Gaat lekker zeg. Doodsbedreigingen en bomexplosies als je je als gemeenteraadslid inzet voor vluchtelingenquote:Auto van linkse Duitse politicus totaal vernield door explosie
De auto van de fractievoorzitter van de linkse partij Die Linke in de Duitse stad Freital is maandag door een explosie totaal vernield.
De partij vermoedt dat het gaat om een extreem-rechtse aanslag. Lutz Richter zet zich in voor asielzoekers. Daarom is hij al wekenlang doelwit van dreigementen, ook met de dood.
In Freital in de Oost-Duitse deelstaat Saksen komt het steeds weer tot protesten tegen het asielzoekerscentrum. Tijdens informatieavonden kwam het tot tumult.
Dat er nu ook explosieven tegen politici worden gebruikt, is voor de fractievoorzitter van Die Linke in het deelstaatparlement, Rico Gebhardt, reden tot zorg. "Het racismeprobleem in Saksen is al lang een veiligheidsprobleem geworden", aldus Gebhart. Ook voor de fractievoorzitter van de sociaaldemocratische SPD is er sprake van "een nieuwe dimensie van politiek geweld".
Dresden
Zondag nog waren de ruiten ingegooid bij een asielzoekerscentrum in Dresden. Vrijdag kwam het in de Saksische hoofdstad tot rellen tijdens een betoging tegen asielzoekers georganiseerd door de extreem-rechtse Nationaal-Democratische Partij van Duitsland (NPD).
Geweld tegen buitenlanders
Er gaat sinds het begin van het jaar nog maar amper een dag voorbij in Duitsland zonder geweld tegen buitenlanders. In de eerste zes maanden van 2015 zijn 150 brandstichtingen of andere aanvallen gepleegd tegen asielzoekerscentra.
Soms gaat het om leegstaande, net gerenoveerde gebouwen die nog in gebruik moeten worden genomen. De Duitse autoriteiten verwachten dit jaar een recordaantal van 450.000 asielzoekers.
Ontruiming
Eveneens maandag is in het Noord-Beierse Mainstockheim een asielzoekerscentrum ontruimd. Tijdens het weekend was het tot ruzies tussen asielzoekers en inwoners gekomen. Zondagavond kwamen driehonderd deels met knuppels gewapende mensen naar het asielzoekerscentrum. De politie moest tussenbeide komen. De circa twintig asielzoekers zijn naar andere centra overgebracht.
http://www.nu.nl/buitenla(...)rnield-explosie.html
Lekker bagatelliseren joh. Het gaat hier om een stel rechtsextremistische figuren waaronder nogal wat nazi-sympathisanten. Maar het zal allemaal wel heel erg begrijpelijk zijn dat er auto's van mensen met een ander gedachtengoed worden opgeblazen, of dat groepen Syrische vluchtelingen door met knuppels bewapende knokploegen worden aangevallen. Waar maken we ons druk over toch?quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:25 schreef hpeopjes het volgende:
Niet zo naïef, je kon erop wachten dat dit zou gebeuren.
bronquote:Neonazi plast op kinderen
Twee neonazi's hebben een buitenlandse vrouw en haar twee kinderen belaagd in een tram in Berlijn. De Oost-Europese immigranten werden beledigd. Een van de rechtsextremisten plaste zelfs op de kinderen, die vijf en vijftien jaar oud zijn. De twee mannen (37 en 32) werden opgepakt.
De Duitse politie meldde maandag dat de beide mannen zaterdagavond in de tram waren gestapt. Binnen zagen ze de immigranten. Ze riepen racistische leuzen. Getuigen belden de politie. Uit een controle bleek dat beide mannen stomdronken waren. De politie kende ze, omdat ze al vaker over de schreef waren gegaan.
