laat stikken zijn we net zo onmenselijk als de landen waar ze vandaan komen.

Het welvarende Europa vond ik dan weer wel een geslaagde poging tot humor trouwens :)
pi_155516886
quote:

Ah ja, dat zie je veel, zo gauw er eindelijk erkend wordt dat het niet allemaal vluchtelingen zijn, maar dat er ook veel gelukszoekers bij zijn, dan word de NL emigratie naar Canada, VS en Australie in de jaren 50/60 erbij gehaald. :O
Maar het verschil daarbij is, dat de NL emigranten die daarheen trokken daar geen gebruik konden maken van een uitgebreid sociaal vangnet wat door de rest van de bevolking daar betaald werd.
Nee, die moesten en wilden hard werken voor hun geld.

En zo geweldig als de bijvoorbeeld de Canadese en Australische regering het toen voorspiegelde aan de emigranten was het bepaald niet.
pi_155516998
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:22 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah ja, dat zie je veel, zo gauw er eindelijk erkend wordt dat het niet allemaal vluchtelingen zijn, maar dat er ook veel gelukszoekers bij zijn, dan word de NL emigratie naar Canada, VS en Australie in de jaren 50/60 erbij gehaald. :O
Ik stelde gewoon een vraag. Als je te moe bent om antwoord te geven, bespaar je dan de moeite van het typen :{

quote:
Maar het verschil daarbij is, dat de NL emigranten die daarheen trokken daar geen gebruik konden maken van een uitgebreid sociaal vangnet wat door de rest van de bevolking daar betaald werd.
Wat ligt er dan klaar voor vluchtelingen die naar hier komen?

quote:
En zo geweldig als de bijvoorbeeld de Canadese en Australische regering het toen voorspiegelde aan de emigranten was het bepaald niet.
Je kan zomaar gelijk hebben. Ik weet alleen dat (een deel van) mijn familie er erg gelukkig is geworden en niet meer teruggekomen is.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:30:35 #90
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155517041
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_155517064
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:22 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Echt vreselijk inderdaad, mensen die geluk zoeken. Waar halen ze de brutaliteit vandaan vraag je je af.
pi_155517256
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Echt vreselijk inderdaad, mensen die geluk zoeken. Waar halen ze de brutaliteit vandaan vraag je je af.
Al die nee-zeggers doen dat niet hoor. Die vertrekken niet. Die bouwen hun land op. Met hard werken.
pi_155517257
quote:
Rennen ze met z'n allen naar een soort tenthuizen waar ze wijzen naar een paar prima bedden: "casa not good". Wat verwachten ze nou? Dat Europa eventjes een paar resorts uit de grond stampt waar ze kunnen verblijven?
pi_155517360
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:28 schreef Queller het volgende:
Je kan zomaar gelijk hebben. Ik weet alleen dat (een deel van) mijn familie er erg gelukkig is geworden en niet meer teruggekomen is.
Het was natuurlijk ook vaak "not done" om toe te geven dat het allemaal niet zo rooskleurig was, na de emigratie naar Canada, VS of Australie.
En binnen een paar jaar terugkeren als "mislukkeling" was natuurlijk helemaal een schande, laat staan dat de meesten de terugreis helemaal niet konden betalen.
Wat verhalen over die emigratiegolf:
http://www.historischnieu(...)-naar-australie.html
http://www.npogeschiedeni(...)tie-naar-Canada.html
http://www.npogeschiedeni(...)et-hindernissen.html