Duitsland ontvangt meer asielzoekers dan andere Europese landen. Dit jaar eindigt de teller mogelijk op 800.000 vluchtelingen. Dat kost het land mogelijk 8 miljard euro. De toestroom leidt tot spanningen en bij meerdere asielzoekerscentra zijn incidenten geweest.
'Onacceptabel'
„Een agressieve, vijandige sfeer die totaal onacceptabel is,” beschreef de Duitse bondskanselier Angela Merkel maandag het geweld van rechtsextremisten. „Het is walgelijk hoe rechtsextremisten en neonazi's hun idiote haatzaaiende boodschap over het asielzoekerscentrum proberen te verspreiden”, aldus een woordvoerder van de regering.
Ben je zo'n stoere neonazi, is je doelwit een moeder met koters. Stelletje helden..quote:
Dat kan ik ook niet begrijpen inderdaad!quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben je zo'n stoere neonazi, is je doelwit een moeder met koters. Stelletje helden..
Het lijkt me stug dat daar onderscheid tussen gemaakt wordt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:47 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat kan ik ook niet begrijpen inderdaad!
Ik hoor steeds meer mensen in mijn omgeving (woon in Duitsland) dat men het zat is. Er is ruimte voor mensen die moesten vluchten voor oorlog.
De mensen die voor de centen komen mogen oprotten.
Denemarken, Zwitserland, Rusland en vermoedelijk andere voormalige Sovjet-Unie staten als ik zou moeten gokken.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:51 schreef arjan1112 het volgende:
Dat geloof ik niet.
Welke landen dan?
Oostblok landen misschien.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:51 schreef arjan1112 het volgende:
Dat geloof ik niet.
Welke landen dan?
Gadverdamme wat een minderwaardig volk.quote:
Rusland zit nu eenmaal in een shitsituatie, dan is het nogal eenvoudig om de bevolking bijeen te houden met onzin als nationalisme en blank suprematie. Wat nogal flauw is aangezien Rusland uit 170 nog wat etniciteiten bestaat en zelf nooit problemen heeft gehad met het binnenvallen van andere landen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:53 schreef arjan1112 het volgende:
Rusland ? Daar is het nog veel erger.
En terecht. Duitsland neemt een groot aantal asielzoekers op waar eigenlijk geen mandaat voor is.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:47 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat kan ik ook niet begrijpen inderdaad!
Ik hoor steeds meer mensen in mijn omgeving (woon in Duitsland) dat men het zat is. Er is ruimte voor mensen die moesten vluchten voor oorlog.
De mensen die voor de centen komen mogen oprotten.
Misschien zou Duitsland eens moeten proberen om uit de top van wapen exporterende landen te komen? Oh, en exportgesubsidieerd goed uit Europa mag ook wel eens bekeken worden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En terecht. Duitsland neemt een groot aantal asielzoekers op waar eigenlijk geen mandaat voor is.
Het gaat alleen maar erger worden.
Hoe is dat relevant?quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Misschien zou Duitsland eens moeten proberen om uit de top van wapen exporterende landen te komen? Oh, en exportgesubsidieerd goed uit Europa mag ook wel eens bekeken worden.
Dat is relevant omdat conflicten ontstaan door ongelijkheid.quote:
Ongelijkheid ontstaat doordat de één bereid is harder te werken dan de ander.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is relevant omdat conflicten ontstaan door ongelijkheid.
Niet perse. Je kunt ook valsspelen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:41 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ongelijkheid ontstaat doordat de één bereid is harder te werken dan de ander.
Ongelijkheid kan ook ontstaan doordat de één slimmer is dan de ander. Slimmer word je door hard te werken.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niet perse. Je kunt ook valsspelen.
IQ is subjectief. Intelligentie is daarom ook redelijk irrelevant.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:45 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ongelijkheid kan ook ontstaan doordat de één slimmer is dan de ander. Slimmer word je door hard te werken.
Als je er in slaagt om een ander te bedonderen, moet je in het algemeen toch over meer intelligentie dan die ander beschikken.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
IQ is subjectief. Intelligentie is daarom ook redelijk irrelevant.