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:31 schreef Toefjes het volgende:
Niks mis met gelukszoekers, maar dan wel graag mensen waar we wat aan hebben en die iets bijdragen aan de samenleving.
Stukje uit deze link over emigratie naar Canada in de jaren 50 http://www.npogeschiedeni(...)tie-naar-Canada.html
quote:
Wie Nederland wilde verlaten omdat het een vol en benauwd land was met ontelbare regeltjes en formulieren, die moest nog even flink doorbijten voor er daadwerkelijk kon worden geëmigreerd. De eerste contacten liepen verplicht via de emigratie-consulent, verbonden aan het arbeidsbureau of een van de particuliere emigratie-organisaties.
Consulent Falkena: "Onze taak was het geven van voorlichting aan mensen die geïnteresseerd waren, hen begeleiden en een dossier samenstellen".
In dat zogeheten emigratiedossier moest de consulent onder meer noteren of de aanstaande emigrant wel de geschikte persoonlijkheid had om een ingrijpende verandering van levensomstandigheden aan te kunnen.
Als het om gezinnen ging, werd er ook gekeken of man en vrouw wel beiden bereid waren tot emigratie.
Het hele financiële verleden moest worden doorgespit, evenals het arbeidsverleden. Falkena: "Dat was soms heel erg moeilijk, daar moest je weleens wat fantasie bij gebruiken om dat arbeidsverleden een beetje op orde te krijgen".
Het dossier werd doorgestuurd naar de ambassade van het land waar de emigrant naar toe wilde. Voordat daar de uiteindelijke beslissing viel, was er nog een gezondheidsonderzoek. De Canadese ambassade hanteerde daarbij strenge normen.
Met een lichte handicap kwam je Canada niet binnen.
Falkena herinnert zich een gezin dat werd afgewezen omdat hun zoontje op een school voor Bijzonder Lager Onderwijs zat. De woede en frustratie bij het gezin waren groot, maar Falkena kon er niets aan doen. Ambassades hadden het laatste woord.

[ Bericht 47% gewijzigd door bluemoon23 op 25-08-2015 00:58:33 ]
pi_155517413
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:48 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Het was natuurlijk ook vaak "not done" om toe te geven dat het allemaal niet zo rooskleurig was, na de emigratie naar Canada, VS of Australie.
En binnen een paar jaar terugkeren als "mislukkeling" was natuurlijk helemaal een schande, laat staan dat de meesten de terugreis helemaal niet konden betalen.
Wat verhalen over die emigratiegolf:
http://www.historischnieu(...)-naar-australie.html
http://www.npogeschiedeni(...)tie-naar-Canada.html
http://www.npogeschiedeni(...)et-hindernissen.html
De broer van mijn oma was naar Australië geëmigreerd. Uiteindelijk erg succesvol geworden met een eigen drukkerij met vooral religieuze (christelijke) boeken.

Hij zei: ''Als we zo hard gewerkt hadden in Nederland, hadden we het hier ook goed gehad.'' Zo positief was hij dus eigenlijk niet eens.
pi_155517539
Kunnen de vergelijkingen ophouden? In de jaren 50 verkassen naar een ander land dat ook compleet westers is, Hell, zelfs verkassen naar de VS in 1870 is nog makkelijker aanpassen dan verhuizen van Tiqruit naar Heerhugowaard tegenwoordig. De wereld is klein tegenwoordig, get used to it.
pi_155517552
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:58 schreef Barbusse het volgende:
Kunnen de vergelijkingen ophouden? In de jaren 50 verkassen naar een ander land dat ook compleet westers is, Hell, zelfs verkassen naar de VS in 1870 is nog makkelijker aanpassen dan verhuizen van Tiqruit naar Heerhugowaard tegenwoordig. De wereld is klein tegenwoordig, get used to it.
Je spreekt jezelf tegen.
pi_155517563
Die vergelijkingen gaan ook over om jezelf aanpassen als emigrant en iets van je leven willen maken.
pi_155517621
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:59 schreef bluemoon23 het volgende:
Die vergelijkingen gaan ook over om jezelf aanpassen als emigrant en iets van je leven willen maken.
Ok, ik denk dat het 'ik vertrek'-gedeelte redelijk veel heeft te maken met het iets willen maken van je leven. En u? En aanpassen? Tot hoever? We hebben regels ende wetten in dit land, en iedereen dient zich er aan te houden. Dus wat is je punt?
pi_155517647
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:58 schreef Barbusse het volgende:
Ik heb een keer een reportage gezien over Nederlanders in Australië. Passen zich nog veel belabberder aan dan de allochtonen hier. Maar, dit is natuurlijk geen leuke vergelijking, ik zal ophouden.
pi_155517809
quote:

[..]

De Nederlanders die ooit naar Canada, Australie, of de VS emigreerden, gingen allemaal met een vooropgezet plan plus de nodige financiele middelen, simpelweg omdat ze betere kansen op succes zagen aan de overkant dan in NL. Ze zijn dan ook allemaal, misschien op een enkele uitzondering na, geslaagd in die opzet, zijn goed geintegreerd en hebben in veel gevallen zelf bedrijven opgezet. Dat in tegenstelling tot al die Afrikaanse jandoedels die hierheen komen met de gedachte van god zegene de greep, die vrijwel allemaal kansloos zijn op een normaal bestaan in de zin van zelfvoorzienend zijn, en die eigenlijk niks anders willen dan parasiteren op de samenleving. Dat zijn nou precies de immigranten waar je als samenleving niet beter van word, al denken ze in bv Zweden nog steeds dat dat wel zo is.
pi_155517868
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 01:16 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is slechts onderdeel van de vijfde colonne, man. Open je ogen :{w
Ik blijf fijn bij mijn standpunt. Door met wapens te strooien en steun te verlenen aan militaire acties in het midden-oosten is het allemaal ons eigen schuld. We hebben tegen een paar wespennesten aangetrapt, nu hebben we wespen.

Als je fouten maakt moet je een vent zijn en de consequenties aanvaarden, en nu is het een fout op internationaal niveau. Later dus heel ver weg van wespennesten blijven.
pi_155517914
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 01:17 schreef Hathor het volgende:
Dat in tegenstelling tot al die Afrikaanse jandoedels die hierheen komen met de gedachte van god zegene de greep, die vrijwel allemaal kansloos zijn op een normaal bestaan in de zin van zelfvoorzienend zijn, en die eigenlijk niks anders willen dan parasiteren op de samenleving.
De meerderheid heeft geen uitkering.
pi_155517954
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 01:25 schreef bamibij het volgende:

[..]

De meerderheid heeft geen uitkering.
Goh, laatste kwam er nog een topic voorbij waarin stond dat meer dan 70% van alle Somaliers een uitkering heeft. Heb je misschien de Illusie dat al die nieuwe Eritreers het beter gaan doen? Of de Soedanezen? Of de Senegalezen wellicht?
pi_155517963
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 01:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik blijf fijn bij mijn standpunt. Door met wapens te strooien en steun te verlenen aan militaire acties in het midden-oosten is het allemaal ons eigen schuld. We hebben tegen een paar wespennesten aangetrapt, nu hebben we wespen.

Als je fouten maakt moet je een vent zijn en de consequenties aanvaarden, en nu is het een fout op internationaal niveau. Later dus heel ver weg van wespennesten blijven.
Daarin ben ik het volledig met je eens. Mja, politieagentje spelen he? Macht is verslavend.
pi_155517972
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 01:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Daarin ben ik het volledig met je eens. Mja, politieagentje spelen he? Macht is verslavend.
democratie brengen dit dat
pi_155518011
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 01:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Goh, laatste kwam er nog een topic voorbij waarin stond dat meer dan 70% van alle Somaliers een uitkering heeft. Heb je misschien de Illusie dat al die nieuwe Eritreers het beter gaan doen? Of de Soedanezen? Of de Senegalezen wellicht?
Even topic opgezocht.

Eens met deze reactie:

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 09:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik las het ook eerst anders, dat ván de 100% uitkeringontvangers er 70% uit Somalië kwamen, wat iets anders is dan 70% van de gehele Somalische populatie in NL.

En toch, nog steeds, vind ik het een rare grafiek.

Er zijn 721.000 mensen die niet de nederlandse nationaliteit bezitten in totaal die wonen in Nederland.

Daarvan krijgt 11 procent een uitkering.

Dat is 79.310 mensen.

In totaal zijn er 481.000 uitkeringen uitgedeeld (inclusief mensen met NL nationaliteit).

Dat houdt in dat in totaal maar 16 procent van de uitkeringen naar mensen zonder de Nederlandse nationaliteit gaat.

Dan zijn dit soort grafiekjes, los van of het inderdaad om 70% van de Somaliers in NL gaat, zéér vertekenend en misleidend. Het mag dan wel een 'feit' zijn, maar het is nogal stemmingmakend :@
pi_155518024
En dat betekent dus niet dat het geen probleem is dat zoveel Somaliërs in de bijstand zitten. Dat is het uiteraard wel.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2015 01:32:56 ]
pi_155518114
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 01:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Denk dat olie meer de boosdoener is. Al hangt geld rechtstreeks samen met macht natuurlijk.
pi_155519487
quote:

[..]

De Nederlanders die ooit naar Canada, Australie, of de VS emigreerden, gingen allemaal met een vooropgezet plan plus de nodige financiele middelen, simpelweg omdat ze betere kansen op succes zagen aan de overkant dan in NL. Ze zijn dan ook allemaal, misschien op een enkele uitzondering na, geslaagd in die opzet, zijn goed geintegreerd en hebben in veel gevallen zelf bedrijven opgezet. Dat in tegenstelling tot al die Afrikaanse jandoedels die hierheen komen met de gedachte van god zegene de greep, die vrijwel allemaal kansloos zijn op een normaal bestaan in de zin van zelfvoorzienend zijn, en die eigenlijk niks anders willen dan parasiteren op de samenleving. Dat zijn nou precies de immigranten waar je als samenleving niet beter van word, al denken ze in bv Zweden nog steeds dat dat wel zo is.
De vluchtelingen komen hierheen omdat ze hier betere kansen zien dan met miljoenen anderen in een stel tentenkampen in Jordanie of Turkije. Ze hebben zich inderdaad minder goed voorbereid, maar dat is gezien de omstandigheden niet zo vreemd. En denk je dat ze hierheen komen om te paratiseren? Ik denk dat het overgrote deel maar al te blij zouden zijn als het hun lukt om werk te vinden of een succesvol bedrijfje op te zetten.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:17:55 #111
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155519594
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 07:59 schreef kipknots het volgende:

[..]

De vluchtelingen komen hierheen omdat ze hier betere kansen zien dan met miljoenen anderen in een stel tentenkampen in Jordanie of Turkije. Ze hebben zich inderdaad minder goed voorbereid, maar dat is gezien de omstandigheden niet zo vreemd. En denk je dat ze hierheen komen om te paratiseren? Ik denk dat het overgrote deel maar al te blij zouden zijn als het hun lukt om werk te vinden of een succesvol bedrijfje op te zetten.
Sterker nog, het zijn voornamelijk de hoger opgeleide mensen die op dit moment deze kant op komen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_155519695
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ok, man. :')
Als jij dit filmpje ziet dan denk je werkelijk: Daar hebben we wat aan in Nederland, het grootste gedeelte is hoogopgeleid? 8)7

pi_155519706
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als jij dit filmpje ziet dan denk je werkelijk: Daar hebben we wat aan in Nederland, het grootste gedeelte is hoogopgeleid? 8)7

Ja want zij zijn ongetwijfeld representatief voor de hele bevolking.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:31:31 #114
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155519721
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Yup :s)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_155519726
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:29 schreef GeorgeArArMartin het volgende:

[..]

Ja want zij zijn ongetwijfeld representatief voor de hele bevolking.
'Ja maar ze zijn echt niet allemaal zo hurrr durr'
pi_155519774
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 07:59 schreef kipknots het volgende:

[..]

Al zou het hun intentie niet zijn dat betekent nog niet dat ze uiteindelijk niet gaan parasiteren. Ze spreken de taal niet, zijn laagopgeleid, andere cultuur. Nederland is al overspoeld door Oost-Europeanen die hier laaggeschoold werk doen. Waar haal jij de baantjes voor hun vandaan? Bedrijven moeten aan een miljoen regels voldoen en jij denkt dat een ongeschoolde vluchteling die onze taal niet spreekt zomaar ff een bedrijfje kan opzetten?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:37:25 #117
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155519777
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'Ja maar ze zijn echt niet allemaal zo hurrr durr'
Net zoals ze niet allemaal hoog opgeleid zijn, zijn het ook niet allemaal van dit soort idioten.
Werkt twee kanten op.

Maar onderzoek wijst uit dat de meesten redelijk geschoold zijn en ook wel wat kapitaal hadden opgebouwd in eigen land. De overtocht naar Fort Europa is immers niet goedkoop.
pi_155519807
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Net zoals ze niet allemaal hoog opgeleid zijn, zijn het ook niet allemaal van dit soort idioten.
Werkt twee kanten op.

Maar onderzoek wijst uit dat de meesten redelijk geschoold zijn en ook wel wat kapitaal hadden opgebouwd in eigen land. De overtocht naar Fort Europa is immers niet goedkoop.
"Onderzoek wijst uit" _O-

Je lult maar een eind weg.
pi_155519816
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Net zoals ze niet allemaal hoog opgeleid zijn, zijn het ook niet allemaal van dit soort idioten.\
Werkt twee kanten op.

Hoe bouw je kapitaal op in een corrupt land? Door zelf corrupt te zijn of te stelen.
Was zeker een Groenlinksonderzoekje dat de meesten hoogopgeleid zijn en graag willen werken?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:47:14 #120
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155519904
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:39 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

"Onderzoek wijst uit" _O-

Je lult maar een eind weg.
'Het idee dat migranten altijd geld kosten, is achterhaald'
Artikel van de Volkskrant, helaas achter een betaalmuur.
pi_155519911
Het zou trouwens heel egoïstisch van ons zijn om toe te staan dat alle hoogopgeleiden mensen uit een land geplukt worden en het analfabete gedeelte daar de consequenties van ondervindt. Dat arme analfabete gedeelte heeft meebetaald aan de opleiding voor de hoogopgeleiden en als beloning stelen wij al hun hoogopgeleiden.
pi_155519918
quote:

De Nederlanders die ooit naar Canada, Australie, of de VS emigreerden, gingen allemaal met een vooropgezet plan plus de nodige financiele middelen, simpelweg omdat ze betere kansen op succes zagen aan de overkant dan in NL.
Dat doen / hebben de huidige vluchtelingen ook. In een andere vorm, maar de intentie komt wel redelijk goed overeen.

quote:
Ze zijn dan ook allemaal, misschien op een enkele uitzondering na, geslaagd in die opzet, zijn goed geintegreerd en hebben in veel gevallen zelf bedrijven opgezet.
De andere kant ken je niet: ze klitten bij elkaar in Holland Town, spreken na 50 jaar nog steeds alleen steenkolen Engels.

quote:
Dat in tegenstelling tot al die Afrikaanse jandoedels die hierheen komen met de gedachte van god zegene de greep, die vrijwel allemaal kansloos zijn op een normaal bestaan in de zin van zelfvoorzienend zijn, en die eigenlijk niks anders willen dan parasiteren op de samenleving. Dat zijn nou precies de immigranten waar je als samenleving niet beter van word, al denken ze in bv Zweden nog steeds dat dat wel zo is.
Nee, dat zijn de immigranten waar je niet op zit te wachten. Je vergeet volgens mij dat ze ook helemaal niets mógen.
pi_155519988
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Geschreven door een Groenlinksmannetje. :Y

http://climategate.nl/201(...)per-direct-ontslaan/
pi_155519999
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

'Je moet wel selectief zijn.', staat er al in de kop. Nederland is nog nooit selectief geweest met migratie, de grootste randdebielen van de wereld hebben we zonder blikken of blozen binnengehaald.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:04:18 #125
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_155520138
quote:
Dit moet je toch niet binnen willen laten? Opgefokte gasten. En waarom alleen mannen? De vrouwen/ kinderen kunnen wel gewoon achterblijven in oorlogsgebied?
pi_155520486
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:13 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Vergeet niet dat ze fokken als konijnen. Dus doe je genoemde aantal nog maar eens x 5!
Wist je dat degene die hier door gezinshereniging komen niet meegeteld worden? Waarschijnlijk kan je alle getallen die je over vluchtelingen hoort maal 2 of 3 doen.

Nareizigers: verblijfsvergunning zonder asielverzoek
Sinds eind maart 2014 hoeven nareizende gezinsleden geen asielverzoek meer in te dienen, maar krijgen zij direct een asielvergunning. Zonder deze wijziging in de asieldefinitie zou het aantal asielverzoeken 4 duizend hoger zijn geweest. Voorheen doorliepen deze nareizigers de normale asielprocedure en werden ze bij het totaal asielverzoeken geteld.

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)rs-toegenomenhtm.htm
pi_155520562
De toename van dit soort geweld van de kant van autochtone kansloze onderlagen kun je beperken en drastisch indammen door minder toelating van allochtone kansloze onderlagen.

Kip en ei.
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:38:15 #128
8781 crew  Frutsel
pi_155520621
quote:
Opnieuw brand in Duits asielzoekerscentrum
Opnieuw is een Duits asielzoekerscentrum getroffen door brand. In Nauen, ten westen van Berlijn, ging een sporthal die binnenkort dienst zou gaan doen als opvanglocatie in vlammen op.
De brandweer kon weinig meer uitrichten dan het gebouw gecontroleerd te laten uitbranden.

Rechercheurs trokken al snel de conclusie dat de brand waarschijnlijk is aangestoken. De burgemeester van het voorstadje van de hoofdstad, dat zo'n 17.000 inwoners telt, sprak zijn afschuw uit over de brand. ''Als het is aangestoken, dan zijn het criminelen'', zei SPD'er Detlef Fleischmann.

Extreemrechts heeft recentelijk vaker toegeslagen in Nauen. Partijkantoren van de SPD en Die Linken, voorstanders van het asielzoekerscenturm, werden enkele weken geleden bekogeld met verfbommen en beplakt met stickers van de extreemrechtse NPD.

Toestroom
Het afgelopen jaar zijn in Duitsland zo'n tweeduizend meldingen binnengekomen over incidenten die gericht waren tegen migranten. Geregeld wordt brand gesticht bij centra waar vluchtelingen verblijven.

Duitsland kampt met de hoogste toestroom van vluchtelingen in jaren. Dit jaar verwacht het land zo'n 800.000 asielaanvragen.
pi_155520816
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Bevestiging van wat ik daarboven schrijf.
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:51:53 #130
8781 crew  Frutsel
pi_155520859
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:49 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Bevestiging van wat ik daarboven schrijf.
quote:
minder toelating van allochtone kansloze onderlagen
En wie bepaald wanneer je tot die groep behoort? Hoe snel zie je dat of wanneer vind jij dat je daar bij hoort dan?
pi_155520868
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:04 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Dit moet je toch niet binnen willen laten? Opgefokte gasten. En waarom alleen mannen? De vrouwen/ kinderen kunnen wel gewoon achterblijven in oorlogsgebied?
Op tv zie je echter alleen maar huilende moeders met kinderen, zo misleidend die beelden.
pi_155520999
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:51 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[..]

En wie bepaald wanneer je tot die groep behoort? Hoe snel zie je dat of wanneer vind jij dat je daar bij hoort dan?
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Gewoon geen enkele vluchteling toelaten.
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:00:55 #133
8781 crew  Frutsel
pi_155521051
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Gewoon geen enkele vluchteling toelaten.
Beetje zwart wit he... "ikke ikke ikke en de rest kan stikke"...
pi_155521083
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:51 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[..]

Mensen met gezond verstand en vooral zonder die hele donkere policor bril op de neus.

Die rücksichtslos korte metten maken met de "ik ben zielig, heb geen paspoort meer , ik kan / wil niet meer terug" verhalen

Als ik de berichten lees , de foto's en beelden zie dan schat ik in dat 50% minimaal niets maar dan ook niets met oorlogsvluchtelingen te maken heeft en vooral gaat bijdragen aan een sfeer van onbegrip , irritatie, afschuw en uiteindelijk haat bij een groeiend deel van de allochtone bevolking.

Iets waar de echte en terecht toegelaten vluchtelingen alleen maar het slachtoffer van gaan worden.
pi_155521198
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:04 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Godverdomme. Zit je nou te kankeren op asielzoekers omdat het opgefokte gasten zouden zijn? En rechtsextremisten die auto's opblazen en woningen in de fik zetten en in grote groepen gewapend met knuppel vluchtelingen aanvallen moet je zeker wel willen?

Het is te triest voor woorden dat een topic over rechtsextremistisch geweld binnen de kortste keren, en al drie topics lang, vooral gaat over wat voor aanstellers en oplichters die asielzoekers zijn. Dat die neonazi's bom- en brandaanslagen plegen en asielzoekers in elkaar meppen schijnt veel minder belangrijk te zijn. De ware aard van bepaalde mensen komt hier wel overduidelijk bovendrijven.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:16:39 #136
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155521347
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Godverdomme. Zit je nou te kankeren op asielzoekers omdat het opgefokte gasten zouden zijn? En rechtsextremisten die auto's opblazen en woningen in de fik zetten en in grote groepen gewapend met knuppel vluchtelingen aanvallen moet je zeker wel willen?

Het is te triest voor woorden dat een topic over rechtsextremistisch geweld binnen de kortste keren, en al drie topics lang, vooral gaat over wat voor aanstellers en oplichters die asielzoekers zijn. Dat die neonazi's bom- en brandaanslagen plegen en asielzoekers in elkaar meppen schijnt veel minder belangrijk te zijn. De ware aard van bepaalde mensen komt hier wel overduidelijk bovendrijven.
Amen to that.
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:22:52 #137
137949 Disana
pi_155521452
quote:

[..]

^O^
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:23:30 #138
8781 crew  Frutsel
pi_155521462
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:02 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Mensen met gezond verstand en vooral zonder die hele donkere policor bril op de neus.

Die rücksichtslos korte metten maken met de "ik ben zielig, heb geen paspoort meer , ik kan / wil niet meer terug" verhalen

Als ik de berichten lees , de foto's en beelden zie dan schat ik in dat 50% minimaal niets maar dan ook niets met oorlogsvluchtelingen te maken heeft en vooral gaat bijdragen aan een sfeer van onbegrip , irritatie, afschuw en uiteindelijk haat bij een groeiend deel van de allochtone bevolking.

Iets waar de echte en terecht toegelaten vluchtelingen alleen maar het slachtoffer van gaan worden.

En dus moeten die ook maar buiten blijven, want dat zeg je hierboven eigenlijk?
Dat gaat me te ver. Net als die 50% die je beoordeeld op basis van foto's en video's.
Sommigen zijn wanhopig en doen foute dingen, maar je hebt vast gelijk dat er ook (toekomstige) rotzooitrappers tussen zullen zitten waar niemand op zit te wachten.
pi_155521478
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:00 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Beetje zwart wit he... "ikke ikke ikke en de rest kan stikke"...
En wat is daar verkeerd aan? Dat is menselijk. Ben jij in je persoonlijke leven ook zo gul voor mensen die je niet kent? De meeste mensen denken aan zichzelf, aan familie en vrienden. De welvaart en welzijn voor die groep wordt al decennia-lang negatief beïnvloed door immigratie. Decennialang hoop ik dat ze er eindelijk eens wat aan gaan doen. Maar wat doen ze? Ze verergeren het probleem.
pi_155521552
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]
De welvaart en welzijn voor die groep wordt al decennia-lang negatief beïnvloed door immigratie.
In welke vorm dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_155521624
quote:

[..]

Ja, maar die rechts-extremisten zijn slachtoffers. Het leed van asielzoekers is niet te vergelijken met wat het gemiddelde Duitse kaalkopje heeft moeten doorstaan in het cultureel-marxistische westen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:36:30 #142
8781 crew  Frutsel
pi_155521631
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En wat is daar verkeerd aan? Dat is menselijk. Ben jij in je persoonlijke leven ook zo gul voor mensen die je niet kent? De meeste mensen denken aan zichzelf, aan familie en vrienden. De welvaart en welzijn voor die groep wordt al decennia-lang negatief beïnvloed door immigratie. Decennialang hoop ik dat ze er eindelijk eens wat aan gaan doen. Maar wat doen ze? Ze verergeren het probleem.
Wat is gul? Dat is voor een ieder een ruim begrip. En ik snap je punt, maar ik denk dat ook jij blij zou zijn dat als Nederland op de vlucht moet je wat blij zou zijn als een ander land je zou opvangen.

De welzijn en welvaart is misschien ook wel decennia lang deels ontstaan over de rug van de arme landen, het kolonisatietijdperk etc. Is dat dan ook jammer en het recht van de sterkste?

Ik zeg ook niet dat er geen problemen zijn. De huidige situatie wordt straks onhoudbaar. De onvrede neemt toe, deels door de media, deels door een aantal mensen zelf die zich niet kan gedragen, deels door de politiek die volgens sommigen verkeerde beslissingen neemt, door het integratieprogramma dat misschien niet werkt etc etc. En ja, dat gaat misschien al jaren verkeerd.

Een deel van die mensen verkloot het voor de andere groep door inderdaad de verkeerde weg in te slaan, net als dat een deel van populisten het recht in eigen hand gaat nemen omdat ze vinden dat er te weinig tegen gebeurd.

Het kan allemaal, maar ik vind wel dat je als land je uiterste best moet doen om echte politieke vluchtelingen op te vangen en die er uit te filteren. En dat zal Europa gezamenlijk moeten doen.
pi_155521632
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

In welke vorm dan?
Gewoon niet. Hij roept maar wat. Als hij met cijfers zou komen die aantonen dat immigratie direct negatief effect heeft op zijn leven en dat van zijn familie zou hij in het meest extreme geval uitkomen op een kostenpost van maximaal 21/2 cent per maand over het afgelopen decennium.
pi_155521669
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]

En dus moeten die ook maar buiten blijven, want dat zeg je hierboven eigenlijk?
Dat gaat me te ver. Net als die 50% die je beoordeeld op basis van foto's en video's.
Sommigen zijn wanhopig en doen foute dingen, maar je hebt vast gelijk dat er ook (toekomstige) rotzooitrappers tussen zullen zitten waar niemand op zit te wachten.
Ja die moeten ook buiten blijven De wereld is klein tegenwoordig. We weten wat er overal aan de hand is. Waarom is het onmenselijk om echte vluchtelingen aan de grens te weigeren en niet onmenselijk om echte vluchtelingen niet op te halen waar ze vandaan komen? Vind je dat niet laf? Dat is hetzelfde als je tijdens WWII een jood bij de buren ziet bellen en vervolgens het licht uitdoet en je achter de bank verschuilt en als hij vervolgens bij jou aanbelt dan met tegenzin naar de deur lopen "shit, nou moet ik de deur wel opendoen".
pi_155521678
quote:

[..]

Eens.
pi_155521714
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja die moeten ook buiten blijven De wereld is klein tegenwoordig. We weten wat er overal aan de hand is. Waarom is het onmenselijk om echte vluchtelingen aan de grens te weigeren en niet onmenselijk om echte vluchtelingen niet op te halen waar ze vandaan komen? Vind je dat niet laf? Dat is hetzelfde als je tijdens WWII een jood bij de buren ziet bellen en vervolgens het licht uitdoet en je achter de bank verschuilt en als hij vervolgens bij jou aanbelt dan met tegenzin naar de deur lopen "shit, nou moet ik de deur wel opendoen".
Lazer op met je Godwin.

En het merendeel wordt al opgevangen in de regio. In landen die daar geeneens de infrastructuur voor hebben.
pi_155521739
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp, is jouw voorstel om vluchtelingen niet alleen binnen te laten, maar ze ook nog eens op te halen?

Hulde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155521765
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

In welke vorm dan?
Dat ga ik jou niet uitleggen. Al komen er een miljoen vluchtelingen hier per jaar, gebruiken mensen de euro als wc-papier en moet je je huis barricaderen tegen rondtrekkende bendes dan nog zal jij zeggen dat de multiculturele samenleving ons verrijkt heeft.
pi_155522066
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Sterker nog, het zijn voornamelijk de hoger opgeleide mensen die op dit moment deze kant op komen.
Yup, dat is prima te zien in al die filmpjes die hier de revue al gepasseerd hebben, de opleiding druipt er vanaf.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:02:18 #150
286575 Roces18
Chef de party
pi_155522160
Ik vind de termen die hier gebruikt worden een beetje onzin. Zoals xenofoob, racistisch blabla. Weet je, Duitsers vinden het echt niet erg dat er een paar immigranten komen. Maar elke dag duizenden die op de deur aankloppen dat vinden ze minder leuk. En zoals we weten zijn alle Duitsers nationalisten en op een gegeven moment is teveel, teveel. En dan krijg je zulke dingen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')