Nog even en ze zullen het leger loslaten op de eigen bevolking.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:49 schreef UpsideDown het volgende:
Merkel en Hollande noemen de huidige situatie in Europa 'extreem', die zien de bui van oplaaiend geweld al hangen
http://nos.nl/artikel/205(...)mens-accepteren.html
Goh, nu al?quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:49 schreef UpsideDown het volgende:
Merkel en Hollande noemen de huidige situatie in Europa 'extreem', die zien de bui van oplaaiend geweld al hangen
En jij vind het allemaal prima. Onschuld en buiten schuld om ken je niet. Waarschijnlijk omdat je het zelf nooit hebt ondervonden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:42 schreef Kanjer het volgende:
Tientallen jaren is de 'gewone' bevolking in de bek gespuwd door politici, bestuurders, 'vluchtelingen', links en de islam de EU etc.
Nu is het moment gekomen dat de gewone mens het niet meer pikt, het is genoeg, het is klaar, men staat op.
Niks geen 'extreem-rechts' of 'nazi' framing, gewoon mensen, families, ouders, grootouders die de toekomst van henzelf, de kinderen en hun kleinkinderen zien vernietigen en dusdanig met de rug tegen de muur staan dat ze geen andere weg meer zien dan geweld.
Een meer dan logische, begrijpelijke stap waar menigeen al tientallen jaren voor waarschuwen.
En nu is het zover en komen de huilers, klagers en bagataliseerders van weleer de boel weer framen.
Dit is het begin, binnenkort ook in Nederland, België, Frankrijk, Engeland etc.
Nope. Dat hangt ook af van je definitie van bedonderen trouwens.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:49 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Als je er in slaagt om een ander te bedonderen, moet je in het algemeen toch over meer intelligentie dan die ander beschikken.
"De Duitse grondwet zegt dat we een land zijn dat de waarde van elk mens accepteert. En dat geldt voor iedereen die hier komt."quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:49 schreef UpsideDown het volgende:
http://nos.nl/artikel/205(...)mens-accepteren.html
Nouja, jij had het zelf over "valsspelen".quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nope. Dat hangt ook af van je definitie van bedonderen trouwens.
Nou vertel. Hoe is er vals gespeeld?quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat klopt, want dat is wat er gebeurt.
Dit topic staat vol onverholen racisme, deeltje 1 was nog erger. Dus nee, ik ben niet de eerste.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Proficiat, u bent de eerste die de racismekaart trekt, u mag door naar de volgende ronde.
Dit willen we inderdaad niet.... althans, ik in ieder geval niet. Toch gebeurt het al en extreem rechts zal alleen maar meer aanhang krijgen als er niet snel iets aan de vluchtelingenproblematiek gedaan wordt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Lekker bagatelliseren joh. Het gaat hier om een stel rechtsextremistische figuren waaronder nogal wat nazi-sympathisanten. Maar het zal allemaal wel heel erg begrijpelijk zijn dat er auto's van mensen met een ander gedachtengoed worden opgeblazen, of dat groepen Syrische vluchtelingen door met knuppels bewapende knokploegen worden aangevallen. Waar maken we ons druk over toch?
Oh, you sweet summer child....quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:08 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nou vertel. Hoe is er vals gespeeld?
Tegen massamigratie zijn, is niet racistisch, het is eerder realistisch en hooguit overlevingsinstinct.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit topic staat vol onverholen racisme, deeltje 1 was nog erger. Dus nee, ik ben niet de eerste.
Geen van de zaken die jij opnoemt, zou ik willen scharen onder de noemer "valsspelen". Ik noem dat gewoon slimmigheid.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Oh, you sweet summer child....Kom op, de interventies in landen met olie door westerse mogendheden, de subsidies voor europese boeren, de importheffingen voor producten uit Afrika, de fiscale voordelen voor westerse bedrijven die landen uit Afrika hebben te accepteren omdat anders de rente op hun schuldenlast wordt verhoogd, serieus, dat zegt je niks?
Wat ik zei, gekozen blind ende doof. Al deze informatie is vrij verkrijgbaar btw, zoek het op.
Slim van die migranten. Koren op de molen voor de fascisten en nazi's daar.quote:Boze migranten de straat op in Milaan
Honderden migranten zijn maandag in de Italiaanse stad Milaan de straat op gegaan uit protest tegen hun leefomstandigheden en het lange wachten op een werkvergunning. De groep raakte op een zeker moment slaags met de politie.
Zo'n driehonderd demonstranten blokkeerden een van de hoofdwegen in de stad. Ze riepen "documenten, documenten!". Oproerpolitie dreef de migranten terug naar het kampement waar ze tijdelijk wonen in afwachting van papieren en registratie. De demonstranten waren bijna allemaal van Afrikaanse afkomst.
Bijna 100.000 migranten zijn dit jaar al via de Middellandse Zee Italië binnengekomen. Veel van de nieuwkomers reizen door naar noordelijke landen. Zo'n 85.000 migranten wonen in Italië in opvanghuizen waar ze hopen op tijdelijke papieren waarmee ze aan het werk kunnen.
Bron: Boze migranten de straat op in Milaan
Geen beelden?quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Slim van die migranten. Koren op de molen voor de fascisten en nazi's daar.
Dat dacht ik al.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:15 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Geen van de zaken die jij opnoemt, zou ik willen scharen onder de noemer "valsspelen". Ik noem dat gewoon slimmigheid.
Merkel doet hetzelfde, praat van extreem rechts en nazi's en in de zelfde zin vind ze het vreemd dat er families, ouders en kinderen zijn, nee muts, het zijn gewone mensen, ouders, grootouders, kinderen, kleinkinderen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Proficiat, u bent de eerste die de racismekaart trekt, u mag door naar de volgende ronde.
Maar plegen die het geweld of zijn degenen die het geweld plegen toch figuren uit extreemrechtse hoek?quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:22 schreef Kanjer het volgende:
Merkel doet hetzelfde, praat van extreem rechts en nazi's en in de zelfde zin vind ze het vreemd dat er families, ouders en kinderen zijn, nee muts, het zijn gewone mensen, ouders, grootouders, kinderen, kleinkinderen.
Die zijn bezorgt over de toekomst.
Dat is dan ook precies wat die IS idioten willen. Een wij-zij klimaat kweken. Zorg dat ze haten op immigranten, moslim of niet, en het taartje staat in de oven.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar plegen die het geweld of zijn degenen die het geweld plegen toch figuren uit extreemrechtse hoek?
IS en andere extreme groeperingen vinden dit natuurlijk prachtig. Zo ontstaat er chaos in Europa en dat is nu juist wat ze willen.
Daarom de eerstkomende tig jaar een totale migrantenstop en tegelijkertijd hulp aan de buitengrenzen van EU bieden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies wat die IS idioten willen. Een wij-zij klimaat kweken. Zorg dat ze haten op immigranten, moslim of niet, en het taartje staat in de oven.
Ik denk, het eerste geweld komt altijd van extremisten of het nu rechts of links is, in een iets later stadium staan de dapperen op en gaan meedoen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar plegen die het geweld of zijn degenen die het geweld plegen toch figuren uit extreemrechtse hoek?
IS en andere extreme groeperingen vinden dit natuurlijk prachtig. Zo ontstaat er chaos in Europa en dat is nu juist wat ze willen.
Maar is niet in de oven gezet door is. Die maken er alleen handig gebruik van.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies wat die IS idioten willen. Een wij-zij klimaat kweken. Zorg dat ze haten op immigranten, moslim of niet, en het taartje staat in de oven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |